Ewentualnie pekniete walki rozrzadu, zawory beda ok
to taki zawór w dieslu po polsku to układ recylkulacji spalin
haahha a słyszał ktoś o wypalonych gniazdach zaworowych itd, prawdopodobnie nie na tym forum. Powypalane zawory w dieslu i to jeszcze w VW i w dodatku TDI, gratuluję następnego znakomitego pomysłu. Może jeszcze silniczek krokowy dorzucimy do kompletu ?
Poszukaj na https://cardiagn.com/
Zawory we wszystkich dieslach Transita 2,5l ustawia się tak jak podałeś, tak jest ok. Silnik może być zimny lub ciepły. Luzy: ssący 0,20 mm, wydech 0,38 mm. ------------------------------------- Pokutuje u nas opis z książki WKŁ o Transicie, gdzie są podstawowe błędy - już sporo silników padło po takiej regulacji...
Oba zawory po 0.10 mm
jaka ścianka komory spalania? jest to odległość od góry tłoka w górnym jego położeniu a głowicą w której są zawory w silniku diesla w tłokach masz najczęściej wyfrezowane miejsca na zawory i to dzięki temu istnieje możliwość niższego osadzenia głowicy co automatycznie zmniejsza komorę spalania (jaśniej nie umiem) w benzyniakach jest ta odległość większa...
Na schemacie, który załączyłeś powinien być zastosowany przełącznik typu włącz /wyłącz. Wadą tej blokady jest to , że trzeba pamiętać o jej włączeniu. Dodaję schemat z włącznikiem chwilowym. Zaletą tego układu jest to , że nie trzeba pamiętać o jej załączeniu gdyż załącza sie sama po wyłączeniu stacyjki. Aby ją odblokować trzeba na chwilę nacisnąć ukryty...
Jeśli ten zawór przypomina trójkąt z zookrąglonymi kątami jest to zawór przestawiacza wtrysku , serwis Ford , lub Diesel centrum polska , może Dieseland Był swego czasu drogawy chyba z 800pln Pozdrawiam
No to sobie wyobraźmy, rzeczywistość jest jednak inna. Zawory jako elektrozawory? Nad tym pracują od lat i jakoś im nie wychodzi. Silnik Diesla i zawory na chwilę otwarte? Zaczynam rozumieć to forum, tu więcej bujających w obłokach niż robiących. Zagraj sobie w Machinarium, tam jest pole do popisu, wyobraźni można dać upust, z logiką i mechaniką to...
Albo zawory, albo wtryskiwacz. Filtr powietrza, oczywiście sprawdzony?
Wpisz w wyszukiwarkę elektrody VP30 i ... miłej lektury!
1.Tak 2.Raczej odpuściłbym zawór (zawory tylko do wolnossących diesli) mikrofalę ( bardzo nie stabilna praca, trudne w regulacji) i albo powiadomienie radiowe albo gsm. 3.To alarmy dla profesjonalistów nie mylić z exusem i innymi super profesionalnymi alarmami z allegro (made in china) 4. www.conda.pl
szczerze mówiąc to byłby cud. Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby w dieslu nie poleciały min. zawory
Gdzie jest zawór bezpieczeństwa na listwie paliwowej
Zasilanie sterownika sprawdź i sam sterownik, jaki typ itp. A co do braku chłodzenia na dieslu pewnie zawór kierunkowy przepuszcza ale coś mi tu nie gra skoro sterownik nie działa.
Bo diesel nie ma cewki tylko zawór magnetyczny Tu masz schemat świec żarowych http://obrazki.elektroda.pl/8478671200_1... Od stacyjki ciągniesz + na zawór magnetyczny i kabel gruby ze stacyjki do rozrusznika i już Ci klekot odpali Co jeszcze chcesz mieć w tym traktorku?
Luz zaworów na zimnym silniku ( temperatura cieczy chłodzącej +20°C ): zawory dolotowe 0,10 mm , zawory wylotowe 0,30 mm .
Badanie ciśnienia to podstawowa czynność szczególnie w przypadkach z zaworami. Jeżeli są podwieszone, to owszem, coś tam będzie widać, ale w przypadku małych <2mm luzów nic nie zobaczysz po sprężaniu. Gniazda wypalają sie od za małego luzu. Więc obejrzyj sobie zawory z diesla, gdzie zawór miał luz 0.4mm większy.
W Citroenie Berlingo 1.9 diesel 2003 rok zacina się zawór w pompie wspomagania gdy go odblokuję, wszystko chodzi ładnie przejadę się kawałek i dalej jest zablokowany. Jaka może być przyczyna ?
wujmij wtryskiwacze, podłącz pod wężyki z pompy i kręć powoli wałem obserwując kiedy masz początek tłoczenia np na pierwszym garze i luknij wtedy czy masz tam wtedy koniec suwu sprężania... Dla porządku dla pozostałych cylindrów też. Powinno się conieco rozjaśnić. A kompresje masz? może zawory podparte alboco?
Diesel pin 9 - 30 (RT) pin 5 - 15 (SW) pin 4 - 31 (BR) pin 8 - złacze diag. (BR\RT) pin 2 i 7 - zawór elektromagnetyczny odcięcia paliwa (BL\RT)
Nowy zawór, podróbka z Cargo kosztuje około 40 zł
W dieslu najlepiej zastosować dodatkowy elektrozawór odcinający paliwo zamontowany na przewodzie paliwowym przy baku. Sterowanie tym zaworem można realizować albo ukrytym wyłącznikiem albo podłączyc do ww. układu. Taki zawór do diesla kosztuje ok. 50zł
No to jak kręci ,to może pompa wtryskowa zawór odcinający paliwo ,sprawdzałeś .
Witam Mazda 6 2.0 diesel 2009r za duże ciśnienie na listwie przełożyłem zawór scv odpaliła jeździła 2 dni zgasiłem i znowu to samo za duże ciśnienie na listwie błędów brak zawory scv podłożyłem 2 i to samo co może być jeszcze i jakie musi być napięcie na wtryskach
tylko po co taki zawór? W tuningu mechanicznym, w dieslu nie ma sensu.. bo i tak nic nie daje taki zawór, a warkot diesla na przemian z syczeniem blow off brzmi jak pies puszczajacy cichacze.
Poszukaj zaworów firmy SIRAI , mam dwa takie zawory gdzieś w szafce w garażu, stosowałem do instalacji na olej roślinny w dieslu .
Witam. Jak w temacie. Właśnie kupiłem używany karcher 895s, niestety sprzedający nie do końca był uczciwy, karcher został złożony z kilku jak Frankenstin, ale trudno. Po skończonym myciu z komina wydobywa się biały, śmierdzący dieslem dym, niedopalony, czy dysza leje, czy zawór odcinający diesla nie zamyka się na czas? Jak to sprawdzić? Podczas pracy...
WITAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Czy ktoś montował zawór zwrotny w dieslu gdy schodziło paliwo? I czy to pomogło? Za podpowiedz z góry dziękuję.POZDRAWIAM.
Nie, nie istnieje - zapamiętaj raz na zawsze - silniki 16V i diesle są kolizyjne. Masz pogięte prawdopodobnie wszystkie zawory, głowica do totalnej naprawy - zawory, prowadnice, liftery, pasowanie gniazd. Ponadto proszę zapoznać się z regulaminem forum, szczególnie z pkt. 15.
O kuzwa tera patrze że to diesel.😁 To trzeba szukać schematu ale gdzieś po stacyjce po przekaźniku czy np. gdzieś zawór na pompie .
W silniku Diesla zawory nie mają nic wspólnego z podciśnieniem. Podciśnienie generuje vacumpompa, tylko.
Ja obstawiam padający wtryskiwacz. Do wyjścia sprawdzenia, czy nie leja. Zobacz czy bardzo dymi spod korka bo mogą być też nieszczelne podkladki pod nimi.
Każdy współczesny diesel jest kolizyjny
Zgodnie z poradami na różnych forach : -auta z dpf ważna mała ilość popiołu-poniżej 0.1 -temp zapłonu jak najbliżej ok 60 st C -olej pólsyntetyczny -niski TBN tak,więc ten Valvo odpada (przysłano mi taki przez pomyłkę) ,ponieważ ma TBN ponad 3,a wersja jaką leję ,ma TBN 1.4 (scooter 2T),do tego wg producenta spala się bezpopiołowo. Pamiętaj ,że część...
No ale dokładnie, jakie ma być podciśnienie, jak ustawić linki, o jaki zawór chodzi.
Kolego może zawory nie trzymają próba olejowa. Żadnych prób olejowych w dieslach. Można tylko kuku sobie zrobić. Tylko pomiar szczelności.
Tak, mozna dokodować zawór kodowy, i powiem prawdę, że najlepiej to się robi starą XR25S
Uporalem sie z kangurem, troche puszcza jeszcze dymek ale to diesel :), zawór egr i dolot przeczyszczony. Dzieki wszystkim za odp. Zamykam temat
Strona ssąca: 0,30-0,40; a zimna: 0,45-0,55 (oczywiście na zimnym silniku!).
"Pod kontem" to będzie miał autor tematu jak silnik zdechnie w wyniku osłabienia zaworów przez spotkanie zaworów z tłokami do którego doszło. Co do zaworów, to znakomita większość diesli zawory równolegle do tłoków, ale to nie zmienia faktu, że energia z uderzających tłoków w zawory zanim przeniosła się na dźwigienki najpierw oddziaływała na same zawory....
w tym dieslu zawór najlepiej zalepić dwiema flanszami (nie mylić z blaszkami po piwie to się nie sprawdza)
Malo kto lubi ale nic tak nie placi jak diesel ;)
Diesel oczywiście. Jaki zawór?
Miejsce umieszczenia centralki: POD PLASTYKOWĄ PŁYTĄ W NOGACH PASAŻERA LUB Z PRAWEJ STRONY KIEROWNICY W GŁĄB. KIERUNKI : (W WIĄZCE SCHODZĄCEJ OD KIEROWNICY) – CZARNY Z BIAŁYM PASKIEM I CZARNY Z ZIELONYM PASKIEM. (+) STAŁY : (ZE STACYJKI) – GRUBY CZERWONY.(+) PO STACYJCE : BIAŁY Z ŻÓŁTYM. POMPA – W PRAWYM PROGU – PRZEWÓD CZARNY...
Czekaj, to diesel jest, nie wiem czy zeruje zawór kodowy, chyba tak.
tak czy siak głowice trzeba sciągać sprawdzić zawory
timo66 o czym ty bredzisz? Widziałeś taki zawór w starym dieslu? A poza tym czytaj ze zrozumieniem. Wyraźnie napisałem że ten problem nie dotyczy spalania LPG. Tracę przez Ciebie czas na zaglądanie do tematu.
Błąd ciśnienia na szynie CR jak mi się zdaje. Więc albo uszkodzony czujnik, albo zacięty zawór regulacyjny.
Przede wszystkim zmierz ciśnienie na cylindrach, czy jest równe. Potem ewentualnie sprawdzić układ zasilania (pompa, wtryski) i zawory.
Chcesz mi powiedzieć że BMW włożyło w diesla ITB ? I co to jest zawór 3-j drogowy ?
Jaki silnik ?? Jak diesel to zawór zwrotny na pompie siadł.
zawór? może
Nie zawsze trzeba bo nie zawsze ma to sens. A tym wystawanie tłoków to też nie zawsze ma to sens. Bo teoretycznie jak zbierzesz za bardzo głowice w diesli gdzie komory spalania są w tłoku to nic się nie zmieni. Poza tym że obniżą się zawory. Wtedy teoretycznie jak dasz grubszą uszczelkę to po to by wyrównac to co zebrane. Nie wiem czy to mądra teoria....
Może nieszczelny układ paliwowy,spróbuj zamontować zawór zwrotny.
Rok produkcji 1996 ,nagle powstał problem z uruchamianiem po nawet niedługim postoju. Sprawdzono przewody paliwowe,są szczelne podejrzenie wzbudza element na górze korpusu filtra paliwa.Jest tam takie "coś" do którego jest podłączone zasilanie,po odkręceniu wydaje się ,że jest to zawór zwrotny? Dlaczego są tam przewody prądowe?
Ja bym zdjął. Zawory może pokrzywiło.
Skończony wałek / podparte zawory / popychacz padł.
Tak naprawdę EGR zmniejsza osiągi i pogarsza pracę silnika. Jak sobie mechaniku-paproku zaślepisz zawór EGR w dieslu to zbaczysz co się stanie z osiagami.
Witam, posiadam Daewoo Lublin 3 w dieslu. Problem w tym aucie polega na tym, że jak przekrece kluczykiem na pozycję wyjściowa w stacyjce to silnik nie gasnie. Wszystkie kontrolki się wyłączają, mogę wyjąć kluczyk ze stacyjki i silnik pracuje. Co może być przyczyną ? Zawór odcinający paliwo ?
Dolot lekko zaolejony. szczelny, EGR nie ma to nie diesel :P zawór odpowietrzający ok. sonda też.
I to było stosowane w zwykłym Dieslu atmosferycznym który miał sterownik i zawór EGR + przepustnica która zwiększa ilość dopalanych spalin .
W instrukcji jest napisane, żeby ustawić dowolnie wybrany cylinder w gmp. Będziesz wiedział, który to, bo - tak jak wspomniałeś - krzywki wałka tego cylindra będą w w takiej pozycji, że żaden zawór nad nim nie będzie otwarty. Regulujesz luz, obracasz wałem korbowym o 180° i regulujesz luz na drugim cylindrze. Wartość luzu jest taka sama dla obu zaworów.
Do sprawdzenia /wymiany na początek zawór SCV-bolączka tych silników.
Witam Wszystkich W jaki sposób jest realizowane smarowanie w głowicy w silnikach HATZ 1B20-1B30? Jak sprawdzić czy pompa oleju podaje olej na górę - czyli do głowicy i na zawory?
Jeśli w dieslu słyszysz zawory, to gratuluję słuchu absolutnego. Jesteś pewien że to nie tłoki "grzmocą" w grzybki po nieprawidłowej regeneracji?
To jakie zawory zastosować ??
Ten zawór ma membranę która musi być szczelna w innym wypadku tylko wymiana. Ale sprawdź dokładnie szczelność na podciśnieniach.
w najlepszym przypadku pogięte zawory... spory wydatek
Moze to głupie co ci napiszę ale może odepnij od zbiornika powrót i zasilanie. I spróbuj zapodać ciśnienie z jeden bar. I woda z mydłem i lecisz po całości. Zawór na filtrze przy temp poniżej 25st nie powinien puszczac powrotu
Po pierwsze to silniki diesla dwusów posiadają zawory, wałek rozrządu i kanał w gładzi cylindra, dwusów to nie jego budowa tylko ilość cykli na zapłon. Proponuje poczytać i to sporo.
Chcesz powiedzieć, że wiedząc że strzelił rozrząd, holowałeś samochód na biegu!?! Nie słyszałeś, że każdy diesel jest kolizyjny? Początkowo miałeś zablokowany silnik i paliło się sprzęgło, przy którymś szarpnięciu pogięło zawory, silnik stracił kompresję i przestał hamować, za to narobiłeś sobie dodatkowych szkód.
zawory grzybkowe nadają się jedynie do silników Diesla, bo ograniczają prędkość obrotową silnika o połowę względem 4T, Jeśli stosuje się klasycznie sprężyny zaworowe, to masz rację, ale jest rozwiązanie wykorzystujące dodatkowe krzywki na wałku rozrządu domykające zawory, tzw. rozrząd desmodromiczny. Ducati stosuje takie rozwiązanie w swoich motocyklach
Wklęsły zawór to mniejsza masa i mniej materiału. Mniejsza masa to mniejsza bezwładność. Płaskie zawory stosuje się np silnikach diesla z komorą spalania w tłoku. Wklęsłe zawory powodowały by że komora powiększała by się o te wklęsłości w zaworach. W benzynowych silnikach komora spalania jest w głowicy i wtedy można zaoszczędzić trochę materiału plus...
To jest ten sam zawór, końcówka numeru pierburg jest inna bo jest to oznaczenie serii lub tygodnia w którym produkt został wyprodukowany. Dla ciebie ważny jest numer producenta samochodu bo on jest stały dla danego typu silnika, możesz poszukać takiej przepływki innych firm np bosh i będą one miały zupełnie inne numery niż pierburg a będą pasowały do...
no a zawór egr nie wystepuje tylko w dieslu ? bo ja posiadam benzyne 1.6 16v
Dziś widziałem sajgon , kompresor ze sprężarki amoniaku gość mówi że spokojnie by zrobił 30atm ale po co. Tłoki płaskie jak w dieslu a ,zawory z blachy spręzystej .
Jak masz chłodnice powietrza to sprawdź szczelność węży i wężyków od podciśnień. Sorry. że nie odpisywałem, ale problem polega na tym że nie mam zbyt czestego dostępu do auta. ptaszek1975 to o czym wspomniałeś wyżej zostało sprawdzone. Obecnie został wymieniony przepływomierz i nadal to samo. Poniżej kody błedów: System: silnik Tekst usterki: (FC-Org.0100)...
"Jeżeli chodzi o bov'a to przynosi on efekty, ale tylko w silnikach benzynowych z turbo (chociaż i montowany w doładowanych dieslach). A zasada jest następująca: Samochód seryjnie wyposażony jest w zawór DV czyli taki, który wpuszcza powietrze z powrotem w obieg, natomiast bov jest to tzw. zawór atmosferyczny, który to podczas nagłego odjęcia nogi z...
Kolega napisał że to td a nie tdi jak zwykły turbo diesel to tylko zawór gaszenia na pompie.
Jeżeli układ jest z odwracanym obiegiem (grzaniem klimą) to będzie drugi element rozprężny i zawór odwracający. Zgadza się, Honda stosuje w swoich autach z dieslem układ grzania gorącym gazem, wykorzystuje efekt rozgrzewania się sprężanego czynnika i w ten sposób za pomocą parownika ogrzewa wnętrze. Układ działa bodajże przy temp. zewn nie wyższej...
"Eksploatacja konserwacja i naprawy" to co innego niż "Sam naprawiam". Chyba :) jest na okładce zdjęcie? Wujek google już się nie może doczekać aż będziesz go pytać. Tak w ogóle, to polecam forum bardziej o tematyce samochodów z celownikiem na masce :) naprawdę, kopalnia wiedzy... Kilka lat temu były bodajrze dwa fora, teraz google wyrzuca dosyć dużo......
Realnie jak silnik w a tryb '' wsciekłego diesla'' to zawory mogą się spotkać z tłokami i je pokiereszuje. Oczywiście intercooler do ściągnięcia i wylania oleju z niego.
Tak psują sie. Na próbę zamień zawory miejscami. Ale w czym masz problem ? Zawór kosztuje 30zł.
mechanik przy okazji wykręcania wtryskiwaczy regulował zawory na ciepło i coś tam poprawiał Zawory regulujemy na zimno! A co do twojego problemu to jak dobrze pamiętam to w LE2000 jest pompa VP więc to ona w pierwszej kolejności do sprawdzenia. Tylko w jakimś (!)porządnym(!) diesel serwisie!
Ziomy, VW zabrania planowania głowic. Między innymi dlatego właśnie, że grzybki zaczynają wystawać ponad kadłub - grubość uszczelki dobiera się do wystawania tłoków ponad płaszczyznę kadłuba. Jakimś tam środkiem zaradczym jest pogłębianie gniazd zaworów, bez szlifowania trzonków - w dieslach są zawory chłodzone sodem, jeśli ktoś jest w temacie to wie....
Czyli można przypuszczać że głowica ogarnięta. Albo podparte zawory albo już pokrzywione.
Witam. Z tego co wiem w smoku nigdy nie ma kuleczek dławiących. Jest natomiast zawór w pompie paliwa (diesel). To on pewnie nie trzyma. Można dodatkowo zamontować zawór na wężyk zasilający tuż przed pompą paliwową. Coś takiego; http://www.tomczesci.pl/index.php/produk... Trzeba patrzeć na ''fi''....
robokop,napisałem że rozrząd sprawdzony,tzn żepoczątek wtrysku też. A słyszałeś o czymś takim jak przestawiacz kąta wtrysku? Usłyszeć zawory w dieslu na wysokich obrotach to nadsłuch trzeba mieć. Ponadto przy hydropopychaczach przyczyna może być tylko jedna - niedostateczne ciśnienie oleju.Ewentualnie za bardzo splanowana głowica przy remoncie, ale...
Robert, mi się udało, pisałem wcześniej o tym na forum. Udać to się uda - w dieslu, gdzie zawór opiera się bezpośrednio o tłok, to bez najmniejszego problemu. W benzyniakach tylko trzeba szopki odprawiać. Szczególnie 16V z trzonkiem zaworu w okolicach 5 mm. Swiece tez wilzysz w oleju i wkrecasz?Pisze w stanie suchym koniec kropka. Batigol, spójrz na...
Mój na starym zaworze w miarę działa ale ma problemy z regulacją ciśnienia i możliwe że ma czasem problem z odpalaniem. Kupiłem wymieniłem i łapie tylko podczas kręcenia rozrusznika i to jak kręcę dłużej już nie łapie. Ponowna wymiana na stary scv odpala normalnie. Panowie czym diagnozujecie swoje Toyoty, chodzi mi o t25 D4D 2006 rok. Co podłączyć żeby...
Witam mam problem ze swoją 407 coupe mianowicie chodzi mi o to jak zdiagnozować które koło zmiennych faz rozrządu powinienem wymienić. Objawy to po odpaleniu przez około 3 minuty słychać zawory (chodzi jak diesel) pytałem w sklepie to sprzedawca powiedział mi że są dwa. Jedno na ssania a drugie na wydechu. Proszę pomóżcie to mój pierwszy peugeot z takim...
Muszę sobie sam odpowiedzieć na zadane przez siebie pytanie no i potrzeba zmusila mnie do wejścia pod auto i znalazlem żeczony zawor ASD mianowicie znajduje się on za prawym przednim kołem - jeszcze nie wiem jakąma mieć rezystancję jakgo pomierzę to się podzielę wiadomościami. wienio
jtd jest pancerny. toyotowe wtryski i zawory pompy to porażka. A tak w ogóle diesel to porażka
Vectra C z silnikiem diesla 3.0 isuzu i pompa podawcza w zbiorniku ?????????? ... Tam nie ma pompy podawczej .. To auto lubi się zapowietrzać na obudowie filtra paliwa lub zawory na pompie wtryskowej ...
To kup jakąkolwiek uszczelkę, to nie jest jakiś super sprężony diesel, w którym tłoki i zawory mijają się na ułamki milimetra.
Witam Mam problem w astrze f z silnikiem benzynowym 1.4 44kW, wymieniłem uszczelkę pod głowicą ponieważ wydmuchnęło ją między 3 a 4 cylindrem. Po wymianie walą zawory jak w dieslu. Regulatory luzu zaworowego są hydrauliczne montowane w tej samej kolejności, kontrolka ciśnienia gaśnie. Co może być przyczyną ?
W silnikach diesla luz na zaworach ssących szybciej się zmniejsza niż na zaworach wydechowych.
Odłącz alternator (jego przewody) i starannie zaizoluj. Jeśli pomoże - wiadomo. To droga pierwsza, elektryczna. Ponieważ to Diesel - czy zawór STOP przy silniku odcina paliwo? - To druga droga, "hydrauliczna" :D .
diesel zawory zawory andoria pogięte zawory
termostat podróbka pendrive uszkodzić monitor matryca gaśnie
włączniki dotykowe schodowe telefon tulipan
Diode Color Code Guide: Decoding 1N4148, 1N34A, Zener, JAN, and Vintage Models DV3287B Kentone – gdzie kupić układ scalony do T-CON LG, Vestel, AUO, Samsung?