Nie rozwiązałem tematu, bo to nie było u mnie w warsztacie i nie miałem ze sobą narzędzi ani też czasu się zagłębić.
W otworze wokół obudowy wtyczki jest pieścień Siegera. Trzeba go ścisnąć i wyjąć.
Zacznijmy od tego czy jest tam w ogóle magnes czy nie ma?? Mi się wydaje że tam jest bezzprzęgłowa sprężarka. Spójrz czy wał sprężarki (środek kółka) się w ogóle kręci? Dodano po 2 Jak tam nie ma sprzęgła to do sprawdzenia czujnik klimatyzacji i zawór regulacyjny kompresora ewentualna wymiana tych elementów. Sprawdź jeszcze wcześniej czy prąd dochodzi...
Witam klima działa z przerwami... Czy do zaworu sterującego kompresora klimy jest przekaźnik oprócz klawisza na desce?
Witam mam problem z klimatyzacją w Volvo fm9 2005r mianowicie na postoju gdy auto pracuje nie włącza wentylatora silnika przez to gotuje mi osuszacz klimatyzacji i wywala mi gaz przez zawór na kompresorze klimatyzacji bo jest za duża temperatura w drugim aucie na wolnych obrotach wentylator cały czas chodzi nie grzeje się gdzie szukać przyczyny ? Ogólnie...
nie czuje żadnego zapachu.
Płukanie układu rozumiem,ale dobierając odpowiednio sprężarkę, po co wymieniać osuszacz i zawór rozprężny?
Dzień dobry. Wobec braku porad w temacie niesprawności klimatyzacji, naprawę musiałem powierzyć specjaliście w warsztacie zajmującym się tymi rzeczami. Ustalenie przyczyny zajęło temu panu dosłownie kilka minut. Uszkodzeniu uległ zawór sterujący kompresor klimatyzacji. W tym przypadku samodzielna naprawa bez utraty czynnika chłodzącego była niemożliwa....
Kiedyś w Toyocie yaris miałem usterkę TZR, uszkodzenie membrany spowodowało całkowitą blokadę obiegu czynnika, kompresor zamykał manometr HP na stacji, a jest wyskalowany do 35bar, silnik w samochodzie prawie gasł (jakieś 0,9 czy 1l pojemności benzyna). Na Twoim miejscu poeksperymentował bym z jakimś kompresorem z Forda, są tam montowane sprężarki scroll,...
a sprzęgło jest wewnątrz, w tylnej części tam, gdzie idzie kabelek do jego włączania. Nie ma żadnego sprzęgła, jest zawór sterujący wydajnością sprężarki
Gdy na zaworze sterującym brak napięcia lub wyjęta wtyczka.
Sprężarka sterowana elektrozaworem jest na stałe sprzężona (ma tylko sprzęgło zrywalne na wypadek gdyby się zatarła). Zawór steruje wydajnością tłoczenia.
Może jakaś nieszczelność? Była sprawdzana czynnikiem z kontrastem? Najgorszy sposób na weryfikację szczelności układu... W masterze jaki kompresor? sprzęgło ? zawór sterujący wypełnieniem kompresora?
Witam sytuacja wygląda tak. Nie działa klima, sprawdziłem czy jest czynnik i stwierdzono, ze klima jest nabita, a problem jest gdzieś w elektronice, bo nie załącza coś. ogólnie stwierdziliśmy, ze zawór rozprężania musi być ok a na 100% nie działa zawór w kompresorze klimatyzacji. Sprawdziłem czy na wtyczce jest napięcie i ... jest 10V nawet gdy silnik...
Witam. Auto to Seat Alhambra 2011 rok produkcji, 2.0 TDI. Kompresor Sanden PXE16. Klimatyzacja nabijana 2 razy w krótkim odstępie czasu aby wykluczyć ubytki. Kompresor, wiatraki się załączają. Na manometrach po włączeniu klimatyzacji nie widać żadnych zmian. Na diagnostyce zero jakichkolwiek błędów. Czy problemem może być zawór sterujący tego kompresora?
Witam potrzebny schemat instalacji elektrycznej klimatyzacji chodzi mi głównie o zawór kompresora dokąd idą przewody od tego zaworu
To niestety zagadka. Zawór rozprężny lub zapchany osuszacz lub sam kompresor.
Może jest ktoś z okolicy Piaseczna, Warszawy kto przyjedzie pomoże sprawdzi i powie jest uszkodzone to i wymiana tyle ,wymieni i temat zakończony. Nie interesuję mnie serwisant typu uszkodzona jest klimatyzacja i się nie opłaca lepiej kupić nową należy się 200, takich już miałem i dziękuję(diagnozy może??? zawór 4 drożny, może płyta, może kompresor).
Może wcale nic nie jest rozszczelnione ani zatarte, tylko chłodzenia na skraplaczu brak i ciśnienie poszło mcno ponad normę. Ten Sanden ma zawór bezpieczeństwa który puszcza powyżej 30 bar.
Jak za dużo gazu lub zawór przepuści plyny gaz na kompresor to olej srebrny się robi.
Sprzęgło działa jak włączasz klimę? Jakie ciśnienie w układzie? Ile jest czynnika? Masz napięcie na zaworze na kompresorze?
Witam mam pytanie czy chodzi o te rezystory pod wentylatorem kolo zderzaka ?? to tam są 2 u mnie urwany był 0,34 Oma, ale jak go podłączyłem to tez jest że raz się włącza klimatyzacja raz nie a wentylator raz obniża ciśnienie a czasami "zapomni" się włączyć i ciśnienie rośnie ponad 25i trzeba włączyć bo zawór wywali w kompresorze
O to daleko odemnie a z tego opisu wynika ze zawor z tyłu kompresora raczej do wymiany, jezeli po załaczeniu klimy jest napiecie na wtyczce zaworu, a klima i tak nie załacza kompresora.
Sprzęgło kompresora kręci się lekko bez oporów, ale się nie załącza. Tu nie ma elektrycznego sprzęgła, jest zawór sterujący ciśnieniem kompresora. Czynnik w klimie jest, jakie ciśnienie HP?
Ciśnienia są ok tzn minimalnie wyższe (czynnik care 30) ale działało tak to 4lata. Czy ten zawór rozprężny jest umieszczony na kompresorze?
Raczej nie - zawór uszkadza się elektrycznie.
https://obrazki.elektroda.pl/3186341200_... Rys. Elementy układu klimatyzacji samochodu Audi A4 B6 (8E_) Kolorem czerwonym zaznaczona jest strona wysokiego ciśnienia HP (High Pressure) Kolorem niebieskim zaznaczona jest strona niskiego ciśnienia LP (Low Pressure) Kompresor (sprężarka) klimatyzacji napędzana jest od wału korbowego...
A jest jakis sposób żeby sprawdzić kompresor? I powiedzcie jak wciskam ten zawór od klimatyzacji to powinien lecieć płyn czy gaz?
Przecież tu kompresor nie daje rady
Zawór podmieniony, nic to nie dało. Panel podmieniony - też nic. Czasem jest tak, że kompresor zaskoczy i chłodzi, a czasem nie. Za każdym razem sprzęgło załącza i zawór jest wysterowany. Wina wg. mojej opinii i kilku innnych osób jest po stronie wadliwego kompresora klimatyzacji.
Postanowiłem wypróbować teorię niestesty po podaniu napięcia bezpośrednio na zawór sprężarki stało się „nic” nie bylo slychać żadnego „tykniecia” czy innego dźwięku który mógłby owy zawór wydać… tak jak nie zmieniło to nic w działaniu klimatyzacji (jak nie działała, tak nie działa )mimo że sprzęgło kompresora odpala… Pytanie teraz czy owy zawór powinien...
Kurcze ten zawór jest nad nadkolem tylnym lub w kabinie, masakra.
Sprawdziłem patent z żarówką i się okazuje że żarówka gaśnie gdy wypne wtyczkę z czujnika położenia wałka rozrządu . Gdy ją wepnę to w tedy uruchamia się kompresor klimatyzacji , małe zaworki (chyba od turbo). zawór EGR . gdy wypne wtyczki z tych wszystkich urządzeń to i tak dalej swieci. Ruszając wiązką nic nie dało
Kompresor zwieksza wydajnosc do 76% (jakkolwiek te wartosci mozna przetlumaczyc) A cisnienie w ukladzie pozostaje 5 Bar. Uszkodzony (zablokowany) zawór sterujący wydatkiem lub sama sprężarka
Zawsze robię vacum. W tym przypadku 30 minut. Wychodzi na to, że kompresor to DSC-17IC Nie mogę znaleźć do niego uszelki płyty zaworowej, a tymbardziej płytek. Jakiś pomysł gdzie to dostać? Może szukać po innym modelu kompresora ?
Tak,tylko ten model może mieć i sprzegło i zawór sterujący który może się zacinać(żółta wtyczka na kompresorze)ale pierwsza sprawa ciśnienia
pewnie że jest na cieńszej rurze / tłoczna / masz zawór podłącz zegary i po problemie . raczej nastaw się na kompresor .
Czy udało Ci się rozwiązać problem? U mnie dokładnie to samo występuje (na wolnych obrotach ciepłe z kratek a w czasie jazdy spada ale też dupy nie urywa z wydajnością) Wymieniony skraplacz, bo miał 3 listwy dolne bez lamelków, czujnik ciśnienia przy zaworach H i L . Ciśnienia zbyt wysokie. Na stronie gorącej 28 bar. Idiota mechanik chciał wymieniac...
Sprzęgło kręci się w momencie włączenia klimatyzacji. Co do syku to raczej jest już mało gazu i słychać rozprężanie na zaworze .
Koledzy dziś od rana klimatyzacja zaczęła nagle działać, ciśnienie biło do 9,5 bar oczywiście wraz z pracą zaworu malało, temperatura parownika zeszła do 8 stopni. O godzinie 16 niestety nie mogłem podłączyć kompa ale klima znów trup poczułem że działa dopiero po 5km. Czy uszkodzony kompresor może tak się zachowywać? Dodano po 1 Aktualizacja, na dworze...
Kompresor do wymiany.
Witam. Sprawa wygląda tak, że wymieniłem zawór rozprężny, wymieniłem kompresor - nowy, układ wypłukany. Gdy włączę klimatyzację to LP spada do ok 2 bar, natomiast HP 5 bar i nawet drgnie kompresor, robi się ciepły a rurki od klimy bez zmian. Dodam, że po włączeniu klimy od razu włączają się wentylatory, a klima nie chłodzi. Co może być przyczyną?
zawór sterujący ciśnieniem (jest w kompresorze)więc rozejrzyj się za kompresorem
Uszkodzony zawór sterujący sprężarką. Normalna przypadłość. On jest sterowany PWM.
Dzień dobry, mam do wymiany zawór sprężarki klimatyzacji. Moja sprężarka to Sanden PXC16 NR.P31315453 Z tego co widzę występują dwa typy tego zaworu. Zanim zdemontuję kompresor... proszę o pomoc w zweryfikowaniu jaki typ zaworu będzie odpowiedni do mojego modelu. Volvo XC60 2010r. 2.4D5D 205KM Pozdrawiam Artur
Tutaj masz raczej tylko 3 opcje: - zerwane sprzęgło - uszkodzony zawór regulacji w kompresorze - uszkodzony kompresor. Sprzęgło sprawdzisz patrząc czy nakrętka na wirniku kręci się w czasie pracy silnika. Nie rozumiem za bardzo twojego opisu - że możesz z takim samym oporem kręcić kółkiem na odpalonym i zgaszonym silniku. Tutaj opór się nie zmieni,...
masz uszkodzony czujnik który jest w kompresorze. Miałem taki sam problem w takim samochodzie.
Witam, koledzy mam wielki problem z klimatyzacją w naszym rodzinnym Lupku , auto z 1998r , 1.4 benzyna , klimatyzacja zawsze chodziła jak zła , ost. przestała chłodzić choć wentylator i kompresor działają po włączeniu przycisku AC , pod maszynę , brakowało 130 g , uzupełnione ale dalej to samo , następnie podłączyłem maszynę aby sprawdzić jakie są ciśnienia...
Nie nic nie podpowiada bo jak napisałeś klima nie działa. Co może dolega klimie? Proszę bardzo podstawowe awarie w twoim przypadku. 1 wyciek gazu 2 zapchany układ chłodniczy 3 zawór rewersyjny zablokowany w pozycji środkowej 4 uszkodzona sprężarka mimo że pracuje nie tłoczy
Witam. Mam problem z klimatyzacją w A4 B8 rok 2010. Czynnik nabity, wymieniony zawór w kompresorze, brak jakichkolwiek błędów. Czujniki ciśnienia podmieniane, ciągłość przewodów sprawdzona. Po wciśnięciu przycisku AC przycisk się pali, wentylator rusza, na przewodach od zaworu pojawia się napięcie około 12 V , po czym zanika. Po podaniu bezpośrednio...
Kompresor na wykończeniu lub zawór rozprężny zablokowany w położeniu otwartym.
Witam Nie chce ruszyć klima. Błędów brak, w parametrach wygląda wszystko OK, czynnik jest. W parametrach odczyt z czujnika na parowniku to -40°C. Możliwe że tego czujnika tutaj nie ma, więc potrzebuję schematu do tego auta by sprawdzić czy coś jest tam podłączone oraz czy jest ciągłość między sterownikiem a sprzęgłem. Z tego co zauważyłem, to tutaj...
Po włączeniu klimy za pojemność skokową jest odpowiedzialny specjalny zawór, który reguluje ciśnienie od strony denek tłoków (zamontowany jest w centralnym otworze wraz z zespołem zaworowym). Wypadkowa sił działających na tłok powoduje, że tłoczki mogą zmieniać skok. To co pokazałes na filmie w żaden sposób nie świadczy o uszkodzonej sprężarce. Problem...
PROBLEM ROZWIĄZANY Wymieniłem zawór sterujacy i wszystko gra, działa nie malze odrazu.
45psi to ok 3bar - za mało aby się włączyła. Dodam, że na wtyczce do kompresora po włączeniu AC dochodzi napięcie 1.05V. Cewka czy zawór regulacji sprężarki?
To nie jest czujnik, tylko zawór N280. W A3 8P Audi zastosowało kompresor o zmiennej wydajności (w skrócie) i jest to regulowane właśnie zaworem od którego masz urwaną wtyczkę. Taki zawór można kupić osobno (w zależności jakiej firmy masz sprężarkę) i wymienić po opróżnieniu układu. Bez niego klimatyzacja nie będzie działała - kompresor cały czas się...
Jeżeli to dobrze rozumiem a specem od BMW nie jestem to z tych sześciu błędów tylko dwa pierwsze są aktywne. 121xxx to chyba przebieg przy jakim wystąpiły. Pierwszy błąd mówi o usterce zaworu regulacji wydajności kompresora klimatyzacji - prawdopodobnie uszkodzona instalacja lub zawór. Drugi to najprawdopodobniej nastawnik klap wirowych w kolektorze...
a czy takie objawy były by przy walnientym zaworze sterującym kompresorem? zastanawiałem sie również nad walnientym zaworem rozprężnym?
Witam wszystkich. Już mi opadają ręce. Problem z Opel Vivaro 2008 rok i klimatyzacją. Już piszę o co chodzi. Wymieniona chłodnica, wymieniony zawór, nowy kompresor, nowo napełniona, odgrzybiona, osuszona itd. Działa na krótko, jak się podłączy. Niestety, kompresor się nie załącza po włączeniu w kabinie. Byłem już w serwisie klimatyzacji, skierowali...
Po sprawdzeniu napięcia na wtyczce kompresora : spada napięcie z 13 V drastycznie do 6 V na dodatnim biegunie pina. Czyli kompresor już nie dobija czy szukać przyczyny w jego sterowaniu ? Po pierwsze - Altea ma zawór sterujący pracą klimatyzacji w sprężarce. Potrafi się popsuć - nowy coś koło 150 - 200 złotych. Od niego powinieneś zacząć, bo on może...
Witam może ktoś posiada prosty schemat elektryczny ,chcę dołożyć klimatyzację manualną do samochodu ,chodzi mi żeby w najprostszy sposób to połączyć, kompresor posiada zawór sterujący i na rurce cienkiej jest czujnik ciśnienia 3 pinowy ,chcę to najprościej połaczyć jak się da bez udziału ECU tak że włączam klimę startuje wentylator itp
To nie czujnik tylko zawór sterujący wydatkiem kompresora, Sprawdź czy przewód sterujący zaworem nie ma zwarcia do masy, odłącz panel klimy, wtyczkę od zaworu i wtedy sprawdź
Myślę i tak że bez dobrej diagnozy z komputerem na siedzeniu i manometrami się nie obejdzie, bardziej cały kompresor masz uszkodzony lub zawór obejściowy ...lub zupełnie co innego na razie się tylko domyślasz i nasze podpowiedzi i tak ci nie pomogą...
dzięki za bardzo szczegółową odpowiedź, skomplikowana sprawa z tym smarowaniem i nie wiem czy warto się w to bawić. Po prostu posiadam taką sprężarkę i myślałem, że może coś z tego wyjdzie. Na innym forum czytałem, że komuś takie coś działa na dolocie ma smarowanie na wylocie filtr i zawór zwrotny. Podobno butle 70l nabija mu do 9barów.
opor tego zaworka jest niezwykle ważny.... Jeżeli podaje sam zasilanie z akumulatora, sprzęgło jest włączone to rezystancja zaworka nie ma nic do tego. Kompresor ma robić ciśnienie a komputer nie ma już nic do tego skoro sam zasila zawór. Ten zawór reguluje wydajność kompresora. Skoro sprzęgło działa - kompresor się kręci, ty podajesz zasilanie na...
Witam! Próbuję zidentyfikować jednostkę zewnętrzną z klimatyzacji Sanyo. Niestety nie na niej tabliczki. We wnętrzu siedzi kompresor c-r110h5h model 80619445 na czynnik R22. Wydaje mi się że jest to jednostka on/off z funkcją grzania (posiada zawór cztero drożny i czujnik do defrostu). Przywieziona najprawdopodobniej z niemiec.
Wszystko zależy od budżetu jeśli on jest nieograniczony to może warto kupić klimatyzator. Presostaty polecam marki ranco. Termostat może coś z marki carel pj. Zbiornik jest zbędny jak jest kapilara gdy układ ma zbiornik w ten czas prawie obowiazkowo zawór tzr. Opisz co chcesz chłodzić jakiś towar czy tylko klima.
Żeby się nie rozwodzić, nawet jeśli "przeładował" by układ, ciśnienie nie ma prawa wzrosnąć na tyle żeby uszkodzić któryś z elementów, dba o to wentylator na skraplaczu, presostat który odłącza kompresor i ostatecznie zawór bezpieczeństwa na kompresorze.Dziwne tylko że wszystkie aluminiowe elementy posypały się jednocześnie? może potraktowane czymś...
Witam na moje masz uszkodzony zawór rozprężny,no i sprawa wentylatora musi chodzić po załączeniu klimy .
Oba porty H i L znajdują się na podszybiu, po lewej stronie stojąc przed samochodem. Gdyby się okazało że klimatyzacja jest Diavia to pomiędzy kompresorem a chłodnicą. Łatwo poparzyć łapki!!! Pozdrawiam
Sprężarka nie chodziła bez oleju, po prostu chciałem ściągnąć czynnik z parownika, zamykając zawór za skraplaczem, normalnie to powinno odstawić kompresor niskie ciśnienie w tym przypadku 2,5 bar, a mi odstawił dopiero alarm, jak się zorientowałem to było już poniżej 0...stąd moje obawy... Poza tym kiedy robiłem próżnię w parowniku, zamknąłem zawór...
Widziałem przypadki w których strzępy paska osprzętu (wyniku zatarcia kompresora klimatyzacji) dostały się pod osłonę rozrządu i doprowadziły do przeskoczenia paska rozrządu powodując bliskie spotkania tłoków z zaworami Klimatyzacja jest chyba na zewnątrz względem osłony rozrządu? (nie znam się a pod ręką diagramu żadnego nie mam). Nie zauważyłem,...
Witam mam kłopot z niedziałającą klimatyzacją. Nie załącza się kompresor. Jest on sprawny bo po podłączeniu na krótko działa i klima normalnie działa. Sprawdziłem napięcie jakie idzie na kompresor i jest za małe bo ok. 5V a powinno ok 13V . Niemogę podłączyć VAG-a bo mam jakieś zwarcie na przewodzie komunikacyjnym ( tak naprawdę to drugi problem )....
Citroen C8 po włączeniu klimatyzacji silnik staję gasnie w sekundę jak by go kompresor blokował .Nie ma znaczenia jaka jest ilość czynnika .Wymieniony kompresor osuszacz zawór rozprężny wszystko drożne a klima nie działa. Trzymając wyższe obroty klima chłodzi ale pali się pasek wielorowkowy .Ma ktoś jakiś pomysł co może być?.
Oporność zaworu - całkowity brak oporu... zamówiłem drugi zawór... nowy... opór na cewce zaworu już jest... podłączyłem do układu... klimatyzacja nabita i nadal nic... aktywny błąd "pojemność kompresora" i nie wiem co dalej...
Audi 2004 ma zawór wydatkowy sterowany wypełnieniem impulsu 400 Hz . Sprawdź ciśnienia podczas pracy silnika i włączonej klimatyzacji . Jeśli robi się gorący kompresor to sprawdź wentylator od klimatyzacji może być uszkodzony .
Dziś jadąc do pracy rano klima w ogole nie pracowała, natomiast ku mojemu zdziwieniu zaczeła mrozić gdy wracałem w najwiekszy upał i najwieksze korki, pracowała dobre 10min aż postanowiłem zgasić samochód i po odpaleniu już nie chłodziła. Postanowiłem wymienić zawór w kompresorze, ok, 90zł, więc zaryzykuje. ps dziekuje za przeniesie tematu do wlasciwego...
Zawór rozprężny trzeba szukać przy parowaczach (tam skąd leci chłód) i jest na pewno nie jeden.. Ciśnienie jest wysokie, bo układ chodzi na maksymalnej wydajności, sprężarka jest praktycznie podlewana czynnikiem- to nie mroźnia. Przyczyny mogą być różne, właśnie czujnik zaszronienia, brak obciążenia cieplnego, lub zawór, zawory rozkręcone na maksa....
Raczej bym nie potrzebował klimy gdyby temeratura na zewnątrz była poniżej 9 stopni . Zresztą klima przestała działać w lipcu gdzie nawet w UK. było dosyć gorąco . Po prostu z dnia na dzień przestało wiać zimnym powietrzem . Więc krótko,nie ma ciśnienia w układzie-presostat nie pozwoli sterownikowi silnika na włączenie sprzęgła kompresora(ciśnienie...
W niektórych autach sterownik silnika ma inne oprogramowanie w wersji z klimą, m.in. monitorowanie ciśnienia czynnika i obsługę sprzęgła kompresora, gdzie wersja bez klimy nie monitoruje tych parametrów. Wejdź w parametry sterownika i sprawdź, czy masz odczyt ciśnienia klimy oraz czy możesz wysterować sprzęgło, czy też zawór kompresora. Jeśli nie, to...
W takim razie pomyliłem ten zawór z zaworem regulacji wydajności, sterowanym PWMem i siedzącym na zewnątrz kompresorów, wszystko co w środku to już nie moja branża :D
Witam Panowie pacjent Scenic III z 2011 roku. Po uzupełnieniu czynnika kompresor nie rusza. Przy włączeniu klimatyzacji załącza się wentylator (przy pustym układzie wentylatory się nie załączały przy włączeniu). Rurki pozostają gorące temp. parownika ok 35 stopni. Przy podłączeniu CLIP-a w klimatyzacji zero błędów. Kompresor nie ma cewki do załączania...
Ostatnio miałem awarie zwiazana z brakiem czynnika i wówczas kontrolka na przycisku się nie zapala jak dobrze pamiętam. Tak samo gdy miałem uszkodzony czujnik ciśnienia klimatyzacji było tak samo. Sprawdziłem na zaworze wciskając go i czynnik jest (syczy). Jestem jakoś w stanie inaczej sprawdzić ten czynnik bez serwisu, ale raczej czynnik jest.
brak klimy, brak gazu, uszkodzony kompresor, uszkodzony skraplacz, uszkodzony parownik, uszkodzony sterownik, uszkodzone czujniki, uszkodzony zawór rozprerzny, zapchany filtr, uszkodzont wentylator jeszcze o czymś zapomnialem ?????
Dzień dobry, Mam problem z załączeniem klimatyzacji w autobusie SETRA 315 GT-HD. Na sterowniku zmostkowałem pin 12 z masą na 2sek linia L, wyskoczył błąd"-7". Wyczytałem, że jest to zwarcie na zaworze, tylko nie mam pojęcia na jakim, gdzie go szukać?. Sterownik główny WABCO 446 095 003 0 I jeszcze jedno, czy może ktoś wie gdzie szukać drugiej części...
coś ten zakład niedokońca jest specjalizowany podejżewam że jest woda w jnstalacji ,naprawde potrzebny jest gruntowny przegląd bo coś jest pokopane jeśli niema ciśnienia to jak może się otworzyć zawór bezpieczeństwa ,pomyśl trochę sprężarka włącza się i wyłącza bo niskie ciśnienie jest zamałe , zamarza zawór rozprężny. bez azotu, chlorku metylu i paru...
na innym samochodzie proces obsługi przeszedł prawidłowo. Nabicie klimatyzacji tylko 200 gram mogło być spowodowane za małą ilością odczynnika w urzadzeniu do obsługi klimatyzacji i to mogło wprowadzić w błąd Dodano po 1 To w końcu jak to z tym ciśnieniem jest? Podając azot na złącze HP po jednej stronie jest zawór rozprężny który powinien "trzymać"...
Witam mam problem z peugeotem boxerem z silnikiem 2.2 mianowicie chodzi o to że po włączeniu klimatyzacji nie załączają się wentylatory,kompresor się załącza. Wentylatory podłączałem na krótko i oba działają a napięcie dochodzi gdyż jak odłączę czujnik temperatury to natychmiast się załączają. Podmieniałem również opornik który jest przy wentylatorach...
Ja myślę że Pan od klimy nie ma zbytnio pojęcia co to może być a będzie się uczył na Twoim przypadku. Lepiej chyba znaleźć kogoś kto naprawia klimatyzacje a nie tylko je nabija. Czy po załączaniu kompresora zmienia się ciśnienie w układzie? Na sprężarce masz zawór od jej wydajności.
Zastanawia mnie czy to nie jest problem zaworu rozprężnego ( są awaryjne ) Wyjaśniało by to brak wysokiego ciśnienia( jeśli jest pewność co do sparawności kompresora.) Efekty braku różnic w ciśnieniu są właśnie takie jak opisane wyżej w temacie. na 100% jest winny zawór rozprężny ....
Co do 141 to proszę: http://www.acsrefrigerant.com/pdf/ATOFIN... Co do straszenia to JEŻELI (tak napisałem) na dyszy jest syf to niby skąd? Przecież nie z chodnika tylko z kompresora! A co zrobić to też już napisałem. A tak apropo to gdzie w tym aucie jest ZAWÓR ROZPRĘŻNY?
sprawdz czy do cewki sprzęgła dochodzi napięcie, jeśli nie spróbuj je tam doprowadzić oś sprężąrki powinna obracać sie z kołem pasowym jeśli tak będzie to sprawdz zawór ciśnieniowy ,a wentylatory? zobacz przekażniki ,bezpieczniki a w ogule to nie krencą sie wcale nawet jak silnik jest gorący???
Cześć, Pisze z prośbą o pomoc w uruchomieniu świeżo zamontowanego (używanego). zestawu Split. Piszę spoza UE. A więc, jeśli ktoś chce pisać o prawie tam obowiązującym to proszę sobie darować. Konkretnie to piszę do Was z Ameryki Południowej z Paragwaju. Dostęp do specjalistów jest tutaj niestety bardzo ograniczony (bardzo to dziwne, bo klimat bardzo...
Klima od razu po odpaleniu silnika powinna dmuchać ustaloną temperaturą? Kompresora nie widziałem, dostałem tylko telefon że trzeba go wymienić i że używany mechanik znalazł. Osoba nabijająca klimę po wymianie wspominała że mogą być uszkodzone zawory sterujące.
Witam. Mam problem z toledo 2 1,9 tdi 90 km 1999r . Klima nagle przestała działać. Pojechałem nabić czynnik myśląc że go nie ma okazało się ze jest ok. Po włączeniu klimy na panelu (klimatronic) włącza sie wentylator ale kompresor nie. Odpinam wtyczkę z kompresora przy włączonej klimie i jest 4.2v. Próbowałem podłączyć sprężarkę na krótko z akumulatora...
Przyczyną zamieszania okazał sie zawór rozprężny umieszczony w złączu śrubowym jest zapchany opiłkami, sprężarka do wymiany czy płukanie układu?! :( Jedno i drugie, opiłki mogą pochodzić tylko ze zmielonego kompresora,
Witam. Dwa dni temu walczyłem z tym w Octavi z 2014r. Błąd sterowania zaworem kompresora . Był uszkodzony przewód w wiązce idącej na wysokości wentylatora silnika. Poza tym te zawory czasami trzeba "pobudzić" zewnętrznym urządzeniem z sygnałem PWM. Lubią się zawieszać.
Kolega powyżej ma rację ciśnienia to podstawa, kolejna rzecz to czujnik ciśnienia gazu - może po prostu nie załącza się kompresor, a jeżeli wszystko hula jak należy to pozostaje raczej tylko zawór rozprężny przy parowniku tj. w okolicach ściany grodziowej auta. :D
tak jak mówie: sprężarka w momencie uruchomienia klimy - włącza się / obraca ciśnienie na "L" wtedy spada na ~0,2/0.3 a podobno powinno wzrastać do 2,0 - ale jak widać jest reakcja na uruchomienie sprężarki w układzie. czy takie objawy może bardziej dawać zawór rozprężny czy wewnętrzna jakaś awaria kompresora ? nie wiem jak wykluczyć jedno lub drugie...
Sprawdź czy obraca się środek kompresora !Spróbuj wysterować sprężarkę testerem! Jeżeli takiego nie posiadasz to w ostateczności jeżeli kompresor jest z zaworem sterującym a nie elektromagnesem to 12v na zawór i sprawdzić czy ciśnienia się ruszają. Uwaga to można zrobić tylko gdy auto chodzi na wolnych obrotach.
kompresor zawora zawora kompresor klimatyzacja kompresor
oświetlenie kurnika mikrofon czyszczenie telefonie arduino przycisk funkcji
Elektryczny podnośnik samochodowy Yato YT-17220, Unitec 10368, Heckermann TY-EJ03 – trwały i tani wybór Dzielnik częstotliwości przez 3 na przerzutnikach SR i bramkach NAND – projekt i analiza