Kolego a jaki masz olej w silniku nie masz przypadkiem tzw. "kawy z mlekiem" pod korkiem wlewu oleju?
Czy zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej powinien mieć przelot w obydwie strony ?
Witam Zweryfikuj i ewentualnie wymień zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej pozdrawiam
Do sprawdzenia zawór odmy "czerwony grzybek" w kolektorze ssącym, następnie membrana odmy w pokrywie zaworów oraz kontrolnie zawór zwrotny przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Jak znaleźć ten zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej ? Po której stronie silnika się on znajduje ?
Zatem proponuję wymienić zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej. Masz go z tylu na kapie zaworowej. Jeśli tak jak piszesz turbosprężarka była robiona, to powinno załatwić sprawę nadmiaru oleju w układzie dolotowym.
Sprawdź czy układ zasysania powietrza jest szczelny a także skontroluj zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej i przepływomierz. Są jakieś błędy zapisane w sterowniku?
Witam Sprawdź zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej najlepiej zdejmij rurkę i zatkaj palcem jak będzie chodził ok to do wymiany ciężko go kupić znajdziesz go z przodu silnika po prawej stronie wsadzona jest rurka zaworu niewidać dopiero jak się go wyciągnie to wiadomo że to zawór
Obejrzyj świece i przewody na początek czy nie mają przebicia. Potem obejrzyj przepływomierz czy nie jest przerwany a jak będziesz miał go wyjętego to od razu umyj. Jak nie wymieniałeś zawory odpowietrzenia skrzyni korowej to raczej też już czas na niego bo powinien być wymieniany chyba co 45 000 km., a jak sie zużyje to sie nie domyka. Sprawdź trójnik...
Problemem był zużyty zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej ( oznaczony u mnie 035103245G ). Oryginał w ASO 45zł. Po wymianie i skasowaniu błędów jak ręką odjął. Po przejechaniu 1000 km żadnego błędu. Dziękuję za pomoc.
Zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej da się wyczyścić, ale nie zawsze. Generalnie powinieneś ją wymienić na nową! A co do usterek, to owszem, częsta przypadłość (awarie), ponieważ mało kto wymienia ten podzespół w ściśle określonym przez producenta auta czasie!
Węże do odmy Ok? I zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej na pewno nie przepuszcza? To, że wymieniony nie świadczy, że szczelny. A nie słychac czasem charakterystycznego chrobotania z kolektora, tam gdzie jest klapa łącząca obie połówki kolektora?
tak poniewaz silnik zasysal bedzie fałszywe powietrze a skąd to fałszywe powietrze jeśli można wiedzieć ? silnik zasysa powietrze z filtra powietrza a z odmy opary + mgiełkę olejową; czy nieszczelność objawia się wyciekami oleju przy zaworze regulacyjnym odpowietrzenia skrzyni korbowej (tego czarnego dysku na pokrywie zaworów) ?
Sprawdź zawór przełączający odpowietrzenie skrzyni korbowej. Przykręcony jest do pokrywy zaworów na cztery wkręty podłączone są do niego chyba dwie plastikowe karbowane rury. W środku jest mały grzybek, który potrafi oderwać się i odsłonić przelot. Widać go po odkręceniu zawora.
Zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej sprawdziłem - jest drożny. Silnik jest suchy, nie ma żadnych wycieków. Sprawdziłem też zaślepki kanałów olejowych z małymi otworkami i próbowałem wyczyścić. Czytając o tym samym problemie ale w innych autach spotkałem się z teorią o uszkodzonej uszczelce pod głowicą pomiędzy którymś z cylindrów a kanałem olejowym....
sprawdz silniczek krokowy i przepustnice nieraz wystarczy przeczyscic Tam nie ma silnika krokowego. Nauczcie sie rozróżniać podzespoły. Sprawdź gumowe rurki z tyłu silnika od odpowietrzenia skrzyni korbowej i reszte tego układu, wyczyść zawór wolnych, wyczyść przepustnice, sprawdź potencjometr przepustnicy, a na początek odczytaj kody usterek :)
miałem V6 w MKI- czujnik był w okolicach zbiorniczka wyrównawczego. tylko w 1,8TD nie było czujnika ciśnienia wspomagania, ale że ST220 to wnioskuję że mówimy o Mondeo MKIII i tutaj w dieslach też chyba były. Jeżeli to nie czujnik, a reszta stafu uznana jest za sprawną to jednak bym szukał nadal nieszczelności- trochę wężyków jednak tam jest którymi...
Witam Natychmiast wymiana przewodów a szczególnie świec na oryginalne Motorcrafta ( Fordy Zetece nie jeżdżą na innych świecach !!!!! ) Później pojeździć z 20 km na benzynie i powiedzieć czy faluje . Jak faluje to po kolei do sprawdzenia : zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej i przewód do niego , zawór ISC , potencjometr przepustnicy . Nie ma praktycznie...
dajcie więcej danych o silnikach (jedno czy wielopunkt) 1,3 i 1.4 jednopunkt sprawdź sondę , czujnik map ok 80 hz na wolnym biegu, tps lubi śmiecić w okolicy 0.9v 1.3 wielopunkt brudny przepływomierz , nieszczelne rurki odpowietrzenia skrzyni korbowej , korek wlewu oleju (bez zdziwienia proszę) , walnięty regulator biegu jałowego , sonda 1,4 wielopunkt...
W skrzyni korbowej jak nie będą wysysane opary to zacznie się pojawiać wszędzie olej. Więc lepiej założyć oryginał niech działa jak należy, przy okazji to wiedz, że każdy jeden zawór będzie minimalną ilość oleju przedostawał do kolektora ssącego. Jeżeli niema widocznego ubytku oleju to ja bym nie szukał problemu.
no to tak, sprawdziłem dziś wszelkie możliwe przewody i nie szczelności, nie zauważyłem sparciałych przewodów. - wyjąłem też zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej (podczas pracy silnika jak już był rozgrzany), nie zmieniło to wogóle pracy silnika, to samo cały czas, a kuleczka wewnątrz po odwróceniu go do góry dnem spada na dół i jest luźna, czy to...
Ale "psiknięcie WD-40" to nie jest wyczyszczenie! Trochę czasu trzeba na to poświęcić. U mnie też przed czyszczeniem chodziła luźno, ale skok tego grzybka jest tak mały, że tam nawet g...na muchy być nie może :) Ta śruba regulacyjna powinna być zalana silikonem. Jeśli u Ciebie nie była, to może ktoś już coś kombinował. Tu masz "krokowca" od pewnego...
Dzieki za parametry czujnikow. Dzisiaj sprawdzilem mial ok 52k. Na obu czujnikach bylo napiecie ok 3,5V. Zaraz po uruchomieniu zdjalem wtyczke z silnika krokowego i zgasl wiec chyba reakcja OK. Na zewnatrz 15st a silnik mi brzeczy na 1800-2000 obr przez jakies 30s. Zaczynam myslec ze kolo mial chyba racje z tym ze ten moj egzemplarz tak ma. Jest w...
2 tygodnie temu byłem u gazownika stwierdził awarię czujnika temp.,ale nie potrafił go zlokalizować więc go odciął na kompie,stwierdził też że powinienem wymienić przewody,co też zrobiłem po raz drugi,świece też wymienione na fordowskie,ale strzały nie ustały,zdarzają się nie za często ale jednak...z tymi opaskami to faktycznie chyba przesadziłem,lepiej...
Jak mondeo wchodziło na rynek pracowałem już w aso forda gdzie pracuję do dziś. A Ty? 1.6 miał dekiel srebrny, a co za tym idzie miał hydraulikę, czyli inną konstrukcje głowicy... Kończę z Tobą rozmowę bo dla mnie jesteś zerem co nabija posty nie wnosząc nic do tematu. Marcinek2211 - jeżeli po odpięciu mafa usterka ustępuje, to wskazuje to na uszkodzony...
Witam ciągnik DEUTZ FAHR Agrotron 120 mk3 jest po wymianie pompki sprzęgłowej i nie mogę go odpowietrzyć. Znalazłem 3 odpowietrznik jeden na skrzyni i dwa pod akumulatorem. Próbowałem na naciśniętym sprzęgle odkręcić zawór schodziło powietrze następnie zawór zakręciłem i cofałem sprzęgło powoli. Po kilkunastu próbach z każdym odpowietrzeniem powietrze...
Da się jakoś naprawić wymienić zawory? Odma czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej. Jeśli tamtędyj pompuje to najprawdopodobniej uszkodzone są uszczelniacze zaworowe lub pierścienie na cylindrze. Sprawdź kompresję.
Czy uchodzi powietrze z kolektora ssącego na stojącej sprężarce- płytki zaworowe, zawór zwrotny. Czy dmucha odpowietrzeniem z skrzyni korbowej jak sprężarka chodzi- zużyte pierścienie. Sam silnik najprościej odkręcić puszkę z przewodami i powąchać- przegrzany ma specyficzny zapach. Nie namawiam do robienia tego przy podłączonej maszynie do sieci, może...
Zawór bocznikowy /biegu jałowego/-lub nieszczelność na dolocie/przewody odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Niestety zdarzają się przypadki że olej ze skrzyni biegów przedostanie się do komputera skrzyni przewodem elektrycznym. W takim przypadku komputer i wtyczki myję benzyną ekstrakcyjną i przedmuchuje sprężonym powietrzem. Następnie wymieniam gniazdo w skrzyni biegów i oringi gumowe na wtyczce. Po tym zabiegu powinien zniknąć błąd elektrozaworu ciśnienia....
Ok zamieszczam fotki Silnik 2,2kw jakieś 800obr butla 65l kompresor od liaz(tyle wiem) Jutro wykończenie i testy ;) Puki co problem z odpowietrzeniem skrzyni korbowej(gdzie zawór przelewowy można kupić?) http://obrazki.elektroda.pl/1470396600_1... http://obrazki.elektroda.pl/1856204000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2528147600_1...
Witam. Też miałem podobny problem (idento silnik), odpalał a po chwili gasł i następnie był problem z odpaleniem. Sprawa nijako sama się rozwiązała. Mianowicie owego czasu miałem zalany Lotosa 10W-40. Ciężko kręcił, dostawał dziwnych drgawek i gasł... Ale tak jakoś przypadkiem w Ksawerowie znalazłem gościa, który sprzedaje oryginał olej: Ford 5W-30...
oczywiście że może to być silnik krokowy, a jeżeli nie to sprawdź jeszcze wtryskiwacze Jak by tam był to może i tak ale go tam nie ma ,natomiast jest zawór bocznikowy/biegu jałowego/wolnych obrotów-zawór/ Sprawdź przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej /gumowa rurka wchodzi w kolektor ssący od strony grodzi lubi parcieć pękać i ciągnie lewe powietrze.
Poduszka z obrotami nic nie ma wspólnego. Czy zawór egr był czyszczony? Czy sprawdzono odpowietrzenie skrzyni korbowej czy nie zatkane? (tzw odma )
Jeżeli ucieka powietrze z portu wydechu (grzybek) w zaworze od połówek po wrzuceniu połówki to jest duże prawdopodobieństwo, że tłok wewnątrz skrzyni biegów (ten uruchamiający wodzik od przekładni zębatej połówek ) przepuszcza i dlatego masz wyciek. Połówki są tylko i wyłącznie uruchamiane prze wciśniętym sprzęgle (zaworek przy pedale sprzęgła obok...
Witam mam problem z manem tga 410 po dłuższej jeździe giną biegi 3,5,7 założyłem lewar po regeneracji, wymieniłem dwa zawory na skrzyni (nowe) i wszystko odpowietrzyłem zgodnie z instrukcja speców z eletroda.pl Układ jest szczelny żadnych wycieków a ponad to co jakiś czas zapala się lampka poziomowania (żółta) pomóżcie proszę :cry:
ten czarny zawór to jest zaworek odmy (odpowietrzenie skrzyni korbowej) zaworu upustowego(blow off) xantia nie posiada ,jeżeli chcesz założyć to załóż w tym miejscu. http://www.youtube.com/watch?v=rAIoCz0ob...
witam, u mnie podobne objawy, też założyłem temat, nie miałem jeszcze czasu sprawdzić wszystkiego tylko część, póki co bez powodzenia: -Również mam wrażenie zapadającego się hamulca- -trzeba sprawdzić przewód od serwo hamulcowego, u mnie hamulec nie działa tak jak wcześniej a układ jest odpowietrzony. -nieszczelności w wkładzie ssącym-czy się diostaje...
Zaślep EGR, ale ten przewód podciśnieniowy co do niego wchodzi, po prostu wkręć tam małą śrubkę - w przewód nie zawór. I sprawdź wszystko od zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej (pod kolektorem wydechowym), do - a zwłaszcza trójnik pod cewką - często się zasysają - )( - o tak :)
Turbina do sprawdzenia lub odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma).
http://obrazki.elektroda.pl/8988466400_1... O ten zawór mi chodziło. Nazywają go "zaworem odpowietrzenia skrzyni korbowej". W diagnostyce tzw. wolnych obrotów w/w silnika to podstawowy element do sprawdzenia, a najczęściej do wymiany. Jest sprawcą 75% problemów. Jeżeli masz wątpliwości to go wymień bez zastanowienia. jego nieszczelność...
czyszcenie przepływomierza plus wymiana zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej (razem z rurką w kształcie litery "L" ). zawór biegu jałowego to ostateczność
Witam, mam problem z tym układem tylko w Atego I 1828 2002 rok produkcji, skrzynia 6 biegów + połówki. Rano po odpaleniu biegi wchodzą jak w masełko idealnie po prostu, ale z czasem i podczas dłuższej jazdy zmienia się biegi coraz ciężej, czasem bywa, że biegu nie można wyrwać albo włożyć. Na początku układ został odpowietrzony.. Nic to nie dało Potem...
Witam, Trafiła do mnie Octavia 1.4 BCA z 2007 roku. Silnik na wolnych obrotach nie pracuje równo. Ktoś wymienił zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej , przepustnicę i założył nową sondę przed katalizatorem. Po wstępnej diagnostyce wyszedł błąd 16518 HO2S1 (no activity detected) , poza tym czas wtrysku jest za długi (na ciepłym silniku ok 5ms) , podciśnienie...
Witam kolego, mam właśnie ten sam problem jak udało się go obejść. Zawór odpowietrzający już wymieniłem i narazie nic to nie dało.
Witam, dopóki silnik jeździł ze starą głowicą to wszystkie podzespoły zużywały się równomiernie. W momencie jak silnik został doprężony "zrobioną" głowicą(min. dotarte zawory), to silnik zaczął brać olej - przepuszcza na pierścieniach. Ewentualnie sprawdź jeszcze odpowietrzenie skrzyni korbowej.
Możesz podarować innym; pompa wtórnego powietrza wraz z zaworem i przekaźnikiem ,klimatyzację , ASR i odpowietrzenie baku pozostawiając jednak zawór. Nie wiem jak ze skrzynią automatyczną , bo 2,5 niektóre miały takową. Na pytanie po co to? . można domyślić się ,że Kolega ma zamiar startować w rajdzie po bezdrożach.
Jest to odpowietrzenie skrzyni korbowej.W momencie kiedy są przedmuchy poprzez pierścienie z cylindrów spaliny,bądz też sprężone powietrze dostaje sie do skrzyni korbowej.Jeśli nie miałoby ujścia to wydmuchałoby uszczelki.A tak jest ta odma.W starszych silnikach była to rurka na zewnątrz,jednak teraz ze względu na środowisko wykorzystuje się te spaliny...
Chodziło mu chyba o zawór sterujący turbosprężarką. Jeśli wypluwa bagnet, to albo jest problem z odpowietrzeniem skrzyni korbowej, albo silnik ma przedmuchy czyli złom, co by wyjaśniało słabe przyspieszanie z dołu. Kopci na siwo momentami?
Do pełni szczęścia trzeba jeszcze przerobić odpowietrzenie skrzyni korbowej (zaślepić kanał łączący skrzynię korbową, z kanałem dolotowym, i zrobić odpowietrzenie do atmosfery - "dziurka" w odpowiednim miejscu. Z kanału dolotowego wywalić zawór widoczny na foto i zamontować filtr powietrza Cytat z: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15...
zawora odpowietrzyć skrzynia korbowy skrzynia odpowietrzyć odpowietrzyć skrzynia
sprężarka lodówce transmisja bezprzewodowy geometria zawiesi
radio makita kabel brake radio
Polsat Box D64AX – nagrywanie programów, PVR, obsługa dysków USB, chmura nPVR EM34 – podłączenie magicznego oka do radia, schemat, żarzenie, AGC, zamienniki