Ssący 0,45, wydech 0,70, pompowtryskiwacz 6 Nm + 60*( * stopni).
nie ma w tym nic dziwnego,sterowany od wału korbowego bezpośrednio,ale to w starych konstrukcjach,japońskie sprzęty to oddzielna historia.bodajże Hugo Wilson napisał pare książek na ten temat.suzuki coś też prubowało robić wcześnie,interesowałem się tym, zdobycie materiałów mi się nie udało-ale 10lat temu:D
[url=http://forum.roverki.eu/printview.p... masz to podane
Kolego miałem też takie trudne przypadki, ale do zdjęcia piasty z wału silnika mocującej nóż trzeba się wcześniej przygotować. Zwykle przygotowuję dobry-silny ściągacz, "psikam" płynem WD - 40 na oś silnika, nawiercam w oryginalnej śrubie mocującej nóż wiertłem np. 5-tką otwór, w którym kręcić się będzie śruba ściągacza np. w kropli oleju. Następnie...
zamiast świecy ja wkrecam stara świece z podłaczonym kompresorem ładujesz cisnienie do cylindra i pewność ze zawór nie opadnie
Katalog części. Jest w sieci mnóstwo sklepów sprzedających części do Briggsa, trzeba popytać, albo w serwisie za kwotę sporo większą.
Możesz sprawdzić szczelność wydechu (przy głowicy i tłumiku) lub może też to być kwestia regulacji zawora (zaworów?) wydechowego.
Wypadanie zapłonu. A przyczyn może być wiele: świece, cewki........... na upalonym zaworze wydechowym kończąc.
W silnikach diesla luz na zaworach ssących szybciej się zmniejsza niż na zaworach wydechowych.
Zawór ssący 0,1 mm, zawór wydechowy 0,15 mm.
To norma w tych silnikach. Rozklepuje się zawór wydechowy, uklepuje śrubka regulacji. I żadne regulacje i szlifowania nie pomogą. Jakby co, to mam na zbyciu zawór wydechowy do tego silnika, bo kiedyś naprawiałem kilka sztuk i jeden mi został.
Należy oddać do zakładu gdzie regenerują głowice i tam kompleksowo zrobią wszystko co potrzeba włącznie ze sprawdzeniem szczelności głowicy.
Nie jestem dobry w DAF-ie ale pamiętam ,że oprócz klapy na rurze wydechowej niektóre silniki były wyposażone w hamulec silnikowy na zaworach wydechowych tzw. DEB To taka dość ciężka konstrukcja nad zaworami na każdej głowicy.
Luzy zaworowe: Zawór ssący - 0,30mm (na zimnym) Zawór wydechowy - 0,38mm (na zimnym)
https://obrazki.elektroda.pl/5888627100_... Metoda ustawiania zaworów w silniku sześciocylindrowym, kolejność pracy 1-4-2-5-3-6 E zawór ssący A zawór wydechowy
Witam mam pytanie odnośnie ursusa 360 mianowicie na pierweszej glowicyu i na drugiej dzwigienka klawiatury od zaworu wydechowego ta długa jest tak jakby krzywa nie jest cala płaszczyzną na zaworze dlaczego? na 3 glowicy jest idealnie i na 4 też prawie idealnie a na dwoch pierwszych nie jest na zaworach ssacych dzwigienki idealnie na środku zaworu są....
W tym silniku luzy zaworowe reguluje się w specyficzny sposób. Wałek rozrządu ustawia się w pozycji gdy jeden zawór wydechowy jest maksymalnie otwarty: Wo Sr Wr 1 3 4 3 4 2 4 2 1 2 1 3 Wo= Max otwarty zawór wydechowy Sr=ssący regulacja, luz 0,1mm Wr=wydechowy regulacja, luz 0,25mm Silnik musi być zimny. Pamiętaj, że w Renault cylindry liczy się od koła...
Trzeba zdjąć głowicę i sprawdzić zawór wydechowy.
Sprawdź czy zawór wydechowy uchyla się na moment gdy tłok zbliża się do górnego punktu w suwie sprężania.
Ustawiasz magneto na znacznik, na zimnym silniku: zawór ssący: 0,08-0,13 zawór wydechowy: 0,17-0,22
Proszę bardzo luzy zaworowe ; zawór ssący 0.5mm, zawór wydechowy 0.8mm, hamulec 0.6mm.
Zawór wypalony. Wydechowy. Taki standard tych aut.
Witam,zawór wydechowy jak i ssący 0,10-0,15 mm. Chociaż w nowszym biletynie znalazłem informacje; ssący 0.07-0,12mm wydechowy 0,12-0,18mm
Możliwe przyczyny: - nieszczelności AdBlue - zła jakość AdBlue - Zawór wydechowy nie domyka - Uszkodzony czujnik NOx - Uszkodzony katalizator Przydało by się zdiagnozować system SCR czy wszystko gra.
Moim zdaniem na zaworze wydechowym jest za duży luz.Powinien wynosić 0,06mm.pozdrawiam
A zawory były regulowane? W szczególności zwrócił bym uwagę na zawory wydechowe i zamontowany na nich EVB. Sporo osób sądzi, że ten element jest samoregulujący się, a zła regulacja ma wpływ na spalanie. Oczywiście to tylko jedna z przyczyn.
Kręcisz silnikiem > zawór wydechowy się otwiera > zamyka i otwiera zawór ssący > zamyka i dochodzisz do górnego położenia tłoka > kręcisz aby tłok był 6-7mm poniżej najwyższego punktu.
Dla zimnego silnika luzy to: zawór ssący 0,13 - 0,18 mm; zawór wydechowy 0,23 - 0,28 mm.
Witaj, źle dobrana dysza główna, nie działający zawór wydechowy, problem z prądami, ewentualnie simmering na wale.
Jeżeli turbo nie pluje to masz uszczelniacz na zaworze wydechowym uszkodzony na czwartym garze jak jeden z kolegów opisuje. Z tą mąką to sobie odpuść to nie piekarnia, a ewidentnie widać co się dzieje. Proponuje wymianę wszystkich uszczelniaczy na zaworach pozdrawiam
Na kole zamachowym masz znak OT. Na zdjętej pokrywie zaworów kręcisz wałem do momentu jak zawór wydechowy kończy iść do góry a zaczyna się naciskać zawór ssący. W miejscu tego kiwania znak OT powinien być na miejscu znacznika na obudowie. Od tego momentu robisz cały obrót koła zamachowego. W tej pozycji regulujesz zawory 0,25 na wydechowym i 0,20 mm...
Obstawiam za duży luz zaworu wydechowego. Powoduje nie uruchomienie a raczej nie upuszczenie ciśnienia na wolnych obrotach, przy odpalaniu mechanizm odprężnika na moment uchyla zawór wydechowy aby dało się go zapalić szarpakiem. Wiem bo tak miałem i bardzo często się tak dzieje.
Wygięty jest ale to już raczej jak latały drobne fragmenty to się wygiął bo tłok zmasakrowany na amen.
Ten silnik jest trudny do poprawnego zidentyfikowania, natomiast silniki Loncin i NAC, czyli zapewne bardzo bliscy krewni Twojego silnika, mają luzy: zawór ssący 0,10 mm zawór wydechowy 0,15 mm.
Czy wymieniając głowicę sprawdziłeś jej szczelność? Większość dostępnych na rynku tanich głowic posiada pewien mankament zwany niedotartymi zaworami. Zrób pomiar ciśnienia sprężania na zimnym i gorącym silniku. Zapewne zawory są nieszczelne, a ciśnienie z komory spalania ucieka. Jeśli w dolot to zawór ssący, jeśli w wydech to zawór wydechowy. Jakie...
Kolego to zależy od tego czy masz retarder czy vepa . Jeśli masz auto wyposażone w vepa to, zawór ssący regulujesz na 0,2 mm wydech na 1,6 mm a pompę do dotknięcia i dokręcasz pół obrotu . A jeśli masz retarder, to zawór wydechowy regulujesz na 0,5 mm.
Ile lat ma instalacja gazowa? Przy starszym parowniku warto pomyśleć o wymianie membrany. Regulacja i sprawdzenie szczelności instalacji. Luz na zaworach wydechowych, przy jeździe na gazie szybciej wypalają się gniazda zaworów wydechowych. Druga sprawa to styl jazdy i prędkość z jaką poruszamy się i rzeczy o których nie muszę wspominać czyli ciśnienie...
Rozrząd nie przeskoczył? Fazy mogły się zmienić i wcześniej zawory wydechowe się otwierają i energia z paliwa idzie szybko w wydech
Wszystko spoko Robokop, ale skąd zimny nieodparowany gazior na zaworach wydechowych ? No chyba że motor zgaśnie nagle...Ale też jakoś sceptycznie to widzę :) A z innej beczki to robiłem głowicę zrozwalonym zaworem wydechowym właśnie tak wyglądającym jak opisujesz w silniku który nie miał LPG.. Może to inna przyczyna ?:) Problem, fakt, może być, jak...
Zawory wydechowe 0,4mm, ssące 0,2mm. Tu jest twoj problem, o ile sama regulacja dobrze byla zrobiona. Prawidlowy luz, to 0.15 i 0.25 mm.
To nie jest dźwięk rozrządu, takie dudnienie w 1.9TDI to wytarty wałek rozrządu i nie otwierający się do końca np. zawór wydechowy. Dodano po 5 Trzeba sprawdzić kompresje w silniku i jej narastanie w czasie.
Jak już zmierzysz ciśnienia na cylindrach to sprawdź czy szczelinomierz wejdzie 0.10 na zamkniętych zaworach wydechowych środkowego cylindra .
To niech aso wyjaśni w jaki sposób powstało podciśnienie za zaworami wydechowymi, które powinny być zamknięte podczas pracy tłoka w cyklu zasysania. Plotą bzdury, żeby nie uznać gwarancji.
Jeśli Ci nie pogięło zaworów i lasek , to wystarczy jak zdejmiesz dobrze naostrzonym dłutem stolarskim ślad odbicia na tłokach . Zwiększ luz zaworowy o 0,1 - 0,2 mm , i nic nie będzie "klapać " . Pozdrawiam . Szkoda roboty na rozpiepszanie silniika
rozrusznik ledwie obraca wałem Bo w dołkach w tłokach nadal jest woda. A właściwie w jednym. Tam gdzie było z górki tam naleciało. Na tym cylindrze trzeba rozszczelnić zawór wydechowy. Tzn zawór ma 0.2 mm luzu, trzeba ten luz skasować i otworzyć na 0.5mm , nie więcej bo udzerzy tłok w niego. Po tej operacji sróbować uruchomić. Masz w tym silniku turbosprężarkę?
Czy zabrudzenie jednej z pokryw zaworów, przy pompie paliwa, to normalne zachowanie? Czy świadczy to o jakiejś usterce? Zapocone olejem z rurki odmy. Nic strasznego. Dodano po 3 Przy okazji dopytam o regulację zaworów. Z tego co wyczytałem w instrukcji silnika zawory wydechowy i dolotowy powinny być ustawione na taką samą wartoć pomiędzy 0,10mm do...
Witaj dane spisane z książki sam naprawiam: zawór ssący : zimny 0,13-0,17 ciepły 0,23-0,27 zawór wydechowy: zimny 0,18-0,22 ciepły 0,28-0,32 producent zaleca regulacje na zimnym choć jest dopuszczone tez na ciepłym
Dwa wewnętrzne to ssące a zewnętzne to wydechowe.
Dobrze rozumujesz. Ustawiasz wałek rozrządu w suwie pracy silnika, gdy oba zawory są zamknięte, Potem gdy wał wykona pełny obrót i tłok znów znajdzie się w gmp, na zaworach powinieneś mieć tzw. mijankę, kończy się zamykać zawór wydechowy po suwie wydechu, a zaczyna otwierać ssący, tak aby opadający w dół tłok mógł zassać mieszankę Ps. Mam pomysł, policz...
Jest taka choroba, która dotyka też silniki i nazywa się SKS. :D Powodem pewnie był zbyt mały luz zaworowy, nagar lub właśnie SKS. Zawór można wymienić lub spróbować dotrzeć a potem ustawić odpowiedni luz na zaworze. Nie ma tam możliwości regulacji, tylko szlifowanie trzonka zaworu. Na pewno jest wypalony ten zawór? Nie strzela w tłumik?
Witam po remoncie głowicy obejmującym planowanie, szlif zaworów oraz gniazd zaworowych mam problem z niedomykajacym się zaworem wydechowym na 1 cylindrze. Silnik złożony oraz zamontowany w aucie. Ma ktoś jakiś patent? Toczenie grzybka szklanki?
Zawory wypala zbyt uboga mieszanka.
Jeżeli to jumz z silnikiem D-64 to ssący i wydechowy 0,25mm+0,1 tolerancja regulowane na zimnym silniku. Jeśli białoruś z silnikiem D-240 to ssący i wydechowy 0,2-0,35 na zimnym lub 0,25-0,30 na gorącym.
Spotkałem się z przypadkiem gdzie pękła głowica i płyn chłodzący wyrzucało do kanałów wylotowych spalin za zaworami wydechowymi. Wyszło w sumie przypadkiem gdy kolektor wydechowy był zdemontowany a silnik został uruchomiony na chwilę.
Witam. Mój problem polega na podstawiających sie zaworach wydechowych w volvo fh16. Auto z 2005 roku i po przejechaniu ok 30 tys km podstawia sie któryś z zaworów i prakuje mocy a samochód zaczyna chodzić jak "traktor" w czym tkwi problem??
Ja jeszcze proponuje sprawdzic zawory - zwłaszcza wydechowe i cały wydech. Pozdrawiam.
Mam problem z quadem 110 po zmianie głowicy na nowo zaczął dymić biały dym po dniu jazdy tłok uderzył w zawór wydechowy po zmianie zaworu ze starej głowicy znów to samo. Moc miał palił na dotyk wszystko dobrze ustawione 3 miesiące temu był wymieniany celinder tłok i pierścionki rozrząd dobrze ustawiony i zawory łańcuszek rozrządu też wymieniany pół...
Z tego co piszesz wnioskuje ze urwała się elektroda ze świecy. Nie wiadomo czy urwała się sama i została w cylindrze, czy urwał ja ktoś przy próbie regulacji przerwy na elektrodach. Jeżeli została w cylindrze, istnieje duże prawdopodobieństwo ze została wydmuchana przez zawór wydechowy, do tłumika. jedyny sposób to odkręcenie głowicy cylindra i sprawdzenie....
Silnik Briggs & Stratton **28D707** (10,5 HP) to model z serii **280000**, używany głównie w kosiarkach samojezdnych. Do tego silnika pasują zawory: - **Zawór ssący (Intake Valve)**: Średnica główki **1,362 cala (34,6 mm)**, długość **3,187 cala (81 mm)** - **Zawór wydechowy (Exhaust Valve)**: Średnica główki **1,181 cala (30 mm)**, długość **3,187...
To tak, że otwiera zawory wydechowe. Ale czym są sterowane te siłowniki, bo podpięte są pod listwę paliwową?
Dla silników serii 28.... OHV zalecane wartości to: 1/ momenty dokręcania śrub: a/ głowica 220 in.lbs = 24,86 Nm; b/ korbowód: - jeżeli obie śruby są jednakowe, to po 185 in.lbs = 20,90 Nm; - jeżeli śruby są różne, to dla mniejszej 160 in.lbs = 18,08 Nm, a dla większej 260 in.lbs = 29,38 Nm. c/ misa olejowa: - dla śrub z luźną podkładką sprężystą 140...
Zdjęcia robione z boku ale o ile nie mylę się ten silnik ma tuleję żeliwną nowe pierścienie i będzie śmigał. Masz kasę kup nowy ale takiego już raczej miał nie będziesz. Próg u góry tulei jest mocny? Ryski są efektem nie wymieniania oleju lub uszkodzenia nieszczelności filtra powietrza. Ja bym zaryzykował naprawę ( sam naprawiłem podobny i koszę 5 lat...
Dziękuje za odpowiedż . Zrobiłem po swojemu według kolejności 153 624 czyli na czwartym cylindrze zawór wydechowy konik atakuje to na pierwszym zawory sie zamykają i reguluje pierwszy cylinder i oczywiście znak na pompie wtryskowej na tłoczeniu.Następnie na pierwszym konik atakuje zawór wydechowy na piątym zawory się zamykają i reguluje i tak za porządkiem...
Witam. Zawór ssący ustawiamy na dość ścisłe 0.05mm-0.06mm, natomiast wydechowy na te same wartości ale luźniej. Zawór wydechowy musi być luźniejszy, aby nie strzelał z wydechu.
Silniki w kosiarkach są wyposażone w autodekompresator. Obserwuj pracę zaworów. W suwie sprężania powinien się lekko uchylać zawór wydechowy. Żeby się dobrać do wałka rozrządu, trzeba rozpołowić silnik.
Tak, bo zawory wydechowe były zamknięte cały czas na dwóch cylindrach. Wczoraj wymieniłem wałek, cudem dostałem używkę na miejscu i auto ożyło, działa jak przedtem.
Jeśli to Cursor to hamulec Jackobsa. Z przodu silnika na głowicy jest elektrozawór czy coś (nigdy nie rozbierałem) otwiera to kanał olejowy którym olej silnikowy wypycha takie tłoczki w głowicy, tłoczki z kolei podpychają takie dźwigienki które z kolei podpierają zawory wydechowe czyli zmniejszają ich luz. Jak cała ta orkiestra działa jak trzeba to...
Rozkręć silnik i wyczyść, sprawdź wszystko. Albo zawór wydechowy się za szybko otwiera, albo coś jest nie tak z jego domykaniem.
Witam. Czy w kosiarkach NAC zabezpieczenie zastosowane jest tylko na zaworze wydechowym czy powinno być na obydwu zaworach?
Np 2.4 VVT, z rodziny Tigershark. Olejowe sterowanie zaworami wydechowymi. W sumie to to samo co silniki Multiair Fiata. Moduł zaworowy wymaga specjalnej troski olejowej, a i tak pewnie padnie w losowym momencie po przebiegu 70-120tys KM. Jak rozważasz też inne Journey'e, nie tylko tego, to pomyśl o Fiacie Freemont. Generalnie to samo, tylko wnętrze...
BCA w 99% nie przeżywa strzału paska. Pytanie który pasek strzelił mały czy duży. Jak mały to zawory wydechowe dostały krzywicy. Jak na szybko chcesz się przekonać czy masz problem to załóż paski nawet jakieś używki (np stare z poprzedniej wymiany) i zrób test kompresji. W AZD jak strzelił mały pasek do wszystkie zawory wydechowe były krzywe żaden się...
A ciśnienie na cylindrach? Z tego co pamiętam to w 1.2 wypalały się zawory wydechowe.
A jeszcze takie pytanko co do głowicy. Zaworki jednak wystarczyło solidnie przeczyscic. Ale pytanie brzmi. Czy te denka zaworu dolotowego są wciskane? Ponieważ po przedmuchaniu powietrzem wyszły po bokach takie sznurki... Uszczelniac to jakoś? Jak tak to czym. I jak uszczelnić zawory wydechowe? Podkładki miedziane? Też były tam takie Ala sznurki...
Ad 1/ Na podstawie zdjęć klin oceniam jako konieczny do wymiany mimo braku objawów zerwania. Proponuję użycie oryginalnego - aktualny na pewno nie jest oryginalny. Sugeruję również dokładne obejrzenie rowka wpustowego w kole magnesowym. Ad2/ Zalecany przez Briggsa luz na zaworze wydechowym to w tym silniku 0,18-0,23 mm. Zatem podany przez Ciebie luz...
Dla EBS wtyczka 1 zasilająca: pin 7 i 8 to +24V względem masy pin 10 i 12 (masa -). Jedno zasilanie jest po kluczyku. Dla hamulca górskiego to: są trzy elektrozawory sterowane przez ECU silnika - dwa na powietrze w takim bloku z boku silnika bliżej miski olejowej - steruje klapą wydechu i trzeci to pod pokrywą zaworów steruje ciśnieniem oleju na dźwignie...
Jak strzela w tłumik może być wina wypadania zapłonu lup zawór wydechowy jest podwieszony. Sprawdź luzy na zaworach ostateczność wypalony zawór wydechowy
Ustawiam magneto na pozycji "T" Luzuje śrubkę od zaworu ssania Ustawiam luz na zaworze ssania Dociskam kontrę zaworu ssania Powielam te czynności na zaworze wydechowym Luz na zaworze ssania 0.05 (próbowałem ustawic na 0.10 Luz na zaworze wydechowym 0.08 (próbowałem ustawic 0.15) Doadam że w piątek tak ustawiałem i było wszytko okej, wczoraj jak go...
VW Polo 9N, pokazuje błędy P0130 i P0303. Mechanik twierdził, P0303 to cewka bo podmieniał miejscami z inną. Zakupiłem nową a błąd pojawia się znowu. Mógłby ktoś doradzić, gdzie szukać usterki? Jeśli nowa cewka i świece dobre, a wypadanie zapłonu dalej na tym samym cylindrze i z dopiskiem "sporadyczne" to pozostaje wiązka, sterownik lub w ostateczności...
A jak z luzem na dolocie. Zawór wydechowy wogóle się otwiera?
Po 20 na zawory ssące i wydechowe /Pewne/
Cała głowica poszła do regeneracji a zawory wydechowe do kosza.
Regulacja zaczyna się, gdy zawór wydechowy cylindra pierwszego jest całkowicie otwarty (otwarty, czyli przesunięty całkowicie w dół). Aby ustawić zawór w taki sposób, należy kręcić wałem korbowym za pomocą środkowej śruby koła pasowego. Nasadka dla tej śruby to 22 mm. Można wykręcić świece zapłonowe (choć bez ich wykręcenia też jest dość łatwo), aby...
Miałem na myśli kółko na wałku rozrządu, a na wale wiem, że nie ma.
Delikatnie podpalony zawór wydechowy. Nie jest jednak przyczyną aż takiego zużycia. Czujnik temperatury silnika dla wtrysku 2 pinowy z niebieską obudową złącza zamontowany w głowicy lub kolektorze ssącym. Algorytm regulacji wstępnaj gazu.Śruba na wężu- regulacja składu dla wysokich obrotów. 3000 obr siniaka wkręcać do spadku mocy i odkręcić o pół obrotu....
Zawór ssący 0,10 zawór wydechowy 0,17
Dokładnie tez bym sie w strone złego kata skłaniał. Problem w tych głowicach lezy w 2 zaworach wydechowych przy sobie gdzie niestety jest kumulacja temperatury. Wiele do rzeczy ma również montaż głowicy, musi być odpowiednio dokręcona.
Powinien być Rotax 122, tak jak w RS 125, lecz między silnikami mogą wystąpić drobne różnice konstrukcyjne (kopstarter, kierunek zmiany biegów, przełożenia w skrzyni biegów). Rotax 124 to chyba był silnik kartingowy. Części silnikowe są dostępne, niestety do Rotaxa są chyba jednymi z najdroższych w swojej klasie. Awaryjny jest zawór wydechowy. Trzeba...
Jakim sposobem sprawdzić, czy iskra jest wewnątrz cylindra ? Wyeliminować wszsytko, co może powodować, że jej nie ma. Jeżeli iskra na zewnątrz jest silna, taka, jak ma być to układ wytwarzania wys. napięcia jest ok. Jeżeli świeca jest niedobra, to można ją wygrzać nad płomieniem i wyczyścić. Do celów sprawdzenia powinno wystarczyć. Zadbać o przewody...
Nalane gorącej wody? Stukać może wtrysk. Jest kolega pewien, że postuj nie był spowodowany awarią? Wydech był nakryty bo może skorodował zawór wydechowy i realnie może być problem z kompresją.
Do czego służy w pompie new energy BKDX 30 zaślepione wejście lub wyjście z napisem Exhaust Valve ( zawór wydechowy ) to wejscie jest nie w każdej pompie ale dlaczego ? gdzieś widziałem na zdjęciu że był tam wkręcony automatyczny odpowietrznik czy faktycznie tak ma być ?
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Wszystkie cylindry wyglądają mniej więcej tak jak ten ze zdjęcia, może nawet lepiej, zawory też wszystkie wyglądają tak samo z tym że jest mały haczyk - zawór "wydechowy" z jednego cylindra pierwszego stopnia ma pękniętą tą blaszkę. Blaszka jest pęknięta w miejscu zaznaczonym przeze mnie na zdjęciu. Czy można by dokupić samą tą blaszkę? Nawet używaną...
Nie ważne w którą stronę kręci, mijanka ma być w GMP. Tylko pamiętaj że na małych obrotach działa odprężnik i uchyla zawór wydechowy.
Witam. Dziś zdjęta została pokrywa zaworów, a zawór wydechowy jest bez luzu. Po zdjęciu głowicy, zawór wydechowy jest nieszczelny, a uszczelka pod głowicą jest cała. Jednak w cylindrze jest olej, co wskazuje na problemy z pierścieniami. Moje pytanie brzmi: czy do wymiany zaworów trzeba rozpoławiać silnik? Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę i czy...
Zawory wydechowe sa wypełnione sodem niektóre abylepiej oddawały ciepło
Więc tak dekompresator łatwo sprawdzić. Przed GMP zawór wydechowy ma się lekko uchylić. Dekompresator jest bardzo ważny bez niego silnik się ciężko "przełamuje" rozrusznik jest przeciążony i nie odpali. Z foto. widać przytarcie z prawej strony na godzinie 17-tej oleju nie powinno tam być, strasznie dużo nagaru na zaworze wydechowym. -Co do oporu to...
Mam u siebie podobny przypadek i po wszelkich próbach oraz testach okazało się,że zawory wydechowe na 2,3 i 4 cylindrze nie trzymają szczelności. pomiar kompresji wyszedł niby po 14 na każdym,ciagle zalewało świece,więc wszystko co było możliwe sprawdziłem,podmieniłem itd,w końcu ściagnąłem półgłowiczkę w celu sprawdzenia szklanek,ale jak się okazało...
Wystarczy tłok ustawić na samej górze wtedy kiedy oba zawory są zamknięte i podać tam sprężone powietrze przez otwór po świecy - będzie słychać jak dmucha we wodę jak jest walnięta uszczelka, jak dmucha we wydech jak puścił zawór wydechowy lub w przepustnicę jak poszedł zawór ssący. Jak nie dmuch nigdzie to wałek się wytarł. Ja do tego używam rurki...
A jak masz skrzywione dwa zawory wydechowe to źle pasek ustawiłeś, a nie łańcuch. To ile zaworów się ugnie jeśli jest przestawiony pasek rozrządu, jeśli przestawiony wałek ugina tylko 2 zawory na jednym tłoku Kolego chodzi o to w tym silnik że jak ustawisz źle pasek, to oberwą zawory wydechowe, to łańcuch niema nic do tego bo wałek wydechowy napędza...
Skoro nie ma czujnika położenia wałka rozrządu. Kompresja jest (nie są poupadane zawory wydechowe). A problem jest tylko na 1 i 2 cylindrze (przy źle ustawionym rozrządzie byłby na wszystkich). To problem jest w wtryskiwaczach. Zanim rozgrzebiesz rozrząd znowu podmień wtryskiwacze w listwie 1i2 z 3i4. Przejedź się. Sprawdź czy dalej są okopcone świece...
zawora zawora wydechowy zawora ssać wydechowy hamulec wydechowy
łopaty wiatraka bateria wkrętarka naprawa silnik magnetofonu obroty
Tranzystor 11N90E: Specyfikacja i Zastosowania Wyważarka Unitrol 2011 pokazuje 0-0: przyczyny