Witam. Zawory sprawdzone/wyregulowane?
No to teraz zawory.
Czyli tuning. A zawory źle ustawiane. Kolega pomija jedną czynność przy ustawieniu.
Wygląda jakby się nie domykał zawór wlotowy jeżeli jest to 4T.
Jak ta iskra - ile mm??? Czy jest w odpowiednim momencie? Silnik 4T? Zawory do kontroli. Jakie sprężanie ile bar? Silnik 2T - tłumik może być zatkany. Odłącz i sprawdź. EW. simmeringi na wale - lewe powietrze.
Stawiał bym na zawory. W 4T to częsty problem.
Spróbuj ustawić zawory na 0,1 mm. Luzy teoretycznie ustawiałeś dobre jak dla silnika OHC (w nich luzy się zwiększają po rozgrzaniu), ale mimo wszystko warto spróbować z minimalnie większym luzem. W chińskich OHV, to trzeba było ustawiać bardzo duże luzy, bo po rozgrzaniu podpierało zawory.
rozwiazalem problem regulacja jest poprzez plytki,trzeba odchylic dzwigienki i jest dobry dostep do regulacji.
Aby silnik benzynowy odpalił potrzebujesz trzech rzeczy: - kompresji, - paliwa, - iskry. Że paliwo jest, to już wiemy. Co z kompresją i iskrą? Piszesz Dziś sprawdziłem zawory to ssący jest na 0.05 ale wchodzi do półowy Do połowy czego? Jakie ciśnienie sprężania? Pomiar manometrem. Iskra jest? We właściwym momencie? Pomiar stroboskopem.
Podpowie ktoś, jak ustawić zawory w skuterze 4t 139qmb? Cylinder wsadziłem 100cc baloletti, coś takiego. Głowica jest z dłuższymi czy tam większymi zaworami od 80. Jakie luzy zaworowe ustawić? I jak ktoś wie, jaka dysza główna? https://allegro.pl/oferta/cylinder-glowi... Takie coś, głowica też czerwona, tłok...
To prawda,Naraku do jedyna profesjonalna firma która produkuje części do 4T. A takie pytanie,zawory masz dobrze ustawione? i czy gażnik masz seryjny? i czy wymieniałeś dysze na większą. A i nie wymieniał bym filtra na seryjny bo przy nim będzie się grzał jeszcze mocniej.
Wpisuje zawór ctrl to od podłogowymi się wyświetla To wpisz poprawnie "zawór CRTL", a nie "zawór CTRL".
Silnik, po dodaniu gazu, wkręca się na obroty a skuter nie ma siły ruszyć? Jeżeli tak, to usterka jest w przeniesieniu napędu (pasek, sprzęgło itd.) Jeżeli to silnik jest słaby, sprawdź gaźnik, zawory i całą resztę.
Otwarty zawór spotyka się z tłokiem, jak mocno kręciłeś pewnie już zgięty.
Zawór bezpieczeństwa sprawdziłem w pierwszej kolejności.
Czy wymieniając głowicę sprawdziłeś jej szczelność? Większość dostępnych na rynku tanich głowic posiada pewien mankament zwany niedotartymi zaworami. Zrób pomiar ciśnienia sprężania na zimnym i gorącym silniku. Zapewne zawory są nieszczelne, a ciśnienie z komory spalania ucieka. Jeśli w dolot to zawór ssący, jeśli w wydech to zawór wydechowy. Jakie...
Hah mówiłem że zawory ;) pozdrawiam
Złożyć tak jak było wcześniej: ustawić rozrząd, zawory...
Żarty sobie robisz. Na fotkach widoczna dość spora szczelina, ułożyskowanie wałka rozrządu luźne, a więc i luzy zaworowe niewątpliwie poza zalecanymi przez producenta. Wymień klawiaturę (nawet na używkę), wyreguluj zawory i będzie po problemie.
Dzisiaj jeszcze raz dokładnie wszystko obejrzałem, zauważyłem luzy na łańcuszku rozrządu. Chodzi na każdą stronę jak by miał walnięte łożysko, czy to może być tego przyczyną że źle są wyregulowane zawory?
Problem zaczął się przed zmianą gaźnika i zawory były wyregulowane i dotarte
Jak będą wypalone te gniazda to trzeba kupić zawory ? a i jak się wyjmuje zawory ? Znalazłem taki zestaw http://allegro.pl/zawor-zawory-kpl-4t-cr... czy kupić same zawory ?
Witam. Nie napisałeś czy to 4t lub 2t. Jeśli masz 2t to sprawdź zawór membranowy. Możliwe że płytki się wyrobiły i już czas zmienić je na nowe, a jak masz 4t to ustaw prawidłowo zawory. Pozdrawiam
A jak 4T to zawory ustaw.
tu masz przykładowo głowicę i cenę https://motor-x.pl/glowica-80-ccm-z-duzy... Dodano po 2 Tak dokładnie to jest to wgłębienie gdzie są zawory.
To że u mnie był problem z przewodem stacyjki to nie oznacza że u ciebie akurat to musi być ten sam przewód :) . Bo może być inny przepalony... A tak wgl, to luzy zaworowe ustawiałeś? Może masz za małe i zawór ci się podpiera jak się nagrzeje.
podobno w chińczykach fabrycznie zawory strojone są na 0 i chodzi to do czasu. Zawory są ustawiane książkowo, tylko materiał jest chiński i szybko następuje skasowanie tego luzu z powodu zużycia zespołu zawór-gniazdo. W tych silnikach trzeba niestety często kontrolować luzy zaworowe.
Nomanie
jest nowa i to samo co na starej Dodano po 1 i zfiltrem nie wkreca sie na obroty może to zawory?
Żaden EGR. To jest zawór "wtrysku" powietrza wtórnego (dodatkowego). Służy do dopalenia węglowodorów i przyśpieszenia rozpoczęcia pracy katalizatora. W skuterach 4T nie ma czym się martwić. W skuterach 2T jeśli jest zamontowany w identyczny sposób do kolanka wydechowego, to te zawory ulegają szybkiemu uszkodzeniu (membrana ulega złamaniu i spaliny są...
Nie robi się tego typu przeróbek. Gaźniki 2T i 4T z zasady działają przy różnej charakterystyce tętnienia podciśnienia w kolektorze ssącym. Po pierwsze różnią się rozpylaczem. Z kolei gaźniki 4T posiadają dodatkowe układy które nie są potrzebne, a nawet szkodliwe dla silnika 2T. Są to m.in. pompka przyśpieszająca, zawór cut-off (hamowania silnikiem)....
Witam radze wyregulować zawory luzem 0,05 mm i sprawdzić wężyk podciśnieniowy przy kraniku paliwa u mnie pomogły zawory.
jak to jest 4t to sprawdź zawory ssace, ich szczelność. Pewnie cofa kompresje przez nie.
prawdopodobnie zawory trzeba ustawic
Przestaw iglice . Zawory do wyregulowania
powinien palić ale ch%# nie chce palić, a paliwo wymieniłem, zawory wyregulowałem
Kompresja jest .Zawór jest prosty.
Witaj. Napisz jaki silnik masz w kosiarce i wrzuć foty bo po takiej informacji, którą zamieściłeś nikt Ci nie pomoże. Pozdrawiam
13 tysięcy, to już sporo. Pomiar ciśnienia sprężania by się przydał. Zawory ustawione?
Najpierw sprawdzić kompresję, ewentualnie zawory i gaźnik do roboty
Odpali za moment zgaśnie zaeory mogą być do regulacji sprawdz jeszcze paliwo filtr gaźnik czy zalewa ale jak pisałem mogą być zawory do tegulacji. Dodano po 3 Filtr paliwa lub zawory do regulacji zerknji czy ok z paliwem jak oki to zawory lub ewentualnie wyczyść gaźnik ale stawiam na zawory.
Ssanie działa? Gdy zimny, iglica powinna być cofnięta... Zawory mają dobry luz?
Jak się nie mylę masz silnik 4T, więc wyreguluj zawory, wyczyść i wyreguluj gaźnik.
Witam. Mogą być to zawory, mialem to samo w moim chińskim 4t. Ustaw na 0.05 oba
Niestety to tak nie działa. Silniki Diesla 2T produkowano zawsze z przepłukiwaniem jednokierunkowym stosując okna w cylindrze. Kierunek przepływu w górę lub w dół. Istnienie okien w gładzi cylindra uniemożliwia całkowite odseparowanie skrzyni korbowej pierścieniami, więc mamy przeciek oleju do okien. Dokładność przepłukania ma ogromny wpływ na sprawność...
Dobrze to jutro sprawdzę te pierścienie i filtr. I czy nie lepiej już kupić nowy tłok z pierścionkami i założyć i do tego nowe zawory i je dotrzeć?
Zawory regulowane i nadal to samo
ssący 0,05 wydechowy 0,05 Zawory powinno ustawiać się co 1000km
W każdym silniku 4T 4 cyl jest tak, że jak na 1 jest mijanka zaworów, to na 4 suw pracy, czyli oba zawory zamknięte (wznios krzywki przeciwległy do trzonka zaworu), analogicznie na cylindrach 2 i 3 na jednym z nich mijanka, na drugim praca
Napęd musiał by stawiać mega opory aby coś takiego się działo. Stawiam że gaźnik do czyszczenia/sprawdzenia i regulacji. Zawory również warto skontrolować.
Dziękuję za odpowiedź i cierpliwość. Chyba wszystko się zgadza, co Pan pisze. Jedna rzecz jeszcze tylko do wyjaśnienia - "nagar mogący dostać się tam z tłumika". Tłumik w mojej pile jest wypalony w środku na tyle, że po odkręceniu część elementów wysypała się po prostu ze środka (ale głośność bez zmian). Co się dało to wyjąłem. Zastanawiałem się przez...
W niektórych silnikach, tłoki mają na denku wgłębienia. Jedno większe (zawór wydechowy), drugie mniejsze (zawór ssący) ważne jest wtedy prawidłowe założenie tłoka względem zaworów. Tak, aby każde wgłębienie trafiło pod swój zawór.
Tłok, cylinder w stanie i wymiarach nominalnych, cylinder jak i zresztą wał bez rys. On by chodził dalej, ale przez zapieczone pierścienie nie miał kompresji, zawory szczelne.
Witam. Wymień tylko elektrozawór S1 i S2. Tak naprawdę błąd z S2 ale oryginalne nowe zawory można kupić w ASO z śmieszne pieniądze 85zł sztuka. Są to dwa identyczne zawory.
dalej nic Nic to nie wiadomo o "pacjencie" -który rocznik - 1980/90 czy 2020+ -jaki silnik - 2T / 4T -jaki przebieg trzeba zawory regulować. Skoro jest "nowy tłok" to regulacja obowiązkowa.
przyczyna takiej pracy silniki jest zepsuty elektor zawór ssania który jest na gaźniku
Witam Spróbuj wyregulować zawory,,na pewno to pomoże jeśli to jest 4T. :|
Ja stawiam na brak kompresji wywołany złym ustawieniem zaworów... Mogłeś to dobrze zrobić jednak jak zapewne sam wiesz popychacz przykręcony jest jedną nakrętką do zaworu, która podczas rozruchu mogła się delikatniutko przekręcić i nie ma kompresji bo ciśnienie ucieka przez nie domknięty zawór, bądż odwrotnie, zawór jest cały czas zamknięty ale wtedy...
iskre sprawdzałem poprzez położenie swiecy z fajką na głowicy i kopnieciu startera sprężanie też ma co do zaworów to niewiem nie znam się na tym ale jak założyłem tłoka coś go blokowało na samej górze pożniej zauwarzyłem że mam podparty zawór czy to mogłoby coś uszkodzić np. wygiąć zawór
obroty ma dobre chodzi ładnie tylko nie ma mocy szybko jechac tak silnik wchodzi na obroty az go telepie gaźnik, zawory, świeca patrzyłem tam jest ok
Bynajmniej. To że masz klasyczny kopniak do odpalania nie oznacza że zapłon pracuje na AC CDI. U siebie w YBR 125 też mam kopkę, a zapłon DC CDI :) . I skoro masz sondę w wydechu, to już w zasadzie nie masz prostego modułu zapłonowego, a pełnoprawne ECU. Taka jednostka zgłupieje bez wszystkich czujników. Więc musisz w zasadzie wypruć pół elektryki :/...
Do sprawdzenia zawór podciśnieniowy, gaźnik, zapłon, rozrząd. Jak sprawdzisz to napisz.
Problem jest taki, że skuter 4t nie miał kompresji, wymieniłem tłok, pierścienie i cylinder. Tłok włożyłem symbolem IN do góry, ustawiłem prawidłowo rozrząd i zawory i nadal nie ma kompresji. O co chodzi?
Na 99% zawór podparty. Zdejmij głowice, zwiększ trochę luz zaworowy i musi odpalić:)
Padł zawór podciśnieniowy, lub zaworek iglicowy w gaźniku.
Rozrząd ustawiony? Tłok założyłeś dobrze, na denku są wgłębienia na zawory, z napisem IN dla zaworu ssącego.
Według mnie kropka do kropki. Ustaw tak i przekrec ręcznie,powoli silnikiem. Jak nic nie blokuje to musi być dobrze. Zobacz jak działają zawory według tłoka. Chyba wiesz jak działa silnik 4t.
Pewnie słaba kompresja, regulowałeś zawory?
Zawory masz ustawione? Klin koła magnesowego w porządku?
1. Sprawdź wydech, czy nie jest przytkany. 2. Sprawdź luzy zaworowe. O ile to 4T, bo nie napisałeś. 3. Wyjmij i sprawdź zawór ssania. Gdy jest zimny powinien "puszczać" paliwo. Z reguły jest to zawór otwierany ciśnieniem wosku w bańce ogrzewanego grzejnikiem elektrycznym. Więc napięcie 0.5 V (choć nie wiadomo jakie - stałe czy zmienne) nie jest OK!...
Opisz po kolei ten mały remont, co było robione i jak, jak docierany, ustawiane zawory- możliwe podparcie zaworów. Po co był ten mały remont?.
Nie wystarczające ciśnienie sprężania. Albo przytarty tłok, albo brak luzów na zaworach.
Paliwo przedostaje się przez nieszczelny zawór w gaźniku lub kranik podciśnieniowy, jeżeli taki jest.
To jak kolega nie chce się męczyć to odda go w ręce serwisu , za ok. 60-100 PLN tam go zrobią. Tak, zawory mogą być jedną z przyczyn takiego zachowania.
Witam wszystkich kupiłem skuter z 2018 roku kymco super 8 na wtrysku jest lipa stracił moc jest problem ruszyć z miejsca zawory wyregulowane ciśnienie w cylindze ok filtr powietrza nowy świecą nowa wymieniony olej proszę o pomoc
zawory 4 t nie wchodzą na szpilki CO?!?
Witam Mam problem ze skuterem 4t zwykły chińczyk JL50QT-5. Jak dodam mu gazu to go przymula i gaśnie nie da się nigdzie jechać. A dziś na przykład jak odpaliłem to normalnie pojeździłem chwilę i za 5 minut chciałem się znów przejechać i znów jest tak jak wcześniej, to znaczy odpala normalne a jak dodam gazu to zamul. Czyściłem filtr powietrza, wymieniłem...
Witam, sprawdź może impulsator, gaźnik, świecę i iskrę
Ustaw zawory,lub daj komuś kto się na tych ustawieniach zna.
To jaki widzisz problem żeby sprawdzić którędy paliwo dostaje się do oleju? Albo zaworek w komorze pływakowej, lub sam pływak utopiony, albo zawór podciśnieniowy... Zasil gaźnik z butelki i już.
A sprawdziłeś w jakim stanie są zawory? Po strzale rozrządu mogę być pogięte i zniszczone.
Jaki najlepiej ustawic luz zaworowy? Dodano po 3 Na innym gazniku skuter odpala tylko powoli wkreca sie na obroty a z pokrywy zaworow wydobywa sie taki dziwny dźwięk jakby powietrze uciekało. Czy to moze byc zła regulacja zaworów? Jak tak to prosze o to jak najlepiej wyregulować zawory, jakie parametry?
Czy wymiana termostatu coś da ? Gdzie znajduje się termostat Dodano po 3 Teraz już wiem gdzie jest termostat i mam nowy elektto zawór zakupiony z nowym gaźnikiem. Czy to nie wina zaworów bo tak słyszałem
Co to znaczy "nie pasuje klawiatura"? Głowica pod 80cm3 powinna mieć w sobie już zawory, dźwigienki, koło zębate i wałek. Czyli to co powszechnie nazywa się klawiaturą. Bo to że np zawór z 50tki ci nie podpasuje do 80tki to norma XD.
Brak luzu na zaworach.
Moduł jest do silnika 125 cm CDI czyli prad stały Skąd wiesz, że na prąd stały? Masz pewność? Sprawdź jeśli coś, po przewodach, czy jest zasilanie po stacyjce 12v czy po rozruchu. Albo sprzedawca modułów nie wie co sprzedaje (albo ma to w nosie) lub wkładasz niewłaściwy moduł. Jeśli zawsze strzela lub przerywa po nagrzaniu a na zimno jest ok - sprawdź...
Witam mam problem z silnikiem 4t 5hP jest taki problem że silnik ma iskrę paliwo dochodzi lecz nie odpala zawory by regulowane i nic nawet pierścienie były robione i nic brak pomysłów proszę o pomoc[/spoiler]
Mogło zaciągnąć syf i zapchać dyszę, ew. zawór podciśnieniowy. Jak tam wygląda filtr paliwa?
Zawory ustawiony jest ssący: 0,05, wydechowy 0,07, rozrząd poprawnie ustawiony. Skuter odmówił posłuszeństwa i tak zaczął się zachowywać po wyczyszczeniu gaźnika i regulacji. Po regulacji ładnie działał przez 20 km a za kilka dni jak odpaliłem to zaczęło lać spod filtra. Paliwo kapie tylko po próbie odpalenia, normalnie nie wycieka jak skuter stoi więc...
Jeśli nikt do niej nie zaglądał,nie serwisował, nie regulował ,to nie ma się co dziwić. Strzał z wydechu,czy problemy z odpalaniem w silnikach 4t ,zdarzają się. Trzeba wyrególowac zawory,gaźnik. Kłania się wizyta u mechanika ,ale kogoś, kto ogarnia te silniki. A powodem gasniecia na ciepłym silniki,może być to ,ze podczas pracy silnik nagrzewa się,i...
Witam serdecznie. Posiadam skuter 4t 50cc i nie wiem co się z nim dzieje. Chciałem wymienić łożyska na wale i mi się udało. Po odpaleniu okazało się, że zaczął klekotać bardzo głośno. Wyregulowałem zawory i nic. Nie wiem co się dzieje. Jakieś porady?
Zależy jaki to agregat. Silnik 2T, czy 4T. Generator na kondensatorze, AVR, czy inwerterowy. Dużo zależy czy doszło do korozji niezabezpieczonych elementów stalowych. W silniku 2T — korozja gładzi cylindra, łożyska wału korbowego do wymiany i bardzo możliwe że nawet korbowód (cały wał korbowy), gdyż powierzchnie łożysk zrobią się chropowate i będą pracowały...
kiedyś miałem podobny problem ale z etz 150. Uszkodzony okazał się kabel wysokiego napięcia w okolicy cewki. Wypalony końcówka, po rozgrzaniu tracił iskrę. Więc na twoim miejscu sprawdził bym układ cewki i przewodu WN, bo pewnie tu leży problem. Nie wiem co masz za crossa tzn czy to jest 4t czy 2t, bo jeśli to 4t to mogą podwieszać się zawory. i dlatego...
Podłącz tą"cewkę" pod akumulator, jeżeli po kilku minutach się nagrzeje i iglica wysunie kilka mm. to jest dobra. Zawory faktycznie powinno się tak ustawiać na 0,05.
Skuter jak na razie odpala i winne były zawory które zostały już wyregulowane. Zobaczę jeszcze jak skuter odpali po całej nocy i dam znać.
Zawory były ustawiane i gaźnik czyszczony. Podczas długiego kręcenia rozrusznikiem świeca jest sucha.
Bezpośrednio od wału, czyli przez krzywkę. Tak samo jak w silniku 4T, tylko tu nie musi być przekładni zwalniającej, bo cykl wychodzi: jeden zapłon na jeden obrót wału. Silniki 2T z zaworem i wtryskiem paliwa są obecnie "ćwiczone" przez producentów skuterów.
Zawory są w porządku, napinacz wysunięty do końca, inne łożyska w porządku
Srodkowy zabek to ustawienie takie zalecane. Ale sprobuj zmniejszyc jescze dawke paliwa i wyreguluj od nowa. Jesli nic nie da to pozostaje albo odpuscic i tak jezdzic albo jeszcze wyregolowac zawory. A swieca jest nowa? Sprobuj jeszcze na innej swiecy.
Dzięki za info i postanowiłem na razie dać temu spokój bo jedzie całkiem dobrze a i odpalanie się o wiele poprawiło . Z tego wnioskuję że to były zawory, więc zamykam temat i jeszcze raz dziękuję .
zawory andoria pogięte zawory toyota zawory
połączyć telewizor samsung termostat lodówki regulacja śrubki lutować flexa
kalkulator simlock nokia kalkulator simlock nokia
Cronos CR-500: Migająca lampka i brak reakcji Piecyk gazowy Vaillant słabo grzeje wodę - przyczyny i rozwiązania