Jest, ale to trzeba sprawdzić. Najpierw rzeczywiste ciśnienie oleju a potem, jeśli okaże się prawidłowe - układ pomiarowy (być może czujnik). Jeśli faktycznie jest za niskie szukać czy filtr nie zasyfiony, czy smok nie przytkany, czy zawór przelewowy pompy oleju nie jest zacięty w pozycji otwartej, czy pompa sprawna. Jeśli to wszystko okaże się sprawne,...
Wszyscy tylko piszą weź + z tego czy owego ale nic z tego nie wynika. W mojej skodzie fabii 1,4 75km zrobiłem to tak: 1. kupiłem światła do jazdy dziennej z automatem z allegro http://obrazki.elektroda.pl/5309591100_1... 2. czarny kabelek łatwo pod "-" na akumulatorze, po prostu przykręcić pod śrubkę na klamie. 3. żółty kabelek (do "+"...
Silnik AEF Volkswagen jeśli chodzi o grzanie świec to zachowuje się następująco. Gdy jest zimny czyli temperatura poniżej 70 stopni celcjusz grzeje świecami. Po odpaleniu grzeje świecami tak długo ąz temperatura osiągnie 70 stopni lub przez 5 minut. Świece żarowe są sterowane przez sterownik pompy Diesla diagnozowalny Vagiem kanał 44 o ile się nie myle....
Przewód dotykał tylko do gumki w metalowej obudowie serwa, ale nie był wciśnięty i podciśnienie uciekało bokiem, a z racji tego, że przewód idący od pompy tandemowej ma zamontowany zawór jednokierunkowy, to turbo i EGR działały prawidłowo.
Nie obrażaj się za komentarze o jakość zdjęcia, bo są dość istotne.Miałam na myśli, że jest szansa na usunięcie wycieku bez wyciągania pompy (króćce, czujnik) i to ta tańsza opcja. W czym istotne? Myślisz, że osoba, która nawet nie wie, co to jest, będzie w stanie sama naprawić wyciek? Zdejmie czujnik i zawór i uszczelni? Będzie w stanie rozpiąć rozrząd...
Test wygląda dobrze, choć nie podoba mi się prąd pompy, albo jeden parametr zachodzi na drugi. Tak czy tak, błąd wyraźnie mówi: System Too Lean. Jak mamy teoretycznie wydajną pompę paliwa, to zostają nieszczelności dolotu. Teraz powinieneś zająć się korektami długo- i krótkoterminowymi. Nie powinny przekraczać +/- 5%. W VCDS była to grupa około 32/33/34,...
Podobny problem miałem kiedyś w Favoricie- również po wymianie łańcucha rozrządu( na zimno OK, na gorąco świeciła kontrolka ciśnienia, gasła przy 2000 obr/min). Sposób: samochód na podnośnik, spuszczony olej, zdjęta miska olejowa, wykręcone świece, odłączony zapłon, smok pompy zanurzasz w naczyniu z olejem (średnica nieco większa od smoka), pomocnik...
z tego co pamiętam w tdi nie ma potrzeby ani możliwości adaptacji ( brak immo w pompie) w starym 1,9 d np felicja trzeba było. Poczytałem troszkę i podejrzewam przekaźnik 109 ( chyba właśnie ten tyka ) Zobaczę rano podając napięcie bezpośrednio na zawór pompy
Moim zdaniem nic to nie da bo pompa ma dobić ciśnienie przed odpaleniem i tyle . Jeśli już koniecznie chcesz zrobić zaworek bez włażenia pod auto to wystarczy dostać się włazem desantowym pod siedzeniem do króćców pompy i tam zainstalować ten zawór zwrotny . Wpisz w google " pompa paliwa skoda felicia" i zobacz sobie na zdjęcia wyjętego baku do którego...
Jeśli chodzi o ten zaworek wkładany w filtr na spinkę to nie jest zawór zwrotny tylko zawór służący do ogrzewania paliwa, czyli jak zimno ciepłe paliwo wracające z pompy trafia do filtra jak ciepło wraca do baku żeby się schłodzić. Dołóż zwykły zawór zwrotny na zasilaniu.
Przecież nikt za darmo naprawy silnika nie zrobił, więc ponosi odpowiedzialność za wykonaną usługę. Wymiana pompy i czujników w trakcie naprawy nie była potrzebna. Na początek bez większych kosztów można wymienić filtr oleju (tylko oryginał) i do sprawdzenia zawór który jest pod filtrem, który upuszcza olej po odkręceniu filtra , można go wyciągnąć...
Witam. Pytania w zasadzie mam dwa. Pierwsze gdzie znajduje się zawór upustowy pompy oleju? Drugie od czego jest śruba na klucz 24 od przodu silnika w obudowie pompy oleju? Pozdrawiam
Witam Mam problem z skoda fabia 2001r 1.4 16v a mianowicie raz na jakis czas kręci nie odpala w błędach jak samochód nie odpala wyskakują p1239 wtryskiwacz cylindra3 przerwa p1237 wtryskiwacz cylindra1 przerwa p1238 wtryskiwacz cylindra2 przerwa p1240 wtryskiwacz cylindra4 przerwa p1426 zawór odpowietrzania zbiornika paliwa przerwa p1425 zawór odpowietrzania...
Jeśli pompa sprawna, to należało by jeszcze sprawdzić zawór na listwie, nie mylić z czujnikiem ciśnienia, bo na listwie są dwa elementy, jeden pomiarowy a drugi regulacyjny, masz tam układ boscha z pompą CP4.1 gdzie jest regulacja po stronie niskiego ciśnienia, a na szynie masz zawór który powinien podczas gaszenia auta, lub przekroczenia maksymalnego...
pod blacha jest zawór razem z imo zmien go po prostu na zwykły na jedna wsówke bo napewno jest taki na dwie i zostaje tylko znalesc plusa po zapłonie i bedzie ok zwykly elektrozawór to koszt rzedu 50 60zł nowy jak nie masz skat wziasc moge wysłac tel.500-683-468 Dodano po 2 to znaczy zawór jest bez imo imo jest pod albo z boku pompy ale jest skonstruopwany...
A wryskiwacz sterujący ok filtr paliwa ok? koło zębate na wale ok? zawór n108 ok?turbo nie przeładowuje?przepływka ok?podciśnienia ok?to na razie tyle.Jak coś sprawdzisz lub zrobisz porządną diagnostyke spróbujemy pomóc.
Przeglądałem forum niestety nie udało mi sie znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Nie dochodzi mi płyn do tylnej wycieraczki :( Zlokalizowałem że jak pryskam to mi wycieka pod auto z przodu. Podejrzewam że wyskoczył mi wężyk. Teraz mam pytanie: Jak się dostać do pompki od spryskiwaczy? Gdzie ona dokładnie jest? (natrysk na przednią szybę działa)...
Spryskiwacze reflektorów w samochodzie Bezpieczeństwo jazdy zależy również od czystych szkieł reflektorów. Przy dużym natężeniu ruchu pojazdów po mokrej jezdni reflektory można utrzymywać w czystości używając specjalnej wycieraczki lub spryskiwacza. Najlepszym rozwiązaniem są wycieraczki, jednak możliwość ich zamontowania musi być uwzględniona już w...
Witam. Problemem jest iż zawór po przekręceniu kluczyka nie otwiera się i nie można odpalić auta. Zawór został podpięty na krótko i autko odpala, Co zrobić aby zawór otwierał się po przekręceniu kluczyka i czego może to być wina (zawór sprawny) proszę o pomoc
Witam ,mam problem z pompą Koyo, wywala mi błąd zwarcia w vag com, czy mam podłączony czujnik czy nie, po plastiku od złącz przy pompie widać że dostała się woda i plastik jest uniesiony.Chcem wymontować pompę i dobrać się do elektroniki. Jak się za to zabrać aby nic nie uszkodzić? Od góry czy od dołu? Czekam na jakieś wasze rady. Pompa w tej chwili...
Mam problem z odpowietrzeniem układu wspomagania. Pompa jest marki TRW. Zalana zielonym płynem Febi. Jakiś czas temu padła mi pompa wspomagania. Okazało się, że jednak nie była to pompa, a spalony bezpiecznik, który znajduje się pod pokrywą akumulatora. Zanim jednak do tego doszedłem pompa była zdemontowana, odkręcony wąż doprowadzający i odprowadzający....
Witam wszystkich. Mam problem ze wspomaganiem w Fabii 1,4MPi 2001r. Wspomaganie padło po dwudniowym postoju pod blokiem. Bezpieczniki sprawdziłem i są dobre, napięcie na pompie dochodzi, wiązkę rozizolowana i powinno być OK. Po podpięciu do komputera vag-com pokazuje błąd 00566. Co może być uszkodzone pompa czy też czujnik skrętu. Właśnie rozebrałem...
Witam. Mam problem z przekaźnikiem pompy paliwa w Skodzie Fabii 1,4 16v z 2001r, a mianowicie czasami nie załącza on pompy paliwa, nie zwiera się styk w przekaźniku, a gdy nim delikatnie poruszać,czasami wystarczy dotknąć, to działa. Czy przekaźnik jest do wymiany? Czy można go naprawić? Czy może przyczyna leży gdzie indziej ? https://obrazki.elektroda.pl/4896970600_...
Koledzy, internet prześledzony porady wykonane a problem pozostaje. Auto dopala bez problemu, obroty nie falują, jak na swoje lata chodzi dobrze aż do momentu kiedy zgaśnie dzieje się to zawsze w 23 min+/-2min jazdy albo postoju (auto może 23min stać, a i tak zgaśnie). Po tym jak zgaśnie nie można go odpalić przez kolejne 10-15min. Potem jakby nic się...
Mam taki problem po włączeniu stacyjki pyka mi przekażnik od pompy paliwa na panelu 4 według schematu j17.jest on załączany przez moduł simos3 PE sprawdziłem jego połączenia i jest ciągłość w jego obwodzie tj. od modułu do przekażnika jest ok. podałem też mase na przekażnik i wtedy jest włączony czyli zasilanie jest ok.auto pali i na razie jeżdze ale...
Witam serdecznie kolegow i kolezanki. Mam problem ze wspomaganiem w Fabi. 2 miesiace temu zostal wymieniony czujnik skretu w ASO. Teraz po nocy na dworze padlo wspomaganie ( pali sie kontrolka ) i wspomaganie nie dziala i do tego 2 dni pozniej rozladowal sie akumulator ktory naladowalam ale dalej jest to samo. Po podlaczeniu w ASO pod komputer wskazalo...
Witam , jak w tytule gdzie znajduje się przekaźnik dodatkowej pompy wody w skodzie yeti. Szukam także schematu połączenia tej że pompy. Proszę o pomoc.
Witam. Octawia 1.9 TDI ASV nie odpala. Brak błędów w VAG. Sprawdzony rozrząd- ok. Podczas kręcenia silnik tak słychać jakby nie miał kompresji. Wyrzuciłem grzybek z zaworu odcinającego na pompie i silnik odpalił. Od tego momentu, nawet po włożeniu grzybka z powrotem, silnik odpalał. Teraz nie odpala znowu i ten zabieg już nie pomaga. Czy ktoś miał do...
Witam skoda jest z 2003 roku silnik nie odpala ponieważ nie dostaje paliwa pompa słychać że pracuje ale nie podaje paliwa po rozebraniu zauważyłem że paliwo jest pompowane nie przez przewód ale przez otworek umieszczony obok wtyków elektrycznych na górze pompki po stronie szerszego styku okrągłym otworkiem dodam jeszcze że znajomy ostatnio wymienił...
Witam Szanowni Panowie, A więc tak zacznę od początku : zawór elektromagnetyczny sprawdzony (działa), przewody paliwowe czyste tzn paliwo przepływa, wtryski wszystkie czyste, filtr paliwa nowy dziś założony, nie posiadam żadnego typu alarmów z odcięciem i co dalej?? auto jak nie odpalało tak nie odpala :( . Zastanawia mnie tylko gdy podczas kręcenia...
01288 i 01290 te błędy mi wyskoczyły, nie wiem dlaczego ale auto nie komunikuje mi się z vagiem. Podejrzewam że padła pompa wspomagania, ale może ktoś miał ten sam problem ? Wspomaganie nie działa, wczesnej czasami jeszcze wspomaganie parę razy zadziałało. Płyn jest. Dodano po 59 https://obrazki.elektroda.pl/4502307200_... Dodano po...
Witam wszystkich serdecznie, Mam problem z samochodem (Skoda Fabia 1,4 16V AUA 2001r) który przerósł moje możliwości. Samochód rozładował akumulator. Przed dojechaniem na miejsce postoju nie było żadnych objawów nieprawidłowej pracy. Po naładowaniu i założeniu akumulatora okazało się, że pompa paliwa chodzi ciągle lub z przerwami. Zapłon nie jest włączony...
Witam . Mam problem ze Skoda Fabia 2004 1,2 6V . Poluzowało się koło pasowe na wale , w związku z tym nie chodziła pompa oleju. Auto było odpalone ok. 10-15min. I po lekkim przygazowaniu coś trzasło i zgasł. Kręci rozrusznik ale nie ma sprężania. Rozrząd ustawiony jest na nowo ( blokadami ) ale nadal kręci i nie ma sprężania. Czy regulatory w tym silniku...
Witam. Posiadam Skode fabie 1.4MPI z pompą wspomagania marki KOYO. Jakieś dwa tygodnie temu zapaliła mi się kontrolka wspomagania, z czym od razu zgłosiłem się do mechanika, jego diagnoza pompa padła. Znalazłem więc punkt w warszawie gdzie sprzedają takie regenerowane pompy w zamian za starą pompę. Z lekkim bólem serca ale szczęśliwy że będę miał sprawne...
Witam vw pasat 1,8l silnik PB B3 przekaźnik zwłoczny pompy paliwa - do czego on dokładnie jest i czy w wyniku jego uszkodzenia przekażnik pompy paliwa może się nie włączać ?? przekażnik nr. (357 906 363) może zna ktoś z was jego wyprowadzenia, jest to przekażnik z elektroniką i ma 6 wyprowadzeń i dodatkowe pytanko co to jest : - wygląda jak dioda zenera...
Witam, tak jak w temacie potrzebuje pomocy ponieważ pompa wtryskowa w skodzie daję ciśnienie na drugi cylinder a pozostałe trzy nie podaje w ogóle. Co to może być?? Dodam że samochód był sprawny tylko po zatankowaniu paliwa z jakimś "syfem" przestał chodzić. Zbiornik przeczyściłem dałem nowy filtr i przepompowałem pompę ale tylko jedno odejście daję...
Mam taki problem, skoda jak w tytule kiedy jest zimna idzie "jak przeciąg", po maximum 10km zaczyna przerywać na jednym cylindrze. Sprawdziłem vag-iem, pokazuje się uszkodzenie elektryczne pompowtryskiwacza na drugim cylindrze. Sprawdziłem wiązkę, wg. autodaty rezystancja cewki pompowtryskiwacza powinna wynosić 0,8 - 1ohm'a. Na drugim cylindrze faktycznie...
W nadziei na pomoc w rozwiązaniu problemu zdecydowałem się o nim napisać. W lutym kupiłem Skodę Octavię kombi 2.0 FSI automat z 2007 roku. Sukcesywnie samochód "uwalniam" od wad, korzystając oczywiście z porad zamieszczonych na tym forum. Obecnie problem jest taki: 005161 - Circuit for Brake Vacuum Pump: Open Circuit P1429 - 004 - No Signal/Communication...
Dzień dobry, Mam Skodę fabie II z 2010 z silnikiem 1,6 TDI, Od jakiegoś czasu czuć było zapach diesla w okolicy silnika, jak zrobiło się ciepło to się w końcu za to zabrałem, mam rozłożone wszystko w rozrządzie, zdjęte koło pasowe i to drugie z blokada rozrządu na pompie i nie wiem co dalej. Kupiłem zimering bo myślałem że jest do wymiany ale na samej...
Witam Mam problem z brakiem napięcia na zaworze n109.( auto nie odpala jeśli nie podam 12v bezpośrednio na zawór z aku ) Przekaźnik w skrzynce działa. Po przekręceniu kluczyka lampka od świec żarowych mignie. Nastawnik pompy dokonuje adaptacji. Mogę także połączyć się ze sterownikiem silnika. Moja prośba to opis połączenia pomiędzy przekaźnikiem - komputerem...
Próbowałem już chyba wszystkiego . Napiszę , ze sporo kasy już zostawiłem w takim serwisie jak Bosch i dalej problem. Powyżej 3 tys obrotów a samochód ma muła . Wciskam gaz do podłogi i nic . Do 2 tyś to jeszcze jako tako . Maks 120-130 km . Wymieniony zawór N75 , sprawdzone wężyki , EGR itd . Samochód nie dostaje prawidłowej dawki paliwa , obcina ją...
Dziekuje za podpowiedzi. z odłączonym immo samochod odpalal i jezdzil bez problemow kilka miesiecy. Czy po takim czasie mogl zablokowac zapłon? Sprawdzilem pompę paliwa.slychać ze pracuje ale nie podaje paliwa przed zawór odcinający.Sprawdze droznosc przewodow i filtra.Prosze o informacje czy pompa podlaczona jest niezależnie od urządzenia sterującego...
Pabloo23 nie napisałeś jakie masz oznaczenie silnika ale jeśli masz taki sam elektrozawór N75 jaki zapodał na fotkach (at)marcom to masz turbinę ze zmienną geometrią łopatek i Twój problem jest natury czysto elektrycznej a naprawa polega na sprawdzeniu gniazdka oraz wtyczki przy tym elektrozaworze oraz wiązki przewodów elektrycznych idącej od niego...
W pompie oleju jest zaworek upustowy(miałem to u siebie zaworek się zaciął i zawory opadły)Raczej pompa oleju do wymiany.
Zawór zwrotny w pompie ok?
to moze nie byc czujnik , mógł sie przyciąć zawór regulujacy cisnienie na pompie oleju; po dodaniu gazu jak kontrolka gasnie to zawór
wtedy czeka mnie wymiana pompy. Wymień sam zawór.
17660- Przerwa lub zwarcie na zaworze sterowania kątem wtrysku. 17654- Nieprawidłowy sygnał z wtrysku sterującego (informacja o uniesieniu się iglicy wtrysku czyli kiedy wtrysk nastepuje) 17655- Przerwa lub zwarcie ww czujnika na iglicy wtryskiwacza. Wszystko sprowadza się do albo słabego zasilania (12V,masa) albo uszkodzone kable do pompy i wtrysku...
Konkretnie zawór jest na filtrem oleju, ktoś mógł go odłączać do wymiany filtra oleju, jeśli błąd nie wraca, nie ma się czym przejmować, jeśli wraca, należy sprawdzić okablowanie złącze oraz zawór. Zawór. http://obrazki.elektroda.pl/5866892600_1... Interpretacja błędu na pompę cieczy chłodnicy EGR, wygląda nieco gorzej i zapala kontrolkę...
Jeśli nie wiesz gdzie jest zawór, to skąd wiesz że pompa jest sprawna? Zawór jest na części wysokiego ciśnienia.
Możesz mieć pompę od skody razem z wspornikiem, a koło od vw. W skodzie regulacja jest na kole, podobnie jak w oplu, stąd brak regulacji na korpusie. Przekładałem kiedyś taką pompę w felicji i ile dobrze pamiętam jest to zawór zimnego startu, pompa vw ma cięgło, a skody realizuje to na drodze elektrycznej.
Tak,pierwsze trzeba być pewnym że paliwo może swobodnie dochodzić. A drugie sprawdź za pomocą probówki ,czy masz prąd na zaworze pompy podczas kręcenia. Bo mogą być problemy z zasilaniem,np kostka stacyjki albo przekaźnik.
w serwisie powiedzieli, ze jesli to zawór N 109 to oni tego nie zrobią, bo jesli jest w pompie to za duzo rozkrecania itp ....... czysty horror jak się takie rzeczy słyszy od ponoć "wykwalifikowanych" serwisantów, takie stwierdzenie jak "jeśli jest w pompie" to mnie normalnie rozbraja no i to drugie "za dużo rozkręcania" 8-O nic tylko takich fajtłapów...
Nie jeździj bo jeśli to nie czujnik lub elektryka, to silnik nie ma smarowania i pogłębiasz jego zniszczenia. A przyczyną może być uszkodzony czujnik, elektryka a jeśli faktycznie jest niskie ciśnienie to skrajnie niski poziom oleju, skrajnie zużyty olej lub wymieszany z benzyną, zatarty lub zużyty silnik, uszkodzona pompa lub jej zawór przelewowy.
Jeśli jesteś pewien akumulatora i alternatora, to rzeczywiście sprawdź "zasilanie" alternatora właśnie tymi kabelkami. Zbadaj te przewody na przerwanie i sprawdź, czy we wtyczce zasilającej nie są skorodowane piny. Kiedyś podczas jazdy miałem taką usterkę w Passacie a ponieważ wówczas już jeździło się na światłach mijania, więc akumulatora "osłabł"...
Jest zasilany zawór odcięcia paliwa na pompie, instalacja jest odpowietrzona, zobacz czy paliwo wraca z pompy?
Znalazł się winowajca problemów, uszkodzony króciec w obudowie filtra paliwa, w układ szło nie filtrowane paliwo, zapychając sitka i zawory. Zmieniłem obudowę filtra paliwa i oddałem zaworek na pompie, zawór i czujnik na listwie do czyszczenia w myjce ultradźwiękowej + wyczyściłem cały układ paliwowy i pomogło.
A to nie jest tak, że ta pompka podaje paliwo tylko przez chwilę do momentu rozruchu silnika? Generalnie tak. Ale po uruchomieniu auta powinna cały czas tworzyć ciśnienie. Sprawdzałeś jakie jest ciśnienie na szynie paliwowej? Tak na szybko zapoznałem się z budową tego układu to do sprawdzenia masz: -Pompę paliwa -przekaźnik (R17) od niej i wiązkę -...
Zaworki są 3, zaworu gaszenia nie widać (jest ukryty pod blachą z tyłu pompy). Jeżeli przekładałeś pompę to nie odpalisz (immo nie pozwoli,najprościej przełożyć od starej tą płytkę od spodu pompy, której doczytałem nie masz to trzeba jak koledzy piszą zawór gaszenia podłączyć na "krótko").
zawór w pompie otwiera paliwo nie zacina się
Sprawdzona micha i smok....pompa ok... nie wiem co dalej robić....
możesz np. z zasilacza 12 v podłączyć sie pod każdy zawór z osobna i go sztucznie wysterować sprawdzenie polega na tym że słuchasz czy dany zawór "klika" jeśli jest opór cewki mieżony omomierzem a zawór milczy wychodzi na to że jest zacięty.
Wymienione bylo: pompa, ... , czujnik, zawór w filtrze oleju. A ten, co to zdiagnozował, potrzebę wymiany - to co on mówi na takie pytanie ?
Pompa niestety również wchodzi w grę. Ja jednak dobrze bym sprawdził zawór do regulacji temperatury.
Na pompie są trzy elementy sterowane elektrycznie,jeden,niedostępny z zewnątrz to zawór odcinający,dwa pozostałe są na wierzchu pompy.Chodzi mi właśnie o nie.Podejrzewam,że jeden to impulsomierz do obrotomierza.Silnik czasami dostaje dziwnych obrotów,objawy to jakby przestawiał się kąt wtrysku,stąd moje pytanie,czy na pompie Lucasa jest jakis elektrozawór,który...
Jak wepniesz żaróweczkę 1,2w i ona świeci a pompa się obraca to albo jest uszkodzona albo zawór czynnika nie puszcza. Innej opcji nie ma
Z tego co pamiętam to z głównego przewodu podciśnienia /pompa- serwo/ przy zaworze zwrotnym podpięte są dwa przewody. Główny przewód SERWO-POMPA ma tylko jedno wyjście pod które podłączony jest wężyk zasilający cały układ podciśnienia.
Czyli rozumiem , że nie mam szukać przyczyn typu potencjometr, czy zawór odcinający tylko od razu jechać do naprawy z pompą. Ktoś wie ile taka przyjemność może kosztować??
Jaki silnik? Jak na PD to: na 99.9% problem leży w kostkach od pompo wtryskiwaczy w głowicy lub wiązce silnika, lub uszkodzenie samego pompowtryskiwacza, po podłączeniu pod "komputer" wystkoczy błąd "Zawór pompowtryskiwacza cylinder "X" przerwa w obwodzie lub granica regulacji przekroczona. Na początek trzeba podkręcić plastikowy dekiel głowicy i poprawić...
Brak paliwa, tym bardziej jeśli faluje obrotami. To prosty silnik - za moc w sumie dopowiadają tam dwie rzeczy - zawór sterujący turbiną i czujnik ciśnienia w rurze nad pompą wtryskową. No i zamknięty szczelnie EGR.
zawór skoda zawór paliwa pompy zawór bezpieczeństwa pompy
wymienić gniazdo zasilać szczotki silniku pralki bateria płyty satel
zawór temperaturowy suszarka samsung
Pralka Candy – czas stoi przy wirowaniu, brak obrotów bębna, diagnostyka usterki TechniSat DIGITRADIO 10 IR – kody do pilota uniwersalnego, modele, kompatybilność