sprawdz dzialanie i zasilanie dodatkowego zaworu od wolnych obrotow. Po uruchomieniu silnika zasilanie powinno byc na nim caly czas. A jak go wymontujesz to na zimno powinien byc w nim otwor tak ze 3-4mm a po podlaczeniu do niego zasilania po ok 5 minutak powinien sie calkowicie przyslonic.
www.wilmat.pl kod towaru: ZLK2131 Dostaniesz tam oryginalne ssanie automatyczne do gaźnika Teikei. Koszt chyba nie więcej niż 25zł. Ponadto zalecam zatkanie lub usunięcie zaworu powietrza dodatkowego wydechu, który pada po kilkuset kilometrach doprowadzając do dławienia silnika spalinami dopływającymi do filtra powietrza.
witaj,polecam ci to forum znajdziesz chyba tam wszystkie wyczerpujace informacje dotyczace mazd.a swoja droga jesli to silnik dohc to chyba jestes z niego zadowolony co?:)pzdr.--http://forum.mazdaspeed.pl/
W pierwszej kolejności musisz podać co to za auto, jaki silnik itd. Często spotykam błędne nazywanie silnikiem krokowym elektromagnetycznych zaworów powietrza dodatkowego czy zwykłych silniczków z przekładnią.
Albo coś spadło z uszczelnienia kolektora ssącego albo to wina zaworu powietrza dodatkowego - zdejmij wtyczkę od zaworu powietrza dodatkowego i zobacz czy są wolne obroty. Pozdrawiam.
Widzę że potrzebujesz raczej nowej obudowy filtra powietrza, bo tej nie ma już jak przykręcić i z tego powodu masz problemy ze spadaniem z gaźnika. Jak zatkasz otwór nr. 1 to skąd silnik będzie brał powietrze do przyrządzenia i spalenia ładunku? Wkład filtra powietrza (gąbkę) można umyć w benzynie, tyle że chińskie gąbki puchną od benzyny i muszą one...
Tam nie ma żadnego zaworu dodatkowego powietrza bo to jest gażnik 2e2 Pierburg . Masz tam źle wyregulowane ssanie, a własciwie obroty ssania. Dobry gaźnikowiec sobie z tym poradzi. Sam to chyba nic nie wskórasz.
Ciesze się ,że naprowadziłem Cię na rozrysowane zasady działania Zaworu Powietrza Dodatkowego. Rzeczywiście czas jego otwarcie pomyliłem z wtryskiem rozruchowym!
Przyczyną była rurka która spadła z zaworu powietrza dodatkowego (silnik krokowy) widać to tylko od spodu. Auto jeździ temat zamykam. Żaden syf ze zbiornika niczego nie zapchał
Masz wszystko jak na tacy.Po kabelku po kabelku.Schemat.
FOS-a tak. AISANA -nie. sprawdź wężyki z zaworu powietrza dodatkowego (od kolana do zaworu i od zaworu do gaźnika)
Wężykiem go wężykiem ,a poważnie sprawdź czy weżyki podciśnieniowe nie są przerwane ,szczególnie od zaworu powietrza dodatkowego.
W pierwszej kolejności należy sprawdzić poprawność działania zaworu powietrza dodatkowego (tzw :zawór krokowy ), a także układ wzbogacający w gaźniku.
Jak obroty za wysokie to ECU nie widzi potrzeby aby otwierac zawor powietrza dodatkowego (dlatego nie ma tam napiecia). Sprawdz układ pod kątem nieszczelnosci
Czyli oscyloskopem to skontroluję mierząc wysokość i szerokość impulsu sterujacego zawor powietrza dodatkowego ?? A kontrola ma się odbywać na wolnych obrotach ?? Wienio
Lubiał się przecierać (dziurawić)waż pomiędzy zaworem powietrza dodatkowego a przepustnicą.Zobacz czy przepustnica się zamyka-np zatarta linka,itp
tlumaczenie z niemieckiej wikipedi , moze sie przyda: "K-Jetronic zawor dodatkowego powietrza zawor dodatkowego powietrza zrownowaza przez swoje dzialanie podwyzszone tarcie wewnetrzne zimnego silnika i odpowiada za prawidlowe wolne obroty. Poprzez obejscie przepustnicy dostarcza silnikowi dodatkowego powietrza.Te jest rowniez mierzone i ilosc wtryskiwanego...
Co do sekwencji to nie wiem co u ciebie odpowiada za wolne obroty(silniczek krokowy,zawor powietrza dodatkowego)ale wyczyszczenie tych elementow moze pomoc.Ale ja obstawiam dolot.
Wymieniłeś cis-e ale nie na takie jak powinieneś - poszukaj odpowiedniego, sprawnego od silnika z taką samą liczbą cylindrów i tylu samo pinowym zaworem powietrza dodatkowego.
Brak wysterowania zaworu powietrza dodatkowego może powodować objawy mulenia ,spadku i nie trzymania obrotów ,gaśnięcia silnika .Przekaźnik i bezpiecznik pod czarną puszką w pobliżu mocowania lewego amortyzatora.
Fima BRC opracowala system na 2 przewodach identyczny jak budowa zaworu powietrza dodatkowego ,pamietam bo go sam montowalem , zalaczam katalog jest widoczne na 12 stronie razem z centrala do montazu.
Natępny.Ludzie ,kiedy wy się nauczycie odróżniac silnik krokowy od liniowego zaworu powietrza dodatkowego? To dwa,zupełnie odmienne elementy. Od dziś,za błędne nazewnictwo elementów składowych daję ostrzeżenia.
Wywala mi napis że jest nieobsługiwany gdyż jest nie poprawnie rozkodowany, szkoda bo to chyba przydatny i pożyteczny plik sądząc po obrazku z poniższego postu. Mam chyba coś źle ustawione na kompie ale nie kumam.. Ostatecznie miałem dobrze ustawiony rozrząd ale pomylone wtyczki od wtrysku i zaworu powietrza dodatkowego. Ale objawy były jak przy przestawionym...
lewe powietrze nie wydaje mi się że ma bo składałem wszystko w miarę starannie.nie sprawdzałem tylko jeszcze tego zaworu powietrza dodatkowego czyli silniczek krokowy bo nie wiem za bardzo jak... czyściłem go owszem ale nie sprawdzałem poprawności działania .Wie ktoś może jak to sprawdzić żeby mieć stu procentową pewność??
Zauwazylem ze przy wlaczeniu zaplonu otwiera sie zawor powietrza dodatkowego i jak sie odpali silnik ten zawor ciagle jest otwarty !!!! Jak go odlaczylem to silnik odrazu spadl na niskie obroty (nieraz gasnie). Co moze byc przyczyna ew co mozna z tym zrobic ??
wypada oprocz błedow podejrzec jakie napiecie widzi ecu z tps mozliwe ze ktos bawił sie srubka nastaw podstawowych przepustnicy lub po prostu zawor powietrza dodatkowego nadaje sie na złom
Można przyjąć, że z przekaźnika bezpieczeństwa masz minimum dwa tory nadzorowane (STO1 i STO2); w prostej konfiguracji dołączasz je do odpowiednich wejść falowników; do innych urządzeń (które nie mają dedykowanych wejść) stosujesz styczniki zasilania sterowane również z tych sygnałów oraz dodatkowo - sprawdzasz stan styczników (tory NC połączone szeregowo)...
- jeszcze jedna sprawa. Gdzie znajduje się sterowanie zaworu powietrza dodatkowego i czujnik odpowiedzialny ? Po włączeniu stacyjki odzywa się zawór pow dodatkowego - nie steruje przy zimnym silniku muszę przytrzymać pedał gazu Auto użytkowane sporadycznie - jako hobby. Może kolega alpha01 by pomógł.
Robiłem coś takiego latem w tym roku . Prawdziwy horror :D Tak jak u Kolegi nie było słychać krótkotrwałej pracy zaworu powietrza dodatkowego (buczenie) po włączeniu zapłonu . Przyczyną był zgnity przewód masowy centralki sterującej. Poza tym proponuje sprawdzić termozawór i czujnik temperatury włączający prace centralki.
Witam. Mam pewien problem z wyżej wymienionym sterownikiem, więc moje pytanie czy któryś z forumowiczów posiada schemat tego sterownika
Czyli jaką funkcję pełni ten przekaźnik bo z Waszych opisów wynika, że przy ok 18V odetnie prąd ? i tyle ? Z innego forum wiem, że to ma sterować "silnikiem krokowym" a właściwie zaworem powietrza dodatkowego w moim mercu. Jeśli zrobię tak jak piszecie i przy 18V odetnie prąd to znaczy, że sprawne tak ? Sory za problem ale w tym dziale jestem bardzo...
Masz do sprawdzenia dwa podzespoły sterowania silnikiem: - silniczek krokowy,który jest zaworem powietrza dodatkowego (może być zablokowany w pozycji otwarty, jak dla zimnego silnika) - czujnik temperatury silnika dla komputera (podaje zafałszowaną wartość temperatury [zimny silnik] więc komputer trzyma otwarty silniczek krokowy)
Aha, moze mu poprostu kompresje zmierze na poczatek. Ma problem z wolnymi, nieowno chodzi, za niskie obroty i gasnie. Zawory ponoc ustawiane przez jakiegos maga, zawor powietrza dodatkowego podstawiany (z reszta dobry byl i chyba sie nie psuje) Moze te zawory jednak kiepsko ustawione, a moze nieszczelnosc gdzies... Ogolnie but dobry.
Witam szanownych kolegów. Pojawił się nowy problem w moim mercedesie w126 4.2v8 Problem polega na tym ze po nocy (w dzień nie ma tego problemu), muszę go kręcić 2 czasami 3 razy zanim odpali, po odpaleniu powoli (ociężale) wkręca się na obroty, potem juz jest ok. Wymienione: kable, kopułka,filtr paliwa,rozdzielacz (rotor) Problem zaczął się po wymianie...
Ociz link który podałeś jest do innego webasta. Webasto VEB typ 241,02 produkcji DDR nie ma dodatkowego zaworu powietrza,pompka paliwa jest napędzana bezpośrednio z silnika.Więc regulacja mocy może się odbywać tylko przez obroty silnika.Elementy w nagrzewnicy są identyczne z tymi na schemacie (241schemat.gif).A mnie chodzi tylko o same połączenia elektryczne...
a co jeszcze sprawdziles? to nie bede sie wysilal :) Dodano po 9 generalnie co mi przychodzi na mysl to jeszcze zawor powietrza dodatkowego,cos nie tak z wtryskiwaczem rozruchowym,zacina sie gdzies przyslona lub jest zle wyregulowana
Ok nie ma problemu, czekamy na Twoją inwencje twórczą. Moja opinia jest taka- zdjęcie wtyczki w 1,6 nie zgasi silnika bo w jaki sposób? Stożek silniczka pozostanie na swoim miejscu. No chyba, że jak kazdy lamer mylisz silnik krokowy z zaworem powietrza dodatkowego, ale ten jest w 1,8 i 2,0.
czesc wszystkim mam pytanie do czego sluzy zawor powietrza dodatkowego czy ktos mi odpowie na to pytanie i czy tez on przypatkiem nie ma wspulnego z saniem bo mam problem z saniem chodzi mi o zapalanie rano samochodu myslalem ze to moze wiona gaznika jest ale wymienilem na inny i dalej nie ma sania i nie sadze zeby drugi gaznik mial te same objawy prosze...
jak nie silniczkiem krokowym.... Zaworem bocznikowym dodatkowego powietrza. Zajrzyj do tych zaworów i nie filozuj :D
4 na rysunku to nastawnik biegu jalowego, jak to piszesz zaworem powietrza dodatkowego , badz otwieraczem. Nie mialem z tym silnikiem doczynienia, ale przypuszczam ze jest sterowny impulsem wypelnienia okresu wiec moze precyzyjnie dawkowac powietrze. A sciaganie charakterystyki miernikiem w tej sytuacji nie da Ci zbyt wiele. A sprawdzales cisnienie...
myślę że powinieneś szukać w sterowniku tego wtrysku sterownik włącza pompy paliwa tzn wysterowuje przekaźnik pomp i zaworu powietrza dodatkowego który z kolei jest wysterowany impulsami masy przez sterownik wtrysku jeśli zwarłeś końcówki wtyczki zaworu to na pewno element sterujący zaworem w sterowniku został przeciążony i się spalił albo w najlepszym...
Witam! Mam problem z Primera tego typu ze na paliwie go strasznie mulii zdejmne filtr wraz z obudowa chodzi super zaloze sama obudowe znow go muli a ukl powietrzny nie jest zapchany. Jest to jedno punkt 2L a przeplywomierz byl czyszczony i zawor powietrza dodatkowego i jest to samo. Moze wie ktos czemu tak jest??? To jest taki typ silnika! a zdjecie...
W fordzie tym jest zawor powietrza dodatkowego,ktory steruje wolnymi obrotami jest przykręcony z boku do kolektora ssącego do niego jest podpięta 2 pinowa wtyczka.Zawor ten można rozebrać i sprawdzić czy jak mu się poda napięcie to przesuwa się rdzeń.Jeżeli silnik nie chce wchodzić na wysokie obroty to należy zacząć od sprawdzenia ciśnienia paliwa.Odłączanie...
Gaźnik Euro 4 posiada 2 elektrozawory, montowane zazwyczaj na gumowych przewodach w okolicy górnej części pokrywy zaworów. Mają za zadanie zubożyć mieszankę poprzez dodanie dodatkowego powietrza dla biegu jałowego/układu częsciowego i pełnego obciążenia. Czy można wymienić gaźnik na zwykły? tak
w dalszej kolejności wymieniłem potencjometr przepustnicy i jest nadal to samo wykręciłem przepustnicę dokładnie umyłem z nagarów jednak i to nie pomaga wymieniłem jeszcze czujnik temperatury w głowicy bo miałem nowy w zapasie bez zmian. Co ciekawe odłączenie zaworu powietrza dodatkowego nie powoduje żadnych zmian w pracy silnika jak by go nie było....
wężyki na gaźniku się odpiely przy rozbieraniu,właściwie odpiely się nie od gażnika tyko od termozaworu dwudrożnego i od zaworu powietrza dodatkowego,problem w tym że niejestem pewny czy są odpowiednio podpięte to znaczy czy są w tych miescach w których powinny być,to znaczy że napewno są podpięte do zaworu z którego wypadły tylko niewiem czy w odpowiedniej...
Wydaje mi się, że komputer nie uczy się go, tylko porusza nim w pełnym zakresie pracy (co w zwykłej pracy silnika chyba się nie zdarza. I raczej nie warto zawracać sobie głowy z komputerem, bo jak padnie ci akumalator zimą to przecież nie jedziesz na ustawianie krokowca. A słyszałeś o czyms takim jak pamięć adaptacyjna? Kazdy silnik się żużywa, kazdy...
Czy ja dobrze myśle, to ten taki fajny mały fiacik ? Jeśli tak to kiedyś o takim marzyłem Smile Dokladnie to wlasnie takie male usrojstwo W listopadzie postawilem go do garazu wszystko bylo OK teraz wyjechalem i sie dzieja takie dziwne rzeczy, rok temu palil jakies 8-9 l /100 a teraz wychodzi, ze pali 15/100 juz sam nie wiem co jest, aha co do zaworu...
Sprawdziłem kostki no i trochę lipa występuję :). Bo do zaworu powietrza dodatkowego (regulatora obrotów jeśli o ten chodziło) tego z boku kolektora ssącego z dwoma wężami i kostką już podpiołem kostkę koloru czarnego, która tam był wcześniej zapięta, a zielona dalej wisi :( ale wyjaśniła się sprawa podgrzewacza. Faktycznie mógł tam być ale poprzedni...
Jak napisał kolega przewody z metra 3 i 4 mm a jakbyś się zamotał to masz rozpiskę gażnika , tylko ostrożnie sciągaj przewody z zaworu dodatkowego powietrza byś nie urwał plastikowych końcówek.
Wszystko jest tak jak było. Fachowcy podpowiadają że już leciwe KE-Jetroniki nie trzymają ciśnienia w rozdzielaczach jak nowe i klapa przepływomierza lata luźno po dłuższej jeździe bez przełączenia na Pb-dopełnienia ciśnienia paliwa i potencjometr klapy podaje sygnał do otwierania zaworu powietrza dodatkowego i silnik gaśnie przez zbyt ubogą mieszankę....
W tym aucie na pewno nie ma zaworu powietrza dodatkowego, jest silnik (mniejsza o to czy krokowy czy nie) i mechanizm uchylania głównej przepustnicy zintegrowany z zespołem przepustnicy (durne rozwiązanie - skok jałowy pedału przyspieszenia zmienia się /maleje/ wraz z rozgrzewaniem silnika). Po czyszczeniu lub wymianie korpusu przepustnicy konieczna...
To nie jest rurka od wolnych obrotów w każdym bądź razie, ale z tego co widzę, to podłącza się tam przewód który idzie od zaworu dodatkowego powietrza.
cyt. przez ostanie 20tys km cc chodziło bez problemu ) Wężyki całe. Świece i kable raczej też ok Witam 1. Wydaje mi się ,że przebieg między sprawdzeniem a wymianą świec ciut przy doży 2. Sprawa głowicy to niech kolega sprawdzi czy: - nie ma ubytku płynu chłodzącego - nie przybyło oleju w misce olejowej ( jeśli tak to czy jego wygląd nie przypomina kawy...
22 - za wysokie napięcie na przepływomierzu 27 - za wysokie napięcie na MAP (czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym) 72 - błąd zaworu EGR (recylkulacji spalin) 71 - błąd zaworu dodatkowego powietrza. Wszystkie te błędy mogą sugerować "dziurę" w układzie dolotowym, poszukam bym nieszczelności- gdzieś "łapie lewe powietrze".
Spuszcza się całą wodę, do zbiornika pompuje się powietrze do minimalnego ciśnienia ustawionego na pompie. Upuścić trochę powietrza żeby nie było stanu że zbiornik pusty a pompa się jeszcze nie włączyła. Sprawdzić na "mydło" szczelność zaworu do dobijania powietrza. Włączyć pompę i niech pracuje, co jakiś czas sprawdzić. Koniec.
wydaje mi sie ze w ukladzie motronic nie ma zaworu dodatkowego powietrza... jesli sie myle prosze mnie poparwic... pozdrawiam...
Panowie zapomniałem wspomnieć o jednej być może bardzo ważnej rzeczy, a mianowicie przekładałem Ke-Jeta ze swojego starego silnika, bo w tym nowym ułamana była klapa spiętrzająca. Czy może mieć to jakiś wpływ na obroty silnika? Sprawdzałem dzisiaj czujnik położenia przepustnicy. Napięcie na nim przy uruchomionym silniku wynosi 13,6V, po jego odłączeniu...
Możliwe, że to ta niedziałająca sonda za katem ale różne są o tym opinie. Według większości ta sonda służy tylko do diagnostyki katalizatora ale mi się nie chce w to wierzyć. Bez znaczenia czy trzymam silnik na wolnych obrotach czy gazuje to sonda pokazuje na zmianę 0,02V 0,03V co moim zdaniem jest stanowczo za mało. Do tej pory zrobiłem: 1 czyszczenie...
z pewnością a ja zastanawialem sie nad wdr i przez zlacze od tylu sterownika Dodano po 15 nie pamiętam zeby w eecIV byla procedura zapisywania tabeli KAM poprzez wyjęcie bezpiecznika można oczyścić całkiem pamięći ale wtedy diagnostyke trzeba powtorzyć w 1994 roku faktycznie nie bylo windowsa 95:) a fiesta już jezdziła nawet stary wds przy tej fiescie...
Taki spychacz można zbudować na bazie zaworu i sprężonego powietrza. Nie wiemy czy element może być zdmuchiwany do np. pojemnika. Wyzwalanie zaworu za pomocą czujnika optycznego. Dodatkowo regulacja ciśnienia strumienia powietrza.
Jeśli odpięty jest przewód do zbiornika par paliwa to raczej jest z nim problem tzn brak drożności i po otwarciu zaworu nie ma dodatkowego powietrza z parami paliwa. Jak problem jest tylko na LPG to raczej instalacja wyregulowana na odpiętym czyli nieprawidłowo. To co możesz zrobić to odłączyć akumulator na 1-2 godziny by wykasować wyuczone adaptacje...
Mam problem z moim autem - silnik ABF 2.0 16V układ Digifant. Po wizytach na stacjach nie wiem co robic, komputery nie wykazują błędów a na wymiane kolejnych czesci nie mam juz sil, na polecenie serwisow wymienilem listwe wtryskow z wtryskami i modulem elektrycznym, regulator cisnienia, sonde lambda, rozdzielacz zaplonu, przewody wysokiego napiecia,...
Witam, normalnie już mi ręce opadają. Pierwszy taki przypadek w mojej praktyce. Początkowo BMW ciężko odpalało ( raz lepiej raz gorzej tj. nawet kilkadziesiąt sekund kręcenia ), po odpaleniu pracowało równo, niestety mocne depnięcie gazu powodowało że gasł, przy delikatnym gazowaniu, wkręcał się ale strzelał bo miał nieprawidłową mieszankę ( wnioskuję...
Wszystkie gumy są dostępne / polecam tylko oryginały / jak nie od ręki to zamów , raz wymienić i zapomnieć . Bardzo często po wystrzale zostaje zrzucony wąż pod rozdzielaczem z króćca plastikowego / połączenie z zaworem dodatkowego powietrza / i to ma bardzo duży wpływ na uruchomienie silnika
Nie chcę kasy, a ty jak dotąd nie zrobiłeś nic sensownego. Stwierdziłeś tylko że nie ma iskry, ale nie sprawdziłeś czy są warunki do tego żeby była. Nie wiadomo czy sterownik widzi impulsy wału, czy są powtarzalne ( równie dobrze może mieć zalepione czoło czujnika wału opiłkami) , czy uruchamia wtryskiwacze, czy uruchamia przekaźnik pompy paliwa, czy...
Odma to gumowy wąż idący z pokrywy zaworów do obudowy filtra powietrza, nie trzeba niczego rozkręcać, wystarczy go zdjąć i wyczyścić. W VW dodatkowo jest taka puszka pełniąca funkcję skraplacza. http://obrazki.elektroda.pl/8912617000_1... http://obrazki.elektroda.pl/8913207800_1... (zdjęcie z Allegro.pl)
Na pewno, (sprzedają urządzenia do włącznia silnika pilotem - patrz allegro) a impulsy z cewki można wykorzystać do sterowania układem elektronicznym, gorzej ze zmianą obrotów - trzeba by coś pokombinować z jakąś "elektroniczną przepustnicą" z nowszego auta albo zaworem dodatkowego powietrza ( w mniejszym zakresie zmian).
wojtekryba sprawdzałem wężyki i są ok a jak odepnę jeden wężyk od zaworu dodatkowego powietrza auto gaśnie Dodano po 1 czy termozawór trójdrożny może mieć wpływ na to??? bo mam go pękniętego
Jeśli z 2 przeciwległych otworków znajdujących się pod widocznym na fotce grzybkiem (siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR) wycieka olej i dodatkowo słyszysz efekty dźwiękowe uciekającego powietrza to oznacza to, że jest nieszczelność pomiędzy trzonkiem zaworu a obudową, w której się porusza i tamtędy przeciska się olej będący w dolocie...
weź diagnoskop i sprawdź co się dzieje z wysterowaniem zaworu EGR oraz przepustnicy w dolocie. dodatkowo sprawdź przepływ powietrza oraz ciśnienie w kolektorze. uchylanie EGR jest związane z przymykaniem klapy. Jeżeli któreś nie działa- powstaje efekt jak opisujesz.
Mam problem , auto ford focus 1,6 99 r benzyna/lpg od paru dni auto przestało schodzić na wolne obroty mianowicie przy zdjęciu nogi z gazu obroty rosną do 2,5 czasami nawet do 3 tysięcy chwilę na tym poziomie się utrzymują i zaraz potem spadają ale zatrzymują się na około 1400 -1500 obr/min i to są teraz jego wolne obroty. Miałem w zapasie nowy oryginalny...
Po dwóch miesiącach walki, setce godzin pracy i: - wymienieniu oleju, filtra - wymianie filtra powietrza - wymianie filtra paliwa - wymianie kabli i świec, nawet dwa razy... - wymienie cewki zapłonowej - wymienie czewki indukcyjnej w aparacie zapłonowym - zamontowaniu nowej pompy paliwa, zarówno wstępnej jak i głównej - zamontowaniu nowego akumulatora...
Tak , chyba regulator , gdyż pisze , "kostka na dwa " przewody. Lecz dalej nie wiemy co to za układ , trudno od petenta o bliższe wiadomości! LE -J i L-J też nie , były bez rozdzielacza . Chyba ,że to stary K-jetronic bez sterownika, z reg.ciśnienia termo - mechanicznym i bimetalowym zaworem dodatkowego powietrza oraz wtryskiem rozruchowym sterowany...
Jaki to symbol silnika ? Mogą być w tym autku dwie wersje wtrysku mechanicznego : K-jetronik lub jego unowocześniona wersja KE-jetronik. W tym pierwszym przypadku na pewno nie jest to uszkodzenie zaworu termiczno-czasowego bo on steruje wtyskiwaczem rozruchowym tylko w czasie "kręcenia" rozrusznikiem, potem już nie ma wpływu na pracę silnika! Może to...
Nie. Chodzi o to jak jest realizowane wzbogacanie mieszanki? 1. Jednorazowo. Czyli zatopienie pływaka i chwilowe podwyższenie poziomu paliwa w komorze pływaka. 2. Dławienie przepływu powietrza dodatkową przepustnicą. 3. Podanie dodatkowego paliwa przez otwarcie zaworu ssania. Ostatnie dwa sposoby działają w sposób ciągły (np. podczas jazdy) i mogą być...
Gdybyś troszeczkę dokładniej przeglądał forum to byś odnalazł topic w którym ja opisuję swoją walkę (wersja elektroniczna Ty natomiast w silniku KU masz wersję zwykłą) z KaDżetem;] Kwestia jest taka: po pierwsze pompa musi pompować i musisz mieć paliwo po drugie filtr paliwa po trzecie zdjąć gumę pomiędzy rozdzielaczem i przepustnicami, wyjąć wtryskiwacze...
Kolego (at)Zibi W jeżeli nie ma odrębnego zaworu zwrotnego to jego rolę pełni zawór wylotowy sprężarki. O ile ten zawór jest sprawny i szczelny to dodatkowego zaworu zwrotnego nie trzeba. Praktycznie dodatkowy zawór zwrotny przed butlą jest niezbędny gdyby stosować kilka butli albo gdy chcemy przez dłuższy czas "przechowywać" sprężone powietrze. W przypadku...
Witam ponownie!!! Wielkie podziękowanie dla kolegi zodiak318, z materiałów jakie mogłem przeczytać dzięki uprzejmości tego kolegi wynika że to nie koniec tematu wtrysku rozruchu zimnego silnika. Okazuje się że ten wtrysk pracuje dalej np. do wspomagania zapalania przy ciepłym silniku. Jest on dodatkowo sterowany przez urządzenie elektroniczne zwane...
Jest to sprężarka ze starego urządzenia chłodniczego (szafa chłodnicza). Prawdopodobnie SAF. Króćce oznaczone na czerwono wykorzystaj do podłączenia filtra powietrza i zasilania butli po przez dodatkowy zawór zwrotny. Króćce oznaczone na niebiesko powinne być zamknięte korkami (mutra z zaślepką). Zawory powinny być wykręcone na max. Częściowe wkręcenie...
Witam, odnosnie zmian ktore ostatnio zrobilem, wymiana zaworu regulacji scierniwa z 1,5" na 3/4'' faktycznie pozwolila na bardziej precyzyjna regulacje scierniwa, ale podczas ostatniego piaskowania zawor zaczal sie zapychac, prawdopodobnie czesc scierniwa byla lekko wilgotna, bardzo mozliwe ze przy starym zaworze nie mialo by to miejsca. Igielitowy...
Witaj Wojtku. sonde mozna sprawdzić przy pomocy testera lub zwykłego miernika. Zakres napięć generowanych to 0,1 do 1,2 V w zależności od typu. Dla wszystkich typów sondy i sterownika sonda sprawna podaje napięcie w przedziale od 0,1 do 0.9 V. Na biegu jałowym napiecie średnie wynosi ok.0,5 V (co odpowiada stechiometrycznemu składowi mieszanki paliwa)...
Witam. Mam problem z fiatem CC 700, mianowicie wpadając w dziurę pod domem zleciały mi przewody z zaworu dodatkowego powietrza (wszystkie 4) i nie wiem który gdzie. Zdarzało mi się to sporadycznie co jakiś czas, ale nigdy nie spadły wszystkie na raz. Teraz nie wiem jak je podłączyć. Załączam rysunek poglądowy i proszę o dopasowanie przewodów do opisanych...
napięcia na czyjniku przepustnicy zamknięta 0,7V w pełni otwarta 5,1V pomiędzy napięcie przyrasta bez skoków a jesli tyczy sie krokowca to chodzi mi o to że jak mam wymontowany to ośka czopa powinna dać się schować do środka poprzez nacik ręką i analogicznie wysunąć ? po wyczyszczeniu krokowca nie daje mi się przestawić ośki ręką i nie wiem czy mam...
Posprawdzalem miernikiem opornosci czujnikow temperatury itp., wszystkie wtyczki i chcac sprawdzic zawor dodatkowy powietrza po wyciagnieciu wtyczki okazalo się ze kabelki z niej mialem naderwane, chyba nawet urwany. I to była prawdopodobnie przyczyna tych roznych predkosci obrotowych. Kolejna sprawa to niskie temperatury na wskazniku na desce rozdzielczej......
Zakręć zawory zimnej i ciepłej wody. Odkręć śrubunek między pompką, a zaworem zwrotnym. Odkręć zimną i ciepłą wodę tak, aby dobrze się przelała pętla cyrkulacji ciepłej wody i żeby się odpowietrzyła. Dopiero jak już nie będzie powietrza to podłącz. Najlepiej jak być wstawił trójnik pomiędzy tym śrubunkiem, a zaworem zwrotnym i zamontował w nim dodatkowy...
Poprawność działania zaworu EGR jest dodatkowo weryfikowana na podstawie zmiany przepływu powietrza przez przepływomierz masowy (MAF).
Nieszczelność kolektora wydechowego? Może spaliny gdzieś uciekają bądź dostaje się tam do nich jakieś lewe powietrze? O ile pamiętam w tym silniku jest układ dodatkowego powietrza do kolektora, sterowany zaworem CV, może tam coś się stało?
SPN 4591 Kontrola ciśnienia doładowywania (wysokie ciśnienie) Strategia monitoringu Kontrola ciśnienia doładowywania Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci się na czerwono • Lampka kontrolna świeci...
Witam Po przeanalizowaniu literatury postanowiłem sam sprawdzić co nieco . Znalazłem uszkodzony wężyk od dolnego zaworu ,który steruje dolotem ciepłego powietrza . Czekam na wypalanie i zobaczymy .Smile Dodatkowo mam pytanie co to jest za zbiornik na rysunku ??
Parametr 201 musisz ustawić powiedzmy na 35. Oprócz tego czasy ramp (207-...) i parametry PIDa (417-...). Ale przy odciętym poborze powietrza musi być dodatkowe sterowanie zaworem ssącym śruby oraz ewentualnie startem/stopem falownika. Rozwiązanie oryginalne, czy dokładany falownik?
A nie miałeś przypadkiem wystrzału przy ruszaniu? Często przy LPG następuje wystrzał i jeśli nie ma zamontowanego dodatkowego zaworu przy filtrze powietrza to go rozrywa i pobiera lewe powietrze, a część gazu ucieka, wtedy możesz kręcić i kręcić gdzieś na skrzyżowaniu i go nie odpalisz. Sprawdź, czy układ między filtrem a gaźnikiem jest szczelny.
Właśnie ukończyłem naprawę przecinarki CUT40. Działa bez zastrzeżeń. Wcześniej naprawiałem DEDRĘ 200 też z dobrym skutkiem bo działa do dnia dzisiejszego. Mogę potwierdzić to co napisali niektórzy koledzy, że spawarki typu AIRW 160 w tym Dedra 160, 200 czy też Cut 40 itp. posiadają wspólne moduły co daje możliwość wykonania z nich spawarek lub przecinarek....
Witam. Mam problem z elektryka w megane 3 2010rok Ze sterownika (sid305) nie ma sterowania przepustnicą powietrza i zaworem EGR. Dodatkowo nie działa też tempomat i czujnik temperatury dpf. W aucie z był zmieniany sterownik silnika i skrzynka bezpieczników (bsi) Myślałem ze winny jest sam sterownik i jeszcze raz go zmieniłem. Jest to samo. Wydaje mi...
Kolego nie bądź zarozumiały, bo nie masz najmniejszego pojęcia o czym piszesz. Część na zdjęciu pokazuje tylko tyle, że sprzedawca ma wiedzę równie małą jak Twoja. Jest to zawór powietrza dodatkowego nazywany też zaworem wolnych obrotów. W środku nie ma żadnego silnika elektrycznego a tym bardziej silnika krokowego.
A ja uzywam do tego silnika diagnoskopu firmy Multimetr,robi wszystko ,brak problemów z komunikacjá ,podglád parametrów bajka. :D ...i gdzie podłączasz ten Multimeter?? Kilka konkretów: 1. Silnik NZ czyli na wielopunktowym grupowym wtrysku Digijet NIE MA ZŁĄCZA DIAGNOSTYCZNEGO I NIE REJESTRUJE BŁĘDÓW. 2. Do okręślenia masy powietrza wykorzystuje tylko...
Witam, mam pytanie - czy miało by sens do gruntowej pompy ciepła zrobienie dodatkowego dolnego źródła w postaci wężownicy umieszczonej na powietrzu. Obwody były by przełączane zaworem 3D. Oczywiście otwierany był by obieg o wyższej temperaturze. W dzień temperatura powietrza 6-8 C gruntu 2 C załączamy wymiennik powietrzny w nocy powietrze -2 załączamy...
niema w tym aucie dodatkowych zaworów na przewodach od nagrzewnicy?podczas jazdy silnik łapie normalnie temperaturę?
Ditech nie może pracować na mieszance. Komora korbowa pompuje czyste powietrze i wówczas nie ma smarowania. W komorze regulatora ciśnienia zbiera się olej który powoduje problemy z rozruchem i pracą silnika. Poza tym, niektóre silniki (także na gaźniku) mają dozowanie oleju do łożysk wału korbowego i z tego powodu także nie mogą pracować na mieszance....
http://obrazki.elektroda.pl/9319844200_1... Witam szanownych kolegów. Chciałbym zaprezentować miniwytrawiarkę PCB, której konstrukcję przedstawiam na zamieszczonych zdjęciach. Do budowy zbiornika na środek trawiący użyłem 4-milimetrowego plexi oraz specjalnego kleju do klejenia, natomiast siatka do wieszania płytek PCB została wykonana...
system dodatkowego powietrza zawór powietrza dodatkowego zawór dodatkowego powietrza
alternator iveco projektowanie układów tranzystorowych samsung sterowniki win10
pusty obwód napełnij obwód pusty obwód napełnij obwód
Blow AVH9930 – brak podświetlenia, rozstrajanie radia, ustawienia ILL, BATT, RDS, naprawa LED Magnetofon Sony, Technics, Grundig – wciąga taśmę, przyczyny: rolka, capstan, paski, idler