Reguluj zawory.
Witam :) Mają się domykać na tyle żeby nie przepuszczały spalin do silnika. Pozdrawiam,
zawór dodatkowego powietrza zobacz..
Jest robiona głowica - niestety pogięło zawory :(
Ale jaki zawór
Tylko przypadkiem nie kręć teraz wałem bo możesz uszkodzić zawory.
To pozostaje podmienić panel i sprawdzić, może on ciągle wysterowuje zawór
Jeśli z góry koło rozrządu to jest zawór.
Prawdopodobnie zawory do regulacji.
Dzisiaj pomierzylem luzy na zaworach laguna 1.8 8V regulowane zawory plytkami. Na zaworach wydechowych wyszlo mi praktycnie na kazdym po 0,3 a powinno byc 0,4 Bo dolotowe mam 0,2 czyli dobrze
A napiszesz jak ustawiłes zawory?
Zawór zasilany jest 12 V, a sterowany tak jak napisałeś masą. Jeśli nie masz oscyloskopu możesz zmierzyć to miernikiem. Podłączasz miernik do pinów wtyczki i przy ustawieniu "max doładowanie" powinno być ok. 8,7 V, przy "min doładowanie" ok. 2,5 V. Sprawdź jednak najpierw czy do zaworu dochodzi podciśnienie, powinno być co najmniej 0,7 bara podciśnienia....
kombinować można zawsze (sprężone powietrze, sznurek...). Zabielenie głowicy po jej demontażu, to też raczej standard, jeśli rzecz ma być poprawnie zrobiona. A przy zdjętej głowicy zawsze możesz popracować nad zaworami.
Zakręć zawór gazu na zbiorniku i testuj
Tak sprawdz ciągłość przewody sterowania wydajnością, oraz sam zawór.
Wyniki z pomiaru kompresji poproszę. Będą ciekawe ;) Masz pogięte zawory, zrób test sprężania, będzie szybko, pewnie i boleśnie.
Od jakiegoś czasu klepią mi zawory jak u starego diesla.Nie wiem czy mam je tylko wyregulowac czy robic remont ich remont ? Otworzyłem korek wlewu oleju i zauważyłem że rzyga olejem,nie jestem pewny ale wydaje mi się że są pierścienie do wymiany,ale nie jestem pewien . Proszę o pomoc.
I pompy regenerują i zawory regulacyjne, wiele razy robiłem Laguny i Citroeny...lepiej od fabryki
Dzisiaj odpaliło normalnie. Najprawdopodobniej na szczęście filtr. Wymienię i zobaczę przez parę dni. Przy rozruchu rurka do pompy jest wypełniona wiec raczej nie zawór.
I zmierzyć kompresję.Gazownia w lagunie wypala zawory.
Witam. Czy w tym Silniku znajduje sie zawór egr? Slyszalem rozne wersje silnik nie chce pracowac i podejrzenie pada na niego. Jesli tak to czy sie go naprawia? Wymienia? Bo jako czesci zamiennej tez go nie moge znalesc Ten silnik w Lagunie II nie ma egr , więc nie wiem skąd twoje podejrzenia.
Do założyciela tematu: jak z autem? Wyregulowane zawory?
Zawór ma być zamknięty.
Witam laguna 2 ph22 automat 2.0T skrzynia automatyczna. Taki problem od kilku dnia ,najpierw sporadycznie a teraz cały czas. Po odpaleniu i przełączeniu na D wpada z szarpnięciem w tryb awaryjny ,od razu tak po ok 10 sekundach ,gasną kwadraciki na oznaczeniach biegów. Mam clipa ,jeden błąd DF085 przerwa lub zwarcie w obwodzie zaworu S1 .Sprawdziłem...
Do tego wszystkiego dodam ,ze wzrosło spalanie z 10l/100km do 15l/100km.Czy moze być to problem z zaworami?
Prawdopodobnie zawory.
Reguluj zawory
Witam szanownych kolegów - forumowiczów. Czy mógłby któs opisać po kolei - krok po kroku - jak wyregulować zawory w lagnuie w ww silniku i czy sam sobie z tym poradzę? pozdrawiam. ps. w tym miesiącu już sporo na swoją "lalę" wydałem i niestety reszte muszę sam robić.
A może to być zawór EGR?
Reguluj zawory
witam mam pytanie jaki ma byc luz na zaworach w renault lagunie 1
Wyczyść zawór EGR
Masz w swojej Lagunie silnik F4P? Więc tam siedzi sprężarka sterowana elektrycznie ( w niektórych sprężarkach występuje też sterowanie pneumatyczne np. Sanden SD7V16 lub Denso 7SBU16) dzięki obecności właśnie tego zaworu kontrolnego sterownik reguluje pojemność całej sprężarki. W opisie błędu (szukaj w zakładce "więcej" - TEXA posiada takową) powinno...
No i jak dalej gnie zawory???????
Musisz rozpiąć rurkę od kolektora do EGR wsadzić tam zaślepkę, są takie w kształcie miseczki. Egr zostawiasz podpięty. Przy sterowniku EDC15C2 nie będzie trybu awaryjnego, tylko błąd jak odczytasz kompem. Można dodatkowo obrobić sterownik, ale zadziała bez tego.
Zakręć butlę na noc. Reguluj zawory
czy tak ma być nie Sprawdź jeszcze raz zawory.
Szeregowo tylko i wyłącznie. Czyli nr1. Sposób nr2 tylko z dodatkowymi zaworami.
W otworze wokół obudowy wtyczki jest pieścień Siegera. Trzeba go ścisnąć i wyjąć.
To sprawa z zaworami aktualna. Zrób diagnostykę.
Problem po czasie powrócił.Pomogła wymiana gruszki,przypuszczam że zawór zwrotny szwankował.
Greg albo zawór padnięty albo zgniłą wiązka.
Nie łudź się że to tylko uszkodzony popychacz hydrauliczny, najprawdopodobniej masz wypalony zawór. Uszkodzony regulator hydrauliczny powoduje brak prawidłowej kompensacji luzu, czyli zawór "klapie".
Kolego masz podparte zawory dolotowe.
Witam mialem podobne objawy i u mnie okazalo sie ze zawory byly wypalone mierzylem kompresje wszystko oki po 11 az w koncu zdjelismy glowice i okazalo sie ze zawory
co w niego lałeś? wymień rozrusznik na dobry (pożycz) doładuj akumulator. jak będzie lepiej to znaczy że głowica do remontu (wypalone zawory).
Na biegu jałowym daj i trzymaj ok 2500 tyś. obrotów i wciśnij pedał hamulca, obroty same powinny spaść, jeżeli tak nie będzie to wymień ten stycznik. A co do braku mocy to sprawdź przepływomierz (jeżeli jest), lub zawór EGR.
Może tak jak kolega wyżej napisał, wypadało by zdemontować cały wydech i go wymyć, bo takie wypalanie może potrwać. A 11 litrów mieszaniny. musiało się jakoś ewakuować nawet przez zawory wydechowe.
Czekaj-zawór kodowy powinien się skodować jak uzyjesz PILP'a Do tej pory samochód ma się zachowywac tak, jak bez blokady rozruchu. A możesz chcesz wykodowac zawór?
Wymieniłem już świece, przewody, kopułkę aparatu zapłonowego z palcem, przepustnice i dalej jest to samo. To jeszcze do kompletu wyreguluj zawory.
CO ci się podziało????
skąd sterownik silnika może wiedzieć ze EGR został zaślepiony. Po pomiarze powietrza z przepływomierza.
Witam mam problem z nabiciem klimatyzacji w lagunie 1. Zawór został czymś zaklejony.Czy jest jakaś metoda na wymianę samego zaworu,bez wycinania go z rurki i ponownego wspawywania? Proszeę o pomoc.
Witam wszystkich okazało się że u mnie w okolicy są super mechanicy po ustawieniu zaworów płytkowych musiałem remontować głowice a wiec czas pokazał co było nie tak (żle ustawione zawory płytkowe)
Poczekaj z tym do wiosny, będzie łatwiej sprawdzić, poza tym możesz sprawdzić czy chociaż gaz jest w układzie wciskając delikatnie zawór do napełniania.
I co pokazują, takie same prędkości, sterowanie zaworami itd.
Sprawdź czy zawór w pompie wysterowany.
mierzyłem ciśnienie i jest ok, dlatego wyeliminowałem zawory lub pierścienie.(
tak. odpinając go przy pompie vacum próbowałem w niego dmuchnąć- nie dało rady, w drugą stronę ssąc powietrze z serwa zawór poszczał.
Odczytaj symbol (nr. fabryczny części) i porównaj w google. Przykładowo 0281 002 500.
Zastanawiam się czy to nie przypadkiem sterownik silnika albo zawory jak myślicie ?
Dzisiaj wsluchalem sie w silnik I chodzi jak dizel... Klekocza zawory ;/ pozatym jak dodaje gazu toslychac wycie z pod klawiatury(chyba to sie tak nazywa ) ,wycie,jeczenie,nie wiem jak to nazwac A mocno nie gazowalem moze na 2 gora 3 tys obr Czy te wycie ma zwiazek z niewyregulowanymi zaworami ???Czy jest spowodowane czyms innym ?? Auto Laguna I 1,8...
A ja zapytam czy i kiedy ostatnio ustawiałeś zawory w silniku.
Kolego przyczyn może być wiele ? Sugeruje uszkodzenie popychaczy zaworów nie napisałeś jaki to silnik czy 16 zaworowy.Przed jaką kolwiek wizytą w warsztacie weź taki stetoskop lekarski zdejmij mębranę i samą rurką osłuchaj silnik ,może być poszarpany pasek klinowy ? lub dzwięki z głowicy to zawory,
Po założeniu nowego paska i odpaleniu pojawił sie następny problem w postaci "klekotania zaworów" . Mechanicy mówią że rozrząd jest jeszcze źle ustawiony i dla tego zawory klekoczą.
Przyczyna myśle że można sprawdzic dopiero po zdjęciu głowicy. teraz można przypuszczać że albo któryś zawór , albo pierścień
W silniku 1.8 16V reguluje się zawory???
Zamienione wężyki, zamień na pałę i sprawdź, nic złego się nie stanie. Zawór chodzi głośno.
Prawda jest taka że jak Ci się coś uszkodzi, to naprawy są kosmicznie drogie i nie wielu jest kompetentnych mechaników, którym można naprawę polecić. Najlepszym wyjściem jest wymiana skrzyni na manual :D Druga sprawa to taka że pojazdy typu Renówka, i inne tego typu pierdołki mają takie doświadczenie w budowie skrzyń automatycznych (chyba że nie produkują...
Najlepiej byłoby zrobić diagnozę jakimś testerem. Zazwyczaj jeżeli immo jest zablokowane to kontrolka immo miga. Jeżeli masz wszystkie papiery do auta to masz też kod immo - spróbój odpalić auto w trybie awaryjnym (opis w instrukcji do auta). Sprawdź czy masz zasilanie na elabie - jak immo blokuje to nie ma napięcia na zaworze.
Cewka wn,. Zawory, uboga mieszanka.
Zawór otwierany jest mechanicznie.
sprawdz elektro zawory tez tak mialem
Sprawdź kompresję na każdym cylindrze - manometr z dorobioną gumową końcówką w gniazdo świecy. Może zawór poleciał.
Podciśnienie musi być właściwe w układzie i sprawny zawór sterowania turbiny.
Stawiam że to mechaniczny zawór bezpieczeństwa na listwie CR.
Jakie korekcje na wtryskach, jakie ciśnienie daje turbo
Pasek był nowy - miał może ze 3 tys km. Ściągałem go jakieś 2 tyg temu - nie miał śladów uszkodzeń wiec wydaje mi sie ze specjalista od tłumika przypalił go iskrami od spawarki. Innego wyjaśnienia nie widzę Dodano po 16 A co do wymiany samej głowicy to przy silnikach 1,6 16V jest taka sama głowica jak przy 2.0 16v ? Z jakich jeszcze modeli renault by...
Jeżeli widzisz ciśnienie zadane, aktualne i wysterowanie turbiny to po tym można określić czy zawór jest ok. Sprawdzałeś wężyki od sterowania turbiny?
nie wiem czy lało pisali mi ze napewno turbo siadło to wymieniłem nie na nowa ale z miesieczna gwarancja ze jest dobre? a a wracając do intercolera to gdziesz tam słychać takie buczenie ale nigdzie ręka nie widać żeby było nieszczelne? a mogą być nieszczelne uszczelniacze na zaworach i przepuszcza olej??
No nie aż tak mi nie zależy, z resztą mając tyle parametrów, multimetr itd powinienem coś ustalić. Sprawdziłem rozrząď i faktycznie przestawiony. Ktoś ustawiał jak w 1.6 na bok przeciwwagi nie na to wcięcie. Ciekawe czy zawory całe.
jeżeli łopatki turbiny chodzą za lekko, to może być turbina. Ja bym wybrał tańszą opcję ,sprawdzenie ciśnienia doładowania podczas jazdy, albo wymienił zawór regulacji doładowania.
Witam. W lagunie 2 zawór EGR jest mechaniczny. Nie da się z nim połączyć. Skoro auto wchodzi w tryb awaryjny to na pewno są jakieś błędy. Jakie? Pozdrawiam
dźwięk wirującego rozrusznika. rozrząd i zawory do roboty
Witam! Po regulacji zaworów w mojej renówce ( 1,8 8 zaworów), jeden z zaworów "klapał" co raz głośniej.dziś ponownie naprawiano i stwierdzono, że luzy na dwóch zaworach były za duże. Myślałem, że problem z głowy ale się pomyliłem po zrobieniu dosłownie 7 km, objaw wrócił. Jutro udam się do tego warsztatu raz jeszcze, ale z powodu ślubu oddać samochód...
Ten bezpiecznik zasila : przepływomierz, czujnik wody w paliwie, regulator ciśnienia paliwa, zawór doładowania, zawór przełączania kolektora, czujnik wałka, EGR i sam sterownik....
za małe ciśnienie, filtr, pompa, wtryski, czujnik, zawór... coś sprawdziłeś?
Tak istnieje taka możliwość. Należy wymienić czujnik zarzucania i czujnik przyspieszeń poprzecznych i delikatnie przerobić instalację.
Standardowo, zawory do ustawienia.
witam zrobiłem już 3 skrzynie dp0 tzn wymiana elektrozaworów z czyszczeniem sterownika w lagunach 2 zero błędów auta jeżdżą jak należy , aż trafił się scenic co sie okazało zamiast elektrozaworów z czarnymi wtykami były z czerwonymi , niewiem czy są dostępne czerwone ja nie znalazłem wiec zamontowałem nowe z czarnymi , czyszczenie sterownika wymiana...
W lagunie tak miałem, zawór na pompie CR - takie głupoty wyprawiał . Na podpietym KTS - ciśnienie głupało aż silnik hamował prawie do zgaśnięcia .
Silnik oczywiście kolizyjny zawsze co najmniej 1 zawór troszkę odgięty. Wystarczy ustawić tłoki wszystkie równo , kręcąc wałkiem rozrządu ustawiać suw kompresji i dmuchać przez świece kompresorem. Jak leci dolotem bądź wydechem to wiadomo.
może mieć wpływ ale raczej nie aż takim, chyba że auto eksploatacyjnie jest zaniedbane, zasada dzialania jak kazdy inny zawor zwrotny, sprawdzisz go w ten sposob: wyjmujesz zawor bądź caly przewód jeśli jest wygodniej i dmuchasz i zaciągasz powietrze, w jedną stronę przepuszcza w drugą nie, jesli jest inaczej to jest uszkodzony
Zerwany pasek móg sp-owodowac kolizję tłoków z zaworami (zazwyczaj uszkodzeniu ulegaja wydechowe) Na początek zeby się upewnic to trzeba złozyć rozrząd od nowa ustawić wszystko na znaki i pokręcić recznie silnikiem (dla łatwiejszego kręcenia wykręcić swieczki żarowe) i sprawdzic czy silnik sie nie blokuje. Jeśli nie występuje efekt blokady silnika to...
dobrze zdaje. tak masz rację zdaje ci się Zawory kiedy regulowałeś?
użyj klucza do szlifierki kątowej
Czy w tym zaworze idzie jakiś oring do uszczelnienia?
A może nie tylko źwigienki połamało, ale i zawory podgięło. Sprawdzałeś kompresję?
E kłamczuszek, przy tym ciśnieniu brak "zezwolenia" na rozruch. Zrób pomiar ciśnienia i test przelewowy wtryskiwaczy ponadto sprawdzić zawór bezpieczeństwa na szynie CR.
witam po podłączeniu auta pod komputer sygnalizuje błąd "zawór ograniczenia ładowania" chciałbym zapytać co to za błąd z czym związany, czy wymiana czegoś takiego jest kosztowna, proszę o jakąkolwiek pomoc o co tutaj chodzi za co odpowiada w/w zawór co to jest... :cry: dziękuje za zainteresowanie i proszę o pomoc dziękuje i pozdrawiam auto to Laguna...
zawora zawora wydechowy zawora zielony zawora czerwony zawora pokrętło
głowica tosca plamy ekranie rozszczelniona matryca
licznik przeskoczyl philips uszkodzone oprogramowanie
Brak prawego kierunkowskazu w naczepie - diagnostyka i naprawa Ekspres Saeco nie spienia mleka - przyczyny i rozwiązania