Rolki nie smaruj a raczej wyczyść najlepiej benzyną ekstrakcyjną . Ja stawiam na zatarcie silnika (lub uszkodzoną przekładnie lub wytarte lub zawieszone szczotki). Na końcu sprawdź elektronikę. Coś na ten temat wiem pracuję jako spawacz ponad 10 lat .
Mogą być zawieszone szczotki (rozwarstwione), ale przecież jest na gwarancji. Jest też bardzo prawdopodobne uszkodzenie wirnika silnika.
Jeszcze nie widziałem na oczy Mało widziałeś. W takim razie, w ramach nauki, powiesz mi jak to jest możliwe, że "zawieszone" szczotki dymią ? Po mojemu gdyby były zawieszone, po chwili wirnik by przestał pracować. Poza tym, ewidentnie widać, że to problem z wirnikiem :)
Jeśli turbina jest na wcisk na osi to ściągaczem.
Spytam inaczej. Jak przekręcałeś kluczyk to było słychać takie charakterystyczne cyknięcie? Bo mi to wygląda za zawieszone szczotki w rozruszniku. Koszt koło 200-300 zł u elektromechanika. Wspominałeś o nie odpuszczaniu gazu na luzie, jeżeli problem będzie się powtarzał to albo silnik krokowy albo czyjnik położenia przepustnicy bym najpierw sprawdził....
Zakładając, że sprawdzenie przebiegu zasialń jest stosukowo łatwe stawiam na zużycie (zawieszenia) szczotki masowej lub zanik masy na rozruszniku (mniej prawdopodobne). Rozrusznik pracuje wówczas kiedy uda mu się uzyskać masę, czyli kiedy szczotka dotknie do komutatora. Z czasem przestanie całkiem działać.
Witam. Na prośbę adamjur1 zabieram głos w sprawie w/w silnika. Silnik Schragiego, mimo swojego skomplikowania, jest silnikiem symetrycznym i prądy w fazach muszą być jednakowe, również w stojanie, którego uzwojenie jest uzwojeniem wtórnym silnika. Prądy w tym uzwojeniu są znacznie wyższe niż zasilające. 50-60 A jest ok, ale muszą płynąć we wszystkich...
Sprawdzić wszystkie połączenia czy nie zaśniedziałe, wyczyścić. Sprawdzić czy szczotki nie "zawiesiły się".
Ja też stawiam na zużyte lub zawieszone szczotki. Dlatego pralka raz działa a raz nie.
Dziękuję za zaangażowanie. Po dłuższym dłubaniu doszliśmy do tego, że zawiesiły się szczotki na elektromagnesie.
Ja miałem problem ze 4 miesiące temu, od pyłu i syfu zawiesiły się szczotki :) Ale dla fachowca utalentowanego nie ma nic trudnego jak to powiedział Franuś ;)
Najpierw sprawdź, czy silnik ok. Dochodzi zasilanie? Może szczotki się zawiesiły?
Tacho jest OK, sprawdź jeszcze szczotki (zawieszone, za krótkie), a jak dobre, to przeczyść komutator pumeksem. Jak to wszystko nie pomoże, to patrz post wyżej, kolegi który mnie uprzedził.
szukam podpowiedzi gdzie się znajduje w seju 900 bezpiecznik napięcia? Aktualnie jestem w trasie i dopiero będę za 2 tyg to ogarniał i tak orjetacyjnie chciałem się dowiedzieć dziękuję za pomoc. Za akumulatorem jest mała skrzyneczka z bezpiecznikami tam jest bezpiecznik główny, ale jak kontrolki świecą to nie wiem czy spalony, są tam chyba dwa lub...
A szczotki sprawdzałeś i nie są zawieszone?
Zawieszona szczotka lub koniec szczotki ewentualnie jakaś przerwa w obwodzie zasilania.
No, przez zawieszone szczotki pompa głośno pracuje. Żebyś ty chociaż widział kiedyś te szczotki...
Jeżeli jesteś doświadczonym użytkownikiem auta ( mam na myśli sprawdzanie instalacji elektrycznych z pominięciem niektórych elementów) to zobacz , czy rozrusznik kręci na "krótko" , jeżeli tak to doszukiwał bym się przerwania obwodu elektrycznego , jeżeli nie - jak wspomniałeś uszkodzona bądź zawieszona szczotka , przerwany (upalony) przewód od szczotki...
1. Uszkodzony wyłącznik 2. Przerwa na kablu zasilającym 3. Zawieszone szczotki silnika 4. Jeżeli użytkowany w tym samym gniazdku - sprawdzić gniazdko.
Może uszkodzony włącznik, może elektronika sterująca, może zawieszone szczotki w silniku...
Masa albo zawieszone szczotki. Masz alternator Bosha czy Delco ?
Zużyte/zawieszone szczotki silnika.
Specyfikacja Sygnalizacji Błędów pralce E-21 Przyczyna bezpośrednia: Brak sygnału z prądniczki tachometrycznj Akcja podejmowana przez sterownik: pralka przerywa program i sygnalizuje E21 Możliwe przyczyny awarii: uszkodzony silnik ( prądniczka, uzwojenia, termik) uszkodzone przewody lub wtyczka silnika uszkodzone lub zawieszone szczotki uszkodzony obwód...
slaby akumulator lub zawieszone szczotki rozrusznika.
Na początek proponuję sprawdzić szczotki silnika.Mogą być zawieszone,albo zużyte nadmiernie.
Zawieszone szczotki.
Jesli chodzi o koszty naprawy to sam możesz to zrobić.Koszt-troche zszarpanych nerwów:).Przypuszczam że zawiesił się szczotki w silniku.Zeby sie do niego dostać musisz rozebrać środkową konsolę,rozpiąć zaczepy obudowy silnika,odłączyć chłodniczkę od układu i wyjąć całość.Robiłem to dwa razy w życiu i za każdym razem problem był w zawieszonych szczotkach.Zanim...
Zbyt krótkie lub zawieszone szczotki alternatora
Zawieszone szczotki w drugim rozruszniku
Sprawdź silnik, odkręć szczotki, może któraś się zawiesiła.
Witam, zdejmij pasek usłyszysz czy z łożyskami coś nie tak, odkręć szczotki wymień jeśli mają mniej niż 1cm. Szczotki mogły się też zawiesić.
witaj! pralka miga drzwi otwarte ponieważ po włączeniu pompy włącza i sprawdza silnik!! Musisz sprawdzić co jest z silnikiem nie tak i naprawić (prawdopodobnie szczotki się zawiesiły lub zużyły) ewentualnie uszkodziła się wiązka kabli.
hm, zasadniczo jak tam widziałem tylko zwykłą pompę elektryczną która dostawała napięcie z przekaźnika wtedy, jak silnik pracował. I 90% usterek w tym to zawieszone szczotki.
Tam się nie mogą zawiesić szczotki. Dlatego pytam co z silnikami z niewymiennymi szczotkami?
na 100% zawieszone szczotki lub ich brak niedawno miałem ten sam problem
A co ze szczotkami na silniku może się zawiesiły wyjmij szczotki i przeczyść prowadzenie
Witam przyczyn opisanego zachowania może być kilka: 1. Należało by sprawdzić połączenia elektryczne pomiędzy rozrusznikiem i akumulatorem mam tu na myśli gruby kabel prądowy, jeżeli jest on zaśniedziały lub jego połączenia są luźne wtedy rozrusznik będzie "prztykał"; 2. Drugą przyczyna w/w problemy może być wadliwa praca elektromagnesu rozrusznika tzn....
Przyczyn może być kilka: zawieszone szczotki, wadliwy elektrowłącznik albo uszkodzone styki w stacyjce.
zawieszone szczotki? w maluchu jak sie zawieszaly to wystarczylo walnac kluczmem w rozrusznik. mozna sprobowac czy lepiej nie ?
Stawiam na zawieszone szczotki Przed wyjęciem spróbuj go lekko obić :shii: Tak czy inaczej jest do rozkręcenia Pozdro
sprawdz szczotki w silniku
Witam . W pierwszej kolejności należy sprawdzić szczotki silnika (czy nie krótkie, lub zawieszone w szczotko trzymaczu). Następnie należy sprawdzić działanie tachoprądniczki (część zamontowana na końcu silnika z dwoma przewodami) na przejście multimetrem ustawionym na Ω. Po podłączeniu miernika ustawionego (V)przewody z wiązki odłączone, należy...
Jeśli akumulator jest dobry, a zwieranie przewodów przy włączniku rozrusznika ("starterze") nie pomogło to masz uszkodzone (zawieszone) szczotki w rozruszniku, rozbierz rozrusznik i sprawdź szczotki, szczotko trzymacz.
Mogły się też zawiesić szczotki w rozruszniku. Miałem podobny problem w AUDI i wymiana szczotek dopiero pomogła.
Jeśli masz sprawny Akumulator to rozrusznk do naprawy zazwyczaj przy takim opisiej jak u ciebie i przy sprawnym akumulatorze sa zawieszone szczotki badź uszkodzony elektrowłacznik
Wydaje mi się, że problemem może być rozrusznik. Dokładniej zawieszone szczotki bądź uszkodzony automat. Spróbuj delikatnie puknąć młotkiem w rozrusznik.
Zawiesiły się szczotki i na razie działa. Tak czy inaczej wyszło nam to samo. Ps. Z wycieraczką dobre😁 muszę zacząć wozić łyżkę do kół 😁
Po zwarciu śruby na automacie z plusem akumulatora występuje tylko iskrzenie na biegunie akumulatora lub brak reakcji. Ten pyk, który słychać to z przekaźników, nie z rozrusznika. Czyżby zawieszone szczotki?
Do stev-an i innych szanownych forumowiczów. Prądnica spaliła się u stev-an bo zawiesiła się szczotka,czy jest możliwość spalenia prądnicy z przyczyny zawieszenia szczotki w przypadku gdzie prąd wyprostowany jest na górze przed obrotnicą?Bo już nie wiem czego się bać w przypadku stosowania obrotnicy.
Szczotki zawieszone lub skończone! :)
niestety ładowania nie było, po godzinnej jeździe wycieraczki nie chciały się ruszyć z miejsca bo siadło napięcie. A przedtem kontrolka na kilka sekund leciutko zajarzyła. Na moim schemacie nie ma tego rozrysowanego, pamiętam z innego schematu ze kontrolka była między plusem prostownika wzbudzenia a plusem akumulatora. Jeśli tak też jest u mnie to rozumiem...
jedna ze szczotek zawieszona, albo szczotki do wyminay
Niedawno miałem podobny przypadek, już miałem przylutować triaka, zamówiłem sobie wspomnianego BTA, okazało się jednak, że zawiesiła się szczotka na silniku i poluzował się czujnik bębna - zawieszenie szczotki da się rozpoznać w ciemności po iskrzeniu spod pralki, natomiast czujnik bębna jest widoczny po zdjęciu obudowy, na okrągłej blasze jest czujnik...
Ja bym jeszcze sprawdził czy nie zawiesiły się szczotki w szczotkotrzymaczach
Swieca będzie,a raczej powinna być jedna na kolektorze ssącym,do której jak piszesz doprowadzone jest paliwo.To że nie ładuje ,powodów może być wiele.Uszkodzony regulator ,zawieszone szczotki ,uszkodzone lub wytarte pierścienie ślizgowe,przerwa uzwojenia wirnika ,diody ,stojan ...i.t.p.
Witam. Jeśli nie ma stałego, wyraźnego iskrzenia podczas wirowania, to wszystko jest jak najbardziej w porządku. Przy kończących się / zawieszonych szczotkach iskrzenie byłoby widoczne także przy niższych obrotach silnika. Pozdrawiam :D
Zawsze warto spróbować mi pomogło. Cykanie oznacza, że automat wyrzuca tylko silnik rozrusznika nie kręci. Przyczyną tego mogą być zużyte lub zawieszone szczotki, więc jak ,,walenie" nie pomoże pozostaje rozkręcić rozrusznik i zobaczyć co i jak.
ktoś kto ma pojęcie w diagnostyce da Ci logi z odpowiednich bloków No ty go nie masz na pewno. Jakie logi, skoro silnik nie podejmuje pracy? Co to znaczy nic? Nie pytamy o błędy. Następny. A co miała wykazać? Brak zasilania sterownika? Czy zawieszone szczotki w pompie paliwa? Nie ma takich kodów OBD.
To astra f 1.4 stary silnik 8v. usterka naprawiona. zawiesiły się szczotki/szczotka. stuknięcie w rozrusznik rozwiązało sprawe.
Jak zabezpieczania nie są wybite, to prawdopodobnie padł regulator napięcia, raczej mało prawdopodobne, aby zawiesiły się szczotki.
I pokazał się na wyswietlaczu taki znak " -o- " Zawieszona szczotka, silnik do sprawdzenia.
Witam. To że uzwojenie nie jest przerwane, nie świadczy że nie jest spalone. Sam silnik bez elektroniki (sterownika) łatwo sprawdzić, może być zawieszona szczotka w szczotko-trzymaczu (przytopiona).
Z tego co widać na zdjęciu to szczotki są krótkie i mogły się zawiesić. Także w krótkiej przyszłości czeka cię ich wymiana.
Masz zablokowaną klape centralną. Trzeba wyciągnąć silnik od klapy , rozebrać obudowe przeczyścić silnik (zawieszone szczotki) ,sprawdzić wizualnie przekładnie ,zmierzyć potencjometr.Jeśli wszystko ok. złożyć powino działać.W moim audi robiłem to 2 -razy.
W wypowiedziach są pewne nieścisłości - kontrolka świeci się w obwodzie: +12V>żarówka>regulator>pierścień ślizgowy>uzw.wirnika>drugi pierścień>masa. Zły kontakt na pierścieniu (nie ma tam komutatora!) lub zawieszenie szczotki spowoduje zgaśnięcie żarówki! Pozdrawiam PS Zmierz jakie jest napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku, zawęzi to obszar...
Mogły by się już zużyć/zawiesić szczotki.. jak nie będzie się chciał załączyć spróbuj delikatnie w niego uderzyć jak ruszy to masz przyczynę ale ta metoda nie zawsze jest skuteczna.. Może też być coś nie tak z wtyczką rezystora lub samym rezystorem, może też być coś nie tak z wtyczką silnika lub gniazdem bezpiecznika.. Samo nie wyjdzie trza miernik...
Wymień szczotki w silniku bo już się kończą i będzie cicho. Przed wymianą sprawdź czy szczotka się nie zawiesiła .
adrian1201 napisał: tak zgadza sie ale czestą przyczyna uszkodzenia jest brak styku na szczotkach od syfu z reguły zawieszają się Kolego, a widziałeś kiedy alternator który miał zawieszone szczotki i ładował napięciem 18V? Bo ja jeszcze nie miałem okazji.
Zwiazane z tym są: 1 przepalona zarówka w tablicy 2 uszkodzony przewód na linii zarówka w tablicy - alternator 3 wytarte lub zawieszone szczotki w alternatorze w regulatorze napiecia 4 uszkodzony regulator napiecia 5 uszkodzone uzwojenie wirnika alternatora Najbardziej prawdopodobne jest zawieszenie lub wytarcie szczotek w regulatorze napiecia a co...
Okazało sie ze szczotki sie zawiesiły w silniku. Jednak mam teraz problem z tym kodem. Czy możliwe ze to inny jest kod? Jeśli nie pomyliłeś pnc to ten kod jest jedyny słuszny ;) Probując wpisać kod nic nie uszkodzisz wiec działaj dalej. Pamiętaj ze po fizycznym wpisaniu kodu, należy go jeszcze zapisać w pamięci wciskając i przytrzymując oba przyciski...
Na początek sprawdził bym czy szczotki w silniku nie są zawieszone w skutek zużycia.Czyli demontaż silnika i zobaczyć co i jak.
Silnik na pewno nie może wejść na wyższe obroty od tych dobranych nominalnie przez producenta. •Poza tym mogą być brudne turbiny, od których silnik może wydawać duuużo głośniejsze dźwięki+ drgania. •Wina łożysk (lub luz) •krótkie, zawieszone szczotki •bliski koniec wirnika Jeśli masz regulacje obrotów, może być też wina sterowania...
Jeśli odprowadza wodę, to sprawdź komorę kubka hudrostatu, czy coś tam nie siedzi i szczotki silnika, mogą się kończyć lub któraś się zawiesiła.
Nie trafiają się zawieszone szczotki w starterach Boscha, a zazwyczaj szczotki są mocno zużyte. Do tego nawet stopnia, że szczotki już nie ma, a o komutator trze sama sprężyna. Pal sześć, jeżeli sprężyna nadzwyczajniej w świecie się upali, ale tak fajnie przeważnie nie ma. Taka sprężyna albo kompletnie zaora komutator, albo wyrwie działkę. Panowie,...
Witam dołączę się do tematu i zapytam mam Matiza który stoi bardzo długo nie używany po odpaleniu silnika kontrolka akumulatora nie gaśnie a dopiero go naładowałem i jest na pewno sprawny gdzie szukać problemu. Czy to mogą być zawieszone szczotki alternatora i czy da się to naprawić bez zdejmowania alternatora bo wiem że w Matizie to nie takie łatwe.
Szczotko trzymacz masz zamocowany jedną śrubką do alternatora. Jak odkręcisz i go wyjmiesz będziesz widział czy szczotki nie są krótkie ,lub się zawiesiły.
Hmmmmm Dziwny temat koledzy. Wszystko pomierzylem, przerwy brak więc złożyłem do kupy podłączyłem i żyje. Działa dmucha jest ok. W wannie jak stanął to koniec. Kilkukrotnie próby nawet przy serwisancie nie pomagały. Wymienił silnik na nowy a ten.... nadal działa. Co było? Szczotki zawieszone czy co?
Miałem ten sam problem, u mnie się szczotki zawiesiły i wystarczyło przeczyszczenie "szczotkotrzymaczy".
problem rozwiązany, zawiesiły sie szczotki w rozruszniku, dzięki za cheć pomocy
Chyba kolega nie zrozumiał sugestii poprzednika i dodatkowo wadliwie interpretuje dokumentację. Ja obawiam się banalnie zużycia lub zawieszenia szczotek. ale to mogło spowodować dalsze następstwa być może do uszkodzenia regulatora włącznie. W teorii masz rację. Ale tutaj ma zastosowanie praktyka. Skoro na instalacji jest napięcie to jest również na...
Jeśli słyszysz "cyknięcie", to znaczy, że przekaźnik rozrusznika działa, więc sprawdź, czy napięcie dochodzi do rozrusznika. Gdy wynik sprawdzenia będzie pozytywny należy skupić uwagę na samym rozruszniku, może szczotki się zawiesiły. Na początek spróbuj (o ile na wierzchu jest rozrusznik) stuknąć w niego małym młotkiem i jeśli nadal nie zadziała trzeba...
Jak masz miernik to sprawdź napięcie 230V w poszczególnych punktach, aż do samych szczotek silnika. Bywa, że kurz dostaje się na styki wyłącznika i tu następuje przerwa. Wystarczy przemyć styki spirytusem. Mogły zawiesić się szczotki.
Nie wirze w spalenie wirnika. Mogły zawiesić się szczotki. Zobacz czy jak podasz zasilanie na złącze to czy zapali się żarówka jak podłączysz ją pod szczotki.
Witam . W instalacji C360 jak i 330 nie ma bezpiecznika na rozruchu .Bezpieczniki są na światła ,kontrolki ,sygnał ,światła stopu ,ewentualnie na tylną lampę roboczą,i wycieraczki jeżeli jest kabina.W Twoim przypadku jeżeli tylko iskrzy(zwieranie dwóch grubych śrub na rozruszniku),to problem jest w; -słabych akumulatorach(raczej odpada) -słaby kontakt...
Może szczotki zawieszone?
witaj jak kolega wspomniał sprawdź wiązkę przewodów co lecą do drzwi... najlepiej jest rozkręcić tapicerke drzwi, sprawdzić czy zasilanie dochodzi do przelącznika otw.zam.szyby,oraz silniczka mechanizmu opuszczania szyby, jak jest ok to szukać przyczyny w samym silniczku ( zawieszenie szczotek albo ich koniec)
Sprawdź czy szczotki mają kontakt z komutatorem (możliwe zawieszenie) i sprawdź czy do szczotek (silnika) dochodzi napięcie
Zawiesiły się szczotki. Wprawdzie zostało jeszcze z 5 mm ale pewnie już czas na poszukiwania. Dzięki.
Brudne lub nadpalone styki wewnątrz włącznika elektromagnetycznego. Możliwe też kończące się czy zawieszone szczotki: komutator zawsze jest leciutko zużyty mimośrodowo. jeśli akurat rozrusznik zatrzymuje się w "niższym" punkcie komutatora - nie ma siły się obrócić, brak jest pełnego przepływu prądu. I kolejna możliwość: uszkodzone niektóre "działki"...
Witam a może zawiesiły się szczotki? U mnie tak było zapalały sie błędy i nie chciała ruszyć. Dostałem się do szczotek i rozruszałem i chula.
a może masz za wczesny zapłon , Albo tak jak u mnie było miałem takie same objawy rozebrałem rozrusznik i okazało sie upalił przewód wychodzący ze szczotki, druga się zawiesiła. wymieniłem szczotki i po problemie ,ale musisz wszystko dokładnie posprawdzac i wyczyscic (zamocowanie szczotek i czy się nie zacinają )
Nie no zacina się na 13 minucie i nawet wylaczenie z pradu nie działa. Czyli nie daje się ponownie włączyć od początku nowego prania? To skąd wiesz, że to nie szczotki zawiesiły się. Dlaczego więc napisałeś? pralka działa normalnie cały czas, PS. Nie możesz opisać jak człowiek tylko zostawiasz miejsce na interpretację Twoich słów?
otwórz pralkę i zobacz czy idzie przekręcić bębnem. Prawdopodobnie wypadła kostka z silnika lub on sam uległ uszkodzeniu (np. zawiesiły mu się szczotki)
Jaka jest +- minimalna wysokość szczotek? Nie o to chodzi - wyciągasz szczotki i patrzysz czy ich miejsca przylegania do komutatora, są błyszczące czy matowe. Wystarczy jedna matowa i szczotki do wymiany, no chyba że któraś się zawiesiła.
Jeśli nie jesteś pewien sprawności włącznika przy stopce, to odłącz kable i złącz je razem. Czy światło "stop" zapala się podczas naciskania "klamki" hamulca i czy słyszalne jest wówczas "kliknięcie" przekaźnika rozrusznika. Cewka przekaźnika (cienkie przewody) zasilana jest ( + ) poprzez stacyjkę, włącznik klamki hamulca i przycisk "start" a drugi...
Przyn może być kilka. ( bezpiecznik ,padnięty regulator obrotów , wytarte lub zawieszone szczotki silnika , wypalone zlącze silnika lub regulatora , ew. panel klimy. ) Należy zdemontować schowek nad nogami pasażera wtedy mamy dostęp do silnika wentylatora i regulatora obrotów.Nasępnie odkręcamy regulator od silnika (jest od spodu silnika) , i podłączamy...
Czy możliwe jest że zawiesiły sie szczotki W regulatorze? . Nie ,prędzej czy później problem wróci.P
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Zdaje sobie ze nie było łatwo. auto odpaliłem, winny był rozrusznik - zawiesiły się szczotki. Bez młota nie robota
wyciąg silnik i sprawdź komutator oraz szczotki. Mogły się skończyć albo zawiesić.
Przecież napisałem ,że czytałem podobne posty i opcja SZUKAJ nie wniosła nic nowego do rozwiązania mojej usterki.To co mogłem wykorzystać z podanych tam porad to wykonałem.A było to między innymi sprawdzenie masy alt.-silnik ,kontrolki ładowania i pozostałych połączeń. Chodz mi o informacje takie jak : Czy zawieszone szczotki lub ich zużycie spowoduja...
zawieszone szczotki rozruszniku odkurzacz zawieszone szczotki szczotki rozrusznika zawieszone
bezpiecznik zasilacza komputera dysku usunąć hasło urwany wirnik pompy
szczywronek poradnik stm32 akumulator macallister
Oryginalne worki Miele a zatarcie silnika odkurzacza Naprawa programatora zmywarki Whirlpool ADG-658/1 IX