Zawór zasilany jest 12 V, a sterowany tak jak napisałeś masą. Jeśli nie masz oscyloskopu możesz zmierzyć to miernikiem. Podłączasz miernik do pinów wtyczki i przy ustawieniu "max doładowanie" powinno być ok. 8,7 V, przy "min doładowanie" ok. 2,5 V. Sprawdź jednak najpierw czy do zaworu dochodzi podciśnienie, powinno być co najmniej 0,7 bara podciśnienia....
Poszukaj na https://cardiagn.com/
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
Witam serdecznie, za sterowanie turbiną odpowiada zawór (23).
W moim pasacie problem jest taki że sztanga sterująca turbiną działa tylko do połowy ,podmieniałem turbinę zawór sterujący turbiną , wszystkie wężyki nowe i w dalszym ciągu to samo samochód się nie zbiera i jest mułowaty.Mechanik stwierdził że może to być przepływomierz powietrza więc wymieniłem na nowy i nie ma żadnych zmian nie mam pojęcia co dalej...
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
Tak naprawdę chodzi o wygląd tego zaworu, np w starszych silnikach (1Z,AHU 90 KM) jest on cały metalowy, a w nowszych (np AFN 110 KM) plastikowy z białą główką. Jeżeli wygląda tak samo to będzie pasował. pozdrawiam horse
Witam także mam problem z moim passatem 1.9TDI 110KM samochód jak by nie ma mocy. Pokusiłem się o odłączenie przepływki i wtedy było jeszcze gorzej. Mam pytanie czy to będzie właśnie kończący się przepływomierz czy może zawór N75. Gdzieś wyczytałem że po włączeniu zapłonu ten zawór ma tykać czy to prawda? bo u mnie nie słychać żadnego tykania.
Turbina, przewody, zawór, gruszka i przewody podciśnienia do sprawdzenia.
Nie pamiętam dokładnie jak jest w 2.0 ale przerabiałem taki sam przypadek w 1.9 i przyczyną był zawór podciśnienia sterujący turbiną. W pierwszej kolejnosci sprawdź wszystkie rurki podciśnieniowe do zaworu o turbo
Temat ogarnięty, przyczyna - zawór sterujący turbiną.
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
Zlokalizuj to klepanie, pompa, listwa, zawory, turbina itp.
Podłącz: Zawór N75 - sterowania turbiną; pin1-czarny, pin2- brązowo-niebieski. Zawór N18 - sterowania EGR; pin1-czarny, pin2- brązowo-zielony. Zawór N239 - przełączanie klap kolektora; pin1- czarno-żółty, pin2- zielony. Który zawór jest którym, znajdziesz po numerach części. Przewody czarne to masa, więc można je zamienić, nie ma to znaczenia. PS: te...
Witam 1. mam pytanie odnośnie mojego autka leon 1.9tdi ASV czy moja turbina ma zawór westgate i gdzie się on znajduje jeśli jest, Nie ma, to turbina VTG. 2. Co sadzicie na temat blow off'a do tego silnika Sądzimy że się koledze fora pomyliły. Agrotuning to nie tutaj.
czy turbina pompuje? sprawdź zawór EGR, wygląda na wciąż otwarty. Może też ma coś w rodzaju przepustnicy, sprawdź działanie.
Turbiną steruje zawór n75 o którym napisałem, sprawna turbina z uszkodzonym zaworem nie będzie działać poprawnie .
Kiedyś miałem taki przypadek w insigni 2.0 160km . Winny był zawór sterujący turbiną. Przycinał się.
zawór turbiny
Witam 200 m to bardzo mało z reguły silnik musi sie rozgrzać lekko żeby można było nim wgl jechać ,zwłaszcza jak zależy nam na turbo . Diagnostyka komputerem byłą robiona ? Jakieś błędy ?
Też mam ten sam problem, pojawia się raz na jakiś czas. Dzisiaj wywaliło błędy, miałam możliwość od razu po wywaleniu błędu podjechać na komputer i pokazało zawór sterowania turbiną, zacina się czasem i dlatego wyrzuca błąd trakcji i silnika, spowalniając auto. Wcześniej straszono mnie, że to wtryski, układ hamulcowy itd., a wszystkie te układy pracują...
Pożna jeszcze sprawdzić podciśnieniomierzem czy układ zawór- turbina osiąga swoje nominalne podciśnienie. Oczywiście jesćli ktoś posiada taki manometr. Ja wszedłem w posiadanie takowego przypadkiem i jestem szczerze zadowolony z tego prostego urządzenia.
To rzeczywiscie było połączenie z czujnikiem(zaśniedziała wtyczka) teraz czujnik po uruchomieniu zapłonu ma 5V a po przygazowaniu 12V czyli wszystko jest prawidłowo. Moim zdaniem chyba mam uszkodzony sam zawór ponieważ turbina nadal nieładuje powietrza. Sprawdzałem na połączeniu bezpośrednio bez czujnika to przewód od IC robi się twardy ten sam test...
Zawór EGR, zawór sterujacy turbiną, sama turbina, czujnik cisnienia. Sprawdź.
Zmienna geo do sprawdzenia czy się nie zacina oraz zawór sterujący turbiną (ten pod pompą WC).
Przepływomierz powietrza sprawy, czujnik ciśnienia doładowania sprawny, układ paliwowy sprawny, turbina nowa, zawór podciśnienia VTG sprawny otwarty na 11% cały czas od włączenia silnika, dolot szczelny. Auto jeździ ale ma połowę mocy. Błędów brak. Nie ma sterowania zmienną geometrią turbiny. Nie pisz że coś jest sprawne bo nie wiemy jakie są wartości....
Geometria turbiny zapieczona, zawór za silnikiem po prawej stronie około misy olejowe sterujący turbina bądź wąż pomiędzy przepływomierzem deklem a turbem. Raczej więcej możliwości nie masz ewentualnie często spotykam się z całkiem zapchanym filtrem paliwa ale to już niedbalstwo a nie usrerka
jak podłączysz tą drugą to zawór EGR nie bedzie działał porawnie a co za tym idzie turbina nie będzie robiła ciśnienia(zawór otwarty).Dlaczego ofiarowujesz punkty(przeciez masz mało)nie lepiej nacisnąć przycisk(pomógł)?jak już tak chcesz podziękować?Poczytaj sobie regulamin,tam masz napisane jak dziekować.Pozdrawiam ps.oddalem
Sprawdziłem wakuometrem podciśnienia nie wygląda tam żeby coś było nie tak. Jeśli chodzi o sprawdzenie uszczelki kolektora nie za bardzo rozumiem czy to chodzi ci o wejście do turbiny, ponieważ tylko jedna rura idzie od filtra do turbiny - załączam zdjęcie, jeśli masz jakiś sposób na zatkanie/ zatrzymanie ciśnienia tak aby utrzymać te 0,5 - 1 bara proszę...
Nie ma znaczenia moc silnika, teoretycznie są dwa rodzaje z niebieską i czarną gumką od turbo i EGR, jednak stosowałem je zamiennie i funkcjonowały bez problemu, mowa o starszych CDI czyli Sprinterze 901, 903 itp. Ale jak tak bardzo chcesz mieć taki jak swój to szukaj po numerach na zaworku A 000 545 ...27
Sprawdź jaką wydajność ma turbina. Zobacz czy ten zawór się przypadkiem nie przycina. W zasadzie to 70% podejrzeń pada na niego więc zacznij od niego a późnije wydajność turbiny. Nie wiem dokładnie jak jest w tym mobilu ale sprawdź czy przy pedale sprzęgła masz czujnik, który reaguje na naciśnięcie sprzęgła.
Cześć witam wszystkich serdecznie. Mam mały problem z fiatem 2,2JTD jest to silnik od peugeota , auto kiedy jeździ po mieście nie ujawnia żadnych awarii, po wjechaniu na autostradę i przejechaniu raz kilometra czasem 25 km zapala sie check i auto traci moc , wyświetlają sie kody P0245, P0246. wymieniony został zawór sterujący turbiną , zaślepiony EGR...
AntyOwik jakiś podstęp tutaj wietrzę ale niech tam. Korby 30Nm + 90 st. Głowica 40Nm, 60Nm +90 st +90 st. Wężyki nie mam pod ręką schematu ale turbina zwykła przez zawór, EGR sterowany podciśnieniem można ogarnąć to wszystko bez schematu.
zawór turbiny, obwod, zle dzialanie, sprawdzic instalacje , zawór, obwód doladowania ,
No to może być problem bo występuje tylko z turbiną, mimo że jest demontowalny.
Mam auto od roku. Od pół roku świecił "serwis", okazało się padł zawór sterujący pracą gruszki przy turbinie (miał przerwę na cewce). Teraz serwis nie świeci. W/g mnie praca silnika pozostała bez zmian. To moje pierwsze auto z turbiną. Nie słyszę żadnego gwizdu jak sugerują znajomi - jeżdzi jak jechało. Sprawdziłem strzykawką - gruszka rusza zaworem...
kolega podpowiedział mi że może to być zawór sterowania turbiną. widać go z przodu turbiny. czy to może być to?
Pokarz mi kolego w 2.0 hdi 90KM zawór podciśnienia sterowania turbina ? Nie ma, nie było i nie będzie takiego ;) Masz rację, zapomniałem że 90KM była jeszcze samo sterowana a dopiero od 110KM podciśnieniem.
zawór sterujący turbiną sprawdź
Mam problem z Audi A4 1,9 TDI 110. Turbina przeładowuje i komputer idzie w serwis, Przepływka ok. zawór N75 podmieniany (układ ciśnienia szczelny). Jakim napięciem jest sterowany zawór, instalacja od komputera sprawna. Jakie mogą by c jeszcze przyczyny? Turbina? Zawór regulujący turbinie nie przycina się
Witam mam taki problem wymienione zostało turbo gruszka wszystko działa . Do tego zawór załączający turbinę tez nowy . Czy po odpaleniu auta od razu powinna gruszka zmieniać geometrie ???
Witam, to bylo troche dawno, samochod naprawiony, u mnie okazalo sie, ze problemem byl sam silnik - rozwalony pierscien na jednym cylindrze oraz zawor ster. turbina (jesli dobrze pamietam to: v5) - znajduje sie na pasie czolowym i od niego wychodza 2 elastyczne ryrki podciśnienia [pompy vacum ---》ten zawór ster. turbina (v5) ===》i potem do gruszki turbiny.]...
Witam Miałem ten sam problem, wszyscy twierdzili że musi to być przepływka, ale okazało się że zacinał się zawór turbiny. Czasami pomagało zgaszenie i zapalenie ponowne silnika - ale tylko na chwilę. Niestety trzeba wyciągnąć i rozebrać turbinę. U mnie to pomogło.
wopor dał ci radę zawór EGR jak powinien być i oczyść DPF.
Witam kolegę.... Mam takie samo auto i miałem te same problemy...dalem do zrobienia głowice i okazało się że gumki na zaworach były twarde i brał olej...poza tym jeszcze sprezaka brała ....po naprawieniu głowic jeszcze troszkę brał ...pojechalem go serwisu wanicki pod Krakowem i tam mi wyregulowali silnik...czyli zawory, turbinę i deba ... Po tym jak...
sprawdź zawór sterujący turbiną. lubią często padać . zamień wężyki podciśnienia i pomiń go na próbę, sprawdź też czy gruszka w turbo pracuje i się nie zacina.. mam to samo auto z tym samym silnikiem , objawy były identyczne.
Jest to zawór egr, prawdopodobnie został zaslepiony dlatego wężyk podcisnienia takze
Właściciel wymienił zawór N 75,wężyki podciśnienia sprawdzone zbiorniczek podciśnienia nie trzyma ale minąłem go i podpiąłem bezpośrednio z wakum pod zawór sterujący .Na biegu jałowym po wciśnięciu gwałtownie pedału przyspieszenia przy ok 3000obr/min widać że sztanga kierownicy się podnosi ale błąd przeładowania wyskakuje podczas jazdy.Dodam jeszcze...
Płynu chłodzącego nie ubywa? Oleju nie ubywa? Jaka konsystencja dwóch powyższych? Turbina sprawdzona? Zawory sterowania turbiną? Popychacze hydrauliczne? To może być to. Czy spaliny mają taki sam zapach jak zawsze? VAG coś podaje? Analiza spalin na stacji kontroli?
Cuda tuningu, w normalnym silniku zadurze ciśnienie doładowania przełącza w prace awaryjną a zresztą poczytaj sobie. http://obrazki.elektroda.net/55_12347379... http://obrazki.elektroda.net/69_12347379...
Podciśnienia. Sprawdź stan wszystkich wężyków podciśnieniowych na możliwość pęknięć i innych nieszczelności. Sprawdź vacupompę i akumulator podciśnienia. To - że wymieniony został zawór sterujący turbiną nie oznacza jeszcze - że w układzie ustalone zostaje właściwe podciśnienie sterujące gruchą. Sprawdź stan złącza i przewodów do zaworu sterowania gruchą....
najpierw sprawdz odme bo faktycznie to może być usterka a jeśli nie to to radzę sprawdzić zawór sterowania turbiną i katalizator
w oplu b. częstą przyczyną "niedoładowania"są zawory EGR
Temat zamknięty zatkany zawór sterowania turbiną
Witajcie, Dziś wsiadając do auta naszła mnie myśl aby sprawdzić czy wszystko pod maską jest na swoim miejscu, jak też się okazało zauważyłem że coś jest nie tak, zmęczenie materiału sprawiło iż wyjście(podciśnienie) zaworu odrywając się zostało w wężyku, Z pomocą internetu wygrzebałem iż element ze zdjęcia to prawdopodobnie zawór sterowania turbiną....
Pisząc nastawnik masz na myśli zawór turbiny? Mechanik powiedział mi, że turbina nie ma zmiennej geometri.
witam!! sprawdż sobie turbine, a dokładnie zawór regulujący turbiną bo napewno jest zaśniedziały lub zapieczony!! zrobi to każdy dobry warsztat- wystarczy odrobinę VD-40 psiknąć na regulator zaworu.pzdrw.
Miałem taki przypadek w 1.9 cdti, wiązka spadła z mocowania i ocierała o koło alternatora. Y179 - nastawnik klapek w kolektorze Y196 - zawór sterowania turbiną Y66 - przepustnica B149/Y28 - EGR https://obrazki.elektroda.pl/5234970100_...
Witam wszystkich serdecznie! Problem dotyczy Peugeota 407 SW 1.6HDI 110km (9HZ), samochód w trybie awaryjnym (check engine, 3000obrotów, turbina nie pracuje) po podłączeniu pod komputer 3 błędy: P0245 P1461 P2144 Wszystko było okej, podczas wymiany filtra paliwa zsunąłem ręką wężyk z zaworu turbiny ale odrazu założyłem od tego momentu zero jazdy, nie...
a może wystarczy wymienić zawór sterujący turbiną .:D
Witam, błąd dotyczy złego sterowania turbiną, idąc tym tropem zostały sprawdzone wężyki, zawór regulujący turbiną, czujnik map oraz maf, wyczyszczona zmienna geometria turbiny. Jednak problem nie minął. Podczas rozpędzania dobrze ciągnie bieg 1, 2 a na trzecim już turbo dziura, trzeba zejść z obrotów do 2000 i dopiero ją załącza. Na 4 biegu trzeba zejść...
No to masz turbinę do czyszczenie a konkretnie kierownice w niej lub zawór N75 się przycina. Zlokalizuj turbo w swoim aucie turbinę a na niej gruszkę (mieszek) od sterowania. Odepnij wężyk od niej i wepnij inny który następnie zasysaj ustami jak cięgno gruszki się nie ruszy tak 1 cm lub więcej to turbo do czyszczenia. Jak będzie ruch to n75 do wymiany...
Jak zgaduj - zgadula to; może zawór sterujący turbiną jest cały czas otwarty?
jutro będzie podpięty pod komputer, myśle że to nie wtrysk ponieważ nie ma żadnych objaw, samochód nie stracił mocy ani nie kopci na czarno... mechanik obstawia zawór sterowania turbiną i dolot powietrza :) jutro bedzie wiadome
Przede wszystkim to masz błąd czujnika położenia pedału przyspieszenia. Drugi błąd, to bład sterownia turbiną, czyli zawór podciśnieniowy, znów potocznie zwany N75 (ale tak to on był oznaczony chyba w którymś 1.9TDI). Sanie to niezbyt szczęśliwy termin, anglojęzyczne choke lepiej oddaje ten mechanizm. Chodzi o zdławianie przepływu powietrza (dodatkową...
Poleć sobie po wężykach i od razu będziesz wiedział który zawór steruje turbiną a który egr.
Źle to sprawdzasz. Musisz mieć podłączony jakiś siłownik podciśnieniowy pod wyjście. Pod VAC podłączasz źródło podciśnienia, w tym celu dobrze spełnia zadanie sprężarka wyjęta z lodówki. Pod tak działającą instalację podłączasz 12V do cewki elektrozaworu i wówczas obserwujesz czy siłownik się wciąga i puszcza. Elektrozawór jest tak zbudowany że między...
Przy maksymalnym naciśnięciu pedału gazu i przytrzymaniu powinien sie poruszyć, w przeciwnym razie turbina zacznie wytwarza ć za duże ciśnienie i wejdzie znowu w tryb awaryjny
witam dziś przerabiałem ten sam problem byłem u kilku mechaników dopiero jeden z nich podpiął kompa djagnoza jest ZAWÓR STERUJĄCY TURBINĄ DO WYMIANY I TYLE NIEDAJ SIĘ NA CIĄGAĆ NA KOSZTY WYMIENISZ GO SAM Dodano po 32 http://www.samnaprawiam.com/poradniki-73... TO LINK JAK WYCZYSCIĆ...
338- zawor turbiny Sprawdź schemat-czy dla dla tego megane 2 podłącz nowy przewód na 2 pin zawora turbiny i na MA M2 ECU Bosch (Mogę wysłać inny schemat) lub musisz zaktualizować ECU Bosch - Renault Clip reprog cd (został wcześniej usunięty niepoprawnie EGR FAP DTC)
Jest to turbina o nie zmiennej geometri steruje ja ZAWÓR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA TURBINY, i jest to nadcisnieniowa
Wpuść ciśnienie przed turbiną i masz sprawdzony cały dolot.
Zawór był demontowany, czyszczony. Pracuje ładnie. Z ciekawości na zawór sterujący turbiną podałem ciśnienie z zewnątrz (podłączyłem sprężarkę). Dalej bez poprawy... Jeżeli dobrze rozumuję to mówiąc o Pierburgu, masz na myśli vacum pompę, czy zawór sterujący powietrzem dolotowym?
Witam , problem polega na tym , że nie ma mocy silnika , tak jakby nie włączała się turbina. Może to jest związane z podciśnieniem , które powinno włączyć zawór w turbinie , ponieważ jak ściągnę wężyk kóry wchodzi na zawór w turbinie to nie ma reakcji , czyli turbina się nie włącza. Co może być tego przyczyną takiej sytuacji ?
Temat niejednokrotnie poruszany na forum śprawdz przepływomież zawór sterujacy turbiną i recyrkulacji
przepływka lub zawór załączający turbinę - bez vaga to chybił-trafił
Mechanicy zregenerowali turbinę, wymienili zawór sterowania turbiną, wymienili czujnik ciśnienia doładowania , wgrali nowy program do komputera No jeszcze niech wymienia Ci dwumas, sprzeglo i skrzynie, moze dopiero zaskoczysz że robia Cie na kase.
Kierownice turbiny spryskałem wd40 i rozruszałem ,wielokrotnie je energicznie wciskając do oporu i ruszają się płynnie bez zacięć , zawór podciśnieniowy turbiny sprawny , działa . Turbina pracuje - puchnie gruby gumowa rura .
Sprawdź zawór sterowania turbiną być może się przycina po postoju najlepiej pod PP2000.
To nie jest czujnik. To jest zawór sterowania turbiną, tak to się w sklepie nazywa.
Witam mam problem z mocą 2.5 tdi 150km turbinę słychać ale nie ma praktycznie doładowanie.Przy wyższych obrotach nie przyspiesza wcale nie auto nie kopci ani na czarna i na niebiesko Grucha się podnosi czyli zawór n75 działa
Podczas odpalania silnika niech druga osoba zerknie czy cięgno gruszki turbiny podciąga się ok.13mm. Jak stoi to trzeba prześledzić wszystkie podciśnienia.Aby wyeliminować zawór turbiny wystarczy wyjąć z niego rurki i połączyć ze sobą.Wtedy podczas pracy silnika powinno podciągnąć gruszkę. Oczywiście jeśli podciśnienia szczelne.A błąd p1590 nie dotyczy...
no to trzeba sprawdzić zawór sterowania turbo
Teraz masz kolego blad po niskiej stronie ciśnienia doładowania. Do sprawdzenia Turbina. Zawór y493 Y460 Zobacz jednak czy przewody elektryczne nie są uszkodzone
Turbina ma zawór odpuszczający który ogranicza max. ciśnienie doładowania. Jeżeli na 2-ce dajesz duże obroty to otwiera się właśnie ten zawór i wtedy jest takie odczucie jakby turbina się wyłączyłą.
Witam.Zawór sterowania turbiną sterowany jest sygnałem PWM.W twoim przypadku zacina się zawór. Pozdrawiam
Podciśnienia wszystkie szczelne, zawór sterujący turbiną sprawny? Na dolocie żadnych nieszczelności?
Z tych logów wynika że zawór egr działa poprawnie, przepływomierz raczej też, sterowanie turbiną też, natomiast cały problem jest w działaniu turbiny. Sprawdź w grupie 11 przy wyłączonym silniku jakie ci pokazuje ciśnienie. Jeśli atmosferyczne, czyli w okolicy 1000 mbar to masz problem z turbiną/kanałem dolotowym.
Obroty ustawione są na 2200 więcej nie ma mowy. Siada turbina zawór nadmiarowy może źle działa. Luzy zaworowe na moc mają wpływ , ale doładowanie raczej nie.
Nie musi to być przepływomierz może być wiele innych rzeczy np. zawór egr , turbina nie ładuje , itp , podstawa dobra diagnoza z podglądem parametrów
Zawór to nowy , to pierwszy krok.
No to chyba naprawdę mam problem bo u mnie zrobione pełen serwis dwa i pół miesiąca wymieniona turbina czyli regeneracja zawór regulacji powietrza do turbiny też nówka i problem zaczął się powtarzać Także naprawdę nie wiem co dalej robić.
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
To chyba rzeczywiście zawór zabezpieczający przed przeładowaniem. Wygląda na to że stoi zawór upustowy w turbo. Spróbuj go rozruszać. Lej WD i wszystko żeby się ruszył. Tak jak teraz jest to szybciej wykończy turbinę, a i pali więcej.
A dlaczego diagnostyki na "choćby" odpytanie o kody usterek nie zrobisz? Podciśinienia do sprawdzenia, zawór sterujący turbiną też do sprawdzenia i jego okablowanie. Może sama turbina się przycina. No coś musisz zacząć sprawdzać.
Czy skrzynia jest identyczna?Coś mi się nie chce wierzyć że to skrzynia.Swist czy zgrzyt?Może dwumasówka..... Jak się ma przepływomierz?Zawór N75?Turbina?
Witam. Zdiagnozowałem u siebie dość kosztowny problem, uszkodzenie tego zaworka który steruje turbiną. Numer tego zaworka 2443569 https://obrazki.elektroda.pl/9164449100_... Wiem że można zastosować dużo tańszy zaworek, od innego auta. Może ktoś coś podpowiedzieć, od jakiego auta i jaki zaworek byłby dobry ?
Sprawdź podciśnienie sterujące turbiną, zaworki jednokierunjowe ostatecznie zawór N75
Do hamulców dochodzi. Gubi podciśnienie gdzieś w zaworach. Pisałem na początku że jak się zatka przewód który idzie do filtra powietrza to turbina się włącza (grucha turbiny pracuje) ale sie nie wyłącza. A w jaki sposób jest sterowany zawór turbiny? Może coś z przewodami albo coś innego elektrycznego?
Pojedź na diagnostyke komputerkiem będzie wiadomo czy przepływomierz powietrza czy turbina siedzi czy zawór w turbinie. Stawiam na przepływomierz powietrza.
działa zawór sterowania turbina wymiana turbina turbina turbina mercedes sprinter turbina
zabezpieczenie bloków zębatka mała schemat elektryczny maszyna
echosonda erchang echosonda erchang
Growatt 3000 – brak dostępu do ustawień baterii, hasło wymagane, serwis nie odpowiada Audi A1 VIN – jak sprawdzić numer felgi fabrycznej, kody PR, ETKA, parametry obręczy