Nie zdołali sprawdzić wtrysków i cylindrów przez tą nierówną pracę,pompa daje 17,8 więc ok i faktycznie jest błąd EDC , scania była z tego co powiedział sprzedawca zapowietrzona po dolaniu paliwa zrobiła około 6 km spróbuję ją jeszcze odpowietrzyć wymienić filtr paliwa może w tym przyczyna? jakie są obiawy tego uszkodzonego zaworu?? tylko świecąca lampka...
Podaj bezpośrednio zasilanie na zawór gaszenia.
Silnik gasi zawór na pompie, nastawnik niema nic do tego.
Kiedyś podstawiałem z wtyczką w bok i nie hulało. Zbyt duże ciśnienie na listwie i ster gasił silnik.
zobacz przepusnicę powietrza bo lubi się zacinać koledze chodziło o zawór zamykający dolot powietrza przy gaszeniu silnika, wtedy rozrusznik kręci jak by silnik nie miał kompresji.
Przekazniki . A-blokada dyferencjału. B-przednie górne lampy robocze. C-lampy robocze tył. D-Lampy robocze przód. E-tylne dolne lampy robocze. F-zawór gaszenia silnika na pompie wtryskowej. G-przedni napęd. H-aktywacja podnosnika.
Zawiesił się zawór gaszący.
Dziś jestem tak zadowolony,że zaraz otwieram browarka!!!!Problem rozwiązany!!!Pomogły mi trochę inne fora.Otóż w moim wypadku był to zawór gaszenia silnika w pompie wtryskowej,kupiłem go za wysyłką(koszt 60zł)wymieniłem jest to tak proste że szkoda pisać i wszystko działa jak ta lala.
To jest zawór sterujący przepustnicą "gaszącą" - zamyka się na kilka sekund w momencie gaszenia silnika, dzięki temu silnik mniej się telepie podczas gaszenia. Znajduje się w okolicach EGR-a.
Sprawa prosta-nie działa zawór gaszenia silnika, pewnie wysłużony grzybek gumowy. Typowe w pompie Lucas'a Sprawa trudna-jeżeli jest to zawór kodowy ( a pewnie jest), to się trochę otniesz szlifierką kątową.
O kuzwa tera patrze że to diesel.😁 To trzeba szukać schematu ale gdzieś po stacyjce po przekaźniku czy np. gdzieś zawór na pompie .
Podłączyłem przekaźnik do wyjścia stacyjki na którym pojawia się 12V przy włączonym zapłonie w ten sposób, że po wyłączeniu zapłonu ten przekaźnik podaje napięcie na przekaźnik czasowy, który na kilka sekund załącza zawór gaszenia silnika. No i gaszenie działa w porządku. Natomiast podczas rozruchu na tym właśnie wyjściu stacyjki napięcie spada do 8V...
Nie gaśnie ale obroty troche się zmniejszają? Zawór gaszenia na pompie (gumka)
Może ma uszkodzony zawór gaszenia silnika, ścigając wtyczkę z alt tcił w zawór, lub zgasł bo zawór zadziałał?
Witam,mam problem w megane z 1996roku 1.9dt pomimo czystego filtra paliwa i powietrza silnik nie wchodzi na obroty byl wymieniany zawór gaszenia silnika bo nie dało się zgasić samochodu za pomocą kluczyka
zawór gaszenia silnika może być uszkodzony a czy niezdarzyło ci się że gasząc silnik ,nie zgasł odrazu tylko po ok 1 2 sek
zdejmij powroty wtrysku, jednakowe pojemniki i test menzurkowy od tego bym zaczął jeśli wszystko ok to sprawdzić czy układ nie zapowietrzony. Jeśli ON brak to cała droga dostarczania ON do silnika + immo i zawór gaszący do sprawdzenia. Piana na powrotach oznacza powietrze które trzeba wyelminować.
Zawór musi mieć cały czas +12V kiedy silnik pracuje, nim tak samo gasisz samochód. A co z oryginalnym przewodem który był tam podpięty?
na kolektorze dolotowym masz zawór gaszący silnik(taka metalowa gruszka) zobacz gdzie z niego idzie szlaufik a znajdziesz N239. po błędzie jaki podałeś wychodzi zwarcie do masy więc zawór gaszący możesz miec zamkniety i problemy z odpaleniem i mocą. sprawdz kabelki są dwa jeden stale 12V a drugi ma taktowanie z kompa i to właśnie on może mieć zwarcie...
W głowicy jest dodatkowy zawór. Otwierany ciśnieniem powietrza z tych rurek. Działa jako gaszenie silnika i hamulec silnikowy w czasie jazdy. P.S. Nadużywanie przy wydmuchanym silniku jest doskonałym sposobem na pozbywanie się oleju z silnika do turbiny i na zewnątrz. :)
Jeśli masz dostęp( pojazd ma sprężarkę) do sprężonego powietrza, to elektrozawór NO( normalnie otwarty) podłączasz do +15 (napięcie po "zapłonie") i masy. W momencie włączenia zapłonu zawór się zamyka, uruchamiasz silnik. Powietrze się pompuje. Wyłączasz zapłon, zawór prądu nie ma i otwiera się dając ciśnienie na siłownik gaszenia. Edit: Dopiero po...
Qwa 5 minut i autko zdjagnozowane zgrubnie. Pompujesz ręczną i czujesz czy twardnieje, popuszczasz przewody do wtrysków i patrzysz czy leci ON, podczas kręcenia silnikiem. Ew, stwierdzasz napięcie na zaworze gaszenia. Jak nic nie daje grzejesz przez 10minut opalarką pompe wtryskową z każdej strony i to wszystko.
Ten zawór do gaszenia silnika jest na pompie i on działa, w każdym razie "odzywa się". Błędy znajomy podjechał i sprawdził pod moją nieobecność - nie wiem jakiego softu używał.
N 109 to jest zawór do gaszenia silnika, a nie przekażnik.
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Spraedż zawór od gaszenia silnika i potencjometr gazu.
EECU CR - SPN: 16 - FMI: 03 ilość wystąpień 126 "Czujnik zanieczyszczenia oleju napędowego: CO lub CC z masą•Sprawdzić wiązkę (B9, B33) i czujnikWIZYTA W WARSZTACIESerwis" Tak podaje dokumentacja, taki czujnik jest przy filtrach paliwa. Zasilany jest z tego samego przewodu (nr 292) co wentylator, zawór hamulca silnikowego i przycisk gaszenia silnika...
to na górze to potencjometr gazu, służy tylko do sterowania egrem, nie jest to potrzebne (a egr lepiej zaślepić dla zdrowia silnika) a za tym uchem tam jest zawór gaszenia, zwykle jeden kabelek ma na oczko i nakrętkę, tam musi być plus po stacyjce, czyli jak włączasz stacyjkę ma być ok 12V cały czas, jak niema (możesz sprawdzić np żaróweczką od migacza)...
Albo przerobić gaszenie albo wyczyścić dokładnie stacyjkę, nie trzeba wymieniać. Można zastosować z W124 zawór, ten, który jest do położenia zagłówków, lub w nowszych do gaszenia właśnie. Od zagłówków, masz pod tylnym siedzeniem, strona kierowcy a gaszenia masz na lewym nadkolu, komora silnika. To tak jakbyś jechał na szrot...
dziekuje za odpowiedz Powiedz mi kolego czy uszkodzona pompka paliwa może powodowac spalanie 50l/100km? Pompka ostatnio działała jak kierowca ja odpowietrzal .Czy jest jakis sposób na sprawdzenie jej ,demonatż jej to spory zachód zwłaszcza w V .Prosze o troszke wiecej twojej wiedzy :) Dodano po 2 dodam jeszcze ,że przy gaszeniu samochodu i wyjęciu kluczyka...
Zmierz czy zanika napięcie na zaworze
Dziękuję za pomoc wszystkim :-) Dzisiaj autko już chula, a głównym winowajcą okazał się "Zawór regulacji ciśnienia na listwie wtryskowej", który faktycznie sprawiał że ECU nie uruchamiał wtryskiwaczy podczas rozruchu i który gasił silnik, podczas pracy. Zawór wymieniony na używany z innego auta i jak ręką odjął :-) Jako ciekawostkę dodam, że wg ASO...
Zdjęcia robione z boku ale o ile nie mylę się ten silnik ma tuleję żeliwną nowe pierścienie i będzie śmigał. Masz kasę kup nowy ale takiego już raczej miał nie będziesz. Próg u góry tulei jest mocny? Ryski są efektem nie wymieniania oleju lub uszkodzenia nieszczelności filtra powietrza. Ja bym zaryzykował naprawę ( sam naprawiłem podobny i koszę 5 lat...
Zawór paliwa (ten od gaszenia) jest na głowiczce pompy (nad przewodami do wtrysków) i napięcie musi być na nim po włączeniu zapłonu jak masz napięcie i silnik nie pracuje to wykręć ten zawór i sprawdz pod akumulatorem. Jak go wkręcisz bez zworki(zaworka) to silnik musi palić tylko gasić go musisz na biegu.
No dokładnie kolega Błażej ma rację. Najczęstszą przyczyną gaszenia ciągnika w czasie pracy silnika jest powietrze. W 330 lubią się zatykać kraniki, zapchane filtry stawiają taki opór że nie jest wstanie pompka przeciś paliwa, Raz za czasu warto rozebrać wszystkie rurki od baku do filtrów i przedmuchać. W połączeniach skręcanych lubi utknąć obce ciało....
Zawór gaszący a zawór immobilizera to dwie różne rzeczy w tej pompie (wyjątkowo), rzeczywiście immobilizer może tam występować. Nie udało mi się znaleźć zdjęcia pompy z zaworem immobilizera. https://obrazki.elektroda.pl/8582523700_... Przy zaworze gaszącym jest dźwignia, po jej pozycji widać czy zawór się nie zablokował: u góry - praca,...
Zawór musisz zakodować komputerem diagnostycznym, najlepiej DAS-Xentry, ale Launch for Benz też to ogarnia, inaczej po wymianie na nowy zawór, podczas przyspieszania ciśnienie w układzie rośnie zbyt szybko i sterownik gasi silnik.
Raczej na pewno będzie winny ten zawór.
Tylko przy włączonym zapłonie. Zawór stop, służy do gaszenia silnika.
pewnie koledze chodzi o przepustnice dlawiaca przy gaszeniu silnika
Siemanko forumowicze Mam dwa pytania pytanie natury technicznej. Pierwsze, czy zawór podciśnienia EGR (załącznik) powinien syczeć kiedy dmucham w niego przez rurkę? A drugie czy przy gaszeniu silnika zawór EGR powinien się zamykać? Na komputerze miałem taki błąd "1 Fault Found: 19586 - EGR System Regulation Range Exceeded P3130 - 35-10 - - - Intermittent...
mówiac po amatorskiemu, powiem tylko tyle ze jest to taka przepustnica sterowana podcisnieniem która sie samoczynnie otwiera gdy chcemy uruchomic silnik, a gdy pracujący silnik wyłączamy to ona sie zamyka. reasumując: słuzy do gaszenia silnika, ponieważ odcina dolot, a gdy chcemy go uruchomic otwiera go. proste. jest to normalne gdy przekręcamy zapłon...
Witam. Prawdopodobnie jest to zawór siłownika zamykania klapy gaszenia silnika. Od niego powinien być wężyk do siłownika który jest przy kolektorze ssącym.
Witam . Jest to syrena pneumatyczna.Musi być elektrozawór, lub zawór mechaniczny (taki nożny go gaszenia silnika). Jednak nie wiem, czy zastosowanie syreny kolejowej jest legalne.Są syreny stosowane typowo do ciężarówek.Syrena kolejowa ma specyficzny dźwięk, dlatego myślę że nie powinno się jej stosować.
Siema Temat poruszany wielokrotnie, aczkolwiek nigdy nikt nie wyjaśnił jak dla mnie tego jasno. Posiadam Octavię 1, 90 KM AGR, Potrzebuję schematu/ zdjęć/ porady jak prawidłowo podłączyć EGR/ klapę gaszącą(siłownik przy EGR) i zawór N18. Z N75 sobie poradziłem, nie wiem gdzie podłączyć klapę gaszącą i posiadam nigdzie nie podłączony zawór prawdopodobnie...
Bredzisz, właśnie że ma i to sporo. Jak gasisz silnik, kiedy zawór osuszacza jest zamknięty (kiedy sprężarka jeszcze pompuje), a zawory w sprężarce są szczelne, to sprężone powietrze (którego może być całkiem sporo w przewodzie między sprężarką a osuszaczem oraz w samym filtrze osuszacza) może się utrzymywać dłużej, no bo jakim cudem wywala wodę po...
Witam Mam problem z kosiarka Murray Po wymianie silnika na inny nie wiem jak i nowym silniku podłączyć ładowanie Wychodzi wtyczka w niej 3 przewody Na czerwonym jest Elektro zawór gaszenia i to mam podłączone po kluczyku Dwa pozostałe nie mam pojęcia
Czyli nie robiłeś testu z jedną blaszką na zaworze gaszenia?
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
Zawór też z takiego merca tylko od ...kładzenia zagłówków, albo ze 124 po 94 roku zawór gaszenia jest właśnie sterowany stacyjką elektrycznie.
Jak zgasić silnik Mercedes OM 605 z pompą mechaniczną odpalony na stole? A jak to było zrobione w samochodzie? Pompy mechaniczne w zasadzie miały następujące systemy gaszenia: - dźwignia gazu przez ustawienie dawki paliwa na 0 - tak miał kiedyś np URSUS C330 - miał tak zwany "ręczny gaz" i trzeba było dźwignię ustawić na minimalne obroty aby silnik...
Pierwsze co, to musisz sprawdzić szczelność instalacji podciśnieniowej. Drugie, sam gaszak na pompie. www.google.pl/search?q=mercedes+w124+gas... Na gorącym silniku, połącz na krótko z wyjściem podciśnienia z pompy. Silnik powinien zgasnąć. Jak zrobisz to, będziemy...
Sprawny układ pompowo wtryskowy nie wpływa na dziwne gaszenie silnika przy niesprawnym zaworze dekompresyjnym. Po prostu silnik gaśnie bez charakterystycznego syknięcia. Jak zawór jest niesprawny a po wyłączeniu zapłonu silnik jeszcze przez chwilę kuleje to leją wtryskiwacze.
Obraziłeś się ale nie tędy droga. Z Twojej wypowiedzi wynikało, że nie masz bladego pojęcia o co biega z Twoim samochodem (wcale się nie dziwię). Objaw byłby rozpoznawalny od razu ale zauważ, że napisałeś tylko o tym mi.in. że ciężko wkręcić silnik wyżej niż 2000 obrotów i podałeś, że nie dało się nim ruszyć i przy tym kopcił ale gdybyś napisał, że...
odpisze krótko to cos do gaszenia jest połączone z stacyjka i powoduje to ze dzwignia obok pompy albo opada albo sie dzwiga,to cos ma kolor czarny, napiecie jest takie jak podałem cały czas nie zmiania a co do tego z tyłu to juz napisałem zawór magnetyczny, wiec chyba kolega ma małe wiadomosci na temat takich silników merca. tak wyglada to z tyłu czyli...
Witam proponuje również elektrozawór montowany na przewodzie paliwa (np.:z tyłu przy zbiorniku lub gdzieś pod maską w miejscu mało widocznym) najlepiej taki jak w samochodach z instalacją gazową z reguły ma ręczne otwieranie a więc w razie awarii zawsze możesz go otworzyć i jechać dalej ewentualnie zawór na pneumatycznym gaszeniu silnika(zależy jakie...
ARL nie ma znaków tylko blokady i kółko rozrządu jest pływające. Dodano po 13 Wiazka silnika w ARL I BXE się różni. BXE ma np wspólną skrzynkę do sterowania podcieniem ARL ma osobne zawory. W BXE sterowanie zaworem gaszenia jest poplątane na pinach sterownika z zaworem egr. ARL ma też inne pompowtryski niż bxe czy asz. Sterownik jest z ARL i wiązka...
Witam. Mam KIA sportage 2.0 CRDI 113KM i od 2 tygodni w najmniej oczekiwanym momencie gasł mi silnik, najczęściej po zdjęciu nogi z gazu czyli podczas hamowania silnikiem. Czego nie sprawdzałem trudno by opisać, aż wreszcie zlokalizowałem usterkę - zawór paliwa na szynie CR. Wyskakiwały błędy P1187, a gdy wyłączałem zapłon gasząc, silnik jeszcze krótką...
Pierwsze sprawdz zawór gaszenia na pompie czy kabel elekt. nie jest załamany,czy łączy(często tak się dzieje)wymień filtr pow.po lecie bo zakurzony i nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza.Stawiam na zawór gaszenia.
zobacz ten post http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic70... co do starego alarmu to jest szansa że masz odcięty zawór gaszenia
Zawór od klapy gaszącej sprawny? Nie zamyka klapy po uruchomieniu silnika?
No będzie .Zawór gaszenia odcina paliwo do sekcji tłoczącej.
Witam. " No właśnie też wyszukałem na forach o tym zaworze N109 i generalnie sprawa jest taka jak napisał trans-serwis czyli, że gdy będzie walnięty, to auto będzie samo robiło przegazówki, albo będą się działy dziwne rzeczy przy wyłączaniu silnika, albo w ogóle nie odpali. U mnie nic takiego nie ma miejsca.." Ja tak nie napisałem. To dla sprostowania....
Witam Dziękuję za odpowiedź . Linki te też znalazłem. Dzisiaj posiedziałem parę godzin i udało mi się odpalić. W tym silniku a raczej pompie wyłącza się dopływ paliwa podając na zawór 12 v. Bez napięcia silnik pracuje. Zawór ten był zatarty i dlatego nie mogłem się zorientować jak działa. Teraz silnik gaszę podając napięcie na zawór / jest taka pozycja...
Kontrolka świec żarowych świeci ze względu na przepalenie jednej z nich. Sprawne świece żarowe w tym silniku są wymagane do odpalenia, ponieważ to jest silnik z wtryskiem pośrednim. Na zdjęciach widzę zawór EGR, przepustnicę powietrza i siłownik podciśnieniowy do gaszenia silnika. Temat dawno nieaktualny, widać że linka była uszkodzona (pancerz) i przepustnica...
nie wiem gdzie znajduje się ten elektrozawór,proszę o pomoc może jakieś foto? ten elektrozawór czyli N239 jest z tyłu kolektora ssącego i dobrze Ci kolega napisał, że masz wyjąć przewody z peszli i sprawdzić czy nie są przetarte (ten zaznaczony fioletową strzałką) : http://obrazki.elektroda.net/76_12910056... objawy tego błędu to nieprzyjemne...
W swoim pytaniu masz odpowiedź. Skoro odpinasz zawór sterujący ciśnieniem a ciśnienie masz stałe i nie zmienia się wraz z obrotami. Co więcej daje się jechać a system bezpieczeństwa nie gasi silnika z powodu zbyt wysokiego ciśnienia to już wiesz że pompa leży.
Witam mam Carisme rok 97, która nie gaśnie. Przekręcam kluczyk silnik chodzi , elektronika nie , muszę go gasić na biegu. Miałem już wymieniany elektro-zawór , a problem nadal występuje.
Nieprawda , przyciął się mechanizm gaszenie-dawka rozruchowa w pompie i tyle , nie mogłeś zgasić i dziwnie pracował bo był pośrodku, zdaża się nic złego. Przycinac to on by się mógł w momencie gaszenia.(Ale sie nie przycina bo jest mechaniczne napedzany .Najwyżej może miec przecieki).To się działo w momencie pracy.Więc zawór gaszenia stał sobie spokojnie...
A klapka gasząca nie zacięta czy co? Jakieś problemy z powietrzem. A po zdjęciu dolotu przed egr też gaśnie?
W okablowaniu a dalej w sterowniku silnika.
Witam, zacznę od początku Iveco daily 35c15 przebieg 350 tys ( po mieście) od pewnego czasu zaczęła mi mrugać kontrolka EDC ( błędy num. 136 i 139 ), mechanik powiedział że wtryski, ok wtryski zregenerowane i dalej to samo ,dodatkowo doszedł mi kolejny błąd 129 ... Przed pierwszym pojawieniem się kontrolki EDC auto miało przejść gruntowny remont , i...
Na " czerwonym zaworze " często są zastosowane dwie sprężyny ( blaszki) co ułatwia gaszenie silnika ale w niektórych przypadkach jest kłopot z jego uruchomieniem.
Jeśli chodzi Ci o sterowanie klapą gaszącą to albo zastosujesz sprawny N239 a jeśli nie to klapa nie będzie działać i będziesz miał telepotanie silnikiem podczas jego gaszenia.
wyczyściłem, i nic to nie dało. A czy ten zawór nie jest tylko do gaszenia silnika??(tak wyczytałem gdzie indziej). Jeąli chodzi o vaga, to może jutro uda mi sie gdzieś podjechać na diagnozę. Puki co jeszcze jakieś sugestie??
EGR był sprawdzany pobieżnie gdyż podczas przekręcenia kluczyka na zapłon klapka gasząca nie rusza się lecz dopiero podczas gaszenia silnika. na zawór odcinający spaliny tez nie zwracałem uwagi. jedynie patrzyłem na otwarcie procentowe na kompie Dodano po 3 a masz odblokowanego egr czy już zaślepiony?
Wygląda na to, że zalewa go przy gaszeniu silnika. Może jakiś problem z zaworami, ale nie jestem pewny, troche to dziwne.
profesjonalnie to nazywa sie przpustnica działa tyliko przy gaszeniu silnika aby miękko zgasic silnik
O jakiej pompce paliwa mówisz? Tam jest przecież mechaniczna pompa. A zasilasz jej elektromagnes, który służy do gaszenia silnika (nie ma zasilania, elektromagnes zamyka zawór, jest zasilanie, otwiera).
serwis_gh Wszystkie te usterki generują kod 10 i powodują tzw. awaryjne zatrzymanie silnika. Tylko w 5% było to spowodowane uszkodzeniem elektrozaworu gaszenia takiego jak na foto. skoro to jest zawór gaszenia to dlaczego po odłączeniu przewodu od zasilania tego zaworu silnik pracuje dalej a powinien zgasnąć?
Ten ostatni, to czerwony zawór (odcinający paliwo) Jeśli masz jakieś zapasowe części, to dołóż drugą krzywa blaszke sprężystą, bo błąd wskazuje na nieprawidłowe gaszenie motoru.(brak spadku ciśnienia) Może też to być wadliwy czujnik ciśnienia dawki paliwa, ale najpierw- zawór. Serwis zaczyna od wymiany. 12801 za niskie napięcie baterii- pewno z czasów...
automat do gaszenia w stanie spoczynku jest włączony. Tam jest klasyczny dla starych mercedesów podciśnieniowy układ, i elektro zawór "zasysa" powietrze z membrany od wyłącznika gaszącego. niemniej jednak dzisiaj walcząc z tym silnikiem próbowałem i tym poruszać żeby zobaczyc czy to cos zmieni. Niestety nie zmienilo :(
Nigdy nie pozwalaj sobie, aby ktoś wcisnął Ci taki kit. Te badziejewo do uszczelniania silnika możesz spokojnie wlać do takiego otworu, gdzie siada się ze spuszczonymi majtkami. Mechanik jest od fizycznej naprawy auta, a nie stosowania homeopatii. Nie pozwalaj sobie również na bezcelowe naprawy podzespołów, po których stan auta się nie zmienia. To nawet...
Ja bym Sprawdził luzy zaworowe. Wyjął zawory i sprawdził stan przylgni. Jak coś nie tak to zawory dotarł szczególnie jeśli luz był na zaworach dużo poniżej normy.
Witam! Mam problem z Scanią R420 2007r HPI po zapaleniu nie równo pracuje, nie da się zgasić, zaczyna jeszcze mocniej szarpać, wymieniłem czerwony zawór gaszenia, niema błędów na komputerze, ciśnienie paliwa 16bar
Jutro zrobię to zdjęcie i sprawdzę napięcie na zaworach. Zawory wymieniłem razem z potencjometrem, ale on nie ma związku z gaszeniem silnika. Przynajmniej tak mi sie wydaje.
Tak patrzę na ten sterownik silnika slabe zdjęcie, ale to chyba jeszcze stara pompa na linkę wystarczy wymienić zawór gaszący w pompie.
Podłącz manometr i na obrotach zgaś silnik , ciśnienie powinno skoczyć wysoko 26 bar na zamkniętym zaworze gaszenia, a potem powinno powoli spadać do 5 bar , a potem do zera .Cały proces nie powinien trwać krócej niż 5 minut. Ciśnienie zasilania średnio 17-20 bar.
drak takowego , zasilanie z pompy vakum, idzie na stacyjke - tam jest przełącznik podcisnieniowy uruchamiany mechanicznie, i z tad idzie na zawór na pompie (zobacz czy jest szczelny bo czesto siada)
Witam, Mam otóż mały problem przy rozgrzanym silniku. Po postoju 15 minut odpalam i stuka w silniku , klekocze jakby zawory. Gaszę , odpalam i cichutko. Gasze i odpalam kilka razy i ok. Auto chula jak nowe. Po kolejnym postoju to samo od nowa. Na zimnym wszystko ok. Wymieniany był łańcuch z kołami i ślizgami jakieś 5000 km temu , wraz z olejem. Czekam...
Nie ma się co dziwić, że silnik kulawo chodzi przez chwilę bo jak go wciągniesz na biegu jałowym na takie obroty to hydraulika nie wyrabia i podwiesza zawory, nie kręć go tak wysoko, co do wycieków oleju z zaworu EGR to czyszczenie nie usunie przyczyny, wyciek po chwili znowu się pojawi a olej z pewnością cieknie albo z prowadnic ośki klapy gaszącej...
Jakie błędy chcecie czytać w dieslu z pompą wtryskową na linkę ? Jaki tam jest zawór gaszący na pompie ? normalny, czy kodowany ?
Zobacz gdzie idzie rurka podciśnienia z pompy. Pewnie jest zaworek elektryczny, tak jak w E klasie W124. Tam jest na lewym nadkolu w komorze silnikowej. Zawór sterowany jest elektrycznie.
Witam i prosze o pomoc chiał bym zbudować piaskarkę i kompresor i tu mam problem jaki kompresor czy z silnikiem spalinowym czy elektrycznym . Jesli chodzi o silnki spalinowy to jak zrobic ze jak będzie pełny zbiornik to co wtedy zawór bezpieczeństwa ci będzie upuszczał ciśnienie i silnik będzie mógł pracować czy palić i go gasić co było by uciążliwe
Przepraszam z góry, że tyle pytań zadaję, ale domyślam się, że chodzi o któryś z przekaźników wśród tych z zespołu przekaźników nad pedałami sprzęgła i hamulca, tak? Czy może chodzi o sam zawór N109 i nazywa się go tez "przekaźnikiem"? Ten zawór jest od zapalania/gaszenia silnika, zgadza się? Miałem kiedyś problem z zaworem N75, ale to by się objawiało...
Z parownika wydostaje się gaz do kolektora.Zaworek w parowniku powinien zamykać szczelnie wypływ gazu,ale jeśli grzybek z jakiegoś powodu żle przylega to tak może się dziać. Nawet jak zawór jest szczelny, to zawsze po zgaszeniu na gazie kolektor jest pełen ieszanki gazu z powietrzem (między mikserem a zaworami). Można brykę gasić na benzynie - wtedy...
Po odpięciu dwóch kostek od pompy wtryskowej silnik nadal zapala, potem odłączyłem czujnik położenia wału i silnik nadal odpalił. Czy pod immo na pompie wtryskowej znajduje się zawór do gaszenia czy jest gdzieś indziej. Myślę że może ten zawór się zawiesza lub pompa się zaciera. Idę szukać dalej, czekam na więcej porad.
Witam, mam problem który od dłuższego czasu jest dla mnie zagadką nie do rozwiązania. Problem pojawił się po podłączeniu spawarki do auta w celu pospawania mocowania wydechu. Auto straciło doładowanie a na blacie wyskoczyło "usterka układu silnika". Po podłączeniu auta do interfejsu wyrzuciło błąd P0047 Turbocharger/Supercharger Boost Control Circuit...
Na pracującym silniku pomiń zawór N239 ( na klapę gaszącą podaj bezpośrednio podciśnienie łącząc małą rurką wejście zaworu z wyjściem na klapę) powinien silnik zgasnąć. Jak nie zobacz czy siłownik klapy się ruszy i czy dochodzi do niego podciśnienie. To jest prosty układ na klapę albo podaję pełne podciśnienie albo przełącza na atmosferyczne z filtra...
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
zawora gasić zawora gasić scania zawora gasić mercedes
kondensator pompa grundfos budowa krajzegi modbus ciepła
bosch condens nietypowe połączenie bezpieczników
Cena Philips AZ2808 - rynek wtórny i dostępność Prawidłowa rezystancja wejściowa anteny radiotelefonu - 50 omów