Ściągnij wężyk z siłownika klapy gaszącej, odpal silnik, załóż wężyk, jeśli zamknie klapę i zgaśnie to powtórz operację z odpiętą wtyczką z elektrozaworu N239, jeśli znów zamknie klapę, to uszkodzony jest N239, jeśli nie zamknie klapy to szukaj uszkodzenia w wiązce kabli lub sterowniku
Podłącz: Zawór N75 - sterowania turbiną; pin1-czarny, pin2- brązowo-niebieski. Zawór N18 - sterowania EGR; pin1-czarny, pin2- brązowo-zielony. Zawór N239 - przełączanie klap kolektora; pin1- czarno-żółty, pin2- zielony. Który zawór jest którym, znajdziesz po numerach części. Przewody czarne to masa, więc można je zamienić, nie ma to znaczenia. PS: te...
W okablowaniu a dalej w sterowniku silnika.
Potrzebny jest zawór n239 da sie to jakoś inaczej rozwiązać?
Zawór n239 jest sprawny i inne też. Powodem uszkodzenia był uszkodzony czujnik położenia wału korbowego.
chciałbym się dowiedzieć do czego służy zawór n239 "zawór przełączeniowy klapy kolektora dolotowego" jakie on ma zadania? Taki filmik Wujek Google wskazuje: https://www.youtube.com/watch?v=0-zgoIel...
Od niego to idzie przewód do klapy gaszącej a nie EGR. Jest to zawór N239.
Witam. Do czego jest ta blaszka wlutowana nóżkami w 3 miejscach. Mam problem z lutem jednej nóżki. Czy to jest jakaś masa? Po nałożeniu obudowy górna część tej blaszki styka się z nią tymi podgiętymi końcówkami. Zdiagnozowałem, że jeden z lutów jest przyczyną błędów w sterowniku silnika i jego niedomaganiem. Głównie chodzi o zawory N239, N75 i N 18,...
Na pracującym silniku pomiń zawór N239 ( na klapę gaszącą podaj bezpośrednio podciśnienie łącząc małą rurką wejście zaworu z wyjściem na klapę) powinien silnik zgasnąć. Jak nie zobacz czy siłownik klapy się ruszy i czy dochodzi do niego podciśnienie. To jest prosty układ na klapę albo podaję pełne podciśnienie albo przełącza na atmosferyczne z filtra...
Witam, VW Sharan 1,9 tdi 200rok, kod silnika AUY. Auto jedzie, ale nie ma mocy. EGR odłączony, wymieniona turbina, pompa paliwa, przepływomierz, wtryski, zawór n75, n239. Wszystko to jest wymienione a mimo to auto nie ma mocy od 1000 obrotów. Z góry dziękuję za pomoc.
https://obrazki.elektroda.pl/6796387400_... 42 - przekaźnik świec żarowych 61 - EGR N18 62 - zawór turbosprężrki N75 81 - klapa gasząca N239 114 - zawór początku wtrysku 120 - shut-off Trochę mi się nie podoba, że trzy szwankujące układy sąsiadują pinami.
Siema Temat poruszany wielokrotnie, aczkolwiek nigdy nikt nie wyjaśnił jak dla mnie tego jasno. Posiadam Octavię 1, 90 KM AGR, Potrzebuję schematu/ zdjęć/ porady jak prawidłowo podłączyć EGR/ klapę gaszącą(siłownik przy EGR) i zawór N18. Z N75 sobie poradziłem, nie wiem gdzie podłączyć klapę gaszącą i posiadam nigdzie nie podłączony zawór prawdopodobnie...
Pytanie czy nie ma jakiegoś zaworu zaciętego ,ponieważ są stosowane zawory które czasem się potrafią zaciąć .
Czy zawór N75 i N239 to w istocie to samo? można je podmienić? N75 można podmienić tylko z N18 miejscami a z N239 nie. Auto jest słabe bo z brakiem zasilania na N75 pracuje cały czas w trybie awaryjnym. N75, N18 i N239 sa zasilane kabelkami umiejscowionymi w jednej wiązce więc leć po wiązce i sprawdź gdzie nie ma przejścia.
Jeśli dobrze rozumiem to wnętrze obudowy zaworu EGR było zawalone syfem, a jeśli chodzi o te terkotanie klapki to chodzi o klapę gaszącą (w takim przypadku będzie szwankować albo sama klapka albo zawór N239 nią sterujący a nie ten N18 od EGR), bo nie bardzo rozumiem ? Dodano po 55 Z przykrością muszę stwierdzić, że od dziś większość ogólnie dostępnych...
jak chyba dobrze się domyślam to chodzi ci o ruchomą obrotową okrągłą klapkę, która znajduje się u wlotu obudowy EGR, a której zadaniem jest eliminowanie nieprzyjemnego wstrząsu podczas wyłączania silnika to stosuje się dwie nazwy (zrozumiałe dla większości personelu w motoryzacyjnych punktach handlowych) : - przepustnica powietrza doładowanego, - klapa...
Witam, Audi A4 B5 1.9 TDI 110 KM AFN. Czy ma ktoś schemat podciśnienia bez zaworu N239? Bo już mam dość słuchania "zmień to i to". Wymieniłem węże podciśnienia, zawory N18, IN75 i turbinę, ale dalej mam brak mocy.
Nie ma EGR zlikwidowane całkowicie i zaślepione wyjście z kolektora wydechowego. A co w takim razie z zaworem N239, który sterował EGR i pośrednio wpływ na zawór N18 i dalej na N75? Jak wygląda kwestia wężyków, bo ewidentnie jakby któryś był niepodłączony i brak podciśnienia?
Witam, na początek chce zapytać czy ta przepustnica którą wymienili w serwisie jest elektroniczna ,czy mechaniczna sterowana podciśnieniem? Błędy podane mają opisy:1282 Zawór przełączeniowy klapy kolektora ssącego-N239 i 19559-Silnik klapy kolektora ssącego-V157 uszkodzony.Ten drugi mówi o klapie elektronicznej, czym zresztą sugerowali się mechanicy.Problem...
na kolektorze dolotowym masz zawór gaszący silnik(taka metalowa gruszka) zobacz gdzie z niego idzie szlaufik a znajdziesz N239. po błędzie jaki podałeś wychodzi zwarcie do masy więc zawór gaszący możesz miec zamkniety i problemy z odpaleniem i mocą. sprawdz kabelki są dwa jeden stale 12V a drugi ma taktowanie z kompa i to właśnie on może mieć zwarcie...
Już to widziałem i wiele osób podmieniało te zawory i nie było problemu to raczej nie ma wpływu ale poszukam u kogoś sprawnego n18 i sprawdzę ale nie wydaje mi się że on jest problemem Dodano po 4 Dzisiaj podłączyłem zawór n18 od kolegi bez zmian czekam na gościa z kompem może on coś powie po sprawdzam go i dam znać Dodano po 1 Temat chyba rozwiązany...
Faktycznie, teraz widzę, że to oryginalna część ale podaj ten pełny numer nad znaczkiem firmowym Audi to osoby posiadające ETKĘ od razu napiszą co to za dinks. Element zaznaczony na poniższym foto nie jest zaworem EGR (zawór EGR to N18, który wygląda zupełnie inaczej i jest w innym miejscu komory silnikowej), jest to elektrozawór N239 sterujący klapą...
Pozostaje raczej podmienić zawór sterujący gruszką,zapewne jest zużyty. Po wyrzuceniu N239 z obiegu turbo reaguje dobrze, auto jedzie. Ale po podpięciu ciągle problem
Szkoda, że nie napisałeś na jaki kolor kopci ale wygląda na to, że chyba elektrozawór N239 dostaje zwarcia i przymyka klapę gaszącą. Nie napisałeś czy zawór EGR wymieniłeś na nowy czy na jakiś używany a jeśli na używany to pewnie zasyfiony wewnątrz bo w przypadku zwarcia na N239 silnik (przy czystym EGR) by zwyczajnie gasł. Jeśli nie gaśnie a dławi...
Przyczyną przeładowania turbo nie jest i nigdy nie będzie ani przepływka ani zawór EGR. Przyczyny przeładowania mogą być takie : - zacinająca się sztanga wewnątrz gruchy siłownika podcisnienia przy turbo, - zacinające się kierownice spalin zmiennej geometrii turbosprężarki, - zabrudzony wewnątrz i przycinający się elektrozawór N75, - niedrożny wężyk...
Masz dwa przewody, na jednym względem masy ( na przykład klemy akumulatora) ma być napięcie zbliżone do napięcia akumulatora czyli 13,5 do 14,4 wolt na pracującym silniku. Co może być przyczyną, że u mnie na wtyczkach od N18, N239 i N75 jest ok 3,5 V na pracującym silniku? Są takie błędy -17946 Zawór odcinający paliwo - przerwa/zwarcie do masy, brak...
poluzuj szczypcami metalową klamrę zaciskową na wężu powietrza doładowanego wchodzącego na obudowę zaworu EGR przed kolektorem ssącym i ją przesuń a następnie ściągnij ten wąż z obudowy EGR i popatrz w jakiej pozycji jest klapa gasząca - ta okrągła metalowa przesłona wewnątrz obudowy EGR - ma być ustawiona poziomo czyli otwarta, jeśli będzie przymknięta...
Pomocy! Turbina zbiera się wyśmienicie. Silnik zawsze odpala na ciepłym i gorącym silniku bez problemu. Mój problem polega na tym, że gdy próbuję utrzymać stałą prędkość powyżej 1200obr, to co kilka sekund zwiększają sie obrotu o około 150obr i spadają . Dzieję się tak ciągle , puki próbuje utrzymac obroty. Zawór zwrotny podciśnienia? dziurawe wężyki?...
nowy nabytek brata; troszeczkę historii autka - kupił auto sprowadzone po naprawie (dzwonku) - akurat pechowo bo został uszkodzony sterownik silnika, sterownik był ewidentnie klejony czerwonym silikonem by wszyscy widzieli że coś było robione, w m-cu sierpniu diagnozowałem to autko miało kilka błędów lecz dały sie usunąć z wyjątkiem jednego; 18027 -...
zawora zawora wydechowy zawora zielony zawora czerwony zawora pokrętło
czujnik zaniku impulsów pralka uszczelni wirnik środkowy panel
napęd bramy dwuskrzydłowej blaupunkt ms12bt
Poszarpane krawędzie liter w druku wielkoformatowym - przyczyny i rozwiązania Przeciek w trójniku jednocalowym po wymianie głowicy