Miałem wczoraj Trafica ,ten sam błąd zawór regulacji ciśnienia doładowania kaput
Żadnej oporności, niskie ciśnienie-piny nie połączone, wzrost ciśnienia-piny zwarte. Mało prawdopodobne uszkodzenie czujnika, prędzej zawór na pompie (nie upuszcza ciśnienia przy maksymalnym skręcie)
za małe ciśnienie, filtr, pompa, wtryski, czujnik, zawór... coś sprawdziłeś?
Greg albo zawór padnięty albo zgniłą wiązka.
był z komputerem Jakim? Jakie ciśnienie było na starcie?
Ten bezpiecznik zasila : przepływomierz, czujnik wody w paliwie, regulator ciśnienia paliwa, zawór doładowania, zawór przełączania kolektora, czujnik wałka, EGR i sam sterownik....
Jakie korekcje na wtryskach, jakie ciśnienie daje turbo
ciśnienie jest cały czas za niskie, tylko pewnego dnia wcale go nie ma. Sprawdź to , czy na pewno tak jest, jak to jak kolega powyżej Ci napisał, albo coś blokuje smok, albo zawór ciśnienia. Sprawdzenie ciśnienia ta podstawa do dalszych kroków. Pozdrawiam
po tym zgaś silnik i zobacz czy rura od egr jest zimna ,jak jest ciepła to egr do wymiany,albo zaślepić. Nie wiesz o czym mówisz, rurka ta doprowadza spaliny z kolektora wydechowego, do zaworu w kolektorze ssącym. Zawsze będzie gorąca, bo ma bezpośredni kontakt ze spalinami. ps odpiecie wtyczki nic nie da Odpięcie wtyczki zamknie całkowicie zawór,...
Witam. Dalej kombinujcie. Iskra jest, paliwo jest a nie pali. Autor wspomniał że silnik lekko kreci - nie ma kompresji. Zawory na hydro popychaczach otwarte. Pomierz ciśnienie i się wyjaśni. Pozdrawiam.
mierzyłem ciśnienie i jest ok, dlatego wyeliminowałem zawory lub pierścienie.(
Proszę bardzo ,do sprawdzenia: - praca kierownic turbiny -drożność EGR -zawór sterujący turbiny -czujnik ciśnienia doładowania -drożność wydechu
Żadnych błędów? A parametry sprawdzone? Przepływka podmieniona? A filtr powietrza sprawdzałeś? Czujnik doładowania inny? A sprawdzałeś jakie jest to ciśnienie? Zawór turbo? A sztanga od turbo rusza się?
Wymienione zostały wszystkie świece, kable, cewki, katalizator, sondy lambda,ale zupełnie nic to nie pomogło. Po podłączniu pod komputer wyrzuca błędy: Skoro był gaz to do sprawdzenia wtryski,ciśnienie paliwa, zawory, sondy, katalizator.
Prawdopodobnie to zbyt małe, a wręcz brak luzów zaworowych Dodano po 2 A jakie ciśnienie sprawdzałeś Gdyby zawory były podparte nie miał by właściwego ciśnienia w cylindrach.
Jeżeli widzisz ciśnienie zadane, aktualne i wysterowanie turbiny to po tym można określić czy zawór jest ok. Sprawdzałeś wężyki od sterowania turbiny?
teraz ja opowiem Wam swoją historje- laguna dti '99. głowica po naprawie, luz na zaworach prawidłowy, ciśnienie na cylindrach oki, czujnik położenia wału- nowy, przepływomierz- nowy, paliwo nie schodzi, świece grzeją, pompa paliwa oki, zapala po nocy normalnie, turbina bez luzów- znaczy ok., NIESTETY nikt nie wie i nie potrafi stwierdziś dlaczego brakuje...
Więc teraz tylko pomiar ciśnienia. I będziesz wiedział czy zawory nie dostały.
Przyczyna myśle że można sprawdzic dopiero po zdjęciu głowicy. teraz można przypuszczać że albo któryś zawór , albo pierścień
W skrócie, sprawdzić przewody paliwowe, pompę niskiego ciśnienia i jeżeli wszystko jest w porządku sprawdzić zawór na pompie wysokiego ciśnienia oraz samą pompę, w samochodzie do pompy wysokiego ciśnienia dochodzi paliwo ale z pompy już nie pomimo że i zawór i pompa została wymieniona.
E kłamczuszek, przy tym ciśnieniu brak "zezwolenia" na rozruch. Zrób pomiar ciśnienia i test przelewowy wtryskiwaczy ponadto sprawdzić zawór bezpieczeństwa na szynie CR.
Zawór jest zamknięty, ale przez zatkany katalizator ciśnienie spalin podnosi grzybek zaworu. Coś niezrozumiałe?
bartosz ten silnik nie lubi gazu i podpala gniazda zaworowe, więc sprawdź luzy na zaworach, szczególnie 2 i 3 cylinder, tam zawsze są podparte ( luzy ,20 ,, 0, 45) na środku in ex się mijają. jak nie ma płytek o tych rozmiarach do regulacji to głowica do naprawy( gniazda). Pozdrawiam
Aku można odłączyć .Miejsce ma znaczenie każdy zawór jest przypisany do konkretnego koła.
Sprawdziłeś zawór sterujący? Podciśnienie powinno być poniżej 300 mbar. Co z czujnikiem ciśnienia doładowania?
W lagunie tak miałem, zawór na pompie CR - takie głupoty wyprawiał . Na podpietym KTS - ciśnienie głupało aż silnik hamował prawie do zgaśnięcia .
Możesz mieć duże problemy aby go wyjąć ze sprężarki. Dobrym pomocnikiem jest ciśnienie, ja nabijam azotem i przez szmatę trzymam zawór.
chciałbym koledze sprawdzić klimatyzację w LAGUNIE II z silnikiem 1,8 Chciałem sprawdzić ciśnienie ale w Reni jest jeden zawór serwisowy na osuszaczu i w dodatku z zaworem na niskie ciśnienie po stronie wysokiego ciśnienia Więc nabij azotem i szukaj przecieku.
Nie może. Wyreguluj zawory, i wtedy sprawdź ciśnienie. 0,2 ssacy, 0,4 wydech na zimnym oczywiście.
koledzy ja bym sprawdził ciśnienie sprężania bo miałem to samo lagunie i miałem wypalone dwa zawory wydechowe. po remoncie cyka jak ta lala. przy gazie częstą przyczyną są właśnie zawory( wypalają się przy zbyt ubogiej mieszance gazu).
stopień sprężania Chodziło Ci o ciśnienie sprężania prawda?
.Panel działa ponieważ włącza się kompresor,ale nie chłodzi Skoro załącza kompresor to wykluczamy cewkę sprzęgła czy konfigurację. Awarii szukałbym w samej sprężarce, zabitym układzie lub zaworze rozprężnym (dyszy) ale tylko pomiar ciśnień tak naprawdę najwięcej by powiedział.
Ale znam to z 1,4 Megane 2. Problemem jest koło zmiennych faz rozrządu. Strasznie problematyczny element Ten silnik nie ma zmiennej fazy, od pojemności 1,6 mają i nie jest to aż tak problematyczne jak piszesz, poza tym koło KZFR kosztuje obecnie ok. 350 zł w dobrym zamienniku, więc nie ma sensu zabawa w naprawianie go. Kolega nie pisze konkretnie co...
Myślę że musisz porządnie sprawdzić co się dzieje na wolnych obrotach...ciśnienie na wysokim , na niskim , co widzi clip, wysterowanie sprężarki (tam masz chyba zmienne wysterowanie czyli zawór), jakie temperatury....
Zobacz na podglądzie parametrów jakie masz ciśnienie na zimny a potem na ciepłm silniku na szynie ewentualnie sprawdź zawór bezpieczeństwa na końcu szyny
Do prawidłowej pracy silnika tłokowego potrzebujemy 14litrów powietrza na litr paliwa i tej proporcji należy się trzymać. Każda anomalia to dymienie na różne kolory i z reguły mała moc. Dym na czarno to zbyt mały wydatek powietrza. Wydatek powietrza to nie tylko turbina, ale też filtr powietrza, przepływomierz, przewodu doprowadzające powietrze, turbina,...
Zanim rozbierzesz cały motor razem z rozrządem sprawdź luzy zaworowe, dostęp super.Jak luzy ok a ciśnienia dalej brak to zawór albo właśnie gniazdo.Rozrząd zostaw w spokoju.
Potrzebuję pomocy z moją Laguną '95, silnik F3P 1,8 mono wtrysk Boscha, ECU Siemens. Auto ma LPG Bingo S, ale dla celów diagnostycznych całkowicie odłączyłem centralkę i zmostkowałem zasilanie wtryskiwacza - więc gaz nie powinien mieć znaczenie dla zdiagnozowania. Problem jest następujący, rano zapala za drugim razem, natomiast jak odpali, to niezależnie...
A kto ci usuwał ten gaz? Gość który zakłada instalacje i właśnie od demontażu zaczęło wszystko głupieć najpierw nie chciała odpalić bo pompa paliwowa była źle podłączona, później zaczęły szurać te zegary i w tym samym czasie zaczęłą gasnąć.Gaz musiał być wymontowany za satra instalacja i w ogóle silnik nie miał mocy na gazie, gaz rozwalił filtr powietrza...
Witam. Nie napisałes w jakich warunkach nastompila awaria, troche zgaduje. Jezeli nagle to: spodkałem się z trzema takimi przypadkami w 2.0 dCi , dwa były spowodowane przeskoczeniem łańcucha rozrządu przyczyna była awaria napinacza(trafic 115PS i Laguna 150PS), po ustawieniu rozrzadu nie było sprezania bo zawory były juz pogiete. Trzeci przypadek(Trafic...
Witam U mnie też tak się dzieje jak przekroczę 3tys obrotów to klima przestaje działać, wymieniłem czujnik ciśnienia który jest w chłodnicy i nic nie pomogło. Sprawdzenie ciśnienia w układzie też jest ograniczone bo auto posiada jeden zawór do nabijania czynnika i niskie ciśnienie na maszynie pokazuje ok ale wysokiego nie idzie sprawdzic... też jestem...
nagraj osc. z jazdy i tego przełączania, daj scrin z zakładki TABELA, z tego co tu widać to masz nie wyregulowaną instalke, sprawdź na butli czy jest odkręcony zawór do końca, sprawdź czy gdzieś miedź nie jest zagięta, podniósł bym ciśnienie na reduktorze
Witam! Mam ze swoim autkiem mały problem. Od niedawna znacznie wzrosło mi spalanie (zarówno benzyny (o jakieś 3 litry) jak i gazu (o jakieś 4-5 litrów)). Szukałem już na innych forach rozwiązania tego problemu ale wszędzie opisana jest sytuacja że ze zwiększonym spalaniem występuje również spadek mocy! Ja wyczuwam że silnik pracuje mocniej niż pracował...
Sprawdzę ciśnienie na cylindrach na początek+próba z olejem.Tylko zaciekawił mnie fakt że przytkałem zawór podciśnienia i spaliny przestały lecieć.
Równie dobrze mogą klepać zawory poprzez ciśnienie spalin że cofa bo nie mogą się wydostać przez zatkany katalizator, nie musi to być wina koła.
Jeśli koło blokowane jest sterownik to "wychwyci" za pomocą czujnika przy kole i za pomocą modulatora ciśnienia koryguje ciśnienie w danym obwodzie hamulcowy. Ew. mogą się zacinać zawory elektromagnetyczne w modulatorze albo brak ich zasilania. Przy braku zasilania elektrozaworów modulator działa jak konwencjonalny układ hamulcowy.
Raczej bym nie potrzebował klimy gdyby temeratura na zewnątrz była poniżej 9 stopni . Zresztą klima przestała działać w lipcu gdzie nawet w UK. było dosyć gorąco . Po prostu z dnia na dzień przestało wiać zimnym powietrzem . Więc krótko,nie ma ciśnienia w układzie-presostat nie pozwoli sterownikowi silnika na włączenie sprzęgła kompresora(ciśnienie...
Przeczytałem że przyczyną gaśnięcia może być zawór dławiący w pompie CR Czy wymienia sie go czy można go ewentualnie przeczyścić? Marcin Liberda
Witam mam problem z układem klimatyzacji w Lagunie II. Układ szczelny i nabity kompresor się załącza, na wolnych obrotach klimatyzacja działa i chłodzi po wprowadzeniu silnika na obroty gubi niskie cisnienie i przestaje chłodzić. Dławik już zmieniłem. Stawiam na kompresor ale na 100% nie jestem pewien może ktoś miał już taki problem!!! +A co w-g Ciebie...
Witam. Auto zaczyna szarpać na biegu jałowym i na obrotach. Zauważyłem niestabilne ciśnienie na szynie paliwowej. Podłączyłem oscyloskop pod czujnik ciśnienia paliwa. Na biegu jałowym generuje sygnał ok 1.3v. W momencie gdy pojawiają sie szarpania na sygnale z czujnika pojawiają sie piki napięcia w dół do ok 0v. trwają ok 1 -2ms i pojawiają sie bardzo...
według książki poniżej 10MPa Przeczytaj tą książkęjeszcze raz. Albo Ty to co napisałem. Nie pisałem przecież o sytuacji gdzie odpalam silnik, tylko o braku wymaganego (`20MPa) ciśnienia na szynie, w opisywanym samochodzie cdif ciągle pokazuje zero(a powinno być jakieś chociażby szczątkowe), dlatego też pytam o możliwe przyczyny poza uszkodzoną pompą...
Sprawdziłem i jest sprawny. Jak odpalę silnik to od razu gruszka ciągnie zawór na chłodnicy. Wsadziłem pistolet z powietrzem w dolot i słyszę ubytek ciśnienia. Słychać a nie widac:-). Dlatego zamówiłem generator dymu i jutro ma przyjść. Zrobię test i dam znać. Pozdrawiam
Możliwe usterki to:1.Zawór EGR(zabrudzony,źle włożona wtyczka zwarcie we wtyczce ,auto będzie pracować przy zdjętej wtyczce)2.Czujnik położenia wału .
Kolego nie wierzę że zablokowałeś wał i ustawiłeś wałki w tak krótkim czasie, od ostatniej wypowiedzi. Ale to nic. Jak byś pomierzył ciśnienie to byś wiedział na którym jest mniejsze i czy w ogóle jest ale znów nic nie pomierzyłeś.
problem rozwiązany turbina jeszcze raz wyciągnięta wyczyszczona kierownica łopatek siłownik regulowałem tak gruszka zaciągnięta podciśnieniem =17psi regulacja pokręcona o położenia max i wszystko wyczyszczony zawór egr zacięty delikatnie był otwarty jazda próbna wszystko OK :D ciśnienie na turbo wolnych=97kpa max+231,7kpa dziękuje wszystkim za pomoc
Skoro na listwie nie ma ciśnienia to ci nie zapali i nie podniecaj sie Clipem. Któraś pompka nie podaje , albo niedrożność. Skoro widzi ciśnienie to sa spełnione warunki i powinno działać jakby paliwo było. Gorzej by było jakby było paliwo a nie mierzyło. Wcale się nie podniecam! i chyba logiczne ze nie zapali bez paliwa,po to jest ten post żeby rozwiązać...
Sprawdź zawór na pompie. Jeżeli jest wadliwy lub niewłaściwy model silnik będzie utrzymywał podwyższone obroty do czasu spadku ciśnienia na listwie do wymaganego. W tym modelu jest zawór dozujący a nie upuszczający ciśnienie więc takie objawy to standard przy wadliwym działaniu zaworu. Również silnik będzie chodził dłużej po naciśnięciu guzika STOP
Przyczyn może być baaaaaaaaaaardzo wiele, do puki nie podłączysz komputera to jak szukanie igły. Uruchom silnik, po sygnalizacji błędu przez centralkę LPG sprawdź czy jest ciśnienie na wężu przed wtryskami. Jego brak to uszkodzenie lub wadliwe działanie zaworu na reduktorze lub zaworze butli, a może tylko wypięty któryś z przewodów.
W tym silniku napęd pompy CR jest za pośrednictwem kół. Pasek napędza tylko wałki rozrządu. Jeżeli autko długo stało mógł zawiesić się zawór na pompie CR. Odpal na plaku i sprawdź ciśnienie na chodzącym. Należy odpowietrzyć listwę wtryskową... Jak się odpowietrzy powinien zapalać bez większych problemów o ile nie ma przecieków.
Problem rozwiązany dzięki koledze Przemo9826 Witam!!! Kolego Przemo9826 próbę przelewową robiłem standardowo podczas rozruchu na odpiętych wtryskach (czyli bez ich zasilania) oraz przy pracującym silniku na wolnych obrotach. Ciśnienie zadane i rzeczywiste sprawdzane podczas jazdy przed wystąpieniem usterki oraz w trakcie gdy już auto "traciło" moc i...
Witam, posiadam lagune 2 2007 pb 2.0. Mam taki problem otóż po regeneracji maglownicy mam taką przypadłość że jak szybko skręcam kierownicą lewo prawo bardzo ciężko chodzi, lecz jak jazda jest normalna to wspomagania ogólnie działa. Jednak mam cały czas wrażenie że wspomaganie działa za ciężko w tym aucie. Auto ma także przypadłość taką że im dłużej...
Panowie to czy samochód był bity to można wykryc tylko przez pomiar grubosci lakieru !!!! chyba ze był żle pomalowany w co wątpie to nie takie proste sprawdzic mozna jedynie rdze jak ją widać oczywiscie co do spalin nie bede sie kłocił ale lepsze info o silniki daje sprawdzenie cisnienia na kazdym cylindrze co daje jeszcze informacje o np zuzytych zaworach...
Ja mam podobny przypadek który jest w megane ii 1.4 benzyna. Po zagrzaniu i dotknięciu gazu na np.2tys obrotów spada na 900 a po chwili sama podnosi na np. 2tys i tak zostaje. Powiem szczerze że wymienione wszystko wraz z paliwem w baku i pozostało mi na wymyśli tylko podwieszanie zaworów na jednym cylindrze bo są rozne skoki ciśnienia na tym właśnie...
Nie wziąłem pod uwagę,że układ wypłukany czyli nie ma w niej oleju.Nie lej całego oleju do sprężarki bo może pogiąć płytę zaworową,wlej 130 ml,a resztę wlej do układu. No ok.A ten olej do układu to po trochu wszędzie czy tylko po zaworze rozprężnym?Bo gdzieś wyczytałem że nie wolno na stronie wysokiego ciśnienia przed zaworem rozprężnym.Pytam bo ogólnie...
Jak się wymienia coś czego nie ma? Owszem jest . Pompa paliwa zamontowana między zbiornikiem a pompą HP na podwoziu po prawej stronie - pompa przelotowa. Oczywiście że jest. Pompa HP. Natomiast: Pietruch13 napisał: Druga decyzja padła na zawór/czujnik przez który płynie paliwo z pompy na wtryski. To jakaś bzdura. Dlaczego bzdura . Kolega jest początkujący...
forum to nie warsztat, ktoś kto się zna musi zobaczyć samochód i sprawdzić parametry, jeżeli mechanik jest dobry to mówi ci prawdę, jeżeli nie wierzysz mu to napraw sam, a tak swoją drogą z objawów jakie napisałeś bez diagnostyki wymienił bym : turbo, czujnik ciśnienia doładowania, interkoler, rury dolotowe, egr, czujnik ciśnienia paliwa, regulator...
kolego u mnie na warsztacie po otrzymaniu kluczyków do takiego auta zrobił bym tak 1. DIAGNOZA komputerowa jeśli nie osiąga 23 barów na listwie w trakcie rozruchu krok 2 2. test szczelności wtryskiwaczy wystarczy kilka szpitalnych wężyków przezroczystych i strzykawek 20 bez tłoków zakładam że nie masz profesjonalnego sprzętu do takich badań więc to...
jednak nic nie pomogło nadal była patologia po tej wymianie. okazało sie ze jest zepsuty zawór regulujacy cisnienie paliwa i dawał nie regulował tylko leciało jak chciało i zalewało go. po tej wymianie jezdze około 2 mce i jest wszystko w jak najlepszym przadku. Dodano po 58 jednak nic nie pomogło nadal była patologia po tej wymianie. okazało sie ze...
Tak rzuciłem okiem, i odnoszę wrażenie że podobnie się zachowuje jak mój kangoor.. kiedyś miałem taki problem, okazało się, że silnik był zalewany nadmierną ilością paliwa, po zgaśnięciu trzeba kręcić aż sie wypali nadmiar paliwa i silnik sie wtedy uruchamia. u mnie był to zbiornik filtrowania par paliwa(po wymianie pompy źle podłączone rurki powrotu...
Dzień dobry wszystkim, pozdrawiam z Gdańska. Miałem ostatnio chyba podobny problem z moja laguną (również 1.8 benz. 89kW) podczas silnych mrozów. Wystrzeliło mi uszczelkę spod filtra oleju od razu po zapaleniu auta rano, i zanim się zorientowałem o co chodzi, po kilku sekundach miałem czerwoną kontrolkę oleju i silnika. Wyłączyłem szybko, krótki rzut...
zawora laguna laguna ciśnienie zawora trójdrożny ciśnienie
obliczać cewka przetwornica czujnik położenie pedał hamulec rezystor xsara
dekoder hd3000 zmywarka wirpool
Klawisze w laptopie wymagają mocnego nacisku - przyczyny i rozwiązania Parametry tranzystora H2A: TPC6501 i MMBT3906