Witam, To cięgło służy do regulacji wydatku smarowania. Tam jest pompka membranowa zasilana podciśnieniem ze skrzyni korbowej a ilość oleju zależy od położenia przepustnicy. Na wolnych obrotach zaworek jest całkowicie zamknięty brak smarowania.
(at)partyzancik A nie lepiej kupić oryginalny gaźnik z Pocketa ? Chyba że chcesz by silnik pracował w innej pozycji. Przerabianie dolotu to raz a jest jeszcze coś takiego jak sterowanie podciśnieniem w kosach ten taki kanał sterujący membraną w gaźniku, w Pockecie jest zasilanie bezpośrednio do skrzyni korbowej i zaworek organkowy. Także trochę zabawy...
Możesz przerobić na smarowanie rozbryzgowe link do strony http://icark.narod.ru/autotech/compess.h... z której korzystałem jakieś 2 lata temu przy przeróbce sprężarek od Ziła 130, ta z twojego zdjęcia jest chyba też od Ziła. Sprężarki działają dwa lata bez problemu pracowały nawet bez układu chłodzenia i nic im nie jest, Skorzystałem z tego postu przy...
Dziękuję. Dokładniej opisałem wszystko i... nie wysłało się :(( Regulator ciśnienia paliwa w silniku benzynowym z wtryskiem wielopunktowym paliwa (np. Ford Transit 2.0i z 1994 r.) jest z przodu. Coś czuję, że wtryskiwacze. Dodano po 6 Zobacz wężyk podciśnieniowy łączący regulator ciśnienia paliwa z kolektorem dolotowym, ma w nim nie być paliwa ! Sprawdzałem...
Witam ponownie, sprawdzony został już zaworek, przepustnica, sonda - komputer nic nie zgłasza (brak błędów). Samochód chodzi w miarę normalnie gdy wracam do starego pękniętego węża. Trzyma obroty na poziomie 850 - 1100, normalnie odpala i pracuje. Po zmianie na nowy przewód brak lewego powietrza odpala ale obroty schodzą do 0 i gaśnie. Tak jak by mu...
Jeżeli wiesz gdzie jest zawór PCV .. ? To jest odpowietrzanie skrzyni korbowej .. przez zaworek (dławik ze sprężynką ) opary ze skrzyni korbowej są wysysane do kolektora ssącego ... Za pomoca np. szczypiec zaciśnij wąż powietrzny pomiędzy tym zaworkiem a kolektorem ssącym . Czy wolne obroty spadły ?
W nie dużych ilościach ale kapie mi olej z odmy. Jest tam taki zaworek i gąbka która ma za zadanie odprowadzić olej z powrotem do skrzyni korbowej. Mam pyt o ten zaworek, wypuszcza powietrze ze skrzyni korbowej i powinien się potem szczelnie zamknąć? Gdy wdmuchuje w niego powietrze to działa ok, przepuszcza powietrze jak należy, natomiast gdy chcę się...
Hej, zaworek serwa wymienlem, żadnych zmian w zachowaniu samochodu nie zauważyłem. Zawór dv mam sprawny, szelnosc dolotu sprawdzana u dwóch mechaników i samodzelnie i jest niby ok. Zaworek odpowietrenia skrzyni korbowej też wymieniony. Ponieważ moe problemy zaczely się po wyminie coolea na nieco wiekszy to czy można domniemywać, ze moje agu nie posiadające...
Przede wszystkim stan turbosprężarki, jej pracę, zapłon, paliwo itd. W tych silnikach warto sprawdzić w kolektorze ssącym zaworek zwrotny. W przypadku jego uszkodzenia, podczas jazdy z dużym obciążeniem powietrze pod ciśnieniem z turbiny dostaje się przez kolektor ssący i uszkodzony zawór do skrzyni korbowej powodując powstanie tam nadciśnienia rzędu...
Hej, czy orientuje się ktoś czy zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej znajdujacy sie w trojniku odmy powinien byc całkowicie szczelny przy dmuchaniu w jedną stronę? Zakupiłem taki zaworek, wg. Etki nr. 035103245a, niby oryginał z allegro, ale martwi mnie że przy silnym dmchnieciu zaworek ten leciutko przepuszcza w stronę, w ktora powinien trzymać....
Sprawdz sobie dokladnie zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej
Taką przypadłość miały już foki mk1. Kiedyś pamiętam w swojej też walczyłem ze spadającymi obrotami po wysprzęgleniu, udało się ale przypadkowo i nie pamiętam co było przyczyną. Wiem, że też role odgrywał zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej taki szary z wężykami pod kolektorem ssącym. W dodatku przepustnica wraz z krokowcem do sprawdzenia, tam najmniejsza...
Powiedz mi taką rzecz jest , jest tam takie coś :) jak zaworek odpowietrzający skrzyni korbowej , możesz zaślepić tak aby nie było połączenia z kolektorem ssącym ten przewód ,wiem że czasami pada ten zaworek i też dzieją sie cuda .
Kolega miał na myśli otwór kontrolny, przelewowy a nie na bagnet. Tak samo nie może byś skrzynia korbowy szszczelna. W wersji nie smarowanej z magistrali silnika oprócz samego otwórki jeszcze coś tam było tylko nie mogę tego znaleźć. Jednocilindrowe kompresory często mają w tym miejscu zaworek zwrotny. Zmniejsza on pulsowanie powietrza w skrzyni korbowej.
Silnik monowtrysk, pod pokrywą filtra powietrza jest gumowy pomarańczowy zaworek (chyba do odpowietrzania skrzyni korbowej), pytanie moje: czy ten zaworek powinien być z czterech stron zawinięty do góry?? Wydaje mi się, że powinien przepuszczać powietrze tylko w jedną stronę, a jak zawinięty to przepuszcza w obie. Proszę o komentarz czy należy go wymienić...
Witam wszystkich temat do zamknięcia :) otóż problemem był niedziałający krokowy, padniety zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej i pare innych rzeczy :P Założyłem nowe membrany do parownika, wyczysciłem krokowego od wolnych obrotów w sensie nalania do niego WD naprzemian z rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym i sie rozruszał oczywiscie w kupionym orginalnym...
Proponuję sprawdzić przewody i zawory odpowietrzenia silnika czasami w autach z silnikami V strony są odseparowane zaworami kierunkowymi w przewodach powietrznych między pokrywami zaworów i kolektorem ssącym jeśli jeden jest walnięty jedna strona będzie zasysać fałszywe powietrze a to wpłynie na mieszankę po jednej stronie i z tąd jest ta róźnica czasów...
Mam problem , auto ford focus 1,6 99 r benzyna/lpg od paru dni auto przestało schodzić na wolne obroty mianowicie przy zdjęciu nogi z gazu obroty rosną do 2,5 czasami nawet do 3 tysięcy chwilę na tym poziomie się utrzymują i zaraz potem spadają ale zatrzymują się na około 1400 -1500 obr/min i to są teraz jego wolne obroty.Miałem w zapasie nowy oryginalny...
Sprawdź dokładnie układ przewietrzania, z tego co pamiętam to silniki turbo mają zaworek zwrotny na odpowietrzaniu skrzyni korbowej i jak on jest zatkany to ciśnienie doładowania z kolektora dostaje się do przewietrzania i wtedy może tak wyrzucać olej. Nie spotkałem się z takim zużyciem silnika by tak rosło ciśnienie na przewietrzaniu komory bo wszystkie...
Rolę zaworka powinny pełnić właśnie nazwane przeze mnie"blaszki" stalowe. Podczas pracy kompresora jedna z nich pozwala zasysać powietrze, druga natomiast w jednym kierunku przepuszcza sprężone powietrze do butli, a po wyłączeniu sprężarki powinna blokować odpływ powietrza z butli do cylindra. W Twoim przypadku nie spełnia ona tego warunku i powietrze...
Śruba regulacyjna niem z tym nic wspólnego. To jest tylko zaworek zamykający paliwo. Luz na dźwigni jest sprawą normalną, możesz ja trochę podgiąć. Na forum był opisywany sposób regulacji gaźnika. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Sprawdź szczelność skrzyni korbowej i połączenia gaźnik - cylinder.
sprawdz przewody na lini od odpowietrzenia skrzyni korbowej ,tam pod kolektorem ssacym jest taki zaworek plastikowy manualny trzeba go wymontowac i sprawdzic czy nie jest zatkany
Witam co do falowania obrotów sam mam takie autko i od długiego czasu się meczyłem z falowaniem ;/ Najpierw sprawdź sobie czy zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej działa tzn nie przepuszcza powietrza i czy rureczka co od niego idzie do kolektora ssącego nie jest przetarta. Jeśli to nie to to: Wyczyść silniczek krokowy piszą że nie da się regenerować...
odpowietrzanie było stosowane też w Junaku (lata 60-te). Był to zaworek który otwierał się w dolnym położeniu tłoka, czyli najwyższe ciśnienie w komorze korbowej. Na wałku z wydrążonym otworkiem obracało się koło zębate też z otworkiem, i gdy te dwa otworki się pokryły, powietrze uchodziło przez otwór wydrążony w wałku. Niestety w praktyce wygląda to...
Mam problem , auto ford focus 1,6 99 r benzyna/lpg od paru dni auto przestało schodzić na wolne obroty mianowicie przy zdjęciu nogi z gazu obroty rosną do 2,5 czasami nawet do 3 tysięcy chwilę na tym poziomie się utrzymują i zaraz potem spadają ale zatrzymują się na około 1400 -1500 obr/min i to są teraz jego wolne obroty. Miałem w zapasie nowy oryginalny...
Panowie podstawowa sprawa -należe sprawdzić silnik krokowy (wyczyścić w bęzynie lub w nitro) -sprawdzić czujnik wolnych obrotów -sprawdzić przepływomierz ewentualnie wyczyścić (j.w) -sprawdzic rurki doprowadzające do zaworka odpowietrzenia skrzyni korbowej -zaworek skrzyni korbowej wyczyścić ewentualnie wymienić -sprawdzić czujnik powietrza dolotowego...
Kolektor dolotowy od strony grodzi wchodzi wężyk gumowy/następnie idzie prawą stroną i pod cewką łączy się z metalową rurką idącą do zaworka skrzyni korbowej. Lubi parcieć i pękać
Oprócz zaworu na pompie oleju, sprawdź jeszcze zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. Przy 1.4/6 8V były chyba sitka a przy 16V zaworki zwrotne - czy nie jest czasem zablokowany.
Sprawdź czy pod cewką jest trójnik i czy się nie zassał. Do tego sprawdź zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej. Resztę przewodów też obejrzyj. Najczęściej padał trójnik.
jeśli to rocznik do 95 wyciągaj skrzynkę z bezpiecznikami.. Dodano po 4 innym tematem jest mechaniczny zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej.
magik ci czyscil zapewne zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej. to nie jest silnik krokowy tylko zawor z normalna cewka , 2ma sprezynkami na osi i membrana.nic wiecej. jak membrana sie wytrze lub stwardnieje to sie zaczynaja cuda
Panowie odświeżę temat. Nierówna praca silnika na biegu jałowym, przepustnica wyczyszczona, adaptacja zrobiona, wymieniłem zaworek odpowietrzający skrzynie korbowa a obroty skacząca i z 800 idą na 900 i tak sobie falują. Zauważyłem że strasznie mi syczy ciśnienie z tego zaworka który idzie do ezektora. Jak ścisnę wąż który jest podłączony zaworkiem...
Z tyłu za silnikiem jest gumowa rura średnicy 1cm do kolektora ssącego. Zobacz czy nie sparciała i jej nie zassało. Do tego co 45 tysięcy zaleca się wymianę zaworka odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Mialem scisgnieta glowice. Niby wszystko ok. Czy w tym tloku powinny byc zamki na pierscienie ? Dodano po 1 A cisnienie nadal wychodzi przez skrzynie korbowa a nie przez zaworki
Jutro to sprawdzę. Jeśli po dokładnym uszczelnieniu i wymianie zaworka odpowietrzania skrzyni korbowej problem 3000rpm na wolnych obrotach nie zniknie, zbuduję swój własny regulator wolnych obrotów który będzie chodził na gazie i na benzynie ;)
A czy wtryski mogą mieć coś wspólnego z cięższym odpalaniem? Tzn auto trochę ciężej odpala od niedawna na zimnym oraz jak postoi np 30 minut, oraz zatrzesie silnikiem. Po sprawdzane przewody dolotu, podcisnienia itp i wszystko ok. Brak błędów na vcds. Silnik pracuje równo. Nowy zaworek odpowietrzajacy skrzynię korbową oraz dv, oba oryginały audi VW....
ten czarny zawór to jest zaworek odmy (odpowietrzenie skrzyni korbowej) zaworu upustowego(blow off) xantia nie posiada ,jeżeli chcesz założyć to załóż w tym miejscu. http://www.youtube.com/watch?v=rAIoCz0ob...
Ma. W zetecach jest. I jego awaria to częsta przypadłość tych modeli. Mi też tak wróżono. Na szczęście u mnie był tylko zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej, przewód powietrza i wypalone do granic świece. Sprawdź też to. Gdybys wymieniał świece, to założ przeznaczone do forda motorcrafty. Te silniki niezbyt dobrze tolerują inne świece. Popytaj też...
A wyjąłeś zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej? u mnie w 1,6 jest po prawej stronie tuż przed skrzynią biegów, kosztuje on ok 40zl- plastikowy od focusa bo za stalowy to ok 120 a różnica żadna, ja swój przemyłem poprosyu benzyną i gra gitara Dodano po 3 hmmm, tak patrze u Ciebie na te filmiki jeszcze raz, cosś mi świta, muszę się tylko spytać bo...
Zmartwię Cię dj_stopa ale miałem taką sprężarkę . Jest to sprężarka od chłodni i zupełnie się nie nadaje do celów warsztatowych ponieważ skrzynia korbowa jest również pod ciśnieniem i jest elementem obiegu gazu . Tym samym gaz krąży nad powierzchnią oleju i porywa jego cząsteczki . Cała jest żeliwna i jak pamiętam ma żeliwne tłoki z zaworkami płytkowymi...
Przez podginanie blaszki pływaka pod zaworkiem iglicowym. Możliwa też nieszczelność pomiędzy gaźnikiem a cylindrem, oraz w skrzyni korbowej - na łączeniu połówek lub na uszczelniaczach wału korbowego
Dzisiaj wymieniono mi ten zaworek zwrotny układu przewietrzania skrzyni korbowej. Poprawy brak... ale "cyka" przy przełączeniu. Mechanicy (nareszcie trafiłem na fajnych ludzi, z którymi można normalnie porozmawiać, naprawiają Hondy i nawet ceny mają niskie - polecam ART-MOT w Bydgoszczy) zasugerowali, że mogą to być jednak poduszki, że może być tak...
Witam, z opisu sytuacji wynika, ze w trakcie postoju olej przecieka przez pompe i wal korbowy - do skrzyni korbowej i chyba zbyt duzo go dolewasz, niestety... Podobnie dzieje sie czasem w zabytkowych motocyklach - wtedy jesli zbyt slabo trzyma poziom oleju tzw. 'zaworek kulkowy - zwrotny', umiejscowiony tuz za pompa oleju w magistrali. Jak rzadko jezdzisz...
Jest to układ odpowietrzania skrzyni korbowej, zaworek powinien się otwierać przy odpowiednich stanach silnika, na wolnych obrotach powinien być zamknięty. Dla mnie kiedyś się skończył to poniżej 1,5k dusił się i nie było mowy o wolnych obrotach. Nie wiem gdzie znajduje się w twoim samochodzie, ściągnij sobie książkę "Sam naprawiam" tam znajdziesz.
Skolmi: zaraz elektrit cię zje!!! Tam nie ma żadnego silnika krokowego!!! To ELEKTROMAGNETYCZNY zawór regulacyjny powietrza. Faktycznie jego awaria należy do najczęstszych przyczyn. Podobnie z zaworkiem odpowietrzenia skrzyni korbowej i przewodem od niego. Na początek radzę sprawdzić te trzy rzeczy. Ten zawór można deliktanie przeczyścić. Lepiej chemią...
Nawet pod deską - sterowanie klimatyzacji To nie Daewoo Nexia tylko Focus mk1. A tak na poważnie to zacznij od sprawdzenia przewodów gumowych od puszki odpowietrzenia skrzyni korbowej oraz zaworka w tejże puszce (pod kolektorem ssącym). W razie wątpliwości wymień go, koszt 54 pln w ASO. Jest on powodem 75% problemów z obrotami w tych silnikach.
Nieszczelny przewód paliwowy, zapchana ssawka w zbiorniku paliwa,nieszczelna skrzynia korbowa, uszkodzona membrana pompująca,zużyta membrana sterująca,zatkane sitko przed zaworkiem iglicowym, zatarty zaworek iglicowy, niedrożny kanał impulsowy,"magik" bawiący się srubami regulacyjnymi i jeszcze kilka innych powodów.
Wątpie aby obieg powietrza był przez skrzynię korbową, co najwyżej wlot przechodzi po cylindrze chłodząc go, a zaworki pewnie w głowicy od środka.
Witam, Ta piła ma pewną wadę którą ciężko wyeliminować, mianowicie wspólny korpus zbiornika paliwa i skrzyni korbowej. kiedy piła się rozgrzeje nadmiernie to wzrasta ciśnienie paliwa w zbiorniku ( w odpowietrzniku jest zaworek zwrotny i filc ) zacięty zaworek powoduje wzrost ciśnienia paliwa przez co gaźnik pracuje nieprawidłowo (zbyt dużo paliwa jest...
Przy wężu ,który opowietrza skrzynie korbową znajduje się z dołu taki zaworek jeśli nie dziła poprawnie to wolne obroty w tym silniku niedomagają .Należy zrobić taki teścik - wyjąć go z bloku silnka podczas pracy silnika i zatkać palcem prawdopodobnie zaczni równo pracować.
powietrze skrzyni korbowej odpowietrzanie skrzyni korbowej odpowietrznik skrzyni korbowej
dziwna hybryd kangoo awaryjny uszkodzenie odkurzacza
pralka amica pa4580a520 philips wysypka
Brak paliwa na wtryskach po zamontowaniu zregenerowanej pompy wtryskowej Bezszczotkowa pompka do wody przestaje działać - diagnostyka