Trzeba tu dodać; że luz zaworòw dla tego silnika to, zawór ssący pomiędzy 0.12-0.18 mm, zawòr wydechowy 0.23-0.28 mm, W tym silniku stosuje dwa ròżne zabezpieczenia sprężyn zaworòw. Dla zaworu ssącego jest miseczka wsuwana z boku. Dla wydechowego rozwiazanie na dwa zabezpieczenia.
Musisz, to lekko przeszlifować, do podanego wymiaru. Lepiej byłoby zrobić to na trzonku zaworu. W tym silniku 0.05 mm, to praktycznie brak luzu. Luz, zmniejszył się po docieraniu zaworów.
Ssący 0.13, wydech 0.18 mm.
Dziękuję za szybką odpowiedz. Mój silnik to dolnozaworowy. Czy jest jakaś strona prezentująca tego typu naprawy jak obrazek który pokazuje jak założyć to zabezpieczenie?
Ustaw po 0,15mm na obu.
Zostaw, jeżeli silnik pracuje poprawnie.
Witam kolego tego kleju użyłem do klejenia bloku silnika Ursus C 360 po tym jak korbowód wyszedł bokiem. Kleiłem dość dużą łatę w miejscu pęknięcia i klej trzyma do dziś czyli jakieś trzy lata. Co do gniazda to trudno powiedzieć czy ten klej da rade.
Wpisałem regulacja zaworów silnika briggs i znalazlem na stronie anglojęzycznej zeby zrobić 1.2 i te odpowiedzi sie powtarzały. Chyba ze cos jest nie tak to mzoesz mnie oswiecix
Luz zaworowy powinien mieścić się w przedziale, 0.80 - 0.13 mm, dla obu zaworów.
No to dla twojego numeru; Luz: zaworu ssącego 0,10-0,15 mm zaworu wydechowego 0,10-0,20mm.
Podaj model silnika, bo z tego orientowania się przez 30 sekund to dziwne wyniki wyszły. Luzy są rożne w rożnych modelach tego silnika, poza tym w jednych są identyczne dla obu zaworów a w innych większe dla zaworu wydechowego.
Dzięki za podpowiedź a czy w tych głowicach są wymienne prowadnice zaworów
Cewki w tych silnikach potrafiły być różne nawet na przestrzeni lat tego samego modelu. Trzeba by lampę do ustawiania zapłonu i określić realny kąt zapłonu. Czasem koło zamachowe/magneto potrafiło ściąć klin i przestawić się co skutkowało przestawieniem zapłonu. Ja wszystkie Brigsy testuje podając gaz z palnika na propan butan (oczywiście nie zapalając...
Wszystko zależy jak duży jest ten owal. Jeżeli niewielki, to wymiana pierścieni pomaga. Cylinder, z żeliwną tuleja, można poddać szlifowaniu, założyć tłok nadwymiarowy (są w sprzedaży) i będzie jak nowy. W cylindrach bez tulei, można taka wstawić, cena 200 - 300 zł. Silnik spala olej z powodu zużytych pierścieni lub prowadnic zaworów.
Znaki rozrządu się zgadzają Czy jak znaki są na miejscu to tłok powinien być w GMP, bo teraz tłok jest niżej. Tak właśnie powinno być, tłok jest poniżej GMP.. Luz zaworowy ustaw w granicach 0.15 - 0.18mm, dla obu zaworów.
W tym silniku, grubość uszczelki nie ma żadnego wpływu na luz zaworów. W Twoim silniku będzie chyba układ z rysunku. http://obrazki.elektroda.net/60_12710147...
Mam problem z silnikiem kosiarki briggs&stratton q45. Kosiarka nabiera strasznie duże temperatury przy starcie. Czy to naturalne? Czy coś leży na rzeczy? Gdzie przy tym silniku jest regulacja zaworów?
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
typ silnika : 0144-E3 code: 000308ZE niestety pozostałe numery na tablicy znamionowej nie do odczytu. kolega mi podpowiedział że to od zaworu wydechowego. niestety nie jest specjalistą ;)
W silniku spalinowym ustawiasz zawory na suwie pracy czyli obrazowo tłok w GMP zawory się mijają to jeszcze jeden obrót do kolejnego GMP. To jest początek suwu pracy gdzie oba zawory są zamknięte (ciśnienie ma oddziaływać na tłok a nie spieprzać w wydech) i dla tego zawory nie powinny być podpierane przez mechanizm rozrządu (mogą się pojawić przedmuchy...
Briggs bardzo "lubi" podeprzeć zawory i naskładać na trzonku zaworowym nagaru, warto sprawdzić luzy i szczota druciana do trzonków. Tylko jak się zdecydujesz na wyjęcie zaworów są up...we zamki do zaworów. Potrzebny jest specjalny klucz (do poskładania). Pierścienie sprawdź luzy na zamkach, ten silnik lubi wcinać olej.
gaźnik kompletny nowy wraz z membraną, króciec łączący gaźnik z membraną był poluzowanych i z wydmuchana uszczelką w dodatku krociec jest pęknięty, od str gaźnika jakby przypalony. Po wyeliminowaniu powyższych problemów jest lepiej ale nadal parska i traci zaplon , nierówno pracuję, zostaje klinek na wale i zawory, wymiana całego króćcu bo tego niema...
Miałem taki sam problem. Silnik się grzał, ogień z gaźnika, strzały z tłumika. Luzy zaworowe idealne. Pomogła wymiana gaźnika na nowy, czyszczenie gaźnika niewiele dało.
Zawory muszą mieć odpowiedni luz. Może jest uszkodzony odprężnik na wałku rozrządu, takie uszkodzenie nie ma wpływu na pracę silnika, utrudnia tylko rozruch. Akumulator i rozrusznik, sprawdziłeś?
Wałek rozrządu jest ok rozbierałem karter dolny silnika. Jak kręce wałem to drugi zawór wydechowy jest z minimalnym luzem, natomiast ssący ten luz jest ok 5 mm, jak krece dalej wałem to luz na zaworze ssącym zmniejsza się do znacznie mniejszego. Jeszcze by pozostało wykręcic miejsce gdzie jest mocowana rurka wlotowa od gaźnika do cylindra i zobaczyć...
No właśnie bo co innego może być musi być coś z tymi zaworami jak inaczej to wyjaśnić... Może Ci się zawiesza odprężnik. Przy rozruchu nie zamyka zaworu ssącego byś mógł łatwo rozkręcić silnik. Taki niedomykający się zawór ssący może powodować takie anomalie.
Mnie nie chodzi o ręczną, bo takiej w ogóle nie ma w tych silnikach. Gaźnik jest z membranami czy bez? Jeżeli chodzi o luz zaworów: na zimnym , 0.13 oba. W briggsie chyba większość tak ma . Jak źle piszę to proszę mnie zrypać. szymek.n podał średnią wartość ale tolerancja w tych konkretnych silnikach to 0.10 - 0.15 mm dla obu zaworów. W silnikach górnozaworowych...
Juz chyba wiem o co chodzi, trzeba scisnac srezyne i zdjac zabezpieczenia z trzonka.... jest jakis patent na scisniecie ttcg sprezyn bez specjalnego przyrzadu...nie chcę wydawac stówe na jeden serwis zaworów.
Pewnie gniazdo zaworu wyleciało (zdejmij głowicę) silnik złom.
Luz zaworów, na zimnym silniku, 0.2 mm. Ssący, może być 0.15 mm. Ten klin, to sprawdzałeś "na oko" czy dokładnie, nie musi być całkiem zerwany, aby przestawił się zapłon..
A odnośnie tego uchylenia zaworu czy na tym filmie w tym naszym jest podobnie?
Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
Te rysy, na cylindrze, są do strony zaworów?
Ale jakiej pomocy oczekujesz? Przecież to ty fizycznie masz dostęp do silnika. Więc sprawdź jak się kręci zimny weź klucza i pokręć za wał korbowy. Jak ciepły zrób to samo. Rozrusznik też można rozebrać wziąć miernik i pomierzyć czy wirnik nie ma zwarcia do masy. W silniku jest regulacja zaworów też się ją robi.
Proponuję sprawdzić luzy zaworowe. W silnikach B&S serii 31---- luzy, mierzone na zimnym silniku, to: 1/ dla zaworu ssącego 0,08 - 0,13 mm; 2/ dla zaworu wydechowego 0,13 - 0,18 mm.
Luz zaworu ssącego 0,07-0,12mm,zaworu wydechowego 0,12-0,18mm,śruby dolnej obudowy silnika 20Nm.
Jeżeli silnik ma duże rysy w gładzi cylindra to szkoda czasu, nerwów i pieniędzy. Moim zdaniem, spróbuj sprzedać kupione części i kup jakiś dobry, nawet używany, silnik. Kupno używanego bloku to duże ryzyko, jeżeli nawet cylinder będzie w miarę dobry to może być wytarte ułożyskowanie wału, lub prowadnice zaworów. Nie jesteś tego w stanie dostrzec bez...
Iskra jest w ogóle? Jak jest i paliwo dobre to pasowało by zaglądnąć pod tłumnik do zaworów. Dźwigienka od ssania się cofa do końca??
Uderzył nuż w kamienia i silnik się zatrzymał, brak kompresji - wypiął się zawór. A czemu ma służyć to mikro uchylenie dolnego zaworu ?
Jeżeli jest tylko sama cewka, bez przerywacza, to wystarczy ustawić szczelinę 0,35 mm i powinno być dobrze Proszę zwrócić uwagę na stan klina koła magnesoweg oraz jego prawidłowy montaż Uszkodzony klin powoduje przestawienie zapłonu i problemy z pracą silnika Zaworów w tym silniku nie reguluje się
Rozumiem a gdzie szukac tego zaworu musze rozebrac gaznik czy silnik?
uz zaworowy jak mogę sprawdzić ? Pod tłumikiem masz pokrywkę do zaworów, trzeba zdjąć tłumik.
Kabli to tam wiele nie ma. Kabel od rozrusznika, kabel od cewki (do gaszenia silnika), ewentualnie kabel od zaworu paliwa, czujnika oleju, prądnicy. Trzeba wiedzieć gdzie się ten silnik podłącza.
Jak na kablach np z akumulatorem od samochodu jest to samo to dekompresator. Dwa po zdjęciu dekla zaworów można zamocować na zaworze dolotowym czujnik zegarowy i zmierzyć czy jest uchylenie zaworu i ile wynosi. Ale uchylenie 0.1 mm lub mniej to za mało. Dwa można ustawić luz zaworowy na 0 na dolocie i sprawdzić czy jest ok (ale tylko do testu jazda...
Kupiłem uszczelniacze pasują jak by były z tego silnika jak jest w innych tego nie wiem ale myślę że od 10 do 20 HP będą pasowały Uszczelniacz trzonka zaworu Elring 019.140 Mazda 6 10- Kod: 019.140 Producent: ELRING GenArtName: Uszczelniacz, trzonek zaworu EAN: 4041248529935 Średnica trzonka zaworu [mm]: 6 Średnica wewnętrzna [mm]: 10,8 średnica zewnętrzna...
Przy wkręconej świecy rozrusznik kręci płynnie. Przy wkręconej? Czy wykręconej? Bo jeśli przy wykręconej to w pierwszej chwili wskazywało by na odprężnik. Ale nie koniecznie. Bo odprężnik to takie urządzonko zamontowane w środku silnika, przy wale. Urządzonko to ma za zadanie w początkowej fazie rozruchu delikatnie uchylić jeden z zaworów (najczęściej...
Przeciwwaga wału nie ma luzów na panewkach? W tych silnikach luz zaworów raczej się zmniejsza i one raczej nie stukają.
Nie chodzi o docieranie. w przypadku "dużych" głowic, przy wymianie prowadnic, po ich obróbce zakłada się specjalną ośkę, mocowaną przy pomocy tulei rozprężnej w prowadnicy, na tej ośce obraca się potem frez rżnący gniazdo - chodzi o zachowanie prostopadłości przylgni gniazda i osi zaworu. No nic, popróbujemy- zobaczymy. Masz gdzieś pod ręką linkę do...
Miałem taki objaw właśnie kiedy ścięło mi klin na wale ale jak piszesz klin w porządku. A sprawdziłeś luzy zaworowe? A tam istnieje możliwość regulacji zaworów?
Warto by przeczyścić i wyregulować gaźnik, sprawdzić pompkę paliwa, filtry oraz świece, na obu cylindrach. Sprawdź luz zaworów, na zimnym silniku, powinien wynosić: ssący 0,10-0,15 mm, wydechowy 0,18- 0,23 mm. Sprawdź też odległość cewki od koła zamachowego, powinna wynosić 0,20-0,30 mm. Regulacja gaźnika: http://obrazki.elektroda.net/14_12713967...
Odprężnik działa tylko przy rozruchu (odśrodkowy), a więc nie zasymulujesz raczej jego poprawnej pracy, patrząc na powolny ruch zaworów. Ja bym założył, że z odprężnikiem jest wszystko OK, a znajduje się on na wałeczku rozrządu. Co z tym klinem? Wymieniony? Klin może zostać ścięty przy odpalaniu silnika bez noża, ale ktoś już chyba coś o tym mówił?
Narazie nie bo nią nie kosze a to ma jakieś znaczenie? Wydaje mi się że to tylko się moczy żeby kurz ani inne syfy nie wlatywały podczas koszenia. Dodano po 3 (at)popromienny Ale gdzie taką benzyne można dostać :) Nigdy nie słyszałem żeby lać inną benzyne do takich silników.
silnik jest po dotarciu zaworów, wy Może któryś z zaworów jest podparty?
Numer silnika podaj. Dodano po 1 Numer silnika podaj. Luz zaworów sprawdzałeś, jeżeli, na wydechowym, jest zbyt duży to odprężnik nie zadziała.
Można by jeszcze sprawdzić gniazda zaworów, może są zanieczyszczone nagarem, szczególnie wydechowy.
Tak to jest silnik dolnozaworowy. Znajomy mówił, że można szlifować pilnikiem diamentowym popychacze zaworów. To, że nie chce odpalić może być winą pierścieni?
Powinny numery być na gdzieś na bloku pokrywie zaworów. A zdj traktorka masz? Traktorek pewnie mtd yardman. Silnik 8 lub 12 KM.
Na oko to .... wiesz co. Sprawdź dokładnie ten klin, luz zaworów 0,2 ssący i 0,3 wydech. W jaki sposób "wróciłeś do poprzedniego wymiaru zaworu" W sumie, masz ciekawe podejście do naprawy. Mieszkasz niedaleko, jak widzę.
A silnik dużo ma "wiosen" :?: Może dużo, i ciężko pracował :?: Jeśli tak to może warto zajrzeć do klawiatury i samych zaworów. Może tam jest coś nie tak. Siedem arów, i dwa sezony to faktycznie. Pestka dla takiego silnika.
Odległość cewki od koła 0.3mm. Misa olejowa - 16 Nm. Luzy zaworowe - 0.13 - 0.18mm dla obu zaworów. Śruby korbowodu - jeżeli obie są jednakowe - 21 Nm, gdy są różnej wielkości, to mniejsza 15 Nm, większa 30 Nm. Najpierw dokręcaj tą bliżej tłoka. Głowica - 25 Nm kolejność na rysunku. http://obrazki.elektroda.pl/8586489800_1...
Dekielek do regulacji zaworów masz za gaźnikiem drugie foto. Odkręcasz gaźnik i pod spodem masz dwie śrubki od dekielka zaworów. Problemem jest to, że w tym silniku jest chyba podobnie jak w moim 12hp czyli nie ma regulacji samej w sobie tylko trzeba przyszlifować lekko trzonek zaworu. Niestety luzów nie pamiętam ale coś około 0,19mm na ssącym i 0,21...
Dzięki za expresowa odpowiedź. Luz zaworów sprawdzone : wydech -0,20 , ssący - 0,10 . Nie przyglądałem się mocno przylgniom , ale kręciłem zaworami i miałem wrażenie że dolegają. Tu nie ma za bardzo jak sprawdzić szczelności :(
Przecież ten cylinder jest nieźle przytarty, od strony zaworów. Rozrząd też jest przestawiony, przynajmniej takie jest moje zdanie.
Dotrzyj zawory ręcznie, trochę po piłujesz ale jak się uda wydech zrobić na 0,2 mm, a ssący na 0,15 mm to będzie chodzić. W kosiarce nie ma czegoś takiego jak wypalanie na brąz, to nie dwu suw, tu ma wypalać na czarno, a wypala na szaro bo ssący ma za dużą szczelinę i za późno się otwiera a za wcześnie zamyka- silnik nie zassie tyle ile potrzebuje....
Witam. Mam problem z silnikiem briggs 28q777 16km . Zamontowane w kosiarce- traktorku. Problem dotyczy złej pracy na niskich obrotach- nierówna praca raz na czas strzeli i gaśnie. Świeca czarna. Na wysokich obrotach ładnie pracuje,zapala też bez problemu. Gaźnik wymieniony , Świeca nowa. Obstawiłem zawory , przy wyregulowaniu (0,10 ssący i 0.15 wydech)...
Cześć, potrzebuję dane luzów zaworów dla tego konkretnego silnika. Czy ktoś może pomóc? https://obrazki.elektroda.pl/6998156900_...
Sprawdź jakie ma ciśnienie w cylindrze silnik. Zmieniałeś uszczelkę, więc trzeba było przyjrzeć się pracy obu zaworów i gniazdom zaworowym. Czy rozbierałeś silnik, może źle ustawiłeś rozrząd. Sprawny silnik, po podlaniu paliwa powinien "zaskoczyć".
Witam, Od czego zależy duże zużycie paliwa w kosiarce traktorku silnik Briggs 12,5. Mam kosiarkę z silnikiem po kapitalnym remoncie. Zostały wymienione pierścienie, tuleja, zlikwidowany luz na wale korbowym, wymienione gniazdo zaworów, dopasowane zawory, silnik dobrze pali ma dobrą kompresję. Ostatnio jak kosiłem pierwszy raz po kapitalnym remoncie...
Tam jest pewnie łańcuch rozrządu,jak jest wyeksploatowany ,to mogą występować takie objawy. Zbyt duże luzy zaworowe też mają wpływ na pracę czterotaktów.Kiedyś jak rozebrałem silnik motopompy Honda ,okazało się że popychacze zaworów[dźwigienki ]były zrobione z wytłaczanej blachy,która po prostu się poprzecierała w miejscach styku z zaworami[szok, Honda...
Ja bym sprawdził ze nie są wywalone prowadnice zaworów w szczególności ssącego bo będzie tamtędy brał olej. No i jeszcze ten "zawór" odmy ale to przy okazji. A jeszcze wcześniej luzy zaworowe i przylgnie ale to poza konkursem.
Witam, Mam traktorek kosiarkę briggs stratton model 28m707 typ 0124-01, problem polega na tym, że podczas pracy jakby dmucha z gaźnika. Uznałem, że jest coś nie tak z zaworami, zdjąłem głowicę i widać, że pod zawory otwierają się za szybko i zamykają za późno. Podczas suwu wydechu pod sam koniec kiedy jeszcze jest otwarty zawór wydechowy już otwiera...
... woda ma to do siebie - wyschnie, wiec niczym się nie przejmuj. Silniki w samochodach ( nawet starych ) myją woda pod ciśnieniem. Jedynie musisz trochę uważać aby nie zalać gaźnika i nie nalać wody do zaworów ( masz odkręcony tłumik) , wlewu oleju. powodzenia Slawek
Klin jest aluminiowy wiec przy dokręcaniu powinien się docisnąć. Wczoraj trochę dotarłem koło i wał pastą do docierania zaworów i silnik odpalił parę razy i nawet parę minut chodził. Zobaczymy czy to coś pomoże na dłuższą metę.
W tym silniku niema możliwości regulacji zaworów. Sprawdź odległość cewki od koła zamachowego, ustaw na 0,3 mm.
Luz zaworów sprawdzałeś? Briggs traktuje te elektrozawory jako zabezpieczenie przeciwpożarowe, w gaźniku jest przecież pływak z zaworkiem odcinającym paliwo.
Witam. Kosiarkę posiadam od około 13 - 14 lat. Żadnych domowych przeróbek nie było. Pacjent to : Briggs & Stratton Classic 35 , kod silnika 9D902 - 2006 - E1 - 99061451 Objawy : Nierówna praca , po kilku minutach gaśnie , kopcenie na czarno podczas koszenia. Wyjąłem silnik i położyłem go przechylonego jakbym podniósł tylne koła. Rano ku mojemu zaskoczeniu...
Robiłem taki remont w tamtym roku, pierścienie i tłok na pewno dokupisz w firmie jak kolega wyżej podał w linku. Ja zakładałem tylko nowe pierścienie koszt ok 200zł, tłok był ok.(cena nowego 200zł). Wstawienie nowej tulei+ szlif na wymiar do pierścieni 200zł, głowica- wstawienie nowych prowadnic zaworów+ docieranie zaworów+ uszczelniacze na obydwóch...
Serwisant może mieć racje, kwestia doklepania się zaworów w gniazdach, nowe kosiarki często tak mają że lekko falują. Można delikatnie podrasować dysze główną w gaźniku, czasami się rozwierca na 0,7-0,8 mm i falowanie mija.
Ja miałem identyczny problem w moim Briggs 550e. Dołożyłem do dziada coś ponad 200zł, regulacje zaworów, wymiana gaźnika, wymiana cewki i nic. Szarpałem się z nim przez trzy sezony. Ostatecznie za przysłowiową flaszkę sprzedałem na części koledze. Zakupiłem nowy silnik Loncin 196cc (ten z czerwoną obudową) za coś koło 500zł i to chyba jedyna słuszna...
Po założeniu głowicy i ponownej regulacji zaworów sytuacja nie uległa poprawie... a nawet mam wrażenie, że było trochę gorzej (to może być kwestia braku doświadczenia w ustawianiu zaworów albo jakiś inny mój błąd). Na następny dzień na zimnym silniku sprawdziłem kompresję: prawy "felerny" cylinder 75, lewy 55, po sprawdzeniu i małej korekcie zaworów...
Niby udało się wyregulować i nie wręcza się na obroty. Tylko że 3 razy zapaliła i strasznie dymiła jak diesel stary. Teraz nie chce zapalić. Dostałem się znów do zaworów i moim zdaniem za dużo oleju tam jest. Czy puściły uszczelniacze zaworowe? Jeżeli tak to nie mogę przez to odpalić? Mogę działać sprężyny i dobić uszczelniacze? Takie filmiki też widziałem....
Kolego, to przynajmniej oczyść zawory z nagaru i gniazda na ile jest to możliwe. Ja praktykuję w ten sposób, że obracam wałem silnika i zawór, który się uniesie/otworzy dokładnie czyszczę oraz gniazdo zaworu. Ponadto możesz zrobić próbę na szczelność zaworów np. ustawić silnik tak, aby głowica była w poz. poziomej. Przy zamkniętych zaworach nalać nieco...
Po takiej reakcji rozrusznika byłbym pewny, że to wina rozładowanego lub uszkodzonego akumulatora. W tym typie silnika należy zwrócić uwagę na regulację luzu zaworów. Trzeba pamiętać, że nakrętki regulacyjne są tam zabezpieczone „robaczkami” wkręconymi wewnątrz gwintu. Nie pamiętam, ale pokrywa może być wklejona na szczeliwo. Nie spotkałem modelu z...
Niebieski dym to olej. W tym silniku drogi widzę trzy odma (za wysoki poziom oleju), pierścienie (zużycie) albo wyrobione prowadnice zaworów (przegrzany). Wszystkie trzy przećwiczył znajomy w jednej kosiarce.
Kol. niutat ma rację. Pierścienie i prowadnice zaworów pewnie już zużyte, Założenie nowych pierścieni, do tak wyeksploatowanego silnika może tylko pogorszyć sprawę. Prowadnic zaworów w tym silniku nie wymienisz, w silnikach Tecumseh można wymienić tulejki, w tym ich po prostu niema. Przy nieszczelnych prowadnicach zaworów, będzie wyrzucało olej na zewnątrz...
Udało się silnik odpalił. Przyczyna ustawianie zaworów za duże luzy ustawiłem obydwa na 0.10 ssący trochę ciaśniej wydechowy lekko spasowany, jak ręką odjął. Trzeba dokładnie czytać w necie do czego jest opis Jeżeli silnik jest dolnozaworowy (I/C, PowerBuilt), to ssanie 0,13 - 0,18 mm i wydech 0,23 - 0,28 mm. Jeżeli to OHV (Intek) , to ssanie 0,08 -...
Jak najbardziej, brak luzu na zaworze ssącym może być powodem gaśnięcia. Trzeba ustawić na 0.15mm, niestety nie ma regulacji, zostaje tylko szlifowanie trzonka zaworu. Silnik gaśnie i co dalej, można go ponownie odpalić? Świece wymieniałeś?
briggs & stratton intek 4 155 500cc ohv Dodano po 7 a dokładnie 31e607 spisane z pokrywy zaworów
Ten silnik to jednocylindrowy dolnozaworowy czterosuwowy silnik firmy Briggs & Stratton o zapłonie iskrowym.Wariant silnika z pionowym wałem korbowym. Instrukcję obsługi i schemat budowy można znaleźć np. tutaj [url=https://www.briggsandstratton.com/e... Luzy zaworowe dla tego silnika, to: zawór ssący 0,13 - 0,18 mm, zawór...
Trzeba jeszcze sprawdzić luzy zaworowe. Trzpienie zaworów mają tendencje do wydłużania się. Cewę zapłonową, najlepiej sprawdzić przez założenie innej. Szczelność połączenia kolektora ssącego z gaźnikiem i cylindrem, też jest ważna.
Przed rozbieraniem silnika, sprawdź luz zaworu wydechowego, 0.3 mm. Jeżeli jest zbyt mały, to możliwe są takie objawy.
Witam. obecnie staram się doprowadzić do ładu silnik Briggsa Model 31G777 Typ0154 B1 Problem mam w tym że na wysokich obrotach silnik faluje (obroty) i to bez obciążenia. Najpierw myślałem że to problem z paliwem. Wymieniłem filtr paliwa i dwukrotnie przeczyściłem gaźnik. Na wolnych obrotach bardzo ładnie pracuje. Oczywiście zmieniłem świecę i ponownie...
Raczej trzeba zdjąć głowice, wypiąć zawory, sprawdzić jak przylegały do gniazd, czyli jak po całej otoczce gniazda i zaworu przylgnia jest czysta to powinno to być szczelne, ale jeśli jest częściowo czarna to już jest nieszczelne. Zanim zdejmiesz głowice, zwiększ delikatnie luz zaworowy, nie wiem ile masz ustawione teraz, ale spróbuj na 0,2 - 0,25....
Wałek jest kompletny. Te "blaszki" to odprężnik i współpracuje on z popychaczem zaworu wydechowego. Co do obrotów to, patrząc na kolo magnesowe, w prawo. A silnik, to pewnie jakiś Briggs&Stratton OHV.
Takie zachowanie zaworu, jest spowodowane działaniem odprężnika odśrodkowego. Jest, to normalne zachowanie. Po uruchomieniu silnika, odprężnik się wyłącza. Luz ustaw na 0.18mm ssący i 0,20mm wydech.
Te zdjęcia są praktycznie bezużyteczne, jak wygląda pasek klinowy i gaźnik, to wiem. Chodziło mi o cały układ pasków i kół pasowych. Zaworów i zapłonu, w tym silniku, nie reguluje się, po prostu producent nie przewidział takiej możliwości. Jedyna możliwość, jakiegoś ustawienia luzu zaworów, to frezowanie gniazd przy zbyt dużym luzie lub szlifowanie...
W tym silniku nie ma możliwości regulacji zaworów, jedyna wyjście to szlifowanie trzonka zaworu. Ten opór przy kręceniu to może być winą uszkodzonego odprężnika odśrodkowego na wałku rozrządu. Na pewno nie jest tego przyczyna mały luz zaworów, gdyby luz był zbyt duży to mogło by tak być. Może Ci się tylko wydaje, że tego oporu nie było wcześniej. Rozrusznik...
Silnik ma ponad 20 lat, bierze olej, więc możliwe że jest wyeksploatowany, chociaż dymienie na biało może być spowodowane przechylaniem kosiarki na bok z zaworami, podczas naprawy. Jeżeli tak to po kilku minutach pracy samo zniknie. Spróbuj dociągnąć śruby przy głowicy cylindra. Sprawdź luzy zaworów. Piszesz że po nagrzaniu nie chce zapalić, ma wtedy...
w moim przypadku manometr pokazuje 0. Jak to zero. :?: Czyli kompresji brak, a skoro brak to pytanie o luzy zaworowe pozostaje jako drugorzędne. :idea: czy w tych silnikach pomiar kompresji wykonuje się jak w każdym innym Tak, we wszystkich silnikach tego rodzaju pomiaru kompresji dokonuje się w ten sam sposób. Skoro kompresji brak to prawdopodobnie...
Z tego co oglądam na filmikach to jedni robią tak że ustawiają GMP tłoka wtedy dwa zawory maja tak jakby luz, na innych filmach kręcą kołem zamachowym i jak otworzy się górny zawór to go regulują a potem kręcą kołem żeby sie otwarł drugi i go regulują. No to masz pokazane jak się robi, Obydwa przypadki dają ten sam rezultat. Sprawdź ten luz zaworów...
briggs zaworów regulacja zaworów silnik briggs regulacja zaworów briggs
ustawienie anteny warszawa wartość kondensator rozruchowy suzuki wagon
viessmann aquastilla viessmann aquastilla
Lokalizacja przekaźnika świec żarowych 1.9 TDI Jak wyjąć rozrusznik w Renault Megane?