Do cylindra raczej nie wpadł , zatrzymał się na zaworach lub jest gdzieś w kolektorze. Do demontażu kolektor ssący.
Dżwigienka to to coś co wciska zawór, jeśli na którejś jest bardzo duży luz to prawdopodobnie ten zawór jest zablokowany i sprężyna nie może go zamknąć, a o otwarty zawór opiera się tłok w cylindrze. Normalny luz to jakieś 0,2 mm (dokładnie nie pamiętam). --- Zablokowany zawór już byś raczej zauważył. Poczekajmy może ktoś inny na coś wpadnie, mnie przychodzi...
bankowo musisz zdjąć sprężyny zaworowe (a co jeśli ci zawór wpadnie do cylindra?). Teoretycznie da się bez zdejmowania głowicy, ale tak jest po prostu wygodniej...
wałek przechodzi przez obudowę muszę koło zdjąć. Co do blokad to owszem jak się nie rusza później silnikiem ja muszę pokręcić wałem żeby tłokami podeprzeć zawory żeby nie wpadły mi do cylindra po zdjęciu zamków
Samo sprężone powietrze nie da rady. Ustawiasz tłok w GMP i blokujesz wał i dopiero wtedy pompujesz powietrze. Inaczej sprężone powietrze zepchnie tłok w dół i możesz mieć problem jak zawór wpadnie do cylindra. Inna sprawa taka, że sprężone powietrze utrzyma zawór przy montażu, a przy demontażu może bycym problem - zakleszczone zamki. Wtedy najlepiej...
Tylko jak podeprzeć zawór by nie wpadł do cylindra?
To jeszcze magicy powiedzcie koledze jak :-) Bo jeszcze rozepnie zabezpieczenia i mu zawór do cylindra wpadnie :-)
Ojoj. Uszczelniacze można wymieniać bez zdejmowania głowicy. Jak ktoś się boi że mu zawór wpadnie do cylindra to musi wymieniać kolejno na cylindrach w których tłok jest w GMP. Z tego co mi wiadomo to zawór niedość że nie stoi w miejscu, to jeszcze specjalnie jest mu nadawany ruch obrotowy żeby przylgnia wyrabiała się równomiernie. Pozdrawiam Witek
Jest mniej więcej tak jak napisałeś. Trzeba nalać oleju troszeczkę (15-20ml) tak aby rozpłynął się po ściankach cylindra i spłynął na pierścienie tłokowe a nie wpadł do komory w tłoku. Czekasz jakieś 5 minut i kręcisz rozrusznikiem (odłącz zasilanie żeby silnik nie odpalił), i spisujesz pomiary. Jeżeli poprawa po dolaniu oleju będzie słaba w porównaniu...
Witam ponownie. Chyba podejrzewam znalezienie przyczyny tych dziwnych odgłosów przed odpaleniem. Postanowiłem odkręcić świece i sprawdzić iskrę, okazało się że podczas krecenie początkowego nie ma iskry ale jak już słychać jakby ruch tłoka to iskra się pojawia, a podejrzewam że początkowo ślizga się sprzęgło jednokierunkowe rozrusznika na wale i dopiero...
Pacjent Polo 9n 2004 r (produkcja koniec 2003 r) przebieg 285 000 km. Silnik 1.4 TDi PD o oznaczeniu BAY. Silnik przy gwałtownym przyspieszaniu (pierwszy bieg do 4000 RPM) zaczął nagle stukać i przestał pracować na cylinder jak później okazało numer 2. Po zdjęciu głowicy skasowany tłok i trochę drobnych części grzybka zaworu wydechowego. Teraz pytanie...
Ten zawór jest urwany, tj koniec trzonka ?, czy rozpiął się zamek (półstożki) i wpadł do cylindra ? Tak czy inaczej, jak zawór jest tak zgięty, to prawdopodobnie korbowód również. Po takim "dzwonie" tłok również mógł ucierpieć i pierścienie są zablokowane w zmiażdżonych rowkach
można dać tłok w GMP na tym cylindrze, rozpiąć zapinki, zdjąć sprężynę zaworową, założyć na trzonek ciasny wężyk paliwowy, z drugiej strony w wężyk szpilkę/śrubę z uciętym łbem i to w wiertarkę i tak "dotrzeć" zawór w prowadnicy ruszając też w górę i w dół (można opuścić trochę tłok, byle nie tyle żeby zawór nie wpadł) PS: jak buda zdrowa to ja bym...
Dzień dobry:-) Potrzebuję informacji o USTAWIENIU WAŁU KORBOWEGO względem rozrządu. Wymieniałem rozrząd po naprawie silnika - zawór wpadł do cylindra - i na wałkach rozrządu mechanik znalazł punkty ustawień, ale nie może znaleźć na wale. Auto nie chce odpalać na zimno. Jak już się rozgrzeje, to pracuje bardzo ładnie. Podejrzewamy też przekaźnik świec...
Tylko wałem za mocno nie myrdaj żeby ci zawór do cylindra nie wpadł. Jeśli masz możliwość dobrze było by mieć czujnik zegarowy jest precyzyjny. Jak znajdziesz GMP wykręć rozrusznik, dorób w jego miejsce znacznik tak by za każdym razem był montowany tak samo. Przenieś sobie trwale GMP na koło zamachowe a sam kąt wyprzedzenia wtrysku przeliczysz dzieląc...
luz zaworowy sprawdzasz odkrecając śruby na głowicy,najprościej będzie jak wrzucisz fotkę z przodu cylindra do ci wszystko zaznacze,podam luzy i gdie który zawór. Prośba zrób fotke modułu i złącz w nim. Dodano po 2 dopiero na to wpadłem! Sprawdź czy nie zerwało klina na magnecie, a tak pewnie będzie.
Te duże okrągłe to tzw dysze zaworów i ta część która odbiła te krążki na płytkach musi być gładka bez wżerów .Te kwadratowe płytki to bez problemu można dorobić .Ostatnio znajomemu robiłem z popychaczy zaworowych od vw .Wystarczy odciąć tzw szklankę i gładkie denko przyciąć kątówką na kwadrat . Dodano po 3 Powierzchnie płytek i gniazd muszą być równe...
Mógł np odpaść sztyft ze świecy żarowej, lub kawałek nagaru wpadnie do cylindra podegnie zawór i wystarczy.
Błąd 8 wystąpi po zablokowaniu bloku zaparzacza - jak silnik nie jest w stanie ustawić bloku w żadanej pozycji (kontroluje to sterownik mierząc ilość obrotów na podstawie zliczania impulsów z enkodera). Sprawdzić blok zaparzacza. Mozliwości jest wiele - mogło coś wpaść do otworu na kawę sypaną, złe ustawienie granulacji (stopnia zmielenia) - jesli kawa...
Po prostu zakończ podziwianie Przy tak spieprzonym remoncie za bardzo nie ma co podziwiać. Trzeba było zregenerować głowicę i jeszcze sprawdzić jak wygląda wał. Wtedy byłoby ok. A teraz problem, że silnik nie pracuje równo. Jak ma pracować przy takiej głowicy? Przy tak zagłębionych gniazdach zawór jest jak żyletka i tylko czekać jak wpadnie w gniazdo,...
2. Zdjęcia sprężyn bez demontażu głowicy? Teoretycznie da się to zrobić, ustawiając tłok tak aby zawór się na nim oparł. Ale ryzykujesz tym, że może Ci on wpaść do komory spalania. Po za tym nie widzę sensu ( po za wymianą uszczelniacza trzonu) tej operacji. PS. Pytanie dodatkowe, jak są smarowane prowadnice zaworów skoro od góry są uszczelnione? Ten...
Pewnie że można. Tłok tego cylindra dajesz w górny martwy punkt GMP, zbijasz miseczkę zaworu, wyciągasz zamek, tłok jest w górze to zawór oprze się na nim i nie wpadnie do cylindra. Wymieniasz, składasz i gitara.
Paliwo dochodzi, pompka pracuje, rozrząd dobrze ustawiony, sprężania nie mam jak sprawdzić narazie o logów nie zrobię. Brak komputera. Dopóki zawór w starym silniku nie wpadł do cylindra wszystko działało bez problemu
auto przerywa i jest słabe. Nie wiem gdzie szukać... Ciśnienie na cylindrach sprawdzałeś, bo jak tam coś wpadło to któryś zawór mógł dostać
zablokował się zawór, najlepiej jak już poprzednicy pisali odkręć kolektor ssący (kilka śrub na klucz 13 i wyjmij resztki szmaty i będzie dobrze, wiem, że tam jest ciasno, ale było uważać, dobrze, że nie wpadła jakaś śrubka... na drugi raz się będzie bardziej uważać ;) nauka kosztuje niestety poza tym niewiem jak tam zakładacie filtr stożkowy skoro...
Nieprawda, widziałem kiedyś silnik, był przy betoniarce... Ale tak serio, klient nie oczekuje zwrotu kosztu samochodu, ani wymiany układu hamulcowego, tylko przywrócenia stanu poprzedniego. Warsztat popełnił błąd, to niech go naprawią. Twierdzą że wszystko OK, niech dadzą 3 miesiące gwarancji na to że zawór nie wpadnie do cylindra. Albo zdjąć głowicę...
czy można wymienic sprężyny zaworowe bez ściagania głowicy z ciagnika? Czy to głupi pomysł i po ich wyjęciu zawory wpadną mi do tulei na tłok? Zawsze możesz odkręcić wtryskiwacze, i tłoczyć sprężone powietrze do cylindra.
Zawsze pozostaje zrobić tak: 1. Zjechać tłokiem troszkę niżej aby zawór się o niego nie oparł, ale by też w razie czego nie wpadł do cylindra. 2. Przywalić sporym młotkiem kilkukrotnie w podkładkę. 3. Napchać sznurka, podjechać tłokiem do GMP i zablokować wał w tej pozycji. 4. Normalnie rozpiąć zawór i zrobić co trzeba. I tak na każdym cylindrze. Też...
Już wszystko jasne.Fragmenty końcówek wpadły do cylindrów i uszkodziły tłok i gładz cylindra na 2 a na 3 kawałek wpadł między zawór i gniazdo.Rysa na gładzi jest tak głęboka że dyskwalifikuje blok do dalszego użytku.Zastanawia mnie jedno.Dlaczego zniszczyły się końcówki wtrysków.Dodam że silnik miał 140 000 km przebiegu.Spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem?
W presostacie jest zawór odprężający sprężarkę (spuszczający ciśnienie z cylindra sprężarki), gdy jest w stanie wyłączonym. Presostat wyłączony - zawór otwarty. Presostat załączony - zawór zamknięty. Jeśli ta rurka do presostatu nie jest dziurawa, to trzeba wyjąć zawór odprężający z presostatu i go sprawdzić. Kiedyś demontowałem to w presostacie wyglądającym...
Powodem awarii była połamana prowadnica zaworowa. Kawałki metalu wpadły zaworem ssącym do cylindra, trochę go zdemolowały a przy okazji tłok poprzez kawałki metalu przywalił w zawór ssący, który uszkodził panewkę odprężnika. Wymiana zaworów, prowadnic załatwiła sprawę. pzdr
Samochód na trasie zaczął szarpać i zgasł nie możliwe było ponowne uruchomienie(nie odpalił ponownie). Został zcholowany. Po kilku dniach po odpaleniu zaczął nierówno chodzić stukać a z tyłu kłęby czarno niebieskiego dymu. Po zdjęciu głowicy okazalo się że szklanki są żużyte i wypadł jeden zawór wydechowy. Dodaję że auto ma po 4 zawory na cylinder wpadł...
Ok. ja wiem jak to zrobić. Chciałem tylko spytać czy ktoś już to robił i się da, że zawory opierał tylko na tłokach? Nie podawał powietrza z kompresora ani nie wypełniał cylindra niewiadomo czym. Czy ktoś może potwierdzić z praktyki, że gdy ustawię GMP w 1 i 4 cylindrze to zawory oprą się o tłoki i nie wpadną za nisko po rozpięciu? Czy zawory oprą się...
Szanse na kolizje jest 50/50 Nie, szansa na kolizję wynosi 100% Ściągaj głowicę i daj do zrobienia, bo jak urwie się grzybek krzywego zaworu i wpadnie do cylindra to silnik leci na złom. Tam są na tyle cienkie trzonki zaworów ssących, że sprężyna jest w stanie domknąć lekko skrzywiony zawór
Coś ewidentnie wpadło do cylindra. Być może auto miało kiedyś dzwona i to są resztki obudowy filtra powietrza? Albo resztki turbiny ? Generalnie wymieniasz te tłoki które są w złym stanie, zależy jakie masz oczekiwania i co montujesz (nowe/używane), tuleja jest porysowana czy mi się wydaje ?
Uszczelniacze to pierdólka można wymienić bez ściągania głowicy, jest pare sposobów by zawory nie wpadły, gorzej jak pierścienie do tego też czasem może dojść do roboty dól silnika z honowaniem gładzi cylindrów a skoro honowanie to i drugie tłoki nad wymiar nominału.
Dziś dokładniej zacząłem przyglądać się sprężarce. Zawory jak się okazało wszystkie są w porządku (zawory ssące i tłoczące, nie te bezpieczeństwa itp bo ich jeszcze nie sprawdzałem), i tu pytanie czy jak już to rozebrałem to przepolerować je drobnym papierem na gładkiej powierzchni czy nie ruszać? Kolejną rzeczą jaką zauważyłem są takie drobne ślady...
Znów odświeżamy temat:) Czytałem wszystkie posty i wpadło mi do głowy, że nie trzeba wyważać otwartych drzwi. Można do stworzenia silnika parowego wykorzystać na przykład silnik od malucha. Trzeba tylko przerobić rozrząd, żeby zawory sie inaczej otwierały- raz jeden cylinder sie napełnia raz drugi. Być może należałoby powiększyć skok zaworów i zmniejszyć...
Dla mnie jest dziwna sprawa braku ciśnienia akurat w tylko jednym cylindrze. Zawsze to wina głowicy. Rzadko występuje tak, żeby to było winą złożenia tłok-cylinder, ja widziałem tylko dwa, może trzy razy. Zużywaja się mniejwięcej równomiernie, może te bardziej oddalone od pompy wody wykaują mniejsze sprężanie. Jeżeli tak jest to na 100% są popękane...
Piezowtryskiwacze? Owszem - obok elektomagnetycznych. Są nieco od nich szybsze, ale bardziej kłopotliwe - Zgadza się, od siebie mogę dodać że są kłopotliwe nie tylko ze względu na zużycie ale również na powtarzalność w procesie produkcji. O ile elektromagnetyczne mają zbliżone parametry i można je zamieniać miejscami o tyle piezo różnią się znacznie...
Może coś Ci wleciało do silnika i zablokowało zawór dolotowy. Miałem podobny przypadek palenia na 2 cylindry, gdy montowałem gaz u gazownika. Okazało się, że nie było kompresji na jednym garku (nieszczelny zawór dolotowy), a to powoduje znowu wypychanie miesznki do kolektora i itd. Gazownik przysięgał się że to nie jego wina i mówił że po prostu miał...
Poczytaj sobie o rozbieganiu turbodiesla. Ewidentnie olej z turbiny. Miałeś dużo szczęścia że udało się go zgasić. Jak najszybciej turbo do kontroli i uważaj żeby się to przypadkiem nie powtórzyło. Nawet jeśli się to nie powtórzy to jest możliwa awaria turbo a skutki też mogą być kosztowne. ( sam to ćwiczyłem - awaria strony sprężarkowej urwane łopatki...
Zawory czasem się urywają, przyczyny są różne, ze spawaniem tego nie ma jak połączyć. Dziwne jest tylko to, że na pierwszym i drugim cylindrze jest odbity zawór wydechowy a na trzecim i czwartym ssący. Dodano po 4 [quote="Mierzejewski46"]Po spawaniu źle zamontowany zawór się wypiął. Wielkiej filozofii nie ma. Ewidentny błąd przy montażu zaworu.[/quote] Ta......
Jestem pewien że za chwile pojawi sie post z cyklu "mondeo nie ma mocy, nierówno pracuje" Prorok ze mnie? Z tego co się dowiedziałem, na kole pasowym jest znak, ma on być ustawiony "na godzine 5 " po wykręceniu pierwszej, z lewej strony, patrząc z przodu silnika , świecy, tłok musi być w maxymalnym górnym położeniu. zaznaczam że przed zmianą paska,...
No dobra a jeśli to zawór to czy jest możliwość ze pękł i może wpaść do środka?bardziej obstawiał bym zawór bo z silnika słychać cykanie. Ale z tego co piszesz to kupno moze byc ryzykowne...
Silniczek już trochę dostał. Te wytarcia to punkty gdzie praca jest z dużym tarciem. Raz to będzie spowodowane zużyciem tłoka, a dwa wygładzeniem rysek honowniczych, w których ma być utrzymywany film olejowy. w tym co ciśnienie mniejsze masz dwie opcje. Przytarty, lub pęknięty któryś z pierścieni. Ewentualnie trzecia to przypalone gniazdo/a zaworowe...
. Musiałobyć jej sporo gdyż najprawdopodbniej wpadła do cylindrów, zwiększyło to objetość tak jakby tłoka (woda na tloku a tam szczelnie jest) zgniotła zawory które w tej chwili były niedomkniete, czyli je pokrzywiła. Stąd strzały gdyż one się nie domykają wtedy kiedy powinny. Pozdrawiam. Głupszego tekstu i rozumowania dawno nie widziałem, jak masz...
Okej, dzięki bardzo. Czyli wystarczy, że podeprę tłokiem i nie wpadnie na taką głębokość, że uniemożliwi założenie sprężyny? Czy coś jeszcze wsadzić małego przez gniazdo świecy? A jak to w praktyce wygląda dokładnie. Ściągamy sprężynę i zawór nie może mieć żądnego luzu na boki? Czy bez sprężyny delikatny jest dopuszczalny, jak to wygląda?
Kompresja się znalazła, paprochy wpadły pod zawór z wyjmowanego wtrysku. Gumka uszkodzona i pełno brudu koło wtrysku, masakra z tymi gumkami, ciężko to uszczelnić na tym 4 cylindrze. Przedmuchałem i jest ok. Jedna dźwigienka była spadnięta z zaworu, widać po wałku że dłuższy czas. Wymienię ta hydrauliki na nowe,żeby mieć pewność że to nie one. Łańcuszek...
głowica silnika była w naprawie, bo okazało się, że jeden z zaworów był zatarty i całkowicie się nie domykał. Sprawdzenie ciśnienia w cylindrach było równe 14 bar przed naprawą głowicy i po. Bzdura. Zawór był zatarty (dziwne?) czy wypalony? Jakim cudem cylinder nie wykazywał niższego ciśnienia? Czarna mokra bo wtrysk leje. Ewentualnie po naprawie głowicy...
wpaść cylinder pierwszy cylinder zawora wpaść dziura
panasonic świecić czerwona dioda nokia 6303i touran przepustnica
tomasz łysek pompa paliwa objawy
Identyfikator ACPI\VEN_HPQ&DEV_0004 - HP 3D DriveGuard Niskie obroty biegu jałowego w Toyota Yaris 1.3 - przyczyny i diagnostyka