Jak się zawieszają? W czasie prasy silnika tłukło by niesamowicie o denko tłoka i długo by to nie wytrzymało. Skąd przypuszczenie że to zawory?
Maco na podanej stronie są ogólne informacje i na dodatek po czesku , ja nie poszukuje historii tego traktora tylko konkretnych wymiarów luzów na zaworach.
W silnikach diesla luz na zaworach ssących szybciej się zmniejsza niż na zaworach wydechowych.
Albo zawory albo poszla uszczelka pod glowicą. Czym to mierzyles? Masz specjalny przyrząd do mierzenia ciśnienia w cylindrach? 20 bar to silnik do kapitalnego remontu. Zdejm głowice i zobacz. Zobacz wczesniej luzy na zaworach.
Zawór masz zacięty.
nie musisz nic znaczyć na bloku silnika ,jeśli masz zdiętą pokrywę zaworów to pierwszy cylinder ustawiasz jak masz mijanie sie zaworów na 4 -tym cylindrze--czyli koniec wydechu początęk ssania jeśli ustawiasz na drugim cylindrze to mijankę musisz mieć na 3-cim cylindrze i odwrotnie jak na 4-tym ustawiasz to mijanka na pierwszym jak na trzecim to mijanka...
Zawór w ciągniku.
z jaka sila trzeba dokrecic glowice i zawór sący i wydechowy zetor 7711
Stal podobno od wiosny, powiedział że pompa się zatarla, pompa podaje bardzo dobrze, z tego co patrzyłem jeden zawór wypalony,
Witam tak jak pisałem wcześniej zmieniłem ten oring 18/22,który znajduje się na zaworze suwaka i jest ok. Kreci się w oby dwie strony lekko, ale znowu ucieka olej, już nie wiem o co chodzi. Uszczelnienia są wymienione na nowe ,jak założę ciut grubszy oring to olej się nie leje ale zacina się zawór
bo już ręce mi opadają. Dopiero pierwszy problem usunięty a Ty już się zniechęcasz. Wtryski zrobione, problem nie rozwiązany. Trzeba dalej szukać. Kolega grzeniuw pisał o sprawdzeniu ciśnienia sprężania. Warto zrobić. Nic nie wiadomo w jakim stanie są zawory czy pierścienie.
Najbardziej zniesmaczyły mnie te głowice ale prośba żeby ktoś się wypowiedział jak u was wygląda planowanie głowicy i co w nich jest robione? I czy po takim zabiegu sprawdzacie to i są szczelna? W skrócie to wygląda to tak: 1. Szczelność ze względu na mokrą obsadę wtryskiwacza co należy wykonywać w wannie pod płytą a nie tak jak w C360 za pomocą zaślepki....
Kąt wtrysku 25+1 stopni przed GMP, ciśnienie wtrysku 18,6-0,8, luz na zaworach 0,25 +/-0,05. Kąt ustawiasz standardowo, z tym że na pompie wtryskowej nie dajesz 'pełnego gazu' a co najwyżej w połowie. Przy pełnym gazie załącza się dawka rozruchowa i opóźnia kąt wtrysku na ok 10-12 stopni, co może być mylące dla kogoś, kto o tym nie wie. Taka różnica...
To już Ty musisz zdecydować czy czujesz się na siłach by to rozebrać,jeżeli zawór jest rozbieralny.
Nie pamiętam jakiej średnicy są kanały w głowicach od zetora. Bo skoro zależy Ci tak na tych większych zaworach to można by było przerobić głowice od C-360. Wstawić im zawory gniazda i prowadnice od zetora.
Zbyt niskie ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy, dodatkowo może być któryś niesprawny (końcówka do wymiany). Przejrzeć ponadto by wypadało - wyregulować zawory itd.
Witam. M am problem z układem pneumatycznym powietrza w traktorze Zetor Major. Zawór spustowy powietrza, cały czas się odzywa. Po odpaleniu jest cisza, ale jak tylko dobije powietrze,m to zaczyna wypuszczać powietrze co sekunda lub dwie. Wczesniej tak nie było. Po odpaleniu ciągnik dobił powietrze, zawór się odezwał i była cisza. Może...
W tej przystawce to nie jest zawór zwrotny, a zawór przelewowy. Nie pokazałeś więcej zdjęć nowego a na tych co zrobione to nie widać tego zaworu.
Panowie. Nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetorze. Wydaje mi się, że dobrze ustawiłem. Robiłem wszystko po kolei, czyli kolejność 1342 i kiedy zawór ssący był na samej górze to regulowałem z przerwą 0.25mm. Dodam, że na 3 cylindrze zawór ssący nie miał żadnego luzu. Teraz kiedy traktor jest rozgrzany to na jałowych...
Coś kolega bajki opowiada - remont pompy wtryskowej, wtryskiwaczy, głowic i cylindrów po 1600mth ? Pompy w tych ciągnikach przeżywają 10 - 15 tys mth, przebiegi międzynaprawcze też sięgają 10 tys mth, co z tym traktorem ? Tym bardziej że gniazda zaworów wymagające obróbki świadczą o dużym "styraniu" silnika, trzeba było wymienić i zawory i prowadnice.
Opis systemu smarowania masz tutaj <https://retrotraktor.pl/problemy-ukl... olej popłynie przez filtr równoległy gdy wzrośnie ciśnienie na zaworze przelewowym: wyższe obroty i (lub) rozgrzany olej (mamy mniejszy spadek ciśnienia na filtrze równoległym). Sprawdź drożność kanałów i rurek wiodących od filtra szeregowego...
Tak są zawory zwrotne.
Nie ma opcji że rozrząd źle złożony.Koła nie były zdejmowane, jedynie zębatka z wału korbowego.Gdy rozbierałem wszystko ustawiłem na punkty i składałem na te same punkty. Nie ma innej możliwości,żeby tłoki spotykały się z zaworami(poza brakiem luzu na zaworach) ale skoro wiesz lepiej powodzenia.
Przestawiamy dźwignię złączy hydraulicznych i blokujemy swobodny przelew w tych rozdzielaczach tylko tak można i wtedy mamy olej na dodatkowe rozdzielacze (nie ma konieczności ciągłego podpinania szybkozłączy). W takim przypadku należy zastosować dodatkowy zawór odcinający przed trójnikiem wtedy jeśli chcemy używać oryginalnego rozdzielacza to zamykamy...
Tak jest zawór w przyczepie
Witam. Sprawdź zawór zwrotny.
Nowsze modele zetora a przynajmniej 5340 mają coś skopane ze znakami bo nie pasuje. Za skarby świata. Możesz robić co chcesz i nie gra. Pewnie pepiki coS zapożyczyły i nie pasuje.Ale w starszych jest ok i kombinacja z szukaniem martwego punktu na zaworach mija się z celem. Tym bardziej że nie jesteś wstanie znaleźć go dokładnie na podstawie wahania...
Masz rację, nr. "8", nr. kat 932128. W sumie wiem już wszystko, ten sworzeń siedzi w dwu panewkach nr. kat 932127, na rysunku poniżej nr. 38. http://obrazki.elektroda.pl/1576308500_1... Rozbiorę to jednak i zbadam dokładnie, bo kupowanie na ślepo mi się nie uśmiecha - ceny są dość wysokie. A propos - te wspomniane podkładki, to talerzyki...
Szacun dla #zetor 1!
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy głowice od Zetor-a 7211 będą pasować na tuleje 95mm taka jak w c360. Jeśli ktoś ma dostęp do tych części zależy mi na przyłożeniu głowicy z zaworami od 7211 do tulei od c360. Czy zawory nie będą się otwierać na kołnierzu tulei? proszę o szybkie odpowiedzi.
Mam pytanie czy jeden korbowód jest lekko podgięty fabrycznie czy poprzeż zużycie. Mam 2 takie silniki i w obydwu jest tak samo. Mam też pękniętą głowice między zaworami , czy jest to do zespawania? Ma ktoś może manuala do tego cudeńka?
Sprawdz czy odpowiada to połozeniu któregoś tłoka w górnym położeniu. Możliwe że coś wpadło do silnika i wbiło się do tłoka lub z jakiegoś powodu tłok wali o zawór ale to sprawdzisz bez problemu.
Witam mam pytanie czy jak wykrece wkład filtra podnośnika tego przy pompie hydraulicznej to czy muszę spuszczać olej ze skrzyni czy jak go wykrece to olej nie będzie uciekał? Jeżeli zawór się nie zatnie olej nie będzie leciał.
Jeśli pompa okaże się do wymiany to możesz założyć od Zetora (szczegółów ani modelu nie pamiętam bo robił to mechanik), ale warto było. Zawór też wymienił i wyregulował do nowej pompy. Jest duża różnica w szybkości podnoszenia i udźwigu. Bardzo to usprawnia prace.
W ursusie c4011 robiliśmy też taką przeróbke, trzeba było dodatkowo zamontować zawór przelewowy przy pompie oleju który był w zestawie ( w c4011 oryginalnie są dwa filtry i zawór jest w podstawie filtrów ) może w zetorze jest podobnie. Jakie miałeś ciśnienie przed zmianą?
Witam Szczerze zawsze kupowało się taką uszczelkę [ grubością ] jaka była , natomiast otwory jeżeli brakowało wybijam [ wycinam ] tak aby było dobre krążenie płynu chłodzącego . Co do grubości bardziej sugerowałbym się zaworami [ jak są głęboko w głowicy ] . Tak poza uszczelką pamiętaj aby tuleje cylindrowe wystawały ponad blok , w innym przypadku pewne...
Witam! Posiadam Zetora 8145, podnośnik wrócił z regeneracji, podnośnik bez obciążenia podnosi do końca, a z obciążeniem nie podnosi do końca. Czy chodzi o zawór, że za wcześnie rozłącza pod obciążeniem, czy może być jakaś inna przyczyna? Pozdrawiam.
Masz pewnie zawór przelewowy dokręcony na chama, żeby maksymalny udźwig tur-a mieć. Innej przyczyny nie ma. Jaki to Zetor?
Jeśli chodzi Ci o to o czym ja myślę to nad każdą sekcją masz oddzielny zawór który utrzymuje ciśnienie na przewodzie. Później jedynie to z tyłu pompy na śrubie zaworek zwrotny. Żadnego innego nie kojarzę.
Osobiście miałem zetora 6245, a wcześniej ursusa c-360 (zwykłego). Jeśli chodzi o ergonomię, jakość wykonania i codzienne użytkowanie to tych traktorów nie można porównywać. Zetor bije ursusa na głowę. Wbrew wielu opiniom spalanie jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Ceny części rzeczywiście są droższe niż w przypadku ursusa ale za to nie wymieniamy...
Witam jestem użytkownikiem zetora 7211.Mam problem z ogrzewaniem kabiny,pozakładałem nowe węże,zalałem płynem.Nie ma obiegu płynu mimo to,że zawór przy nagrzewnicach jest otwarty.Płyn wcale nie dochodzi do góry kabiny.Co może być przyczyną :?:
Maksymalnie go wcisnąć? Dodano po 2 I mam jeszcze pytanie odnośnie wspomagania... Jak się rozgrzeje to ciężko chodzi i zastanawiam się czy to wina pompy czy może zawór który jest na zbiorniku puszcza olej do zbiornika zamiast na serwomechanizm
w kabinie zamontuj zawór 3 drożny z jednego szybkozłącza połącz zawór wężem i od zaworu 2 węże i wyprowadż za kabine i zamontuj szybkozłącza przekierunkuiesz olej na obrót pługa i na chwytak troche utrudnione ale skuteczne
witam w zeszłym roku robiłem kapitalny remont silnika z powodu -(wytarcia się panewki na wale korbowym od strony sprzęgła , odbite były tez zawory na tłoku , i z powodu nieprzyjemnego stuku w silniku) wymienione zostało : -zestaw naprawczy 3 szt (tuleja , tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia) oryginał zetora -panewki , zawory , planowanie głowic...
Silniki wysokoprężne mają temperaturę pracy około 90 º C .Jeśli nalejemy płynu do układu chłodzenia pełno ,to przy najbliższym dogrzaniu silnika część płynu przez zawór w korku zostanie wypchnięty na zewnątrz.Płyn zwiększa swoją objętość pod wpływem temperatury . Po ostygnięciu wraca do swojej objętości . W układach bez zbiornika wyrównawczego...
Tak jak pisałem wyżej, instalacja nie jest całkowicie drożna. Niewielka ilość powietrza przedostaje się do zaworu końcowego ciągnika i dlatego po podłączeniu złącza przyczepy następuje chwilowy przepływ. Proponuję rozkręcać poszczególne złącza instalacji i sprawdzać, gdzie brak jest już powietrza pod ciśnieniem. Oczywiście zawór do podłączenia przyczepy...
To przyjrzyj się na głowice nie tylko maja inne zawory. W C-360 masz zaślepiony kanał wychodzący od spodu głowicy. W zetorach w tym miejscu jest normalnie otwór gdyż jest troszkę inaczej blok stworzony. Kolektor ssący o ile dobrze pamiętam śruby ma delikatnie po skosie nie tak jak w ursusach w pionie.
Najprostszy sposób to :wyjście gorącej wody z kolektora wodnego do nagrzewnicy i powrót z nagrzewnicy do węża dolnego z chłodnicy a pompę wodną.Przydał by się jakiś zawór ale tylko po to abyś mógł zamknąć obwód do nagrzewnicy co byś się latem nie ugotował.
Ech. Człowieku, poco podnosić ciśnienie. Zawory o których piszesz ograniczają tylko MAKSYMALNE cisnienie. I tylko wtedy działają. Na wolnych obrotach zawsze będą zamknięte. No chyba że odpalisz silnik przy wielkim mrozie, i wtedy zawór słychać nawet na wolnych obrotach. Pisałem ci, że mi zdażyło się takie coś-- po złożeniu i chili pracy spadło ciśnienie....
Postępowanie jest proste jak konstrukcja cepa. Na przewód podnoszenia za rozdzielaczem zakładasz zawór. Podnosisz ładowacz (tak ładowacz, bo to nie jest żaden tur), zamykasz zawór i zostawiasz do drugiego dnia. W zależności od reakcji ładowacza dowiesz się co jest przyczyną opadania. W sumie metod diagnostyki jest kilka.
Dla jasności ta śruba to króciec dociskowy pod nim znajduje sie podkładka (uszczelka) a jeszce niżej zawór tłoczący, bartosz789 wiedzial co mówi . A twój sąsiad to lepiej niech sanki naprawia :)
Cylinderek założyłem wczoraj nowy i odpowietrzyłem cały układ, Lewe koło jest ok ok, a prawe po zwolnieniu pedału cylinderek jest rozwarty i powoduje blokowanie prawego koła. Jak poluzuję troszkę odpowietrznik i wypłynie trochę płynu , popychacz wraca do pozycji " O: o koło nie blokuje. Wygląda ,że gdzieś jest blokowany powrót płynu z cylinderka po...
Wymień na sprawny, albo daj do zregenerowania rozdzielacz. Wydatek pompy "przeciska się" przez nieszczelny zawór sterujący i wywiera parcie na zespół dźwigni sterujących. Dlatego, gdy ręcznie przeciwstawiasz się powstałej w ten sposób sile, wszystko wydaje się być w porządku!
witam. stawiam na 100% zawiesił się zawór przepływu oleju pod siedzeniem kierowcy wieczorem zjazd do domku i było ok a rano podnośnik nie podnosi :D mój zts 12245
Nie ma takiej możliwości, pompa wspomagania jest wysoko, napędzana zębatką od pompy wtryskowej. Olej w tamtych okolicach tylko smaruje koła zębate- rozbryzgowo. To raczej olej z układu wspomagania dostawał by się do silnika przez uszkodzony zimering na wałku pompy wspomagania. Może masz uszkodzony zawór bezpieczeństwa na wyjściu z pompy wspomagania...
w 360 nie masz żadnych blokad rozrządu jedynie znaki jeśli masz przykręcone kolo zamachowe dobrze to na nim powinieneś mieć znaki dwa nacięcia oznaczające początek wtrysku i OT oznaczające GMP wszystko ustawiasz do nacięcia na skrzyni, ustawiasz pierwszy cylinder w pracy czyli GMP na dźwigienkach powinieneś mieć luz cofasz troszkę kolo zamachowe tak...
Witam, Napisał byś chociaż jaki to typ Zetora... Wiele sie w życiu uczymy ale proroctwa to chyba nie. Generalnie są dwa powody,, trzeszczenia,,: -zawór nadcisnienia-wykrecił sie,pękła sprężyna. Szalejący przez niego olej tak chałasuje. -powietrze w rurkach,potrafi nawet ,,trzeszczec ,,metalicznie,, i to tak że nigdy byś się nie spodziewał.Powód-za mało...
To może być wszystko. Olej, pompa, rozdzielacz, tłoczysko, zawory bezpieczeństwa. Można niektóre rzeczy wykluczyć sprawdzając czy po rozgrzaniu oleju podnosi dobrze hydraulika zewnętrzna. Jeśli tak to można założyć że pompa jest dobra i zawór bezpieczeństwa na pompie. To że słabiej podnosi gdy olej jest cieplejszy i rzadszy to objaw wycieku i żadne...
(turbiny z westgate mają dodatkowy zawór bezpieczeństwa) Gdzie masz ten zawór? Wastegate nim jest. Drugi zawór by-pass znajduję się w części tłoczącej , ale nie zawsze jest. Zależy to od konstrukcji i stopnia zaawansowania motoru. Gumowy przewód jest do sterowania turbiny nadciśnieniem Nadciśnienie masz w stalowym przewodzie, podciśnienie w gumowym....
Zbiornik jest faktycznie z lekka mały dla przykładu w mtz-cie ma 9 l a w zetorze przynajmniej 4. Obroty dla tej pompy są w normie. Ciekawe czy coś nie powoduje nadmiernego wzrostu ciśnienia. Orbitrol orsta np. w forszaju ma zewnętrzny zawór przelewowy. Druga sprawa poza grzaniem oleju co masz na myśli mówiąc nie można normalnie sterować? I jakiej średnicy...
Niepoważni jesteście... spróbuj uzyskać więcej w zimie jak 28 w zetorze 72xx, a te 22 też w normie, to pewnie błąd pomiaru, nie przejmuj się nim. Rozbierałeś może rozrząd? dobrze ustawiłeś początek wtrysku i rozrząd jeżeli go rozbierałeś? Biały dym oprócz pompy i wtryskiwaczy co masz zrobione, powoduje jeszcze źle ustawiony rozrząd, początek wtrysku...
Witam, problem dotyczy ciagnika lesnego lkt 80, silnik zetor 80. Ciągnik nagle stracił kompresje i zaczął pchać ją w skrzynie korbową. Po rozkręceniu okazało się że na tłokach są poodbijane zawory, najbardziej na pierwszym(wydechowy i ssacy), niestety tłok pękł. Na pozostałych zawory sa także poodbijane, z tym że na ostatnim jest to najmniej widoczne....
Najbardziej prawdopodobna usterka to uszkodzona uszczelka na tłoku w cylindrze, jest tam pierścień metalowy i gumowy kołnierzowy. Jeśli porysowana tuleja to on się zniszczył. Można przeszlifować tuleje papierem ściernym (robiąc tzw. honownicę z okrągłego klocka drewna). Może być problem w rozdzielaczu, nie wiem czy ta kulka była tylko zatrzaskiem czy...
Z tego co kojarzę (informacje są w serwisówkach) to rozdzielacz wspomagania reguluje się podkładkami dystansowymi. Może po tej regeneracji coś zostało źle wyregulowane. Ja bym wolał mieć swoją oryginalną część po regeneracji, a nie oddawać swoje i brać czyjeś. Konstrukcja układu kierowniczego działa na tej zasadzie, że wąs połączony bezpośrednio z kolumną...
80 zeta za remont głowicy? To oni ją chyba tylko szmatą wycierają. Pięć lat temu regeneracja jednej głowicy; nowe zawory, nowe prowadnice, nowe gniazda zaworów, planowanie, sprawdzanie szczelności kosztowało 110 plus 14 zł za dwa zawory. Do ursusa JUŻ nie ma dobrych części. Myślę że nie jeden się ze mną zgodzi. A do zetora też jest różnie. Mieszkam...
Zetor Proxima po naciśnięciu hamulca ucieka powietrze co jest nie tak Cześć! Wygląda na to, że Twój Zetor Proxima ma problem z układem hamulcowym. Uciekające powietrze może być spowodowane kilkoma problemami, które warto sprawdzić: 1. Uszkodzony zacisk hamulca – Zaciski hamulcowe mogą być uszkodzone lub zużyte, co powoduje nieszczelność powietrza....
zetor zawora zetor zawora pompa zetor zetor forterra
volvo silnika magnetofon kasetowy schematy bojler elektryczny ariston podłączenia
Mercedes CLS W219 - Kod błędu C0FE7 w systemach ESP/ABS/SBC Interfejs diagnostyczny do VW Caddy 1.4 benzyna 2004