Jaki model quada i jaki silnik — regulamin działu! Przypuszczalnie zawieszający się zawór przelewowy, nieszczelność kanału ssącego pompy olejowej (uszkodzona uszczelka lub oring), pieniący się olej.
"Chodzi mi o kompletny zawór pompy olejowej silnika c 360 + obudowa z przyłączami węży ." I taki zawór sam reguluje odpowiednie ciśnienie czy jak? Bo taki to bym zdobył bez problemu.
https://obrazki.elektroda.pl/8697410300_... https://obrazki.elektroda.pl/2690471000_... Schemat z francuskiego silnika 1,6, zawór jest w pompie a kabel wychodzi w okolicy pompy. Budowa pompy olejowej z elektryczną regulacją wydajności ale od AUDI w 3008 może być podobne rozwiązanie.
zawór redukcyjny jest w pompie oleju i jego zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego wzrostu ciśnienia oleju tzn otwiera się gdy ciśnienie osiągnie 4bar i nadmiar oleju wraca do miski olejowej jeśli się nie zamknął do końca to pompa oleju ma dodatkową "dziurę do zapchania", a wydajność pompy jest ograniczona i stąd niedobór ciśnienia opcja druga...
http://obrazki.elektroda.pl/4887294500_1... Ten opis nie jest dla każdego - niektórzy uważają, że narzędzia się kupuje, nie robi. W większości przypadków to prawda - ale jeśli chodzi o kompresor, budując go samemu, mamy możliwość idealnego dopasowania go do naszych potrzeb. Ogólnie - w samoróbkach według mnie chodzi o to, żeby było...
Witam. Ostatnio mechanik wymienił zawór regulacji ciśnienia oleju (on chyba jest w bloku silnika) w moim CYAC 1,6 TDI 105 KM Niestety to nic nie dało. Teraz powiedział, że założy kolejną nową pompę oleju, podobno zdarza się że nowy zamiennik pompy olejowej może być już z góry trefny. Nie wiem, coś mi mówi że to też nic nie da. Przy pomiarze manometrem...
W starych podręcznikach były schematy ze szczelinomierzem, pomiar między ząbkami a obudową, tylko że dopuszczalne wartości powinny być brane z dokumentacji. Masz jeszcze zawór przelewowy przy pompie, może on nie działa poprawnie np. pęknięta sprężyna. Można sprawdzić pompę na stole probierczym, ale to dużo zachodu z dopasowaniem odpowiednich przewodów....
https://obrazki.elektroda.pl/3952759000_... Bywa, że od realizacji do opisu urządzenia upływa kilka lat. Tak jest i tym razem, bowiem poniżej opisuję urządzenie, które sobie złożyłem około 5 lat temu. Użytkownik i konstruktor układów próżniowych staje często przed zagadnieniem sprawdzenia, czy układ próżniowy jest szczelny. Nierzadko...
Piec olejowy Buderus G115 palnik rakietowy 28kw (25 lat pracy) w sposób losowy się nie włącza i wyskakuje "błąd palnika". Sytuacja ma miejsce czasami dwa, trzy razy dziennie , a czasami raz na dwa dni. Wymieniłem pół palnika: - sterownik Resideo TF 830 - zawór elektromagnetyczny pompy olejowej - cewkę zaworu - podgrzewacz oleju - uszczelkę palnika -...
http://obrazki.elektroda.pl/4970552400_1... Przedstawiam wykonany przeze mnie kompresor warsztatowy. Sprężarka produkcji zssr o pojemności skokowej 154,7 cm3. Panewka korbowodowa smarowana ciśnieniowo, wał osadzony na dwóch łożyskach kulkowych smarowanych rozbryzgowo. Powrót oleju do miski olejowej. Obroty sprężarki na wale ok. 1400/min....
Witam, chciał bym się podpiąć ze swoim problemem bo jest bardzo podobny, a mianowicie poziom oleju wzrasta podczas jednej trasy (poziom na bagnecie trzy krotnie wyższy od max), uszkodzeniu ulega pompa i turbina( już 3 raz). Od początku.... Pacjent to hyundai i40 1,7 crdi 2013r Oddałem auto do mechanika ze względu na stuki w silniku, zalecił wymianę...
Z uwagi na to, że miałem przyjemność składać taki silnik po kapitalnym remoncie to napisze kilka uwag. Czy został wymieniony zawór baypas'u magistrali olejowej na nowy? Jeżeli w starym silniku wypaliło tłok to opiłki metalu mogły go zablokować. Pompa oleju musi być bezwzględnie przed montażem zanurzona w całości w oleju i napełniona poprzez kręcenie...
Nic innego jak zawór w pompie olejowej zacięty.
Wina całej tej afery tkwi w pompie olejowej bo tam jest zawór regulujący i on się zaciera trzeba wymienić pompę olejową i po kłopocie ale jeszcze jedno ;przyczyna takiej awari pompy to bardzo zasyfiały olej a najczęściej to opiłki z panewek lub innych części silnika
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
Mam w C-360 pompę w której zawór przelewowy jest dokręcany w postaci rurki ze sprężyną na allegro określana jest jako stary typ w nowym typie nie ma już tej rurki zawór wbudowany w pompę. Filtr mam jeden puszkowy. http://moto.allegro.pl/pompa-olejowa-urs... http://moto.allegro.pl/pompa-olejowa-ole...
Piszesz o ciśnieniu oleju... Może być uszkodzony zawór na pompie olejowej w silniku, a że dymi... W jakim stanie są pierścienie tłokowe? Chyba będzie potrzebny remont...
Montowany w zbiorniku z płynem czy zewnętrznie? Najprostszy zawór przeciążeniowy pompy olejowej silnika C-360: http://images.kangoo.pl/14360879/4204/la... Pracuje przy 5,5atm. ale łatwo zmienić ciśnienie. Jaka wydajność pompy?
Czy to możliwe że pompa daje więcej jak deklarowane? Stara pompa wymieniona ponieważ współpracowała z,, bąkiem,, i po założeniu korpusu w filtrze otwierał się ciągle zawór. Już przy trzecim filtrze i skróceniu sprężynki o 1.5 cm i ciśnieniu na zegarze 0.4 stwierdziłem że wymienię pompę. Teraz filtr nie buczy, zawór się nie otwiera tylko ze ciśnienie...
A czy to na pewno pompa? A nie zawór przeciążeniowy lub filtry?
Stary ciapek miał pompę dwusekcyjną jedna sekcja zasilała tylko bąka a druga magistrale . Zawór przelewowy masz na środkowej stopce wału . A jak go ugotowałeś to pewnie wał do szlifu , musisz zwalić miskę i zobaczyć . A powód zaniku smarowania mógł być prozaiczny wypadł kołek zabezpieczący z koła zębatego pompy olejowej .
Zalecane momenty dokręcania (grupa J) Nm Śruba pedału przyspieszenia 8 Pokrywa zespołu filtra powietrza 2 Tylna nakrętka zespołu filtra powietrza 8 Przednia nakrętka zespołu filtra powietrza 10 Wspornik do skrzyni biegów, rozrusznika i katalizatora, śruba i nakrętka 21 Świeca żarowa 15 Nakrętka naprężenia wstępnego paska rozrządu 10 Nakrętka naprężenia...
Sprawdź tłoki od spodu czy są czyste czy może jest nagar. Pęknięty tłok można rozerwać i zobaczyć co jest w środku i jak szybko szło pęknięcie. Tłok ma w środku stalową wkładkę zalaną w stopie z aluminium. Dwa różne materiały i dwa różne współczynniki rozszerzania. Z opiłakmi to jest taki problem, że jak się dostaną do pompy olejowej to potrafią zablokować...
Ja bardziej myślałem o zastosowaniu skrzyni biegów CVT Multitronic. Jest to skrzynia działająca trochę jak wariator, z tym że średnica kół jest sterowana ciśnieniem oleju. Mógłbym przerobić elektronikę tak , aby sterować potencjometrem przełożenie . Nie zastanawiałem się tylko jak działa tam sprzęgło bodajże hydrokinetyczne. Pomysł z alternatorem nie...
Pomagam trzy razy w danym temacie Teraz rozumiem. Winne nie jest tu ciśnienie w układzie ale ciśnienie we wałku.Sa dwie możliwości .Albo żle założona rurka na składaniu wałka,albo rurka pod,, dzwonem" doprowadzająca olej z galerii olejowej do tegoż wałka. Znajde rysunek lub zdjęcie to wieczorem dodam. Rozumiem że po złożeniu skrzynia była sprawdzana...
Spróbowaliśmy wszystkich sposobów o których pisałeś i nic kicha dalej brak ciśnienia. Pompa w ogóle nie podaje oleju tak jakby straciła napęd lub zaciął się zawór ciśnieniowy i olej nie idzie na filtr. Chyba nie ma rady trzeba ściągać miskę i szukać przyczyny. Czy jest możliwość wymiany pompy olejowej bez wyciągania silnika?
Ciśnienie pompy olejowej silnika zmierzysz samemu wpinając zamiast czujnika kontrolki manometr. Nie jest powiedziane że to panewki wału bo one mają największy wpływ. Sprawdził bym pierwsze pompę i zawór przelewowy. Lubi się zacinać a sama pompa nie należy do najtrwalszych. Jeśli chodzi o hydraulikę to wepnij manometr w wyjście zewnętrzne. jak nie uzyskasz...
(at)kada77 Najlepiej to oddaj to auto do warsztatu w którym dobry "silnikowiec" pracuje. Rzeczywiście, możliwe jest, że któryś z zaworków magistrali olejowej ( wcale nie musi być taki zawór wbudowany w pompę) został "przyblokowany" przez metalowy opiłek. Samo wymontowanie pompy i jej obejrzenie sprawy nie załatwi.
W misce olejowej znajdują się dwa zawory, jeden jest na drodze od pompy oleju do filtra natomiast drugi jest na powrocie przez chłodnicę oleju. Wymieniłem miskę na używaną i jest to samo. Jak się silnik nagrzeje ciśnienie wynosi 2bary ale po dodaniu gazu powyżej 3000 obr/min ciśnienie wzrasta ponad skalę manometru. Czy w tym silniku zawór upustowy oleju...
Witam Winę ponosi tu zawór przelewowy w pompie , chociaż szczerze to pompy oryginalnej od C 4011 nie widziałem już chyba z 20 lat . Pomimo to i tak czeka Cię demontaż miski olejowej , i wtedy decyzja co dalej , jeżeli jest zawór to go sprawdzić , lub wymienić a jeżeli nie ma to zakup całej pompy od C 360 . Pozdrawiam
Witam. Czujnik brzeczyka jest wkrecony w obudowe filtra oleju tak jest w silnikach 1,6 Istotnie może być uszkodzony (można podmienić). Jeżeli problem nie zniknie to na bank problem może dotyczyć samej pompy oleju. Przycina się zawór zwotny lub wypracowaniu uległy koła zębate samej pompy z tego powodu występuje spadek ciśnienia w magistrali głównej....
Uszkodzenie w układzie korbowo-tłokowym. Nie ruszaj pompy i rozrządu. Zdejmij głowicę może urwał się tylko zawór i rozwalił ją. Nieraz urywają się tłoki na pierścieniu zgarniającym. Tuleja też jest prawdopodobnie pęknięta. Wypuść olej z misy olejowej powinien być wymieszany z wodą.
Iveco Daily 35/12 1993r 2.5td 120km pompa podaje na wolnych obrotach po odpaleniu ponad 6atm wystarczy lekko przegazować i ciśnienie skacze jeszcze wyżej . Dekiel pompy oleju w którym znajduje się zawór nadmiarowy zdjęty , tłoczek z minimalnymi ryskami przesuwa sie pod naciskiem bez zacięć . Jaka może być przyczyna utrzymywania tak wysokiego ciśnienia...
Pompa ma wydajność taką jaką napisałem . Troszkę kolega myli pojęcia. To ciśnienie a nie wydajność Silnik 1490 /min , moc 2,5 KW. Opisuje cały system w jaki ma działać bo uważam to za istotne ,czyli stosunkowo małe obciążenie pompy.. No to już coś wiemy. Mamy moc silnika. Jak rozumiem, pompa po włączeniu ma utrzymywać ciśnienie. Czy jest jakiś zbiornik...
Witam, Problem dotyczy auta Ford Escort 1.6 16V Zetec, 90 KM. Ciśnienie oleju mierzone zaraz po odpaleniu wynosi ok. 5 bar. Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika (do ok. 2000 obr/min) ciśnienie oleju rośnie do 7 bar. Po chwili samochód gaśnie i przy ponownej próbie odpalenia występuje odgłos braku kompresji. Jak silnik się nagrzeje, wszystko...
Majsster o jakim czujniku mówisz ?, ja nie mam wtryskiwacza sterującego jak np. w pompie boscha tylko zwykłe z rurkami przelewowymi. Jeśli chodzi o ciśnienia , to mi powiedział ten od diagnostyki , że albo zawór wydechowy podparty ( pisałem wcześniej ,że sprawdzaliśmy wszystkie i jest ok) albo panewka na wale.Tu bym polemizował , bo kontrolka ciśnienia...
Zatarty zawór przelewowy na pompie olejowej.
Po nocnym staniu jest wszystko ok, mniej więcej muszę przejechać 10-15 km , i mam takie wrażenie jak by klekotały sprężyny wtedy też pojawia się dudnienie , na mocno narzanym silniku jak otworzę dolot do kolektora i zblirzę rękę czuć "gorącą kompresję " . Jak jadę w trasie z ustaloną prędkością ok 80km/h jest moment że nagle silnik cichnie wyrażnie...
po odpięciu czujnika tego na dole po lewej stronie patrząc od przodu gdzies w połowie długosci miedzy miską a filtrem oleju- nic sie nie stało kontrolka sie swieci dalej. po odłaczeniu tego czujnika po prawej stronie zaczoł wariowac zegar od cisnienia oleju- kontrolka tez nie zgasła- ciezko sie dobrac do tego czujnika ponizej tego od zegarów i zastanawiam...
Raczej jest to wina gęstnienia tego oleju w niskich temperaturach. Przez to zaraz po uruchomieniu auta wzrasta ciśnienie w układzie, zwłaszcza jak mamy niesprawny zawór na pompie olejowej. Jeśli dodatkowo nadmiernie zwiększamy obroty na zimnym silniku, to gdzieś jakaś uszczelka musi puścić.
Witam,reklama dźwignią handlu taka rzeczywistość:D.A zawór musisz wkręcić w pompę olejową w miejsce śruby drążonej mocującej rurkę która idzie od pompy na magistralę.Czyli micha w dół i do roboty.
Bez autoryzowanego serwisu Piaggio/Aprilia się chyba nie obejdzie. Z tego co znalazłem w serwisówce, w zaznaczonym miejscu powinna być zaślepka otworu technologicznego do kanału smarującego wałek wirnika pompy cieczy. Pewnie taka kulka wprasowana w pokrywę. Wątpię aby komuś udało się to poprawić (pewnie obróbka + wbicie nowego kołka), więc pozostaje...
Załóż zawory zwrotne za pompami i czujnik temp. kotła olejowego daj na rurę zasilającą CO. Jak kocioł węglowy będzie się wygaszał i temp. wody spadnie to olejowy powinien się załączyć. Zawór 4d skomplikuje Ci trochę instalacje. Lepiej dać termostaty na grzejniki. Wspomnę jeszcze że masz źle podłączone naczynie przelewowe.
Więc masz układ otwarty tak więc nie ma problemu by podłączyć ten kominek, wstaw jakiś rysunek aktualnej instalacji i miejsce gdzie ma stać kominek, wtedy pomyślimy nad schematem podłączenia kominka, dobrze by było gdy byś na schemacie zaznaczyć przekroje rur jakie są w instalacji, wielkości grzejników i miejsce olejowego kotła oraz jego podłączenie...
pompka paliwa napędzana ciśnieniem ze skrzyni korbowej, I dlatego nie ma wężyka powrotnego. Zawór z pływakiem w gaźniku był silniejszy od ciśnienia dopływu paliwa. Wszystkie pompy paliwa napędzane mechanicznie mają wężyk powrotu.
Już zam objawy: Uszkodzony zawór a pompie olejowej.
Pewnie Ci sie zawór na pompie olejowej zacina.
Musze sprawdzić ciśnienie oleju. A zawór w pompie olejowej da sie nowy kupić ? czy jest on razem z pompą dostępny ? ewentualnie jakiś nr katalogowy tego zaworka Dodano po 0 Musze sprawdzić ciśnienie oleju. A zawór w pompie olejowej da sie nowy kupić ? czy jest on razem z pompą dostępny ? ewentualnie jakiś nr katalogowy tego zaworka
A gdzie jest ten zawór i co w nim sprawdzić?
Czujnik temperatury oleju jest w tym silniku opcjonalny ( w podstawie filtra oleju ) tylko wersje z termostatem miały ten czujniczek w standardzie. W glowicy powinieneś mieć czujnik przegrzania do kontrolki i sygnału opcjonalnie jest tam miejsce na czujnik temperatury. Co do podanych obiawów to puchną tłoki z powodu braku chłodzenia zapchane dysze natryskowe...
A gdzie w tym silniku może być śruba przelewowa lub zawór przelewowy ? Raczej w pompie olejowej, ale pisałeś że nowa??
Witam, potrzebuję fachowej porady i zależy mi na czasie. Samochód Astra H 1.9cdti, przy 4000tyś.obr pokazuje ciśnienie 9 bar, pluje olejem przez odmę do turbo i go szybko ubywa. Diagnoza zatarty zawór upustowy na pompie, dzwoniłem do opla i mają tylko 1 sztukę w całym kraju, śmieszne ale prawdziwe, koszt 1000zł, brak jakichkolwiek części do pompy. Moje...
Podpiera zawory misa w dół i zawór na pompie do sprawdzenia. i przy okazji kolega zobaczy co ma na dnie misy:)) ja przy swoim pasku zrobiłem tak pokrywa zaworów w górę misa olejowa w dół ropownica kompresor i 3 l ON i cheja banana mycie silnika od środka,przy okazji mycie pompy olejowej:) szok co ja miałem w silniku:) a teraz po 3 tyś km olej nadal...
Witam Pacjent Mercedes ML350 chyba 2013r. Silnik OM276. Mam do Was w związku z tym ścierwem pytanie, czy ktoś z was spotkał się z taką historią, że jest brak ciśnienia oleju /a właściwie niskie/ na lewej głowicy? Diagnoza wskazywała na lewy wałek ssący poza zakresem. Kontrola łańcuchów / 53°, kontrola w otworach czujników/ nie wskazuje na zużycie. Po...
Firma krzak nie wiadomo co i jak . Jaki jest producent tego wynalazku ? Zawór nie powinien się tak zachowywać . Pompa jest olejowa czy sucha .? :|
Od dwóch dni staram się uruchomić piec olejowy viessmanna, przestał działać nie odpala wymieniłem dyszę, filtry. Nie podaje paliwa, mam wrażenie że to pompa olejowa, Jak sprawdzić działanie cewki, czy otwiera zawór. Proszę o pomoc !
Potwierdzam słowa kolegi ftp.kowal. Mianowicie jakieś 50 mtg temu wymieniałem pompę olejową w moim c360 z silnikiem 4003 (taka sama jest do 3p czy mf) i tam zawór był wbudowany w korpus pompy zarówno w demontowanym jak i nowym.Te podkładki pod sprężyną to było "lekarstwo" mechaników w dawnych PGR'ach czy POM'ach na świecenie się kontrolki od ciśnienia...
Witam mam problem z ciśnieniem oleju w c 360. zapaliła sie kontrolka podczas pracy. miska olejowa zdjęta i okazało sie że nie wiem czemu wyrwało zawór z pompy olejowej. Założona nowa pompa z nowym zaworek zalana olejem i nadal nie podaje oleju? obudowa filtra zdjęta i praktycznie wcale nie pojawia sie tam olej co może być przyczyną nowa pompa tez uszkodzona...
Ja swój kompresore, jak już wspomniałem kupiłem za 30 zł na giełdzie samochodowej w Lubiniu. w tej chwili mam do sprzedania jakaś małą sprężarkę kompletną i znajdzie się kilka gołych kompresorów. A kiedys widziałem ciekawy pomysł przerobienia na srężarkę silnika z malucha. Wsystko jest: zawory, pompa olejowa... Można nawet zwiększyć wydajność otwierając...
180000.OLEJ GM Dodano po 1 ten zawór nadmiarowy jest w pompie czy miska olejowa ?
Temperaturę w domu można również regulować poprzez zawór 4D, który jest pod pompą. Obniżasz temperaturę na grzejniki, temperatura w pomieszczeniu spada. Zamontowanie zwykłego termostatu pokojowego w tym kotle nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Takie dzwonienie kół to po wymianie normalka. Koła muszą się dotrzeć wtedy bedzie ciszej. Co do buczenia to buczy zawór przy pompie olejowej silnika. U mnie tak jest , zawór ma w środku kulkę i dlatego buczy a słychać to na wolnych obrotach po rozgrzaniu oleju.
Co do oleju to kiedys po poprostu w zwyklym 360 rozsypal się nam zawór na pompie olejowej. Siłownik na belce przedniej osi tak jak w bizonie nie niszczy tulei belki i dodatkowo układ też jest mniej podatny na prowadzanie na boki w trakcie przejazdów transportowych Co do pękania to przed kupnem kolega radził aby sprawdzać też ramę do tylnego ramienia.
Najpierw to podjedź na stacje kontrolno pomiarową niech ci zmierzą ciśnienie oleju w układzie smarowania bo być może masz uszkodzoną pompę olejową lub zawór przy pompie
Witam. Nie napisałes w jakich warunkach nastompila awaria, troche zgaduje. Jezeli nagle to: spodkałem się z trzema takimi przypadkami w 2.0 dCi , dwa były spowodowane przeskoczeniem łańcucha rozrządu przyczyna była awaria napinacza(trafic 115PS i Laguna 150PS), po ustawieniu rozrzadu nie było sprezania bo zawory były juz pogiete. Trzeci przypadek(Trafic...
Witam serdecznie. Mam problem z silnikiem 1.8 benz w VW golf III. W silniku pojawiło się zbyt duże ciśnienie oleju przez które rozszczelniało czujnik oleju. Pierwsze podejrzenie padło na zawór w pompie olejowej. Pompa została wymieniona a ciśnienie co prawda spadło ale nadal jest 3,5 bara przy 2000 obrotów gdzie wcześniej bylo 5,5. Mechanicy rozkładają...
Ten czujnik ze zdjęcia wg mnie to zawór który otwiera kanał olejowy natrysku oleju na tłoki I masz rację. W takim razie ten silnik nie ma klasycznego czujnika/kontrolki ciśnienia oleju Znowu masz rację. kierowce o awarii poinformowała panewka Niemcy wyszli z założenia, że jak pompa się kręci - to pompuje i ciśnienie jest. Śmieszne - ale taka jest tendencja...
Już znam przyczynę czemu tak się działo, przyczyną był zawór w pompie olejowej odpowiedzialny od zbijania ciśnienia oleju, był zaciety. Po prostu kiedyś komuś pękł pasek rozrządu i pobiło szklanki, ktoś je wymienił ale nie jest mozliwością wszystkiego wyjąć i kawałek poszedł w pompę olejowa i zacieło zaworek ciśnienie na zimnym było 12 bar a powinno...
"Przetrzeć cylindry papierkiem powyżej 1000 na olej ." To jest coś w rodzaju honowania. Po szlifowaniu cylinder jest gładki jak pupa niemowlęcia ale wtedy ....najłatwiej się zatrze bo film olejowy praktycznie nie powstaje . Honowanie to zrobienie mikrorys specjalnymi "pilniczkami" żeby film olejowy utrzymywał się na ściankach cylindra i było smarowanie....
Po raz trzeci piszę ten post bowiem co chwila jakieś niespodzianki Otóż dalej nie wiemy jaki masz silnik. Zakładam, że masz tan wkład filtra a nie kompletny filtr do wymiany. A w sprzedaży są dwa rodzaje wkładów. Z króććem przyłączeniowym do instalacji lub bez. Króciec można przy odrobinie chęci przełożyć z poprzedniego wkładu. I pytanie co masz tam...
powodem tej usterki jest prawdopodobnie zacinający się zawór redukcyjny w pompie olejowej. wymiana całej raczej usunie usterke. jednak nie zwalnia cie to od sprawdzenia manometrem faktycznego ciśnienia oleju.
Koledzy ja wymieniałem w swoim c4011 filtr oleju z bąka na puszkowy i tam gdzie idzie przewód olejowy od pompy oleju do magistrali zamiast śruby zastosowałem zawór przelewowy, (tak mi w sklepie powiedziano gdy kupowałem owy zestaw do wymiany z bąka na puszkowy). Czy to o tą śrubę chodzi co tam była że trzeba ją wymienić na taką bez dziury, gdy się zmienia...
Problemem w twoim silniku jest wysokie ciśnienie oleju w magistrali głowicy co w efekcie powoduje napełnienie popychaczy(tak mocno że działają jak siłownik hydro)i uchylenie zaworów,do sprawdzenia zawór nadmiaru ciśnienia w pompie olejowej.
chłopie jakie paprochy!!!gdzie tam masz lamerze przewody! nie masz cisnienia oleju,mogł zaciał sie zawór na pompie olejowej może jakis filtr wadliwy nie puszcza oleju dalej na silnik Dodano po 3 olej nawet jakby nie taki to ewentualnie podczas odpalania dłużej by sie swieciła kontrolka oleju ale nie w czasie jazdy
to jest silnik euro6, zupełnie inny blok nic clgc. W euro6 można wpiąć drugi zawór z boku na kablu i najczęściej nie wywala żądnych błędów. Jazda na wysokim ciśnieniu oleju powoduje jego przegrzanie i traci właściwości smarne. Jeśli masz za niskie ciśnienie odepnij na próbę, domyślnie jest max ciśnienie i upuszcza zawór na pompie. Jeśli nadal będzie...
Tor olejowy złożony. Dopiero przy 0,6 bara kapie z dyszy /kapa kap co mniej jak 1 s/ Czy tak ma być ? Czy wysteruję zawór w pompie czy nie to tak samo kapie. Jak wyjąłem z pompy suwak zaworu ciśnieniowego to gorzej kapało. Rurki za reduktorem fi 4
Witam to jest uszkodzona pompa olejowa,a dokładnie zawór ciśnienia w pompie.Miernik w rączke odkręcamy czujnik ciśnienia,wkręcamy miernik i po odpaleniu na zimnym patrzymy ok.3 bary nie może być dużo więcej,jeżeli 5 lub 6 pompa app..
Jak masz jeszcze zdjętą miskę olejową to sprawdź zawór przelewowy w pompie oleju, czy się nie blokuje. Nie kojarzę, czy ten silnik ma już elektrozawór regulacji ciśnienia oleju, ale sprawdził bym jego ciśnienie, czy nie jest za wysokie i nie podwiesza hydropopychaczy
pompa olejowa założona druga a ciśnienie bez zmian.
często podczas czyszczenia bloku z resztek starej uszczelki lecą paprochy do silnika pózniej potrafią zablokować zawór przelewowy w pompie olejowej... piszesz ze auto zapaliło i było ok a po ponownym odpaleniu ciśnienia brak... wkręć manometr i sprawdz ciśnienie nawet jeśli jest zła uszczelka dół silnika będzie miał ciśnienie...
W takim razie powinni w miejsce czujnika wkręcić manometr i sprawdzić ciśnienie oleju (powinno być 1,3 bara na obrotach jałowych). Ciśnienie poniżej 1 bara powoduje świecenie się kontrolki. Powodem może być zbyt niska lepkość oleju (zły jego dobór lub rozrzedzenie paliwem), zapchany smok w misce olejowej, zawór pompy lub kończąca się pompa oleju (luzy...
Miałem takie dwa przypadki, co prawda nie w TDI tylko w zwykłym turbodieslu VW, zablokowany zawór przelewowy w pompie powodował podpieranie popychaczy i gaśnięcie silnika przy ok 10 bar na magistrali olejowej. Zawory się nie pogięły, wystarczyło naprawić pompę i silnik pracował normalnie.
Skoda Fabia 1,9 SDI nie posiada w misce olejowej czujnika poziomu oleju. Jedyny pomiar to bagnet. Jeżeli po ostygnięciu lub po dolaniu zimnego oleju gaśnie kontrolka ,to może wskazywać na uszkodzony czujnik, pompę olejową lub zacinający się zawór nadmiarowy ciśnienia. Podstawą diagnostyki będzie sprawdzenie ciśnienia oleju w układzie.
Zmień ten zawór w obudowie filtra olejowego. Następnie pompa do sprawdzenia. Jak zimny i pokazuje 0.4 no to troszkę mało, no bo jednak po odpaleniu zależy jak wstaje cianienie ale 2 bary i wolniutko rośnie po przygazowaniu pokazuje 6 bar Po nagrzaniu 1 z hakiem. Przy 0.8 bara wymieniłem zawór i komunikatu już nie było nie pamiętam ile pokazało 1.1 czy...
Wszystkie silniki 1,9 105 koni pasują ale mogą się różnić szczegółami np miską olejową , smokiem pompy olejowej z racji kształtu miski .będą się różnić świecami żarowymi , zaworami EGR ale mocowania i cały słupek jest taki sam . Przed zakupem sprawdź numer co przy używanych silnikach czasami bywa niemożliwe i sprawdź od jakiego modelu został wymontowany...
Witam ja bym też stawiał na pompę olejową(zawór bezpieczeństwa)dlaczego sie nie otwiera? a jesli chodzi o zapchany kanalik to bedzie ci cięzko zlokalizować który(droga smarowania)jest odcinek zapchany bez rozłożenia silnika . Proponowałbym wyjac miskę olejową przy okazji poprawisz lipe zrobioną przez poprzedniego właściciela i sprawdzić pompę olejową...
Witam . Mój problem jest taki , ze przy zapalonym silniku po 10 min od rozruchu zaczyna coś buczeć (jęczeć) w silniku .Odgłos dochodził z okolic filtra oleju , wymieniłem go bo myślałem ze zapchany ale problem po wymianie nie ustąpił . Podłączyłem zegar by sprawdzić ciśnienie na zimnym pokazywał 4atmosfery po lekkim przy gazowaniu dochodziło do 5 i...
To czym ten mechanik szlifował ten wał pilnikiem? Po pierwsze to trochę złe jednostki ciśnienia Kolega podaje. Po drugie to nie gdybać tylko zmierzyć wał mikrometrem w dwóch płaszczyznach i będzie wiadomo. Pomierzyć czujnikiem korbowody z panewkami i bez panewek, to samo obudowy łożysk głównych w bloku. Po trzecie w jakim stanie są łożyska wałka rozrządu....
Teoria której jestem zwolennikiem, zawór regulacyjny w pompie olejowej regulujący ciśnienie smarowania zaczyna szwankować i na zimnym silniku ciśnienie oleju jest tak duże że regulatory zaworów powodują niedomykanie co za tym idzie spadek sprężania i silnik zaczyna kuleć.
NSZ10 to pompa olejowa tzw zębata, w układach wspomagania stosuje się pompy łopatkowe, przemyślałeś wymianę ? może zawór przelewowy wystarczy w obecnej ?
Co do wybuchających filtrów, to miałem kilka przypadków w starych silnikach z zaworami regulowanymi płytkami, był zablokowany zawór w pompie. Ale ostatnio robiłem audi 1,9TD z taką usterką, przy 12 barach na magistrali olejowej silnik gasł, bo przestawały się opróżniać popychacze i podpierało zawory, a filtr był cały i nawet nie spuchł ;)
Jeden zawór jest umieszczony w pompie olejowej(przelewowy), drugi w obudowie filtra oleju(obejściowy). Dodano po 6 Prawidłowe ciśnienie w przypadku RFJ lub RFN(bo nie mam pojęcia która generacja i jaki silnik) to 5 bar przy 3000obr/min.
Witam, mam problem z silnikiem N45. Silnik dziwnie rzęzi po odpaleniu szczególnie kiedy trochę postoi i jest zimny, jednak kiedy jest ciepły i wkręca się go na obroty a nastepnie spada z obrotów to także potrafi wydać podobne dźwięki. Rozrząd właśnie został wymieniony na nowy kompletny ( ślizgi, napinacz, łańcuch + łańcuch pompy olejowej) a problem...
Mam pytanie odnośnie układu chłodzenia zaburtowego, czy ten układ ma kontakt z zaworami wydechowymi silnika.
Pompa olejowa powinna mieć zawór przelewowy, ja podmieniłem w swojej sprężynkę metoda prób i błędów aż uzyskałem odpowiednie ciśnienie. Jak na jednej możesz uzyskać około 400l/min to na dwóch można uzyskać...? Tylko pamiętaj że silnik tez powinien być większy.
Numery zaworków magistrali olejowej Z17DTL (Opel Isuzu 1,7 CDTI): • GM 94158727 - zawór jednokierunkowy • GM 98039340 (JNS GM 94381699) - zawór nadmiarowy (JNS = już nie stosować) • GM 97043774 - zawór bocznikujący Uszczelki podstawy filtra oleju/chłodniczki: • GM 97189134 - uszczelka podstawy filtra oleju • GM 98080996 - uszczelka łba śruby drążonej...
A czy czasami to nie pompa olejowa, miałem taki przypadek zacinał się zawór przelewowy ale tak że na czujke dawał tyle że gasła a reszcie brakowało smarowidła, kolego i co zanalazłeś co było?
Pierwsze uruchomienie: 1) Układ paliwowy - zlej stare paliwo i wyczyść zbiornik paliwa lub użyj zastępczego zbiornika ze świeżym paliwem, -wymień filtry wraz z uszczelkami: odstojnika , oraz wstępnego i dokładnego oczyszczania, odpowietrz cały układ po kolei, filtry oraz pompę, - wymień olej w pompie wtryskowej - wymontuj wtryskiwacze i oddaj do sprawdzenia....
Musi działać też wewnętrzna pompa olejowa oraz zawór proporcjonalny z zaworem sterującym. A najważniejszy jest system ABS który nie powinien zgłaszać awarii (kontrolka na panelu i C56 AWL)
Z całym szacunkiem Panowie, ale rozmawiamy o MAN TGA, więc podstawa filtra to nie zwykła puszka ale konkretny odlew aluminiowy w którym mieści się cała chłodnica oleju łącznie z przewodami, oraz duży filtr oleju, a całość jest fragmentem bloku silnika. Jest to jeden element, więc nawet nie ma możliwości zatkania chłodnicy. Poza tym nic nie było grzebane....
zawór przelewowy pompy olejowej wałek pompy olejowej uszczelniacz pompy olejowej
porty otwarte zapłon wczesny lampy zamienniki
podajnik tłokowy trilux tap2101t
Dźwięk przepływu wody w piecu Junkers - czy to normalne? Moment dokręcania głowicy Range Rover 4.4 V8