Jak masz pojęcie trochę o elektryce to spróbuj podłączyć zawór na krótko. I zobaczysz wtedy czy tak samo się zachowuję. Nowe nie znaczy zawsze sprawne. Ja postaram się w najbliższym czasie podesłać Ci schemat elektryczny sterowania tym zaworem. Dodano po 5 Oto i on:
Witam potrzebuje schematu instalacji elektrycznej sterowania tym elektrozaworem. Z czego jest sterowany elektrycznie ? Dokładnie taki zawór jak na obrazku poniższym: http://www.ford-esklep.pl/console/image/... Problem jest tego typu, że jest on odpowiedzialny za sterowanie...
Napisałeś że turbina okej i wtryski podpinałeś kompa turbina ma zmienną geometrie sprawdż podciśnienie do zaworu VGT.A jak z regulatorem ciśnienia na pompie.
Zawór zasilany jest 12 V, a sterowany tak jak napisałeś masą. Jeśli nie masz oscyloskopu możesz zmierzyć to miernikiem. Podłączasz miernik do pinów wtyczki i przy ustawieniu "max doładowanie" powinno być ok. 8,7 V, przy "min doładowanie" ok. 2,5 V. Sprawdź jednak najpierw czy do zaworu dochodzi podciśnienie, powinno być co najmniej 0,7 bara podciśnienia....
Jednak muszę się poradzić was dalej... Czasami mam wrażenie, że turbo się rozłącza przy przyśpieszaniu bo jakoś nieraz słabo przyśpiesza auto zwłaszcza gdy gorący i długo się jedzie. Byłem na komputerze i błędów w silniku nie ma. Ja ściągnąłem wężyk z tego zaworu co steruje turbiną i na wolnych obrotach podciśnienie jest. Co jeszcze może być nie tak?.
Pytanie tylko czy odczyt tego czujnika wpływa na wysterownie zaworu podciśnienia turbiny. Chyba musi bo nowy i dalej to samo. Na krótko turbina wstaje i az przeładowuje.
Nie steruje zaworem podciśnienia turbiny (turbo bez zmiennej geometri) Zapodasz zdjęcie tej turbiny?? Jakim testerem traktujesz auto?
Dobrze tylko temp.klimy to nie temperatura dla ECU , sprawdź temperatury dolotu powietrza , silnika. Sondę na razie zostaw ew. Odepnij wtyczkę. Przepływka oryginał czy hart bo jeśli hart to tak się zachowuje na zimnym. Odepnij przepływkę , sprawdź czy jedzie. Jeśli nic to sprawdź podciśnienia do zaworu sterującego turbina i sztangę może się zacina na...
NIe wiem co tam jest czy zespół elektro zaworów w takiej puszcze czy osobno n75. Może masz źle podłączone przewody. Na zaworze masz vac tutaj podciśnienie z serwa a out idzie na gruchę. Jak jest jakiś trzeci wąż to jest to tylko ciśnienie atmosferyczne i idzie to do filtra.W pokrywie zaworów z tyłu powinien wchodzić wąż i jest tam pierwsze podciśnienie...
Nie podłączałem pod komputer także niewiem jakie są błędy i jakie podciśnienie
Panowie, dzięki jeszcze raz za wszystkie podpowiedzi, pompa vaccum była sprawna i sama turbina też. Rozebralem wszystko raz jeszcze i okazało się, że do zaworu N75 dochodziło podciśnienie natomiast od zaworu do turbo już nie. Zamieniłem zawór od turbo z zaworem od EGR połączyłem wszystko raz jeszcze i turbo wstaje i EGR wstaje :). Dodano po 53 Panowie,...
Trzeba wpiąć wakuometr w główne podciśnienie ale to nie to bo jak widać od dołu ciągnie więc jak dobrze pamiętam wtedy jest największe zapotrzebowanie na podciśnienie a z chwilą coraz większego ładowania turbiny zawór n75 podciśnienie zmniejsza ma gruszkę. Może turbina nie domaga lub masz zapieczoną geometrię i nie działa w pełnym zakresie.
Witam, czy ktoś posiada schemat podłączenia przewodow od podciśnienia zaworu turbiny o numerach 7700113071 w iveco daily 65c15 rocznik 2002. Byłbym bardzo wdzięczny za jakaś pomoc, u mnie auto nie ma mocy, kostka od wiązki wpięta ale tekalany odcięte i wisi na ramie.
To zależy, jeśli za zaworem N75 jest w tej sytuacji podciśnienie (sztanga zaciągnęta) to winny jest elektrozawór.Najczęściej jednak turbo. Jeśli za zaworem mamy ciśnienie atmosferyczne to zacina się turbina. Najlepiej byłoby zweryfikować wakuometrem. Można też spróbować podmienić elektrozawór turbo z elektrozaworem EGR, akurat nie kojarzę czy są podobne...
Ale czy prawidłowo połączony jest elektrozawór taki mały pod zaworem turbo, który się łączy podciśnieniem z zaworkiem turbiny na wejściu vac?
Jest taka możliwość, bo taka jest budowa sprężarki. Budowę sprężarki znam. Przy drożnym wydechu i sprawnej sprężarce nie widzę takiej możliwości. Widziałem coś takiego, ale w touranie 1.9 bkc silnik, kiedy to spaliny waliły do skrzyni korbowej przez spływ oleju z turbiny, ale wirnik był uszkodzony tak, że blokował całkowicie przepływ spalin, auto ledwie...
Sprawdz sobie testerem podciśnienia gruchę zaworu Egr, i turbiny Dodano po 41 Sprawdz sobie testerem podciśnienia gruchę zaworu Egr, i turbiny
Zawór N75 podmieniałem z zaworem N18 i podciśnienie dalej było -0,6bara czyli bez zmian. Więc albo oba zawory mam do wymiany albo jest coś z samą turbiną. Co do nierównego brania hamulców, zrobiłem już na nich ponad 1000km więc nie ma tutaj możliwości że się nie ułożyły.[/s]
To jest turbina VNT, więc znów pudło - tam nie ma zaworu overboost. Podciśnienie możesz sprawdzić wakuometrem, sam nastawnik pompką podciśnieniową (zazwyczaj ma wakuometr, więc masz 2 w 1). Jeśli dobrze kojarzę to powinno być poniżej -0.7bar.
Odłącz przepływomierz i przejedż się autem, sprawdż czy lepiej jeżdzi. Posprawdzaj wężyki od podciśnienia turbiny i zaworu doładowania czy nie są pęknięte.
Mylisz pojęcia. Akurat DV jest podciśnieniowy. N75 ma cykać. To jest zaworek elektromagnetyczny. Z niego idzie wężyk do tej gruszki przy turbinie, czyli Waste Gate (WG). Natomiast Dump Valve (DV) to jest taki zawór, którego zadaniem jest utrzymywanie turbiny na wysokich obrotach. Z kolektora dolotowego idzie wężyk z przodu silnika do DV. Kiedy przepustnica...
Witajcie, Dziś wsiadając do auta naszła mnie myśl aby sprawdzić czy wszystko pod maską jest na swoim miejscu, jak też się okazało zauważyłem że coś jest nie tak, zmęczenie materiału sprawiło iż wyjście(podciśnienie) zaworu odrywając się zostało w wężyku, Z pomocą internetu wygrzebałem iż element ze zdjęcia to prawdopodobnie zawór sterowania turbiną....
Klapa gasząca jest cały czas w pozycji otwartej i nie zmienia swojego położenia przy odpalaniu/gaszeniu. Na plaka nie próbowałem i wolałbym, żeby odpalił jednak sam, choć domyślam się, że mogłoby mu to jednorazowo pomóc. Raz pod maską usłyszałem po zgaszeniu dziwne dźwięki dobiegające z zaworu podciśnienia turbiny, ale na razie to błądzenie po omacku....
To wypadało by sprawdzić po kole. Do zaworu podciśnienie dochodzi? Hamulce jak? Jeśli gubi gdzieś podciśnienie to powinieneś czuć na pedale hamulca ze jest twardszy.
dziękuję za zainteresowanie moim problemem ! turbina się nie wlancza to jest pewne , jechac można do 90 km/h , do zaworu który jest w turbinie przychodzi wężyk w którym powstaje podciśnienie i zawór ten powinien się podnieść / to jest moje zdanie/ , jednak zawór ten się nie podnosi , gdy podniosę ręcznie dzwignię zaworu to turbina pracuje po przegazowaniu...
Z braku czasu niestety nie, ale byłem u mechanika który zdiagnozował nieprawidłowe działanie zaworu podciśnienia turbiny, zawór kupiłem niestety używkę ( nowy ponad 4 stówki) ale nie mam kiedy wymienić gdyż w moim aucie jest on jeszcze montowany na skrzyni biegów, w nowszych jest na górze z przodu silnika. Niestety po wymianie zaworu dalej to samo,...
To jeszcze trzeba sprawdzić jakie podciśnienie się pojawią przy zaworku. Może być tak że jest za niskie aby zaciągnąć gruchę , dopiero pominięcie zaworu gdy nie jest zdławiony da radę . Ale dziwne, skoro kabloteka okej zaworek sprawny to tam za dużej filozofii nie ma
JAk by tak mi ktoś przybliżył jego zasadę działania oraz konsekwencje przy uszkodzeniu będę wdzięćzny Zawór DV ma za zadanie ograniczenie efektu hamowania wirnika turbiny przez powietrze odbijające się od zamkniętej przepustnicy (przy przyspieszaniu) W momencie naciśnięcia pedału gazu podciśnienie w kolektorze ssącym maleje, pojawia się nadciśnienie...
Witam posiadam Peugeota 407 1.6 HDI z 2005r. Mam problem gdyż po zapaleniu nie otwiera sie turbina (gruszka podciśnieniowa nie otwiera turbiny). Zawór i czujnik ciśnienia doładowania był zmieniony a nadal to samo. Na krótko podłączając podciśnienie do gruszki turbina działa. Podłączając komputer wyskakuje bład "581" i nie daje sie skasować
Nie ma żadnego pomiaru podciśnienia. Podciśnienie jest potrzebne do dwu rzeczy - napędu serwa hamulców, sterowania zaworem EGR i częściowo turbiną.
Nie do końca wszystko rozumiem. Gumowy przewód na podciśnienie oznacza ,że gdzie mam go podłączyć tzn do kolektora ssącego przed turbiną czy do jakiegoś podcićnieniomierza (regulatora podciśnienia)?
Ten silnik nie ma czujnika pozycji EGR steruje tylko zaworem podobnym do n75 i reguluje tak jego wysterowaniem aby wartość przepływu była równa zakładanej podciśnienie robi resztę. Trzeba fizycznie sprawdzić no chyba że od kogoś pożyczyć sprawny przepływomierz o takich samych numerach albo o takiej samej charakterystyce bo 90 % przypadkach pada przepływomierz...
Mercedes W210 2.9TD 97rok. Czasami jakby zanikała mu moc (słabiej ciągnie). Czy można podpiąć turbinę "na krótko" pod podciśnienie omijając zawór podciśnieniowy który steruje turbiną w celu wyeleminowania jego uszkodzenie?. Czy nic się nie uszkodzi?.
Zgodny jest kierunek prądu. Wyobraź sobie, że ta rozpędzona turbina (indukcyjność), przez którą przepływa woda (prąd) zostaje odcięta zaworem (wyłącznikiem) od źródła wody (źródła zasilania) a wirnik nadal się kręci (w indukcyjności nadal płynie prąd) - co nastąpi? Turbina (indukcyjność) zacznie ssać (wytworzy się różnica potencjałów na indukcyjności)...
P1103-Mass Air Flow Sensor In Range But Higher Than Expected Błąd mówi o tym że przepływ powietrza jest większy niż oczekiwany. Takie coś zazwyczaj jest kiedy EGR nie jest otwarty lub jest zaślepiony. Przy otwarciu zaworu EGR zapotrzebowanie silnika na powietrze powinno spaść bo silnik ciągnie spaliny. Jeżeli ich nie będzie ciągnął to będzie zaciągał...
Jest to odwodnienie obudowy filtra powietrza lub jego podciśnienie Ewentualnie może to być odwodnienie obudowy bateri, należy spr dokąd idzie 2gi koniec To na moje oko łączy się z drugiej strony gdzieś z wężami sterującymi pracą zaworów podciśnienia turbiny i egr. W naturalny sposób układa się otworem do góry więc może i do obudowy filtra. Na spodzie...
Z tego co piszesz jest to podciśnienie od regulacji łopatek turbiny i zaworu egr-u jak jest odpięty to turbiny nie ma a jak go podepniesz i turbina dobrze działa sprawdź na początku z kąt jest świst jak nie jest układ nieszczelny to turbina ci pada.
SORKA ale jeszcze zapomniałem dodać ze gdy załaczy sie ''awaria" to słychać buczenie elektro-zaworu podciśnienia od turbiny
Podciśnienia. Sprawdź stan wszystkich wężyków podciśnieniowych na możliwość pęknięć i innych nieszczelności. Sprawdź vacupompę i akumulator podciśnienia. To - że wymieniony został zawór sterujący turbiną nie oznacza jeszcze - że w układzie ustalone zostaje właściwe podciśnienie sterujące gruchą. Sprawdź stan złącza i przewodów do zaworu sterowania gruchą....
Witam, czy ktoś może spotkał się ż problemem że nie działa starowanie zmienną geometrią turbiny w Kia CEED, chodzi o brak wysterowania przez komputer zaworu podciśnienia VGT . Kable (biały/niebieski) sprawdzone mają przejście od wtyczki przy elektrozaworze do komputera na Pin Out Mechanicznie wszystko sprawne, gruszka, turbina nowe, pompa podciśnienia...
Dziś doszedł do mnie wakuometr, a wiec mogłem sprawdzić jakie są wartości podciśnienia. Okazało sie że przy podłączeniu wakuometru za zaworkiem mam prawie -1 bar (czyli OK), a na podłączeniu gruszki -0,2 bar. Po sprawdzeniu wszystkich podłączeń i zaworów okazało sie ze winny jest zwór nagrzewnicy sterowany podciśnieniem. http://obrazki.elektroda.pl/5869054600_1...
Witam, Audi A4 B5 1.9 TDI 110 KM AFN. Czy ma ktoś schemat podciśnienia bez zaworu N239? Bo już mam dość słuchania "zmień to i to". Wymieniłem węże podciśnienia, zawory N18, IN75 i turbinę, ale dalej mam brak mocy.
To wygląda na turbo z vtg. Czy ktoś wpadł na pomysł by sprawdzić podciśnienie i "n75" ? Nie, bo to nie takie turbo. I dla jasności N75 to oznaczenie VAG, a nie wszystkich zaworów w motoryzacji.
Wziąłem kolegę, wcisnął mi pedał gazu na maxa, auto wkręciło się na 2,5tys obr. Zszedłem do kanału zauważyłem że dźwignia na turbinie idąca od gruszki jest na maksa u góry, pociągnąłem ją w dół i silnik wszedł na obroty ;). pod gruszkę podłączyłem się wężykiem i strzykawką i pracuje, więc jest ok. wężyki podciśnienia są ok i podciśnienie jest. Jutro...
Przy porzegazowniu do 4 tys odpina totalnie podciśnienie od gruszki Teraz do mnie dotarła wątpliwość -czy na turbinie masz zawór upustowy i gruchę ciśnieniową, czy masz turbinę VGT z ruchomą geometrią z gruchą podciśnieniową i elektrozaworem vacu? Tak w ogóle - nie ma Fordów tdi, więc czy masz silnik tddi czy tdci? Oznaczenie tdi jakie podałeś to VW....
Wymienić przewody podciśnienia WSZYSTKIE. Przewód może doprowadzać podciśnienie do zaworu N75 i do EGRa, może to być sterowanie któregoś z nich jak również ujście od kolektora, nie widać wyraźnie na foto. Tak, może to być jedna z przyczyn odcięcia mocy.
Duże spalanie.... no i turbina ładuje do 1bar błąd zaworu n75 szarpanie między 2,5 -a 3 tyś no i co za tym idzie problem z regulacją LPG (wysokie podciśnienie) czytam o zaworze n75 oraz o zaworze DV co może być przyczyną ?w czym szukać problemu? jak dalej diagnozować ....
Jeśli podciśnienie dochodzi do zaworu N75 to odpal go i zaślep na chwile ten przewód pod nazwą ATM co idzie do filtra powietrza, jak gruchę podciągnie znaczy że zawór zepsuty, jak nie to masz dziurę w układzie podciśnienia i tyle. Podciśnienie sprawdzone, jest szczelne. Zaślepiłem ten wąż pod nazwą ATM i sztanga gruchy jak stała tak stoi. Co wy na...
WITAM WSZYSTKICH POSIADACZY OPLA VIVARO BORYKAJĄCYCH SIĘ Z PROBLEMAMI BRAKU MOCY W SWOIM VIVARO PO WYMIANIE CZUJNIKA TEMPERATURY PRACA SILNIKA WRÓCIŁA DO NORMY . ALE PROBLEM Z MOCĄ KTÓRA PRZEPADŁA JEST W DALSZYM CIĄGU . SPRAWDZIŁEM WSZYSTKO OD TURBINY DO CZUJNIKÓW PODCIŚNIENIA ŁĄCZNIE Z ZAWOREM STERUJĄCYM TURBINĄ .I ŻADEN MECHANIK W SERWISIE NIE WPADŁ...
Czy spadek mocy wyczułeś robiąc pierwsze logi? Jest tam widoczny spadek ciśnienia doładowania i to dość gwałtowny przy 2205 obr. i później przy 2800obr..Ecu próbuje nie dopuścić do przeładowania i po reakcji N75 następuje gwałtowny spadek ciśnienia. Spadek ciśnienia jest nieproporcjonalny do stopnia wysterowania zaworu. Próbowałbym podmienić zaworek...
witam czy ktoś mógłby napisać jak podłączyć przewody podciśnienia zaworu doładowania turbiny w sprinterze 2.9 1996 rok i jak nożna sprawdzić czy zawór jest dobry? za wszelką pomoc szczerze dziękuję
Jakie podciśnienie przychodzi do zaworu? Czy te -0,8 bara?
Ja takie objawy miałem z zaworem EGR,czasem sie otwierał i silnik dostawał mocy a czasem nie otwierał się i silnik tracił moc.Wszyscy mówili że to turbina a okazało się że nie.Wymiana zaworu i samochód śmiga .Aha mi zapaliła sie kontrolka check ale kilka dni pózniej. Dodano po 5 Turbina posada taka zapadkę która reguluje dopływ powietrza jest ona sterowana...
Nie pamiętam dokładnie jak jest w 2.0 ale przerabiałem taki sam przypadek w 1.9 i przyczyną był zawór podciśnienia sterujący turbiną. W pierwszej kolejnosci sprawdź wszystkie rurki podciśnieniowe do zaworu o turbo
Witam, miałem to samo dokładnie, wyprzedzanie, gwałtowniejsze ruszenie, w bardziej "wilgotne" dni, proponuję sprawdzić przewód od akumulatora + czerwony ten co idzie do rozrusznika, u mnie był luźny i ocierał się o pracującą rolkę od pompy wspomagania, przetarł się peszel i osłona przewodu no i doprowadzało do zwarcia co powodowało zamknięcie się zaworu...
ok ale jeżeli komputer widzi prawidłową oporność nie morze wywalać błędu jakby nie było zaworu w obwodzie więc nie rozumiem dlaczego wywala błąd p0400 - zakłócenia w układzie egr tak przynajmniej opisuje to mój komputer . podciśnienie jest nie mierzyłem ile wynosi ale porusza cięgnem od sterowaniem turbiną po za tym zawsze zaślepiałem podciśnienie żeby...
Strzykawka, przewód 8mm między aktuatorami a strzykawka i jak zasysasz strzykawka to muszą być szczelne, np sztanga od turbiny musi się podnieść i tak pozostać do puki nie rozłaczysz strzykawki. I tak każdy po kolei. Masz gruszke, zawór egr i pod zbiornikiem płynu chłodniczego siłownik chłodnicy paliwa. Sprawdź też kruciec pompy tandem i przewodu do...
Witam wszystkich forumowiczów, nie dawno kupiłem sobie turbinę od golfa 2 td firmy garrett gdzieś na szrocie za jakieś symboliczne 20zł, turbina będzie w niedalekiej przyszłości montowana do poloneza 1.6 monowtrysk (już komuś się to udało:))szukam odpowiedzi na pytanie odnośnie zaworu westgate u mnie zawór posiada dwa otwory którymi zapewne powninno...
Brak ruchu sztangi to może być przyczyną braku mocy ale nie świadczą w 100% o uszkodzeniu gruszki - mogą być zapieczone kierownice turbiny lub uszkodzony zawór regulujący podciśnienie w gruszce lub nieszczelny przewód podciśnienia idący do gruszki to powoduje że nie załącza turbiny i stąd ten brak mocy.Biały dym może być spowodowany uszkodzeniem Turbiny...
Może być tak, chyba że właściciel auta sobie wymienił :wink: Dodano po 1 posprawdzaj wężyki pod ciśnieniowe jakie podciśnienie ! nie w tym silniku ! tam siedzi silnik AHU i wężyki są ciśnieniowe a turbina z zaworem wastegate, ileż razy można upominać ! (piszemy oczywiście o silniku kolegi superdolar )
Filtr wymieniłem , dolot sprawdzony i dalej to samo . Szczelność dolotu sprawdzałem zdejmując rurę z filtra do turbiny i na włączonym silniku (3000 obr ) zatykałem dłonią wlot do turbiny , następowało natychmiastowe przyduszenie aż do zgaśnięcia silnika . Czy ta metoda jest miarodajna ? Jak powinien się zachowywać mechanizm EGR z fotek kilka postów...
Witam. Mam problem z mocą w samochodzie. Posiadam BMW 320d z 2002r i tam powinna być turbosprężarka z osobnym zaworem na podciśnienie a w nowszych modelach od 2004r do tych silników była wkładana turbina z nastawnikiem elektronicznym. Kupiłem samochód i ma on trochę mało mocy. Niby ciągnie ale nie tak jak powinien turbo ledwo słychać i pojechałem do...
Podczepie się pod temat, bo od dwóch dni walczę z tym samym problemem tyle że w Jumperze, EGR nowy, zawór turbiny w kolektorze nowy, przepustnica wyczyszczona, sterownik podciśnień sprawny.Błędów nie ma wcale. Po odpięciu sterownika podciśnień lub zaworu turbiny przestaje kopcić ale oczywiście wywala checka. Parametry: komenda EGR 78 % i dopiero po...
Czy ktoś się orientuje, czy są mniejsze opaski ślimakowe niż te 6-10 mm? https://allegro.pl/oferta/zestaw-10szt-o...
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Audi A4 B5 1.9 TDI 110km AVG. Gdy kupiłem audice to pierwsze co, to wyczyściłem turbinę, gdyż geometria była zapieczona, następnie wymieniłem wszystkie węże podciśnienia, gdyż na wyjściu zaworu N75 miałem podciśnienie rzędu -0,3bara, lecz po wymianie wężyków wynik nadal nie był zadowalający gdyż podciśnienie wzrosło...
----------------------------------------... Witam.Mam problem z Sprinterem 2.2 CDI 130KM. 2003r. To mój samochod firmowy i od niedawna ma taki problem. Mianowicie,silnik przerywa,raz ma cug a raz nie. W momencie tego zjawiska kopci na czarno i sie dławi,dzieje sie to przy obrotach rzędu 2-3tyś.Co ciekawe że po zdjęciu...
Witam ponownie. Turbina wróciła z naprawy, wymieniono wirnik, łożyskowanie, wszystko wyważono. ale auto nadal nie wkręca się na obroty. Temat już nie jest śmieszny, w zasadzie nigdy nie był, ale już dochodzę do kresu swoich umiejętności i możliwości. Dziś zmierzyłem kompresję: Jest ok na poziomie 28-30, więc równo. Rozebrałem EGR, Elektromagnes czysty,...
Wg mnie zmienna geometria słabo reguluje pracę tego turbo (pracuje nie płynnie a skokowo lub z opóźnieniem). Popatrz na wykres wysterowania n75. Wysterowanie rośnie (tu jest odwrotnie 0% = max doładowani ,99%= nie ma doładowania). Wysterowanie rośnie a doładowanie zamiast spadać rośnie dochodzi do 94-95% (tyle max wystawia sterownik silnika i dopiero...
Szukam schematu podłączenia przewodów podciśnienia zaworow turbiny i egr iveco daily 2.3 100kw może ktoś pomoże z góry dziękuję
a sprawdzałeś węże do podciśnienia może jest przetary i nie steruje zaworem
Zauważyłem że ciśnienie lub podciśnienie pod pokrywą zaworów działa na membramę zaworu ciśnienia w separatorze oleju, a ten z kolei kieruje pary oleju do ssaka albo do turbiny. U mnie wygląda na to że nadciśnienie jest doprowadzane przez separator do kolektora ssącego, a dla silnika jest to lewe powietrze i próbuje regulować przepustnicą i dawką i...
Mam Octavie JEDYNKĘ z 1999r i silnik TDI 110 koni AHF. Miałem problemy z osiągnięciem prędkości powyżej 130 km/h, a silnik zachowywał się tak, że odczuwałem przyrosty i spadki mocy w czasie przyspieszania. Pierwsze podejrzenie - turbina i sterowanie, ale silnik nie zawsze wpadał w błąd i utratę mocy, tylko jak przyspieszałem łagodnie to prędkość dochodziła...
Witam. Auto posiadalo FAP i został usunięty 2 tygodnie temu. Od poczatku zmagałem się z ospałą pracą turbiny. Dziś u mechanika trwała walka z turbiną. Podiśnienie na zaworze sterującym 0,9 a za zaworem 0,6. Zawór niemal nie reaguje na zmiany w obrotach. Wsadziliśmy nowy z forda i podciśnienie za nim 0.2. Wsadzilìśmy nowy dedykowany do auta i podciśnienie...
Na pierwszy rzut oka tak to wyglądało jak kolega opisał. VAG pokazuje na kanale 11 przeładowanie na tyle wyraźne że przy 2800 obr/min wyrzuca do trybu awaryjnego. Obserwacja dźwigni poruszającej kierownice upewniła mnie że się nie obracają. Zawór N75 pokazazuje ładnie skrajne położenia, nie ma nigdzie uszkodzeń węzy podciśnienia. Rozbierać turbinę ?...
Nie załącza się turbina. Sprawdziłem jest sprawna, zawór podciśnienia również, podciśnienie w przewodzie dochodzącym do zaworu jest. Sprawdziłem napięcie na kostce zaworu i wynosi ok 10.2 volta przy obrotach biegu jałowego tak jak przy 3000 obr/min. Domyślam się że jest to przekaźnik albo inna część instalacji o której nie mam pojęcia. Dlatego proszę...
Witam mam problem z skoda superb 1.9 tdi Błąd z zaworu sterowania turbina zawor nowy i auto dalej nie ma mocy. Czasami jest tak że moc jest powyżej 120 km odcina moc i trzeba zresetować auto wyłączyć i odpalić na nowo nie zawsze nic powraca. Gruszka turbiny dobra geometria chodzi jak podłącze na krótko podciśnienie. Zasilanie na zaworki n75 jest. Gdzie...
Witam Jeśli masz zmienna geometrie to prawdopodobnie kierowniczki nie pracują w pełnym zakresie lub zawieszają się. Można ściągnąć sztangę i rozruszać a po tym przegonić porządnie(naprawa na krótką metę) Jak chcesz zrobić porządnie to turbina na stół i czyszczenie. Może być również: -problem z podciśnieniem (pęknięty przewód podciśnienia) -problem z...
Sprawdź vacumetrem podciśnienie które idzie na sztangę od turbiny ,czy do zaworu elektro pneumatycznego dochodzi w ogóle jakieś podciśnienie ??
Do sprawdzenia wartość podciśnienia przy zaworze sterującym turbiną. W logach sprawdź wypełnienie przebiegu dla tegoż zaworu. Potem sprawdź wartość podciśnienia na gruszce. A na koniec wymień tego Pierburga, bo to on padł i nie da się go naprawić.
Zaślepiłem, sprawdziłem, przejechałem się i błędu nie złapał tak więc to jest już wykluczone. Zaślepiłem też podciśnienie do zaworu klap i też błędów nie ma. Jeżeli jest poprawa to niewielka. W dalszym ciągu auto nie ma tego przyspieszenia co kiedyś. Kiedyś coś było odkręcane od turbo i wylała się z tego masa syfu która blokowała turbinę, ale nie bardzo...
Dziękuję za odzew. Specjalista od VAGa to on raczej nie jest. Pracuję w Szkocji i tu raczej ciężko o kogoś na prawdę kompetentnego. Dolot szczelny, drożny, wydech drożny, sterowanie turbiny działa, co do wydajności nie jestem w stanie odpowiedzieć. Podglądając parametry bieżące na postoju operując pedałem przyspieszenia widać dużą różnicę między oczekiwanym...
Jak słaby i kopci na czarno to problem z doładowaniem. Sprawdź wszystko co związane ze strowaniem zaworu na turbinie, przewody podciśnienia, elektrozawór i jego sterowanie, przejścia na przewodach do tego elektrozaworu. Jeszcze trzeba sprawdzic czemu z tą przepływką takie problemy, sprawdż zasilanie i mase na przepływke i sygnał jaki daje
Jeżeli to są logi po wyczyszczeniu turbiny to znaczy że jest źle wykonane czyszczenie, ewentualnie uszkodzony zawór n75, choć z reguły przy uszkodzeniu zaworu brakuje podciśnienia na sterowanie turbiny. Log kanału 003 potrzebuje w momencie kiedy brak mu mocy, oraz na wolnych obrotach na zimno razem kanały 001 013 023 i tak samo na ciepło. Napisz ile...
Witam po wymianie rozrządu, auto nie ma mocy. Brak błędów w sterowniku silnika. Wartość początku tłoczenie 0-kanał 2pole= 100; na zegarze ustawione było "55". Przepływomierz wporządku. Z odczytu dynamicznego ciśnienia doładowania wynika, że turbina zaczyna ładować dopiero po chwili od pełnego wciśnięcia pedału przyspieszenia. Auto pali na dotyk, czy...
Przewody podciśnienia wymienione i nowy zaworek zwrotny. Zatkane było rozgałęzienie przy pompie vacum dlatego nie było podciśnienia. Teraz auto ładnie pracuje i ma moc ale... Czujnik pokazuje przeładowanie o sterownik wpada chyba w tryb awaryjny bo odcina turbo. Zawór N75 daje za małe podciśnienie na gruszkę turbiny i nie przesuwa ona cięgna do końca....
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Podciśnienie mierzone zaraz za pompą vacum (z podpiętym serwem hamulcowym) wynosi od -0,9 do -1 bara. Podciśnienie za zaworkiem N75 wynosi -0,6 bara, po włączeniu basic setting w bloku 11 (testu sztangi) podciśnienie za N75 wzrasta do -0,7 -0,8 bara. Cięgno po włączeniu testu porusza się po całym swoim "dopuszczonym" zakresie (od ograniczenia do ograniczenia)...
Rocznik 2002 cdi drugiej generacji 80KM posiada on turbinę bez zmiennej geometrii zwykłą z kierownica na podciśnienie patrzyłem od spodu taka długą śruba .Ale pod filtrem powietrza jest zawór elektryczny z druga rurką też do turbiny. Panowie do czego służy ten elektryczny zawór podczas jazdy jaka jest jego charakterystyka pracy?
Na turbinie jest czujnik położenia a nie zawór ( i to nie we wszystkich silnikach) Siłownik turbiny sprawdza się przy użyciu ręcznej pompy podciśnienia (turbinę wymontowuje się gdy masz pewność ,że jest uszkodzona) lokalizację zaworu sterującego turbiną najlepiej ustalić idąc za przewodem podciśnieniowym, szczególnie że zaworów podobnej konstrukcji...
Witam, Po wielu dniach bojów i kombinowania poddaję się i zakładam wątek. Otóż w moim samochodzie Opel Vectra C 1.9 CDTI Z19DTH gdy silnik jest zimny nie działa turbina (między innymi). Objawy: - przegazowuję silnik i nie słychać świstu - mocy brak - co ciekawe, gdy nie działa turbina, nie działa także tempomat. Gdy silnik się nagrzeje turbina zaczyna...
sprawdziłem wszystkie wężyki (ciśnienia i podciśnienia) są cale, przedmuchałem małym ciśnieniem zaworki od recyrkulacji spalin i od turbo sprężarki , zawór mechaniczny dawkowania spalin otwiera się dobrze. podałem ciśnienie do zaworu przy turbinie , słychać ,ze chodzi, ale działa terz na podciśnienie( nie wiem czy tak ma być). turbina obraca sie w miarę...
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Po pierwsze jakie masz podciśnienie na magistrali i czy masz wysterowanie zaworu turbiny.
Udało się rozwiązać problem? Mam podobny problem, ale z 1.9 JTD (ten sam sterownik). Podciśnienie przed i za zaworem sterującym gruszką turbiny stoi równo -0,85, bez znaczenia czy dodaję gazu, czy też nie, więc gruszka jest cały czas wciągnięta, i tylko po odpięciu wtyczki z zaworka gruszka się rusza. Napięcie mi cały czas na zaworki pokazuje 13,7–13,8...
Oznaczenie silnika ? W silnikach PD i CR podciśnienie w pokrywie zaworów według mnie służy jako akumulator podciśnienia (w starszych silnikach diesla z pompą wtryskową oddzielny element ),który utrzymuje podciśnienie przez pewien czas po zgaszeniu np. do sterowania turbiny. W czasie jazdy nie ma on znaczenia.
Witam. Ostatnio miałem taki sam problem w tym samym silniku. Czyszczenie turbiny i wymiana zaworu podciśnienia pomogła tylko na jakiś czas. Problemem okazała się nieszczelność w gumach do intercoolera. Problem pojawiał się powyżej 3000 obr/min. Pozdrawiam
Witam, Pacjent Citroen C4 1,6 HDi 110 KM, silnik 9HZ, turbo ze zmienną geometrią. Objawy: check engine, tryb awaryjny, brak mocy, ograniczone obroty Diagnoza: brak zasilania elektrozaworu sterującego turbiną (ten brązowy, z tyłu silnika) Elektrozawór jest sprawny (podmieniony z innym sprawnym, w drugim aucie wszystko działa ok), Vacuum pompa wytwarza...
Vac to wejście podciśnienia, Out idzie do gruszki, ten trzeci na filterek. To nie jest czujnik tylko zawór.
walczę z problemem braku mocy od dołu już od 2 m-cy, Cienkie wtryski nie wytwarzają z dołu wystarczającej dynamiki spalin. Przepływkę podmieniałeś? oje (najistotniejsze teraz, bo chcę jechać i kupić) pytanie to, czy uszkodzony zaworek może powodować brak podciśnienia (czy zanim go całkowicie unicestwiłem, powodować zbyt słabe ciśnienie) na tym wężyku?...
Spotkałem się z tym błędem Winne było zbyt niskie podciśnienie w układzie próżniowym. W moim przypadku zsunął się przewód podciśnienia z przepustnicy na chłodnicy zaworu EGR Co skutkowało niedostatecznym podciśnieniem na gruszkę turbo. Masz prawdopodobnie nieszczelność
turbina podciśnienie podciśnienie turbina zaworu turbina
instalacja gazowa xsara picasso z18xe wymiana silnika podłączyć niemiecki telefon
delete override firmware toshiba
Bezpiecznik wtryskiwaczy 1.5 dCi - lokalizacja i diagnostyka Beretta Quadra Green kod A02 - co zrobić samemu?