Odpuściłem sobie zabawę z montażem wodnego zaworu zwrotnego w miejsce nieszczelnych oryginalnych. Poprzedni właściciel cos grzebał w sterowaniu kompresora, teraz zrobiłem to "po bożemu"(czyli tak jak przewiduje producent) i przed każdym uruchomieniem(zwłaszcza w trybie AUTOMATYKA), jeszcze przed załączeniem stycznika Y, przez kilka sekund odpręża się...
Tym przewodem ma być zasysane powietrze do skrzyni korbowej aby przewietrzać silnik, a następnie odciągane drugim przewodem do kolektora ssącego i przepalane. Jeśli tam pojawia się olej, znaczy to iż mamy problem z zapchaną odmą( wąż odpowietrzający do kolektora ssącego) lub mocno zużyty silnik w którym przedmuchów jest tak dużo, że odma nie wyrabia...
Każde auto ma obliczoną przez producenta przepustowość powietrza przez uklad dolotowy powietrza.Jeśli odkręcisz korek wlewu oleju to przez odpowietrzenie skrzyni korbowej będzie zasysane dodatkowe powietrze co spowoduje zmiane obrotów.Ja tak sobie to tlumacze jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi.Dodam jeszcze że mialem niedawno następującą sytuacje...
Przed wszystkim kontrola wzrokowa simmeringu pro prądnicą. Jak widać wycieki to wymiana. Jednak z reguły simmeringi "puszczają" powietrze do skrzyni korbowej i nie ma śladów na zewnątrz. Czasami można wysłuchać ten efekt obracając powoli wałem przy zamkniętej przepustnicy, ale lepiej zrobić próbę podciśnienia dużą strzykawką. Wymaga to pewnych przygotowań....
Za uszczelnienie skrzyni korbowej do której jest zasysana mieszanka paliwowo-powietrzna z gaźnika. Jak jest nieszczelny(widzialem przypadek, że został wypchany) to podbiera powietrze i silnikowi " brakuje paliwa". Te nowe gaźniki to badziew. Było na ten temat sporo postów.
Witaj, to sprężarka chłodnicza, najprawdopodbniej 4-ro cylindrowa. Pod te elementy przyłączony był presostat, to nie są smarownice. Jako sprężarka powietrza trudna do użycia. Nie posiada pierścieni olejowych i dodatkowo ma kanał łączący skrzynię korbową z wylotem, przez co powietrze jest bardzo zanieczyszczone olejem, ubywa go na tyle szybko, że można...
Kolego, aby sprawdzić szczelność skrzyni korbowej silnika trzeba m.in. zerknąć na uszczelniacze wału tj. od strony "elektrowni" i wariatora. Jeśli będą zawilgocone, to będzie świadczyć, iż pora je wymienić. Gaźnik należy starannie (równomiernie) dokręcić do cylindra. Oczywiście należy założyć uszczelki w dobrym stanie lub nowe, "Kolanko" (łącznik gumowy)...
Witam, cieszę sie że pomogło. Są dwa przewody powietrza do gażnika jeden podaje powietrze zimne z przodu a drugi z nad kolektora wydechowego ciepłe. W praktyce po zatkaniu wlotów powietrza do gażnika powinno się zadławić silnik. Przewód (srednicy ok 12mm)z pokrywy zaworów to przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej (w fiacie 125 był prowadzony z dołu...
Nie znam tych sprężarek tego modelu ale wystarczy sprawdzić czy zasysa powietrze przez głowice czy poniżej tłoków . Jak przez głowicę to można zaślepić kanał do skrzyni korbowej . Pierścieni olejowych jak nie ma to można próbować coś zamontować . Jednak jak powietrze zasysane jest poniżej tłoków przez komorę korbową to wiele nie zrobisz ,no chyba że...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Witam. Zawsze myślałem że mam sprężarkę z autosana. A to to samo.co tu jednak. Co do kwestii ciężkich rozruchów - zastosuj (masz 2 wiec 2) zawór zwrotny z upustem ciśnienia poprzez presostat. Na allegr o sporo tego i tanio, A robi robotę. W mojej smarowanie jest własnie rozbryzgowe zrobione.Musiałbym iść do garażu popatrzeć bo teraz już nie pamiętam...
Choć silniki spalinowe odchodzą już w zapomnienie i pozostanie po nich jedynie nostalgia, cofniemy się dziś w przeszłość i zbadamy tę legendarną konstrukcję zainstalowaną w samochodzie Citroën 2CV. Pokażemy, dlaczego warto studiować ją na wydziale inżynieryjnym i jakie cechy uczyniły całość przykładem myśli projektowej. Porównamy też dany silnik z niemieckim...
Witam. Temat dymu w skrzyni korbowej nie dawał mi spokoju. No i oczywiście przy próbie szczelności dolotu tak być nie powinno. Pewnie odma jest nieszczelna ale to i tak w tym przypadku nie ma znaczenia. Przeanalizowałem schemat układu dolotu i jak się okazało facet podpiął zadymiarkę do rury przed turbiną, czyli podawał powietrze na filtr powietrza...
powiedz kolego jak wyglądają simeringi czy były wymieniane bo objawy podobne do tych co piszesz przy wolnych obrotach w skrzyni korbowej nie ma takiego ciśnienia a po dodaniu gazu manetką jest wtedy większe ciśnienie i przy wytartych uszczelniaczach skrzyni korbowej następuje spadek ciśnienia i dostaje się fałszywe powietrze i w ten sposób gaśnie silnik,czasami...
Ręce opadają, skąd Ty bierzesz te swoje wszystkie dziwne teorie? Membrana jest wtedy gdy gaźnik jest mocowany do skrzyni korbowej a nie do cylindra. Pełni wtedy rolę zaworu okienka ssącego i pozwala napełnić cylinder mieszanką a gdy gaźnik jest mocowany do cylindra rolę tę pełni tłok i to on zamyka okienko ssące.
Pacjent Audi A6 avant 2,0tdi 140ps.rocznik 2007 Ogólnie samochód po przejściach z winy użytkownika (bo to audi panie to się niepsuje) Wczorajsza awaria a w zasadzie następstwa "naprawy" warsztatowej. Klient mowi że ma jakies dziwne przypadlości ze sprzęglem,,raz chodzi normalnie,raz ślizga,raz niemożna wcisnac pedalu sprzegla. Jakieś 2 miesiące temu...
No to w tym wypadku mamy brak kompresji. Lejące paliwo - problem z zaworem w komorze pływakowej czy innym ograniczającym dopływ paliwa. Powietrze - sprawdzić możesz tylko dolot do gaźnika czy cylindra, czy filtr czysty, czy się osy nie zalęgły albo inne owady. Albo czy ktoś nie zrobił kawału zapychając dolot szmatą. Sprawdzasz poziom paliwa, czy paliwo...
A więc te uszczelniacze to zamienniki , jeśli je założysz to po max 2 latach średniego użytkowania pilarki bedziesz miał z nią problemy bo będą puszczać lewe powietrze do skrzyni korbowej więc poszukaj oryginalnych uszczelniaczy na wał , są niewiele droższe a dużo lepszej jakości .
Mam tak zbudowaną sprężarkę. Wymagane są pewne przeróbki. Po pierwsze trzeba zbudować dolot powietrza tak, by nie było ono zasysane ze skrzyni korbowej a z zewnątrz przez odpowiedni filtr. Po drugie wymuszone chłodzenie i to solidne. Ja akurat zrobiłem dlatego, że potrzebowałem ponad 15 bar. Przy klasycznych ciśnieniach lepiej jednak kupić normalną...
Od czegoś trzeba zacząć,a to są rzeczy podstawowe. Nie znam tego silnika,ele poszukaj też czegoś takiego jak zawór PCV. Jest odpowiedzialny za wietrzenie skrzyni korbowej i jest wyprowadzany z dolnej odmy. Jego zatkanie też powoduje że na wolnych może nie działać jak trzeba. Prawdopodobnie skończy się na wymianie MAP sensora,o ile rzeczywiście wszystkie...
tak poniewaz silnik zasysal bedzie fałszywe powietrze a skąd to fałszywe powietrze jeśli można wiedzieć ? silnik zasysa powietrze z filtra powietrza a z odmy opary + mgiełkę olejową; czy nieszczelność objawia się wyciekami oleju przy zaworze regulacyjnym odpowietrzenia skrzyni korbowej (tego czarnego dysku na pokrywie zaworów) ?
Wszystko wskazuje na odmę lub nieszczelność np korka oleju czy bagnetu. Przydał by się kod silnika ale to jest raczej już seria Bxx czyli powietrze ze skrzyni korbowej jest wysysane prze podciśnienie w dolocie i nieszczelności skrzyni korbowe wprowadzają lewe powietrze do układu i stąd te błędy. Jedynie 17604-podgrzewana sonda lambda 2 strona 2 - zły...
Witam mam takie pytanko ??? Ile czasu zajmuje nabicie butli do pełna? i czy ktoś wie coś na temat zaworu zwrotnego montowanego na wejściu kolektora tłocznego do baniaka?? Poza tym jak jest nabity to cały czas słysze że powietrze schodzi ale nie wiem czy przez odpowietrznik skrzyni korbowej czy przez cos innego? teraz będę go uruchamiał na silniku 11...
W nie dużych ilościach ale kapie mi olej z odmy. Jest tam taki zaworek i gąbka która ma za zadanie odprowadzić olej z powrotem do skrzyni korbowej. Mam pyt o ten zaworek, wypuszcza powietrze ze skrzyni korbowej i powinien się potem szczelnie zamknąć? Gdy wdmuchuje w niego powietrze to działa ok, przepuszcza powietrze jak należy, natomiast gdy chcę się...
Korek wlewu, to także odpowietrzenie skrzyni korbowej i powietrze zawsze tam ucieka gdy tłok idzie w dół, natomiast gdy idziec w górę będzie zasysał powietrze do środka. Takie są prawa fizyki. Tak jest w każdym kompresorze tłokowym.
Czy uchodzi powietrze z kolektora ssącego na stojącej sprężarce- płytki zaworowe, zawór zwrotny. Czy dmucha odpowietrzeniem z skrzyni korbowej jak sprężarka chodzi- zużyte pierścienie. Sam silnik najprościej odkręcić puszkę z przewodami i powąchać- przegrzany ma specyficzny zapach. Nie namawiam do robienia tego przy podłączonej maszynie do sieci, może...
Przede wszystkim stan turbosprężarki, jej pracę, zapłon, paliwo itd. W tych silnikach warto sprawdzić w kolektorze ssącym zaworek zwrotny. W przypadku jego uszkodzenia, podczas jazdy z dużym obciążeniem powietrze pod ciśnieniem z turbiny dostaje się przez kolektor ssący i uszkodzony zawór do skrzyni korbowej powodując powstanie tam nadciśnienia rzędu...
Szukaj dalej dziury w całym. To normalne że skrzyni korbowej jest podciśnienie. Tak się teraz projektuję silniki. Ma to kilka zalet. Mniej wycieków bo jest podciśnienie. Mniejsze opory/straty niby niewiele ale zawsze coś. Lepszy rozbryzg mgły olejejowej i jej szybsze opadanie. Brak powietrza to brak wilgoci = mniej skrapaljacej się wody = mniej "masła"...
A taki olej na filtrze: Ma juz 7 sezon i do tej pory wszystko było oki. Ale dzisiaj zauważyłem, że jest mokry z oleju filtr powietrza a silnik jakby miał 1/3mniej mocy. Co ma piernik do wiatraka? Jakie ssanie jaki olej na filtrze? A ma i to dużo ma, Filtr powietrza jest połączony rurką ze skrzynią korbową, i gdy silnik już dostanie "przedmuchów" do...
Auto mam od nowości przebieg 130 000 km obecnie. Na gwarancji były tez ubytki oleju około 0,5 l na 1000 km wymienili głowice (przy przebiegu 30 000 i na kilka lat był spokój. Obecnie problem wrócił ze zdwojona siłą . olej wymieniany co roku przebieg roczny jak widac po przebiegu całości był ok +- 10 tys, castrol edge LL 5w30 zgodny z normą ostatnie...
To nie musi być uszczelka pod głowicę, miałem to samo, ale spowodowane wytartymi pierścieniami, tłoczyły powietrze do skrzyni korbowej i wypchały wszystkie simeringi, 1 litr oleju starczał na 50km :/ Silnik sie pocił, olej wydobywał się wszędzie przy pokrywie zaworów, z korka od oleju etc... Po wymianie było ok.
Przedmuchaj ten odpowietrznik powietrzem, będziesz słyszałem kiedy powietrze przechodzi do skrzyni korbowej i uchodzi miarką oleju.
I tak nie powinno być w skrzyni korbowej ciśnienia. Odma zawalona.
Ja nie wiedząc ile należy wlać oleju to wlałem do niej około 0,5 litra a może więcej, bo jak pisałem w pierwszym poście ona w dekielku ma otwór o średnicy ok. 3mm w który była wkręcona śrubka i ja ten otwór uznałem jako kontrolkę poziomu oleju 3mm na bagnet to za mała średnica. Ale dalej martwi mnie to dlaczego to powietrze w skrzyni korbowej się tak...
Witam Po dziadku odziedziczyłem kompresor ASPA 3JW60. Kompresor bardzo długo nabija ciśnienie 6 bar. Zauważyłem ,że w trakcie pracy kompresora dość mocno ucieka powietrze przez mały otwór z tyłu pompy nad wziernikiem oleju. Podejrzewam, że jest to odpowietrznik skrzyni korbowej .Co może być powodem i czy da się to naprawić ?
witam u mnie powodem falowania obrotów był porostu rozerwany przewód poniżej "gruszki 'od odpowietrzenia skrzyni korbowej a ponieważ jest on niejako powleczony osłonka ocieplająca nie było tego widać fałszywe powietrze poprzez odme powodowało bujanie obrotów oczywiście znalazłem to przez przypadek a wymieniłem polowe gadżetów w około silnika i nic a...
Chciał bym kolegę poprawić bo jednak chłodnica spalin ma duże znaczenie na wodę w kolektorze ssącym, nie w oleju. Ponieważ spaliny które przez nią lecą trafiają wprost do ssącego a ów spaliny chłodzone są środkiem chłodniczym i były przypadki że w jakiś sposób się rozszczelniała przez co ze spalinami szła właśnie nasza nieszczęsna WODA. Spora części...
Oba błędy są powiązane i tak. Błąd P0171 – uboga mieszanka, przyczyny : Przecieki powietrza wlotowego Wadliwa pierwsza podgrzewana sonda lambda Nieprawidłowe spalanie Wadliwe wtryskiwacze paliwa Wycieki gazów wydechowych Nieprawidłowe ciśnienie paliwa Brak paliwa Wadliwy czujnik masowego przepływu powietrza (MAF) Nieprawidłowe podłączenie węża...
witam dzis odwiedzilem serwis vw w celu znalezienia przyczyny nierownej pracy silnika a ze mieszkam w irlandi ceny jakie wolaja za naprawe sa kosmiczne wiec szukam pomocy u was w serwisie kazali wymienic throttle body jest to chyba( obudowa przepustnicy-zabrudzona byla w jakies kremowej mazi i wymienic crankcase breather pipe (jest to chyba rurka (doprowadzajaca...
Oczywiście że tak,to powietrze ze skrzyni korbowej zostało już raz zmierzone przez przepływomierz i bilans musi się zgadzać. Ilość tego powietrza jest inna przy hamowaniu silnikiem,na biegu jałowym,przy normalnej jeżdzie,przy przyspieszaniu. Masz dalej problem widzę z Twoich postów,spróbuj wymienić przekażnik zasilania komputera miał oznaczenie"19"...
Odpowietrznik dobrze działa,bo on ma właśnie za zadanie zasysać powietrze a nie wypuszczać paliwa dlatego nie zrobisz podciśnienia. Dodano po 51 Sprawdź sobie szczelność skrzyni korbowej czyli uszczelniaczy, połączenia gaźnik cylinder.
A czy po takim czymś idzie go zgasić stacyjką czy trzeba go zadusić bieg i hamulec ? Dodano po 3 Opcji jest kilka jedną z nich jest brudny filtr powietrza i silnik pobiera powietrze ze skrzyni korbowej przy czym zapala własny olej ale w tym przypadku już kluczykiem się go nie zgasi pozostaje zaduszenie .
to w takim razie zdemontuje rure cieplego powietrza ktore zasysa znad kolektora wydechowego.zastanawiam sie czy nie zalozyc samego filtra na krociec gaznika zeby bezposrednio zasysal powietrze. co o tym sadzicie?tylko co z przewodem odpowietrzenia skrzyni korbowej?(bo on jest wpiety w jeden glowny przewod ssacy powietrze z obudowy filtra i razem z odpowietrzeniem...
Czarujecie się, wszystkie tanie konstrukcje mają racje bytu z podejściem takim, że robimy sobie sprężarkę warsztatową do napędu szeroko pojętej pneumatyki, wtedy nawet przedmuch do skrzyni korbowej można poniekąd olać. Silnik należy nie tylko dobierać taki żeby miał płaskie tłoki, od razu zaznaczę, że jak ktoś myśli że silnik dizla będzie lepszy bo...
Tylko że w tym przypadku JUNAK to powietrze jest niepotrzebnie sprężane i nic to nie pomaga.
Witam, Przez jakiś czas nie chodzi mi ssanie(gaśnie jak jest zimny ale po rozgrzaniu silnika już jest ok), wymieniłem świece i kable(2 miesiące temu) ale nic nie pomogło więc dałem sobie spokój, ostatnio mechanik wymienił mi rozrząd(150tys). Po wymianie rozrządu auto zaczęło szarpać przy 1000 - 1500 obrotów na benzynie i 1000 - 2400 na gazie. Więc pojechałem...
Zauważyłem że ciśnienie lub podciśnienie pod pokrywą zaworów działa na membramę zaworu ciśnienia w separatorze oleju, a ten z kolei kieruje pary oleju do ssaka albo do turbiny. U mnie wygląda na to że nadciśnienie jest doprowadzane przez separator do kolektora ssącego, a dla silnika jest to lewe powietrze i próbuje regulować przepustnicą i dawką i...
Gdyby kompresor był dwu-tłokowy/cylindrowy mógłbyś ten odpowietrznik zablokować. Nie bardzo, bo przedmuchy znajdą sobie wyjście przez uszczelniacz razem z olejem, ewentualnie miarką oleju, jeżeli jest to będzie wyskakiwać... Każda sprężarka tłokowa musi mieć 'odpowietrzenie' skrzyni korbowej, nawet chłodnicza (ale skierowane jest w dolot). Tym odpowietrznikiem...
Rolę zaworka powinny pełnić właśnie nazwane przeze mnie"blaszki" stalowe. Podczas pracy kompresora jedna z nich pozwala zasysać powietrze, druga natomiast w jednym kierunku przepuszcza sprężone powietrze do butli, a po wyłączeniu sprężarki powinna blokować odpływ powietrza z butli do cylindra. W Twoim przypadku nie spełnia ona tego warunku i powietrze...
W tym przypadku kierunek wirowania jest tak istotny jak zużycie paliwa tym samym samochodem w ruchu lewostronnym i prawostronnym . nie posiada pompki olejowej która to wymagałaby odpowiedniego kierunku obrotów . podczas pracy stopa korbowodu ,często do stopy przykręcony jest 1-2,5 cm pręt,udeża w olej znajdujący się w skrzyni korbowej (kadłubie sprężarki...
Możliwe jest zużycie pierścieni i gładzi, wtedy w skrzyni korbowej panuje spore nadciśnienie. Wypływające z odpowietrznika powietrze porywa ze sobą rozpylony olej.
Zobacz czy klapka w odmie sie nie zaciela lub nie lata w prawo w lewo raz silnik zassie zimne powietrze raz cieple i dlatego szaleje przepust dawka paliwa na jałowy biegu. Jesli nie to przejrzy uklad wydechowy. Moze byc nieszczelny Koleje do sprawdzenia wezyk podcisnia od serwa do przepustnicy i odpowietrznik skrzyni korbowej ktory znajduje sie w obudowie...
Witam Masz na myśli rurę łączącą pokrywę głowicy z rurą ssącą turbiny? To jest odpowietrzenie skrzyni korbowej "odma" po separatorze oleju. Olej skrapla się w separatorze i wraca do głowicy a powietrze do turbiny. Przyczyną jest wiek i przebieg auta, leje prawie w każdym u mnie też więc zbytnio się tym nie przejmuj. Możesz lepiej uszczelnić dać drugą...
Rebuso.. jeśli zamknięcie kolektora dolotowego sprężarki nazywasz podwieszaniem zaworów,to ktoś tu rzeczywiście nie widział porządnej sprężarki :D Zawór bezpieczeństwa to ten z prawej strony manometru,ten z lewej z rurką idącą do filtra ,puszcza ciśnienie zatykając dolot powietrza w kolektorze(dławiąc sprężarkę) dlatego powyżej 8 już nie wzrasta ciśnienie,mimo...
Witam ponownie mam kilka pytań po rozłożeniu sprężarki na części pierwsze zauważyłem iż zawory ssące umieszczone są na denku tłoka a powietrze do sprężania pobierane jest ze skrzyni korbowej i tutaj pojawia się pytanie czy przypadkiem nie jest to sprężarka z agregatu chłodniczego ?Jako tako nie posiada w głowicy wlotu zasysającego powietrze,wlot znajduje...
Hm. Myślałem o tym. Właściwie pasek wydaje mi się za luźny, bo moge poruszać dolnym kołem pasowym (wału) o kilka-kilkanaście stopni, a górne koło (rozrządu) się nie porusza. Widać to na filmikach z pierwszego posta. Ale na forum Civic Klub Polska jedna osoba napisała mi, że jak wymieniała rozrząd według instrukcji, to też wyszły jej takie luzy i tak...
tak po lesie 125 dobre sobie jest u mnie na wiosce taki kawałek gładziutkiej nawierzchni koło 2km konstrukcja nie była za słaba i nie jest mogę zagwarantować ten cały pojazd był mocniejszy od malucha ze 4 razy jak kiedyś się bawiłem i przesadziłem walnełem sobie w bramę możesz wierzyć albo nie brama wyleciała z zawiasów jakby wogulę ich tam nie było...
Po pierwsze w fordach nie ma silniczka krokowego, proszę nie lamcie się tak na tym forum, to jest zawór powietrza bocznikowego(regulator wolnych obrotów). Generalnie cała sprawa zamyka się w przewodach podciśnieniowych. W silnikach 1,4 jest plastikowa puszka do odpowietrzenia skrzyni korbowej w której jednostronny zawór ulega uszkodzeniu i zamiast dmuchać...
Silnik monowtrysk, pod pokrywą filtra powietrza jest gumowy pomarańczowy zaworek (chyba do odpowietrzania skrzyni korbowej), pytanie moje: czy ten zaworek powinien być z czterech stron zawinięty do góry?? Wydaje mi się, że powinien przepuszczać powietrze tylko w jedną stronę, a jak zawinięty to przepuszcza w obie. Proszę o komentarz czy należy go wymienić...
Witaj akurat miałem na warsztacie ten sam problem a mianowicie silnik łapał gdzieś lewe powietrze w moim przypadku był to przewód podcisnienia między odpowietrzeniem skrzyni korbowej a przepustnicą. Posprawdzaj wszystkie przewody podcisnienia od filtra przepustnicy itd może gdzieś jest przerwany Pozdrawiam:)
No właśnie jest to typowe zjawisko w "przechłodzonych"silnikach,tzn.takich które nie uzyskują temperatury pracy.Wiąże się to z tym że silnik jak się rozgrzewa ze skrzyni korbowej "uchodzi powietrze (rozszerza się),następnie silnik stygnąc wsysa powietrze z wilgocią.Wilgoć ta zawsze reaguje z olejem w ten sposób-tworzy się taka zółtawa maź-piana na korku...
Cześć TDI 1.9 AHU VP ( na zwykłej pompie rotacyjnej) Zapłon jest ustawiony na 49-54 Dawka paliwa na 4mg Wymieniłem turbosprężarkę ale auto nadal czasami lekko kopci na szaro-niebiesko gdy mocniej przyspieszę z niskich biegów. Czytałem o zasadach uszczelniania się turbiny , o tym, że katalizator powinien być zamontowany ponieważ jego brak powoduje niskie...
Mam do Ciebie pytanie, czy te objawy występują tylko kiedy się ochłodzi na zewnątrz (temperatura powietrza) ? Bo jeśli tak, to najprawdopodobniej masz pęknięty przewód doprowadzający ciepłe powietrze (od strony wydechu), lub jego brak, a po drugie proponuję zerknąć na odpowietrzenie skrzyni korbowej (odmę), ewentualnie wyczyścić.
Witam W kilku wypowiedziach, jest stwierdzenie, że przyczyną wyrzucania oleju przez bagnet, są zużyte pierścienie, więc ciśnienie z nad tłoka przedostaje się do skrzyni korbowej i to byłoby wyjaśnieniem dla mnie sensownym. Teraz załóżmy, że mamy dobrą szczelność pomiędzy tłokiem, a cylindrem. Tłok idący na dół też będzie wytwarzał ciśnienie w skrzyni...
Mam taką sprężarkę 3JW60 którą robiłem od podstaw. Szlif wszystkich cylindrów, nowe tłoki oraz nowe pierścienie. Wymienione zawory w głowicy, nowe uszczelki. W pojemniku wypełnionym olejem leży mi jeszcze drugi wał do niej. Z tej dziurki na uciekać powietrze gdyż odpowietrza Ci skrzynię korbową. Zatkanie tej dziurki może skutkować wyrzucaniem oleju...
Nie ma innych objawów . Simmeringi na wale są są po to żeby nie przepuszczały mieszanki paliwo powietrze która wraca kanałami w cylindrze nad tłok....? No i od prawej strony żeby olej przekładniowy nie dostawał się do skrzyni korbowej . Simmeringi mają wpływ na pogorszenie mocy lub kompresji ?
Wcześniej kolega powiedział że mu biało niebieski dym leci układu wydechowego więc podstawowa sprawa to brak spalania czyli można podejrzewać zawory i rozrząd. O ile powietrze da się ścisnąć to oleju napędowego już nie i zbyt duże ciśnienie powoduje przedostawanie się oleju napędowego do skrzyni korbowej a stamtąd do miski olejowej i w ten sposób widoczny...
1-Zdejmij przewód z zaworu egr, zaślep i napisz co sie dzieje. 2-Sprawdź przewód który idzie od zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej a pod cewką łączy sie przez trójnik który się zasysa i pęka przez co zaczyna ciągnąć lewe powietrze i głupieje. elektrit ile kolega liczył te mignięcia? :)
Możliwe przyczyny: Zużyty filtr paliwa Uszkodzenie zaworu ciśnieniowego na listwie wtryskowej ( regulator ciśnienia ) Przecieki powietrza wlotowego Wadliwa pierwsza podgrzewana sonda lambda Nieprawidłowe spalanie Wadliwe wtryskiwacze paliwa Wycieki gazów wydechowych Nieprawidłowe ciśnienie paliwa ( padająca pompa ) Brak paliwa Wadliwy czujnik masowego...
Witam sreka92 napisał: Na wolnych obrotach silnik pracuje stabilnie, ale po chwili zgaśnie. ( nie posiadam obrotomierza) Coś słaba ta stabilność! Powinien pracować dowolnie długo i równomiernie (jak na dwusuw) Wnioskując z odpowiedzi silnik dostaje za dużo paliwa (co nie jest wielką tragedią i jest łatwe do naprawy) lub "fałszywe powietrze" i równocześnie...
Ciśnienie w cylindrze zmierzone wynosi ok 8 atm, szczelność skrzyni korbowej sprawdzona ciśnieniem ok 2 atm, czyli wszystko jak najbardziej w porządku a małpa jak nie chodziła prawidłowo tak nie chodzi. Ale dopatrzyłem się jednej rzeczy oś przepustnicy gaźnika ma spory luz ale tylko od strony cięgna gazu. Może tędy ciągnie lewe powietrze i takie są...
Pomysł bardzo ciekawy, Można by spróbować wtryskiwacz od diesla sterowany elektrycznie np z HDI, do tego mechaniczną pompę oleju np. z fiata 125. Wtrysk proponuję wkomponować do skrzyni korbowej, dlatego że w dwusówie najbardziej awaryjne są łożyska to je głównie musi posmarować olej, jak już ten olej dostanie się do skrzyni korbowej przeciąg tam panujący...
przepustnica ma być zamknięta , żadnych prześwitów (oczywiście na biegu jałowym) , całe powietrze potrzebne do pracy daje wtedy krokówka . napięcie z TPS zawiera się w przedziale 0.8-0.9 V (regulacja odbojnikiem przepustnicy ) . A tak na dzień dobry sprawdź przewody prowadzące od kolektora do odpowietrznika skrzyni korbowej , lubią sie zsunąć przy takiej...
Ooooo widzisz, bardzo słusznie. Faktycznie bede musial ponownie przeanalizować tą przeróbke i w aucie i motorze bo o zassysaniu nie pomyslałem. A co by się działo jak by to tez zatkac na amen, tam chyba nie ma takiego cisnienia zeby na sile wybijało przez korek Tam nie ma żadnego zasysania, od zasysania powietrza do silnika spalinowego służy kolektor...
Proponuję sprawdzić przewody i zawory odpowietrzenia silnika czasami w autach z silnikami V strony są odseparowane zaworami kierunkowymi w przewodach powietrznych między pokrywami zaworów i kolektorem ssącym jeśli jeden jest walnięty jedna strona będzie zasysać fałszywe powietrze a to wpłynie na mieszankę po jednej stronie i z tąd jest ta róźnica czasów...
W każdym aucie to nastąpi jak uszczelnisz zbiornik przecież powrót pompuje paliwo to powietrze musi wyjść zatkasz to tak będzie . Dodano po 3 Przy aucie z jednym zbiornikiem zassie zbiornik robiłem opla gdzie było zatkane odpowietrzenie to ze zbiornika 55litrów zrobił się 30litrowy. Dodano po 4 Co do kompresji to może ona przedostać się do układu chłodzenia...
Witam mam niby prosty ale zarazem skomplikowany problem z wyżej opisanym silnikiem. Po rozgrzaniu się silnik kopci na biało jest to olej dostający się do tłumika przez turbinę na pierwszy ogień poszło odpowietrzenie silnika gdzie nie stwierdziłem uszkodzeń. Dodam że turbina ma 4ry lata i luz poprzeczny trudno mi zmierzyć dokładnie , ale łopatki nie...
Napisałeś, że "do obudowy filtra powietrza - dochodza 2 rury - jedna taka gruba w >gabczastej< oprawie ktorej wlot wisi sobie luzno w komorze silnika". I tu jest Twój problem! Drugi koniec tej rury nie powinien swobodnie wisieć w komorze silnika, ale musi być założony na krótką rurkę wychodzącą ze skrzyni korbowej (w dolnej częsci silnika). Jeżeli...
witam, u mnie podobne objawy, też założyłem temat, nie miałem jeszcze czasu sprawdzić wszystkiego tylko część, póki co bez powodzenia: -Również mam wrażenie zapadającego się hamulca- -trzeba sprawdzić przewód od serwo hamulcowego, u mnie hamulec nie działa tak jak wcześniej a układ jest odpowietrzony. -nieszczelności w wkładzie ssącym-czy się diostaje...
A co będie jeżeli nawet zrobie tak jak pisze "rbiesiada" Co to mi da oprócz tego że pewnie będę miał smarowanie jak w skrzyni korbowej będzie coraz więcej zbierać się oleju i tak będzie jeszcze więcej go wywalać. Może zrobić w korku spustowym mały otworek i w ten sposób jak mi się tworzy to podciśnienie to siłą cisnienia wyrzuci nadmiar ojeju korkiem...
Witam Niedawno wpadła mi w ręce taka oto sprężarka: http://obrazki.elektroda.pl/4772086400_1... Jest zupełnie nowa, nie dotarta. Mam kilka pytań odnośnie jej eksploatacji: 1. Smarowanie ciśnieniowe - tu nie mam zamiaru bawić się w przeróbki tylko po prostu podłączyć pompę. Jakie ciśnienie będzie odpowiednie - strzelam w 6 bar. 2. Wylot...
Spróbuj odłączyć plus z aku i dotknąć nim (odłączonym !!!!) do masy aku. trzymaj tak z 10 sek. Potem poczekaj ok 2 min (wypal paierosa jak palisz). Czasem kody się same kasują. Bo nie wierze że woda po takim czasie jeszcze jeszcze siedzi gdzies. Ewentualnie dostała sie woda do paliwa i sterownik silnika na podstawie sondy lambda swierdził na tyle poważne...
Udało się mi zrobić sprężarkę z silnika 126p. Do testów podłączone miałem rury stalowe w ocynku. Wtedy na mosiężnym kolanku blisko głowicy temperatura maksymalna po jakiejś 1 minucie pompowania wynosiła 152°C. Mojej sprężarki chciałbym okazyjnie używać do piaskowania małym pistoletem. Gdyby piaskować bez przerwy, sprężarka zatrzymała by się raz na jakiś...
Witam wszystkich!!! Mam spory problem z moją fiestą mk4 98r. 1.25 zetec s 75hp. Przeszukałem fora i nie znalazłem rozwiązania. Od pół roku borykam się z bardzo dużym spalaniem (12-14l/100km). Z czasem coraz gorzej. obroty też wariują. Jak jadę i jest na luzie to trzyma wysokie obroty, a jak się zatrzymam mozolnie wracają do normy. Sam bawię się w mechanika...
pacjent XF105eev460 2010r AUTOMAT 730tkm Przy korku wlewu oleju tego na pokrywie zaworów zaczął pojawiać się olej nie jakies tam opary tylko po dwóch tyg. było już pełne te korytko wokół korka . JAZDA-serwisDAF testy komputerem: test cyl:jeden 100%reszta po 99.2% test ciśnienia oleju na rozruchu bez odpalania silnika komp.pokazał 0.1 (tu nie wiem nie...
Wszystko super ale jak planujesz usuwać kondensat ze zbiornika? Obracanie calego urzadzenia aby przewod wyjściowy byl w najniższym miejscu jest trochę niewygodne.Już lepiej było nawiercić zbiornik i wspawać mufkę. Tak, myślałem o tym. Niestety, takie zbiorniki udało mi się tylko raz zespawać szczelnie (znam własne umiejętności spawalnicze- a raczej...
Witam; jo55 Na VW forum MK2 przeżycia i rozwiązania z odmą 1,3 NZ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6... teraz MK4 AHW znów q...a odma http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2... Dodano po 11 ja wypier........ te wszystkie ustrojstwa z odmy i zastąpiłem...
Na dzień dzisiejszy falowanie powróciło. Za wcześnie się cieszyłem. Często właśnie tak bywało,że jak silnik się rozgrzał, często zaczynało już wszystko normalnie pracować, aczkolwiek nie zawsze... Być może lewe powietrze choć wcześniej go nie było. Zawór wolnych obrotów był dodatkowo klejony silikonem (razem z uszczelką) i przegwintowana dolna śruba.....
Witam serdecznie, od jakiegoś czasu mam problem se swoim silnikiem, nie lubię jak silnik jest zapocony czy wręcz kapie z niego. Postanowiłem porobić kilka zdjęć i wkleić/zapytać tutaj: Tutaj mamy widok ze zdemontowaną rurą powietrza do turbo, było tam trochę oleju: Pytanie czy zapocona rura poniżej turbo doprowadzające powietrze do intercoolera, sugeruje...
Witajcie, pierwszy raz piszę na forum więc ta trema :D . Mam od jakiegoś czasu podobny problem z RENAULT LAGUNA 1.9dCi 2001r.- spadek mocy (tryb awaryjny) a po wyłączeniu i włączeniu OK lub nachwilę OK. Auto ma teraz przejechane 40.000 km ale problemy zaczęły się przy 30.000 km. W ASO najpierw nie widzieli zadnych usterek a później stwierdzili, że to...
180l starczy na minutę psiukania farbą, jeśli pistolet będzie miał zapotrzebowanie 120l/min i wymagał odpowiedniego ciśnienia. Ja sobie zamierzam sprawić pistolet LVLP, podobno dużo trudniejszy od HVLP, ale wymagający znacznie mniej powietrza. Powiedzmy, że pistolet mój upatrzony LVLP będzie potrafił na Twoim zbiorniku nabitym do 8 wypsikać całe 80...
olej zaciąga przez odmę, a te gwizdy to powietrze, które zasysa do skrzyni korbowej przez zimeringi. do wymiany cały zawór i labirynt.
To rurka odmy (odpowietrzenie skrzyni korbowej) musi być olejoodporna Nowa to raczej w ASO
Pewnie łapie gdzieś lewe powietrze do skrzyni korbowej. Pewnie pierwszy raz składałeś MZ i nie dopilnowałeś pewnych drobnych spraw..
Bo moja po czyszczeniu pokazuję na rozgrzanym 8/9kg/h a niby powinna pokazywać 11kg/h.. Bo ciągnie lewe powietrze. Sprawdź system odpowietrzania skrzyni korbowej - popularna odma.
Silnik dwusuwowy z racji swojej konstrukcji ma tę cechę że skrzynia korbowa bierze udział w cyklach pracy silnika, zwłaszcza ssania (i dodatkowo smarowanie olejem z paliwa). Jak się pojawiają nieszczelności na niej to dzieja sie takie właśnie cyrki że silnik dostaje lewe powietrze. Tu jest temat o podobnym traktorku jednoosiowym MF70 z silnikiem dwusuwowym,...
Powiem tak teoretycznie nie powinno być oleju w tym przewodzie ponieważ cały olej powinien być skroplony w tym odstojniku, ale z praktyki wygląda to tak że olej jest tam zawsze i zawsze jakieś ilości będzie zaciągać do turbiny. Co do dymu z tego przewodu to to jest właśnie powietrze ze skrzyni korbowej.
Olej swiezo wlany stan odpowiedni. Nie dmucha przez wylot tylko cale powietrze ruchu tloka trafia do skrzyni korbowej.
Dobry sprawdzian lewego powietrza. Włączyć delikatnie ssanie. Jak RPM spadną to można podejrzewać lewe powietrze. Gdzie się dostaje to już osobny problem. Z reguły puszcza simmering pod magnetem. Puszcza powietrze DO silnika (skrzyni korbowej) i zuboża mieszankę paliwo-powietrze. Jeżeli coś tam cieknie to nie ma się co zastanawiać tylko wymienić! Gaźnik...
będzie bardzo pluł olejem i trzba go będzie często uzupełniać. Skierować wylot sprężarki do separatora olej-powietrze, olej na powrót do skrzyni korbowej, powietrze w atmosferę. Problem z olejem wyeliminowany. Podciśnienie zależne będzie od stanu tłok-pierścienie, cylinder-zawory oraz objętości szkodliwej . Praktycznie -0.8 bar osiągalne z takiego...
odpowietrzanie skrzyni korbowej odpowietrznik skrzyni korbowej uszczelka skrzyni korbowej
pralka whirlpool kontrolka pompa wyświetlacz esp32 irf740 przetwornica
dioda podwójny bat54a dioda podwójny bat54a
Kody błędów DTC w Hondzie Civic VIII gen Taylor Carpigiani Gel-Matic błąd AL/E 14 – alarm napędu mieszadła, przyczyny, diagnostyka