Tak chodzi o te zawory.
Witam Miałem taki problem robił go zawór ABS.
Ssący 0,45, wydech 0,70, pompowtryskiwacz 6 Nm + 60*( * stopni).
Na drugiej fotce masz kod 17060; Wygląda na to , że masz zwarcie do masy w obwodzie zaworu elektromagnetycznego lub w samym zaworze , Więc sprawdź wiązkę i wtyczkę do tego zaworu a jeśli tam nic nie znajdziesz to wymień zawór.
Tak- http://www.erfa07.dk/tekinfo/scania/faq/...
http://wiki.enrogen.org/images/d/d5/Dc12... tutaj masz podane wszystko
Witam Jeśli używasz SDP3 to program sam ci go pokaże .jest nad wałem napędowym a dokładnie przykręcony do obudowy planetarki nad zabierakiem wału napędowego.W środku masz dwa tłoczyska jeden od planetarki wysoka niska drugi od połówek ten mniejszy.
Jeżeli zawór działa poprawnie a nie domyka to do wymiany miałem kilka takich przypadków w R-kach,Zawór działa elektrycznie ale przepuszcza mimo całkowitego zamknięcia.
Przód. Z tyłu nie ma zaworów sterujących ABS. Zapewne chodzi o zawór sterujący V4.
Panowie dziękuje za pomoc. serwisantscani1 jest dokładnie tak jak mówisz. To chyba winna zawora.
Witam W załączniku opis.
Modulator sterujący hamulca przyczepy rozprowadza ciśnienie w obwodach zasilania i pracy przyczepy. Moduł przyczepy jest sterowany elektronicznie i pneumatycznie. Część elektroniczna zawiera trzy elektrozawory i czujnik ciśnienia dla przewodu sterującego do przyczepy. Ciśnienie z zaworów elektromagnetycznych (wraz z ciśnieniem roboczym z obwodu przedniego...
Ja jeszcze dodam, że silnik powinien być zimny, a zawór ssący na 0,45 mm.
1) Czy widziałeś ten "rozlecony" synchronizator czy mechanik robił bez Twojej obecności i tak Ci powiedział? 2) Wstępnie podejrzewałbym zawór zmiany połówek.
Praw fizyki nie oszukasz więc zainstaluj grzałke do zaworu APS :D A tak poważnie jak rozmrozisz zawór to Zdejmij tłumik hałasu od zaworu aps sprawdz czy brak wycieków powietrza oraz czy zawór wogóle zbija.
Mam problem z połówkami w scani 114 skrzynia grs900 otóż po przejechaniu około 100 km zanikają połówki, elektrozawór od połówek wymieniony proszę o pomoc.
Do ilu pompuje ? i przy jakim ciśnieniu zawór zbija?
To może być nie sprawny wtryskiwacz. Sprawdź czy kolektor wydechowy na tym garnku nie jest wyraźnie najgorętszy po uruchomieniu motoru. Kontorla ustawienia zaworów i pompowtryskiwacza, oraz, czy mosttki na zaworach są na swoich miejscach.
Rozumiem, że pomiar ciśnień wskazany na komputerze jest odczytywany z czujników przy zaworze głównym?
Tu masz zwarcie do masy zaworu elektromagnetycznego odpowiadającego za ruch w lewo. Sprawdź sam zawór, złącze i wiązkę przewodów.
Kody błędów. Zawór główny pod pedałem hamulca zawieszony lub uszkodzony czujnik w zaworze
Biorac pod uwagę cisnienia o jakich mowisz chodzi o zawór na akumulatorze wysokiego ciśnienia. Pozdrawiam.
A jeśli usterka będzie się nadal pojawiać to wymień zawór EBS D39 pod pedałem hamulca bo pewnie czujniki w zaworze już powoli dokonują żywota.
Moga byc tez uszczelnienia na zaworach
wymień główny zawór hamulcowy potencjometry lecą w kulki domena scanii
Moduł hamulca głównego czyli główny zawór pedału hamulca?;) Dokładnie tak .
Prosze o schemat ustawienia zaworów i pompowtryskiwaczy scani 4 hpi 470km rok 2001. Z góry dziękuje.
No tak . Masz zwarcie do masy prawdopodobnie na przewodach między zaworem sterującym a sterownikiem. Skoro tyle już sprawdziłeś to odłącz zawory sterujące od sterownika i sprawdź przewody pod kątem zwarcia między B 18 a masą nadwozia. Może też być uszkodzony zawór.
sprobujcie przeregulowac zawory
Witam ponownie. Panowie dźwignia hamulca ręcznego wymieniona niestety nadal to samo. Zwór sterujący siłownikami przejrzany, sprawny technicznie (to nie jego wina), zawór w którym przemieszcza się kulka przemyty działa prawidłowo to również nie jego wina. czy ktoś może miał podobne objawy w innym jakim kol wiek pojeździe wcale nie musi to być autobus....
Podłączając powietrze z zewnątrz jesteś w stanie sprawdzić czy retarder działa czy nie,lecz uszkodzony zawór proporcjonalny NIE zawsze pokazuje błędy.
Zawór przelewowy xxxxxxx082 lub mechaniczna pompka zasilajaca.
Ale gaśnie normalnie. Czyli to będzie ten czerwony zawór
Może warto byłoby przeregulować zawory??
mam pytanko, w jaki sposób ustwia się pompowtryski? na czym to polega? Coś jak zawory? Jeżeli tak to jaka odległość pomiędzy główką wtrysku, a konikiem zaworowym? Gdzieś słyszałem, że też można na wysokość sprężyn. Ile w tym prawdy? W silnikach PDE na wysokość sprężyn, od zafrezowanej podstawy sprężyny, do górnej podkładki sprężyny. Wysokość 66,9 mm...
Być może padł elektrozawór na skrzyni lub nie ma zasilania na ten zawór.
Kod usterki powstanie tylko wtedy, gdy wartość ciśnienia zasilania będzie poniżej dopuszczalnej granicy przez co najmniej 7 sekund. Limit czasu został ustawiony tak, by kod usterki nie powstał w wypadku chwilowego wahania ciśnienia nie spowodowanego usterką. Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zasięg, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną...
Szanowni koledzy, przy okazji zapytam co ile kilometrów powinno się przeregulować zawory w R420 HPI?
Kluczowe pytanie w tej sprawie jest przy jakim ciśnieniu otwiera się twój zawór bezpieczeństwa . Proponuję podpiąć manometr pod osuszacz i sprawdzić przy jakim ciśnieniu otwiera , na pewno na zaworze bezpieczeństwa jest napisane ciśnienie otwarcia. Możliwe że jest uszkodzony i puszcza szybciej niż osuszacz kichnie , o ile dobrze pamiętam to ciśnienie...
Masz otwarty obwód lub zwarcie do zaworu ABS przy lewym kole. Sprawdź opory między pinami na zaworze. Jeśli są różne lub 1 para nie ma przejścia to masz uszkodzony zawór.
tak siłownik ,przechodziło powietrze z komory postojowego ,do komory nożnego i dlatego uciekało przez zawór EBS
Do sprawdzenia zawór przekaźnikowy na moście.
Świadczy to niestety o źle pracując zaworze poziomującym.
Jeśli tam nie ma ciśnienia to jest uszkodzony zawór APS a dokładnie jego zawór zabezpieczający obwody.
No to diagnostyka, może to przekaźnik, lub jakiś przewód w wiązce silnikowej na połączeniu rama/kabina, czujnik na kole zamachowym. Jeżeli wszystko ok, to EDC lub koordynator. Zawór jest sterowany z EDC. Komputer nie wyświetla bledu, więc nie ma komunikacji z lampką, bo w takiej sytuacji na bank powstał błąd w EDC.
Witam. Jak ustawić zawory w Scanii 114 380 DC 11? Dzięki za odpowiedź.
A co to czerwony zawór ?
Podałem wyżej opis zaworu od scanii, działanie takie same ( cały schemat działania) ,scania ma strzałkę ale można dmuchnąć w niego i będzie wiadomo jak działa .Sprawdziłem zawór z volvo też ma strzałkę, producent jest ten sam jak w scanii .
Witam czy wiadomo co to była za przyczyna z tymi blokującymi hamulacmi, bo mam scanie 99r i dwa razy mi sie zblokowały hamulce prawy przód i prawa oś ciągnąc, oś wleczona i prawa strona ok, mechanicznie sprawdzalem wszystko ok, czyżby to był ten zawór EBS?
No na pewno ubytek powietrza z osuszacza trzeba usunąć bądź wymienić cały zawór.
Kolego jaki znowu zawór przecież włączenie przystawki maż w tej rączce co na foto żółta klapka
scania zawora zawora hamulec scania zawora elektromagnetyczny scania
termostat naprawa logika zapłonu projektować autodesk
podlaczenie wstecznego podlaczenie wstecznego
Citroen Berlingo 2008 1.6 HDi – numer OE czujnika korka wlewu paliwa 1503.L8 1503.L9 Toyota Yaris II 2011 – demontaż płytki drukowanej z brzęczykiem i elementami licznika