Odpuściłem sobie zabawę z montażem wodnego zaworu zwrotnego w miejsce nieszczelnych oryginalnych. Poprzedni właściciel cos grzebał w sterowaniu kompresora, teraz zrobiłem to "po bożemu"(czyli tak jak przewiduje producent) i przed każdym uruchomieniem(zwłaszcza w trybie AUTOMATYKA), jeszcze przed załączeniem stycznika Y, przez kilka sekund odpręża się...
Tym przewodem ma być zasysane powietrze do skrzyni korbowej aby przewietrzać silnik, a następnie odciągane drugim przewodem do kolektora ssącego i przepalane. Jeśli tam pojawia się olej, znaczy to iż mamy problem z zapchaną odmą( wąż odpowietrzający do kolektora ssącego) lub mocno zużyty silnik w którym przedmuchów jest tak dużo, że odma nie wyrabia...
olej zaciąga przez odmę, a te gwizdy to powietrze, które zasysa do skrzyni korbowej przez zimeringi. do wymiany cały zawór i labirynt.
Przed wszystkim kontrola wzrokowa simmeringu pro prądnicą. Jak widać wycieki to wymiana. Jednak z reguły simmeringi "puszczają" powietrze do skrzyni korbowej i nie ma śladów na zewnątrz. Czasami można wysłuchać ten efekt obracając powoli wałem przy zamkniętej przepustnicy, ale lepiej zrobić próbę podciśnienia dużą strzykawką. Wymaga to pewnych przygotowań....
Pewnie łapie gdzieś lewe powietrze do skrzyni korbowej. Pewnie pierwszy raz składałeś MZ i nie dopilnowałeś pewnych drobnych spraw..
A więc te uszczelniacze to zamienniki , jeśli je założysz to po max 2 latach średniego użytkowania pilarki bedziesz miał z nią problemy bo będą puszczać lewe powietrze do skrzyni korbowej więc poszukaj oryginalnych uszczelniaczy na wał , są niewiele droższe a dużo lepszej jakości .
http://obrazki.elektroda.pl/7415933300_1... Przecież to co zaznaczył to odpowietrzenie skrzyni korbowej. Jaki kontakt mają głowice ze skrzynią korbową ? Tam musi uchodzić powietrze żeby się skrzynia korbowa odpowietrzała. Szczelne cylindry tj. dobre pierścienie i brak rys = powietrze z głowicy zasysającej dostaje się do wylotowej. Tam musi...
Pisząc magneto chodzi mi o to http://obrazki.elektroda.pl/2724842000_1... fota nie moja ale element praktycznie taki sam. Kilka razy sprawdzaliśmy czy jest iskra i na powietrzu jest, choć jak juz pisałem po wstrzyknięciu dodatkowego paliwa do cylindra brak reakcji. Zassanie wody czyli prawdopodobnie jest woda w skrzyni korbowej? Jakieś sugestie...
Przedmuchaj ten odpowietrznik powietrzem, będziesz słyszałem kiedy powietrze przechodzi do skrzyni korbowej i uchodzi miarką oleju.
Powiem tak teoretycznie nie powinno być oleju w tym przewodzie ponieważ cały olej powinien być skroplony w tym odstojniku, ale z praktyki wygląda to tak że olej jest tam zawsze i zawsze jakieś ilości będzie zaciągać do turbiny. Co do dymu z tego przewodu to to jest właśnie powietrze ze skrzyni korbowej.
Wszystko wskazuje na odmę lub nieszczelność np korka oleju czy bagnetu. Przydał by się kod silnika ale to jest raczej już seria Bxx czyli powietrze ze skrzyni korbowej jest wysysane prze podciśnienie w dolocie i nieszczelności skrzyni korbowe wprowadzają lewe powietrze do układu i stąd te błędy. Jedynie 17604-podgrzewana sonda lambda 2 strona 2 - zły...
W nie dużych ilościach ale kapie mi olej z odmy. Jest tam taki zaworek i gąbka która ma za zadanie odprowadzić olej z powrotem do skrzyni korbowej. Mam pyt o ten zaworek, wypuszcza powietrze ze skrzyni korbowej i powinien się potem szczelnie zamknąć? Gdy wdmuchuje w niego powietrze to działa ok, przepuszcza powietrze jak należy, natomiast gdy chcę się...
Bo moja po czyszczeniu pokazuję na rozgrzanym 8/9kg/h a niby powinna pokazywać 11kg/h.. Bo ciągnie lewe powietrze. Sprawdź system odpowietrzania skrzyni korbowej - popularna odma.
To rurka odmy (odpowietrzenie skrzyni korbowej) musi być olejoodporna Nowa to raczej w ASO
To nie musi być uszczelka pod głowicę, miałem to samo, ale spowodowane wytartymi pierścieniami, tłoczyły powietrze do skrzyni korbowej i wypchały wszystkie simeringi, 1 litr oleju starczał na 50km :/ Silnik sie pocił, olej wydobywał się wszędzie przy pokrywie zaworów, z korka od oleju etc... Po wymianie było ok.
witam dzis odwiedzilem serwis vw w celu znalezienia przyczyny nierownej pracy silnika a ze mieszkam w irlandi ceny jakie wolaja za naprawe sa kosmiczne wiec szukam pomocy u was w serwisie kazali wymienic throttle body jest to chyba( obudowa przepustnicy-zabrudzona byla w jakies kremowej mazi i wymienic crankcase breather pipe (jest to chyba rurka (doprowadzajaca...
będzie bardzo pluł olejem i trzba go będzie często uzupełniać. Skierować wylot sprężarki do separatora olej-powietrze, olej na powrót do skrzyni korbowej, powietrze w atmosferę. Problem z olejem wyeliminowany. Podciśnienie zależne będzie od stanu tłok-pierścienie, cylinder-zawory oraz objętości szkodliwej . Praktycznie -0.8 bar osiągalne z takiego...
Każde auto ma obliczoną przez producenta przepustowość powietrza przez uklad dolotowy powietrza.Jeśli odkręcisz korek wlewu oleju to przez odpowietrzenie skrzyni korbowej będzie zasysane dodatkowe powietrze co spowoduje zmiane obrotów.Ja tak sobie to tlumacze jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi.Dodam jeszcze że mialem niedawno następującą sytuacje...
Dobry sprawdzian lewego powietrza. Włączyć delikatnie ssanie. Jak RPM spadną to można podejrzewać lewe powietrze. Gdzie się dostaje to już osobny problem. Z reguły puszcza simmering pod magnetem. Puszcza powietrze DO silnika (skrzyni korbowej) i zuboża mieszankę paliwo-powietrze. Jeżeli coś tam cieknie to nie ma się co zastanawiać tylko wymienić! Gaźnik...
Nie znam tych sprężarek tego modelu ale wystarczy sprawdzić czy zasysa powietrze przez głowice czy poniżej tłoków . Jak przez głowicę to można zaślepić kanał do skrzyni korbowej . Pierścieni olejowych jak nie ma to można próbować coś zamontować . Jednak jak powietrze zasysane jest poniżej tłoków przez komorę korbową to wiele nie zrobisz ,no chyba że...
Korek wlewu, to także odpowietrzenie skrzyni korbowej i powietrze zawsze tam ucieka gdy tłok idzie w dół, natomiast gdy idziec w górę będzie zasysał powietrze do środka. Takie są prawa fizyki. Tak jest w każdym kompresorze tłokowym.
Olej swiezo wlany stan odpowiedni. Nie dmucha przez wylot tylko cale powietrze ruchu tloka trafia do skrzyni korbowej.
Ja nie wiedząc ile należy wlać oleju to wlałem do niej około 0,5 litra a może więcej, bo jak pisałem w pierwszym poście ona w dekielku ma otwór o średnicy ok. 3mm w który była wkręcona śrubka i ja ten otwór uznałem jako kontrolkę poziomu oleju 3mm na bagnet to za mała średnica. Ale dalej martwi mnie to dlaczego to powietrze w skrzyni korbowej się tak...
Witaj, to sprężarka chłodnicza, najprawdopodbniej 4-ro cylindrowa. Pod te elementy przyłączony był presostat, to nie są smarownice. Jako sprężarka powietrza trudna do użycia. Nie posiada pierścieni olejowych i dodatkowo ma kanał łączący skrzynię korbową z wylotem, przez co powietrze jest bardzo zanieczyszczone olejem, ubywa go na tyle szybko, że można...
Oczywiście że tak,to powietrze ze skrzyni korbowej zostało już raz zmierzone przez przepływomierz i bilans musi się zgadzać. Ilość tego powietrza jest inna przy hamowaniu silnikiem,na biegu jałowym,przy normalnej jeżdzie,przy przyspieszaniu. Masz dalej problem widzę z Twoich postów,spróbuj wymienić przekażnik zasilania komputera miał oznaczenie"19"...
Mam tak zbudowaną sprężarkę. Wymagane są pewne przeróbki. Po pierwsze trzeba zbudować dolot powietrza tak, by nie było ono zasysane ze skrzyni korbowej a z zewnątrz przez odpowiedni filtr. Po drugie wymuszone chłodzenie i to solidne. Ja akurat zrobiłem dlatego, że potrzebowałem ponad 15 bar. Przy klasycznych ciśnieniach lepiej jednak kupić normalną...
Będzie ci zasysac powietrze simmeringami jak dasz pełne podciśnienie w skrzynię korbową.
A czy po takim czymś idzie go zgasić stacyjką czy trzeba go zadusić bieg i hamulec ? Dodano po 3 Opcji jest kilka jedną z nich jest brudny filtr powietrza i silnik pobiera powietrze ze skrzyni korbowej przy czym zapala własny olej ale w tym przypadku już kluczykiem się go nie zgasi pozostaje zaduszenie .
No i rzecz w dwusuwie bardzo ważna - szczelność skrzyni korbowej. Przy nieszczelnych uszczelniaczach powietrze nie będzie zasysane przez gaźnik tylko przy wale korbowym. Piszę o uszczelniaczach ale również może to być nie dokręcona miska skrzyni albo rozpuszczony przez benzynę nieodpowiedni środek uszczelniający.
Za uszczelnienie skrzyni korbowej do której jest zasysana mieszanka paliwowo-powietrzna z gaźnika. Jak jest nieszczelny(widzialem przypadek, że został wypchany) to podbiera powietrze i silnikowi " brakuje paliwa". Te nowe gaźniki to badziew. Było na ten temat sporo postów.
to w takim razie zdemontuje rure cieplego powietrza ktore zasysa znad kolektora wydechowego.zastanawiam sie czy nie zalozyc samego filtra na krociec gaznika zeby bezposrednio zasysal powietrze. co o tym sadzicie?tylko co z przewodem odpowietrzenia skrzyni korbowej?(bo on jest wpiety w jeden glowny przewod ssacy powietrze z obudowy filtra i razem z odpowietrzeniem...
Silnik dwusuwowy z racji swojej konstrukcji ma tę cechę że skrzynia korbowa bierze udział w cyklach pracy silnika, zwłaszcza ssania (i dodatkowo smarowanie olejem z paliwa). Jak się pojawiają nieszczelności na niej to dzieja sie takie właśnie cyrki że silnik dostaje lewe powietrze. Tu jest temat o podobnym traktorku jednoosiowym MF70 z silnikiem dwusuwowym,...
Do poprawy uszczelniacze i pokrywa skrzyni korbowej. Piła dostaje lewe powietrze i zatykanie właściwego wlotu powoduje stabilizację obrotów. W tym stanie nie wyregulujesz gaźnika. Uszczelniacze i pokrywę należy złożyć na poczciwy stary hermetic, żadnego silikonu.
Może ciągnąć lewe powietrze na karterach (na łączeniu połówek, przy skrzyni korbowej), co do wydechu nie ma to znaczenia. A przy odpięciu dozownika zaślepiłeś jego wejście w gaźniku?
I tak nie powinno być w skrzyni korbowej ciśnienia. Odma zawalona.
Przecież to nie jest typowy dwusuw. Ma skrzynię korbową jak każdy silnik 4T. Dołożyli sprężarkę. Która spręża czyste powietrze a paliwo jest wtryskiwane bez oleju . Więc gdzie ma być to spalanie oleju?
Witam, Przez jakiś czas nie chodzi mi ssanie(gaśnie jak jest zimny ale po rozgrzaniu silnika już jest ok), wymieniłem świece i kable(2 miesiące temu) ale nic nie pomogło więc dałem sobie spokój, ostatnio mechanik wymienił mi rozrząd(150tys). Po wymianie rozrządu auto zaczęło szarpać przy 1000 - 1500 obrotów na benzynie i 1000 - 2400 na gazie. Więc pojechałem...
Bzdura. Każdy silnik musi mieć odpowietrzenie skrzyni korbowej. Lewe powietrze nie spowoduje gaśnięcia tego silnika. Live Data i pogadamy. Tylko nie jakimś tam fejsikiem. Kolejny wątek, gdzie wszystko sprawdzono i jest źle. A wniosków z tego zero. To przykre. Sprawdzanie czujników indukcyjnych tylko na rezystancję nie jest miarodajne. Taką metodą można...
A może nieszczelne wężyki od odpowietrzania skrzyni korbowej i łapie "fałszywe powietrze".
Tylko że w tym przypadku JUNAK to powietrze jest niepotrzebnie sprężane i nic to nie pomaga.
Dodam iż z tego co się orientuję SL 96 ma problem z cewkami i pali się w nim coś lecz objawy są wtedy lekko inne. Co więcej swego czasu miałem odmę profesjonalnie zrobioną przez mechanika na średnicy znacznie większej niż powinna być, efekt był taki że zasysało lewe powietrze do kolektora z skrzyni korbowej. Dzisiaj wyciągnąłem MAP SENSOR był nieco...
Obie sprężarki będą stawać na suwie sprężania. Jak kolega dojdzie do tej sprawy to... Dodano po 1 A sprawa jest bardzo prosta do rozwiązania i to tanio. Nie będą stawać. To musiałoby być jakieś niebotyczne ciśnienie, żeby nie pozwoliło na pracę sprężarki lub jej rozruch. Nad tłokiem, gdy sprężarka nie pracuje, nigdy nie utrzymuje się ciśnienie takie...
Nie miałem czasu aby rozkręcać karter, ale teraz zauważyłem, że nie można napompować/zassać paliwa pompką. Czasem się uda, ale najczęściej jest powietrze, z tym, że jak odchyle gaźnik i przytkam otwór podciśnieniowy w gaźniku (ten co łączy się z cylindrem) to zasysa paliwo, a i też robi się nadciśnienie w zbiorniku paliwa, jak pompuje pompką (powietrze)....
Witam Po dziadku odziedziczyłem kompresor ASPA 3JW60. Kompresor bardzo długo nabija ciśnienie 6 bar. Zauważyłem ,że w trakcie pracy kompresora dość mocno ucieka powietrze przez mały otwór z tyłu pompy nad wziernikiem oleju. Podejrzewam, że jest to odpowietrznik skrzyni korbowej .Co może być powodem i czy da się to naprawić ?
Możliwe jest zużycie pierścieni i gładzi, wtedy w skrzyni korbowej panuje spore nadciśnienie. Wypływające z odpowietrznika powietrze porywa ze sobą rozpylony olej.
1) Rozumiem że, te zapylone powietrze poszło do skrzyni korbowej, czy dalej też i może rysować tłoki, i powodować nieszczelności na pierścieniach, etc? Płukać to jakoś, czy nie ma takiej potrzeby? 2) Od właśnie około kilku ostatnich miesięcy czuje też spaliny podczas jazdy oraz silnik jakby stracił na mocy, czasem delikatnie faluje na jałowym. Czy...
obecnie w moim polonezie filtr nie jest potrzebny.rury dziurawe wyrzuciłem a dziury po nich zatkałem.silnik dalej pracuje.wystarcza mu powietrze ,które jest dmuchane ze skrzyni korbowej prosto do gardzieli gażnika .skąd tam tyle powietrza i to idzie z olejem bez filtra do gażnika.świece są czarne jak smoła.może zawory są żle ustawione?
Witam mam takie pytanko ??? Ile czasu zajmuje nabicie butli do pełna? i czy ktoś wie coś na temat zaworu zwrotnego montowanego na wejściu kolektora tłocznego do baniaka?? Poza tym jak jest nabity to cały czas słysze że powietrze schodzi ale nie wiem czy przez odpowietrznik skrzyni korbowej czy przez cos innego? teraz będę go uruchamiał na silniku 11...
tak po lesie 125 dobre sobie jest u mnie na wiosce taki kawałek gładziutkiej nawierzchni koło 2km konstrukcja nie była za słaba i nie jest mogę zagwarantować ten cały pojazd był mocniejszy od malucha ze 4 razy jak kiedyś się bawiłem i przesadziłem walnełem sobie w bramę możesz wierzyć albo nie brama wyleciała z zawiasów jakby wogulę ich tam nie było...
Rolę zaworka powinny pełnić właśnie nazwane przeze mnie"blaszki" stalowe. Podczas pracy kompresora jedna z nich pozwala zasysać powietrze, druga natomiast w jednym kierunku przepuszcza sprężone powietrze do butli, a po wyłączeniu sprężarki powinna blokować odpływ powietrza z butli do cylindra. W Twoim przypadku nie spełnia ona tego warunku i powietrze...
Chciał bym kolegę poprawić bo jednak chłodnica spalin ma duże znaczenie na wodę w kolektorze ssącym, nie w oleju. Ponieważ spaliny które przez nią lecą trafiają wprost do ssącego a ów spaliny chłodzone są środkiem chłodniczym i były przypadki że w jakiś sposób się rozszczelniała przez co ze spalinami szła właśnie nasza nieszczęsna WODA. Spora części...
Zawór membranowy - otwiera się, zamyka na skutek zmiany ciśnienia w skrzyni korbowej. Gdy tłok idzie w stronę świecy (po prostu do góry) w skrzyni korbowej powstaje podciśnienie które otwiera zawór membranowy i wtedy napływa mieszanka paliwa z powietrzem. Zaś przy powrocie tłoka (wraca w dół) ten zawór się zamyka, powstaje nadciśnienie w skrzyni korbowej,...
Rebuso.. jeśli zamknięcie kolektora dolotowego sprężarki nazywasz podwieszaniem zaworów,to ktoś tu rzeczywiście nie widział porządnej sprężarki :D Zawór bezpieczeństwa to ten z prawej strony manometru,ten z lewej z rurką idącą do filtra ,puszcza ciśnienie zatykając dolot powietrza w kolektorze(dławiąc sprężarkę) dlatego powyżej 8 już nie wzrasta ciśnienie,mimo...
Są to prawie identyczne konstrukcje Prawie jednak robi kolosalną różnicę, jedna jest łożyskowana ślizgowo, nie ma uszczelnienia wału of strony napędu, nie ma samodzielnej odmy, wymaga smarowania olejem pod ciśnieniem i montowana jest czołowo kołnierzem do silnika spalinowego który w odpowiednim miejscu podaje olej i pozawala na spływ oleju razem z...
Mam Escorta z silnikiem 1,6 16v zetec i jeśli będzie zapchana rurka od tego odpowietrznika za przyczyną mrozu i jakiegoś syfu przypominającego masło. To czy normalne że olej powietrze wysadzi bagnetem wraz z olejem??
Sprawdzanie ciśnienia sprężania na silniku który bierze olej przez zużyte pierścienie nie będzie wiarodajny. Z tego powodu że wtedy jest objaw taki jak byś robił probe olejową i ciśnienie Ci się zwiększy. miałem kiedyś taki przypadek tylko że w BMW tez wywalała olej bawiłem się z nią dłuższy czas okazało się, że tunel zamontowany przed filtrem powietrza...
Przy niskiej temperaturze zawsze będzie "parował" z wydechu. Zrób jakąś dłuższą trasę i się uspokoi do czasu, aż postoi i wystygnie. Chyba, że pali olej - wtedy nie pomoże, ale to przecież czuć, czy spaliny śmierdzą właściwie, czy przepalonym olejem. Autor pisał, że 3 litry dolewa między wymianami. To że gaśnie jak odkręcisz wlew jest raczej normalne....
tak poniewaz silnik zasysal bedzie fałszywe powietrze a skąd to fałszywe powietrze jeśli można wiedzieć ? silnik zasysa powietrze z filtra powietrza a z odmy opary + mgiełkę olejową; czy nieszczelność objawia się wyciekami oleju przy zaworze regulacyjnym odpowietrzenia skrzyni korbowej (tego czarnego dysku na pokrywie zaworów) ?
Czy uchodzi powietrze z kolektora ssącego na stojącej sprężarce- płytki zaworowe, zawór zwrotny. Czy dmucha odpowietrzeniem z skrzyni korbowej jak sprężarka chodzi- zużyte pierścienie. Sam silnik najprościej odkręcić puszkę z przewodami i powąchać- przegrzany ma specyficzny zapach. Nie namawiam do robienia tego przy podłączonej maszynie do sieci, może...
No właśnie jest to typowe zjawisko w "przechłodzonych"silnikach,tzn.takich które nie uzyskują temperatury pracy.Wiąże się to z tym że silnik jak się rozgrzewa ze skrzyni korbowej "uchodzi powietrze (rozszerza się),następnie silnik stygnąc wsysa powietrze z wilgocią.Wilgoć ta zawsze reaguje z olejem w ten sposób-tworzy się taka zółtawa maź-piana na korku...
Witam ponownie mam kilka pytań po rozłożeniu sprężarki na części pierwsze zauważyłem iż zawory ssące umieszczone są na denku tłoka a powietrze do sprężania pobierane jest ze skrzyni korbowej i tutaj pojawia się pytanie czy przypadkiem nie jest to sprężarka z agregatu chłodniczego ?Jako tako nie posiada w głowicy wlotu zasysającego powietrze,wlot znajduje...
Witam, od zawsze myślałem o zastosowaniu silnika 2T, eliminując jego wady, a przede wszystkim spalanie oleju. Mój pomysł polega na tym, że skrzynia korbowa byłaby taka sama jak w 4T, powietrze do cylindra pod ciśnieniem pochodziłoby z turbosprężarki, a paliwo – wtrysk bezpośredni również pod odpowiednim ciśnieniem, eliminując układ rozrządu. Powstałaby...
Tłok który Cię interesuje ustawiasz w GMP, zawory mają być na nim zamknięte. Blokujesz wał. Przez otwór na świece podajesz sprężone powietrze. W ten sposób można sprawdzić czy brak kompresji spowodowany jest zaworami ssącymi czy wydechowymi. Będzie słychać jak powietrze ucieka kolektorem ssącym, tłumikiem czy skrzynią korbową a może zbiornikiem wyrównawczym.....
Kolego, aby sprawdzić szczelność skrzyni korbowej silnika trzeba m.in. zerknąć na uszczelniacze wału tj. od strony "elektrowni" i wariatora. Jeśli będą zawilgocone, to będzie świadczyć, iż pora je wymienić. Gaźnik należy starannie (równomiernie) dokręcić do cylindra. Oczywiście należy założyć uszczelki w dobrym stanie lub nowe, "Kolanko" (łącznik gumowy)...
Przede wszystkim stan turbosprężarki, jej pracę, zapłon, paliwo itd. W tych silnikach warto sprawdzić w kolektorze ssącym zaworek zwrotny. W przypadku jego uszkodzenia, podczas jazdy z dużym obciążeniem powietrze pod ciśnieniem z turbiny dostaje się przez kolektor ssący i uszkodzony zawór do skrzyni korbowej powodując powstanie tam nadciśnienia rzędu...
Jak powietrze swobodnie przelatuje w obie strony to jest uszkodzona płyta zaworowa, powinno dać się dmuchnąć tylko od strony LP Może taka sprężarka jest dziwnym tworem ale też mi się wydaje że powietrze nie powinno się cofać. Jutro będę miał drugą używaną sprężarkę, ciekawe czy będzie dobra..... I jeszcze pytanie czy takiej sprężarce że szrotu mogę...
Ręce opadają, skąd Ty bierzesz te swoje wszystkie dziwne teorie? Membrana jest wtedy gdy gaźnik jest mocowany do skrzyni korbowej a nie do cylindra. Pełni wtedy rolę zaworu okienka ssącego i pozwala napełnić cylinder mieszanką a gdy gaźnik jest mocowany do cylindra rolę tę pełni tłok i to on zamyka okienko ssące.
A taki olej na filtrze: Ma juz 7 sezon i do tej pory wszystko było oki. Ale dzisiaj zauważyłem, że jest mokry z oleju filtr powietrza a silnik jakby miał 1/3mniej mocy. Co ma piernik do wiatraka? Jakie ssanie jaki olej na filtrze? A ma i to dużo ma, Filtr powietrza jest połączony rurką ze skrzynią korbową, i gdy silnik już dostanie "przedmuchów" do...
Przypomnę że ten silnik ma łożyska wału korbowego smarowane olejem przekładniowym. To oznacza że uszczelniacze znajdują się wewnątrz silnika i wymiana wiąże się z rozpołowieniem silnika. Simmerringi są montowane „sprężynką” na zewnątrz więc jest mniejsze ryzyko zaciągania lewego powietrza (a raczej oleju) ale może powodować wyciek mieszanki do skrzyni...
Świece -> kable -> kopułka + palec rozdzielacza - wyeliminujesz najczęstszą przyczynę ze strony układu zapłonowego. Potem ze strony układu zasilania powietrzem -szczelność rury gumowej pomiędzy VAF-em, a przepustnicą i tzw. portek - gumowej dwururki pomiędzy odmami i rurą ssącą. Silnik pomimo że dobry, ma głupio pomyślany układ odpowietrzania skrzyni...
Witaj akurat miałem na warsztacie ten sam problem a mianowicie silnik łapał gdzieś lewe powietrze w moim przypadku był to przewód podcisnienia między odpowietrzeniem skrzyni korbowej a przepustnicą. Posprawdzaj wszystkie przewody podcisnienia od filtra przepustnicy itd może gdzieś jest przerwany Pozdrawiam:)
ja miałem pęknięty plastikowy wężyk, który wchodzi do kolektora ssącego(przy podszybiu-nad turbo) Było to odpowietrzenie skrzyni korbowej. Żygało olejem na turbo i przekłamania wartości na przepływomierzu przez tę nieszczelność/lewe powietrze. Łatwo to poznać po tym, że będzie olej na silniku przy podszybiu. Rurka jest plastikowa i po czasię musi pęknąć,...
Zatykasz szczelnie wydech i dolot, a przez otwór świecy podajesz sprężone powietrze- nie więcej niż 2 bary bo wypchnie simmeringi i sprawdzasz intensywność przedmuchów między wargami simmeringów a czopami wału korbowego, podanie podciśnienia rzędu 0,2 do 0,3 bar to również dobry test. Silnik jest bardziej wrażliwy na podsysanie powietrza (bo to zubaża...
W nie ktorych silnikach 16V pod kolektorem wydechowym jest odpowietrznik skrzyni korbowej od niego idzie rurka nad skrzynią biegow do kolektora ssącego.Rurka ta ma dwa kolanka gumowe ktore często są nieszczelne i przez nie jest zasysane fałszywe powietrze.
Sprawdź przewód który odpowietrza skrzynie korbową. Może okazać sie, że jest spękany ze starości i łapie fałszywe powietrze Nr OE BMW przewodu (11151743386). Pozdrawiam
Odpowietrznik dobrze działa,bo on ma właśnie za zadanie zasysać powietrze a nie wypuszczać paliwa dlatego nie zrobisz podciśnienia. Dodano po 51 Sprawdź sobie szczelność skrzyni korbowej czyli uszczelniaczy, połączenia gaźnik cylinder.
Trzeba sprawdzić także przewody gumowe od odmy. Zarówno odpowietrzenie z pod pokrywy zaworów jak i odpowietrzenie skrzyni korbowej. Te modele mają bardzo często popękane węże, przez co łapią lewe powietrze, co może powodować falowanie obrotów.
Witam W kilku wypowiedziach, jest stwierdzenie, że przyczyną wyrzucania oleju przez bagnet, są zużyte pierścienie, więc ciśnienie z nad tłoka przedostaje się do skrzyni korbowej i to byłoby wyjaśnieniem dla mnie sensownym. Teraz załóżmy, że mamy dobrą szczelność pomiędzy tłokiem, a cylindrem. Tłok idący na dół też będzie wytwarzał ciśnienie w skrzyni...
No to masz przedmuchy do skrzyni korbowej. Najczęściej pęknięcie tłoka lub zużycie tłoków/pierścieni. Sprawdzenie kompresji lub test szczelności cylindra sprężonym powietrzem.
Silnik monowtrysk, pod pokrywą filtra powietrza jest gumowy pomarańczowy zaworek (chyba do odpowietrzania skrzyni korbowej), pytanie moje: czy ten zaworek powinien być z czterech stron zawinięty do góry?? Wydaje mi się, że powinien przepuszczać powietrze tylko w jedną stronę, a jak zawinięty to przepuszcza w obie. Proszę o komentarz czy należy go wymienić...
Mam do Ciebie pytanie, czy te objawy występują tylko kiedy się ochłodzi na zewnątrz (temperatura powietrza) ? Bo jeśli tak, to najprawdopodobniej masz pęknięty przewód doprowadzający ciepłe powietrze (od strony wydechu), lub jego brak, a po drugie proponuję zerknąć na odpowietrzenie skrzyni korbowej (odmę), ewentualnie wyczyścić.
Można by coś kombinować, tzn. próbować wstawić pierścienie olejowe na tłoczki (takiej samej konstrukcji jak samochodowe). Głównie trzeba by oddzielić olej od części sprężającej. Druga kwestia to chłodzenie, pewnie trzeba by tłoczyć olej przez zewnętrzną chłodnicę. Może przerobić na tzw. suchą miskę olejową (+wewnętrzny natrysk), żeby dolne tłoki nie...
Uszczelka chyba jest ok, ale sam nie wiem. Nowy iskrownik nie rozwiązał problemu, ale zauważyłem, po zdjęciu przewodu pulsacyjnego, jak się ciągnie szarpakiem, że idzie z niego powietrze razem z paliwem - pluje paliwem. Tak powinno być? Bo to wygląda jakby w skrzyni korbowej było paliwo. Trochę to dziwne wg mnie. Jeśli chodzi o gaźnik podłączyłem go...
Nie ma innych objawów . Simmeringi na wale są są po to żeby nie przepuszczały mieszanki paliwo powietrze która wraca kanałami w cylindrze nad tłok....? No i od prawej strony żeby olej przekładniowy nie dostawał się do skrzyni korbowej . Simmeringi mają wpływ na pogorszenie mocy lub kompresji ?
witam u mnie powodem falowania obrotów był porostu rozerwany przewód poniżej "gruszki 'od odpowietrzenia skrzyni korbowej a ponieważ jest on niejako powleczony osłonka ocieplająca nie było tego widać fałszywe powietrze poprzez odme powodowało bujanie obrotów oczywiście znalazłem to przez przypadek a wymieniłem polowe gadżetów w około silnika i nic a...
Witam mam Simsona sr50 rok temu zabrałem się za jego remont silnik bym dobry to nie ruszałem, rozebrałem wszystkie owiewki blotniki itp. Simson odpalał ale jechal na pół gazu, stwierdziłem że złożę cały skuter, nowa instalacja, żarówki dałem akumulator 6v oświetlenie wszystko działa cacy i zabrałem się za lekkie przestawienie zapłonu bo strzelał w wydech...
Gdyby kompresor był dwu-tłokowy/cylindrowy mógłbyś ten odpowietrznik zablokować. Nie bardzo, bo przedmuchy znajdą sobie wyjście przez uszczelniacz razem z olejem, ewentualnie miarką oleju, jeżeli jest to będzie wyskakiwać... Każda sprężarka tłokowa musi mieć 'odpowietrzenie' skrzyni korbowej, nawet chłodnicza (ale skierowane jest w dolot). Tym odpowietrznikiem...
Witam Masz na myśli rurę łączącą pokrywę głowicy z rurą ssącą turbiny? To jest odpowietrzenie skrzyni korbowej "odma" po separatorze oleju. Olej skrapla się w separatorze i wraca do głowicy a powietrze do turbiny. Przyczyną jest wiek i przebieg auta, leje prawie w każdym u mnie też więc zbytnio się tym nie przejmuj. Możesz lepiej uszczelnić dać drugą...
Hm. Myślałem o tym. Właściwie pasek wydaje mi się za luźny, bo moge poruszać dolnym kołem pasowym (wału) o kilka-kilkanaście stopni, a górne koło (rozrządu) się nie porusza. Widać to na filmikach z pierwszego posta. Ale na forum Civic Klub Polska jedna osoba napisała mi, że jak wymieniała rozrząd według instrukcji, to też wyszły jej takie luzy i tak...
oczywiście że może to być silnik krokowy, a jeżeli nie to sprawdź jeszcze wtryskiwacze Jak by tam był to może i tak ale go tam nie ma ,natomiast jest zawór bocznikowy/biegu jałowego/wolnych obrotów-zawór/ Sprawdź przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej /gumowa rurka wchodzi w kolektor ssący od strony grodzi lubi parcieć pękać i ciągnie lewe powietrze.
Powietrze/gazy ze skrzyni korbowej.Jak dobrze skleiłeś i jest przepływ w środku to sobie możesz jeździć ile chcesz.
1-Zdejmij przewód z zaworu egr, zaślep i napisz co sie dzieje. 2-Sprawdź przewód który idzie od zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej a pod cewką łączy sie przez trójnik który się zasysa i pęka przez co zaczyna ciągnąć lewe powietrze i głupieje. elektrit ile kolega liczył te mignięcia? :)
Jeśli chcesz to zastosować jako sprężarka do powietrza, napotkasz na kilka problemów. Podstawowymi będą: -problemy z chłodzeniem, urządzenie było projektowane do pracy z czynnikiem chłodniczym, który przepływając przez urządzenie chłodził je, powietrze będzie zdecydowanie gorzej odprowadzało ciepło -spora ilość oleju w powietrzu, sprężarka nie posiada...
Wcześniej kolega powiedział że mu biało niebieski dym leci układu wydechowego więc podstawowa sprawa to brak spalania czyli można podejrzewać zawory i rozrząd. O ile powietrze da się ścisnąć to oleju napędowego już nie i zbyt duże ciśnienie powoduje przedostawanie się oleju napędowego do skrzyni korbowej a stamtąd do miski olejowej i w ten sposób widoczny...
Że niby co, zaciąga olej ze skrzyni biegów? Każda strona skrzyni korbowej tego silnika nie ma kontaktu z olejem, co najwyżej pompą i kanałem cieczy chłodzącej, tyle że tutaj pozostają puste bo to silnik chłodzony powietrzem. Silnik jest zalany/zalewany skoro kopci i nie wkręca się na obroty (czwórkuje).
Witam sreka92 napisał: Na wolnych obrotach silnik pracuje stabilnie, ale po chwili zgaśnie. ( nie posiadam obrotomierza) Coś słaba ta stabilność! Powinien pracować dowolnie długo i równomiernie (jak na dwusuw) Wnioskując z odpowiedzi silnik dostaje za dużo paliwa (co nie jest wielką tragedią i jest łatwe do naprawy) lub "fałszywe powietrze" i równocześnie...
Kolega Jaworaa najpierw poczyta o silnikach, potem będzie się brał za naprawę. Jakim cudem ciśnienie z kolektora dolotowego ma dostawać się do skrzyni korbowej? (jedyny element łączący te dwa obszary, to występujący w niektórych silnikach zawór odmy, jeśli jest uszkodzony- podczas ostrej jazdy fontanna oleju z każdego możliwego miejsca) Jak już masz...
Napiszę co zrobiłem. Odkręciłem odmę. Dmucham w nią i powietrze przechodzi bez problemu. Po odpaleniu silnika bez odmy nie wyrzuca ani oleju ani bagnetu. Po założeniu odmy i wsadzeniu kolanka dolotowego od spodu bez podpięcia rurki od góry na odmie - efekt jest taki, że po uruchomieniu silnika zaczyna ślinić koło bagnetu, a po wyciągnięciu bagnetu wywala...
Cały układ odpowietrzania skrzyni korbowej masz na schemacie z tą fajką, czyli jest tu odprowadzenie nadciśnienia ze skrzyni korbowej i z głowicy(pomimo tego że i tak jedna i druga część jest połączona w silniku). Olej przedostający się do układu dolotowego może świadczyć o jakości oleju, gdyż zwiększona temperatura oleju doprowadza do parowania oleju...
Jest to odpowietrzenie skrzyni korbowej.W momencie kiedy są przedmuchy poprzez pierścienie z cylindrów spaliny,bądz też sprężone powietrze dostaje sie do skrzyni korbowej.Jeśli nie miałoby ujścia to wydmuchałoby uszczelki.A tak jest ta odma.W starszych silnikach była to rurka na zewnątrz,jednak teraz ze względu na środowisko wykorzystuje się te spaliny...
odpowietrzanie skrzyni korbowej odpowietrznik skrzyni korbowej ciśnienie skrzyni korbowej
zmywarka drzwiczki cabletech pilot wentylator chłodnicy scenic
hasło odblokować telefon kupię diagnoskop
Przebicie na drzwiach lodówki Samsung - przyczyny Spawarka Weco 150TP iskrzy, ale nie spawa - przyczyny