Zawiesił się zawór gaszący.
To tam na pompie powinien być podciśnieniowy zawór gaszący (taki blaszany "grzybek"), należałoby sprawdzić czy się nie zablokował.
Nie gaśnie ale obroty troche się zmniejszają? Zawór gaszenia na pompie (gumka)
Jaką masz wersję, z immo czy bez? Jak bez to przekładasz i chodzi. Jesli masz immo, musisz zamienić zawór gaszenia na swój lub przerobić instalację na zwykły.
to na górze to potencjometr gazu, służy tylko do sterowania egrem, nie jest to potrzebne (a egr lepiej zaślepić dla zdrowia silnika) a za tym uchem tam jest zawór gaszenia, zwykle jeden kabelek ma na oczko i nakrętkę, tam musi być plus po stacyjce, czyli jak włączasz stacyjkę ma być ok 12V cały czas, jak niema (możesz sprawdzić np żaróweczką od migacza)...
zdejmij powroty wtrysku, jednakowe pojemniki i test menzurkowy od tego bym zaczął jeśli wszystko ok to sprawdzić czy układ nie zapowietrzony. Jeśli ON brak to cała droga dostarczania ON do silnika + immo i zawór gaszący do sprawdzenia. Piana na powrotach oznacza powietrze które trzeba wyelminować.
Qwa 5 minut i autko zdjagnozowane zgrubnie. Pompujesz ręczną i czujesz czy twardnieje, popuszczasz przewody do wtrysków i patrzysz czy leci ON, podczas kręcenia silnikiem. Ew, stwierdzasz napięcie na zaworze gaszenia. Jak nic nie daje grzejesz przez 10minut opalarką pompe wtryskową z każdej strony i to wszystko.
Zawór gaszący: To nie jest zawór gaszący. To jest zawór zwiększający ciśnienie wewnątrz pompy podczas rozruchu. Ułatwia zapalanie. Zawór gaszący tzw ESO jest pod tą czarną plastikową puszką. Trzeba ją rozwalić.
Nie zdołali sprawdzić wtrysków i cylindrów przez tą nierówną pracę,pompa daje 17,8 więc ok i faktycznie jest błąd EDC , scania była z tego co powiedział sprzedawca zapowietrzona po dolaniu paliwa zrobiła około 6 km spróbuję ją jeszcze odpowietrzyć wymienić filtr paliwa może w tym przyczyna? jakie są obiawy tego uszkodzonego zaworu?? tylko świecąca lampka...
Fendt 816 słabo odpala po postoju trzeba podpompować pompką ręczną wtedy odpala bez problemu. Czy może być temu winny zawór gaszenia czy szukać gdzieś indziej problemu ?
Podaj bezpośrednio zasilanie na zawór gaszenia.
sprawdź, czy nie ma napięcia doprowadzanego do zaworu paliwa. i czy aby napewno zawór gaszenia jest sprawny !!!
Po zaniku plusa po zapłonie ma załączyć się przekaźnik gaszący koparkę (zawór gaszenia)
Zawór gaszenia na pompie wtryskowej lub nieszczelne wężyki podciśnienia.
Witajcie. Poratuje ktoś pinoutem lub info który pin z ECU wychodzi na zawór gaszenia w pompie wtryskowej? EDC15C11, przewód zwarty do masy....
Witam Mam problem z kosiarka Murray Po wymianie silnika na inny nie wiem jak i nowym silniku podłączyć ładowanie Wychodzi wtyczka w niej 3 przewody Na czerwonym jest Elektro zawór gaszenia i to mam podłączone po kluczyku Dwa pozostałe nie mam pojęcia
Silnik gasi zawór na pompie, nastawnik niema nic do tego.
Pierwsze sprawdz zawór gaszenia na pompie czy kabel elekt. nie jest załamany,czy łączy(często tak się dzieje)wymień filtr pow.po lecie bo zakurzony i nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza.Stawiam na zawór gaszenia.
Pewnie paliwo się cofa. Masz gruszkę do podpompowania paliwa, podpompuj i kręć. Z "elektryki" masz do sprawdzenia świece żarowe i zawór gaszący na pompie. Pompę wtryskową masz lucas czy bosch?
Zamknięta klapa gaszenia sprawdź zawór .
Miałem podobnie (to znaczy gasł po chwili) u mnie zabrakło sterowania z komputera na zawór gaszący. U Ciebie może być zwarta cela, brudne klemy, zużyty akumulator, brak pewnego połączenia z masą .. .
Zawór też z takiego merca tylko od ...kładzenia zagłówków, albo ze 124 po 94 roku zawór gaszenia jest właśnie sterowany stacyjką elektrycznie.
Normalnie, kolorami. Czarny to zawór gaszący.
To jest zawór sterujący przepustnicą "gaszącą" - zamyka się na kilka sekund w momencie gaszenia silnika, dzięki temu silnik mniej się telepie podczas gaszenia. Znajduje się w okolicach EGR-a.
Zawór gaszenia wyciągałem i sprawdzałem działa i na sucho i w pompie prąd dochodzi
https://forum.vw-passat.pl/topic/47735-p...
Odkręć zawór gaszący i sprawdź po podłączeniu czy tłoczek pracuje.
Witam. Może to być też zawór gaszenia. Wymienialeś zaworki zwrotne ?!? Jedyny jest w "smoku"
Przekazniki . A-blokada dyferencjału. B-przednie górne lampy robocze. C-lampy robocze tył. D-Lampy robocze przód. E-tylne dolne lampy robocze. F-zawór gaszenia silnika na pompie wtryskowej. G-przedni napęd. H-aktywacja podnosnika.
Daj spężynę, ale to dziwne. Masz zawór gaszenia na głowiczce pompy?
na kolektorze dolotowym masz zawór gaszący silnik(taka metalowa gruszka) zobacz gdzie z niego idzie szlaufik a znajdziesz N239. po błędzie jaki podałeś wychodzi zwarcie do masy więc zawór gaszący możesz miec zamkniety i problemy z odpaleniem i mocą. sprawdz kabelki są dwa jeden stale 12V a drugi ma taktowanie z kompa i to właśnie on może mieć zwarcie...
Zawór gaszący z immobiliserem. Do wymiany na zwykły https://obrazki.elektroda.pl/6282729200_...
Tak patrzę na ten sterownik silnika slabe zdjęcie, ale to chyba jeszcze stara pompa na linkę wystarczy wymienić zawór gaszący w pompie.
zawór gaszenia czerwony nowy Elektromagnes ..... zawór ..... podkładki ..... czy co jest nowe ? Dodano po 1 blaszki na zaworze gaszenia ,,czerwony" nie są czasami odwrócone A to też ważne...
Błędy skasowane, EMS nie pokazuje teraz w ogóle błędów. Zawór gaszenia wymieniony, serwis Scanii nic nie zdiagnozował. Auto dalej nie ma mocy.
Tak te pompy lubią padać . Zawór gaszenia na pompie sprawna , na plaku chodzi ?
Dziś jestem tak zadowolony,że zaraz otwieram browarka!!!!Problem rozwiązany!!!Pomogły mi trochę inne fora.Otóż w moim wypadku był to zawór gaszenia silnika w pompie wtryskowej,kupiłem go za wysyłką(koszt 60zł)wymieniłem jest to tak proste że szkoda pisać i wszystko działa jak ta lala.
Sprawdz zawór gaszenia na pompie
Na zdjęciu zawór gaszenia. Następnym razem zapisz logi. Pytanie 1,5 bar względnego?
Podłącz manometr i na obrotach zgaś silnik , ciśnienie powinno skoczyć wysoko 26 bar na zamkniętym zaworze gaszenia, a potem powinno powoli spadać do 5 bar , a potem do zera .Cały proces nie powinien trwać krócej niż 5 minut. Ciśnienie zasilania średnio 17-20 bar.
No będzie .Zawór gaszenia odcina paliwo do sekcji tłoczącej.
Diodę można unicestwić laparoskopowo, potwierdzam, nie trzeba wymieniać zaworu. Dioda gasząca, zawór nie jest PWM. Pozdrawiam
Nieprawda , przyciął się mechanizm gaszenie-dawka rozruchowa w pompie i tyle , nie mogłeś zgasić i dziwnie pracował bo był pośrodku, zdaża się nic złego. Przycinac to on by się mógł w momencie gaszenia.(Ale sie nie przycina bo jest mechaniczne napedzany .Najwyżej może miec przecieki).To się działo w momencie pracy.Więc zawór gaszenia stał sobie spokojnie...
Sprawa prosta-nie działa zawór gaszenia silnika, pewnie wysłużony grzybek gumowy. Typowe w pompie Lucas'a Sprawa trudna-jeżeli jest to zawór kodowy ( a pewnie jest), to się trochę otniesz szlifierką kątową.
Skoro nie pokazuje żadnego błędu to napisz czy masz u siebie przy zaworze EGR klapę gaszącą a jeśli tak to sprawdź w jakiej pozycji się znajduje (widać ją po zdjęciu węża powietrza doładowanego z obudowy zaworu EGR).
Kiedyś podstawiałem z wtyczką w bok i nie hulało. Zbyt duże ciśnienie na listwie i ster gasił silnik.
Czy działa zawór gaszenia ?Może jest cały czas wyłączona(czasami odskakuje wyłącznik udarowy i rozłancza pompę) Dodano po 19 oczywiście jeśli jest
To jest zawór od klapy gaszącej?
Kolega napisał że to td a nie tdi jak zwykły turbo diesel to tylko zawór gaszenia na pompie.
Może ma uszkodzony zawór gaszenia silnika, ścigając wtyczkę z alt tcił w zawór, lub zgasł bo zawór zadziałał?
Jeśli wszystko działa, to nie ma znaczenia. Być może zawór ma zamontowaną diodę gaszącą przepięcia, która w obecnej chwili jest już na pewno spalona.
Tak rozwiązała. Problem był taki , że z nie wiadomego powodu załączały sie wszystkie zawory egr, turbo, klapa gaszenia . Auto oczywiście gasło, a po kilku minutach postoju moża było dalej jechać.
zawór gaszenia raczej nie nie móglbys zgasic samochodu kluczykiem sprawdz wtryski bo jak klepie to raczej tam
Używki też nie są tanie a przy nowych masz pewność że na nich pojeździsz bez niespodzianek. Zanim to zrobisz to sprawdź jaszcze czy nie masz pękniętej (przetartej) blaszki przy pierwszym zaworze 18 (zawór gaszenia) z prawej strony oraz przed inwestycja dobrze było by wykonać test zaworów.
Nigdy nie pozwalaj sobie, aby ktoś wcisnął Ci taki kit. Te badziejewo do uszczelniania silnika możesz spokojnie wlać do takiego otworu, gdzie siada się ze spuszczonymi majtkami. Mechanik jest od fizycznej naprawy auta, a nie stosowania homeopatii. Nie pozwalaj sobie również na bezcelowe naprawy podzespołów, po których stan auta się nie zmienia. To nawet...
Jakie błędy chcecie czytać w dieslu z pompą wtryskową na linkę ? Jaki tam jest zawór gaszący na pompie ? normalny, czy kodowany ?
W zaworze gaszenia masz taki mały zaworek na sprężynie, go wywal a zawór zakręć na pusto. Później tylko będziesz musiał zgasić auto biegiem.
Kostka steruje turbosprężarką, cylinder egr-em. Kostka do działania wykorzystuje nadciśnienie z układu doładowania. Cylinder podciśnienie, którego źródłem jest serwo. Więcej zaworów w tym samochodzie nie ma, a przynajmniej ja nigdy nie widziałem. Czasem jest trzeci zawór do sterowania klapą gaszącą, ale u ciebie nie ma takiego czegoś. 1. Raczej nie,...
Podłączyłem przekaźnik do wyjścia stacyjki na którym pojawia się 12V przy włączonym zapłonie w ten sposób, że po wyłączeniu zapłonu ten przekaźnik podaje napięcie na przekaźnik czasowy, który na kilka sekund załącza zawór gaszenia silnika. No i gaszenie działa w porządku. Natomiast podczas rozruchu na tym właśnie wyjściu stacyjki napięcie spada do 8V...
Co znaczy, że wtryski są ustawione prawidłowo? Rozumiem, że ciśnienia ustawiał fachowiec. Zawór gaszący na pompie chodzi lekko? Może nie otwiera do końca, cięgna gazu sprawdzone? Wydech drożny? Jeśli tak to musi jechać.
Tak to o niego mi chodziło. Możesz też sprawdzić ten drugi od którego Ci błąd wyskoczył. Jak nie zapomnę jutro to zobaczę na wartości pomiarowe obu zaworów tego od regulacji kąta i zaworu gaszenia. Sprawdź jeszcze czy nie wariuje napięcie na zaworze gaszenia.
Witam,mam problem w megane z 1996roku 1.9dt pomimo czystego filtra paliwa i powietrza silnik nie wchodzi na obroty byl wymieniany zawór gaszenia silnika bo nie dało się zgasić samochodu za pomocą kluczyka
Po czyszczeniu i tygodniu jazdy pokazał się jedynie błąd niskie ciśnienie paliwa. Wyczyściłem zawór gaszenia (pełno syfu było) i dogiąłem blaszki. Na wolnych obrotach ciśnienie pokazuje ok 14,2bar (autocom) czy jest to w normie czy za niskie?
Tak więc napięcia nie spadaja poniżej 9-10V podczs kręcenia, masa sterownika sprawdzona, dziwnym objawem jest to że raz po przełączeniu stacyjki nie ma napięcia na zaworze gaszącym a po drugiej próbie przekręcenia zawsze się pojawia, w momencie kręcenia napięcie zanika. DTI nie ma przypadkiem jakiegoś zabepzieczenia żeby nieodpalić auta mimo zdjętego...
zobacz ten post http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic70... co do starego alarmu to jest szansa że masz odcięty zawór gaszenia
Problem auto ma z wchodzeniem na obroty . Max co mozna na postoju wydusić to 3400obr/min Więcej auto jest strasznie mulaste. Błąd w szafie P1622 zawór gaszenia pompy. Gdzie go szukać?????????
Witam, wracając do tematu, zamówiłem inną pompę ale ma zawór gaszenia taki: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... Czy można go zmienić na zwykły (ten sam gwint) i czym to odkręcić?
Zaworki są 3, zaworu gaszenia nie widać (jest ukryty pod blachą z tyłu pompy). Jeżeli przekładałeś pompę to nie odpalisz (immo nie pozwoli,najprościej przełożyć od starej tą płytkę od spodu pompy, której doczytałem nie masz to trzeba jak koledzy piszą zawór gaszenia podłączyć na "krótko").
zawór gaszenia silnika może być uszkodzony a czy niezdarzyło ci się że gasząc silnik ,nie zgasł odrazu tylko po ok 1 2 sek
Witaj, to auto znajomego, starszego człowieka, rok bodaj 95. Awaria zaczęła się od rozładowującego się akumulatora, jak się później okazało, przez elektrozawór na pompie do którego idzie żółty przewód - był ciągle pod napięciem. Diagnosta stwierdził uszkodzenie modułu pompy i odłączył ten żółty kabel. Pompa wygląda tak samo jak na Twoich zdjęciach w...
Zawór gaszenia na pompie pod prąd przez bezpiecznik 5A. Świece na ok.5-10 sek. pod napięcie i pal.Węże paliwowe do czystej napełnionej bańki .
Witam! Mam problem z Scanią R420 2007r HPI po zapaleniu nie równo pracuje, nie da się zgasić, zaczyna jeszcze mocniej szarpać, wymieniłem czerwony zawór gaszenia, niema błędów na komputerze, ciśnienie paliwa 16bar
A najlepszym wyjściem w tym systemie immo jest chyba jednak jego całkowite wyłączenie w ECU. W tym samochodzie wystarczy zamontować zawór gaszący na pompie i po problemie tak z pół dnia roboty.
A jest jakiś zawór gaszący na pompie pośredniej? Bo właściciel wydzwania że tam jest i mam przyjechać i sprawdzić. Ręczną pompką podaje paliwo na górnym odpowietrzniuku w głowicy.
Tak kolego da się zrobić Trzeba wykręcić zawór gaszenia i sprawdzić tłoczek a dokładnie czy na końcu zaworka jest gumka . Częsty przypadek w grupie vw i fordzie . Nowy na aledrogo kosztuje ok 80-90 zł . Szukaj pod nazwą zawór stop Na 100% ta usterka .Pozdrawiam
Witam.Czy po tym jak sam zgaśnie można go od razu uruchomić?czy podłączany był pod komputer?czy sprawdzałeś jak auto gaśnie napięcie na zaworze gaszącym?czy kostka łącząca pompę wtryskową ze sterownikiem była sprawdzona pod kontem wilgoci,śniedzi,przepalenia.
Odma jest zawsze połączona z kolektorem. O pierścieniach zapomnij nic to nie da. Zapalasz na otwartym zaworze, gasisz zawsze na zamkniętym. Sprężarka ma zawór szybkiego spustu. I sam bardzo szybko upuści powietrze po zgaszeniu. Oleju ma prawo puścić z powietrzem ale mało. Od 2-5 mg/m³. Więc w dolnym może się olej odkładać jak zablokowany. Część...
podpinałem tak i pozmieniałem wszystkie rurki na nowe i dalej tak samo... a ciśnienie jest takie że łapie palca haha czyli chyba dobre nie? Gdzie takie jest, na zaworze gaszenia? To zrób inny test-strzykawka i zobacz jak zgaśnie na pompowaniu strzykawką.
stawiam jak kolega robokop na zawór gaszenia na pompie wtryskowe sprawdź najpierw jego. Zdejmij przewód dochodzący do niego i sprawdź czy masz napięcie 12V na przewodzie po przekręceniu kluczyka, i czy zaniknie po wyłączeniu zapłonu jeśli tak to elektrozawór.
Witam, mam problem z Golfem III 1.9d, auto po odpaleniu na linkę wchodzi na maksymalne obroty, nie da się go zgasić kluczykiem, mimo, że napięcie na zaworze gaszącym zostaje odcięte. Auto nie ma turbiny. Proszę o porady. Pozdrawiam
przyczyn może być naprawdę wiele - jak masz coś do el. diagnozowania to sprawdzaj po kolei, jeśli nie masz to lecisz mechanicznie przewody podciśnienia i cała reszta od powietrza - zawór gaszący , gruszka i inne takie, ale może też być np czujnik prędkości obrotowej silnika ale to już powinno wykazać na kompie
serwis_gh Wszystkie te usterki generują kod 10 i powodują tzw. awaryjne zatrzymanie silnika. Tylko w 5% było to spowodowane uszkodzeniem elektrozaworu gaszenia takiego jak na foto. skoro to jest zawór gaszenia to dlaczego po odłączeniu przewodu od zasilania tego zaworu silnik pracuje dalej a powinien zgasnąć?
Odebrałeś samochód w takim stanie od mechanika i zapłaciłeś mu za "naprawę"? Zawór gaszący musi być, tylko że sterowany bezpośrednio, bez zintegrowanej elektroniki immobilisera. Jeśli pompa występowała w wersji bez immo to trzeba założyć zawór z takiej wersji, jeśli nie to pewnie da się go jakoś rozciąć, żeby się dostać bezpośrednio do sterownia cewki.
Witam, Mam otóż mały problem przy rozgrzanym silniku. Po postoju 15 minut odpalam i stuka w silniku , klekocze jakby zawory. Gaszę , odpalam i cichutko. Gasze i odpalam kilka razy i ok. Auto chula jak nowe. Po kolejnym postoju to samo od nowa. Na zimnym wszystko ok. Wymieniany był łańcuch z kołami i ślizgami jakieś 5000 km temu , wraz z olejem. Czekam...
Witam. Losowo, kierowcy na wolnych obrotach zapala się EDC jest to błąd 71 D005(Ciśnienie jest nadmiernie niskie w porównaniu z normalnym ciśnieniem dla różnych warunków roboczych.) Po dodaniu gazu błąd znika. Błąd powstaje tylko czasami, jak wystąpi to nie ma innych objawów. Nawet gdy błąd nie jest aktywny , falują obroty na jałowych. Ciśnienie według...
Auto jeździ non stop na szczęście nie dalej niż 60km odemnie to też jak stoi i nie odpala to się jedzie. Najdziwniejsze jest to że zawsze coś się dzieje innego. Ostatnio padła czasówka co podtrzymuje napięcie +15 - 10 sekund po wyłączeniu stacyjki i oczywiście zawór gaszenia nie działa bo ni ema napięcia i auto nie gaśnie. Okazało się że urwał się tranzystor...
a zawór gaszenia to czym sterowany powietrzem?imo potrafi odciąć dopływ paliwa w czasie jazdy i jest to częsta usterka w starszych samochodach . Imobilajzer to nie tylko dodadtkowy przekażnik czy czypsik lecz cały system zabezpieczający przed nie prawnym uruchomieniem sam. W przypadku jego uszkodzenia imo. komputer sterujący odczytuje to jako kradzież...
Zawór egr, klapa gasząca, rozwarstwiony wąż od turbo. itd
Witam kolegów i jednocześnie proszę o sugestie co do usterki w Scani R420. Samochód gwałtownie tj. z dnia na dzień zaczął nierówno chodzić na wolnych obrotach. Z daleka słychać, ze silnik nierówno pracuje, lekko przerywa, ma metaliczny pogłos i kopci na czarno przy przegazówkach i zmianie biegów. Sprawdzane były cewki od kata i dawki wtrysku, zawór...
zobacz przepusnicę powietrza bo lubi się zacinać koledze chodziło o zawór zamykający dolot powietrza przy gaszeniu silnika, wtedy rozrusznik kręci jak by silnik nie miał kompresji.
Zacina się suwak rozdzielacza w zaworze gaszenia (EHAB) - ale ten w obudowie - tłoczek czarny wygląda jak papieros z nacięciami. Z jednej strony napiera na niego cewka z popychaczem metalowym a z drugiej strony jest sprężyna. (pokrywka na cztery śrubki). Żeby dobrze pracował ten zawór jest potrzebne ciśnienie robocze pompy zasilającej, bo ono pomaga...
Tak sobie myśle po co ktoś to ucinał i przedłużał kabel od kompa do kabiny, ten od pompy sobie wisiał niepodłączony a ten przedłużony wisiał w kabinie zaizolowany :/ Sprawdziłem wszytsko co możliwe . począwszy od zaworka turbiny, turba, danych w vagu a skończywszy na wydechu i wtryskach i zaworze gaszącym. Problem musi leżeć w pompie lub nastawniku.
Zawór gaszący na pompie sprawdzałem , jak podpinam napięcie to robi klik. Napięcie na świece dochodzi. Prąd pobierają wszystkie świece taki sam około 10A Za którymś razem po kręceniu rozrusznikiem po 10-15sekund odpalił. Wpierw wypuścił czarny dym , a potem co jakiś czas chmurkę białego Załączam link do filmiku https://www.youtube.com/watch?v=EI0E5D2I...
Witam. Auto jak w temacie odpala tylko z plaka,po odpaleniu ciśnienie paliwa na poziomie 10bar.Przy kręceniu rozrusznikiem ciśnienie rośnie tylko do 4 bar. Silnik kuleje na wolnych obrotach. Przebieg auta to ok.900000km.Jeden aktywny błąd w EMS135nr.jednostki1847329.Prosze o sugestie od czego zacząć. Dodam że zawór gaszenia otwarty na 52%,co jest dziwne...
N 109 to jest zawór do gaszenia silnika, a nie przekażnik.
Nic nie dokładałem i nie zmieniałem w instalacji. Jedynie co zaobserwowałem że ostatnio kilka razy spalił mi się bezpiecznik od wycieraczek przednich, można powiedzieć że od kiedy pierwszy raz się spalił problem pojawił się. A jeżeli chodzi o napięcie na zaworze gaszenia to raczej ono jest podawane po zgaszeniu silnika ponieważ jak rozłączę wtyczkę...
Spraedż zawór od gaszenia silnika i potencjometr gazu.
Ten zawór do gaszenia silnika jest na pompie i on działa, w każdym razie "odzywa się". Błędy znajomy podjechał i sprawdził pod moją nieobecność - nie wiem jakiego softu używał.
Kolego zdecyduj się czy klapa gaszenia czy zawór egr.
Podczas dmuchania w zawór w rurkę idącą do siłownika zawór ma przepuszczać, ale tylko jeśli stan EGR w tym momencie jest 0 czyli zawór fizycznie zamknięty. Zawór przy gaszeniu się zamyka. Błąd który masz może sugerować, że EGR jest zaślepiony, a odczyty z przepływomierza nie wykazują różnic przepływu przy otwartym i zamkniętym zaworze.
zawora gasić silnik gasić przycisk dioda gasić
kabel skrzyżowany odczyt błędu pralki electrolux schematy onkyo
Instrukcja serwisowa kotła Termet GCO/GCO-DP-21-23 Termgas Lokalizacja tachografu w Unimogu 3000