Jeśli mówimy o tym samym silniku, to by tak było jakby tam było podciśnienie... Ale go nie ma :D Problem z dymieniem na wolnych?
Tak, Star Diagnosis prawdę Ci powie.
Kolego a jaki masz olej w silniku nie masz przypadkiem tzw. "kawy z mlekiem" pod korkiem wlewu oleju?
Raczej zawór przy skrzyni. W przypadku skrzyni Eaton ten zawór to dość częsty problem.
no końcu skrzyni masz zawór, przełączający zakres, musisz sprawdzić wtyczki, czy są i czy nie są luźne, a najlepiej zacznij od sprawdzenia czy ze załamał się przewód w miejscu składania drążka skrzyni biegów a słychać, że zawór się uruchamia, tylko nie przełącza? ogólnie to kiedy do zaworu nie dochodzi napięcie to skrzynia jest przełączona na górny...
Pomogła wymian modułu odmy
Oprócz zaworu na pompie oleju, sprawdź jeszcze zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. Przy 1.4/6 8V były chyba sitka a przy 16V zaworki zwrotne - czy nie jest czasem zablokowany.
Sterownik hydrauliczny masz jak zdejmiesz miskę . Nie trzeba zwalać skrzyni. Zawory się wymienia lub regeneruje . niestety nie podam Ci namiarów na sklep . Proponuję poszukaj PDFki serwisowej dla swojej skrzyni w necie. będziesz miał opisane , który zawór za co odpowiada i gdzie się znajduje . Musisz tylko typ skrzyni odczytać jaka masz. Ja do swojego...
Cześć, a poza tym że masz ten błąd, coś się dzieje ze skrzynią ?
za przebijanie górnej lub dolnej skrzyni odpowiada zawór z przesówką z tyłu skrzyni taka dupka na dwie sróbki z lewej strony skrzyni dochodzą do niej dwa przewody jeden z zasilaniem powietrza a drugi nie najprawdopodobniej dupka ta jest wyrobiona i gumka na tłczku te częsci są dostepne
kod 4172-3 o którym nie wspominałeś także mówi o niewiarygodnym sygnale ciśnienia płynu a nawet sugeruje czujnik ciśnienia jako potencjalną usterkę: https://obrazki.elektroda.pl/5300505900_...
Bez autoryzowanego serwisu Piaggio/Aprilia się chyba nie obejdzie. Z tego co znalazłem w serwisówce, w zaznaczonym miejscu powinna być zaślepka otworu technologicznego do kanału smarującego wałek wirnika pompy cieczy. Pewnie taka kulka wprasowana w pokrywę. Wątpię aby komuś udało się to poprawić (pewnie obróbka + wbicie nowego kołka), więc pozostaje...
Kolego spróbuj zrobić taki manewr, że jak ci auto zgaśnie wypnij wtyczkę od skrzyni tą okrągłą która wchodzi do bloku zaworowego. Często w tych skrzyniach uszkadza się zawór (nie pamiętam teraz jaki symbol ani oznaczenie na schematach vag) odpowiedzialny za załączanie kosza lub regulację ciśnienia. Pobór prądu jest tak wysoki, że obniża napięcie na...
Silnik monowtrysk, pod pokrywą filtra powietrza jest gumowy pomarańczowy zaworek (chyba do odpowietrzania skrzyni korbowej), pytanie moje: czy ten zaworek powinien być z czterech stron zawinięty do góry?? Wydaje mi się, że powinien przepuszczać powietrze tylko w jedną stronę, a jak zawinięty to przepuszcza w obie. Proszę o komentarz czy należy go wymienić...
Zaz13, albo nie czytałeś mojego postu, albo go nie rozumiesz. To że w skrzyni jest zawór Lockup to wiadomo, pytam o wyczuwalne jego załączenie. Przeczytaj powoli jeszcze raz
Kolego jeżeli podasz powietrze w te otwory to powinieneś słyszeć ze coś sie dzieje w skrzyni . Jak podasz powietrze w jeden włączysz polbieg a jak w drogi to cały . Nie może być przejścia miedzy nimi . A sam zawór działa dopiero jak masz wcisniete sprzeglo . Przelanczajac guzik na lewarku powinno isc powietrze na przemian
Mam problem , po wizycie u elektryka otrzymałem informację ,że mam uszkodzony zawór elektromagnetyczny skrzyni biegów 2/3 .Czy taki zawór można kupić , czy należy wymienić całą skrzynię ,jakich kosztów mogę się spodziewać . Auto pracuje w trybie awaryjnym i biegi zmieniam ręcznie, jak długo mogę tak jeździć ? Dziękuję i pozdrawiam Piotr
Na wstępie wszystkich serdecznie witam. Wszedłem w posiadanie Renault Clio 2 1.4 16v że skrzynią automatyczną. Po kupnie od razu pojawił się problem ze skrzynią. Tradycyjnie zawory hydrauliczne wyzionęły ducha. Podjęto próbę naprawy. Ze skrzyni wyjąłem zawory z czerwoną kostką. Niestety już takich nie ma. Założyłem z czarną. Wszystko poskładane wraz...
Nie, zawór umiejscowiony jest w płycie sterującej.
Skrzynka do uratowania. Sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji i do wymiany (lub przeczyszczenia) zawór TCC.
Zczytac błędy Metadiag-iem2007 albo mozolnie przetestowac wszystkie czujniki i zawory skrzyni wg. serwisowki.
Prawdopodobnie nieszczelny układ dolotowy lub jeżeli jest to może być uszkodzony zawór odpowietrzający skrzynię korbową stwierdzisz to po odkręceniu korka wlewu oleju przytkaj go dłonią jak będziesz miał podciśnienie to on do wymiany opis masz tu.
Poradziłeś sobie? Prawdopodobnie zawory do wymiany, lub w jakiś sposób do czyszczenia, nowych nie ma. Jeśli sobie poradziłeś daj znać, bo potrzebuje takie sprawne zawory.
Tu masz zwarcie do masy zaworu elektromagnetycznego odpowiadającego za ruch w lewo. Sprawdź sam zawór, złącze i wiązkę przewodów.
ta plastikowa puszka to zawór ograniczający ciśnienie w skrzyni korbowej, w środku znajduje się membrana i sprężyna i jak ciśnienie wzrośnie na tyle aby pokonać opór stawiany przez sprężynę to membrana się podniesie i gazy (niejednokrotnie z drobinkami oleju) dostają się do przewodu powietrza idącego do turbiny. Ten zawór nie służy do oddzielania drobin...
3121 dla podanego VIN: zawór MGB na skrzyni ma przerwę.
Nie mam pod ręką rysunku, ale to jest ten zawór; https://allegro.pl/oferta/elektrozawor-z... jest on na wierzchu skrzyni.
OK, bardzo dziękuje za pomoc Panowie jutro ma dotrzeć autko sprzęgło i tak pójdzie profilaktycznie do wymiany na nowe i zobaczymy jak nic nie pomoże to ten zawór na boku skrzyni pójdzie do wymiany.
Albo uszkodzony zawór PWM lub uszkodzenie czujnik przesuwu na łożysku oporowym
Może zawór zabezpieczający się nie otworzył na czwartym układzie (oznaczenie 24 przy zaworze) który odpowiada właśnie za fotel oraz skrzynie .
hej, Panowie czy poradziliście sobie z tą usterką. Cz okazało się , że to zawór czy piston? DZIĘKI ZA ODPOWIEDŹ !
Po prawej stronie skrzyni znajduje sie zawór bocznikujący olej powracający z orbitrola.Częsc idzie przez chłodnice oleju,reszta do smarowania skrzyni biegów. W związku z tym układ chłodzenia nie jest jakos specjalnie wydajny,no ale chlodnica oleju powinna byc gorąca.Pewnie problem z zaworem.lub zatkana chłodnica/przewody. Jednak alarm juz przy 35*C...
Uszkodzony zawór chłodzenia skrzyni o numerze : 4H0121671D Do wymiany też raczej wtyczka 2 pinowa tego zaworu. Radzę to szybko wymienić bo przypalisz sprzęgła w skrzyni s-tronic a to już potężne koszty naprawy ;) Do sprawdzenia wtyczka skrzyni biegów z racji że ten zawór znajduje się centralnie nad nią i bardzo często płyn chłodniczy wydostaje się i...
Jest jeszcze takie coś - co nazywa się zawór PCV . Zamontowany na przewodzie odpowietrzającym skrzynię korbową - plastikowe z jednej strony niebieskie . Widoczny po otwarciu maski , koszt około 25 zł .
Miałem podobną sytuację (zerwany łańcuch), skrzynka wyczyszczona, wymyta, bieżnie ładne więc nowy łańcuch. Po kilku kilometrach jazdy ta sama sytuacja. Też podmieniałem sterowanie i nic. Ponowny demontaż skrzyni i co, zacięty zawór w pompie oleju. Tylko raz mi się to zdarzyło. Ps. nowsze wersje nie mają tego zaworu. https://obrazki.elektroda.pl/8520503100_...
Czy zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej powinien mieć przelot w obydwie strony ?
Sprawdź zawór odpowietrzania skrzyni korbowej.
Na rysunkach na czerwono zaznaczyłem elektrozawory przedniego napędu w roznych wersjach tm-ow. Rys tm42 zawory na wierzchu skrzyni pod kabiną ,reszta na prawej stronie skrzyni na pokrywach.
Poszukuję zaworu nr katalogowy 23635278 - VOLVO FH 4 500 skrzynia biegów dual clutch. Ewentualnie - ktoś to regeneruje? Proszę o info na PW
Witam kolegów. Jeśli instalacja jest cała podejrzewam uszkodzenie zaworu sterującego dolna-górna skrzynia. Zawór niewielkich rozmiarów znajduje się po lewej stronie skrzyni z tyłu. pozdrawiam
Dym ze skrzyni? Predzej ze sprzegla
Witam. Wymień tylko elektrozawór S1 i S2. Tak naprawdę błąd z S2 ale oryginalne nowe zawory można kupić w ASO z śmieszne pieniądze 85zł sztuka. Są to dwa identyczne zawory.
Pompa zwykła zębata podwójna, skrzynia 4biegi i 4 półbiegi
Jest to zawór odpowietrzania skrzyni korbowej.
Auto stoi, silnik uruchomiony na biegu jałowym i często słychać jak zawór przy skrzyni (mała duża) przełącza się samoistnie) Czesto jeden dzien działa normalnie a czasami jest tylko duza skrzynia. Pozdrawiam
Rafalrrr jaka pompa napędza chłodnicę ? Juras trochę duże masz to ciśnienie , tam powinno być około 10 atm . Z drugiej strony spadek ciśnienia na zającu też duży , piszesz że wzmacniacz nowy a to wygląda na przeciek na wzmacniaczu . Jest taki spadek cisnienia bo na żołwiu olej nie jest tłoczony na wzmacniacz tylko ze wzmacniacza na zlew a z pompki przez...
Opis błędu 66: ZF ASTRONIC 2 12 AS 2302 -Zwarcie dodatnie na wyjściu zaworu Y2 (zawór GV :wysoki, OD: niski)
Niesprawności automatu mogą być spowodowane:-złym stanem silnika -niepełnymi osiągami silnika ,-niewłasciwie wykonanymi regulacjami,-usterkami hydraulicznymi,-usterkami mechanicznymi,-niesprawnością elektronicznego modułu sterowania lub jego obwodów sterowania. Sprawdz poziom oleju i jego jakośc (czy nie ma białej piany tj. spieniony),oleju nie może...
Kolego zakładasz jeden post na dwa samochody? 🤔 Rozumiem że skrzynia manualna, sprawdziłeś zawór sterowania na skrzyni?? Skoro ucieka powietrze to zlokalizuj którędy leci .
Witam Mercedes "zgubił" 5 bieg... Czasem uda mu się wstrzelić ale generalnie 90% czasu nie ma biegu. Kierowca mówi że to moment przejścia na górną skrzynię ten 5 bieg. Czy to może być jakiś zawór ? Komputer nie pokazuje żadnych błędów ? Jest sens robić procedurę nauczania skrzyni ? Pozdrawiam
Napisałeś ,że zawór i cewkę od połówek wymieniłeś to chyba wiesz który to zawór. Zasilanie powietrzem na skrzynię biegów jest tylko jedno przez zawór redukcyjny w ramie z tyłu skrzyni biegów po prawej stronie.
Pokrywa rozrządu w górę i zawory do regulacji. W Renówkach pierwszy cylinder jest od skrzyni.
Witam Zweryfikuj i ewentualnie wymień zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej pozdrawiam
Polo 6n2 1.4 16v 75km. Temat omawiany wiele razy, ale nigdzie nie mogę znaleźć rozwiązania problemu. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Wysoki bieg, 2000rpm, gaz w podłogę = dźwięk jak na filmiku. Widziałem już wiele teorii, zawory, skrzynia, czujnik spalania stukowego(podobno po odłączeniu problem znika)...
Do sprawdzenia zawór odmy "czerwony grzybek" w kolektorze ssącym, następnie membrana odmy w pokrywie zaworów oraz kontrolnie zawór zwrotny przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej.
na 100% selenoidy to są zawory w skrzyni biegów miałem ten obiaw w dwóch samochodach koszt ok 500 zł w serwisie
czy to na pewno elektromagnes? Na 99,9999 % gdzie on się znajduje? Na wybieraku może jakiś zawór nie steruje? " A może poszli do lasu?" :D
tak tak szukałem po kablach przekaznikach ale bede szukał dalej a skrzynia nie ma nic do tego bo jakos dziwnym trafem jak nie chce zapalic slychac w okolicy skrzyni jakiś zawór jak cyka a skrzynia jest na 4biegu drazek w położeniu P
Jak znaleźć ten zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej ? Po której stronie silnika się on znajduje ?
Jeżeli falują niezależnie od biegu to szukałbym lewego powietrza lub sprawdził zawór odpowietrzania skrzyni korbowej
Do wymiany czujnik i zawór ?
Witam sprawdziłem cała wiązkę lewej strony kabiny przedzwonilem kabel po kablu i sprawdziłem na ocznie i odgrzewając opalarka i jest wszystko ok a samochód dalej odcina gaz przy ruszaniu podliczyłem mu zawór przy skrzyni biegów przed wysprzeglikiem i tez nic nie pomogło ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co to może być ? Pozdrawiam
olej zaciąga przez odmę, a te gwizdy to powietrze, które zasysa do skrzyni korbowej przez zimeringi. do wymiany cały zawór i labirynt.
a przepływomierz powietrza?? albo zawór odpowietrzania skrzyni korbowej? dzieje się tak na zimnym czy ciepłym silniku?
Mam pytanie czy do sterowania połówkami tej skrzyni są dwa zawory ten obok pompki sprzęgła i na skrzyni z lewej strony ,czy jakiś elektrozawór. Po wciśnięciu sprzęgła uchodzi powietrze z zaworu na skrzyni zawory podmieniane i założony nowy i ten sam problem.
który to jest? czyściłem czujnik ciśnienia i z po drugiej stronie jest jakiś zawór od strony skrzyni na listwie wtryskowej to o ten chodzi???
Chodzi o zawór odpowietrzania skrzyni korbowej, w tych autach rzeczywiście ma on spory wpływ na oboty biegu jałowego.
Najprawdopodobniej i tak trzeba będzie zdjąć głowicę silnika - błędy sugerują conajmniej wypalony zawór. Cylindry licz od skrzyni!
Ustaw zawór ssacy na 0,06 a wydechowy na 0,08
Zawór TCC nie ma nic wspólnego z wyciekiem oleju. Zdejmowałeś miskę oleju ? Jak wygląda filtr oleju ? Jaki kolor i zapach oleju (czy nie czuć spalenizny) ? Ps. skrzynia to AG4 (01P).
Okazało się, że zawór górna-dolna skrzynia zacinał się. Temat do zamknięcia :)
Ja bym sprawdził najpierw zawór odpowietrzania skrzyni korbowej, jeżeli płytka metalowa rusza się pod wpływem wstrząsów, to prawdopodobnie może być to przyczyną falowania.
.....po skasowaniu błedów wagiem nie pojawiły sie..... A jakie błędy były ?? Bo te co napisałeś nie mają nic wspólnego ze skrzynią. 17964 - ciśnienie turbosprężarki - zawór, dolot, TC uszkodzone. 18261 - ABS nieprawidłowy sygnał - przewody, rezystor, ECM. Ps. jak manetkę ustawisz w tip tronik to też nie rusza ?
(at)kiss39 , możesz napisać co to za elementy są zamontowane w tej skrzyni? Zawory elektromagnetyczne? Pozdr Tomasz
Witam, tak jak w temacie brak dolnej skrzyni i połówek, lecz nie zdarza się to zawsze. Pechowo na warsztacie działało. Wrzuciłem połówkę na zapłonie z wciśniętym sprzęgłem, ruszałem kablami i brak reakcji, połówka nadal siedziała. Jakieś propozycje i pomysły? Jak zdiagnozować zawór na skrzyni?
Myslę że tak ale nie jestem pewien Dodano po 2 Nie wiem czy modułu napędu nie wysadziło bo jak się zasteruje elektro zawór na skrzyni to jedzie ale nie reaguje również na pedał gazu
Przede wszystkim stan turbosprężarki, jej pracę, zapłon, paliwo itd. W tych silnikach warto sprawdzić w kolektorze ssącym zaworek zwrotny. W przypadku jego uszkodzenia, podczas jazdy z dużym obciążeniem powietrze pod ciśnieniem z turbiny dostaje się przez kolektor ssący i uszkodzony zawór do skrzyni korbowej powodując powstanie tam nadciśnienia rzędu...
Tu opis kodów. Piny A i C w złączu diagnostycznym. 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / brak błędów 17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie 21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie 22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie 25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2 / 3-4 - za wysokie napięcie 26 - Zawór elektromagnetyczny...
1) Czy widziałeś ten "rozlecony" synchronizator czy mechanik robił bez Twojej obecności i tak Ci powiedział? 2) Wstępnie podejrzewałbym zawór zmiany połówek.
Witam mam problem z manem tga 410 po dłuższej jeździe giną biegi 3,5,7 założyłem lewar po regeneracji, wymieniłem dwa zawory na skrzyni (nowe) i wszystko odpowietrzyłem zgodnie z instrukcja speców z eletroda.pl Układ jest szczelny żadnych wycieków a ponad to co jakiś czas zapala się lampka poziomowania (żółta) pomóżcie proszę :cry:
Sprawdź czy układ zasysania powietrza jest szczelny a także skontroluj zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej i przepływomierz. Są jakieś błędy zapisane w sterowniku?
http://obrazki.elektroda.pl/6443046500_1... czyli to sprawdzic tak ? Czytalem tez gdziesz ze moze zawór odpowietrzający skrzynie korbową byc tego przyczyna i dlatego ten blad wyskakuje. Dodano po 42 zapominalem napisac element nr 8
pompka paliwa napędzana ciśnieniem ze skrzyni korbowej, I dlatego nie ma wężyka powrotnego. Zawór z pływakiem w gaźniku był silniejszy od ciśnienia dopływu paliwa. Wszystkie pompy paliwa napędzane mechanicznie mają wężyk powrotu.
Skoro już mowa o skrzyni automatycznej w Galaxy, może jakieś sugestie co do rodaju oleju i częstotliwości wymiany dużej tzn z filtrem?
Usterka usunięta , zawór sterowania skrzynią się rozsypał ( podobno chińszczyzna ) jakaś część tego zaworu dostała się do cylindra przełączającego skrzynię z dolnej na górną i zrobiła się przy okazji zadra na cylindrze. Mechanik rozebrał i wyjął kawałek zaworu delikatnie podszlifował powstałą zadrę i auto po założeniu nowego zaworu śmiga dalej ,dzięki...
Być może padł elektrozawór na skrzyni lub nie ma zasilania na ten zawór.
Witam Sprawdź zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej najlepiej zdejmij rurkę i zatkaj palcem jak będzie chodził ok to do wymiany ciężko go kupić znajdziesz go z przodu silnika po prawej stronie wsadzona jest rurka zaworu niewidać dopiero jak się go wyciągnie to wiadomo że to zawór
Prawdopodobnie będzie któryś zawór uszkodzony w skrzyni. Żeby dokładnie to sprawdzić musiał byś sprawdzić do którego pinu idzie uszkodzony element. Resztę można z schematu odczytać.
Peugeot ma inną numeracje ,lecz oznaczenie to samo. Zawory do wymiany według mnie.
Zatem proponuję wymienić zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej. Masz go z tylu na kapie zaworowej. Jeśli tak jak piszesz turbosprężarka była robiona, to powinno załatwić sprawę nadmiaru oleju w układzie dolotowym.
Problemem może być zawór zabezpieczający przed przypadkowym przełączeniem na niską skrzynie przy zbyt dużej prędkości, zawór ten znajduje się dokładnie na środku pomiędzy ramą na wysokości tylniej poprzeczki mocowania kabiny ( jak wejdziesz na balkon i popatrzysz do przodu pojazdu to pod tą poprzeczka gdzie znajduje sie zamknięcie kabiny)z tego co pamiętam...
Odp na twoje pytanie a ty ani me ani be... Dodano po 8 https://obrazki.elektroda.pl/9410965800_... Egr masz na silniku nad skrzynią biegów razem z chłodniczką
Zapchany zawór 4 biegu. Kiedy olej w skrzyni zmieniany ?
Z odpowietrzeniem skrzyni korbowej to bym uważał. Mój Escort też gaśnie na pierwszym skrzyżowaniu jak jest zimny, a po odpaleniu jest już OK. Na forum wyczytałem że za taki stan rzeczy odpowiada uszkodzony zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. Ponieważ czyszczenie zaworu nic nie pomogło a gumki są w stanie idealnym kupiłem nowy zawór. Niestety silnik...
No ale dokładnie, jakie ma być podciśnienie, jak ustawić linki, o jaki zawór chodzi.
Hej, proponuję sprawdzić ciśnienie na skrzyni kiedy pojawi się usterka, możesz to zrobić kompem. Zwróć uwagę na zawór ograniczający ciśnienie na skrzyni.
Witam Wszystkich! Wiem już, że nie mam raczej sznas zdiagnozować tego Escorta przez OBDII. Jest to tak jak napisał Elektrit szybkie złącze diagnostyczne i nie podłączę się niczym tańszym. Mój problem dotyczył zbyt wysokich wolnych obrotów. Przyczyną był zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. Niepotrzbnie wymieniłem zawór elektromagnetyczny bocznikowy....
Moim zdaniem zwykły chociaż aż tak to na tych silnikach się nie znam. Jeżeli gaźnik jest od strony łodzi przykręcony do skrzyni korbowej to raczej są zawory membranowe z takiej cienkiej blachy. Tak miałem w dwucylindrowym Mercury 25. Inaczej musiałby być kanał od gaźnika na około skrzyni korbowej gdzieś do okna w cylindrze. Normalnie to przy sterowaniu...
Może wystarczy wymienić zawór ograniczający ciśnienie na butli ( koło czterodrożnego ) ? dot. zbyt wysokiego ciśnienia w skrzyni biegów. Skrzynia jest sterowana z 1 układu, zawór ten ogranicza ciśnienie coś do ok 8,5 bar.
Nie ma tam za wiele elektroniki, tam sa elektro-zawory na zewnatrz skrzyni na 4 sruby i chyba ze 3 inne sensory jesli je przelozy to powinno byc ok .
volvo zawór skrzyni zawór skrzyni biegów zawór odpowietrzenia skrzyni
oznaczenie wtryskiwacz sterownik skanera microtek windows ustawienia fabryczne laptop
lidlomix silnik samsung ww60j4063lw
Zabezpieczenia PV: 7x Voc 41.6V, Eco Solar Boost 3500 Pro, Citel, Noark, Schneider, dystans 40m Rezystor do gasika MOSFET – jaki typ wybrać? SMD pulse, metal-oxide, surge-proof, niska indukcyjność