W Fordzie Mondeo miałem identyczny objaw , a powodem był wypalony zawór.
A może to wina pompy paliwa albo tak jak napisał xawer może być uszkodzony zawór zwrotny paliwa..
Mam problem z cariną e ,ciężko odpala jak postoi chwilę .Trzeba kręcić około 10 sekund i wciskać gaz .Natomiast gdy zgaszę na gazie i odrazu chce uruchomić to nie ma problemu.Wymieniłem już pompkę paliwa oraz czujnik wału ,części używane niby sprawne ale brak różnicy.Ciśnienie na listwie około 4bar i przebija zawór przelewowy.
Tak zrobię bo przypadkowo odkryłem, że inna diagnoza była całkowicie chybiona. Mam silnik 2CT i słychać w nim klekot jak się nagrzeje. Mechanik stwierdził, że to zawory hydrauliczne i nic nie zrobie, ew. wlać motodoktora a ja czytam w książce napraw że w Carina są zawory mechaniczne czyli regulowane.
Rok produkcji 1996 ,nagle powstał problem z uruchamianiem po nawet niedługim postoju. Sprawdzono przewody paliwowe,są szczelne podejrzenie wzbudza element na górze korpusu filtra paliwa.Jest tam takie "coś" do którego jest podłączone zasilanie,po odkręceniu wydaje się ,że jest to zawór zwrotny? Dlaczego są tam przewody prądowe?
Możesz sam go zdiagnozować. Przynajmiej odczytać i sprawdzić, czy sterownik nie zarejstrował jakiegoś błędu. Zapodaję co i jak. Ten zawór jest przy przepustnicy.
Chodzi o zaworki za zębatce czy na rozdzielaczu.A czy jest taka możliwosc ze to nawala zawór regulacji wydatku pompy wspomagania???Może przepuszcza?
Jeżeli chodzi o VW to te z Digijet się nie nadają. Nadają się natomiast z Digifant czyli 1.8 i 2.0. Takie zawory można też znaleźć w starszych i większych silnikach mi. m. Opla, BMW.
Witam,jeśli to jeszcze możliwe prośba żeby napisać jak skończyła się historia rzężącej głowicy? udało się namierzyć przyczynę? W środę złożyłem silnik po remoncie głowicy - objawy są identyczne. Przed remontem miałem dmuchniętą uszczelkę,teraz na zimnym silniku jest ok, jak tylko złapie temp. slychać zawory jak w kulturalnym dieslu. Toyota Carina E...
Dlatego też szukam pomocy jak znależć właściwe przewody do tego zaworu. Pomiar omomierzem wykazuje połączenia pomiędzy przewodami z+ i szukając tej masy pomiędzy przewodami brązowymi jest przejście . Przy wyłączaniu zanika napięcie na zawór i w taki sposób chcę zrobić odcięcie.
A mnie wygląda na to,że mechanik dał d..y i próbuje jakoś wyjść z twarzą naciągając cię na koszty. Skoro po wymianie bloku jest tak samo, a nawet gorzej (bierze olej), to znaczy, że diagnoza mechanika o uszkodzonym bloku była nietrafna. Ja w tym przypadku stawiał bym na głowicę (uszkodzony zawór lub gniazdo, pęknięta sprężyna-zawór się nie domyka)....
Niestety to na pewno nie zawory :). Napisałem przecież, że w trakcie problemu "pompa nie podaje paliwa do silnika". Spróbuję odłączyć immo. Napiszę jak poszło.
Burzliwa to jest Twoja wypowiedź, póki co to była kulturalna dyskusja i wymiana doświadczeń. Jeden z nielicznych wątków tutaj, gdzie można się czegoś nauczyć, wymienić uwagi, dodać własne spostrzeżenia. Pewnie, zawsze można napisać: kup nową/jedź na szrot/wymień. Takich doradców jest tu aż nadto. P.S. Co to jest "gwarancja rozruchowa"? Jak bierzesz...
Dziękuje za pomoc :) Ostatecznie okazało się, ze luzy są w porządku, filtr był w porządku, świecie trochę mniej w porządku, ale główną przyczyną był niski stopień sprężania na jednym cylindrze. 3 miały stopień sprężania 12, jeden natomiast 5. Prawdopodobnie wypalony zawór, póki co nie mam więcej informacji. W każdym bądź razie może sie to komuś przyda....
Pasek rzeczywiście może być stary, wymienię go. W tym modelu jest chyba jeden pasek napędzający alternator i pompę wspomagania. Przepłuczę również układ wspomagania i zobaczę zawór przelewowy, wtedy dam znać, jakie rezultaty. Tylko to dopiero jak pojadę do rodziców, u siebie nie mam ku temu warunków.
Witam,mam Toyotę Carinę 3.Od pewnego czasu zaczeła dużej zapalać jak postoi.A jak odpali to po chwili odpala normalnie.A tak to silnik zachowuje się normalnie,wtryski sprawdzone są okej.Po zapaleniu wolniej wchodzi na obroty.Pompa paliwa sprawdzona zawór przelewowy puszcza.Z rana jak zapali ssanie rano trzyma 1400 obroty. Wcześniej mi się zdaje przed...
... napięcie powinieneś mierzyć na PODŁĄCZONEJ sondzie, bo jeśli jest podłączony komp od gazu wskazania miernika mogą być inne. ... jeśli się już reduktorem bawiłeś, to pewnie rozregulowałeś sobie instalację. Jeśli tak wyregulujesz reduktor, że attuator nie będzie mógł doregulować mieszanki to będziesz miał problem większy niż byś wcale nie miał komputera....
No cóż,nie każdy się z opinią o dodatkowym smarowaniu gniazd musi zgadzać... żyjemy w demokracji i każdy ma prawo do wyrażania swych opinii nawet tak dosadnych jak powyżej :D Co się zaś tyczy skuteczności lubryfikacji opinię swą opieram na doświadczeniu a mianowicie: -Toyota Carina: jazda na LPG bez lubryfikacji po 110 tys. km gniazda zaworowe do regeneracji...
Co do falujących obrotów to powiem tak.... Czy czyścił Ci ktoś kiedy przepustnicę? Jeśli tak to spieprzył robotę a jeśli nie to należy ją wyczyścić i tu jest jeszcze jedno ALE... Jaki to silnik....? 4A-FE ale czy zwykły czy wersja LeanBurn (uboga mieszanka) bo jeśli LeanBurn to tam trochę trudniej jest czyścić przepustnicę i zawór ISC który się znajduje...
Nie wiem czy nie za późno wlączam się do dyskusji ale myślę że moje spostrzeżenia mogą się przydać. Ten silnik posiada system wtrysku Toyota TCCS EFI i kiedy udaje sięgo uruchomić i on po kilku chwilach gaśnie możliwa jest: - nieszczelność systemu ssania powietrza; - niesprawny zawór wolnych obrotów /rezystancja między pinem środkowym i bocznymi 19,3...
Witam mam carinę 1996r (107km) 1.6 od kilku tygodni i zachodzę w głowę co się dzieję czy zimny czy ciepły trzeba kręcić koło 10 sekund żeby zapaliła ,jak już zapali chodzi jak zegareczek czy na gazie(zwykła instalacja lpg) czy na benzynie nie ma znaczenia, odpalać można tylko na benzynie na samym gazie nie ma takiej możliwości. Do tej pory zdążyłem...
To co byście panowie radzili w moim przypadku auto (dane auta w pierwszym poście ) moja toyota jest na tej tabeli Prinsa skazana na porażkę nawet z lubifikacją. Z tego co przeczytałem luzowały by mi się zawory co jakieś 15 tys km i należało by je poprawiać aby nie dopuścić do przegrzania zaworów . Czy jest to drogi lub na tyle prosty zabieg aby go...
Witam wszystkich, Mam pytanie do dobrze orientujących się w specyfice silnika 4A-FE Lean Burn. Od czego zależy próg przełączania zaworu "swirl control", zmieniającego tryb pracy silnika? Co może być przyczyną, że przełącza się on dopiero przy 5000 obr/min? Od kilku tygodni oddaję się pasji reanimowania poczciwej cariny zmaltretowanej przez poprzedniego...
Wymieniłem w swoim aucie toyota Carina E 2,0 TD 96r głowicę na nową po 5000 km mam jechać do mechanika na regulacje zaworów. Problem jest taki że przed zmianą głowicy i po zmianie głowicy silnik szarpie na niskich obrotach szczególnie pod obciążeniem jest to mocno wyczuwalne i słychać taki szmer jakby zawory rzęziły. Przy 1500 obr/min jest to zjawisko...
Próbować jeszcze ją reanimować, czy dzwonić po złomiarza? A zależy Ci w ogóle na tym samochodzie? Jeśli tak, to nie dzwoń po złomiarza, tylko się przyłóż do tematu! Po1. od początku, jakie jest ciśnienie sprężania (może zawory poupalane...) Po2. Dlaczego nie uruchomiłeś jej na benzynie (pewnie ciśnienie paliwa zbyt wysokie, lub pracował silnik na dwóch...
Dzieki za próbę pomocy,Silnik 2l GLI nie powiem jaki dokładnie.Naprawiony -odpala bez kolizyjny co przy 16 zaworach jest wręcz szokiem.Znaki na wale są inaczej niż w 1,6l.Znak na kole zebatym małe wycięcie na krawędzi a na obudowie to na lewo od pionu malutka kreska [wypukła].Tak z 15* od pionu.Strasznie było z kołem rozrządu,3 razy pełny obrót 360*...
toyota carina zapłon toyota carina toyota carina silnik
zatkany wydech ciche pikanie astra czyszczenie przepustnicy
Panasonic SA-AK40 zmieniarka CD – czy pasuje do SA-AK28? Kompatybilność mechanizmów Home Assistant discovery not working after 2023.8 – mDNS, SSDP, zeroconf, network, YAML config