Zatarty zawór przelewowy na pompie olejowej.
Jaki model quada i jaki silnik — regulamin działu! Przypuszczalnie zawieszający się zawór przelewowy, nieszczelność kanału ssącego pompy olejowej (uszkodzona uszczelka lub oring), pieniący się olej.
A gdzie w tym silniku może być śruba przelewowa lub zawór przelewowy ? Raczej w pompie olejowej, ale pisałeś że nowa??
często podczas czyszczenia bloku z resztek starej uszczelki lecą paprochy do silnika pózniej potrafią zablokować zawór przelewowy w pompie olejowej... piszesz ze auto zapaliło i było ok a po ponownym odpaleniu ciśnienia brak... wkręć manometr i sprawdz ciśnienie nawet jeśli jest zła uszczelka dół silnika będzie miał ciśnienie...
To mi przypomina sytuację gdy przyjechał klient do warsztatu i powiedział, że mu się " sosierka świeci". Kupa śmiechu bała(z gościa, nad autem trzeba było płakać). A wracając do tematu to zdaje się taki objaw może się zdarzyć jak coś się złego stanie np. z jedną z panewek. Tyle, że wtedy by stukał. Uszkodzony mógłby być też zawór przelewowy w pompie...
Sterowanie zostaje ori. Co masz na myśli z tulejka? Nic takiego nie mam i w dok. Nie widziałem? Tak pompa ma zawór przelewowy, wczoraj manometr pokazał mi 5,5 bara więc obniżyłem...
Jak masz jeszcze zdjętą miskę olejową to sprawdź zawór przelewowy w pompie oleju, czy się nie blokuje. Nie kojarzę, czy ten silnik ma już elektrozawór regulacji ciśnienia oleju, ale sprawdził bym jego ciśnienie, czy nie jest za wysokie i nie podwiesza hydropopychaczy
Koledzy ja wymieniałem w swoim c4011 filtr oleju z bąka na puszkowy i tam gdzie idzie przewód olejowy od pompy oleju do magistrali zamiast śruby zastosowałem zawór przelewowy, (tak mi w sklepie powiedziano gdy kupowałem owy zestaw do wymiany z bąka na puszkowy). Czy to o tą śrubę chodzi co tam była że trzeba ją wymienić na taką bez dziury, gdy się zmienia...
Sprawa nie jest prosta. Masz dwa problemy: 1. Czas potrzebny na ostygnięcie PCT. 2. Mały moment rozruchowy silnika sprężarki. Ten drugi jest wg. mnie poważniejszy i może być rozwiązany tylko poprzez zrobienie odprężnika. Jest jeszcze inny sposób. Zawór "przelewowy" jak w zębatych pompach olejowych, ustawiony trochę poniżej zaworu bezpieczeństwa lub...
NSZ10 to pompa olejowa tzw zębata, w układach wspomagania stosuje się pompy łopatkowe, przemyślałeś wymianę ? może zawór przelewowy wystarczy w obecnej ?
Pompy olejowe zwykle posiadają zawór przelewowy (sprężyna z kulką). Zablokowanie takiego zaworu może spowodować niekontrolowany wzrost ciśnienia.
Pompa olejowa powinna mieć zawór przelewowy, ja podmieniłem w swojej sprężynkę metoda prób i błędów aż uzyskałem odpowiednie ciśnienie. Jak na jednej możesz uzyskać około 400l/min to na dwóch można uzyskać...? Tylko pamiętaj że silnik tez powinien być większy.
A czy czasami to nie pompa olejowa, miałem taki przypadek zacinał się zawór przelewowy ale tak że na czujke dawał tyle że gasła a reszcie brakowało smarowidła, kolego i co zanalazłeś co było?
Jeden zawór jest umieszczony w pompie olejowej(przelewowy), drugi w obudowie filtra oleju(obejściowy). Dodano po 6 Prawidłowe ciśnienie w przypadku RFJ lub RFN(bo nie mam pojęcia która generacja i jaki silnik) to 5 bar przy 3000obr/min.
Załóż zawory zwrotne za pompami i czujnik temp. kotła olejowego daj na rurę zasilającą CO. Jak kocioł węglowy będzie się wygaszał i temp. wody spadnie to olejowy powinien się załączyć. Zawór 4d skomplikuje Ci trochę instalacje. Lepiej dać termostaty na grzejniki. Wspomnę jeszcze że masz źle podłączone naczynie przelewowe.
Dziękuję. Misa olejowa została zdjęta, czyste wszystko nie ma opiłków nic, smok jak nowy co teraz? Pompa olejowa? Jest w niej coś takiego jak zawór przelewowy odpowiadający za regulację ciśnienia oleju? Dlaczego dalej nie ma tego ciśnienia?
Pierwsza możliwość - uszkodzony zawór przelewowy pompy, druga - zbyt gęsty olej, trzecia - "zabite" szlamem kanały olejowe. Mierzyłeś w otworze czujnika ?
Miałem takie dwa przypadki, co prawda nie w TDI tylko w zwykłym turbodieslu VW, zablokowany zawór przelewowy w pompie powodował podpieranie popychaczy i gaśnięcie silnika przy ok 10 bar na magistrali olejowej. Zawory się nie pogięły, wystarczyło naprawić pompę i silnik pracował normalnie.
W starych podręcznikach były schematy ze szczelinomierzem, pomiar między ząbkami a obudową, tylko że dopuszczalne wartości powinny być brane z dokumentacji. Masz jeszcze zawór przelewowy przy pompie, może on nie działa poprawnie np. pęknięta sprężyna. Można sprawdzić pompę na stole probierczym, ale to dużo zachodu z dopasowaniem odpowiednich przewodów....
A czy może być też za wysokie ciśnienie?Czytałem,że jest na pompie olejowej zawór maksymalny przelewowy,który po przekroczeniu nastwionego ciśnienia ma się otworzyć by je obniżyć.Gdyby faktycznie było zbyt wysokie a zawór jest zacięty mogło by sygnalizować lampką i piszczkiem?Ale to tylko moje gdybanie.Może ktoś miał doświadczenia z tymi silnikami i...
Witam ja również mam podobny problem z moja Renault,tez wymieniłem czujnik ciśnienia oleju objawy są identyczne jak w twojej. Pod koniec przyszłego tygodnia jestem umówiony na serwis. Wstępna diagnoza to zawór przelewowy oleju ten w misce olejowej się zawiesił lub co gorsza pompa oleju, mechanik mi tłumaczył że silnik nie może się kończyć bo przecież...
Są niewielkie pompy olejowe z silnikiem elektrycznym czasami na,, Allecostam'', z tym że musiał by być dodany jeszcze rozdzielacz i zawór ciśnieniowo -przelewowy. Opłaci się ? Elementy hydrauliki, które wymieniłem, a są one niezbędne ale i dość kosztowne.
Mam w C-360 pompę w której zawór przelewowy jest dokręcany w postaci rurki ze sprężyną na allegro określana jest jako stary typ w nowym typie nie ma już tej rurki zawór wbudowany w pompę. Filtr mam jeden puszkowy. http://moto.allegro.pl/pompa-olejowa-urs... http://moto.allegro.pl/pompa-olejowa-ole...
Zablokował się zawór przelewowy w pompie i podwieszają się popychacze hydrauliczne. Trzeba wyjąć pompę, rozebrać i wyczyścić
Ciśnienie pompy olejowej silnika zmierzysz samemu wpinając zamiast czujnika kontrolki manometr. Nie jest powiedziane że to panewki wału bo one mają największy wpływ. Sprawdził bym pierwsze pompę i zawór przelewowy. Lubi się zacinać a sama pompa nie należy do najtrwalszych. Jeśli chodzi o hydraulikę to wepnij manometr w wyjście zewnętrzne. jak nie uzyskasz...
Witam Winę ponosi tu zawór przelewowy w pompie , chociaż szczerze to pompy oryginalnej od C 4011 nie widziałem już chyba z 20 lat . Pomimo to i tak czeka Cię demontaż miski olejowej , i wtedy decyzja co dalej , jeżeli jest zawór to go sprawdzić , lub wymienić a jeżeli nie ma to zakup całej pompy od C 360 . Pozdrawiam
Hm.. Pompa z myjki to jest jakiś pomysł, ale urządzenie ma być profi. Budżet jakiś na to jest. Ewentualny koszt falownika się zmieści. Profesjonalnie i jednofazowo ? Jedno wyklucza drugie, ale da się wykonać. Możesz kupić profesjonalną pompę z profesjonalnej myjki, ale jednak budżetu Ci zbraknie. Wystarczy prosta pompa z myjki za kilkaset PLN. I prosty...
Porozbierałem ro wszystko, i okazało się że w samym bloku nie ma żadnych zaworów, sprężyn, itp. Są tylko kanały olejowe prowadzące przez filtr, a następnie przez zawór przelewowy (te na górze). Także zawory raczej nie będą potrzebne, bo zawór przelewowy jest w rozdzielaczu. Ale myślę żeby te filtry zostawić. Co o tym myślicie? Czy wywalić to wszystko,...
Pilnie wszystko czytam i oglądam. Nawet po kilkanaście razy. Problem w tym, że to co jest jasne dla ciebie jako wykonawcy, nie jest już jasne dla czytającego. Ty wiesz co jest co, na fotce, ja już nie. Dlatego dopytuje. Widziałem ten kolosalny zbiornik hydroforowy. Na nim utrzymujesz wstepne cisnienie oleju 1- 1,5 bara. Potem regulujesz to cisnienie...
- Z FSO1500 nie miałem żadnych problemów. Za to w FSO, który kupiliśmy nowy w Polmozbycie gdzieś już blisko 1990 roku to zaciął się zawór przelewowy w pompie oleju, przez co lampka oleju gasła dopiero gdzieś przy 2500 obr/min. Po demontażu silnika okazało się, że w misce olejowej są wióry stalowe. Te wióry pompa poprzez smok zaciągnęła i taki wiór...
Stary ciapek miał pompę dwusekcyjną jedna sekcja zasilała tylko bąka a druga magistrale . Zawór przelewowy masz na środkowej stopce wału . A jak go ugotowałeś to pewnie wał do szlifu , musisz zwalić miskę i zobaczyć . A powód zaniku smarowania mógł być prozaiczny wypadł kołek zabezpieczący z koła zębatego pompy olejowej .
A jakiej firmy filtr oleju i olej? Poziom oleju właściwy? Może olej zamarza i stąd takie niespodzianki a jeśli to nie to, to pozostaje rozbierać dół silnika i patrzeć co tam się dzieje. A po co rozbierać dół silnika. Jak by coś było tam nie tak to by nie miał ciśnienia. Zawór jest tak zrobiony żeby nie dać większego ciśnienia w układ niż było fabrycznie...
Miałem trochę czasu, więc spróbuję podsumować stan myjki na dzisiaj - deklarowane ciśnienie robocze przez Karchera 160 barów - odczytywane na wbudowanym manometrze 140 barów - odczytane z dodatkowego podłączonego manometru serwisowego 135 barów: 1. Wymienione w zasadzie wszystkie elementy w pompie: - komplet zaworków, - zawór przelewowy - komplet ze...
Witam, Nie dawno stałem się szczęśliwym (albo i nie) posiadaczem outlandera z 2011 Roku z silnikiem 2,2 o mocy 177KM. Nie długo po zakupie zdarzyła się taka sytuacja że wywaliło cały olej przez filtr olejowy. Po prostu wydmuchało uszczelkę. Auto wstawiłem do warsztatu. Mechanik powiedział że pewnie filtr był źle zamontowany. Założył nowy filtr zalał...
W rozdzielaczu masz zawór sterujący/odciążający który przy braku pracy rozdzielacza (ustawienie dźwigni na podnoszenie lub opuszczanie) puszcza ciśnienie z pompy (P) do przelewu (T). Sterowany jest kanałem olejowym przechodzącym przez dwa dodatkowe sekcje sterujące na suwakach. Tłoczek który został wspomniany w poprzednich postach. Jeżeli go źle złożyłeś...
Przepraszam, że włączę się do tematu z troszkę innym problemem. Mam ciapka c-25 i zrobiłem mu wymianę mu pierścieni tłokowych. Po wymianie za jakieś około 2-3 mth zaczęła świecić kontrolka oleju. Na początku na wolnych obrotach teraz to już prawie na średnich. Rozebrałem misę olejową bo myślałem że to wina panewki korbowodu ale na oględziny nie stwierdziłem...
Jestem po wizycie u mechanika: do wymiany poszła pompa olejowa (rysy na powierzchniach wewnętrznych i podejrzany zawór przelewowy), panewki korbowodowe (wg źródła: www.swiatmotoryzacji.com.pl/drukuj.php?c... moje przypominają te z opisu kawitacji, czyli erozji warstwy łożyskowej spowodowanej nagłymi zmianami ciśnienia filmu olejowego), napinacz...
Majsster o jakim czujniku mówisz ?, ja nie mam wtryskiwacza sterującego jak np. w pompie boscha tylko zwykłe z rurkami przelewowymi. Jeśli chodzi o ciśnienia , to mi powiedział ten od diagnostyki , że albo zawór wydechowy podparty ( pisałem wcześniej ,że sprawdzaliśmy wszystkie i jest ok) albo panewka na wale.Tu bym polemizował , bo kontrolka ciśnienia...
Podobny problem miałem kiedyś w Favoricie- również po wymianie łańcucha rozrządu( na zimno OK, na gorąco świeciła kontrolka ciśnienia, gasła przy 2000 obr/min). Sposób: samochód na podnośnik, spuszczony olej, zdjęta miska olejowa, wykręcone świece, odłączony zapłon, smok pompy zanurzasz w naczyniu z olejem (średnica nieco większa od smoka), pomocnik...
Witam wszystkich olejo palaczy od dłuższego czasu przyglądam się tematowi palenia :D i chciałbym się podzielić doświadczeniem i konstrukcjami pieców które widziałem. Ja palę w nagrzewnicy WEBASTO chyba z jakiegoś autobusa (po drobnej przerubce) grzeje lepiej od ropy tylko często trzeba czyścić komorę spalania z nagaru i to jest już problem bo całą nagrzewnicę...
(at)Socket462, nie wiesz- nie pisz. I ten "smog olejowy" :D Wygląda to na zapowietrzanie się pompy oleju wskutek nieszczelności np. między smokiem a pompą, lub samej pompy. Po dłuższym postoju olej z pompy, przewodu ssącego i smoka spływa do miski, a po rozruchu mija kilka sekund zanim pompa ponownie zassie olej. Może np. nie domykać się zawór przelewowy...
Ciśnienie oleju przy 2000ob/min powinno oscylować w granicach 2.0 bara. Układ smarowania wyposażony jest w pompę, która posiada zawór przelewowy(zabezpiecza on układ przed niekontrolowanym wzrostem ciśnienia). W układzie smarowania jest również zawór przeciążeniowy, który otwiera się w momencie, kiedy filtr bocznikowy ulega zanieczyszczeniu.Olej wtedy...
Tak. Zasilanie F, siłownik C a kanał B,A i D na przelew. Kanał E niech będzie zaślepiony. Jak popatrzeć na układ otworów korpusu podnośnika to właśnie E nie ma otworu w korpusie i jest uszczelniony oringiem. Kanał D to może byc dodatkowy kanał przelewowy który w C 330 nie występuje. Jeśli chodzi o pokrętło X to możesz ustawić nim ciśnienie ale będzie...
Auto było kupione i zalane nie wiadomo czym ( podejrzewam że olejem z jakimś środkiem ) by kontrolka się nie świeciła. Oto odpowiedź na twoje pytanie. Pompa oleju, z zapchany smok, zacięty zawór przelewowy lub zużycie wał i panewek. Zerkonołeś na datę ostatniego posta ? Dzięki za chęci w każdym razie ;) Dodano po 41 Nie podnosiłeś czasem samochodu...
Pompa ma wydajność taką jaką napisałem . Troszkę kolega myli pojęcia. To ciśnienie a nie wydajność Silnik 1490 /min , moc 2,5 KW. Opisuje cały system w jaki ma działać bo uważam to za istotne ,czyli stosunkowo małe obciążenie pompy.. No to już coś wiemy. Mamy moc silnika. Jak rozumiem, pompa po włączeniu ma utrzymywać ciśnienie. Czy jest jakiś zbiornik...
Chodziło mi o to, że przez ten otwór więcej i szybciej wypłynie oleju niż zdąży nalecieć nowego W tej sprężarce masz smarowanie jak w silniku... Olej pod ciśnieniem płynie do panewek wytwarzając tam film olejowy, to co wypływa z panewek jest rozbryzgiwane na cylindry i spływa do zbiornika oleju (w SW680 z Jelcza tę funkcję spełnia miska olejowa silnika)....
Przez czujnik oleju przedmuchasz tylko kanał idący do klawiatury. Kanał do klawiszy przedmuchasz też wykręcając filtr oleju i dmuchając w środkową dziurę. Aby przedmuchać "na dół" trzeba się dobrać do otworów jaowatych na filtrze olej. zatkać część np kawałkiem gumy i dmuchać. Dodatkowo po spuszczeniu oleju można dmuchnąć w miskę olejową lekko blokując...
Tak wygląda rozdzielacz w mojej koparce, 3 środkowe sekcje są sterowane mechanicznie cięgnami. Patrząc od lewej 1 to zawór przelewowy (tak mi się wydaje) 2 i 3 sekcje sterowane hydraulicznie 4 sekcja sterowana mechanicznie i jest to koniec pierwszej części rozdzielacza. Nie ma połaczenia olejowego między sekcją 4 i 5. http://images35.fotosik.pl/173/ab96546cd...
Witam, niedawno kupiłem Audi A3 8P Sportback 2.0 FSI kod silnika BLR rocznik 2005 przebieg 240tys, auto pochodzi od znajomego handlarza który sprowadził je z Austrii. Na jeździe próbnej auto spisywało się bardzo dobrze i raczej nie było szans by wychwycić problem który obecnie mnie męczy. Już pierwszego dnia po zarejestrowaniu i ubezpieczeniu auta zaświeciła...
Jakie porcelanki? jakie tłoczki? niczego takiego nie ma w Scani! Pompa olejowa to zwykłe żelastwo z 2 trybami. Są 2 uszczelniacze gumowe ( fasonowe oringi) na rurze ssącej smoka i tyle. Po latach twardnieją i przy dotyku potrafią się rozsypać, ale to nie jest porcelanka. Uszczelniacze trzonków zaworów na wydechu nigdy nie spowodują wycieku oleju do...
Po nocnym staniu jest wszystko ok, mniej więcej muszę przejechać 10-15 km , i mam takie wrażenie jak by klekotały sprężyny wtedy też pojawia się dudnienie , na mocno narzanym silniku jak otworzę dolot do kolektora i zblirzę rękę czuć "gorącą kompresję " . Jak jadę w trasie z ustaloną prędkością ok 80km/h jest moment że nagle silnik cichnie wyrażnie...
Ogladnij ten filmik moze i inne i sie dowiesz co pozyczyli a czego nie zrobili mechanicy . https://www.youtube.com/watch?v=fOuyVpsj... Fajnie opowiedziane. Ale rozumiem, że te np zawory bezpieczeństwa i przelewowe w układach są zintegrowane w rozdzielaczach? No bo na zewnątrz to tam nic u mnie nie ma. Osobiście mam schemat hydrauliki ten co wszyscy...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
zawór pompy olejowej zawór przelewowy pompy oleju zawór przelewowy pompy bosch
silnik dymić biały impedancja przesunięcie fazowe smród spalenizny
Błąd E3 w rowerze elektrycznym Flyer - jak go naprawić? Sterownik bramy PowerTech - brak zmiany kierunku obrotów silnika