Witam! Po raz pierwszy zaglądam na to forum. Mam problem z listwą wtryskiwaczy Waltek żóltą 1 omową. Chodzi głośno, bo stuka metalicznie jak disel. Fachowiec chce mi zmienić gumki, zaworki itp, ale za 150zł. Nowa listwa na allegro kosztuje 120zł, ale dwu lub trzy omowa. Proszę o poradę czy regenerować stare czy kupić nowe a jeśli nowe to czy mogą być...
Witam. Mam kolejny problem z autem. Po usunięciu problemów z wtryskiwaczami i zamuleniu silnika powstał problem z odpalaniem rano. Posłużę sie fotografia znaleziona na forum. Taka sama pompa jest u mnie. Czyli Lukas. Najpierw zarżnięte były wtryskiwacze. To zrobiłem. Dodatkowo musiałem odłączyć i zaślepić EGR. Czy to jest EGR nie wiem, chodzi o połączenie...
Wtryski były sterowane bez paliwa, stanęły zaworki. Standard w Delphi, do naprawy. Jak tu to powiedzieć... sam zepsułeś sprzęt, odpowietrza się przed odpaleniem.
Witam, na początek legenda: Frontera 3.2 V6 205 KM Tomasetto Artic,Planijety, centralka Versus, rurka φ8. Od jakiegoś czasu zauważyłem nierówną pracę przy schodzeniu z wyższych obrotów do obrotów biegu jałowego, oraz pewną stratę mocy na wyższych obrotach. Postanowiłem wyczyścić listwy. Listwy wyczyściłem przez rozebranie i wymycie w spirytusie,...
Witam Wymieniono mi 4 zaworki (niby regeneracja wtrysków w Appal, ale bez kodów, i dostałem tylko stare zaworki) w TDCI 130KM 2003 rok, i mam pytania: 1. ile trwa układanie się spalania, zrobiłem 200km (już 400km)i na razie pali ponad litr więcej niż wcześniej oraz dymi na czarno przy przyspieszaniu. 2. Ecu się uczy wtrysków po naprawie, załóżmy że...
Silniki Mondeo/Transit 2,0 tdci teoretycznie nie potrzebują kodowania wtryskiwaczy, jeżeli są zapisane w ECU jakieś stare numery to i tak nastąpi samoadaptacja. Czasem to trwa nawet kilkaset km. Niedawno zmieniałem zaworki u siebie, po odpaleniu myślałem, że silnik wyskoczy z ramy - tak nim telepało. W ciągu ok. 15 minut na tyle sie uspokoił, że wyskoczyłem...
Cześć, ostatnimi czasy w sumie ze względów edukacyjnych bawię się w wtryskiwaczem CR Boscha O takim: Problem jest taki że na jednym cylindrze próba przelewowa wykazuje BAAARDZO duży wypływ. Jakie są przyczyny takiego zjawiska poza uszkodzeniem mechanicznym wtryskiwacza? Jak rozumiem duży wypływ przelewu powoduje że ciśnienie w górnej części wtryskiwacza...
Witam! Mam problem z mondeo 2003 2.0 TDCI 115 km. Wymieniłem zaworki wtryskiwaczy (oryginalne), auto odpaliło i pochodziło jakieś 10 minut i zaczęło już prawie chodzić OK (bez dymu i szarpania), a że aku mam słaby to zgasiłem i zamieniłem na inny. Po zamontowaniu nie chce odpalić, kręcę i kręcę aż wyskakuje sprężynka i błąd P0251 -(niby ogólny jak wyczytałem)...
A szczerze to brudu było , bo ta historia zaczęła się jeszcze wcześniej gdy czytałem na różnych forach i zróbiłem tą próbę przelewową to postanowiłem zaryzykować i kupić jeden zaworek i go wymieniłem na tym co najgorzej puszczał ale silnik zachowywał się tak samo jak wcześniej opisywałem , natomiast gdy włożyłem na starym wszystko normalnie . więc postanowiłem...
A mianowicie jezeli zdecydowalbym sie kupic nowe wtryskiwacze to czy musze wymieniac rowniez pompe czy ta stara da rade z nowymi ?? Nowe wtryskiwacze są bardzo drogie - najlepiej jest zregenerować te co masz, wymieniając zaworki i końcówki. Ale tylko na oryginalne Delphi - czyli w dobrym, sprawdzonym zakładzie, najlepiej autoryzowanym, gdzie od razu...
Witam. Mam Forda Sierre 2.0 OHC efi z gazem. Mój problem polega na tym iż w aucie jest zamontowana instalacja gazowa. Autko kupilem dwa lata temu z problemem jazdy na benzynie, uszkodzony był przepływomierz. Po wymianie przepływki autko odpalało na benzynie jednak max obroty bez obciążenia wybosiły ledwie 2 tys. Na zimę to starczało aby rozgrzac silnik...
Nie napisałeś co było przyczyną zapowietrzenia - czy wtryski były regenerowane i jak? Czy były nadawane im kody? Jeżeli były nadawane kody po regeneracji, to we wtryskach jest sporo paliwa i nie zatrą się nawet po długim kręceniu rozrusznikiem czy nawet samostartem (plakiem). Przy samodzielnej wymianie zaworków (i ewentualnie rozpylaczy) jest nieco...
Witam. Jestem posiadaczem ciągnika MTZ Belarus 952 Euro 3 z 2010r. przebieg ok. 2000 godzin W ubiegłe lato zaistniał następujący problem otóż pewnego dnia ciągnik zaczął dymić na szaro jak lokomotywa, pracować nierówno. Po diagnozie ustaliłem że winne są "lejące" wtryskiwacze. Instalacja paliwowa w tym ciągniku oparta jest o pompę wtryskową "ruską"...
tak do końca nie zrozumiałem co chcesz wymienić,wtryskiwacze w całości czy tylko zaworki wtryskiwaczy?
Witam Sam wtryskiwacz jest sprawny od strony elektrycznej. Góra wtryskiwacza z przetwornikiem piezzo i zaworek przelewowy są w dobrej kondycji. Sprawdzone bo zamieniłem rozpylacz od innego wtryskiwacza. Zatkaniu uległy otworki w samym rozpylaczy. Jest ich kilka chyba 4 i średnica wielkości ludzkiego włosa. Niektórzy twierdzą, że są w stanie te dziurki...
Bolączką w mondeo i większości wtrysków Delphi jest właście zaworek przelewowy. Tak się uważa, bo najczęściej po wymianie zaworków znika zjawisko wchodzenia w tryb awaryjny. Problem polega jednak na tym, że znika na krótko - czasem na rok, czasem... na miesiąc. Przelewające nadmiernie wtryskiwacze - owszem - powodują nadmierne spadki ciśnienia na szynie...
ale jeżeli miałbym ruszyć nim po chwili odpalenia - ma ochotę zgasnąć Sprawdź może działanie gruszki turbiny. Na wolnych obrotach zdejmij wężyk z króćca gruchy - sztanga ma natychmiast (w ciągu 0,5 s) wysunąć się maksymalnie z gruchy, po założeniu wężyka prawie tak samo szybko ma powrócić w pozycję wyjściową. Jeżeli chodzi leniwie i nie dochodzi do...
Mam problem z układem paliwowym. Otóż pojawił się problem z odpalaniem na benzynie. Gdy auto już odpali to jest ok. Zazwyczaj za drugim razem, jako że przerabiałem już szopki z pompą paliwa i wężykami od niej, pierwsze podejrzenie padło na nią, lub wężyk łączący ją z pokrywą. Jednak przy otwieraniu pokrywy od pompy zdziwiłem się, bo zazwyczaj przy rozłączaniu...
Nie widziałem nigdzie tam zaworka zwrotnego , w powrót dmuchałem .
Mam pytanie do psooya (fajny nick) - czy pęknięta głowica mogła być spowodowana przez niesprawną instalację lpg oraz czy teraz mogę jeździć bez ryzyka, że to wystąpi ponownie (oraz ewentualnie jak zmniejszyć to ryzyko). Dzięki z góry! Jak najbardziej, uboga mieszanka na danym cylindrze podnosi temperaturę w danym cylindrze (komorze spalania) co może...
Delphi 9308-621C stare oznaczenie Delphi 28239294 nowe oznaczenie. Generalnie jeśli chcesz tym autem jeszcze pojeździć - jeżeli sprawdzałeś przelewy i pozostałe też nie są już najlepsze - to warto zregenerować wszystkie wtryskiwacze. I wymienić nie tylko zaworki dawkujące, ale także końcówki (rozpylacze). Doświadczeni pompiarze mówią, że... nie ma wtrysków...
czesc lepiej wymień w listwie prowadnice gdzie sa rdzenie z zaworkami to jet dostempne jako zestaw naprawczy tych wtryskiwaczy . wiem bo sam instalowałem ten wtrysk i nie raz sie już stym spotkałem .
Witam. Jeżeli chodzi o delphi 1,5 dci to jak były opiłki w układzie to jest je bardzo ciężko usunąć mimo ,że demontujemy zbiornik i go czyścimy. Mikro opiłki są tak małe, że wydaje się, że jest już wszystko super wyczyszczone (listwa przewody, pompa, zbiornik) a w rzeczywistości te drobinki siedzą w zakamarkach i wpadają na nowe zaworki we wtryskiwaczach...
kolego jezeli pompa opiłkuje tz w pompie jest mała pompka i tam wycieraja sie 4 kostki opiłki widac pod mikroskopem i chropowata powierzcnie iglic wtrykow przed załozeniem drugiej pompy i wtryskiwaczy musisz zbiornik paliwa wyciagnac postawic w pionie wlewem do dołu i karzerem ciepła woda wymyc i przewody paliwowe przedmuchac jak tego nie zrobisz nowe...
Kolego w układzie CR powiedziane jest właśnie te 40ml na 5 minut na biegu jałowym. Zaworki przelewowe masz w porządku, ale to nie jest całkowita ocena wtryskiwacza.
Takie sprawdzanie wtryskiwaczy jak opisywales nic nie daje.Powinno sie sprawdzic wydajnosc kazdego wtryskiwacza,czyli ilosc podanego paliwa w funkcji czasu pracy.Bo owszem strumien paliwa moze byc ladny ale ilosc podanego paliwa mogla byc mniejsza od pozostalych.Innych przyczyn takiego wypadku nie widze.Inna sprawa jest jezeli wszystkie cylindry wygladaja...
Witam. Po próbie przelewowej w której wyszło że na drugim wtrysku wypływa dwa razy więcej paliwa niż u pozostałych wymieniłem zaworek z wtrysku nr2. Akumulator odpięty. Do mycia wtrysku użyłem myjki ultradźwiękowej, izopropanol, skręcałem na ON. Założyłem wtrysk, użyłem nowej uszczelki, odpowietrzyłem układ. Po odpaleniu silnik nie chodził równo, wyskoczył...
Powietrze może dostawać się też poprzez nieszczelne przewody nadmiarowe na wtryskiwaczach, warto to sprawdzić.
A juz wiem o co chodzi , ale powiem szczeze spotkalem sie z tym tylko w nowszych samochodach nie tak wiekowych . Sprobuj prześledzic pin 52 (sygnal) gdzie prowadzi . Drugi to (+) ten sam co zasila wtryskiwacze .
Chodzi mi o dwa urządzenia. Jedno do sterowania ciśnieniem na listwie a drugie wtryskami. Czy to ze schematu będzie sterowało zaworkiem PWM? A do sterowania wtryskiwaczami zrobić urządzenie jak w linku? Na jakim układzie rozwiązać takie sterowanie?
Wyciągasz wtryskiwacz,wkładasz rozwiertak,zbierasz trochę materiału tak żeby się wszystko ładnie zabielilo i tyle. Frezarki trzeba posmarować towotem żeby się opiłki aluminium przykleiły wtedy mniej roboty z czyszczeniem. Takie coś
Dodam że auto odpala tylko na samostart po 10 minutach juz nie startuje Kody błędów poproszę! Do odczytania "z deski". Kod błędów MID128PID94FMI7 Dodano po 52 21340616 Ten pompowtryskiwacz odpowiada silnikowi D13C jeśli auto ma silnik d12 to pompowtrysk od d13 nie pasuje Auto ma silnik D13 o mocy 480 KM orginalny wtryskiwacz to 20584348 wtryskiwacz...
W pierwszej kolejności sprawdzić trzeba filtr paliwa, zanim zacznie się wymieniać pompy. Zdarza się, że przy wymianie zostaje uszczelka rdzenia filtra, albo urywa się dolny korek zaślepki. Będziesz miał takie objawy. Lejący wtryskiwać też nie pozwoli odpalić, ale tu musisz mieć testy diagnozą. Sterownik silnika nie uruchomi wtryskiwaczy póki na rozruszniku...
Kolego zacznij od tego dlaczego cofa paliwo a nie gdzie cofa. Sprawne wtryskiwacze nie pozwolą cofać paliwa. To jednak ok 140 atm.
Po wymianie wtryskiwaczy i regulacji luzów zaworowych auto naprawione , dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Pozdrawiam :)
Masz padnięte wtryskiwacze. Będziesz wymieniał, kombinował i obchodził temat, ale nie zmienia to faktu że chcąc tym dalej jeździć musisz wymienić wtryskiwacze. Walczyłem z takim przypadkiem w Kangoo 1.5. Klient się uparł, kupował po jednym wtrysku, sam wymieniał zaworki (w sprzedaży tylko chińczyk) i wciąż to samo, ciśnienie spada przy obciążeniu, w...
Podaje korekty z wtryskiwaczy na biegu jałowym. Ostatni ma najwyższą odchyłkę prawie 2. Następnie próba przelewowa wchodzi zobaczymy co się pokaże... Widzę że na forum aż huczy od zainteresowania tematem ... Po pierwsze jak masz problem z autem to załóż swój temat bo nic nie napisałeś co dzieje się u Ciebie ani nic nie wniosłeś do tematu. Wstawienie...
Za-po-mnia-łem! Wyczyść krokowca i zaworek N75 ( ten od upustu turbiny)
Właśnie na rozwierceniu i oszlifowaniu tego zaworka centralnego. On jest wpasowany tam niemalże idealnie i dlatego trochę grafitu i parafiny i już się blokuje. W zestawie naprawczym są te elementy więc nie bój się przerabiać starych z reduktora i sprawdź.
A czy pompa paliwa pracuje? Pomysl o zaworku jednokierunkowym stosowany w starszych autkach aby cisnienie nie uciekalo. Koszt tego jakies 8-10zl i prosty montaż i bedzie po klopocie.
Ja robiłem niedawno test przelewowy wtrysków na silniku sterowanym fordowskim IDS-em (Ford Transit 2,0 tdci). Jednak test IDS-owy odbiega od przyjętej praktyki trzymania silnika podczas testu tylko na wolnych obrotach - silnik miał kilka razy zmieniane obroty, dwa razy był zdrowo przegazowany (tak na oko pod 4.000 obrotów - już leciałem zgasić silnik,...
Problem polega na tym że po wymianie zaworka we wtryskiwaczu delphi przestała działać cewka . Po wysterowaniu z próbnika i testera cr nie odzywa sie. Przed rozmontowaniem działała. Wtryskiwacz tylko umyty złożony dobrze? czy ma ktoś pomysł gdzie leży problem ? Dziękuje
Nie zgodze sie. Nie trzeba. Sprawdzone doswiadczalnie. Kody kalibracji sa do elektrozaworu a nie mechaniki i komputer ogarnie korekcje dawek bez nadawania nowych kodow (jezeli zakladasz nowe sprawne czesci). gdyby trzeba bylo tak robic to co rok nalezaloby generowac nowe kody na sprawne wtryski, bo kalibracja sie zmienia razem ze zuzyciem czesci Komputer...
Robiłem tylko wtryski. Z turbiną wcześniej nie było problemu - i raczej przez wyciąganie wtrysków się nie psuje. Wszystkie parametry na kompie wychodzą w normie tzn są identyczne jak w mondeo kolegi. We wtryskach wymieniane były zaworki. Gościu co to robił mówił że mogę odesłać je ponownie i je sprawdzi. Przejechałem już jakieś 150km i nic. Po prostu...
Na zaworku od turbo ? Jasne mogę zamienić, ale to na 99.9% nie to nikt tego nie dotykał. Jeszcze IC był dość mocono napuchnięty(ale 100% szczelny) gdy go czyściłem, a w tych autach lubi podobno pęknąć(wogóle jest w nich coś co się nie psuje ? :D). Jednak wtedy powinien być słyszalny świst(cokolwiek) a to cicho kompletnie. No i ta przepływka, z tego...
zdjęcie z impy w aucie zostało wymienione -nowa pompa progowa pierburg -zaworki EGR oraz turbiny pierburg -czujnik ciśnienia listwy cr -nowy filtr paliwa nadal nic nie pomogło auto zawożę do mechanika od BMW 3 paździ... zobaczymy co jest tego przyczyną... Poprawiłem sposób zamieszczenia zdjęcia! Pilnuj tego:
Witam, mam bardzo denerwujący problem głośnej i twardej pracy swojej Cordoby 1,9 TDI ASV 2001 r. Problem głośnej pracy występuje od dawna. Myślałem, że powodem może być brudna turbinka, ale po czyszczeniu w dniu wczorajszym, fakt autko odżyło, efekt turbo surge zniknął, ale głośna praca pozostała. Nie mam niestety kabla, co by dzialał pod VAG-COM, ale...
Kupiłem wtryski naszej produkcji,ustawione ,aż morda się cieszyła jak mgiełka szła przy 160-ciu.Odpala dobrze ,pochodził trochę do 60 stopni złapał trochę temperatury i zgasiłem .Zobaczę w poniedziałek jak zapali na zimnym .Okaże się czy zaworki na sekcjach trzymają ciśnienie jak są dobre to powinien odpalić od razu .Ciśnienie sprężania dobre,napisze...
Max w ciągu 3 min powinno być 30 ml. Zaworek napewno do wymiany, rozpylacz sprawdzić jak rozpyla paliwo i po sprawie.
Warto sprawdzić ten wtryskiwacz Ale który? Wymieniłem na inny potem jeszcze zamieniłem miejscami z innym cylindrem. A może jest słabe ciśnienie w cylindrze? A może. A co z tego? Dzisiaj zamieniłem zaworek i dalej to samo. Jak będę miał chwilę czasu podmienię głowiczkę z jakiejś innej pompy. Mam nadzieję, że są takie same w innych odmianach VP44.
Czy to jest na pewno zaworek do Siemensa? Nie mam kluczyka zeby sie upewnic.
Norma robiona Clipem to max 25ml na wtrysk.Ten jeden co ma 40 ml na pewno do wymiany .Jak odpala Ci normalnie na ciepłym to wymień tylko ten jeden zaworek we wtrysku .Kupuj tylko oryginalny koszt około 250 zł.Sam go wymienisz prosta robota .A w przyszłosci czeka cię wymian pozostałych.Nowe wtryski kosztują poniżej 2 tyś zł.Regeneracja w serwisie wtrysków...
A niech sobie kolega oszczędza. Kupi kolejne padło. DPFa wytnie, turbo na krótko wymodzi... Skoro nie ma sensu oddawać na sprawdzenie/regenerację to po co w ogóle robić przelewy, po co marnować klawiaturę by napisać ten temat... Nowoczesne przechodzone diesle są kosztowną zabawką. Poskąpienie na wtryski może się skończyć dziurą w tłoku. I oszczędności...
Kolego, żeby się nie bawić i zrobić to tak jak potrzeba to podjedź do serwisu i niech Ci wymienią cały zestaw regeneracyjny pompy i dozownika. Nie jest drogi a w jego skład wchodzą trzy filtry, zaworek do pompy, podkładka pod dozownik i trochę śrubek. Jak to zrobisz to uruchom pompę i zobacz jakie ciśnienie daje... potem test dawki itd.
to może ona jest winna bo wiem ze występują pompy cr które mają wzniesienie na wałku i dobijają cisnienie w odpowiednim położeniu tłoka ,tak było w mondeo , 2.0tdci Nie , nie, moim zdaniem pompę CR ustawiasz dowolnie, w Mondeo/Transicie 2,0/2,4 tdci także. Gdyby to było istotne i ważne, pompa CR miałaby własny czujnik położenia wałka. Tak jest w pompach...
Może ten zaworek skończył żywot? Są takie przypadki. Następnie sprawdź, czy zaciąga paliwo pompa.
Witam.Mam problem z vivaro 1.9dti i wrzuciłem filmik na yt, ale nie mogę zamieścić linka. Tytuł " Spalanie stukowe ?Padnięty wtrysk ? Opel Vivaro 1.9 DTI DCI" jakby kogoś zainteresowało. Auto normalnie odpala i jeździ, ale problem pojawia się ok. minuty po rozruchu. Pojawia się nieregularne stukanie i nikt nie jest w stanie potwierdzić co to jest. Wystarczy...
Same wtryski pompa daje ciśnienie na komputerze pokazuje podczas krecenie od 300 do nawet 400 bar. A więc wtryskiwaczye wyciągnięte sprawdzone jeden otworzyl sie przy ciśnieniu ponad 1000 bar reszta 600. Decyzja podjęta, wyciągamy pompę reszta do płukania, widać było po rozebraniu wtrysku ryski pod mikroskopem na zaworkach, prawdopodobnie pompa zaczyna...
mechaniczna usterka zaworka M-prop valve nie powoduje kodów błędów natomiast potrafi miec znaczny wpływ na pracę sinika. Co do warsztatu i postępu w diagnozowaniu i naprawie, to życzę dużo zdrowia.
Zaworek jest razem z przewodem zalany, nie wymienny. Wymieniłem całość . Na dwóch przewodach z zaworkiem tak samo. Sprawdzałem powietrzem obydwa zachowywały się tak samo . Nie mierzyłem dokładnie ale około 1,5bar do otwarcia.
Jeżeli ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy spadło o 30 atm to znaczy, że igły się wyklepały. Jeżeli na stożku igły mamy szeroki ślad to rozpylacz jest do wymiany. Na przyrządzie do ustawiania wtrysków zadajemy ciśnienie 10 atm niższe od otwarcia i obserwujemy czy zbierze się paliwo na końcówce rozpylacza. Jeżeli wtryskiwacz przepuszcza paliwo to jest do...
Dzięki że kolega piszejak to wygląda, bo to jest bardzo pomocna odpowiedź. I może bym zamówił. Czyli nie ma sensu zamawiać, jak już to oryginał. Na tym etapie to nie wiem czy nie szukać dobrych używek. Z ciekawości rozkręcę jutro wtryskiwacz, wyczyszczę i dam znać, ale raczej jak czytałem i tak jak kolega pisze, nie ma opcji żeby naprawić zaworek (zużycie...
Warto sprawdzić wydajność pompy podającej- przeponowej: zaworki, sprężyna, skok przepony, oraz drożność i szczelność linii paliwowej: od sitka w zbiorniku do pompy wtryskowej.
ASO Renault Trucks. Koszt całości. Na te naprawę była „dopłata producenta” - nie wiem jak to się fachowo nazywa. Zadzwoń zapytaj, z serwisem ich mam tak, że czasami łapie się za głowę ile chcą za proste sprawy, a z kolei czasem za skomplikowane nie żądają majątku, więc zawsze warto sprawdzić. A sprawdziliście zaworek zwrotny w głowicy?...
Po pierwsze nie ma pojęcia SIŁA POLA. Nie ma takiej wielkości fizycznej. Jeśli poruszamy sie w sferze nauk ścisłych musimy wyrażać sie ściśle. Nawet jeśli naszym forum na którym sie wypowiadamy jest internet który podobnie jak papier "...wszystko przyjmie". Nie ma takiego pojęcia zarówno w stosunku do pola magnetycznego jak i elektrycznego a także grawitacyjnego....
po przekręceniu kluczyka z wtrysku paliwa "leje lub sika " paliwo na wszystkie strony i go zalewa i tak w kółko. wtryskiwacz masz cały czas tak jakby otwarty, on powinien podawać paliwo dopiero w momęcie kiedy zaczynasz kręcić rozrusznikiem. Albo dostał się jakiś paproch pod zaworek w wtryskiwaczu, albo padła uszczelka ów zaworka.
Kolego " kubiec1 " w kwestii długosci przewodów to na pewno się z tobą nie zgodze ,w teorii którą przedstawiłeś to i owszem tak by to wyglądało ,a i ma to znaczenie w instalacjach sekwencyjnych gdzie odległość wtrysku od w wiertki ma znaczenie i długość przewodów ich łącząca (nie mówię w tym momencie o kolteku ,bo tu są inne rozwiązania ) ale akurat...
Ten układ tylko z pozoru jest taki zawiły. Paliwo może schodzić tylko 3 drogami: Zaworki w smoku, zawór nadm. na obudowie filtra i przez drenaż filtra, drenaż jest zamykany wkładem filtra. Koniec kropka. Nie odnoszę się do bebechów za czerwonym zaworem: listwa, zawór jakieś zaworki we wtryskiwaczach itp. Trzeba wykluczyć dół.
Próbować możesz, ale uważaj na gwinty. Jak uszkodzisz gwinty (cewki czy zaworka) to wtryskiwacz na śmietnik, utrudnisz pracę i zwiększysz koszty robocizny fachowca z prasą. Zobacz czy rozruszasz wtryskiwacz za króciec paliwowy -> nasadka z przedłużką i próbuj na boki, ale wątpię. Gdzie masz auto? W Polsce czy Irlandii?
Panowie dziękuje za wszystkie rady. Jednak musze zacząć wszystko od początku. Pogubiłem sie już który czyjnik, który zawór jest od czego. Na poczatku grubej rury z powietrzem są dwa czujniki jeden na górze(czujnik masy powietrza), a pod rurą jest drugi - nie wiem do czego. Idąc dalej przed turbina jest jakis miernik mocy tak to nazwał mechanik jednak...
Jest możliwość , żeby to auto poprawnie pracowało na tych wtryskach ale przy mnożniku około 1.7 szacunkowo i trzeba by było poeksperymentować z mniejszymi dyszami i to nie wiadomo czy w całym zakresie obrotów , ale normalnie to bez wymiany "zaworków" na wtryskiwacze , nie powinno być tego tematu . Kto wpadł na taki pomysł , że valtek pracuje przy takich...
sprawdź czy zaworek na wtryskiwaczu rozruchowym nie puszcza, odepnij przewód paliwowy i odpal
Wymieniłem: -czujnik położenia wału -czujnik położenia wałka rozrządu -nowa pompa wraz z czujnikami i zaworkami -nowe wtryskiwacze -pełna oraz szczera regeneracja alternatora oraz rozrusznika -nowe sprzęgło kompletne -sprawdzenie poprzez elektronika wszystkiej elektroniki w samochodzie Można dodać parę innych elementów mniej kosztownych, tj: konektory,...
Długo stał, weszła korozja i uszkodziła zaworek we wtryskiwaczu. Wystarczy w jednym i nie zapala ciepły. Te parametry co odczytałeś świadczą że dpf jest ok. Sprawdź co ile wypala to się upewnisz, ale to nie ma związku z rozruchem ciepłego.
Witam. najprawdopodobniej jest podwieszony wtrysk,wykonaj test przelewów i wszystko się wyjaśni,natomiast pompa wysokiego ciśnienia wcale nie podaje tak dużo paliwa jak by się wydawać mogło,mimo że jest go 6 razy za dużo niż potrzebne jest silnikowi do pracy to i tak 15 mg na sów x 6 to sam widzisz że niewiele i dlatego wydaje ci się że pompa hp nie...
Witam Podepnę się pod temat ponieważ mój problem polega na tym że silnik Forda Focusa 1,8 tdci nie odpala. Początkowo odpalał za pomocą plaka. Mechanik wykonał test przelewowy wtryskiwaczy. Po tym teście okazało się że 3 wtrysk za dużo przelewa paliwa na powrót i co za tym idzie auto nie ma odpowiedniego ciśnienia na listwie zasilającej. Zaproponował...
auto jak w temacie 2.0 tdci zgasło i nie zapala. Brak ciśnienia na listwie układ wtryskowy siemensa generacja 3.Chciałem zapytać po co jest ten zaworek/ wentylek(1 na foto) na przewodzie którym pompa zaciąga paliwo, do odpowietrzenia ? Zawory na pompie regulacyjny i wydatku (2-3) mają jakieś oporności mieć ? Jeśli tak to jakie ? Poniżej wklejam obrazki...
Dobre pytanie. W momencie wypięcia kostki zaworek traci zasilanie sygnałem PWM i sprężynka otworzy go na maxymalny przepływ- czyli silnik zacznie pracować przy maxymalnym ciśnieniu paliwa w szynie a więc dla Euro 3 jest to 1650 bar. Objawi się to strasznym warczeniem silnika- wręcz dzwonieniem, będzie kopcił na szaro i oczywiście będzie miał czerwone...
Peugeot Boxer 2.0 HDI Domyslam sie tylko, ze jest to RHY z wtryskiem Boscha. Jesli tak, sprawdz zaworek smarowania pompy HP. Zdejmij przewod zasilajacy pompe, wloz delikatnie w krociec cienki srubokret i napotkasz tam grzybek zaworka. Nacisnij delikatkie. Jesli poczujesz, ze sie luzno porusza, wszystko w porzadku. Czesto jednak po dluzszym postoju,...
Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej Astry G 2.0DTI 101KM z 2001roku. Do rzeczy. Wczoraj odpaliłem auto i zacząłem jechać, na prostym odcinku drogi wcisnąłem pedał gazu i auto strasznie mulasto zaczęło się zbierać. Początkowo myślałem, że mi się hamulce zapiekły, stanąłem i sprawdziłem ale tarcze były zimne. Po ujechaniu kilkunastu metrów zapaliła...
Mruga sterownik steruje niby ale nie otwierają się wtryskiwacze. Jak mu pomogę dodatkową masą to dopiero wtryskiwacz się otwiera i paliwo puszcza do cylindra. Wówczas auto chwilowo załapie. Sam nie otwiera żadnego z wtryskiwaczy. Błędów w ECU żadnych nie ma w immo też wszystko ok. Auto odpaliłem na samym gazie. W chwili obecnej mam odpięty emulator...
To nie jest takie proste. Zawory 7 i 8 są zaworami sterującymi hydrauliką tłoczków w głowicy pompy s tłoczki-zaworki sterują wysokim ciśnieniem. Znajdują się one pod zaślepkami na imbus one najczęściej ulegają uszkodzeniu poprzez porysowanie powierzchni tłoczka. Dlatego zaproponowałem ci test ng3 który w teście wykrywa usterki poszczególnych sekcji...
Panowie zdajecie sobie sprawę że wymiana tych wtrysków bez regeneracji pompy WC i czyszczenia układu to tak naprawdę wyrzucenie pieniędzy w błoto? Nie zawsze wtryskiwacze i pompa jednocześnie muszą iść do naprawy/regeneracji. Jeżeli regeneruje się wtryskiwacze bo przelewają powyżej normy (nowe zaworki) i ewentualnie końcówki leją (nowe końcówki), to...
Witam. Zapomniałem dodać, że jak już 'grzebierz' przy tej pompce, to też warto sprawdzić - zaworek zwrotny . Jest on dość mały, a znajduje się pod małym wystającym holenderkiem, na górze pompy wtryskowej, pod rurką zwrotną, do zbiornika. Ma też połączenie z rurkami przelewowymi wtryskiwaczy. TYlko sprawdz czy czysty i 'chodzi' /może być też kulka ze...
Witam! Jestem "szczęśliwym" posiadaczem Mondeo 2006 r. 2.0 TDCI z wtryskami oraz pompą Delphi. Opiszę mój problem z pompą i wtryskami, może to komuś pomoże, bo wiem że jest to nagminny problem tych aut. Zaczęło się od wyskakiwania "sprężynki" i gaśnięcia auta przy gwałtownym przyspieszaniu. Błędy diagnostyczne mówiące o problemach z układem paliwowym....
Nie do końca przyznaję ci rację. Po prostu tak przekomarzać można się jeszcze długo i nic z tego nie będzie. Każdy z nas ma swoje doświadczenia, ich się trzyma i niech tak zostanie. Zużycie cylindra.... bo ja wiem. W moim c-4011 luz na zamkach dochodził do 4mm, pierścienie zgarniające nie miały rowkach, szczelina pomiędzy tłokiem a cylindrem miała...
Witam. Przedmiotem spędzającym sen z powiek jest w.w egzemplarz wypuszczony ze stajni Fiata, mianowicie Ducato 120 multijet 2.3 jtd 88kw z 2011 roku. Problemem jest niskie ciśnienie paliwa na common rail (ok 26-28 bar) pompka z baku podaje pomiędzy 4 a 6 bar. Pompa wysokiego ciśnienia została wysłana do Stalowej Woli gdzie w serwisie bosch wymieniono...
Swieca płomieniowa bardzo poprawia rozruch. Plomieniówka forda(inne tez) jest tak skonstruowana że gdy sie rozgrzeje to otwiera w sobie zaworek ktorym paliwo kapie na żarnik.Po prostu spirala grzejna pod wpływem temperatury wydłuza sie i pociaga za zaworek.Paliwo z reguły brane jest z przelewów. We fordach najczesciej z powrotu wtryskiwaczy.Wystarczy...
Witam, na twoim miejscu sprawdzil bym przewody paliwowe, czesta usterka w dieslach to zapowietrzanie sie powodowane przez delikatnie przelamane/spartniale przewody paliwowe. Inne miejsca to uszczelka filtra paliwa, przewody powrotne od wtryskiwaczy. Jak ktorys kolega pisal wczesniej moze byc wina zaworka, mozna kupic zwrotny zaworek za 4-5zl i wstawic...
Dzięki koledzy za odpowiedzi. Co do nawiertów, ich usytuowania na kolektorze dolotowym oraz rodzaju/średnicy zastosowanych dysz, pojęcie mam raczej blade. Wiem jedno, poprzedni posiadacz auta chciał zagazować pojazd najtaniej jak się da. Tu już nie chodzi o podzespoły, ale zakład, w którym tego dokonał. Byłem tam poźniej na wymianie filtrów - po prostu...
Objawy były takie same - za jakiś czas układ się zapowietrzał i auto gasło. Pomagało ponowne odpowietrzenie wtryskiwaczy. Winowajcą był ten zaworek, za który zapłaciłem 150zł w warsztacie... akurat mieli z innej uszkodzonej pompy wtryskowej. A tak ogólnie to też nie widziałem w sprzedaży samego zaworka. Wszyscy oferowali całą pompę. ...dziś znalazłem...
Golf IV sdi ciężko pali jak jest zimny. Problem zauważyłem już jesienią po nocy długo kręcił ale odpal. Teraz w zimie nie odpala rano. Kręcę aż akumulator prawie padnie i wtedy albo na kable rozruchowe albo ładowanie akumulatora. Kąt wtrysku sprawdzony na kompie jest dobry, świece żarowe sprawdzone wykręcone i sprawdzone przez bezpośrednie podłączenie...
Nikt nie ma pomysłu gdzie jest błąd, chcę jeszcze dodać że dzisiaj założyłem zaworek zwrotny na przewodzie ze zbiornika przed filtrem paliwa, auto było ciepłe tak że odpaliło , pochodził minutkę zgasł i za cholere nie daje się uruchomić. Wnioskuje z tego że jest to związane z paliwem nie dochodzi. Gdzie znajduje się pompa paliwa ???? Może to ona jest...
A czy kolega ma takiego samego zaworka na pompie aby podmienić? Skoro samochód odpala normalnie to pompa nie ma problemu z nabiciem cisnienia w krótkim czasie jakim jest praca rozrusznika. Może i pompa nie jest droga do kupna ale wybór zależy do Ciebie. Warto sprawdzić elementy odpowoedzialene za ciśnienie, czujnik masz sprawdzony i wiesz ze sprawny,...
a co jesli swieca zarowa jest zwarta?? Miernikiem tez nie sprawdzisz. Niestety swiece musisz wykrecic. Nie jest to trudne wystarvczy popuscic kluczem i powinno sie dac palcami obrucic. Jesli masz swiece dobre, rozrusznik kreci a nadal nie pali sprawdz czy podczas krecenia na rozruszniku masz paliwo na nadmiarze wtryskiwaczy. Jesli niema tam paliwa znaczy...
moja pompa juz jest sciagnieta, i tak samo uszkodzony jest zawor zwrotny. czekam teraz na czesc zastepcza i mam nadzieje ze wszystko bedzie ok Dodano po 4 malizna34 nie przejmuj sie to nie jest nic powaznego uszkodzony jest tylko ten zaworek w pompie. nie musisz nawet sciagac pompy tylko mozna naprawic na samochodzie.bulka z maslem. cofa sie paliwo...
Witam, Z tego, co piszesz, mam powazne watpliwosci czy jestes na poziomie, aby zajac sie tym autem. Nie masz pojecia, jak ten system dziala wiec masz nikle szanse go naprawic. Klejenie, czy inne "latanie" czegokolwiek w tym systemie moze doprowadzic do zniszczenia pompy i/lub wtryskiwaczy. Natychmiast trzeba wiec wymienic filtr paliwa na nowy. I jesli...
1.Trzeba sprawdzic świece żarowe,jak są OK to: 2.Zmiana oprogramowania silnika,jak to nie pomoże to: 3.Wymiana zaworka SCV,jak to nie pomoże to: 4.Wymiana wtryskiwaczy. Myślę że po dwóch pierwszych punktach się poprawi. Pozdrawiam
Powinieneś podpiąć diagnoskop i sprawdzić parametr "synchronizacja wału korbowego i wałka rozrządu". Jeżeli czujnik wałka nie zgrywa się z czujnikiem na wale to nie odpali. Ew. możesz sprawdzić oba czujniki czy dają sygnał. ZMIANA 11.04.2011/19:24 Przepraszam, zagalopowałem się, powyższe oczywiście jest bez sensu - jeśli na rampie nie ma ciśnienia to...
Typowy objaw u Johna... Serwisówka mówi by zamontowac na przewodach pompy zaworki zwrotne by paliwo sie nie cofało. W katalogach Johna jest to częsc zamienna nawet.Chyba w Polsce mozna je kupic w sklepach z czesciami samochodowymi. Drugim powodem moze byc nieszczelnosc na przewodach przelewowych wtryskiwaczy.