Witam, problem polega na tym, że ustawiłem zawory w Hondzie CB450 książkowo na takie jakie maja być 0.10 ssące, 0.14 wydechowe i stukają mi zawory, wszystko zostało ustawione poprawnie lecz zawory zaczęły stukać. Czego to może być przyczyną? Dodam tylko, że zawory przed regulacją nie stukały.
0,17 - 0,22 ssący, 0,22 - 0,27 wydech
Pojemność/il. cylindrów:0573 / 4 Średnica/skok tłoka: 59,2/52 [mm] Oktan/ilosc suwów: 91/4 Luz zaworowy - ssanie: 0,10-0,14 [mm] Luz zaworowy - wydech: 0,10-0,14 [mm] Kompresja: 11-14 [bar] Ciśnienie oleju: 5 [bar/min-1] Rezystancja pierwotna cewki zapłonowej: 2,8 [Ohm] Rezystancja nadajnika...
to masz odpowiedź skąd tyle nagaru - silnik złom tego niema sensu remontować, te silniki to straszne dziadostwo, tam nawet niema tulei żeliwnej, tylko rozwiercone aluminium i tyle kup sobie używaną Hondę GXV 120/140/160 - to są najlepsze silniki, wytrzyma wszystko
Luz zaworowy wynosi, zawór ssący 0.15mm, wydechowy 0.20mm. Ustaw tłok w górnym, martwym punkcie, pomiędzy suwem sprężania i pracy. Znak, na kielichu zabieraka, musi się zgrać z okrągłym otworem w osłonie wentylatora. Wtedy oba zawory są zamknięte i możesz ustawiać zawory. To ustawienie znaków, będzie...
Witam mam problem z moją honda CBR 125 jc 34 (na gaźniku?.Jak ja odpalę bez ssania i bez dodawania gazu odpala od razu i chodzi na wolnych obrotach ale jak chce dodać gazu to od razu gaśnie albo jak zaciągam ssanie to też od razu gaśnie.Nie mam pojęcia co to może być gaźnik czysciłem 2 razy i wszystkie...
To można na tłoczeniu ją trochę przydławić? Może zamiast 3 calowego węża ssącego zastosuje znacznie mniejszą średnicę? Zawór upustowy wydaje się nie głupi, ale z drugiej strony gdy juz wszystko zamontowane w polu to musiałbym troszkę kombinować, a tak mogę zastosować jakiegoś dławika na wężu ssącym.
Witam Mam problem z moją Hondą CRV 1 1999r 2.0 MPI 16V DOHC Zacznę od początku: Samochód odpala, na początku gasł po puszczeniu gazu dopóki się nie rozgrzał (taki kupiłem), po rozgrzaniu było ze 400 obrotów bez gazu, po sprawdzeniu wymigał mi błąd 7 i 9. 7 to TPS, który faktycznie był uszkodzony...
Witam Wszystkich. Jestem od nie dawna posiadaczem Hondy Accord 2.0 vtec 147 km 1999 rok. Wiem że niby jest duzo tematów na temat stukania,pukania zaworów...jaki dokładnie powinien byc luz na zaworach ssących i ile na wydechowych? chce konkretnej odpowiedzi a nie od ...mm do ... mm. A więc gdy odpalam...
Witam potrzebuje pomocy w ustawieniu rozrządu w traktorku kosiarce Honda 2213 hydrostatic oraz silnik Honda GXV 390 OHV 13.0 aktualnie robię remont silnika i może jest ktoś w stanie mi pomóc jak to ustawić poprawie? oraz drugie pytanie jakie powinny być luzy na zaworach ssącym i wydechowym w danym...
No własnie ze chyba wszystkie hondy (nie wiem jak z najnowszymi modelami) mają zwykła regulacje na śrubę .Hydrauliki nie stosowano z tego powodu ze nie najlepiej sprawuje sie przy wysokich obrotach do których kręcą się hondowskie motorki. Luz na zaworach ssących 0.18 - 0.22 mm ,na wydechowych 0.22...
usterka została namierzona jezeli ktoś bedzie mieć taki problem to tak sie dzieje z obrotomierzem gdy są źle wyregulowane luzy zaworowe w crx z 91 r 1,6 na 2 wałkach luzy na zaworach ssących 0,15 wydechowych 0,17 Pozdrawiam
Z tego co widać uszczelniacz zaworowy jest tylko na zaworze ssącym.
Ad.1 W twoim wozie jest łańcuch napędu rozrządu. Ad.2 Zawory reguluje się na zimno, ssący 0.21-0.25, wydech 0.25-0.29 Ad.3 Nie mam Hondy Pozdro :] P.S. Regulacja .... jak są problemy lub jak słychać zawory, lub co ile kilometrów ... nie wiem.
Nie wiem co mają świece do ew upływności prądu przy WN? Wg. mnie nic. Z resztą co za problem sprawdzić jakość iskry gdy silnik zgaśnie. I tak musisz zhechać na pobocze czy chodnik aby go zapalić nie blokując ruchu. Jak realizowane jest ssanie w tym motocyklu? Wygląda jakby się nie zamykało po rozgrzaniu...
Witam, mam nietypowy problem i już nie wiem gdzie szukać pomocy. Auto na trasie pali katalogowo - 6-7l/100 nawet przy dynamicznej jeździe. Niestety w przypadku jazdy jedynie po mieście [dziennie tak po 15-20km] spalanie notorycznie bez względu na styl jazdy wynosi od 14-15l/100. Testowana jazda ekonomiczna...
przede wszystkim czy zawór membranowy (czyli takie listki pod gaźnikiem) przy remoncie był wymieniany? albo chociaż naprostowany (ale to akurat mozolna robota i musi być dokładnie) bo jak nieszczelny to palić będzie bardzo ciężko albo wcale po drugie czy cewka ssania w gaźniku sprawna? (przytykając...
witam jestem nowym posiadaczem hondy civic i mam problem ... jestem lakiernikiem ale wiem co robie odnosnie silnika .;] tak wiec zrobiłem cały remont silnika ponieważ miał przedmuchy wymieniłem pierscienie nadwymiarowe uszczelniacze remont całej glowicy rozrząd świece przewody kopułka...
Witam. Mam problem z kosiarka Honda IZY silnik GVC 135 4,5KM. Kosiarka dymi na czarno (ciemno w każdym razie). Nie wchodzi na obroty bo się dusi i tak jakby pluje dymem z tłumika. Od czasu do czasu puszcza więcej. Jak się zwolni obroty to praca się stabilizuje, po czym puszcza dym i znowu się dusi....
Dobrze rozumujesz. Ustawiasz wałek rozrządu w suwie pracy silnika, gdy oba zawory są zamknięte, Potem gdy wał wykona pełny obrót i tłok znów znajdzie się w gmp, na zaworach powinieneś mieć tzw. mijankę, kończy się zamykać zawór wydechowy po suwie wydechu, a zaczyna otwierać ssący, tak aby opadający w...
Jeżeli gaźnik rzeczywiście jest w porządku, a wydaje mi się że nie, to można przyjrzeć się zaworom, ewentualnie sprawdzić tłumik. Luz zaworowy - ssący 0.15, wydech 0.20 mm. Poziom paliwa w gaźniku jest prawidłowy?
Witam. Mam problem z odpaleniem auta gdy silnik się nagrzeje. Nie dawno wymieniłem cały silnik. gdyż miałam problem ze spalaniem ( 26L / 100km ) Jedyne co zostało z mojego starego to kolektor ssący wraz z wtryskami. Opis problemu. Gdy silnik jest zimny odpala idealnie i pracuje równo ( nie stukają...
Dzień dobry mam lekki problem odnośnie swojej cbrki jc 34. Motor po serwisie tzn czyszczenie gaźnika wraz z jego regulacją, a nastaje powoli sezon z czego poranne odpalanie motocykla zrobiło się kłopotliwe. Po tym rzekomym serwisie nie trzyma stabilnych obrotów na zimnym a także motor bez ssania nie...
Ssący 0,24-0,28 Wydechowy 0,28-0,32 Ustawiać na zimnym silniku
Hm. Ale przecież mam obrotomierz :) Obroty regulowałem już na wiele sposobów. Jak na razie najmniej trzęsie się, gdy zakręcę śrubę całkiem i odkręcę ją o pół obrotu. Regulacja według manuala technicznego, tyle że na obrotomierz na desce rozdzielczej a nie poprzez komputer, nic nie daje - lepsze efekty...
witam nie bardzo ma tutaj coś być nie tak jeżeli strzelił rozrząd w japońcu to koszta nigdy nie były tanie trzeba spodziewać się regeneracji głowicy szlif ewentualnie regeneracja gniazd zaworów będą jakieś zawory do wymiany ciężko powiedzieć ile zależ o jechanej prędkości autem no i standart uszczelniacze...
Witam. Kilka słów wstępem: Sytuacja zmusiła mnie do zmiany samochodu gdyż miałem pilny wyjazd za granicę. Kupiłem samochód z instalacją LPG zamontowaną we Włoszech, niestety instalacja zaniedbana. Jest to AutogasItalia PowerJet+. Przed samym wyjazdem byłem w kilku warsztatach od LPG, ale nie...
Witam, mam pewien problem a mianowicie mam silnik hondy gx340 max. Pękł mi ostatnio korbowód, który wymieniłem, ustawiając zębatki na znaki takie małe kropki na zębatkach, tłok cały pierścienie tez dobre. Po zamontowaniu wszystkiego silnik daję iskrę, paliwo dochodzi bo świeca mokra a nie chce odpalić,...
Witam, od około roku mam problem z Honda Civic jak wyżej (przebieg 280 tys). Jest to model z dwoma gaźnikami, ozn. silnika D14A1. Przy temperaturach około zera stopni i poniżej występują trudności z uruchomieniem silnika. Jak już uda się go uruchomić, to pracuje jakby na 2-3 cylindrach, mocno kopci...
Rozbierałem gaźnik w swojej hondzie na części pierwsze, jeśli posiadasz dokumentacje, to nic trudnego, wężyki należy DOKŁADNIE sprawdzić. Jeśli możesz podmień zawór który jest w czarnej puszce, przymocowany do ściany grodziowej (częsta usterka). Bezpiecznik pod maską BACK UP jest sprawny? (7.5A) ...
Witam, jak w temacie mam 2 kosy hondy gx 31 i 35 obie identyczne. Jedną rozebraną i muszę ustawić rozrząd a druga działa tylko słychać zawory jaki ma być ich luz? do gx 22 znalazłem 0.12 ssący i 0.15 wydechowy nie wiem czy tu to samo? Próbowałem już 0.05 i 0.07 jak i 0.10 i 0.15 ale nadal słychać.
A co powoduje że sie nie domykają?? temperatura, na ciepłym ma podparte zawory trzeba wyregulować ssący 0,18-0,22 wydech 0,23-0,27 na zimnym ale to jest: usterka mechaniczna!
no więc tak kolego terleckim zrobiłem tak chodził na zatkanym wężu od serwa na benzynie wyłączyło się ssanie i było oki nawet obroty sobie przy okazji wyregulowałem no przełączyłem na gaz na zatkanym wężu na początku oki ale na gazie na zatkanym wężu zaraz wszedł na te obroty to chociaż ja nie gazownik...
Uszkodzona membrana w parowniku, uszkodzony lub zabrudzony zawór regulacji gazu na wężu do miksera, pęknięty wąż miedzy mikserem a kolektorem ssącym. Pamieć przynosi mi na myśl, szczególnie w zimowych czasach, kiedy to w butlach, poza gazem nie rzadko znajduje do 2 litrów wody, trzeba by to sprawdzić.
Sprawdziłem jeszcze ciśnienie w cylindrach i taka ciekawostka, w momencie kiedy spada podciśnienie równocześnie rośnie ciśnienie w cylindrach (z 100 PSI do 175 PSI), sprawdziłem na 4 cylindrach (z 6) i na wszystkich to samo. Zdjąłem jeszcze pokrywę klawiatury żeby zobaczyć czy czasami zawory nie zawieszają...
Ustaw tłok w gmp a zawory- wydech się zamyka zaczyna otwierać się ssący to powinno Cię naprowadzić
W moim przypadku problemem były stare uszczelki i membrana w parowniku gazu. Na postoju parownik przepuszczał gaz, który wędrował do kolektora ssącego i wypełniał go co uniemożliwiało uruchomienie silnika za pierwszym razem. Dodatkowym problemem był zawór zwrotny w pompce paliwa, który nie działał prawidłowo...
Zawór jest zasilany z akumulatora, może źle się wyraziłem. Luz zaworowy: ssący 0.15mm wydech 0.20mm. Sprawdź, też siatkę w tłumiku.
Łożysko może być powodem głośnej pracy, lub nawet powodem spadku mocy. Możliwe że spadek mocy, to oddzielna usterka, na przykład konieczność regulacji zaworów lub gaźnika. Czym się objawia, ta głośna praca? W tym silniku łożyska wysiadają bardzo rzadko i objawiają się tylko stukotem, spadkiem...
Mam jeszcze pytanie o regulacje zaworów czy dużym błędem jest regulacja zaworów nie sprawdzając czy tłok jest maksymalnie w górnym położeniu martwym tylko regulując zawory najpierw ssący, w miejscu gdzie miał największy luz a potem tak samo z wydechowym...
No to nie mógł napisać w temacie, że w koletor wydechowy? Stwierdzenie "kolektor" to dla 99% mechaników koletor ssący. No to zatem co ma do tego sonda? Nic. Za późny zapłon albo leci na dwu paliwach- gaz plus benzyna. Coś z zaworami..... I jakoś nie wdze w opisie, a ty tez nie pytasz o to, czy kopci...
Ustawiasz tłok 5 mm za gmp (przy pomocy śrubokręta, przez otwór po świecy) gdy oba zawory są domknięte, ustawiasz żądane luzy zaworowe. Nie chce mi się teraz szukać, ale generalnie większość się ustawia : ssący 0,15 mm , wydech 0,2 mm .
Cylinder tak jak nazwa wskazuje, powinien być idealnie cylindryczny, a nie żaden stożek/beczka/owal. Moim zdaniem gładź cylindra na zdjęciu nie wygląda ciekawie. W katalogu TKRJ widzę dziewięć wersji tłoków na tą średnicę, ale różniących się nieco wymiarami, bez uwzględnienia chińskich kopii silników...
Luzy na zaworach standardowo: Ssący: 0,18-0,22 Wydechowy: 0,23-0,27 Moment dokręcenia kółka rozrządu do wałka 37Nm Moment dokręcenia głowicy 63Nm Moment dokręcenia klawiatury 22Nm
Czyszczenie i regulacja gaźnika, wymiana świecy i zawory. Oba wydech i ssący 0,1mm powinno pomóc. :) Łańcuszka nie dotykaj, chyba że klekocze.
Witam.Spawa się wyjaśniła.powodem stuków było złe zainstalowanie przez firmę gazowniczą przewodu do smarowania zaworów-wpieli go w kolektor ssący na 4-tym cylindrze.Cały olej tak smarował zawory aż zapiekło pierścionki na 4 garze.lubryfikacja wywalona,pierścionki nowe włożone ,autko wróciło do życia.
To jest świeca 2 elektrodowa, lepiej zastosować 1 elektrodową irydową. Zawór bliżej przedniego koła to ssący. Reg.3.1.11
nie jest przypadkiem za dużo oleju że aż wywala go odmą? a może silnik był przekręcany na boki? odłącz ten wężyk odmy od gaźnika i przedłuż i wsadź do jakiegoś słoika, może tam się nagromadziło oleju i musi go wydmuchać. zresztą tego wężyka wcale można nie zakładać. To są rewelacyjne silniki, które...
Zawory regulowane ssący 0.6 wydech 0.1 barometru nie mam ale palcem dziury po świecy nie zatkam bo przebija kompresja na obydwu cylindrach. Gaźnik czyscilem że 3 razy ale nie wiem czy ta dysza co wchodzi do niej iglica od przepustnicy nie jest wyrobiona. W końcu już motor swoje lata ma. Może kupię nowy...
Honda przed odpadłem ma luz zaworowy 0,12 po odpalaniu i po rozgrzaniu Honda ma 0,04 a po postoju do zimnego silnika ma 0,06 co ją boli chodzi o zawory ssące
Po 1) Zawory wyregulowane? Po 2) Odpala się ten silnik na pełnym gazie, wtedy dodatkowy drucik nadusza przepustnicę ssania, która się zamyka - sprawdź u siebie czy tak się dzieje.
Witam kolegów i koleżanki. Budujemy z kolega gokarta na silniku Loncin G200 (chiński klon Hondy GX200). Kierując się tym artykułem: govenor-removal postanowiliśmy przeprowadzić podstawową modyfikację silnika - usuniecie regulatora i czujnika poziomu oleju oraz wymiana sprężyn zaworowych na 18lbs. Wszytko...
Niby chińszczyzna, ale silnik na licencji hondy i jest to taki sam silnik jak w HONDZIE CRF... Części do tego są wbrew pozorom drogie. Tłok wygląda jak nowy. Pierścienie oczywiście zmienię, jak jest już silnik rozebrany. Zawory ssący jak i wydechowy dość mocno przypalone. Świeca szybko staje się czarna....
PGM-FI nie określa czy wtrysk wilopunktowy czy do kolektora ssącego,honda tak nazwała swój system.Co z tymi zaworami ma być?Bo jezeli ma 13 atm w garach to raczej nie zawory,a poza tym by utykał na wolnych obrotach-pisze że tak sie nie dzieje.
Hondy Ci nie polecam po niemiłych doświadczeniach z maszynami budowlanymi (piły do asfaltu, pompy, zagęszczarki). Gdy zapomnisz zakręcić paliwa i dostanie się do oleju silnikowego (otwarty zawór ssący) bardzo szybko się zacierają. Naprawiałem je dwa lata w firmie budowlanej.
Siema mam taki dylemat. Mam na motocykl przeznaczone 8 tyś Czy kupić motor Honda crf 450 za no 7500 rzekomo po serwisie czy kupić CRF 450 z 2004r za ok 6500 i na dzień dobry wymienić w niej takie elementy jak Łożyska wału Korbę tłok zawory ssące i wydechowe uszczelniacze zaworowe oraz...
Jeżeli przedtem działał dobrze, a nic z regulatorem nie robiłeś to lepiej zostaw go w spokoju. Dźwignie i sprężynki regulatora masz dobrze złożone? Daj zdjęcie jak to zrobiłeś. SŁUCHAJCIE!!! DZIAŁA!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D Dziś wtorek. Zabrałem moje Chińskie...
Na wałku rozrządu lub w silniku jest taki odprężnik mechaniczny. Działa tak do 1000 obrotów aby silniki ogólnie wszystkie mogły odpalić na małym akumulatorze takie jak kosiarki traktorki i inne typu honda gx coś tam. Przyczyna dużej kompresji są zazwyczaj źle wyregulowane zawory. Odrobinę za duży luz...
Witam, panowie mam problem z obrotami w hondzie civic 1,5ILS VTEC 1996r. Problem wygląda tak: motor zimny ssanie działa prawidłowo, silnik ciepły w trakcie jazdy wyrzucamy na luz i obroty spadają do 1000 następnie rosną do 1500 i spadają do 1100 a po zatrzymaniu pojazdu powracają do wartości prawidłowych....
A proszę wytłumacz mi czy turbina po regeneracji ujmuje nowej turbinie? ja nie mówię o regeneracji turbiny ,która była przegrzewana tak że łopatki uległy wykrzywieniom czy widać odbarwienia na karterze gdyż w takiej sytuacji należy ją wymienić. Każda turbina po ok 150tyś/km nie będzie idealnie szczelna....
Witam Testowałem na hamowni ròżne wynalazki. Generalnie wolnossące benzyny są oporne na chiptuning, a co dopiero na chiprezystor. W silniku 1,6 grupy VW chiprezystor dawał wyniki w granicy błędu pomiarowego 1 slownie jeden koń i 3 Nm. W silniku bodajże 2,4 Audi chiptuning dał 10KM i 15Nm. Dedykowany...
Motocykl to honda CBR 125 jc34 na gazniku. Na ssaniu i bez takie samo zachowanie. Filtr czysty bo nowy. Rozrząd jest ok zawory w normie tylko napięcie z regulatora mnie niepokoi bo na analogowym mierniku było poza zakresem 15v nie mam akumulatora. Jak będę miał spróbuję zasilić cdi z niego odlaczajac...
Witam wszystkich jestem tu nowa mam problem ze swoją czerwoną perełką ale do rzeczy posiadam Honda Civic VII 1.6 V-Tec 2003 B+G i od pewnego czasu wyskoczył mi błąd check był to system recyrkulacji spalin P0401.Oddałam samochód do mechanika przeczyścił egr kolektor ssący ale po przejechaniu paru kilometrów...