Praw fizyki nie oszukasz więc zainstaluj grzałke do zaworu APS :D A tak poważnie jak rozmrozisz zawór to Zdejmij tłumik hałasu od zaworu aps sprawdz czy brak wycieków powietrza oraz czy zawór wogóle zbija.
Do ilu pompuje ? i przy jakim ciśnieniu zawór zbija?
Do sprawdzenia zawór przekaźnikowy na moście.
Jeśli tam nie ma ciśnienia to jest uszkodzony zawór APS a dokładnie jego zawór zabezpieczający obwody.
Kody błędów. Zawór główny pod pedałem hamulca zawieszony lub uszkodzony czujnik w zaworze
Przy wciskaniu pedału hamulca nie może uciekać powietrze, świadczy to o usterce tego zaworu, zawór Europa jest pod akumulatorami.
Jak szybko "pompuje" ciśnienie? Być może "kończy" się sprężarka: zużyte zawory, pierścienie w sprężarce.
Panowie dziękuje za pomoc. serwisantscani1 jest dokładnie tak jak mówisz. To chyba winna zawora.
Może puszczać zawór bezpieczeństwa przy osuszaczu lub sprężarce.
w 1 jednostce błąd APS 647 przekroczone ciśń ponad 13 bar kilkadziesiąt razy oraz praca spężarki w trybie ciągłym tzn pompuje powietrze i zbija non stop co minutę. w 2 jednostce nie działają zegary powietrza, sprężarka pompuje do oporu aż zacznie zbijać zawór bezpieczeństwa, oraz wyświetla się usterka zawieszenia pneum.
W tej sytuacji bez diagnostyki nie zrobisz nic. Prawdopodobnie jest zamarzniętym zawór ecas lub przycięty zaworek który odpowiada za spust powietrza.
Takie rzeczy zaczynamy od pomiaru ciśnienia powietrza na siłownikach. Właściwe, szukamy w hamulcach, niewłaściwe, szukamy w zaworach i instalacji.
Hamulce działają na obwodach 1 i 2. Sprzęgło na obwodzie 3 o ile pamiętam. Odkręć puszkę osuszacza i zobacz w jakim stanie jest zawór, może zaklejony mieszanką oleju z wodą.
No na pewno ubytek powietrza z osuszacza trzeba usunąć bądź wymienić cały zawór.
Tak na szybko przemieniłem zawór bez podłączenia powietrza i błędy stają się nie aktywne, czyli zawór do wymiany dzięki kolego za podpowiedź :D
TLC (zawieszenie pneumatyczne) 25;otwarty lub zwarty obwód czujnika ciśnienia w poduszkach oś tylna.Co do ubytków powietrza to może być zawór lub siłownik hamulca górskiego.
Witam. mam problem w scani r 420 2005 Hpi. Zegary od powietrza nie wskazują żadnych wartości, scania zbija zaworem awaryjnym,wróciłem tak z Grecji. Wymieniłem zawór na inny ,ale nic się nie zmieniło .sprawdziłem wtyczkę ktorą się podłącza do tego zaworu - na 2 masa na 1 jest prąd na pozostałych nic Sad.Gdzie szukać ? proszę o pomoc.
EMS 4770 Zasilanie paliwem cylindrów Brak sygnału z zaworu elektromagnetycznego ilości paliwa do przedniego zespołu cylindrów 1-3. Usterka zaworu elektromagnetycznego lub przerwa w obwodzie zaworu elektromagnetycznego. Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem cylindrów nie działa prawidłowo. Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i...
Samo wyprogramowanie EGR z SOPS nic Ci nie da trzeba jeszcze przerobić mapę silnika chodzi o czujnik przepływu masy powietrza.
Problem jest po stronie pneumatycznej np. mało wydajna sprężarka, ubytki powietrza ( naczepa lub ciągnik),zabrudzone filtry szczelinowe za złączami naczepy, niesprawne zawory kierunkowe między zbiornikami powietrza lub zawór sterowania naczepy (europa) w ciągniku.Odpuszcenie przycisku hamulca naczepy nic nie da skoro w okładzie nie ma powietrza.
Też myślałem nad zaworkami płytkowymi, ale przeważnie sprężarki w których się znajdują takie zaworki to to są sprężarki wysokoobrotowe (typu chińskie 1-2 tłokowe). Z tego co wiem to jeszcze w wszystkim nowszych Scaniach, Dafach, Volvach itp. znajdują się sprężarki z takimi zaworkami, ale one zbyt dużej wydajności nie mają. Ciężka trochę sprawa jest...
Pod atrapą po lewej stronie są 3 króćce pomiarowe i tam są zamontowane czujniki ciśnienia- sprawdź manometrem. Powinno być ponad 8 barów. Układy są napełniane za pośrednictwem zaworu 4 drogowego (przy osuszaczu) Nie koniecznie zawór musi być padnięty- przyczyną może być wyciek powietrza w układzie silowników, w instalacjizawieszenia lub na jakimś zaworze.
Napisałeś ,że zawór i cewkę od połówek wymieniłeś to chyba wiesz który to zawór. Zasilanie powietrzem na skrzynię biegów jest tylko jedno przez zawór redukcyjny w ramie z tyłu skrzyni biegów po prawej stronie.
Przy teście wskaźników wszystko jest ok lecą do końca i wracają, ale żaden błąd aps sie nie zapala na desce świeci sie tylko to od niskiego stanu powietrza i zamiast cyfr sa poziome kreski i brzęczyk. A co do sterownika to można go gdzieś oddzielnie kupić? bo bylem w Suderze i podstawa osuszacza jest ze sterownikiem zawór tylko jest oddzielnie
1-może być wina w elektrozaworze pod elektroniką 2-zużyte uszczelnienia pneumatyczne 3-zanieczyszczony zawór 4-odgnieciona sprężyna na zbijaku itd..... Ogólnie oddaj zawór do regeneracji i po sprawie.
Wejdź w EMS, zawór v107 sprawdzenie i aktywuj zawór upustowy turbosprężarki. Najpierw na max i stopniowo zejdź do 30%. Prawdopodobnie będziesz miał ubytek powietrza z zaworu.
Witam mam scanie G440 2010r skrzynia manualna. Problem mam taki, że gdy zejdzie powietrze po odpaleniu słychać duży ubytek powietrza i po nabiciu ciśnienia nadal nie można wcisnąć sprzęgła (gdy go wcisnę przestaje syczeć powietrze). Jeżeli wyłączę zapłon po ponownym uruchomieniu pojazdu wszystko gra a tym samym nie słychać syczenia. Syczenie chyba słychać...
Wydaje mi się ale gdzieś po drodze na zasilaniu zaworu ECAS jest zawór tzw. przepływowy który za późno się otwiera i tym samym blokuje przepływ powietrza.
Witam wszystkich. Mam pytanie: Gdzie znajduje się zawór czterodrożny od poduszek tylnich?. Do 1 godziny zejdzie powietrzę z 4 poduszek i nigdzie nic nie słychać
Sprawdź zawór sterujący hamulcem przyczepy. Gdzie on jest w Scanii to Ci nie powiem. Jeśli zawór w ciągniku odpuszcza momentalnie to ręczny w kabinie raczej nie ma z tym nic wspólnego. Zmierz ciśnienie powietrza w naczepie, czy nie jest za niskie.
witam na moje kolego to w głównym zaworze hamulcowym potencjometry mogą przekłamywać ponieważ po wciśnięciu hamulca zapala się AIR BRAKE
Witam Ponownie, została Postawiona Diagnoza: -pęknięta tuleja w cylinderku (podstawie) między "Skrzynką" z elektrozaworami a skrzynią Ale Po tej wymianie powstał kolejny Problem: 1. -zmiana połówek odbywa się bardzo głośno , coś jak zrzutka z górnej skrzyni na małą (bez zgrzytu) Tak jak by zbyt wysokie ciśnienie Było w elektrozaworach , w serwisie powiedzieli...
Jeżeli dziura jest dużego przekroju, to nie usłyszysz łatwo syczenia, bo to wieje. Nie ma cudów, weź kogos kto naciska na spuszczonym ręcznym, a ty wex sobie jakisz spryskiwacz z pianą i sprawdzaj, powietrze może schodzić wzdłuż cięgna siłownika. Wszystko trzeba przelecieć, zawory, przewody. Może kłódka w naczepie jest nieszczelna.
Zatkałem palcem przewód i ciśnienie wzrasta wiec raczej ubytku powietrza nie ma. A czy może zawór powietrza w jednostce „daje” za mało powietrza co powoduje niskie ciśnienie. Wtrysk ten w dozowniku przy testach z powietrzem ze sprężarki pracuje ładnie cyklicznie, „od dołu nie przepuszcza w górę”
Turbinka ma pół roku, kupiona w serwisie scani, zawory i pompowtryski po regulacji. Myśle że to szczelność doładowanego powietrza będzie przyczyną, ale nie wiem jak to sprawdzić :?:
Panowie zawór europa odpowiada za sterowanie naczepom i z mojego doświadczenia wynika że europa łapie błąd i jest ciągle aktywny anie pojawia się i znika podczas jazdy. Taki błąd to: -napięcie sterowania zaworem, -ciśnienie powietrza, czujniki w zaworze - przerwany przewód can Bez podpięcia komputera nie ma co dalej podejmować dyskusji .
sprawdzić banki, mieć pewność że nie zasysa powietrza do ukł. paliwowego, przy próbie gaszenia obserwować napięcie na czerwonym , pzdr
Proponuje jeszcze raz przyjrzeć się dobrze zasilaniu paliwem . 5 bar na nowej pompie to żadna rewelacja .. Jeśli zawór przelewowy nie będzie się otwierał w układzie pozostanie szczątkowe pęcherzyki powietrza i to powoduje dokładnie takie obawy pracy silnika .
Kolego trick1983 ta ''skrzyneczka'' jest to zawór kontrolujący systemu egr.Miałem ten sam problem,komunikat na desce oraz kontrolka od emisji.W moim przypadku winny był ten właśnie zawór. Po wymianie problem rozwiązany.Podobnie jak u ciebie uciekało z niego powietrze.Cena okolo 500 euro.Zacznij więc od diagnostyki będzie taniej.Pozdrowienia i powodzenia.
niestety nic ciekawego nie było tylko coś o przeciekach spali jest poprawka odnośnie siłownika ale to do modeli z układem paliwowym XPI.Nie wiem czy pobrałeś te dane techniczne co dodałem w niedziele po kilku godzinach znikneło to z forum nie wiem czy ktos to zablokował czy eksmitowal gdzieś indziej chyba sie znalazł kuknij na ten link http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
A do zaworu ecas dochodzi powietrze? W zaworze nie ma powietrza - po podpięciu do szybko złącza i wpompowaniu powietrza do zaworu poduszki podnoszą się ale pilot nie reaguje mimo zapalonej zielonej diody.
Witam, Mam problem ze Scania R 2005 rok. Podczas jazdy bez przerwy "pika" sygnał dzwiękowy, jakby nie było powietrza i świeci czerwona kontrolka hamulców. Odczytałem błąd 7968. Mój komputer tłumaczy to jako: błąd lewego zaworu sterującego wlot.
mam Scanie 124 L 1998 rok i mam problem z powietrzem nie dochodzi mi do drugiego baku i nie podnosi mi poduszek kabiny Padł Ci zawór 4-drożny (na schemacie 60). Nie podaje ciśnienia na pozostałe obwody. Jest zlokalizowany przed "bańką " osuszacza z czterema "cyckami" :D Nie regeneruj bo przy jego cenie to się nie opłaca. Jest to najtańszy z zaworów...
Mam problem z zaworem APS mianowicie wyłącza sprężarkę tylko na moment tzn ok 5sek i z powrotem pompuje i tak w kółko. Sprężarka jest sprawna wycieków powietrza brak, APS nie generuje błędów. Czy miał ktoś podobny problem? Czego mogę się spodziewać w tym zaworze? Czy zestaw naprawczy rozwiązuje problem?
Tu masz problem z czujnikiem ciśnienia oleju, zwarcie w jego okablowaniu lub sam czujnik ale jest też możliwa usterka w obwodzie czujnika temperatury paliwa lub przepływomierza powietrza co może tłumaczyć pojawienie się dymka na desce. Najlepiej było by sprawdzić to komputerem diagnostycznym.
Witam wszystkich forumowiczów. Pacjent to Scania R 2005r. Wymieniłem zawór pod siodłem z powodu syczącego powietrza na drugi który miałem w garażu, podpiąłem żadnego błędu nie pokazywało. ABS chodził. Auto pojechało w krótką trasę ok 300km. w tym czasie zapaliła się kontrolka ABS , czerwony znaczek hamulca na desce oraz brake pedal na wyświetlaczu....
KOD USTERKI 62 ZAWÓR PALIWOWY Usterka:Prędkość obrotowa silnika nie spada wystarczająco szybko po jego wyłączeniu. Przyczyna:Częstotliwość sygnałów prędkości obrotowej doprowadzanych do pinów 21 i 22 nie maleje wystarczająco szybko po zaniku napięcia na pinie 47. Komentarz:Prędkość obrotowa powinna zmniejszyć się co najmniej o 150 obr/min w ciągu 4...
Zamiast auto na klocki... proponował bym sciągniecie wału... może jest troche roboty, ale 100% bezpieczne :) Można dmuchnąć w kolano przy retarderze lub odkręcieć przewód przy zaworze proporcjopnalnym, przy okazji będziesz będziesz widzał czy olej się z niego nie wylewa , bo jeśli tak to niedobrze. aha z tym powietrzem to nie przesadzać 4-6 bar wystarczy......
Witam. W odpowiedzi dla Tomek 2907: Zawór odpowietrzający jest po to, aby po zakończeniu pracy układu SCR opróżnić go z pozostającego tam płynu. Jeżeli aktywujesz zawór odpowietrzający, a zawór sprężonego powietrza jest nieaktywny, to nie zaobserwujesz żadnych skutków, po za spadkiem ciśnienia Adblue. Wszystkich, którzy mają problem z Adblue lub z innym...
Witam Mam problem odnośnie ograniczenia mocy Po odpaleniu auta pojawia się błąd ems 4123 zasilanie napięciem w obwodzie reduktora powietrza. Problem w tym iż reduktor ( wtrysk adblue ) ma opór 14ohm. Aktywację normalnie można zrobić i wtrysk działa. Kable zrobione nowe od reduktora. Po zgaszeniu błąd można wykasować a po odpaleniu po ok 40 sek. pojawia...
Może zawór ręcznego hamulca nie spuścił ciśnienia z układu, albo pękła sprężyna w siłowniku hamulca. Sprawdź na rolkach hamulce Dodano po 9 Jeżeli chodzi o układy pneumatyczne, to we wszystkich samochodach są podobne, znajdź schematy, przestudiuj trochę i jak na początek to wystarczy. Jeżeli chodzi o hamulec ręczny to sprawa jest prosta - zawór ręcznego...
Jak pedał zostaje w podłodze, to inne kalosze- zaciera się tłok w pompce (serwie) lub uszkodzone serwo, zaworek podawania powietrza dla wspomagania nie cofa się, lub coś koło tego, może pęknięta sprężyna powrotna.. Uszkodzenie mogło powstać na wskutek zbyt wysokiego ciśnienia powietrza w regulatorze w (zaworze) 4 drogowym w APS. Pompka przy pedale ma...
Jeśli sądzisz Kolego że to prosty układ to się mylisz. W załącznik opis APS Good Luck :D 1720000 to numer jednostki. kod 647: Regulacja ciśnienia Ciśnienie w układzie wynosi lub wynosiło ponad 13,0 bar. Elektryczna lub mechaniczna usterka jednostki sterującej, sprężarki lub zaworu elektromagnetycznego. Zapala się żółta lampka ostrzegawcza. Układ obniża...
Witam wszystkich. Mam problem ze Scania R380 mianowicie nie pompuje powietrza i ucieka powietrze z tego zaworu co spuszcza tzw. psikacza. Zawór Aps z podstawą osuszacza zmieniony na inny używany pierwsze odpalenie bylo ok nabiła powietrza, a nastepne odpalenie drugiego dnia nabiła 10 bar zbiła powietrze lecz na wyświetlaczu nie gasł komunikat który...
Zamieniłem zawór w filtrze paliwa na inny używany z drugiego auta i dokręciłem trzpień w obudowie filtra choć i tak jest lekko ruchomy na boki i ciśnienie po zgaszeniu auta trzyma około 5 czyli ok. Po jeździe próbnej pracuje równo ale moim zdaniem nie ma ducha . Inne auto bez naczepy po wciśnięciu gazu w podłogę na najwyższym biegu wciska w fotel a...
Tak w retarderze jest olej a ten czujnik to sam wymienialem i okazal sie niesprawny.ale wczesniej zrobilem absy i nie bylo zadnych usterek ani w retarderze ani w absie i wraz nie zalacza sie retarder.zastanawia mnie tylko dlaczego spuszcza powietrze w tym zaworze po zaciagnieciu retardera.przekaznik dziala bo slysze go i widze jak zapalaja sie stopy.co...
Czujnik jest sprawny tylko nie ma napięcia na czujniku Mnie zastanawia to zdanie... Jaki czujnik jest sprawny?? Jakiego napięcia nie ma?? Z czujnikami ciśnienia w układzie pneumatycznym jest dokładnie tak jak kolega wyżej napisał. Wartości ciśnienia poszczególnych obwodów idą CANalizą a zegary jedynie wyświetlają te wartości. Do zaworu APS dochodzi...
Witam KOD 26 Brak sygnału prędkości jazdy, lub sygnał niewiarygodny PRZYCZYNA Brak sygnału wejściowego na styku B29, sygnał wykazuje nieprawdopodobnie dużą prędkość jazdy, ma zbyt wysoką częstotliwość, lub ma zbyt wysoki lub zbyt niski poziom napięcia. UWAGI Sygnał tachografu wykazał prędkość powyżej 150 km/h. Tempomat, ręczny gaz i regulacja biegu...
jedyny błąd w EDC to 62-problem z gaszeniem silnika za wolno gaśnie Prędkość silnika nie spada dosyć szybko gdy silnik jest wyłączony. Prędkość silnika musi zmniejszyć się przynajmniej o 150 obr./min w ciągu 4 sekund. Cewka nastawcza nie ma zasilania (silnik jest wyłączony). Przy kolejnym uruchomieniu silnika, moment obrotowy jest ograniczony. Normalny...
26-Brak sygnału prędkości jazdy, lub sygnał niewiarygodny. Przyczyna: Brak sygnału wejściowego na styku B29, sygnał wykazuje nieprawdopodobnie dużą prędkość jazdy, ma zbyt wysoką częstotliwość, lub ma zbyt wysoki lub zbyt niski poziom napięcia Uwagi: Sygnał tachografu wykazał prędkość powyżej 150 km/h. Tempomat, ręczny gaz i regulacja biegu jałowego...
zawora powietrza scania zawora zawora scania
fiata punto kontrolka poduszki zmywarka awaria drzwi excel format komórki
spawarka wybija bezpiecznik tablica kierunkowa
Nie odnaleziono sesji w systemie - przyczyny i rozwiązania Objawy uszkodzonych świec żarowych w dieslu: trudności z rozruchem i dymienie