Witam. Jaka powinna być wartość podciśnienia po elektrozaworze turbiny i EGR , bo z kolegą pomierzyliśmy wakuometrem i wyszło -0.3 bar po elektrozaworze i -0.9 bar przed (i dotąd jest dobrze) co daje ciśnienie turba ok 0.3~0.4 bar przy 4,5tyś obr, jak ręką regulowane było cięgno turbiny to dało ciśnienie nawet 0.7 bar. Wydaje się być za słabe podciśnienie...
Jakim cudem sterownik może wywalać błąd za dużego ciśnienia doładowania od razu po odpaleniu ?
nawet po wypieciu węzyka od turbo powinna ona dawać ciśnienie wię problem jest w samej turbinie lub zatkany wydech, zawór EGR otwarty. Jakie masz parametry turba i przepływki?
Zmienić specjalność pod nickiem. Sprawdzić pracę kierownicy turba. Sprawdzić ciśnienie doładowania. Oszacować wyniki. Naprawić usterkę.
a jakie powinno być ciśnienie?? czy brak ciśnienia spowoduje awarie turba??
olej z dolotu wylany? sterowanie turba geometrii/wastegate dziala poprawnie?
Sztanga turba chodzi bo turbina świeża.. Manometrem zmierzyć ciśnienie czego ?
Koledzy a co może być u mnie… Mam takie objawy: Auta nie mogę odpalić, muszę grzać 3 razy do końca i jeszcze ciężko odpala. A jak sa mrozy to aku kaput :( Dodam że wtryskiwacze sprawdzone, świece żarowe wymienione, filtr paliwa i powietrza wymieniony, ojel z filtrem też. Silnik to RENAULT 19 1995rokQ. Jak odpali to chodzi jak żyleta! Myślicie...
Część panowie mam pytanie dlaczego ten samochód ma dwie chłodnice i dwa turba a z chłodzeniem mam problem ciśnienie wyrzuca korkiem bezpieczeństwa . Pozdrawiam Vin WMAN38ZZ7BY256222
I dodam że nawet przy dodaniu gazu rury od interculera są miękkie. Sv nowa . Mam pytanie czy na wezu co idzie od turba do zaworu n75 ma byc ciśnienie?
witam serdecznie.Mój silnik to 1.9tdi 90ps.na wyjściu z turba,dokładnie na aluminiowej rurze na interkuler mam przykręcony mały drożny kruciec wylotwy śrubą6mm.nie wydobywa sie z niego żadne ciśnienie,czy dlatego może nie chodzic regulacja turba?zamieniałem wszystkie sterowniki i nadal przewód podciśnienia przy samym turbo jest martwy.Proszę o pomoc...
w sumie mogę tak powiedzieć ale jak to się okaże że to nie jest wina turba tylko jakiegoś czujnika regulującego ciśnienie czy coś ty wyjde na głupka. Nie wiem już co robić. Jak z nimi rozmawiałem mówili że wszystko ok na bank z turbo że dali gwarancję i że trzeba szukać przyczyny gdzieś indziej.
Nie jestem jakimś super znawcą , ale wydaje mi się że rozpylacze 4-otworkowe. Cisnienie 16,8+0,8 MPa . Końcówki do turba mają inne oznaczenia niż te wolnossące . Do U-1614 końcówka wtrysku to DOP 150s 535-4366.
dlaczego wprowadzasz nowe metody diagnozy Wynika to z doświadczenia !!! Kolega pojedzie na diagnostykę komputerową do nieogarniętego diagnosty i jeżeli np. zawory będą podstawione może mieć różne przekłamane parametry i błędy np. 'misfire' lub ciśnienie doładowania będzie uciekać przez zawory na cylinder i będzie błąd słabego ciśnienia doładowania....
Jak zalało tłok to skrzywiło korbowód. Zmierzyć ciśnienie sprężania i zrobić logi dynamiczne.
Sam błąd już jest podpowiedzią - ciśnienie doładowania granica nie osiągnięta. Brak powietrza z dołu, Coś z sterowaniem turba , dziura w dolocie.
Wypadało by sprawdzic ciśnienie doładowania po nagrzaniu silnika, jeśli jest tam to samo rozwiązanie co w 1.6 to od turba do silnika powietrze idzie dwoma przewodami, jeden bezpośrednio, drugi przez chłodnice. Może problem jest w chłodzeniu powietrza od turbiny, jeśli będzie gorące, to silnik będzie słaby
Chcesz powiedzieć, że "zaprojektowane żeby się zepsuć" dotyczy też samochodów? Dotyczy przede wszystkim samochodów bo auta naprawia się za grubą kasę a nie jak drukarkę za kopiejki ;) Większość nowszych aut co dziwne nawet japońskich to niestety pomyłka z popierdułką i cieszysz się tym autem tylko kiedy kupisz nowe bo z przebiegiem p 200k często płacz...
może masz otwarty cały czas zawór recylkulacji spalin i dlatego masz wrażenie braku mocy a w silniku td turbina jest sterowana siłownikiem pneumatycznym o ile dobrze pamietam ale żeby sprawdzić to trzeba podłączyć ciśnieniomierz i sprawdzić ciśnienie doładowania
Sprawdź wszystkie miejsca połączeń przewodów pomiędzy ECU a czujnikiem ciśnienia doładowania G31.
Dwa tygodnie temu kupiłem Golfa III TDI (94) sprowadzony (żekomo nie bity chodzi jak żyleta itd.)Sprowadził mi go kolega bez żadnego zarobku dla siebie...... .Wszystko się zgadzało pierwszego dnia gdy go kupowałem -ponieważ niezbyt szczegółowo się przyglądałem.Po tych 2 tygodniach użytkowania auta zauwarzyłem kilka żeczy które mnie zdenerwowały np.to...
Zapieczone prowadnice turba lub zawory n75 lub g91. Błedy opisują wlaśnie te zawory i nieprawidłowe ciśnienie w kolektorze ssącym
Sztomel:Zgodze sie z Toba ze to wyglada na problem z powietrzem dlatego tak jak napisalem zostalo to sprawdzone pod wzgledem nieszczelnosci w pierwszej kolejnosci .Ale ze jest to auto po wypadku przypuszczam ze moglo turbo zaciagnac resztki plastiku ktore mogly pozostac w ukladzie .Dlatego jesli by ktos mogl mi podac w ktorym kanale moge sprawdzic wartosci...
Boost control, position sensor. Jakie widzi cisnienie podczas jazdy? Regulacja turba działa?
Sprawdzałem gruszkę przy turbo, sztanga pracuje poprawnie. Co moze powodowac P0299 za niskie ciśnienie doładowania : 1 - zawór sterowania (ten na turbinie z trzema przewodami gumowymi) 2 - pęknięte gniazdo zaworu turba (widoczne po zdemontowaniu turbiny) w sumie to taki standard w tych silnikach
Bo do zegarów idzie osobny. Ale wskazania turba powiedzmy, które idą od ecu faktycznie potrafią być nie dokładne na tyle, że możesz mieć racje.
Prawie wszystkie 3 litrowe BMW jakie widziałem były w mniejszym lub większym stopniu zarzygane olejem. Można wymieniać rury, turba, wstawiać filtry zamiast odmy, ale powód jest jeden - to 20-letnie diesle z przedmuchami do komory korbowej. W środku rośnie ciśnienie i wydmuchuje olej różnymi drogami. Część przez odmę trafia do kanału dolotowego i stamtąd...
tym razem to chyba bedzie moj 4 mechanik,z polecenia i nie wiem co to bedzie.A czy dobry tamci byli najlepsi i co nic nie zrobili,owszem likwiduja jedno psuja drugie itd Dzis rozmawialem z panem Firma CZEŚ legnica,wrazenie zna sie ,twierdzi ze musi miec sprawny egr,bo bez niego turbo nie bedzie chodzic ale komunikaty pogasly a turba nie ma dalej.
Witam, Mam problem z dafem LF55 z 2010 roku, przebieg około 700k. Problem występuje nagle i trwa kilkanaście kilometrów. Po czym kontrolka od adblue gaśnie i samochód znowu ma moc. Ogólnie jak zapala się kontrolka to auto nie jedzie. Oprócz błędów o niskim ciśnieniu doładowania, wyrzuca błąd elektryczny samego czujnika doładowania. Co zostało zrobione:...
Jak używasz dwóch turbosprężarek połączonych szeregowo to uzyskujesz większe ciśnienie czyli większą moc, ale niekoniecznie uzyskujesz ją wcześniej. Jeśli zamiast jednej dużej turbosprężarki podłączysz dwie małe równolegle, to moc uzyskujesz przy niższych obrotach, gdyż małe dwa turba się szybciej 'rozkręcą' niż jedno duże.
Witam, mam taki sam problem jak Pan w temacie [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... Czy zna ktoś rozwiązanie ? Filterek płynu chłodniczego poniżej turba mam wyciągnięty, ale objawy są dalej te same. To mój pierwszy post, liczę na jakąkolwiek odpowiedź. Pozdrawiam!
Tak wszystko chodzi, esp,tc, zegary, itp. Turbo mam k03.29 czyli prawie k3s, intercooler nie wiem z czego ale duży jest, chce Koło 180km, jak bym chciał robić szatana to by się uturbilo wankla :wink: Raczej chce żeby to mniej paliło bo przy oryginalnym silniku strasznie szybko portfel robi się pusty. Co do samej zmiany turba bez mapy to średni pomysł,...
sprawdziłem turbinę .odłączyłem rurę od turba i przejechałem sie autem i było jeszcze gorzej. potem poskładałem to i nie dokręcałem opaski , turbo robi takie ciśnienie że az zwala rurę z kolektora sącego .Myśle że to nie wada turbiny.Szukam dalej
witam też mam problem z odpalaniem po nocy jak samochód stoi w garażu odpala dobrze a jak na dworzu to muszę go kręcic ze 20 s cały czas łapie ale jak by miał za małą dawkę rozruchową ciśnienie 34bary świece grzeją zapłon ustawiony co może byc przyczyną i gdzie zwiększa się dawkę paliwa poza tym samochód jest mułowaty buzer przy pompie sprawdzałem i...
Jeżeli ciśnienie pompa paliwa podaje prawidłowo, a tak wnioskuję, bo piszesz, że ma 300 bar, i rozumiem, że to jest praktycznie od razu, jak kręcisz rozrusznikiem, regulator działa poprawnie, czujnik położenia wału zapewne sprawdzałeś, czy widać obroty przy zapalaniu, czy dobrze odczytuje i nie ma jakiejś przerwy, więc wtryski zostają otwarte i auto...
No tak ciśnienie pokazuje i zwiększa się względem tego ile dodam ,,gazu" więc z tym jest wszystko ok. Ten poprzedni mój czujnik też był sprawny, bo chodzi w innej Toyocie bez uwag. Zastanawia mnie czy to może wina dalej tej zmiennej geometrii turba, może ona tak naprawdę dalej źle działa i dlatego wyrzuca ten błąd, przy jeździe auto ,,przymila" i wyskakuje...
Witam Mam problem z swoim golfikiem Otóż wymieniłem jakies 3 miesiące temu turbinę, miał brak mocy. dzwoniłem do gościa od którego kupiłem turbinę mówił że wymieni mi turbo. Po wymianie dokładnie to samo. Brak mocy. już nie chciał mi wymienić turba. muszę sam sobie radzić tak powiedział że to wina silnika nie turbo. Byłem u elektryka żadnego błędu nie...
mario-lopez , musisz przeczytać parametry takie jak ciśnienie doładowania, żądane ciśnienie doładowania i regulacja ciśnienia doładowania. Czujnik ciśnienia rzadko padał, prędzej elektrozawór. Jeszcze jedno, jaki jest przebieg auta, bo to może być turbo które zazwyczaj wymienia się co 100000 km. Sprawdź też czy cięgno do regulacji turba się nie zacina.
Ciśnienie jałowe 2 a powyżej 3 tyś 5. Wymieniłem czujnik według numeru vin w ASO i przestała się zapalać, lecz coś się dzieje z turbo, ponieważ zauważyłem oznaki oleju w przewodzie doprowadzającym do interccolera. Czy to oznaki końca turba. Pozdrawiam.
Witam może komuś pomogę... miałem ten sam problem z dafem xf 480 euro 3 spalanie przy 24 tonach na prostej i równej drodze 40-42l wymieniałem wszystko po kolei (nowe wisko turbo czujnik doładowania wtryski wszystkie części oryginalne). W między czasie kilka wizyt w serwisie i dalej nic pali jak smok, dopiero pomógł remont silnika wymiana tłoków i tulei...
wczśniej nie mialem pojęcia jakie byly błędy bo nie miałem czym sprawdzic. Dziś podłączylem vag i po przejsciu w tryb serwisowy wywala błąd: ciśnienie doładowania-róznica doładowania. Pojeździlem dziś nim troche no i przestał sie przełączać. Z odczytu należy chyba przypouszczać, że jest jakaś nieszczelność turba. Jeśli chodzi o ten olej to nie mam pojęcia...
Pany co wy wypisujecie to włos się jeży na głowie. 4 bez turba -902,904,912,914 etc. 4 z turbem -1012,1014 etc. 6 bez turba -1201,1204,1222,1224 etc. 6 z turbem - 1604 etc. lisuu Jeśli rzeczywiście masz ciśnienie na kiprze i olej nigdzie nie leci to przyczyn szukaj rozdzielacz i siłownik hydrauliczny względnie droga od rozdzielacza do siłownika w pokrywie...
Gościu zrobił chip tuning bo sobie chciał moc podnieś. Jeśli będzie stosował kilka zasad odnośnie użytkowania turba nic złego nie powinno Ci się stać: 1. Gdy odpalasz auto po postoju, wpierw pozwól zagrzać się silnikowi i turbinie a potem "gaz do dechy" 2. Zawsze po ostrej jeździe nie wyłączaj od razu silnika tylko pozwól ochłodzić się turbinie. Poczytaj...
Witam Dostałem problem jak w temacie, wyraźny spadek mocy, obroty na biegu jałowym bez problemu, przy daniu gazu razem z początkiem pracy turba wywala check i błąd pompy paliwa (niestety ogólny). -korekcja dawki na wtryskach w normie -ciśnienie doładowania w porządku -szczelny układ paliwowy i dolotowy -sprawny zawór egr generalnie parametry pracy w...
Auto ma tylko przepływke nie na czujnika doładowania ani żadnej sondy. Dźwignia turba wcale się nie rusza przy gazowaniu co świadczy że nie upuszcza ciśnienia . Gruszka sprawdzałem ciśnieniem powietrza i dźwignia wtedy pracuje w całym zakresie nigdzie nie słychać powietrza czyli układ szczelny. Moim zdaniem brak ciśnienia nie na ciśnienia powietrza...
CZesć. Znajomi mają Skodę Octavie 1,9 diesel z turbiną. Jeszce kilka tygodni temu nią jechałem i ładnie ciagnęła tzn turbo się załączało a przyspieszenie było w granicach 10,5 s bo ma założony chip tuningowy. Wczoraj wsiadam , cisnę i nic!! Turbo słychać że się kręci ale nie wiem czy wchodzi na wysokie obroty czy tylko słąbo się kręci. Przyspieszenie...
Mozesz podłączyć podcisnienie do gruszki turbiny i zobaczysz czy nie ucieka, czy trzyma cisnienie. Podlącz pod wezyk idacy od gruszki przy turbinie do zaworka n75. Ciśnienie w gruszce trzyma, także jest szczelna. Ponadto sztanga od gruszki przy zapalaniu jak i przegazowywaniu w ogóle się nie rusza. Ręką można ją ruszać bez problemu . Co do samochodu...
Hm . Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele...
Olej Castrol EDGE zgodny z normą 507-00 (zamontowany filtr dpf)norma zalecana przez Vw 506-00 .Zawsze po skończonej jeździe czekam od pół do minuty z gaszeniem auta właśnie po to aby dosmarować i wychłodzić turbinę.Dlatego jestem zaskoczony awarią turba.Logi dynamiczne robię co 6m-c celem sprawdzenia czy turbo się nie przycina ewentualnie czy ciśnienie...
Witam, jestem tu nowa, musiałam założyć ten post bo mój facet już rozłożył ręce nad moją toyota :( Kupiłam ją w grudniu i równe 30 dni po zakupie padła turbina :/ facet mój wymienił ten cały środek turba i działa, ale coś chyba jeszcze się zepsuło. On nie umie znaleźć co szafankuje. Wydałam już tyle kasy na te auto i wszystko na marne. Mam wykresy z...
Przez pewien czas , ze względu na programy lojalnościowe milczałem i ignorowałem stosowanie tańszych filtrów . Dziś tępię podobne postępowanie . Filtr MUSI być możliwie najskuteczniejszy inaczej CR musi polec. Zgadzam sie z tobą Jureczku ;- W zeszłym roku kupiłem Citroen C4 za połowe ceny rynkowej bo silnik do remontu /komunikat niskie ciśnienie oleju/...
Przewody podciśnienia nowe tak jak i zawór sterowania turbina . Węże niby mi mechanik spr ale ich nie ściągam tylko wizualnie jak kupie rury kanalizacyjne i zrobię zaślepka oraz z wejściem na pistolet to spr pod ciśnieniem podepne pod węża od turba i przepustnicy jakby była dziura to powinno syczec nawet z IC?? A jak spr układ od egr do turba metalowe...
Wina leżała po stronie turba, samochód nie umiał wydać spalin. zamykam.
A może nie czekasz na stygnięcie i ''zatrzymanie'' turba.
Jesteś świadom jak długo wypala się olej z układu wydechowego po wymianie turbiny, zwłaszcza kiedy znajdzie się on aż w ostatnim tłumiku? Sorki , nie pisałem wcześniej, olej z tłumików zlałem (zwłaszcza z ostatniego) przed wymianą 2-go turba. Dodano po 21 Może zaprowadź do kogoś ten samochód, niech go dobrze zdiagnozuje zanim popsujesz go do końca......
Sprawdź ciśnienie na cylindrach bo to jest nienormalne 3litry od zmiany do zmiany,ja leje agip i klienci nie narzekają na 10000 nic nie ubywa. Stan się zapewne zgadza, ale to już jest olej rozcieńczony ropą. Nigdy nie uwierzę w to że silniku, szczególnie z turbo nie ubywa oleju. Każdy silnik zużywa olej , wynika to przecież z zasady jego działania,...
Pierburg to jest to co steruje ciśnieniem które idzie do gruszki na turbinie która odpowiada za klapkę między turbami? Dobrze myślę?
Duża dziura będzie powodować słabe ciśnienie bo powietrze ucieka pod maskę. Nie słyszysz głośniejszego syczenia z pod maski?. Dymienie pojawiło się po czyszczeniu dolotu więc albo jak pisałem wcześniej albo któraś rura pękła ze starości przy zdejnowaniu lub zakładaniu. Jazda bez turbo nie jest groźna ale nawet "maluchy"będą cie wyprzedzać, ale jazda...
witam wszystkich forumowiczów mam na warsztacie golfa 3 1,9 tdi 110km w czasie jazdy stracił moc i po zgaszeniu nie można go odpalić, po długim kręceniu zaczyna coś łapać ale nie chce chodzić. na samostarcie odpala od razu i chodzi dopóki nie wypali samostartu. co zrobiłem i zauważyłem: 1. pasek na pompie wtryskowej był przeskoczony o dwa ząbki wymieniłem...
Witam szanownych forumowiczów. Mam nadzieje że znajdę tu kogoś doświadczonego w dziedzinie interfejsów diagnostycznych. Przyznam że od niedawna dysponuję komputerem i nie mam doświadczenia w tej dziedzinie. Dlatego w załączniku przesyłam LOGI z mojej rav4. Od 2 lat borykam się z tym samym problemem otóż gdy dodaję gazu i silnik przekracza 2000RPM to...
po podlaczeiu kompa okazalo sie slabe cisnienie w turbo I zaczelo wreszcie kipic z turba wiec przyczyna bylo turbo.dzieki za pomoc.
Miałem tez przypadek, ze turbina juz byla na wykonczeniu i taki sam objaw był. Jezeli turbo jest na zmiennej geometri to wystarczy rozebrac i wyczyscic skrzydelka od zmiennej geometrii, jezeli jest zwykła to niestety koniec turba.. a raczej tej klapki co reguluje cisnienie.
Witam, moi drodzy posiadam Citroena Berlingo 2003r. silnik 2.0 HDI RHY na układzie siemensa, auto miało jakiś czas temu wymieniane wtryski (na używane) auto tej zimy zaczęło ciężko odpalać, świece sprawne i grzeją, a mimio to już przy około 0st auto zaczynało odczuwalnie dłużej kręcić i chwilę po odpaleniu nierówno pracować. Przy obecnych temeperaturach,...
wlazłem dzisiaj pod auto i porządnie przyjrzałem się gruszce i cięgnie. zdjąłem jeszcze raz cięgno od gruszki i poruszałem kierowniczkami. i co się okazało. kierowniczki jednak się przycinają w drodze powrotu do minimalnego doładowania. Co prawda nie są zatarte mocno i jest to 1/4 ruchu zatarta. Opadają w dół od minimalnego doładowania do max bardzo...
Witam Tak jak napisał przedmówca możliwe ze było manipulowane przy turbawce . Częstym błędem przy czyszczeniu kierownic jest błędne założenie pierścienia i wtedy turbina przeładowuje . Trzeba obrócić go o 180° i sprawdzić efekt . Pozostaje jeszcze do regulacji sztanga jak inne zabiegi nie pomogą . Pzdr
witam.temat wydaje sie oklepany ale dopadł mnie pech tego rodzaju:kolega z pracy ma golfa 4 2000 1.9 (oryginalnie 90 KM) z silnikiem od caddy 110 KM(twierdzi,że z silnikiem powędrował cały osprzęt i ecu tylko nie z zegarami miał problem).Mówi,że odkąd kupił to badziewie to nigdy nie miał siły.był u 6 różnych irlandzkich znachorów.nawymieniali:przepływke,jakiś....
Peugeot expert 3 2.0 hdi rhr 2007. Historia zaczęła się od wymiany silnika po zerwanym rozrzadzie. Po tym zabiegu auto chodziło jak marzenie. Przy zerwanym rozrządzie ucierpiał jeden wtrysk( rozbilo końcówkę) . Wtrysk został naprawiony na częściach z jakiegoś tam wtryskiwacza co leżał rok czasu na półce. Pierwsze dni były dobre, silnik chodził idealnie...
Wczoraj montowałem swoja starą turbosprężarkę po regeneracji. Gdy wracałem z warsztatu gdzie to robiłem do domu samochód jechał jakby ciągnął na holu dobrą ciężarówkę, miał strasznego muła, wrażenie turbo wcale nie dmucha. Turbo robione na korasie Meletta (regenerowane z powodu występującego luzu wzdłużnego), zmienna geometria wystrojona. Nowe przewody...
Niestety turba nie mogłem zostawić w spokoju, bo wirnik strony zimnej miał ukruszoną łopatkę i pare powyginanych, co powodowało wibracje i wiadomo jaki mógł być skutek końcowy... Poza tym po cichu liczyłem, że może jednak turbo też się przyczyniało do dymienia i po robocie problem zniknie. Niestety nie zniknął. Turbinka zregenerowana, nieszczelności...
Witam Znaki na łańcuchu pokryte ze znakami na kołach, pompa włożona tak żeby dało się wkręcić blokadę od przodu, pompę regulowałem tylko na „kącie” popuszczone 3 śruby i przekręcane pompą, głowiczki nie ruszałem bo silnik w miarę fajnie odpalał i gasnął – poniżej pełny opis Dzisiaj udało mi się podłączyć jeszcze autoboss-a i ten odczytał...
Zmiana wtryskiwaczy może nic tutaj nie dać ,a wręcz może być przeciwnie , większość tych pomp jest już mocno zużyta i z tego co zauważyłem wydajność czesto nie sięga wyżej niż 48-49mgr , do tego dołóż wtryskiwacze o większym ciśnieniu pracy i wydajność pompy drastycznie spadnie. Nie wiem co ma na celu zwiększenie dawki powyżej 51mgr , bo 51mgr może...
witam mam citroen jumper 2.2hdi. 2009r. po kapitalnym remoncie silnika zakupie nowego turba regerowanych wtryskòw nowego regulatora ciśnienia paliwa auto po odpaleniu na wolnych obrotach po lekkim dodawaniu gazu słychać dziwnie metaliczny dźwięk jak by ktoś tłòkł młotkiem z góry w tłoki ale jak przekroczyć powyżej 1500 obrotów dźwięk znika...
Może masz odwrotnie zamontowany N75 jak kupiłem swoje a4 też miałem problem z niedoładowaniem zamienione były wężyki podciśnieniowe na zaworku pamiętam wtedy sprawę wyniuchał sztomel poprawiłem jak kazał i do tej pory latam i ciśnienie ładnie trzyma a już szukałem dziur w dolocie i za turbawką się rozglądałem.
Czy przybywa oleju? Może któryś wtrysk leje i nie ma ciśnienia w układzie paliwa a paliwo spływa przez tłok. Wejście na wysokie obroty może świadczyć o zaolejonym od turba intercoolerze Dodano po 51 No i odma do sprawdzenia skoro uszczelnieniem poszedł olej.
Witam. Z moją turbawką dzieję się chyba już coś nie tak. Delikatnie słychać efekt sowy i jest mokra aż kapie z niej. Podejrzałem ciśnienie ładowania w czasie jazdy i są różnicę do 2000 tyś między zadanym a rzeczywistym rzeczywiste są mniejsze około 40- 60 od zadanych i w tym czasie lekko poszarpuję. Czy te różnicę to tak powinno...
Witam, Mam problem z moja Audi a3 1.9tdi 110km 97r. silnik Ahf, turbo garetta o zmiennej geometri . Zaczęło sie od rozwalonej miski, olej wyleciał i wracałem do domu 6KM na oleju 5w40 ( tylko taki posiadałem, normalnie zalany castrol Edge 10W40). z Tydzień po tym samochód zaczął tracić moc i wolniej się rozpędzać , stopniowo przez 3 dni tracił moc....
Sprawdzę kierownicę. Turbawka jest sterowana elektronicznie przez moduł. Z tego co wiem to modu nie było. Do tego wszystkiego silnik jest chyba głośniejszy i tak troszkę klekoczący jakby zawory było słychać. Czy ktoś wie jakie ciśnienie doładowania powinno być?
Pisze Ci kolega, że ma zwykłą turbawkę bez zmiennej geometrii a Ty dalej z tym czyszczeniem wyskakujesz. Kolego pipestone74 zapewne pierdykła sprężynka w N75 ale też porównując parametry z logu 011 i 003 to masz niskie wskazania masy zasysanego powietrza w 003 jak turbo przeładowuje do ponad 2200 mbar więc i najprawdopodobniej przepływka też już swoje...
- wycięto DPF tam jest mokry z eloys a te raczej sie nie zapychają - regenerowano sprężarkę i pewnie coś tam jeszcze i to bez efektu. Wiem, że to jest filtr sadzy "mokry" i dlatego nazywa się prawidłowo FAP (według nomenklatury francuskiej), a nie DPF (według nomenklatury niemieckiej). Nie zmienia to postaci rzeczy, że filtr może być wycięty wirtualnie...
W niektórych benzyniakach to norma, w dieslach rzadko ale może być jakaś siatka (czasami stosuję się tzw filtry odmy które zatrzymują olej), w duże mrozy mnóstwo samochodów stoi z tą awarią na warsztatach np z wypchniętymi symeringami wałka rozrządu lub wału. Nie wierz w to że diesle nie biorą oleju, same silniki mają określone normy im nowsze konstrukcje...
Próbowałem wkręcać zdeżak bo na logikę turbo przeładowuje. Wkręcając opuszczam sztangę co za tym idzie zmniejszam maksymalne ciśnienie. Sytuacja wyglądała tak że tracił moc a wykres ciśnienia wyglądał tak samo czyli ciśnienie w górę - odcięcie i spadek- powrót do zadanego. cały proces trwa tyle co ciągnie na trójce do 4tyś obr. Jeśli dobrze rozumuje....
to nie o to chodzi, kiedyś miałem golfa IV SDI z zerwanym rozrządem i po założeniu głowicy od TDI auto niby normalnie jeździ ale straszny odgłos z kolektora ssącego dochodzi, przy 100km/h jest głośno jak w traktorze. Dźwięk podobny jak by bez kolektora dolotowego jechał, klient narazie tak jeżdzi ale kiedyś trzeba to zrobić. A teraz walczę z octavią...
nazw handlowych polimetakrylanu metylu: Handlowych. Czyli bełkotu sprzedawców. W pierwszej z lepszych hurtowni na pytanie o plexi spróbują się dowiedzieć czego tak na prawdę chcesz Zapewne Kolega trafiał na hurtownie, gdzie sami chemicy pracują... Inny przykład. Płyty izolacyjne mają też różne nazwy: rezotex, geaks, turbaks... Można oczywiście użyć...
No nie dobija do zadanego ciśnienia. Powodów może byś masa. Pierwsze co by sprawdził jakie jest faktycznie ciśnienie w dolocie. Przepływ może powiedzieć co nie co jak za mały to coś zatkane ,jak w normie dla tego aktualnego ciśnienia to turbo (regeneracje skopane się zdarzają) jak z duże masz dziurę w dolocie za turbo a przed silnikiem i ciśnienie ucieka....
Zaworek od regulacji turba (kwadratowy) z trzema króćcami .... zawiesza się. Częsty objaw :) w TDi Pozdrowionka
Jak by turbo nie mialo smarowania to juz by dawno stalo zapieczone i nic bys nie slyszal. Chyba zdajesz sobie sprawie z tego jaka jest tam temperatura , a jaka dokladnosc na wałku, bez smarowania, to tylko sekundy pochodzi. Moja rada to sprawdzic czy wirnik nie ma luzu, czy nie jest uszk w jakis sposob, i czy przypadkiem nie masz gdziesz dzióry w wylocie...
Dopływ oleju do turba musisz zaślepić, a nie wpuszczać w spływ do miski, inaczej nie będzie ciśnienia na magistrali. Najprostszą metodą sprawdzenia czy pompa podaje olej to zdjąć górną pokrywę z filtra i pokręcić rozrusznikiem. Jak już jest zużyta i ma problem z zassaniem, to dmuchnij kompresorem (ostrożnie !) w rurkę bagnetu jednocześnie zatykając...
Mam Passata 1,9TDi i mam taki problem że jak mu przycisne to w pewnym momencie tak jakby tracił moc ... Problem ustępuje jak wyłącze silnik i odpale go ponownie. "ten zaworek" o którym tu mowa to N75 - zawór ograniczający ciśnienie doładowania. W przypadku Jarana komputer pojazdu wpada w tryb awaryjny, podstawia zastępcze wartości przepływu powietrza...
Poniżej przesyłam kilka postów z forum www.toledoclub.pl. sam jestem użytkownikiem toledziaka 1.9 tdi "auto przechodzi w tryb awaryjny i turbawka wtedy nie pompuje pewno po tym mechanik stwierdzil ze nie ma cisnienia wyskoczyl blad 00575?? moga byc 2 mozliwosci duza nieszczelnosc w dolocie wtedy rowniez nie bedzie cisnienia + straszny batory za autem,...
Turbo w C360 ?. A kwestia pompy paliwa ?. Przecież z oryginalną turbo niewiele da. Trzeba by pomyśleć nad pompa wtryskową z regulacją dawki w funkcji ciśnienia doładowania, wtedy mogło by to nawet być ekonomiczne (oczywiście mowa o silniku 3P, który i bez turba jest dość dynamiczny, przecież te silniki ładowano do Tarpanów). O zwiększaniu prędkości...
Po mojemu: a) turbo się nie włącza i wyłącza. Za to turbo dziura to ewidentnie chwila "przezwyciężania" momentu bezwładności przez gazy. To, że w dole obrotów nie ma dużego doładowania wynika z charakterystyki turbo- żeby wytwożyć ciśnienie musi posiadać jakąś prędkość obrotową. Jest ona zależna poniekąd od obrotów silnika. Jeśli turbo pracuje (strzelam)...
Temperatura powietrza w przeplywomierzu -50 st C. Nie możliwe. Podmien przeplywomierz. Sprawdzałem obserwując wartości i termometr na dolocie i płynu chłodniczego działa poprawnie, musi być jakiś błąd w programie i stad te - 50 stopni celcjusza. Podczas obserwowania parametrów zaówzażyłęm że samochód wpada w wibracja i spadają obroty od 1900 obr/s...
Witam wszystkich.od tygodnia może lepiej walczę z Hyundai sonata 2.0 crdi silnik kia.klient przyprowadził że silnik nie ma mocy i nie wchodzi na obroty.a mieli wyjęte turbo ale wszystko ok.myslalem że to tylko to bo źle podłączyli podciśnienia kierownicy turba,na komp.blad ciśnienia doładowania i błąd p0489 egr za niskie napięcie -staly.zrobilem porządek...
Dziękuje za podjęcie tematu.Właśnie w czasie jazdy jest odczuwalny znaczny brak mocy ale nie zmierzyłem ciśnienia doładowania wczoraj bawiąc się odnalazłem iż można odczytać ten paramertr na desce w MR i co mnie zdziwiło jest różnica pomiędzy ciśnieniem atmosferycznym a doładowania na zgaszonym 15 jednostek ? Auto ma niewiele przejechane 250000km ALE...
Witam, Vicia ma założoną inną pompę vp44 po regeneracji i jest nieco lepiej,ale to dalej nie ta moc,dalej coś przymula jak by coś hamowało auto.Pompiarz który wymieniał pompę powiedział,że w pompie były jakieś śladowe ilości opiłków metalu,ale filtr paliwa był czysty bez opiłków.Nie wiem po czym fachman to poznał,ale jego zdaniem pompa nie była wyjmowana...
O ile się nei myle to za ten świst o którym piszesz odpowiada Blow off Jest to zawór upustowy nadmiernego ciśnienia które po puszczeniu gazu mogło by rozwalić turbo. Przynajmniej tak mi sie wydaje i on taki świst właśnei wydaje. Ale jak to bez turba uzyskać to nie mam pojecia, ale chyba nei da rady
Jaki jest numer kodu, nie enigmatyczne tłumaczenie typu "komputer wykrył stały błąd zaworu egr" ? Podaj konkretny numer, np. P1234 i nic więcej. Czemu nie robisz tak, jak Ci się doradza? zgłoś się do nas, ale z tymi kodami błędów i tabelkami. Nie mogą być same tłumaczenia, ponieważ bywają przeinaczane z powodów oczywistych i są trudności w postawieniu...
Witam! Panowie pomocy! Od dwóch miesięcy walczę z moim Jumperem,najpierw pękła dźwigienka zaworowa i mój super naprawiacz podmienił klawiaturę na używana która po tygodniu również padła. Niestety w.w. przy wymianie klawiatury uszkodził wiązkę przy wtrysku i później kazał wymienić sterownik(bo podobno nie sterował napięcia na wtrysk),ogólnie dramat!...
Witam jestem początkujący na tym forum potrzebuje od was pomocy jestem w stanie zapłacic gotówkę za pomoc. Mam taki problem po wymianie turba auto tak jak by straciło moc nie ciagnie wsztkie wezyki podcisnienia wymienione elektro zawór nowy oryginał czujnik ciśnienia turbo oryginał wtryski po regeneracji filtr fap wycięty i usunięty elektroniczne dorzucam...
Jedyna rozwia Dodano po 2 Jedyna rozwiązanie to turbina do sprawdzenia szczelności i pomiar ciśnienia oleju. Może być np za wyskokie bo w innej części silnika jest przytkany jakiś kanał. To spekulacja oczywiście, choć miałem taki przypadek. Ogólnie głupota trochę zakładanie używanego turba. A ten olej to jak się leje? Gdzieś tam się moczy czy zostawia...
zawora turba silnik turba schemat turba
mercedes baterie ekspres delonghi alarmy szybkozłączka pneumatyczna
zmywarka zanussi instrukcja spawarka uc3825
Wymiana żarówki podświetlenia licznika w Mercedes A-Klasa CDI 170 2001 Lokalizacja modułu 8K5907357A w Audi A4 B8