Można to zrobić w pełni profesjonalnie ;) A tak na serio, żeby temat nie trafił do Hyde Park - tylko fabryczny układ. Przy montowaniu takiego gotowca osuszacz wyłącznie nowy, bo w krótkim czasie zajedziesz sprężarkę i zawory.
Witam Potrzebuję pomocy. Na panelu pomimo ustawienia temperatury ,brak ogrzewania zarówno w trybie manualnym jak i automatycznym. Silnik nagrzany, wentylator się załącza, a z nawiewów leci zimne powietrze. Wygląda to tak jakby nie otwierał się zawór nagrzewnicy. Może ktoś podpowie gdzie szukać owego zaworu lub które piny panelu (elektroniczny) odpowiadają...
może brak sprężania na tych dwóch cylindrach coś z zaworami mierzyłeś kompresje?
Witam, z moją Corollą Verso 2003 jest problem, który się powtarza już trzeci raz. Zapala się kontrolka silnika check engine i traci moc. Mechanik wymienił dwa zawory wtrysku. Po 3 tygodniach pojechałem do Chorwacji i tam ten sam problem, auto stanęło i nie jedzie. W serwisie Toyoty wymienili znów te zawory. Wróciłem do Polski i znów to samo - kontrolka...
Mam podobne objawy w Toyocie Corolli e12 1.6L Dziwne stuki pod maską przy przyśpieszaniu, a przy 3000 obr/min. Są najgłośniejsze. Mechanik stwierdził że do wymiany są panewki :(
Czołem forumowicze! Jestem Mateusz, nie udzielałem się jeszcze w tym dziale, choć na forum od ładnych paru lat, często czytam ;) Zamontowałem ostatnio gaz do swojej Corolli E12, 2002r, 1.4 VVTi. Wtryski HANA2000, Stag Qnext+, AC R02 i muszę wyregulować zawory. Przebieg to 120tys (raczej pewny, auto od znajomego). Jeden: czy mogę kupić gdzieś popychacze...
To jest mój trzeci samochód chodzący na gazie i w zasadzie z żadnym z nich nie miałem problemu, że są gonione na gazie. Silniki zachowywały się jak na benzynie. Napisałem w zasadzie, bo w corolli, wg mnie prawdopodobnie z powodu gazu były wymieniane trzy wtryskiwacze benzynowe. Gaz w corolli mam od nowości. Żeby nie tracić gwarancji na silnik, gaz zakładany...
Witam wszystkich.Panowie,prosiłbym o poradę w sprawie CR w ww aucie. Pól roku temu padły wtryski.Pewien pan z Swarzędza sprzedał mi regenerowane,które założyłem i przez pół roku było dobrze.Dwa tygodnie temu corolla zaczęła twardo pracować po czym gasnąć szczególnie gdy jest zimna.Wtryski pojechały do warsztatów zajmujących się wtryskiwaczami ale problem...
Może ten egr się nie zamyka bo jest nie szczelny - ja bym na moment spróbował dopasować blaszkę i go zaslepić. Przejechać się na zimnym i w ten sposób na pewno wykluczyć ten zawór. Dużo roboty z tym nie będzie a przynajmniej będzie wiadomo napewno czy to zawór. Blaszka nie musi być idealna bo to tylko na próbę i nie ma tam wielkiego ciśnienia. Jak okaże...
Mam toyotę corolle verso z 2007r z silnikiem 1.8 vvti. Niedawno pojawił się problem który udało mi się naprawić samemu i chciałbym się nim podzielić. Zapaliły mi się lampeczki od czeka i kontroli trakcji. Pojechałem do mechanika podpiąć po kompa. Okazało się że uszkodzony zawór oparów paliwa błąd P 0443 jak dobrze pamiętam. Zamówiłem drugi zgodnie z...
Witam, dziękuje za sugestię kol. mateuszTygrys. Dla pewności sprawdziłem jeszcze raz ciśnienie i jest tak samo na zimnym i ciepłym silniku. Samochód zagazowany ok. 5 lat. Dla większego oglądu sprawy dodam, że ten problem pojawił się w zeszłym roku na jesieni. Była diagnostyka u kilku mechaników, wiele rozbieżności ale przyjęto, że może to pierścienie,...
Witam, mam problem z cyklicznymi uszkodzeniami cewek w E11 VVTi 1,4. Świece były wymieniane rok temu. W listopadzie uszkodziła się pierwsza cewka, w grudniu następna, a ostatnio, w styczniu, kolejna. Uszkodzenia pojawiają się na różnych cylindrach. Uszkodzone cewki są czyste. Czy ktoś miał podobną sytuację ? W okolicach świec są jakieś śladowe ilości...
Albo za mało gazu, albo przytkany układ po stronie wysokiego ciśnienia (filtr, zawór rozprężny) Jeszcze pytanie, czy rusza 1 raz i już więcej nie próbuje czy okresowo się załącza na chwilę?
Wygląda na to, że silnik dokładnie taki sam jak w mojej corolli i u mnie od nowości siedzi Prins montowany w ASO Toyoty. Lubryfikacji u mnie nie ma i uważam ją za całkowicie zbędną. Co radzę zrobić przed montażem lub w trakcie montażu instalacji, to sprawdzenie jakie są luzy zaworowe i ich regulacja jeżeli luz na któryś zaworze zbliża się do min. Przy...
witam wszystkich mam pytanie mam toyote corolle 2002r disel 2.0 i chciał bym założyc odciecie zapłonu lub paliwa co by koledzy polecili aby było skuteczne za nie duże pieniadze bo juz byłem u różnych fachowców i kazdy mi mowił co innego np. elektro-zawór na paliwo przy zbiorniku paliwa sterowany pilotem,blokada maski przedniej też na pilota za wszystkie...
Znalazłam wiele pozytywnych informacji dotyczących instalacji lubryfikatorów do instalacji LPG. Ponoć amortyzują uderzenia na zaworach, minimalizują skutki przegrzewania, itp. Jest to dla mnie w pewnej kwestii przekonujące. W historii motoryzacji było wiele mieszanek wzbogacających oktany. Silniki japońskie słyną z tego, że źle znoszą instalacje gazowe....
Corolla Verso 2,0 d4d z 2002r. dławienie silnika spowodowane spadającym ciśnieniem na listwie CR. Do około 500 barów wszystko ok ciśnienie rośnie liniowo. Po przekroczeniu 500 barów ciśnienie spada rośnie spada rośnie a nawet potrafi zaniknąć-silnik gaśnie. Na razie nie mam pomysłu na tę usterkę. Brak usterek w sterowniku silnika. Układ paliwowy sprawdzony,...
Witam. Posiadam Toyote Corolle 1,8 D rocznik 1988 i chcialbym sie dowiedziec co ile kilometrow reguluje sie zawory i jak sie reguluje?? Moze ma ktos serwisowke do tego modelu?? POZDRAWIAM
Witam proszę o pomysły ludzi wiedzących o co chodzi Corolla D4D 90 Km rok 2003 2.0 Podczas jazdy zapala się check i włącza się tryb serwisowy niekiedy gaśnie w poprzednich zakładach podmieniano - wtryskiwacze , pompę wysokiego ciśnienia , zawory scv , listwę z czujnikiem i zaworem zwrotnym po sprawdzeniu na przelewach wychodzi wtrysk : 1 - 7,5 ml 2-...
W tej corolli nie ma jako takiego silniczka krokowego, jest moduł, który wymieniałem wraz z przepustnicami. Niestety mechanicy zwalają odpowiedzialność na instalacje gazową, bądź komputer gazu a gazownik twierdzi, że właśnie trzeba spowodować, aby na benzynie chodził dobrze. Zawory też już były regulowane i nadal źle.
Witam. Jakiś czas temu w jednym z naszych aut Toyota Corolla d4d 2.0 81 Kw, 2002 rok, zanieczyścił się tzw. smok który spowodował, że olej nie dostawał się tam gdzie trzeba i z tego co pamiętam ukręciła się panewka lub coś w tym stylu. Wymieniono blok silnika. Po tym zabiegu auto działało ale miało straszne problemy z odpalaniem. Okazało się, że do...
Witam. Mam problem z samochodem Toyota Corolla e12 (2006 r.). Od jakiegoś czasu świeci się żółta kontrolka silnika, ale nie jest to główny problem. Podczas jazdy na około sekundę deska rozdzielcza przygasa i następnie wyskakuje czerwona kontrolka P/S (chyba wspomaganie, z tego co wiem), czerwona ikonka od ręcznego i na żółto abs. Do tego dzisiaj podczas...
Witam Panie i Panów podejmę się pod temat Toyota corolla verso 2004 116km mam taki sam problem zimny silnik odpala na ciepłym strasznie trzęsie przy odpaleniu i nie może zapalić jak troszke ostygnie pali odrazu dodam.wtryski są ok czy może to być zawór scv?Proszę pomoże ktoś jeżdżę id mechanika do mechanika najlepiej to by wymienili wszystkie części...
Dzień dobry. Toyota Corolla 1.4 D4D kombi luna 2006 Miałem problem z panelem sterującym wentylacją-totalnie zgasł. Okazało się, że jest luźna wtyczka z kablami i jest OK zaczęło działać. Ale po jakimś czasie zaobserwowałem, że nie działa regulacja temperatury w kabinie. Wieje temperaturą z zewnątrz samochodu albo z klimy zimnym na 100%. Ogrzewanie w...
Witam, Czy jest tutaj ktoś kto miał podobny problem z silnikiem D4D Corolla Verso? Silnik odpala, pracuje równo i bez problemów, natomiast czasami zupełnie nie wiadomo dlaczego gaśnie podczas redukcji biegów. ( np: z piątki na czwórkę ) Nie zawsze się tak dzieje. W serwisie Toyoty nie są w stanie przeprowadzić diagnostyki, komputer nie pokazuje żadnych...
Prawdopodobnie układ o którym Piszesz to EGR Jak w poprzednim moim poście Fakt jeśli nie działa prawidłowo to dzieją się dziwy Co do kodów to nie jest potrzebny komp. po zwarciu odp. pinów we Wtyku diagnostycznym który jest w komorze silnika odczytujesz ilość błysków lampki CHECK ENGINE to ta która po przekręceniu kluczyka w poz. ON wyświetla na desce...
Chcał bym wykonać remont silnika w tym samochodzie silnik przejechał 420 tyś km zaczoł już brać olej w dużych ilościach około litra na 1000 km, to co ja zauważyłem w tym silniku to zapieczone pierścienie smarujące, ztwadniały uszczelniacze na zaworach niewielki luz na prowadnicach zaworowych, napewno wypalone gniazda zaworowe wydechowe i ssące, silnik...
Nie jestem pewien ale ten silnik nalezy do duzej grupy silnikow kolizyjnych i po peknieciu paska zawory spotykaja sie z tlokami. Przede wszystkim jak sie pytasz o taka rzecz to pasowalo podac pojemnosc silnika ale wiekszosc producentow poleca wymiane przy okreslonej liczbie kilometrow lub co 5 lat bo guma z ktorej jest pasek wykonany tez sie starzeje....
troche duzo. a jak wygladaj luzy na zaworach, rozrzad, ustawienie zaplonu,
z moich doświadzczeń w używanych przeze mnie autach z lpg wynika: -strzały na lpg-układ zapłonowy /świece, przewody cewka/ ew. reg. silnika zapłon zawory regulacja lpg wpływa w niewielkim stopniu, -spadanie wolnych odr. i gaśnięcie przy skrecaniu-żle wyregulowany parownik/ wolne obr, bypass/. Dodano po 39 z moich doświadzczeń w używanych przeze mnie...
Ostatnio robilem 2 starsze korolki i byl podobny objaw-byly podparte zawory wydechowe-auta zagazowane od dawna . Naszczescie dla klijenta pomogla regulacja zaworów. Który rok auta bo moze u ciebie terz sa zawory regulowane plytkowo.
Z mojego doświadczenia wynika że najczęściej potencjometr uszkadza się w "dolnym" zakresie obrotów czyli najczesciej nie trzyma wolnych obrotów lub w dolnym zakresie pracuje niepoprawnie. Co do tego rozrządu to chyba pomyliłeś z zapłonem bo jak go (rozrząd) niby ten drugi ustawiał ?? Na "gazie" analiza spalin wyjdzie poprawnie pomimo uszkodzonego katalizatora...
Witam proponuje sprawdzić stopień sprężania na cylindrach jeżeli na tym wyjdzie Ci dużo mniej, to sprawa jest jasna zawory albo pierścienie.
Witam. Miałem wczoraj bardzo nie miłą przygodę. Zdarzyło mi się to po raz pierwszy i mam nadzieję, że ostatni. Podczas rozpędzania się na 3 biegu, zahaczając już o czerwone pole omyłkowo wbiłem dwójkę zamiast czwórki. Przeliczając później prędkości na danym przełożeniu względem obrotów oszacowałem skok na coś pomiędzy 8200 a 8400 obr/min. Całość trwała...
Ustawiłem tak że znak 4E na kole zębatym zaworów pokrywa się ze znakiem w górnej części obudowy(nabitym punktem na obudowie pod kółkiem),a znak na kole pasowym z punktem 0, ale mam pytanie czy za każdym razem jak ustawimy na oznaczenia to będzie ok,czy np. muszą być zawory odpowiednio ustawione gdy znak 4E jest na oznaczeniu ?
Dla silnika 4-efe zawór ssący 0,15 do 0,25 mm, zawór wydechowy 0,31 do 0,41 mm. To wartości graniczne, ale jak część zaworów ma 0,15 a część 0,25 to silnik nie będzie równo pracował, jeśli chodzi o walenie i strzały to niestety trzeba obejrzeć szklanki popychaczy i sprężyny zaworowe, słowem głowica do ściągnięcia, może też się okazać zatarty któryś...
Ja mam zawór odcinający paliwo na przewodzie paliwowym. Możesz to sterować np z alarmu lub "zypcyka" :) - przełącznika z przekaźnikiem. Jak ktoś będzie się chciał przewieźć to usłyszy pompkę iskra będzie itp a paliwko nie dojdzie.
Witam wszystkich serdecznie . Jestem właścicielem corolli auto ma niewielki i autentyczny przebieg jest na bieżąco serwisowane właściwie nie ma z nim problemów . Niestety od jakiegoś czasu ma zamontowaną instalacje lpg co może znacząco wpłynąć na stan silnika (a dokładnie zaworów które się wypalają ) .Żeby zabezpieczyć silnik a dokładnie zawory zamontowałem...
mam corolle 2.0 D4D 02r i mam podobny problem.auto jest bardzo ciężko odpalić.gdy już się to uda gaśnie gdy się raptownie hamuje.nie mam już na niego pomysłu, zawory komputer i kilka innych rzeczy było podmieniane bez żadnych efektów. pali się tylko błąd P0093. macie koledzy jakieś pomysły? Proszę poprawić pisownię, inaczej Twoje posty będą lądowały...
regulator biegu jałowego - może być i tak , ja to nazwałem z angielskiego tak: zawór sterujący prędkością biegu jałowego korpus zaworu dławiącego sterujący podczas rozruchu. Lub zawór regulujący prędkością silnika nie obciążonego korpus zaworu dławiącego sterujący podczas rozruchu.Podwójna nazwa dlatego , że to ustrojstwo zastępuje silniczek krokowy...
Gaz tylko sekwencyjny ponieważ mają one plastikowe kolektory dolotowe. I jak już założysz gaz to zawory trzeba sprawdzac nie później niż raz na rok im mniejsza pojemnosć tym szybciej zaciesniają sie zaworki. 1.6 radzi sobie już z tym dobrze ale 1.4 trzeba pilnować.
Co do toyoty to możesz zainstalować dowolnie 2 lub 4 generacje (kolektor metalowy) ,luz zaworowy regulowany jest na płytkach - dotyczy to silników 1,3 86KM 4efe. Gaz spisuję się dobrze. Trochę gorzej jest z silnikami tz. 1,4 97KM VVT - kolektor plastikowy, praktycznie brak możliwości regulacji zaworów (wymienia się całe szklanki zaworowe co wiąże się...
Byłem właśnie dzisiaj w drugim warsztacie(zgodnie z sugestią). Owszem, słychać łańcuszek ale tragedii nie ma. Można spokojnie jeździć dalej. Wymiana zrobiona już teraz poprawi nieco dynamikę silnika. Po prostu zawory będą pracowały precyzyjniej. Decyzja czy robić należy do mnie. W każdym razie odetchnąłem z ulgą. W kieszeni zostaje ładnych parę złotych....
Witam przeszukałem chyb już cały internet i nie mogę nigdzie znaleźć jak ustawić znaki na rozrządzie w w/w corollce. Proszę o pomoc z góry Dziękuje P.S Wiem że silnik jest kolizyjny wał i zawory są na moje oko ustawione dobrze nie jestem wstanie ustawić kąta wtrysku pompy bo nie wiem do czego się odwołać.
Dziwi mnie to że po zmianie ;o Rozrządu ;o Luzy zaworowe w D4D corolce CO ma to wspólnego z Rozrządem Rozrząd, to również zawory i wałki (takie z krzywkami), więc jak je wymieniasz, to trzeba wyregulować luzy zaworowe. Przecież to oczywiste!!! :)
skoro sam gaśnie to może być pompa wtryskowa lub zawór odcinający na common rail a czujniki wału też się psują
Wymieniłem zawory SCV na pompie wtryskowej- auto działa bez zarzutów. Zawory 860zł, wymiana 50zł
Na zdjęciu na czerwono zaznaczony jest ten zawór i końcówka która tam wchodzi (urwane piny to 1 i 2 od górnej prawej strony. Jeszcze takie pytanie czy jeśli wyjme silniczek z tego zaworu który jest przykręcony na 3 śróby to czy bedzie leciał stamtąd płyn chłodniczy który jest podłączony rurkami do zawur?
Nie wiem dokładnie co masz na myśli mówiąc silnik krokowy gdyż w tym modelu takowego nie ma.Być może chodzi ci o zawór wolnych obrotów który jest zamontowany pod przepustnicą ale on raczej nie ma wpływu na hałas.Trudno mi pomóc ponieważ nie słyszałem tego dźwięku,jedyny hałas jaki znam z tego modelu to kolektor dolotowy.Te silniki są głośne i najlepiej...
z opisu wygląda groźnie. Bo i tak i nie ;) Problem znany i ja Ci z doświadczenia powiem, że bez zastanawiania możesz wymieniać ten oto zaworek: znajdziesz go w tylnej części pompy wtryskowej (CR) i jest przykręcony na dwie śrubki (imbus 5). Czasami pomoże tylko wykręcenie i wymycie go dokładnie, jednak u mnie te auta zawsze po jakimś czasie (o ile...
Witam. Chciałbym wyregulować zawory w mojej Toyocie tylko nie wiem które zwory są ssące a które wydechowe. Dodam ze silnik ma poj. 1,8 diesel 8v Pozdrawiam
Sprawdziłem, przemierzyłem i wyszło, że wg dokumentacji powinno być od 1,9 do 2,6 ohm'a przy 20 C. Auto stało na słońcu, więc zakładam, że miało około 26 C Pomierzony opór to 2,9 ohm'a. Po podłączeniu do prądu zawór pracuje tzn porusza się i "pompuje" Może jakieś inne pomysły ??
Witajcie Mam taki oto problem z corolcią. Od kilku miesięcy auto zapala coraz gorzej. Na zimno w ok 3 sekundy, na ciepło nawet 10-12 sekund. Rozrusznik pracuje równo. Olej castrol zmieniany regularnie, filtry także. Dodałem do paliwa środek do czyszczenia wtrysków w dieslach (od mechaników z Jutrzenki All Japanese Cars) ale to nie pomogło. Dodatkowo...
Samochód 2001r. Gaz zamontowany jakieś 12tyś km temu. Kolego zamiast iść w gaz, jak w dym, trzeba było wcześniej, coś na ten temat poczytać, na forum corolli, lpg-forum oraz na elektrodzie i później rozglądnąć się za rozgarniętym gazmajstrem (takiego wskazaliby na pewno na lpg-forum). Teraz nie pozostaje nic innego, jak sprawdzić kompresję, jakby była...
Układ paliwowy szczelny, wszystkie świece czarne.Ciśnienia regulatora nie mierzyłem bo nie mam sprzętu.Po zdjęciu wężyka na powrocie w trakcie pracy leci paliwo i to dość obficie. Rozrząd sprawdzony-ustawiony dobrze, zapłon elektroniczny bez regulacji.Próbuję znaleźć inny zawór powrotny i go wymienić ale na razie nie znalazłem. Jeszcze jedno: kiedy...
Witam serdecznie, mam problem z samochodem. Otóż pękł mi pasek klinowy, pociągnął drugi i któryś z nich roztrzaskał obudowę rozrządu i wkręcił się w pasek rozrządu. Samochód odholowany do mechanika. Złożony, odpala, jeździ, silnik OK. Pogięły się zawory, co jeszcze - nie wiem. Problem był taki, że silnik się przegrzewał. Podobno zdjęto głowicę raz jeszcze,...
To co byście panowie radzili w moim przypadku auto (dane auta w pierwszym poście ) moja toyota jest na tej tabeli Prinsa skazana na porażkę nawet z lubifikacją. Z tego co przeczytałem luzowały by mi się zawory co jakieś 15 tys km i należało by je poprawiać aby nie dopuścić do przegrzania zaworów . Czy jest to drogi lub na tyle prosty zabieg aby go...
Dzisiaj odwiedziłem warsztat montażowy. Instalację jaką mi zaproponowano to: STAG 4 QBOX wtryski HANA oraz reduktor Alaska bądź jeżeli chce to w cenie zamiana na reduktor chyba KM. Cena 2400zł. Uważam, że jest to chyba dobre rozwiązanie ze względu na sterownik, który jest bardziej zaawansowany niż STAG 4+. Bardzo proszę o opinnie co o tym sądzicie....
Witam. Mam E12 1.4VVTi, i pojawia się problem stukania gdy silnik jest rozgrzany po dłuższej jeździe - wyraźnie słychać stukanie spod maski, wg mnie z pobliża zaworu EGR, niemniej - gdy wcisnę sprzęgło, stukanie całkowicie ustaje. Co to może być? Pozdrawiam. PS: Zawór EGR przez jakieś 5s po zgaszeniu silnika syczy (dźwięk uchodzącego powietrza) - Czy...
Witam, mam problem z E11. Ma to być 3 autko do zadań specjalnych ;D. Auto posiada sekwencję.Zakupiłem ją w stanie następującym - Po odpaleniu silnik chodzi na około 300obr, trzęsie cała budą. Po wciśnięciu gazu zero reakcji , mogę wcisnąć na maksa i obroty ani drgną...po jakiejś chwili i wachlowaniu gazem obroty wzrastają. Silnik w okolicach około 3tyś...
Byłem specjalnie w garażu, żeby sobie to pooglądać. I tak u mnie na wolnych obrotach reduktor w ciągu 4 minut z temperatury 6*C osiągnął temperaturę 35*C (temperaturę przełączenia). W tym przypadku podawana temperatura jest odczytana z programu diagnostycznego do instalacji gazowej. Następne temperatury brane są z PCMScana, a różnica między temperaturą...
Poinformuj nas o ustaleniach mechanika bo problem jest ciekawy. To po prostu fajny temat i warto go opanować. Nie inwestuj bez określenia trafnej diagnozy wytłumaczalnej logicznie. Jak nie masz błędów w historii to musisz przeprowadzić diagnoze z komputerem co się wtedy dzieje podczas spadku mocy czy przepływomierz podaje inne wartości czy jakis czujnik...
Witaj, klekot w kolektorze ssącym w tym przypadku, nie ma z twoim problemem nic wspólnego. Posiadam t22 1.6 vvti i również miałem rozwarstwiony kolektor, który po prostu skręciłem wkrętami i od tej pory jest cisza. Ojciec miał podobny problem w Golfie 4, zakręć zawór w butli z gazem i przejedź się parę kilometrów ( tylko na benzynie ). Na następny dzień...
Przepuszcza zawór odcinający gaz na reduktorze przez co dostaje oba paliwa i go zalewa, przycisk jest do odpalania auta na gazie, podaje porcje gazu i wtedy można próbować odpalać.
Czy ubogo czu bogato głowica umrze a gazownik paparuch. To da sie zrobić i to dobrze. Niestety w tych autkach mamy "miekkie" gniazda i czy dawka będzie poprawna czy nie zawory zostaną uszkodzone. Do toyoty tylko pojedyncze wtryski barracuda 115 zamontowana na styk z wkretka zrobioną w glowicy najlepiej kierunkową. Można pchać lubrę lecz pomoże tylko...
Odczyty przez sterownik przy rozruchu 0. Pompę zmienili i nadal 0. Wypnę kostkę czujnika i widzi wartość zastępczą około 220bar jeśli doprze pamiętam. Na listwie fizycznie nie ma ciśnienia. Z informacji które dostałem to auto przed naprawą silnika pracowało normalnie tylko miało przedmuchy. Zapytam jeszcze inaczej w diagnostyce prowadzonej którą oferuje...
Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z moim autem. Toyota Corolla 1,4 D4D 2006r, 171 000 przebieg. Problem polega na tym ze po przejechaniu ok 10-20 km auto zupełnie traci moc, bardzo dymi na czarno. Auto bylo u kilku mechaników, zaprowadziłem nawet do serwisu Toyoty. Niestety nikt nie potrafi rozwiązać problemu z tym autem. Wszystkie parametry...
wyciąga max 120Km/h z górki Czyli zostało mu ze 40KM. Da się coś ... wymienić ... Tłoki, pierścienie, zawory, gniazda itd. Samą jazdą bez filtra powietrza skutecznie go zabijasz, do tego jeszcze na 99% ubogo na gazie.
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu mam problem z Toyotą Corollą e12, 2002r., diesel 2.0 110KM. Mam 3 objawy: brak mocy przy przyspieszaniu, dymienie na czarno, świecąca się kontrolka check engine. Opiszę każdy problem po kolei: 1. Brak mocy przy przyspieszaniu (wtedy też zapala się check): - najczęściej przy zmianie biegu na wyższy i wciśnięciu gazu...
Witam . Pierwszy raz na forum . Mam problem od dłuższego czasu z swoją toyota była u mechanika z powodu nierównej pracy silnika , wymienił pierścienie,zawory rozrząd i regeneracja głowicy. Po remoncie samochód chodził trochę lepiej ale objawy zostały ,gdy jest zimna po odpaleniu nierówno pracuje Ale dobrze się wkreca w obroty gdy jadę i dojeżdżam do...
Obserwuje dziwne problemy z obrotami jałowymi na zimnym silniku. Ostatnio coraz częściej gdy odpalam zimny silnik jałowe obroty skaczą od razu na 2000 obr/min aby po jakimś czasie zejść na 650 obr/min na ciepłym silniku. Normalnie po odpaleniu na zimnym obroty skaczą na 1200-1500 obr/min i kilka sekund później zaczynają spadać powoli (widać to zanim...
No to wszystko jest jak na łopacie. Wcześniej nie pracował jeden wtryskiwacz, a teraz nie pracują dwa. Pytanie tylko -dlaczego i dlaczego przy tej sytuacji, sterownik nie zgłasza błędu - wypadania cykli pracy (zapłonu). U mnie check zapalił się dopiero jak wypadły z pracy dwa cylindry. Prawdopodobnie przy wypadnięciu jednego meldował to jako błąd sporadyczny,...
Te silniki są bardzo odporne. Czemu chcesz zmieniać? Gładzie szlag trafił? Wał? Da się je honować i dobrać inne pierścienie, z wałem gorzej. Tłoki raczej mimo wszysto przeżyły. Głowica może być do remontu bo to się reguluje szklankami, ten silnik nie ma hydraulicznie regulowanych zaworów! A na LPG zawory pewnie dostały po tyłku, to nie jest młode auto.
a co do falowania obrotów czy może mieć coś wspólnego zawór sterujący powietrzem jałowym? Prawdę powiedziawszy to nawet nie wiem gdzie on jest w corolli. W megance był silnik krokowy na przewodzie odmy i jak on (zawór) był zamknięty, to wolnych obrotów nie było, silnik gasł i nie dało się go odpalić bez uchylenia przepustnicy. Czy ma wpływ na falowanie...
Tak smarowanie jest z głowicy. Po rozkręceniu wszystko wygląda w porządku. Odpiąłem też wąż do którego pompa dmucha powietrze bo podejrzewałem, że może się zapychać. Tak wiem, że to nie kosmiczna technologia, ale męczę się z tym już miesiąc i jestem w tym samym miejscu co i na początku. Wiem, że jest rozszerzalność cieplna i może się tak zdarzyć, ale...
Przy 300 obrotach rozrusznika i przy 700 obrotach na plaku jednakową wartość 400 bar? Zawór SCV najprawdopodobniej. Sterownik blokuje rozruch, bo za wysokie ciśnienie wali od razu.
Witam. Mam problem z autem zaczęło dymić i nie chce odpalać na ciepłym. W trasie miałem przygodę auto zdechło, nie chciało odpalić a później bardzo nierówno pracowało i dymiło. Po oględzinach wszystkich rzeczy diagnoza padła na zawór gdyż przypierniczenie w w niego młotkiem ożywiło auto. Wyskoczył też jakiś błąd check engine ale zniknał już. Auto chodzi...
Zawór SCV, padające wtryskiwacze lub pompa ciśnienia paliwa. Na już nowy filtr paliwa i czyszczenie układu wtryskowego (takie coś co omija układ paliwa np. Tec2000 czy Fotre).
Ja nic nie gwintowałem. Napisałem, że użyłem cały wentyl (z zaworkiem) z dętki samochodu ciężarowego. Rurkę wentyla wyprostowałem. Na końcu rurki z zaworkiem przylutowałem lutem twardym metalową końcówkę świecy wkręcana do głowicy, a na drugim końcu przylutowałem, też lutem twardym, końcówkę z gwintem na manometr. W obecnych silnikach, rozwiązanie z...
Witam. Czy ktoś wie do czego służy zaznaczona część na rysunku element zaworu turbiny w E12 1,4 d4d. W swoim autku zauważyłem że niemam tego elementu bo został ułamany. Samochód chodzi normalnie i zastanawiam sie czy mam wymieniać go czy jeździć dalej.
Chcę zakończyć temat. Potwierdzam że regulacja luzu na zaworach odbywa się za pomocą płytek. Wymieniłem wszystkie uszczelnienia od strony rozrządu (komplet z ASO) oraz wymieniony zastał rozrząd (kit INA 530 0274 10) Dodam jeszcze dane dotyczące momentów dokręcania śrub układu paska rozrządu:
Chciałbym się dowiedzieć jak są regulowane zawory? Czy hydraulicznie czy mechanicznie?
Witam wszystkich użytkowników Toyoty Corolla ,Corolla Matrix 2007 z USA . Posiadałem po badaniu problem z błędem P2716 wskazuje on zawór ciśnieniowy w skrzyni biegów a w efekcie usterkę ECM. Ten temat przegryzłem od początku do końca. Ustaliłem w internecie że w sierpniu 2010r toyota Amerykańska ogłosiła swoim biuletynem że ogłasza kampanie wymiany...
To z olejem odnosiło się do innego silnika, Wiem. Ja to napisałem w innym kontekście. Przedmiotowy silnik miał przejechane prawie 100 kkm na benzynie i wtedy mógł się poosadzać nagar, nie wiadomo w jakiej ilości. Po instalacji gazu, nagar (jeżeli był) jest intensywnie wypłukiwany przez olej i olej wtedy bardzo gęstnieje jak tego nagaru jest dużo i...
Zmniejszyłem odstęp między elektrodami w świecach ale to nie pomogło. Czyli układu zapłonowego w zasadzie nie ma się co czepiać. eśli nie jest to przyczyna słabej iskry, to może czujnik, który podaje sygnał na cewki jest uszkodzony i dlatego wypadają zapłony ? Ale o tym komputer milczy. Na temat samego czujnika się nie wypowiadam, bo nie miałem takiego...
Zastanawia mnie tylko, co gdy tam nie ma luzów nawet 0,02 i zawory są wręcz podparte i aby uzyskać wynik 0,15 (+-0,7) trzeba będzie zmniejszyć podkładkę o nie 0,15, a nawet 0,30 No bez jaj. Przypuszczam, że przy zaworze podpartym szklanka nie dałaby się lekko obrócić wokół swojej osi. To jedno, a przy podpartym zaworze bardzo szybko dochodzi do wypalenia...
co do turbo...to nie jest tak łatwo i na 6 tys moze sie nie skończyć, a ewentualnie zacząć. Podam przykład, kolega ma corolle 1.4 ( 4E-FE) seryjnie 88KM. Koszt samych cześci do uturbienia silnika wyniósł około 12tys zł. do tego dochodzi montaż. Aktualnie ma około 180KM - oczywiście stopniowo zwiększał moc, zaczynając bodajże od 140KM. Może sie okazać,...
Witam, Ostatnio byłem na wyregulowaniu zaworów (były 2 podparte konkretnie i 2 tak sobie), telepało strasznie w kabinie i silnik chodził jak traktor. Zostały wyregulowane i od tego czasu zrobiłem około 3tyś. km i powoli znowu zaczynam słyszeć zawory, sądzę że 1szy się podparł (kiedyś miałem taki objaw i był dokładnie 1 podparty - ale dużo na tym nie...
Jeżeli chodzi o benzynę mogę doradzić ci taki model jest w miarę eko : Toyota Corolla E 12 1.4 . A teraz coś więcej Ja posiadam 1.4 benzyna 97 koni mechanicznych 71 kW . Auto bardzo dobrze się prowadzi jak na swoją moc jest bardzo żwawe . Jak trafisz dobra egzemplarz będzie pan zadowolony jak to mówi się ;p , Jedyny mankament to auto Jest lekkie ponieważ...
Do tej pory posiadałam toyota avensis 1 silnik 1,6 Nie ukrywam że byłam z niej zadowolona i bez problemu znosiła instalację LPG Bo prawdopodobnie miała hydropopychacze na zaworach. A tak z ciekawości, jakiej marki była w niej instalacja gazowa? Co myślicie o toyocie corolli, i jaki był by dobry silnik do instalacji. Mam taka corollę zagazowaną od nowości,...
Wg mnie ta dyskusja nie bardzo ma sens, bo to trochę jak wróżenie z fusów - autor tematu, nie wyłożył do końca kawy na ławę, żeby postawić poprawną diagnozę. Nie podał w jakich okolicznościach to się dzieje, czy tylko pierwszym przełączeniu po długim (nocnym) postoju, czy również zdarza się to na ciepłym silniku lub podczas jazdy. Nie znam LPG TECH-a,...
Hejka W corolli z silnikiem 4E FE po przejechaniu około 80-90 tys. km (na gazie) straciły luz zawory :(. Najprostszy sposób na sprawdzenie (bez mierzenia ciśnienia) to wykręcanie świec po kolei i sprawdzanie, czy silnik zaczął równiej pracować. Inna metoda - odpinanie po kolei przewodów wysokiego i wykręcenie świecy, na której najmniej się zmienia zachowanie...
Doktorr Ad3. co chciałeś kontrolować przy zaworach w zyteku. - trzeba je regulować. Dodam ze lubryfikator działa sprawdzone. Kumpel ma Toyote Corolle Vvti 1,4 po 160 tyś. przebiegu i na gazie 90 tyś chłopaki w serwisie wywalili oczy jak ustawiali zawory a obstawiali ze głowica do roboty.
Nie pamiętam który rok ale miały przebiegi ok. 60 tyś.km. Na gazie od nowości.Dopiero w nowej generacji silników 1.3l. zastosowano zawory regulowane hydraulicznie pozostałe silniki mają regulacje za pomocą płytek lub szklanek.W twoim silniku na pewno niema hydrauliki.Właśnie mam w garażu corolle 99r. Objaw spadek mocy ,nierówna praca na biegu jałowym.Ciśnienie...
Ciśnienie wypchalo zalegający ojej w cylindrze? Jego nie powinno tam być. Olej był do koła otworu do wkręcania świecy. Tam są takie tulejki i w nich są świece i tam był olej. Dziwne żeby komuś się wlał bo wlew jest wcześniej. Oleju z cylindra raczej nie wypchało, bo go tam nie ma w takiej ilości, a poza tym musiałbyś mieć luźną świecę na tym cylindrze....
Z autopsji: Przy buforze 200 litrów ciśnienie nominalne 2,5 bara, przy podgrzaniu wody z 18 do 38 stopni ciśnienie rośnie do 6 bar (tyle ma zawór bezpieczeństwa) i dodatkowo przez zawór wypływa ok. 2 litry wody. Też z autopsji, ale trochę inaczej, z obserwacji otwartego układu chłodzenia w samochodzie. Nie wiem jaką dokładnie ma objętość układ chłodzenia...
Ja też mam toyote corolle na gaźniku. I jeździ bardzo dobrze ... Toyote qpił mój ojciec od zioma który sprowadził ją dla siebie z holandii. Instalacja była już wtedy załżona. jak kupiliśmy auto miało przejechane 150 tys teraz mam prawie 300 tys i nikt mi nie wmówi że gaz się nie opłaca. Jedyny zonk to taki że kiedyś miałem mało płynu w układzie chłodzenia...
Ja mam sekwencję OMVL w megance, to chyba ta sama instalacja. Przejechane ma już ponad 65tys. i na razie nie miałem z nią żadnego problemu. U mnie silnik zawsze odpala na benzynie. Jak jest zimny to przełącza się na gaz gdy reduktor osiągnie temperaturę 35st.C, a jak jest ciepły to po 30 sekundach. Z Twojego opisu nie wynika, że tak jest. Wygląda, że...
Kolego waljo , ja mam prinsa w corolli. Problem z którym się borykasz jest typowy dla nie domagań reduktora. Ja gdybym sobie nie zamontował na stałe manometru na gazie za reduktorem to też stale jeździłbym do gazownika. Na manometrze wszystko widać jak na łopacie. To jest wina braku swobodnego przemieszczania się trzpienia w prowadnicy i grzybka zaworu...
Dałem sobie spokój już bo w końcu 2 lata świecenia byłem przyzwyczajony do tej pomarańczowej lampki. Błąd uboga mieszanka pojawił się po instalacji gazu (w tym czasie gdy założyłem LPG wymieniłem sondę na oryginalną) Na zamiennej był błąd grzałki przez 2 lata (zła oporność). Błąd grzałki nie ma wpływu na pracę silnika (podgrzewa sondę i nie każde auto...