Sprawdziłem nowy zawór od Fabii ,przejście jest .
po to jest śruba regulacji przegrzania na zaworze
Wszystkie urządzenia od LG mają elektroniczny zawór rozprężny.
Najpierw wymienia się zawór później kompresor jeśli dalej nie będzie działać. Kupowanie używanego w ciemno to w zasadzie proszenie się o zonka, jeśli już to regenerowany, kto wie skąd ten używany, może leżał pół roku w garażu u Zdzicha z otwartymi króćcami i rdzewiał.
Podobne jak ten z foto idą na rurki na kompresorze. Przed założeniem upewnij się że to ten właściwy.
Masz za dużo czynnika, lub problem z zaworem rozprężnym.
Na wejściu do parownika.
wymieniłem zawór rozprężny razem z parownikiem
Klimatyzacja samochodowa: Jak rozróżnić czy uszkodził się zawór rozprężny (zawiesił się w pozycji otwartej) czy też sprężarka nie wytwarza wysokiego ciśnienia? Po załączeniu klimatyzacji niskie ciśnienie nieznacznie spada wysokie "nie reaguje". Radek
Cienka rurka to termostat do zaworu rozprężnego czy coś w tym stylu. ? Coś tak porównuje z lodówkami
Manometry niewiele mówią o ilości czynnika. Duży wpływ ma stan sprężarki ,zaworu rozprężnego i temperatur. Aby mieć pewność co do ilości czynnika w układzie to odessać wszystko i podać ilość wg wagi.
To nie jest sterownik PLC tylko Driver zaworów rozprężnych. Po zwarciu ID1 będzie próbował sterować silnikiem krokowym. Jeżeli masz wersję Modbus to po komunikacji. Możesz założyć panel i sprawdzić przez wyświetlacz. Problem jest taki że obsługuje zasilanie AC lub DC zależnie od konfiguracji.
Tam nie ma zaworu rozprężnego,rozłącz rurki i daj część za dyszą.Po napełnieniu układu czynnikiem stopniowo i kilkakrotnie włączaj klimę na chwilę żeby olej rozprowadził się po układzie.
Dzięki, za odpowiedź. Temat rozwiązałem.
Niewłasciwa praca zaworu rozprężnego. Rozprężanie czynnika nastepuje w kompresorze, a nie w parowniku (bloku osuszania). Pomiar ciśnienia ssania i tłoczenia niezbędny. Nadmiar czynnika możliwy, ale mało prawdopodobny.
Tak się zastanawiam, czy nikt w chłodnictwie amatorskim nie ma oporów przed takimi łatwopalnymi czynnikami, jak np. R600A? Gdy się to wypuszcza w powietrze, to nie ma szans na zapłon? Musiałoby być odpowiednie stężenie w powietrzu. Bardziej ryzykowne jest lutowanie twarde/zgrzewanie armatury, tu o zapłon jest bardzo łatwo. Takie prace przeważnie wykonuje...
Prawdopodobnie masz u siebie pomylone przewody sterujące jednostkami tzn. Port jednostki „A” steruje jednostką „B”. Ale w takiej sytuacji przy uruchomieniu obu powinny obie pracować i chłodzić „normalnie”. Jeśli przy obu włączonych jednostkach wewnętrznych nie ma efektu chłodzenia z obu to należy sprawdzić instalacje...
Witam, tak w skrócie Nie działa klimatyzacja wentylator startuje uruchamia sprezarke oraz prąd dochodzi do sprzęgła sprezarki Wymieniona sprezarka na nową, ten sam efekt ciśnienie przy 27*C około 7bar Po włączeniu spada do 6,5bara na LP Wymieniony zawór rozprezny ale efekt taki sam. Brak spadku cisnienia. Czynnik został nabity do 625g i do 525g bo są...
Czy przekroje rurek i wymienniki dobrze dobrałem? Między zaworem rozprężnym a parownikiem rurka 1/2'. Między parownikiem > dochładzaczem > sprężarką ja mam 5/8', ale mam sprężarkę ZR34. Pasowała mi do dochładzacza HE1.0. Obejście i czujka od zaworu rozprężnego nie powinny być zaraz za parownikiem ?
W linku są ładne obrazki, proszę spojrzeć.
Moim zdaniem we własnym zakresie większy sens ma budowa pompy ciepła absorpcyjnej. Niby fajnie że układ chłodniczy może działać będąc zasilany ciepłem. Stare lodówki opalane gazem, albo lodówki w kamperach zasilane z 12V, 230V lub z Propan-Butanu. Fajnie, ale sprawność mała. 1MW ciepła dostarczamy żeby mieć 1,7MW, słabo, albo i nie. Na trudne czasy...
Można, pod ciśnieniem około jednego bara uzyskasz przepływ rzędu 10 litrów na godzinę.
Witam, dziwna sytuacja może miał ktoś taki problem lub z nim się spotkał. Został wymieniony parownik a3 8l na nowy przy łączeniu parownika z zaworem rozprężnym doszło do uszkodzenia (na 100% ten pierścień ( tam gdzie oring się zatrzymuje ) na rurce i chyba delikatnie z tyłu tego pierścienia została rurka przetarta [url=https://a.allegroimg.com/original/0...
No właśnie spada na HP, czujnik wyłącza sprężarkę, cisnienie w układzie się wyrównuje i załącza ją z powrotem. Może to być wina zaworu rozprężnego lub przytkanego osuszacza?
czy zetkną się może ktoś z branży chłodniczej fizycznie z systemem VRF-z zastosowaniem elektronicznych zaworów rozprężnych?
Wziernik się montuje przed zaworem rozprężnym , Tak saiglas montuje się omiędzy dehydratorem a zaworem rozprężnym lecz tu jest problem , na grzaniu nie będzie wypełnienia pełnego oczka .
Obniżenie temperatury parowania jest poprzez regulację zaworów nie przyspieszy efektu chłodniczego, gdyż spada wtedy wydajność chłodnicza. Innymi słowy - zmniejsza się efektywna powierzchnia parowników. Ten efekt można uzyskać jedynie przez zwiększenie wydajności sprężarki - wstawić większy agregat. W wypadku twojego regału należy wyregulować zawory...
a może nieszczelność :>
Cześć. W moim klimatyzatorze przerobionym na pompę ciepła pow/woda pojawił się taki problem: Klimatyzator ogólnie stracił moc. Tzn wcześniej był w stanie utrzymać dom na jakiejś temp a teraz nie. Parownik marznie nie równo tzn na dole jest zawsze nie zamarźnięty tak jak na zdjęciu: https://obrazki.elektroda.pl/2410599700_... Po za tym...
Witam gdze jest zawór rozprezny klimatyzacji ?. Bo według Etki ja go nigdzie nie widze. https://obrazki.elektroda.pl/3528627700_...
Jeszcze jedno co do wymiennika wlot z góry wylot z dołu ? Masz na myśli parownik czyli to co 'zabiera' ciepło z dworu? jeśli tak to dla PC to odwrotnie, zimna para/ciecz czynnika idzie dołem a ciepłą odbierasz u góry, w skraplaczu czyli tam gdzie grzejesz wodę to odwrotnie, gorąca para ze sprężarki u góry, odbiór na dole i potem rurką do zaworu rozprężnego....
Na początek proponuje zdjąć silnik zaworu rozprężnego i sprawdzić czy pod nią nie ma rdzy jak jest to wyczyścić następnie sprawdzić rezystancje poszczególnych cewek. Problemem jest otwarcie zaworu rozprężnego i to on tak trzeszczy.
Po załączeniu klimatyzacji nieznaczna zmiana ciśnień po stronie LP i HP. Po dodaniu gazu ciśnienie po stronie LP spada do ok 1 Bar. zaś po stronie HP rośnie do ok 15 bar. Puszczam nogę z gazu i znowu LP ok 3,5 bar. HP 6 bar. Prawdopodobnie zawiesza się zawór rozprężny, pytanie jest możliwość w tym silniku wymiany go bez zdjęcia deski rozdzielczej ?...
Buczenie jest spowodowane zbyt niskim ciśnieniem w układzie klimatyzacji co skutkuje głośną pracą zaworu rozprężnego, który jest umiejscowiony zazwyczaj w okolicy parownika / ściany grodziowej. Proszę pojechać na serwis i skontrolować ilosć czynnika w instalacji.
Myślę że to przerost formy nad treścią. Obecnie wszystkie zawory rozprężne są samo regulujące. I pilnują przegrzania czynnika chłodniczego. No chyba ze jest to AZR w co bardzo wątpię. Na wymianie zaworu rozprężnego na elektroniczny nie zyskasz nic.
Witam, Mam problem z TK SL SPECTRUM. Kiepsko chłodzi, wąż ssący do sprężarki jest ciepły wymieniony był osuszacz i jest pewna dziwna rzecz po wyłączeniu nie słychać tego charakterystycznego dźwięku (z zaworu rozprężnego chyba?). Proszę o pomoc.
Mam problem z klimatyzacją w Jaguarze xf x250 2010 rok, przewody klimatyzacji robią się gorące, z nawiewów leci ciepłe powietrze. Obstawiam że to wina zaworu rozprężnego, jednak nie widać go, przewody klimy jak i zawory do napełniania są dziwnie zlokalizowane. HP jest co prawda bardzo widoczny po podniesieniu maski, jednak LP jest za kołem.
Do zaworu rozprężnego leci cienka rurka,z parownika przez zawór rozprężny leci gruba rurka,cienka na być dobrze ciepła ,gruba zimna-jak jest u ciebie,która rurka jest oszroniona?
mam problem z zainstalowaniem pompy ciepła mianowicie po uruchomieniu pompa bije ciśnienie do 700psi obstawiam zawór rozprężny (jak na foto) moje pytanie czy jak go rozbiorę to czynnik ucieknie czy nie od dołu ma odkręcaną dyszę ale nie wiem czy ją wyjmować i przeczyścić czy nie http://obrazki.elektroda.pl/3086157500_1...
Co do klap to o to mi chodziło że odcinasz nagrzewnice. http://obrazki.elektroda.pl/9644868700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2266632800_1... Masz 2 podstawowe schematy układów z dławicą i zaworem rozprężnym. Podstawowa różnica to: dławica= osuszacz po stronie niskiego ciśnienia zawór= osuszacz po stronie wysokiego...
Tam nie ma zaworu rozprężnego, jest dysza, jak na zdjęciu.
Zawór rozprężny trzeba szukać przy parowaczach (tam skąd leci chłód) i jest na pewno nie jeden.. Ciśnienie jest wysokie, bo układ chodzi na maksymalnej wydajności, sprężarka jest praktycznie podlewana czynnikiem- to nie mroźnia. Przyczyny mogą być różne, właśnie czujnik zaszronienia, brak obciążenia cieplnego, lub zawór, zawory rozkręcone na maksa....
Zawór ten nie jest zaworem rozprężnym, tylko zaworem przesterowujacym parowniki (ma 4 pozycje) . Mój błąd. Sorry. Nie zauważyłem, że jest więcej kapilar. Są w osłonie. Bardzo proszę napisz coś więcej na jego temat.
To nie są oddzielne układy, ciśnienia zawsze się będą wyrównywać, szybciej w przypadku dyszy dławiącej lub wolniej w przypadku zaworu rozprężnego.
Czy powie ktoś jak wymienić zawór rozprężny i parownik? Czy do jednego i do drugiego trzeba ściągać całą deskę z przodu?
A skrzynkę z falownikiem masz w konstrukcji kompresora, czy na ścianie? Jak zorganizowałeś sterowanie zaworem rozprężnym, na czasówce, czy wykorzystałeś przekaźniki falownika? Pozdrawiam tyt
dodam jeszcze że na początku grzania kiedy woda w zbiorniku ma ok 10stopni to połowa parownika łącznie z zaworem rozprężnym aż do połowy filtra jest zaszroniona czy to jest normalne przy zimnej wodzie . Zwykle to świadczy o małej ilości czynnika chłodniczego (freonu) w instalacji - albo o braku przepływu powietrza przez parownik.
Raczej nie, samochód rok stał i nie wiadomo kiedy klima przestała chłodzić, raczej mnie zastanawia dlaczego nie chłodzi bo wydaje mi się ze po sprężeniu czynnika nawet do zbyt wysokiego ciśnienia przed zaworem rozprężnym powinien być spadek temperatury.
yyyy skraplanie jest zależne od przegrzania i zaworu rozprężnego. A dużo zależy ile towaru wpakowałeś do układu jak przeładowałeś to powodzenia Poza falownikiem modernizowałeś coś, naprawy, etc
W klimatyzatorach Daikin często zawodziły cewki zaworów rozprężnych. Możesz dokonać pomiaru rezystancji i ocenić czy są sprawne. Musisz kabel cewki wypiąć z płyty a cewkę zdjąć z zaworu rozprężnego ,podczas pomiaru warto ruszać kablami przy cewce a nawet ja ściskać .Często statycznie jest ok ale podczas poruszania już nie koniecznie ,wtedy cewka do...
Sygnałem jest oczywiście ciśnienie zależne od temperatury czujnika termostatycznego zaworu rozprężnego
Ciśnienie LP wynosi 2,3 at, ciśnienie HP wynosi 6 at. Na tej podstawie wysnułem wniosek o wymianie zaworu rozprężnego a może również skraplacza z osuszaczem.
Multi split ma zawory rozprężne w jednostkach zewnętrznych. Nie da się ich regulować. Patrząc po modelu to masz jakiś zabytek, więc może układ chłodniczy może nie posiadać żadnego zaworu rozprężnego a jedynie kapilarę. Która jest umieszczona w jednostce zewnętrznej.
Pompy ciepłą przejdą ma propan czy izopropan. A że jest palny kto by się przejmował. No bo nie ma się czym przejmować , są monobloki i to 0,5 czy nawet 1 litr LPG nic złego nie jest w stanie zrobić a jak wiadomo na balkonach piwnicach itp leży kilka tysięcy jeśli nie setki butli 11,5 kg lpg i nikt nie umiera od tego masowo bo to zwykłe dyrdymały i...
Ewidentne uszkodzona cewka zaworu rozprężnego.
Zabity zawor rozprężny lub osuszacz zapewne
Gdzie ten czujnik kolego się znajduje ?bo nie bardzo się orientuję Dodano po 44 Cała ta rurka kolego jest zamraznieta gdzie wchodzi pod filtr kabinowy powietrza. Przyczyną ten czujnik czy zawor rozprężny czy coś takiego do wymiany freon trzeba wyciągać?
Ciśnienia parowania się nie ustawia wynika ono z wydajności sprężarki parownika i zaworu rozprężnego. Jedynie co możesz sprawdzić to przegrzaniem par czynnika za parownikiem.
No zwykły filtr inaczej go nazywaja ODWADNIACZ-ukł z zaworem rozprężnym
Patrząc na zaszronienie zaworu rozprężnego to ewidentnie jest mocno zdławiony. Kierunek przepływu cieczy ok? Jaki masz przepływ?
Zastosowanie presostatu z zaworem rozprężnym likwiduje problem przerabiania układu rozruchu sprężarki tak więc polecam ;)
w pracy mamy podejrzenia właśnie co do zaworu rozprężnego.. sam pracuję jako mechanik i nabijamy też klimatyzację od dwóch lat.. kolega w pracy coś też wspominał o jakimś czujniku temperatury , że jest uszkodzony dlatego po włączeniu leci jeszcze cieplejsze powietrze niż przed włączeniem... Na chwilę obecną nie powiem , bo nie pamiętam jakie dokładne...
Witam Mam przeciek czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji automatycznej, przeciek jest zlokalizowany wewnątrz zespołu ogrzewania kabiny. Prawdopodobnie uszkodzony jest parownik lub rurki łączące go z zaworem rozprężnym. Moje pytanie polega na tym: czy parownik jest połączony z zaworem rozprężnym stałymi (nie rozkręcanymi) rurkami, czy za pomocą...
Witam, jak masz kapilarę to będą tobie się wahać parametry pracy. Najlepiej jakbyś przerobił uklad na taki z zaworem rozprężnym. Przyniesie to większe korzyści niż wymiana wymiennika. Pozdrawiam.
Instrukcja serwisanta twierdzi, że czujnik temperatury za sprężarką jest zamontowany za sprężarką (odkrywcze :) ) ale na przewodzie wysokiego ciśnienia. Czujniki na wlocie i wylocie wody to inna sprawa. Nie mam pojęcia skąd w instrukcji zapis o wodzie i co ta woda tam zmienia. Pompa jest rozumiem nowa i nie chcesz stracić gwarancji, więc albo trzeba...
Bo w PC jest dużo więcej potencjalnie usterkowych elementów i delikatnych a serwis jeśli nie jest 100% zawodowy może tylko bardziej zepsuć To zależy. W takiej prostej pompie typu on-off, ze zwykłym, mechanicznym zaworem rozprężnym to zbyt dużo nie może się popsuć. Jak pompa ma jeszcze zwykłą, trójfazową sprężarkę rotacyjną dobrej klasy oraz dobrej...
Chciał bym się zabrać za temat własnego kontrolera pompy ciepła. W sensie zasada kręcenia zaworem rozprężnym, jakie ciśnienia i temperatury utrzymywać, na jaką częstotliwość wkręcać sprężarkę, coś o defroście. Google to już raczej serwuje bełkot handlowy. Może ktoś zna jakaś literaturę zawierającą konkretną wiedzę?
Zmartwię cię, mam pompę ciepła LG i słyszę podobny szum. Słychać wszystko, szum czynnika, szum sprężarki, szum przełączającego się zaworu rewersyjnego czy pozycjonującego się zaworu rozprężnego i słuchać to w kotłowni 6m od JZ.
Podejrzewam że masz źle zamontowany zawór rozprężny. Gdzie jest umieszczony czujnik zaworu rozprężnego oraz pomiar ciśnienia tego zaworu. Na rysunku na pewno jest źle. Po co tobie zawór zwrotny i kapilary.
Niestety uszkodzenia potwierdziły się. Dlatego zlecę wymianę w gruntowej pompie ciepła: - sprężarki Copeland Scroll - obu wymienników - zaworu rozprężnego - presostatów niskiego i wysokiego ciśnienia Sprężarkę, wymienniki i zawór rozprężny mam. Sterowanie po mojej stronie, szukam osoby, która połączy te elementy rurkami z odpowiednimi spawami, gdyż...
To zwykła chłodziarko zamrażarka dwókomorowa , bez żadnych zaworów rozprężnych, jednosprężarkowa , polara. Przychodzi mi na myśl inne pyanie, gdyby to był jakiś "egzotyczny" model do którego nie ma danych to w jaki sposób uzupełniacie czynnik ??
Tak się składa że nabiłem klime tym zestawem do nabijania i sie okazuje że nie cały pojemnik wszedł i klima się nie załączyła , a gdy na krótko załączyłem kompresor od klimy to przewód od klimy robił się ciepły a nie zimny Ale przeliczyłeś jakoś, ile gramów powinieneś załadować? Próżni, rozumiem, nie zrobiłeś (skoro nie weszło Ci tyle, co trzeba)?...
czy oblodzenie parownika moze mieć związek z awarią zaworu rozprężnego?
Wszystkie orginały jakie robiłem były podłączone pod weżę lp/hp przy parowniku klimatyzacji PRZED zaworem rozprężnym.
Witam Forumowicze. Potrzebuję pomocy w zlokalizowaniu zaworu rozprężnego klimatyzacji w opel astra h Z16XEP. Chcę go wymienić po płukaniu całego układu klimatyzacji. Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuję.
Witam , sorry ale przyłączę się do dyskusji . Być może to tez pomoże nie tylko w moim przypadku. Kolega jarsaw ma racje ale zanim to zrobisz dotknij rurek przed zaworem rozprężnym (cienka powinna być ciepła a gruba zimna) Mam pytanie , jeżeli dobrze rozumiem zawór rozprężny znajduje się po środku cieńszej rurki na grodzi silnika ( jak w audi A4 ) ?...
Ten wymiennik ciepła wyglada jak by był zalodzony? Rura przed zaworem rozprężnym za zimna. Centrala czy napewno osiąga parametry nominalne. Może tam zostało 3000m3/h. Miałem takie przypadki.
Zacytuję "No cóż kolego ale Carel zna się na robocie, jeżeli negujesz dedykowane rozwiązania jako Drivery zaworów rozprężnych, to ja chce zobaczyć twoje algorytmy i rozwiązania bo jako ktoś od "chłodnictwo i klimatyzacja, automatyka hvac & bms" chyba masz coś na dorobku i poparcia swojej wiedzy" Dodano po 5 Niech zgadnę nie potrafiłeś nigdy niczego...
Witam. Widzę, że ogarnąłeś temat tej pompy. Fajne zdjęcia. Mam podłączoną pompę praktycznie tak samo, jako biwalentne źródło ciepła. Jednak zauważyłem w zimie, że przy niższych temp. zewnętrznych (myślę, że jest to parametr T7), pompa pobiera coraz mniej prądu. Chodzi mi o to, że zamiast na początku chodzić na maxa, a później dopiero, gdy temp. c.o....
Wziernik będzie za zbiornikiem cieczy i osuszaczem a przed zaworem rozprężnym, no i tak jak napisał kolega plusz usunąć nieszczelność bo 10-15kg czynnika to nie przelewki.
Zastanawia mnie czy to nie jest problem zaworu rozprężnego ( są awaryjne ) Wyjaśniało by to brak wysokiego ciśnienia( jeśli jest pewność co do sparawności kompresora.) Efekty braku różnic w ciśnieniu są właśnie takie jak opisane wyżej w temacie.
rura od sprężarki do chłodnicy jest ciepła trochę bardziej się robi jak dochodzi do 15 bar ale po załączeniu wentylatora ochładza się. tylko dziwi mnie że rurka dochodząca do zaworu rozprężnego jest tylko lekko letnia.
sprawdż zawor rozprężny .
Wygląda na uszkodzenie zaworu rozprężnego.
Zaworem rozprężnym zamieszasz sam sterować, czy kupujesz ze sterownikiem? Ciśnienia zawsze odpowiadają temperaturom, parowania i skraplania, a te z kolei odpowiadają odpowiednio temperaturom wody i powietrza + delty. Delty zależą od kilku innych czynników i współczynników. Temperatury odczytasz z manometrów lub wykresu przemiany. Defrost robisz gdy...
Witam Jaki prąd pobiera urządzenie. Prawdopodobnie masz problem z zaworem rozprężnym, może jest uszkodzony.
tak moc zależna od ilości pobieranego gazu jest znikoma -tym sposobem można by zrobic chłodziarkę piwa... tematem już raczej byłoby zrobienie klimy na ciekły azot ,dziłając na straty -nie wiem jaka jest cena azotu ,ale wydajność sakraholska [-170st wrzenie] odpowiedni parowacz z akumulatorem chłodu,na glikolu naprzykład], odpowiednie sterowanie pwm...
Po włączeniu rurki przed jak i za zaworem rozprężnym są zimne a sam zawór pokrywa się rosą. Obydwie? Jedna przed powinna być gorąca.
Tak o tym czujniku myślałem.Sprawdź czy cienka rurka jest ciepła az do zaworu rozprężnego na ścianie grodziowej pod szyba.
Na zewnątrz raczej bym zaworu rozprężnego nie usłyszał.Nieszczelność w dolocie/wydechu.
Są między wyjściem rurek a tym kwadratowym zaworem rozprężnym. Tam gdzie rozkręcasz to jedną śrubą od dołu.
Mam jeszcze dwa pytanka A może sprzęgło ślizga ? Zbyt zaolejony układ ? Zła praca zaworu rozprężnego ?
sprawdzić jeszcze raz ilość czynnika i jak jest w normie to pracę zaworu rozprężnego
Odnośnie wcześniejszych wpisów to w Passacie B5 nie ma zaworu rozprężnego tylko dysza dławiąca.
Wentylator według mnie powinien się od razu załączyć przynajmniej na 1 biegu.Ile pinów ma presostat? Nie ma żadnego elektronicznego zaworu rozprężnego.
Sprawdziłem na zegarach , ciśnienie spoczynkowe dobre, kompresor wykańczał się . Pomogło dopiero wymiana zaworu rozprężnego . Temat do zamknięcia
Na tą chwilę jedynie czego możesz być pewny to tego, że kompresor masz "zdrowy", reszta to raczej luźna dyskusja. Jeżeli liczysz na fachową pomoc, to podaj co to za auto, dokładnie. W układzie klimatyzacji gaz krąży, cały będąc sprężany kompresorem i rozprężany zaworem rozprężnym. Wentylator ma za zadanie nie dopuścić do powstania nadmiernego ciśnienia...
Spróbuj podregulować zaworem rozprężnym. Wydaje mi się że takowy powienien być. Ale nie jestem pewien czy pomoże.
Szkoda, bo zabrakło najważniejszej danej ciśnienia skraplania. Choć po temperaturze skroplonego czynnika widać, że jest ono dużo za duże w stosunku do temperatury wody. Na parowniku podobna sytuacja, delta glikol - parowanie 16,5K, choć tu można trochę poprawić zmniejszając przegrzanie o 6K. Przepływy górnego i dolnego źródła są w porządku, wydajność...
Wygląda na usterkę zaworu rozprężnego, ale równie dobrze problem może być z klapami.
rozprężny zawór rozprężny zawora rozprężny danfoss
zafira złącze sample firmy mikrofon rezystor
płyta indukcyjna płyta indukcyjna
Hulajnoga Motus Pro 10 - silnik wyłącza się po kilku metrach, błąd na wyświetlaczu Skuter Piaggio zimny nie wchodzi na obroty - przyczyny i diagnostyka