Zawór wypalony. Wydechowy. Taki standard tych aut.
Trzeba cylindry sprawdzić na szczelność,może być zawór wypalony,gniazdo zaworowe,zakłócenia są na ilu cylindrach.
tylko Szymek, uświadom też gościa żeby zaraz nie szukał głowicy bo mu zawory wypali. Wiesz że to nastąpi szybko... :)
Kolego w tych silnikach producent przewiduje tylko naprawę głowicy, nie ma dostępnych pierścieni. Mogę podpowiedzieć tobie że pierścienie można dobrać ale nie orginalne. Najczęściej jest problem z zaworami wypalonymi, powstający od zużytego katalizatora. Pozdrawiam.
Żadna wielka sprawa, albo zawór albo wypalona uszczelka pod głowicą, czapka w górę i wiadomo co dalej
Zużyty silnik, wypalony zawór. Ile to ma lat?
Brak sprężania również może być spowodowany uszkodzonymi zaworami - wypalone/zgięte.
Rzuć też okiem na przylgnie czy zawory masz niewypalone.
W tych silnikach występuje też problem że zacierają się zawory w głowicy. Dlatego ciężko jest to zdiagnozować bo czasem chodzi a czasem lipa, jak się zawór wypali to nie chodzi cały czas a jak zaciera (przyciera) to sprawdzisz tylko w momencie kiedy gubi ciśnienie. stwierdził ze to wina wtrysku. Wyskakuje błąd zapłonu 'Błąd zapłonu' to szerokie pojęcie...
Jeśli autko przejechało już na LPG ładnych pare kkm a ciśnienie sprężania niskie na dwóch cyl. to w pierwszym rzędzie trzeba sprawdzić co z głowicą. Ja obstawiam podparte zawory i/lub wypalone zawory i gniazda. Przy tak niskim ciśnieniu sprężania to nie ma co patrzeć czy świece się zalewają.
Wypalone zawory ssące, źle wyregulowane, skrzywione, przytarte prowadnice zaworów, pęknięta sprężyna. A na jakiej podstawie to stwierdziłeś?
Dokładnie tak, przy tym przebiegu zdarzają się wypalone zawory w silnikach pracujących tylko na benzynie.
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
Ok dzisiaj rano jak zwykle problem więc zakręciłem zawór wypaliłem gaz i zobaczymy co dalej. Chciałbym tylko powiedzieć że we wrześniu 2023 był wymieniany parownik i listwa wtrysków gazu a problem z porannym gaśnięciem zaczął się w lutym tego roku Pozdrawiam
Odnośnie diagnoz mechaników mam swoje zdanie, bo już byłem u takich co chcieli wymieniać każdą część a okazywało się, że problem był gdzieindziej, więc dlatego zawsze wolę wcześniej zapytać. Byłem dzisiaj w warsztacie, pierwsze wyskoczył błąd spalania na 1 i 3 cylindrze a finalnie się okazało, że jest brak kompresji na 2 cylindrze, więc prawdopodobnie...
Nagle wskoczyły krasnoludki do silnika z palnikiem i upaliły zawór...
Jak zawór wypaliło to i od ubogiej mieszanki czy źle myślę?
Które tłoki oraz jakie zawory wypalone?
Jest jeszcze opcja ze glowica sie nie doszczelnila (sprawdz czy nie dmucha z tych srobek z dziorkami na glowicy), Czy robiles probe szczelnosci zaworow moze sa wypalone zawory lub gniazda.
Stal podobno od wiosny, powiedział że pompa się zatarla, pompa podaje bardzo dobrze, z tego co patrzyłem jeden zawór wypalony,
można dać tłok w GMP na tym cylindrze, rozpiąć zapinki, zdjąć sprężynę zaworową, założyć na trzonek ciasny wężyk paliwowy, z drugiej strony w wężyk szpilkę/śrubę z uciętym łbem i to w wiertarkę i tak "dotrzeć" zawór w prowadnicy ruszając też w górę i w dół (można opuścić trochę tłok, byle nie tyle żeby zawór nie wpadł) PS: jak buda zdrowa to ja bym...
Zatkany gaźnik, podparte zawory, wypalony zawór, uszkodzona świeca zapłonowa... Przyczyn może być wiele. Zmierz kompresję, zamień świece.
Stary Diesel: - kosztowne wtryski. Poza tym nie widzę istotnej różnicy w cenie części, jeśli kupimy auto bez dwumasy i DPF. A to, że ma problemy w zimę, to tylko przez zaniedbanie układu paliwowego przed sezonem zimowym. Benzyna + LPG: - wypalone zawory. - wypalone uszczelki głowicy. - problemy z falowaniem obrotów biegu jałowego. - dodatkowy serwis...
Zawór się wypalił bo miał problem z odprowadzeniem ciepła do gniazda zaworowego. Widać nagar z oleju marnej jakości i to może być przyczyną.
Mój teść w astrze 1,4 16V miał podobne objawy przy 200 tkm, niestety był to wypalony zawór, głowica do roboty lub wymiany. Szukaj szrotu wymieniaj silnik wyjdzie chyba najtaniej,
Rozrząd źle ustawiony. Zawór źle wyregulowany. Zawór nieszczelny (wypalony ,wyklepany).
Zawory wypalone.
Nie. Nie będzie palił mniej. Będzie za to słabszy i w końcu wypali Ci zawory lub tłoki.
Ile przejechane na gazie? Stawiam że zawory wypalone. Luz zaworowy prawidłowy.
Zawór wypalony, pomiar kompresji rozjaśni zagadnienie.
Właśnie o to chodzi, że sprężanie jest dobre, mierzyłem na wszystkich i jest po 14 bar. A świece, przewody, kopułkę, cewkę zmieniałem i dalej nic, tylko, że pierwszy mierzony był ten cylinder co coś szwankuję.
Nie wiem jak w tym kodzie silnika, ale starsze AUA i pochodne miały problem z zacierającymi się wałkami rozrządu w pokrywie, co po dłuższym czasie skutkowało wypadaniem zapłonu Bszumi, te 2 rzeczy się wykluczają - nie może być jednocześnie "kompresja dobra" i "wypalony zawór", zmień mechanika..
Ten błąd oznacza wypadanie zapłonów na 2 cylindrze. Nic tam nie ma mowy o cewce w opisie a dużo osób uznaje że o nią tutaj chodzi. Wypadanie zapłonów może być spowodowane przez brak zapalenia mieszanki w cylindrze a to powodować może: - brak iskry - zła mieszanka lub jej brak - brak sprężania na cylindrze Zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach. Może...
Jak strzela w tłumik może być wina wypadania zapłonu lup zawór wydechowy jest podwieszony. Sprawdź luzy na zaworach ostateczność wypalony zawór wydechowy
Otóż dziś po sprawdzeniu kompresji na pierwszym cylindrze wyszło zero , na pozostałych po 14,5 . Klops .... Ściągam głowice.. pewnie zawór wypaliło.
Ja obstawiam brak kompresji na tych cylindrach. Ledwo zapalają mieszankę. Albo wypalone przez gaz zawory.
Wszystko wskazuje właśnie na uszczelkę.Bo nie wierzę że np wypaliło dwa zawory i to środkowe.Płukanka raczej nie pomoże.
dzisiaj zdjęta głowica i okazało się że jeden zawór wypalony tzn. połowy go nie ma
Pewnie na lpg przejechane min.100 tys km to i zawór/zawory wypalone.
Rozrząd w krzakach, gdyby był wypalony któryś zawór ssący, to by nierówno pracował i nie miał kompresji na cylindrze
to mogą być zawory wypalone lub gniazda zaworow badz pierścien olejowy nie trzyma
jak nie rozrząd to ciśnienie mu pomierz, może zawory wypalone
Jak był podparty zawór to mogło wypalić zawór i gniazdo. Pierwsze pomiar kompresji. Miernik kosztuje 50 pln. Dwa jak pomiar wyjdzie słabo można zablokować wał w GMP tego cylindra miedzy suwem sprężania a pracy podać ciśnienie powietrza z kompresora i nasłuchiwać skąd wylatuje czy odmą. Czy przez dolot czy wydech. Ale moim zdaniem masz do poprawy gniazdo...
Zawór wypalił się jednostronnie bo możesz mieć zużytą prowadnicę zaworową. Lub gniazdo nie w osi.
Samochód od nowości czysta benzyna
Malo prawdopodobne, że tylko jeden cylinder miałby wypadanie zapłonów. Cały czas podejrzewam albo wiązka, i należałoby podłączyć wtryskiwacz jak fabrycznie (zwłaszcza, że pomogło jak wymieniono komputer gazu a więc i ruszano wiązkami), zrobić próbę, albo wypalony zawór.
Jest taka choroba, która dotyka też silniki i nazywa się SKS. :D Powodem pewnie był zbyt mały luz zaworowy, nagar lub właśnie SKS. Zawór można wymienić lub spróbować dotrzeć a potem ustawić odpowiedni luz na zaworze. Nie ma tam możliwości regulacji, tylko szlifowanie trzonka zaworu. Na pewno jest wypalony ten zawór? Nie strzela w tłumik?
Czy z taką kondycją silnika mogę sobie spokojnie jeździć po mieście i nic nie powinno się stać ? Nadpalony zawór wypali się w bardzo krótkim czasie (bo nie jest domykany i wypalanie postępuje) kompresja przestanie istnieć.
A jak będą tylko lekko trącone? Pomiar kompresji nie wykaże błędu a za kilkadziesiąt kilometrów zawór się wypali. Albo właśnie urwie się grzybek i narobi bałaganu. I tak może skończyć się podcieranie szkłem.
Sprawny silnik czterosuwowy działa i bez wydechu... jeśli tylko kolektor wydechowy do sondy lambda jest cały to nie ma to wpływu na działanie silnika (chyba, że zawory/gniazda już wypalone). Półoś jest podłączona do skrzyni biegów, zapewne poszedł uszczelniacz, nie ma związku. Jak traci ta moc? Nagle czy stopniowo? Szarpie?
Chciałbym w celu zabezpieczenia przed zalaniem dołożyć do pralki zewnętrzny elektrozawór Bitron typ 902. Oraz czujnik zalania wodą umieszczony pod pralka na posadzce. Bez niego to cały projekt nie wypali. Zawory i tak by musiały ze sobą współpracować aby jednocześnie się zamykać i otwierać.
No niestety brak kompresji w drugim cylindrze. Praktycznie znikoma. Pozostałe 3 cylindry ok. Ciekawa sytuacja ale niestety staje się coraz bardziej kosztowna. ;/ Zapewne zawór wypalony, często się zdarza na gazie.
byłem u mechanika powiedział że nie pali na jeden cylinder , i poszła uszczelka pod głowicą albo zawory wypalone ale na razie jeździł będzie
Owszem, może byś standardowo zatkana magistrala i starte krzywki, ale jeżeli cylinder nie chodzi tylko na jałowym, to przyczyną mogą być również wypalone zawory i gniazda. Zdejmij pokrywę i sprawdź stan wałka. Jak będzie OK, to zmierz kompresję. Jak i tu będzie wszystko OK, to poszukamy dalej.
Może i przeskoczył , ale nie paseczek tylko łańcuch, bardzo częsta ustreka tych silników, lub zawory wypalone. Do sprawdzenia ustawienia rozrządu musisz mieć specjalne blokady.
Problemem był wypalony zawór .
A poszukałbyś kogoś z normalnym urządzeniem diagnostycznym? Pojawienie się usterki wraz z rozgrzewaniem się silnika, sugeruje wypadanie zapłonów - wypalony zawór, z przyczyn czysto mechanicznych, bądź uszkodzona cewka zapłonowa. A że jest duża i droga, więc przed wymianą wypadało by się upewnić. Chyba że masz oscyloskop, czas i ochotę, na przepatrzenie...
Witam Cruze z LPG. Na wolnych pracuje nierówno, buja go. Pokazuje błąd związany z 2 sondą Lambda. Wygląda jakby wypadał zapłon i słychać dopalanie w wydechu. Raczej nie kojarzę tego z cewką - pokazało by w błędach. Auto jest zamulone, przydławia się i żeby jechać trzeba pracować sprzęgłem i gazem. Może zawory wypalone? Czy pomiar kompresji pokaże stan...
Jeśli nie ma błędu to podglądałeś w live data czy wypadają zapłony na cyl.2? Pytam po prostu na jakiej podstawie stwierdziłeś , że nie pracuje cyl.2 . Jeśli tak to zaraz po zapaleniu zimnego czy tylko na rozgrzanym silniku. Mierzyłeś ciśnienie na zimnym i na gorącym silniku? Przerabiałem już nie raz ciśnienie w normie a zawór wypalony albo padnięta...
Lewe powietrze po prostu ciągnie, wystarczy zdjąć wężyk od obiegu zamkniętego nawiewów i już będzie kulał na 4 garze, a jak dłużej się tak pojeździ to zawory wypali.
To jak śmierdzi benzyną to świece powinny być czarne, chyba, że wypalony zawór jest i nie spala wcale paliwa.
Pisalem o tym kiedys. Maroni z dżungli kupili sobie w Miami generator prądotwórczy 30kVA przeznaczony do zasilania CNG (EG - Earth Gas) czyli metanem, gazem ziemnym. Podłaczyli do mieszalnika kilka butli z LPG (Propan) i dawaj. Generator padl po miesiacu na wypalone do imentu zawory. Dziwne, ze ten kocioł nie przepaliło na wylot :cry: Wiesz co nie...
Witaj! Pęknięty pierścień czy wypalony zawór sprawdzisz mierząc ciśnienie w cylindrach, zobaczysz spadek ciśnienia.Jak wykręcisz świecy to będziesz miał okazji przez odpowiednią sądę zobaczyć gładź w cylindrach.W Twoim przypadku pierścienie mogą byś zapieczone.Po zdjęciu głowicy obejrzeniu stanu zadecydujesz o dalszych remontach.Sprawdzenie szczelności...
Wypalone zawory ssące albo za duże luzy zaworowe.
Zawory byly wypalone przez gaz . Juz zrobione ! :)
Witam! Bardzo prawdopodobne jest to, że mogą ci się nie domykać zawory (mogą być też wypalone), ale jest też prawdopodobne, że objawy te wskazywały by na niesprawność układu zapłonowego (cewki). Musisz troszeczkę posprawdzać - ciśnienie na zaworach, układ zapłonowy... Elektroda wszak wróżką nie jest! Pozdrawiam
Czyli wypycha paliwo. Najprawdopodobniej nieszczelny zawór,nagar, wypalony, wyskoczyło gniazdo,luz zaworowy. Jak trochę masz pojęcia to zrobisz to sam jak nie to trzeba oddać komuś kto się zna.
Mario.M już wiem co jest grane niema ciśnienia na cylindrach zawory tak na zdrowy rozum jak by cos było uszkodzonego zapalała by się pomarańczowa lampka diagnostyki , wiem jak sprawdzić błędy po prostu jak na cylindrze jest mniej niż 4 atmosfery wszystko mówi za siebie zawory wypalone
do elektryk2000 dziura w gazie w trakcie przyspieszania moze być spowodowana zbyt długim przewodem zasilajacym od parownika do mixera przy dodaniu gwałtownie gazu spóżniona reakcja ale to tylko sugestja prawdopodobnie jest to do ustawienia i nielicz na mniejsze spalanie może minimalnie ale jak zubożysz mieszankę to bedzie następowała detonacja w cylindrach...
No i dobrze słyszałeś, nie jest źle że mało tylko że duża rozbieżność. Silnik do dokładniejszych oględzin. Znając fachowość gaziarzy od valteków i alasek to pewnie silnik uszkodzony przy wierceniu kolektora albo zawory wypalone.
Generalnie samochod byl po wiechaniu do rowu tyle wiedzialem kopcil od samego poczatku rylko obstawiałem na poczatku wypalone zawory po regeneracji glowicy obstawialem turbo zawory faktycnzie byly wypalone ale podczas jazdy przed regeneracja glowicy zaczął chodzić jak traktor nagle co dokladnie nie wiem bo dziewczyna jechała i wtedy okazalo sie ze byly...
Dziękuję, ale jak robi się próbę olejową. Pozdrawiam Próba olejowa na nic się zda, bo musiało by wypalić wszystkie zawory albo dziury w tlokach. Nie tu problem...
Wcześniej pisałeś że masz 12 bar ciśnienia, więc jakim cudem są wypalone zawory? Gdzieś piszesz nieprawdę. Jak wcześniej pisałem - obejrzyj dokładnie łożyskowanie wałków
Wypalony zawór głowica do planowania
Wypalone zawory, głowica do roboty. Ot taki standard.
Sprawdź ciśnienie na tłokach. Może być wypalony zawór, uszkodzony wtryskiwacz itp.
Z tego co napisałeś to raczej problem nie leży w wypalonym zaworze tylko w układzie wtryskowym benzyny. Przy wypalonym gnieździe zaworowym silnik będzie przebierał na każdym paliwie. Skoro na LPG jest dobrze to raczej nie ma nieszczelności między zaworami a gniazdami.
czyli ciśnie jest jest dobre albo złe? bez komentarza Dodano po 3 kolego chcesz żeby ci pomóc a nie podasz podstawowych parametrów penie nawet nie mieżyłeś, na zimnym pewnie też jest słabe tylko na bogatej mieszance chodzi równo a zawór wypalony
tak jak przedmówca, a ja dodam tylko, że bez problemu można tak jeździć, a jeśli szalać nie będziesz to naprawdę długo można tak jeździć (ja Astrą F 1.4 palącą podobne ilości oleju jeździłem 3 lata ale z gazem w podłodze i w końcu wypaliło zawór, to nie powiązane z braniem oleju tylko z pałowaniem... potem wymieniłem silnik na 1.6 i jeżdżę dalej) PS:...
0 bar to zawór lub gniazdo wypalone bardziej niż pierścienie na tłokach. Zdejmij pokrywę zaworów może coś tam zobaczysz na wałku krzywka.
Spokojnie i w aurisie wypali zawory. W 3ZZ-FE szybcie niz w ZR-FE
Jak założysz najtańsze wtryski, najtańszy reduktor i nie będziesz tego serwisował to adaptacje "pójdą w kosmos", aż w końcu wywali "czeka". Jak "miszcz" oszczędności będzie dalej jeździł i nie przejmował się jakimiś "lampkami" to w końcu mu zawory wypali. Benzyna z nieszczelnym dolotem i zbyt małym ciśnieniem zrobi to samo. Wypala nie samo paliwo,...
Odlacz całkowicie gaz. Możesz zakręcić zawór na butli i niech wypali gaz z przewodów aż zgaśnie i wtedy patrz jak będzie odpalał. Może być tak że puszcza gaz razem z benzyną.
Może być czujnik położenia wału, ale może być też wyciek gazu do kolektora ssącego i zalewanie silnika przez 2 paliwa naraz. Dla testu zakręć zawór na butli, pojeździj żeby wypalić gaz z przewodów i wtedy zgaś na benzynie, po czym spróbuj odpalić
kompresje sprawdź, może jakis zawór sie wypalił
Albo brak ciśnienia na jednym cylindrze - wypalony zawór (częsta usterka tych silników)
Podparte zawory albo wypalone już gniazda.
Uszczelniacze to tylko od oleju uszczelniają a nie od kompresji. Któryś zawór się nie domyka, lub gniazdo wypalone, ewentualnie pęknięta głowica w okolicach 1 cylindra.
Jak wyżej, wada tych silników, wypalone zawory.
Jeżeli to V-TEC to mogą być zawory do regulacji ale piszesz że to zrobione zatem: - kasowniki luzu zaworowego - wyciągnięty łańcuch rozrządu - wypalony któryś zawór - przysmażony nagar w kanale olejowym smarującym główkę tłoka - wybity sworzeń tłoka - skutki pałowania na starym oleju - niestety panewka... Tutaj masz szerzej opisane jak eliminować w...
Po 1 zrób regulacje silnika zawory + pompowtryski w jakimś porządnym warsztacie. Generalnie jeśli ma około 1 mln to wtryski nie powinny być aż tak złe ale też mogą być w tragicznym stanie. Może masz wypalone gniazda na zaworach bo może nikt nie regulował zaworów i masz utratę kompresji.
Przy parowniku, na przewodzie doprowadzającym gaz, różnie zależy od modelu. gaz będzie pod ciśnieniem więc najlepiej zakręcić zawór na butli i wypalić go do zera silnikiem aż zgaśnie. pamietaj o sprawdzeniu szczelności po robocie, najlepszy płyn do mycia szyb lub inne pienidło.
ja dodam tylko że teraz musisz często sprawdzać poziom oleju w silniku bo już pewnie uszczelniacze na zaworach się wypaliły
Czujnik raczej nie kłamie. Ciągnie lewe powietrze albo zawory podparte/wypalone.
problem z kompresja raczej, przynajmniej ja przez to przechodziłem i włoskie ASO Hyundaia mówiło że to normalne w tych silnikach - czyli pierścienie na zaworach wypalone +/ew, głowica. Ten silnik nie lubi gazu - słaba głowica, słabe pierścienie. Paradoksalnie Polscy "dealerzy" bardzo chętnie zakładają do tych aut instalacje gazowe mimo iż sam producent...
Myślę że to bzdura, drgania są delikatne , pozatym u mnie u mojego kolegi i u kolegi spoks18 są drgania i co wszyscy mamy zawory wypalone? Tak jak pisalem wydaje mi sie że tu ma coś wspolnego przepływomierz. Pokazuje prawidłowe wartości ale moze cos głupieć na wolnych obrotrach. Najlepiej jakby podmienic na inny ale ja takiej miozliwośći nie mam.
U mnie był wypalony zawór
1) Mechanik, który robił mi uszczelkę twierdzi że nie mógł zlokalizować pęknięcia na uszczelce. 2) Wcześniej był zalany 10W40 Mobil 1, przeszedłem na 5W40 Elf. Staram się nie przekroczyć 10 tyś na oleju. Mam wrażenie że szybko robi się ciemny - dwa,trzy miesiące i jest ciemny. 3) Instalacja gazowa jest, natomiast zawór wypaliło jeszcze przed zamontowaniem...
Swieca w jakim stanie ? Moze wypalone zawory ? Kompresje zmierz.
Nie będzie. Jak dostanie temperatury to prawdopodobnie uchyli zawory i zgaśnie,będzie go trudno odpalic aż do ostygnięcia. Jeszcze gorzej jak będzie chodził na nie domkniętych zaworach to po jakimś czasie wypali gniazda zawory. Z dwojga złego to jak już to bezpieczniejszy jeż luz za duży.
wypali zawora wypali kineskop wypali piksel
scenic gniazdo tablica autobus idealne ustawienie kolektorów
Yamaha RX-V4A - Rozłączanie Bluetooth po Wyciszeniu Słaba widoczność świateł mijania Skoda Superb 2002 1.9 TDI