czy w autach typu Golf IV/Audi A3 8L da radę jakoś poprawić zawieszenie? Nie. Te auta nigdy nie miały i nigdy nie będą miały komfortowego zawieszenia.
Szukam tulei tylnego zawieszenia Ja wymontowałam tuleję i poszedłem do hurtowni ze wzorem.
Pięknie napisane, ale całkowita nieprawda! Jeśli nie wiesz o czym mowa, nie zabieraj głosu. Ja Cię uczył tutaj nie będę, ale nie pisz bzdur! Auto ma być podniesione (!) Mistrzu! A znasz może takie urządzenie jak szarpak? Ja bynajmniej nie spotkałem się z kontrolą odprężonego zawieszenia (i tulei) na tymże urządzeniu typowo do tego służącym.
Ogólnie to sprawdź całe zawieszenie z prawej strony, tuleje wahaczy także.
A nad czym tu dywagować? Podnośnik, najlepiej hydrauliczny, dwa klucze 19/22, młotek (ze 2kg), przecinak, tubka smaru i takie coś: http://obrazki.elektroda.net/78_12731524... Godzinka roboty, obydwie strony.
Kolego (at)ziooober88 jak robisz ten ciągnik dla siebie, to nie rób fuszerki. Skoro masz głowicę zdjętą to zregeneruj ją żeby było tak jak instrukcja napraw przykazała. Ten ciągnik to klasyka, całkowicie polska konstrukcja, więc zrób porządnie, a będzie pracował jeszcze bardzo długo. Koszt porządniej naprawy tego silnika to są grosze, więc nie żałuj...
Generalnie zawieszenie do przejrzenia. Szukaj luzu na tulejach , sworzniach lub wysypany amortyzator.
Z wydruku wynika że geometria jest prawie idealna. Do sprawdzenia zawieszenie - tuleje metalowo-gumowe z przodu i z tyłu. Można też sprawdzić zbieżność na płycie w SKP. Jak wyjdzie duża różnica z pomiarem statycznym to szukaj uszkodzonej tulei w zawieszeniu.
Prawdo podobnie masz pourywane w przednim zawieszeniu tuleje gumowe wahacza
https://obrazki.elektroda.pl/8578764500_... Zainstalowałem te części. Jazda samochodem jest znacznie lepsza Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych.
Witam --to jest stuk tłoczyska pochodzący z wewnątrz amortyzatora- dla pewności trzeba sprawdzić obsadzenie z karoserią i zawieszeniem czy nie rozkręcone lub wybite tuleje metalowo- gumowe jak wszystko dobrze można jeździć tylko komfort nie taki ( wjechać na stację diagnostyczną i z kontrolować sprawność amortyzatorów )
Raz zamontowałem Maxgear i nigdy w życiu więcej. Płyn łał się z uszczelnienia cylinderka. Reklamacja uznana i zwrot pieniędzy. Od jakiegoś czasu montuje SKV (w sklepie mówią na to niemiecki chińczyk) jeżeli klient nie chce oryginału. Jak do tej pory żadnej reklamacji na to. Regenerowanych ze sklepu nie ma się co bać jeżeli to oryginały. Ogólnie do Maxgear...
Zawieszenie simenbloki , tuleje , łożysko amortyzatora (górny kielich) ,jeżeli jest winda to koło zapasowe podskakuje.
Tuleje są dwie i wymienia się je kompletami. Znajdują się patrząc na zdjęcie lewy dolny róg silnika (długa ośka, przewleczona przez dwa aluminiowe ucha silnika) .Po wyjechaniu silnikiem należy sprawdzić również czarny wahacz silnika on także może mieć luzy. Radzę nie wybijać z silnika tulei młotkiem bo można ułamać ucho ,potrzebny przyrząd lub prasa.
czy gumy powinny się jakos ustawić po zrobieniu Powinny być zamontowane tak jak były stare . Tam jest ważne ustawienie bo to nie są zwykłe okrągłe tuleje . Dodano po 12 Możliwe ze mechanik czegoś nie dokręcił? To też jest możliwe.
Sprawdziłbym dokładnie dolny wahacz, łożysko wspornika kolumny zawieszenia, tuleję mocowania amortyzatora oraz dla pewności układ wydechowy (plecionkę, wieszaki).
Tak to wygląda
Jaki kąt znoszenia i w którą stronę? Skoro ściąga tylko przy ruszaniu to ja bym doszukiwał się w zawieszeniu - tuleje wahaczy.
Przyczyną było górne mocowanie amortyzatora
Wciśnij czerwony grzybek, pod maską na lewym kielichu zawieszenia, może było walone młotkiem i wyskoczył.
Najprostszy i najszybszy sposób weryfikacji to sprawdzenie czy koło jest dobrze dokręcone. Potem podnieś to koło i sprawdź czy ma luzy. Na przykład na łożysku, bo tuleje zawieszenia było by słychać raczej się nie obciera. [youtube] https://youtu.be/-oR_5MqvBgE?si=0GLhnoPY...
Jak zablokować zawieszenie pneumatyczne zeby wymienic tuleje wahaczy?
Wymieniaj wahacz. Chociaż stawiam, że to nie on hałasuje.
Są przecież metalowe osłony silnika - trzeba zamontować. Co do podniesienia, to są tuleje dystansowe, dla skody mają numer 1J0412311/O.
Z tym czujnikiem to niezła ściema . Sprawdzić zawieszenie i układ kierowniczy i ustawiać zbieżność.
Pewnie wybite tuleje zawieszenia lub sworznie
Moze się mylę ale tam w oryginale manszety były z termoplastu. Z doświadczenia powiem że guma nie wytrzymuje tyle co termoplast. Do opasek wystarczą obcęgi. Czasem zdarza się że opaska która jest w zestawie nie pasuje do rozmiaru manszety lub trzeba się natrudzić by ją zapiąć. Co do końcówek - Febi w zupełności wystarczy. Wytrzyma dłużej niż wspominał...
Smar silikonowy im nie zaszkodzi ( nawet w aerozolu ) A da dokładnie tyle, co przysłowiowa maść na szczura. Jak eksploatować, jak serwisować, czym smarować? Nijak. Pozostaje się przyzwyczaić. Są twarde, sztywne - żeby mieć mięciutko i cichutko trzeba by wrócić do elastycznej gumy. Swoją drogą - oczywiście wiesz jak dokręca się śruby zawieszenia?
Najczęściej regulacja geometrii to jedna usługa, ale nie znam obyczajów w każdym warsztacie. :D U mnie w okolicy ceny wahają się od 150 do 250 zł. Pamiętaj, że nie każdy element zawieszenia da się regulować, a sama geometria, to nie tylko zbieżność kół. W przypadku uszkodzonych innych tulei, sworzni itp. nie da się poprawnie ustawić zawieszenia.
Witam panowie. Chciałbym się spytać czy wymienialiście tuleje tylnego zawieszenia i czy jest to opłacalne?
Ku....a gdzie jest Owik?Stuki -nikt nie może znaleść co stuka?Porazka.Łączniki stabilizatora sobie wymień tak na pałe i zobacz ,posłuchaj czy stuka.Eh szkoda słów.
Jak nie do kupienia, to tokarz to zrobi. Tylko musi umieć spawać. Trzeba wyciąć tą ośkę, zrobić nową i wspawać. Te "tuleje" też dorobi.
Witam, jak dokręcić tuleje śruby mimośrodowej górnego zawieszenia zwrotnicy ? Wydaje mi się, że to dziwne rozwiązanie powinno mieć luz w gwintach i jedna tuleja, ta zaciskana poprzeczną śrubą powinna być luźna.
Masz odpowiedź.
Drążki całe? Podczas wymiany trzeba je prawidłowo złożyć, wtedy stać będzie jak powinien.
Witam kolege ,przyczyna pewnie sa tuleje gumowe drazka stabilizatora ,zwlaszcza jak jest zimno.:cry:
Podliczyłem i remont 207 wyjdzie mi lepiej jak zmiana auta. W sumie i tak tylko lakiernicze poprawki, przód zawieszenie (prawdopodobnie tuleje albo stabilizatory) i to byłoby na tyle, będę tym francuzem śmigać aż się zajedzie i wtedy będę myślał nad zmianą.
Może powinienem najpierw wrzucić fotki, bo nie wiem czy się dobrze rozumiemy. To wygląda tak jak na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.pl/5499229100_1... http://obrazki.elektroda.pl/9660709800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5566965800_1... Sprawdzałem i wydaje mi się, że wystarczy że środek trochę podniosę...
Kąty pochylenia koła należy wyregulować jednakowo po obu stronach poprzez zmianę pozycji ramy pośredniej Warto również pamiętać że na ściąganie pojazdu mają również i przede wszystkim opony, stan zawieszenia: sprężyny tuleje gumowo-metalowe amortyzatory
Witam.W mojej megance od kilku tyg pojawily sie dziwne stuki w przednim zawieszeniu. Drazki sworznie tuleje na wahaczach wymienione. Stuki slychac jadac po nierównosciach i przy szybkich ruchach kierownicy. Czy to maglownica do wymiany??Brak wyciekow na przekladni.
O wew. część przy podłużnicy obciera? (przy odboju wahacza ?) Koła masz jakie, w sensie felgi (wymiary, średnica, szerokość i ET) oraz jakie opony? Jeśli masz coś w rozmiarze "beczkowym" to by wyglądało, że jakaś usterka zawieszenia, być może tuleje na wahaczu wysypane, ale żeby aż tak? W życiu bym nie pomyślał... Jak z korozją u kolegi, podłużnice...
Końcówki drążków do sprawdzenia Tuleje w zawieszeniu do sprawdzenia
Tyle że jak dla mnie to to są prasy do wciskania sworzni tłokowych, a nie tulei zawieszenia. Jakoś nie bardzo widzę możliwość wciśnięcia/wyciśnięcia silentblocka tym sprzętem.
w tylnej belce mogą stukać uszkodzone tuleje metalowo -gumowe Dodano po 4 Naprawa wymaga posiadania prasy do wyciśnięcia tulei oraz przyrządu do ustalania wysokości tylnego zawieszenia,przyznaję pracochłonna robota,ale można to zrobić
W konsekwencji zastosowałem elementy zawieszenia firmy Delphi (końcówki drążka, tuleje, sworznie,). Natomiast tarcze hamulcowe firmy Daco. Mam nadzieję, że jakiś czas pojeżdzę. Dziękuję za wyrażone opinie. Temat zamykam.
Wiem że ciężko jest dostać takie tuleje .Mój znajomy miał z tym problem w swoim avensis i były chyba z dwa rodzaje.Pozatym tak napewno można wymienić takie tuleje bez prasy (jest z tym więcej roboty) Ja z reguły mam czas i wymieniałem takie tuleje w różnych autach za pomocą porządnej śruby.Stare tuleje wycinam brzeszczotem lub wybijam młotkiem( po wcześniejszym...
Tylko sam materiał na ramę pojazdu, która będzie zapewniać bezpieczeństwo (rury bezszwowe, profile, blacha na wzmocnienia, blacha aluminiowa na podłogę i boki, elementy zawieszenia - tuleje przeguby...) będzie kosztować na pewno więcej niż 500 zł. Do tego porządne spawanie. Jeszcze raz odsyłam na fora typu szayowozy.net i zapoznanie się z realnym kosztem...
frontera za 6tys, to raczej zły wybór, jezeli chłopak ma tylko 6tys złotych to raczej nie bedzie go stac na utrzymanie frontery... frontera -slaby przedni mechanizm roznicowy, czesto leci przednie zawieszenie (tuleje) samochod w zasadzie jedzie ale wrazenie jak by pływał... jezeli dysponujesz taka kwota to poszukaj suzuki samuraja lub vitarke, czesci...
Jak benzyna to dobry zakup. 1.6 trochę mało dla tego auta, 1.8 jakoś jedzie, 2.0 troszkę pali, a 2.0T przyjemnie się jeździ. W pierwszych 2 silnikach skrzynie piątki są i nie ma z nimi żadnego problemu, szóstki trochę awaryjne. 1.8 problemowe koła zmiennych faz rozrządu oraz przepustnice. Zawieszenie: zbieraj na tuleje tylnej belki, sworznie wahaczy,...
A jak gniazdo tulei wygląda ? Może ono bruździ. Choć w dzisiejszych czasach zamienniki to też loteria nawet te markowe . Jest jeszcze opcja poliuretanów ,ale to reszta zawieszenie po tyłku dostanie Tuleje kupuję z gniazdem kompletne bo za każdym razem jest wyszlifowana, raz nawet pękła jak dłużej przytrzymałem.
Ja jeżdzę golfem 4 1,6SR fakt jest bardzo twardy ale nic nie stuka, prowadzi się bardzo pewnie nawet na nierównościach. Rok temu miałem metaliczne stuki w tylnym zawieszeniu wymienione tuleje na belce i cisza.
Witam mam trzy usterki w sejcento i prosze o porade 1. silnik ma czkawke tzn w niskim zakresie obrotów przy przyspieszaniu jest momentjakby sie przydławił i po chwili zerwie i juz normalnie(jakby miał dziurę w gazie) 2. stuki w tylnym zawieszeniu tuleje na wachaczach wyglądaja na dobre -wzrokowo nie demontowałem ich a moze amortyzatory? przebieg 65...
pozatym sprawdź tylne zawieszenie najcześciej obywają się tuleje tyknej beli a skrzypienie może się prznośić.
A jak sie przedstawia sprawa z zawieszeniem , czy tuleje metalowo-gumowe na wachaczach są oki ?
Przed wymianą amortyzatorów też stukało? Raz mi się trafił jeden taki nowy KYB co walił jakby ktoś młotkiem napierdzielał po zawieszeniu a mimo to bardzo dobrze spełniał swoje zadanie (poszedł na reklamację). Jak nie to to jednak tuleje wahaczy najbardziej podejrzane.
Jedź na szarpaki i sprawdzaj. Łyżka do opon i naciągaj zawieszenie na tulejach. Na odległość nikt ci auta nie zdiagnozuje. Na dzień dobry zmień też warsztat.
Nie pamiętam jak tam wygląda to w 124 ale zapewniam cię że nie z samych amortyzatorów zawieszenie się składa. Zwróć uwagę na inne elementy, w szczególności na połączenia metalowo-gumowe (np. tuleje wahaczy), to nie zawsze widać na stacji diagnostycznej (z doświadczenia wiem). PS. Może nie chodzi wcale o zawieszenie, tylko np. luzy przy przeniesieniu...
Możesz mieć zapchaną wężownicę, zawiesił się siłownik zaworu 3D, staje pompa przy wysokich temperaturach, zapowietrzenia wężownica, do czujnika w tulei zasobnika dostała się woda jeżeli jest od góry.
(at)atrix55 Sam sobie zaprzeczasz pisząc o pływaniu. A problem z hamulcami będzie się ujawniał przy hamowaniu. Myślę, że należy najpierw sprawdzić stan zawieszenia tj. sworznie, tuleje czy wspomniane wyżej łożysko na kolumnie. Nie wiemy nawet co to za samochód. Czy to ściąganie zmienia się wraz z przyspieszaniem i hamowaniem silnikiem?
Space Star - stosunkowo drogie części. Autko bardzo praktyczne. Mój kolega nim jeździ. Ogólnie ma o nim przeciętne zdanie. Cordoba Vario - ostatnio bardzo często jeżdżę seatem, akurat Toledo (gaz, 1994). Jeden i drugi mało problematyczny. Części w przyzwoitych cenach. Auta solidne, choć mają trzeszczące tapicerki. Niezbyt wygodne fotele. Vectra - wygodne,...
A tylne zawieszenie w porządku? Tuleje tylnej belki ok?
Bardzo często w tego typu zawieszeniu stukała tulejka amortyzatora , ta dolna która jest w wahaczu. Wyrobieniu ulegała także śruba , czasami nawet więcej jak tuleja. Więc luz sumaryczny i stuki mogą z ta pochodzić.
Częstą usterka są tuleje metalowo-gumowe w tylnych wachaczach. Koszt niedrogi robocizna może troche przyspożyć kłopotów bez odpowiednich narzędzi
Znajomy, miał taki sam problem, do wymiany okazała się Tuleja zawieszenia silnika także, wymienię u siebie i zobaczymy czy coś pomoże. a jeśli to tylko tuleja, to można jeździć czy nie bardzo?
Wymień tuleje w zawieszeniu i będzie ok.
Przyczyn takiego zachowania auta może być mnóstwo: zaczynając od ząbkowanych opon, niewyważonych kół, krzywych tarcz, luzów na maglownicy, luzów w zawieszeniu, typu sworznie, końcówki, tuleje przednich sanek, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, górne mocowania amortyzatora, odważniki na półosiach, o ile w tym modelu występują....
Takie coś jak zawieszenie /tuleje met- gum/ zawsze skręca się w położeniu neutralnym pojazdu - na kołach. Tego nie trzeba raczej tłumaczyć i opowiadać jaki to ma wpływ na jego trwałość. Co do samych zestawów to powiem tylko tyle, że wymieniałem w klilku autach te zestawy i... Poza Lemforderem i TRW nic nie wytrzymywało dłużej niż 6-8 m-cy. Jak zauważyłem...
No fakt może trochę przesadzam auto z 2004 r tylko że poprzedni użytkownik serwisował go u mechanika nigdy sam nic nie robił i widać to było bo nawet ma zeszyt paragony, jedyny smutek tego jest taki że niedawno jak byk napisane i paragon jest że wszytskie tuleje simerbloki zawieszenia tylnego zrobione skasowali ale nie wymienili
W jakie tuleje?
Dokładnie tak. Ewentualnie: pojechać na SKP jeżeli cokolwiek Cię niepokoi i chcesz sprawdzić o co chodzi aby nie robić wymian w ciemno. Osobiście tydzień temu miałem taki przypadek: auto przy hamowaniu z większej prędkości zaczęło lekko szarpać. Moim zdaniem lewa strona. Ja zakwalifikowałem to jako NIEBEZPIECZNE. Podejrzewając luz w zawieszeniu (np:...
Zależy co dla kogo oznacza owo strzelanie. Domyślam się, że są to stukania trzaski. Napewno nie będą to przeguby homokinetyczne poniewż te przy zużyciu wydają stki zwane grzechotaniem. W tym przypadku moze chodzić o luzy w zawieszeniu czyli tuleje metalowo gumowe zwane sinenblokami lub zużyta kolumna Mc Person. Ale to trzeba usłyszeć i troche poszarpać.
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
ad1 sprężyny niekoniecznie jak nie są popękane ale pewnie do zmiany łożysko amortyzatora ad2. albo cały, albo: końcówka wahacza i 2x tuleje metalowo gumowe ad3. końcówki drążka stabilizacyjnego i gumy w których osadzony jest drążek.
Luz na kole to nie tylko łożysko. Może być tez uszkodzona któraś tuleja w zawieszeniu. Uszkodzona (zgięta, nie wyważona) felga bedzie potęgować wibracje.
Wygląda na to że z tyłu jest belka skrętna więc na pewno zbieżność nie podlega regulacji -jedz na szarpaki i niech ci zlokalizują uszkodzone elementy-pewnie tuleje belki.Po wymianie powinna zbieżność wrócić do normy chyba że był dzwon.
Witam. Jestem już po wymianie amorków. Zajęło mi to 4,5 godziny. Jedna wielka porażka. Największy problem oczywiście odkręcenie nakrętek górnego mocowania. Próbowałem różnych sposobów, jeden okazał się najskuteczniejszy. Meselek, młoteczek i naprzód!!! Oczywiście pocharatane nakrętki-szmelc. Z deka zapieczone śruby, ale poszło. Jedna rada: Dużo samozaparcia,...
upewnij się czy napewno jest to wtrysk a nie gaźnik elektroniczny bo później są z tym same problemy! sprawdź zawieszenie tylnych wachaczy, lubią mieć wybite tuleje gumowe! jak kopniesz mocno z boku w koło to nie powinno sie nawet rusczyć a jak jest po tulejach to koło podskoczy. a cena faktycznie nie jest wyjątkowa! nie lepiej pojechać do niemiec i...
Pewnie zbieżności brak + zawieszenie do wymiany. Tuleja wahacza lemforder 8zł rób całość kompleksowo albo wyzłomuj kup coś nowszego wyższej klasy tak jak ci się marzy i wtedy wymieniaj wielowahacze za 2000 zł. Polacy lubią skomplikowane samochody, to ma się psuć być drogie byle pare lat nowsze od obecnego i jakoś to będzie :D
To wygląda na elastyczne zawieszenie głośnika. W tv głośniki są umocowane na elastycznych tulejach. Zapobiega przenoszeniu wibracji na obudowę.
Powodów może być wiele. 1 - to o czym pisałeś, 2 - zanieczyszczenia między tarczą a piastą, między tarczą a felgą. 3 - uszkodzone łożyska kół, 4 - uszkodzone półosie, przeguby, 5 - uszkodzony układ wspomagania kierownicy, 6 - uszkodzone zawieszenie (tuleje, sworznie), 7 - uszkodzone ogumienie, krzywa felga, niewyważone koła, osad (bród) na felgach,...
Strasznie denerwujące stukanie pod kabiną... (pod nogami kierowcy) - wymienione tuleje zawieszenia pod kabiną, - wymienione tuleje siłownika (góra / dół) podnoszenia kabiny, - wymienione tylne tuleje mocowania kabiny - wymieniona tuleja przednia - resora - wymieniony drążek kierowniczy wzdłużny krzyżaczek pomiędzy wspomaganiem a kierownicą OK. amortyzatory...
jedyne co mi do głowy wpadło to sprawdz dokładnie zawieszenie wszystkie tuleje podnies koło i potargaj czy jakiegos wielkiego luzu niema mało prawdopodobne ale sciag pasek od pompy wspomagania i sie przejedz tylko niewiem jak tam jest dokładnie zebys nie przegrzał silnika jak woda jest na tym samym pasku
Aluminium da się trwale zaspawać, ale to wyższa szkoła jazdy. Pamiętaj że jak wciśniesz tuleję i zaczniesz dokręcać tuleję, to oś zacznie działać jak ściągacz. Lewa laga w końcu zacznie drgać, a potem nie odkręcisz osi, bo tuleja się w aluminium wyrobi. Człowieku. Oś ma gwint M12 i na części gładkiej (bez gwintu) ma 12mm średnicy. Jeśli objechałeś gwint...
Nowe tarcze mogą być złe. Mieć za duże bicie. Dodano po 53 Trzeba sprawdzić tez końcówki drążków i tuleje przedniego zawieszenia.
Jako tuleje do trzymania rdzenia można by wykorzystać gumowo-stalowe tuleje wahacza z zawieszenia samochodowego. Mają różne kształty, a ta przykładowa jest z vw polo i kosztuje nie więcej jak 10zł: http://obrazki.elektroda.net/7_126644502...
Pohuśtaj autem, i wyeliminuj zawieszenie, często „skrzeczy” tuleja pływająca zwrotnicy To co radzi vorlog to też dobry pomysł, aby wykluczyć lub potwierdzić efekt trakcyjny /choć czasem efekt może występować pod obciążeniem/.
Te poduszki czesto mają oberwaną tuleje , co moze powodowac stuki i skrzypienia
Ford Focus śruby wahaczy w tylnym zawieszeniu. ed. Pierwsza generacja.
tarcze+klocki,półosie,opony,felgi,amorty... Do listy dopisz: - zawieszenie - łożyska, sworznie, tuleje, końcówki drążków kierowniczych, kontrola kolumny kierowniczej "maglownicy".
podokręcaj śruby w zawieszeniu, zgrzytać, skrzypieć potrafi zużyty wahacz -końcówka, w sankach są tuleje met-gum
Na pierwszym foto widać że tarł wewnętrzną stroną cewki o środkowy nabiegunnik, w miejscu zejścia się tulei karkasu.. Przyczyną mogło być "dodanie wysokości" na obwodzie pod dolny resor chodzi o ten biały klej, albo odkleiła się reszta dolnego zawieszenia od kosza. W zasadzie można spróbować wymienić dolny resor, lice i spróbować go skleić jeśli reszta...
Po prostu wyjmij te "tuleje". Są tylko po to aby głośnik obrócony membraną w dół stanął na nich, a nie na zawieszeniu.
Gdy samochód jest na podnośniku to jak biorę koło w 2 ręce to koło normalnie się buja wraz z tarczą . No to luzy w zawieszeniu, sworzeń, tuleje wahacza, łożysko etc. jak bierzesz w 2 ręce i bujasz to zobacz gdzie jest luz i już, co do wycieku to druga opcja uszkodzona osłona przegubu i rozrzuca smar ale wydaje mi się że przewód, sprawdzić trzeba
Witam mam problem z uciążliwym skrzypieniem zawieszenia na dziurach w moim Sprinterze 413 , i nie moge znaleść przyczyny gumy na stabilizatorach wszystkie wymienione (przód i tył ) tuleje resora tył (tylne dolne na wieszaku) wymienione licze na jakieś podpowiedzi pozdrawiam
jak starsze roczniki to używki, do nowszych można nówki org znaleźć. Skoro tak to spoko, oby tylko nie brać używek typu sworznie, tuleje/gumy zawieszenia itd. gólnie to są bardzo proste samochody, Jak ktoś jeździł Syreną 105/104 to wie o co kaman, hehehe Podsumowując, nikt Cię nie odwiedzie od amerykańca, zakaszesz rękawy i wio na zakupy, tym bardziej...
Dobrze potraktować odrdzewiaczem, wyczyścić i składać. Ta łapa silnika spawana czy tylko złudzenie. Dzięki, a jak sprawdzić czy pierścienie czasem się nie zawiesiły .... łapa, wiesz, że nie zwróciłem uwagi, jutro się przyjrze.
Nie wiem, może auta z mojego podwórka są jakieś cudowne. Nie rdzewieją a i nie psują się. Poza rzeczami eksploatacyjnymi (rozrząd, oleje filtry) czasem trzeba wymienić np. piastę za 100 zł albo tuleje zawieszenia po 20 czy 30 zł. Co jest takiego drogiego w utrzymaniu w astrze G? Może trafiłeś na zrujnowany egzemplarz?
Prawdopodobnie igiełka wpadła między zęby [zawiesiła się] trybu dolnego . Jest nadal wciśnięta lub uszkodziła dolny tryb albo tuleje wałka przekaznika [tryby] .
Masz skręcić aż tulejka będzie ciasno siedziała w mocowaniu belki, żadnych luzów. Metalowa rurka wewnątrz tulejki ma być ściśnięta przez uszy mocujące w belce, dokręcasz na obciążonym zawieszeniu
Mam problem z Midlumem 270dci 2005r. Przy jeździe na prosto auto delikatnie wibruje, przy lekkim skręceniu kierownicy w lewo lub w prawo czuć już to mocniej. Przy hamowaniu całą kabiną zaczyna rzucać na boki. Tarcze/zacisk raczej odpadają bo kierownica nie ma drgań, tylko sama kabina. Klocki zebrane równo, po wyjęciu klocków zacisk pracuje gładko, nie...
tuleja zawiesi tuleja volvo tuleja sanek
impedancja nominalna ogrzewać klimatyzacja peugeot kluczyk obudowa transponder
Wciągarka zwalnia przy otwieraniu chwytaka – Siemens, Demag, usterka zasilania, hydraulika Thomson 40FW3323 nie włącza się, dioda gaśnie – typowe usterki zasilacza, kondensatory, Vestel