Zawór od turba jest otwarty ponad 65 procent co powinno być notlaufem. Turbo albo ma zapieczone łopatki albo grucha w oleju albo podcisnienie nie dochodzi do niej. Turbo martwe.
EGR usunięty ze sterownika i zaspawany. Zawór turba dobry. Nie ma buta mimo 2,5 bar.
Czy to będzie ten elektrozawór od turbo? Nie, to co zaznaczyłeś to czujnik różnicowy dpf, zawór turba jest niżej, schowany za peszelem na zdjęciu https://obrazki.elektroda.pl/4164711500_...
problem z doładowanie, wchodzi w tryb awaryjny. W pierwswzej kolejności sprawdzić dokładnie szczelność przewodów od turba do kolektora ssącego, przewodów sterowania do zawora, Sprawdż czy zawór na turbinie się nie zacioł. Sprawdż zawór tyrbiny czy nie dziurawy(ten bączek)
nawet po wypieciu węzyka od turbo powinna ona dawać ciśnienie wię problem jest w samej turbinie lub zatkany wydech, zawór EGR otwarty. Jakie masz parametry turba i przepływki?
To szukaj dalej. Obejdź zawór od turba i zrob logi. Powinien przeładowywać
Jak dobrze pamiętam to zatykal się filterek paliwa na pompie wtryskowej i będzie przymulony silnik, a odnośnie turba sprawdź zawór na kolektorze o którym wspomniałeś oraz egr i czy masz układ szczelny węże intercoler itd .Piszesz że auto moc jaķąś ma czyli turbo coś daje baypas domknięty wirnik cały więc do turba bym się nie czepiał narazie
Witam proszę podłączyć auto pod sprzęt diagnostyczny i sprawdzić parametry w bloku 3,11 najbardziej prawdopodobna usterka to zawór n75, następuje przeładowanie turba i traci moc.Zawór do wymiany lub reanimacji.Proszę sprawdzić również wężyki podciśnieniowe czy jakiś nie spadł lub nie jest przetarty
to jest silnik AAZ rok 94, ciśnienie jest dobre przy obrotach ok 2000, a potem znika, znalazłem schemat połaczeń przewodów podciśnieniowych i faktycznie jest taka możliwość podłaczenia na jednym zaworze turba i recyrkulacji, a drugi zawór steruje podciśnieniem do pompy wtryskowej. Tego drugiego zaworu nie mam, a przewody są złaczone. Jeżeli jest to...
Jeśli zawór N75 struje ilością spalin dostarczanych do turba to jest taka możliwość ze przez to ze zawór był uszkodzony do turba poszła za dużą ilość spalin i turbo uległo zniszczeniu??
Posiadam auto Opel Astra 1.3 DTi. W czasie dodawania gazu auto traci moc, później zapala się konstrolka na desce, układ elektroniczny silnika. Co to może być za przyczyna? Sądzę, że może być w filtrze paliwa woda. Jak to sprawdzić? Dzięki z góry. Sprawdz czy jest podciśnienie na zaworze turba taka grucha na sprężarce podłączony przewód podciśnienia...
Jaki zawór turbiny w 318? Jak tam nie ma turba!
Z tym brakiem mocy to wydaje mi się że problem ze sterowaniem turbiny , od niedawna mam takie auto , regenerowałem pompę tandemową , ale ciągle mi w jej okolicy coś syczy , no i syczy przy zaworach regulujących turbiną , niby ten od turba "naprawiłem" ale nie jestem przekonany , na razie mam inne z tym silnikiem problemy więc to w późniejszym czasie
Zapieczone prowadnice turba lub zawory n75 lub g91. Błedy opisują wlaśnie te zawory i nieprawidłowe ciśnienie w kolektorze ssącym
Dodano po 1 Zawór N-75 do wymiany. Sprawdzałem, gruszka id turba zaciąga przy starcie i reguluje kierownicą przy zwiększaniu obrotów. Chyba że masz na myśli identyczny zawór, który steruje EGRem??
Witam wszystkich czytelników tego Forum.Ostatnio poleciał mi zawór sterujący turbem (elektryczny) poszukuje kupić osobno bez turba gdyż wysypały się tryby plastikowe.czekam na oferty. elbogtina(at)wp.pl
witam.....jestem tu początkujący i szukam porady....Otóż mam paska 2001r 101koni tdi.wieczorem zgasiłem a rano jak odpaliłem muł.....podłaczyłem komp i pokazał przepływke i zawór podcisnienia turba...po przekroczeniu tak 2500obr troche ożywał.zamieniłem przepływke z innego paska i ożył wiec zakupiłem nową i wszystko ok...ale niee długo...po przekroczeniu...
Okej narazie chyba mam winowajcę ale nie chcę zapeszać. N75 przy przekręconym zapłonie powinien cykać a w przypadku silników AHU zawsze powinien cykać nie tylko na odpalonym a u mnie właśnie nie cyka. Ogarnę na dniach n75 od kumpla podmienię i dam znać. Poza tym wyczytałem też, że w AHU w większości przypadków z odcinaniem turba jest właśnie zawór n75....
A co chcesz o tych przewodach wiedzieć,jak je podłączyć? Jak by był problem z przewodami i podciśnieniem to by waliło błąd systemu krytycznego 2 .Ale dobra ,przy vacum masz trójnik ,jedno wyjście do zaworu turba drugie idzie na zawory klap i egr.Na zaworkach masz podpisane gdzie idzie vacum.
Witam, auto dziwnie się zachowuje. Przez kilkaset kilometrów jeździ w porządku, następnego dnia po odpaleniu nie ma prawidłowej mocy. Po odstaniu np 20minut silnik znowu pracuje prawidłowo po czym po kilkunastu kilometrach po ponownym odpaleniu silnik znowu nie ma mocy. Dodam, że nagłe spadki mocy nie występują podczas jazdy, a silnik jeśli pracuje...
Witam czy jest różnica między zaworami elektromagnetycznymi jeśli numer oem. się zgadza ? Muszę wymienić elektrozawor podciśnienia turba i znajduję ich dużo po numerze oem lecz drugi numer znajdujący się pod nim różni się. Numer oem 6g9q-9e882-ca url=https://obrazki.elektroda.pl/5959882... https://obrazki.elektroda.pl/5959882400_...
Seat Alhambra 2001r 1,9 tdi,silnik AUY.Po wymianie regeneracji turba ,wymianie uszczelniaczy na zaworach auto stracilo wigor do obrtow 1900 nie chce wogule jechac przy wcisnietum pedale gazu,kolo 2200 zaczyna przyspieszac ale w momencie zdjecia nogi z gazu i ponownego wcisniecia silnik zachowuje sie jakby sie zastanawial czy jechac czy nie.Jak wciskam...
Zawór obecnie jest tylko podpięty elektrycznie żeby auto się wogole odpalało. Wszystkie wężyki od niego są odpięte a wąż z gruszki turba i z dolotu spięte są razem. Zamówiłem nowy zawór N75, zobaczę jak będzie po wymianie. Na razie turbo " samo się ogranicza" ale nie wiem czy tak mogę jeździć przez dłuższy czas (zanim przyjdzie nowy zaworek mam do zrobienia...
nie przepływomierz przy takim przypadku raczej panie szukaj nieszczelnosci w układzie zerknij na zawór od turbiny spr jak chodzi sztanga od turba czy nie jest zapieczona albo czy chodzi w całym zakresie
Błąd dotyczy zablokowanego(nie działającego) cięgna VNT, w gruszce jest czujnik położenia sztangi. Zobacz czy dasz radę przestawić dźwignę palcem (w tym silniku jest prawie na wierzchu), sprawdź czy po odpaleniu siłownik ją zaciąga, jak nie to układ podciśnień oraz zawór N75 do sprawdzenia
Witam ludzie pomóżcie. Nie mam już pomysłów auto nie ma mocy tyle co powinno sciaglem węże na żadnym nie ma ciśnienia sztanga sprawdzana kompresorem chodzi zawór n 75 sprawny wąż co idzie od turba do zaworu n 75 wgl nie ma ciśnienia nie mam pojęcia co to może być węże całe nie pekniete ani nie przytkane.. Pomóżcie.
mam pytanie aten silnik posiada zawór egr ? jest to najzwyklejszy silnik pojemność 1870 cm3 47 kw bez turba pmpa wtryskowa Lucas a jak jest to mniej więcej gdze
Dziękuje Ci, tylko interesuje mnie o jakiej różnicy mówimy. Dodam że mam przejechane ok 100.000mil, nie polecam renault nikomu ponieważ w przeciągu ostatnich pięciu miesięcy wydałem na naprawy: - 500Ł - nowy alternator, akumulator i pasek - 768Ł - nowa pompa paliwa + pasek rozrządu itd. - 330Ł - sprzęgło - 358Ł - jakiś czujnik i zawór (padło z turbem)...
Witam. Mam Leona 1.9 TDI ARL po modzie, na razie słabo, bo 183KM 383nm. Problemem jest to, że samochód słabo reaguje na wciśniecie gazu; tragedii nie ma, ale szału tym bardziej. Jak wcisnę gaz, to 2-3 sekundy nic, jak nie wciskam na maxa, tylko powoli jedzie normalnie. Opis autka: po wymianie turba, ponieważ rozsypało się; wymieniony zawór n75; pompki...
Witam !miałem kiedys podobny problem z tym silnikiem!W moim przypadku był zapieczony zawór na turbosprężarce który jest sterowanu podcisnieniem !! Warto tez sprawdzic czy powietrze z turba nie ma jakiegos lewego ujscia przez pekniety wąż dolotowy
Sprawdzałem gruszkę przy turbo, sztanga pracuje poprawnie. Co moze powodowac P0299 za niskie ciśnienie doładowania : 1 - zawór sterowania (ten na turbinie z trzema przewodami gumowymi) 2 - pęknięte gniazdo zaworu turba (widoczne po zdemontowaniu turbiny) w sumie to taki standard w tych silnikach
Chyba jednak zakupię nowy zawór od EGR'a firmy PIERBURG i zobacze co się będzie działo i czy problem się powtórzy, bo nie widze innych przyczyn jak narazie przeładowania turba. A dlaczego chcesz wymieniać zawór od egr, co on ma wspólnego z przeładowaniem turbo... Nie wiem jak jest w Twoim modelu, ale często w VW się zdarza, że elektrozaworki od sterowania...
dlaczego wprowadzasz nowe metody diagnozy Wynika to z doświadczenia !!! Kolega pojedzie na diagnostykę komputerową do nieogarniętego diagnosty i jeżeli np. zawory będą podstawione może mieć różne przekłamane parametry i błędy np. 'misfire' lub ciśnienie doładowania będzie uciekać przez zawory na cylinder i będzie błąd słabego ciśnienia doładowania....
Rok 2003, silnik FQ9 czy F9Q jakoś tak, rozbity anglik jest z roku 2000, silnik ma identyczny różni się tylko alternatorem (inne mocowanie 80w w moim 120w) oraz zawór EGR ma 5 przewodów mój 2. Dzisiaj czyściłem rury od turba, są już trochę zaolejone, czy turbo może ciągnąć olej odmą? Jak ściągnę przewód z odmy to dosyć mocno z niej dmucha czy tak ma...
Tak sobie myśle po co ktoś to ucinał i przedłużał kabel od kompa do kabiny, ten od pompy sobie wisiał niepodłączony a ten przedłużony wisiał w kabinie zaizolowany :/ Sprawdziłem wszytsko co możliwe . począwszy od zaworka turbiny, turba, danych w vagu a skończywszy na wydechu i wtryskach i zaworze gaszącym. Problem musi leżeć w pompie lub nastawniku.
Witam wszystkich :-) Drodzy forumowicze, problem z którym nie mogę sobie ostatnio poradzić. Pacjent to mój staruszek Jeep XJ 2.1td (j8s), nie dawno oddałem na regenerację turbo (Garett JR775043), zwykła turbina z zaworem upustowym sterowanym gruszką, powód regeneracji to puścił uszczelniacz i niestety lało olejem w wydech. Po ponownym montażu turbiny...
robiłem logi turba wartości zadane i rzeczywiste są zbliżone,wężyki od podciśnienie wymieniałem wszystkie, zawór n75 podmieniałem z trzech różnych audic które dobrze latały,geometrja na sztandze po odpięciu gruszki chodzi dziwnie leciutko może coś w środku spadło, ale i tak turbo trzeba robić gdyż pojawia się olej w dolocie pewno od smarowania turbiny...
A na jaki kolor Tobie kopci. WD-40 do turba też sie kiedyś nad tym zastanawiałem ale czyściłem tym zawór egr tylko go wymontowałem i wysuszyłem, a u ojca jak czyściłem dolot to moczyłem w tym szmatke i tyle co wcisnałem to wyczyściłem. Jak odpalał to puszczał czarna chmure i dawał sadzą wiec go przepaliłem parę minut na jałowym i wszystko wypluł. Znajac...
witam wszystkich forumowiczów mam na warsztacie golfa 3 1,9 tdi 110km w czasie jazdy stracił moc i po zgaszeniu nie można go odpalić, po długim kręceniu zaczyna coś łapać ale nie chce chodzić. na samostarcie odpala od razu i chodzi dopóki nie wypali samostartu. co zrobiłem i zauważyłem: 1. pasek na pompie wtryskowej był przeskoczony o dwa ząbki wymieniłem...
Parametry przeplywki i turba. Rozrzad, wydech, paliwo. Luzy zaworowe. I to nie jest zart. Raz miem przypadek ze zawory sie utopily. Brak luzow zaworowych i ciezko palil, a innym razem pacjentowi wciagnelo pasek od klimy w rozrzad. Cudem odpalil po wymianie rozrzadu, pomimo przestawienia o 4 zeby. Powrocil po czasie ze slaby. Okazalo sie ze cudownie...
Witam jestem początkujący na tym forum potrzebuje od was pomocy jestem w stanie zapłacic gotówkę za pomoc. Mam taki problem po wymianie turba auto tak jak by straciło moc nie ciagnie wsztkie wezyki podcisnienia wymienione elektro zawór nowy oryginał czujnik ciśnienia turbo oryginał wtryski po regeneracji filtr fap wycięty i usunięty elektroniczne dorzucam...
Wziąłem kolegę, wcisnął mi pedał gazu na maxa, auto wkręciło się na 2,5tys obr. Zszedłem do kanału zauważyłem że dźwignia na turbinie idąca od gruszki jest na maksa u góry, pociągnąłem ją w dół i silnik wszedł na obroty ;). pod gruszkę podłączyłem się wężykiem i strzykawką i pracuje, więc jest ok. wężyki podciśnienia są ok i podciśnienie jest. Jutro...
O ile się nei myle to za ten świst o którym piszesz odpowiada Blow off Jest to zawór upustowy nadmiernego ciśnienia które po puszczeniu gazu mogło by rozwalić turbo. Przynajmniej tak mi sie wydaje i on taki świst właśnei wydaje. Ale jak to bez turba uzyskać to nie mam pojecia, ale chyba nei da rady
Jestem właścicielem poldka kombi z silnikiem MPI czy GSI.. w kazdym bądź razzie wielopunkt obecnie na gaz i tylko na gaz..... lubie tanio i szybko jeździć i napewno jest to auto które może soełniuć pewne oczekiwania... Po kilkunastu latach używania tego typu auta stwierdzam ze jest dobre i wytrzymałe. Aby silnik był żywy należy: 1. wywalic katalizator...
Witam, mam problem po zakupie z samochodem Man TGM 26.290 euro6 2015r przebieg 550tyś km. Od razu po zakupie okazało się że auto nie ma mocy, na początku wymiana filtrów i oleju ale to nic nie dało, zdiagnozowałem uszkodzone turbo ( posiada dwa turba i uszkodzona była gruszka przez co samochód ciągle pracował na małym turbie które zaczęło puszczać olej...
Witam, mam problem z ML 270 20r. Znika sterowanie zaworuw podciśnieniowych turba i recylkulacji, po odpaleniu za około 40-50 sekund na wolnych obrotach wyskakuje błąd i jest brak masy na wtyczkach(zawory sterowane masą na obydwa piny podaje napięcie). Wymieniłem na NOWE "zaworki,turbo,przepływomierz,czujnik ciśnienia dolotowego,układ wydechowy,itd..."...
pozwolcie ze dodam swoje 3 grosze. -Jesli chodzi o gaznik to kol DOHC (o ile sie nie pomylilem) slusznie zauwazyl ze gaznik powinien byc nadcisnieniowy zwykly gaznik nie wytwozy mieszanki nie zadziala (poytrzebuje podcisnnienia z cylindrow) -Jesli chodzi o skrzynie biegow musial bys miec druga zrobiona na ideal bo skrzynka z luzami bedzie powodowac...
No właśnie ubytek oleju jest , ale to dolegliwość tych silników. Zawór chce wymienić z jeszcze jednego powodu a właściwie dwoch o których nie napisałem wcześniej , mianowicie jak wiadomo jest to silnik turbo i w różnych miejscach spotkałem się ze stwierdzeniami że przez oryginalny zawór PVC są straty ciśnienia doładowania gdyż ten zawór nie trzyma ciśnienia...
Witam, dzisiaj przydarzyła mi się taka historia. Rano odpaliłem auto i pojechałem do roboty, zatrzymałem sie po drodze na tankowanie, i po tym znowu odpaliłem auto, a tu na chwilę obroty wzrosły do 2000, jadę, a tu wogle nie ma turba. Zgasiłem, zapalam znowu, i to samo obroty na sekundę na 2000, do tego czarna chmurka z rury i brak turbo. Wcześniej...
Witam Dostałem problem jak w temacie, wyraźny spadek mocy, obroty na biegu jałowym bez problemu, przy daniu gazu razem z początkiem pracy turba wywala check i błąd pompy paliwa (niestety ogólny). -korekcja dawki na wtryskach w normie -ciśnienie doładowania w porządku -szczelny układ paliwowy i dolotowy -sprawny zawór egr generalnie parametry pracy w...
witam jestem nowym posiadaczem hondy civic i mam problem ... jestem lakiernikiem ale wiem co robie odnosnie silnika .;] tak wiec zrobiłem cały remont silnika ponieważ miał przedmuchy wymieniłem pierscienie nadwymiarowe uszczelniacze remont całej glowicy rozrząd świece przewody kopułka palec wkręce sie w obroty idealnie zrywa asfalt na 1 i tylko to co...
Wszedłem już w te avr za mocno. Przygotowalem sie psychicznie mentalnie i jakkolwiek zeby sprostac temu wszystkiemu :) Troche czasu juz im poswiecilem. Wymagający nie jestem aż nadto jeśli chodzi o różnorodność dołączanych peryferii. Dodatkowo "daje rade" pisać w Delphi i już się pod tym kątem przygotowałem i ciągle przygotowuję żeby połączyć Delphi...
Witam, Po raz rozstać się z moim oczkiem w głowie jakim jest Ibiza EVO1 z roku 1999. Auto jest w oryginale i nigdy nie miała wykonywanej operacji malowania. Rozstaje się z wielkim bólem ale zakupiłem Ibize 6J w wersji Sport. Auto miało wymiananą dwumasę, nowe wtryski, 2x czyszczone turbo, wymieniany zawór N75, gruszkę od turba, wymieniane szklanki,...
silnik turba schemat turba ciśnienie turba
schemat zasilacz antenowy zasięg telewizji naziemnej schemat elektryczny układu zapłonu
satel powiadamianie radiowe komunikacja radiowa satel
Naprawa przewodów kostek radia Seat Cordoba Fiat Brava 1.4 12V 2000 S - Wspomaganie kierownicy