Czyli : grubsza rurka - cieńszy zawór to niskie ciśnienie, tzw ssanie cieńsza rurka - gruby zawór to wysokie ciśnienie tzw tłoczenie W każdej klimie samochodowej jest ta sama zasada.
Zawór rozprężny trzeba szukać przy parowaczach (tam skąd leci chłód) i jest na pewno nie jeden.. Ciśnienie jest wysokie, bo układ chodzi na maksymalnej wydajności, sprężarka jest praktycznie podlewana czynnikiem- to nie mroźnia. Przyczyny mogą być różne, właśnie czujnik zaszronienia, brak obciążenia cieplnego, lub zawór, zawory rozkręcone na maksa....
Mam na myśli układ gdzie z jednostki zewnetrzej wychodźi jedna rura ssaca i jedna tłoczna a następnie trojakami jest to rozdzielone do wewnętrznych jednostek. Poprostu idzie główna magistrala od jednostki zewnetrzej i do niej wpinamy kilka wewnętrznych oczywiście odpowiednio dobrane moce srednice rur itd itp. Mylisz multisplita z VRVem. To co opisujesz...
Sprawdzałem bez problemu ten zawór wydajnościowy na krótko w golfie5 podając mu zasilanie (wtedy pompa robi 100%). Trzeba uważać bo przy sprawnej sprężarce ciśnienie rośnie lawinowo (oczywiście o ile jest czynnika w-g normy). Jednocześnie podejrzeć ciśnienie widziane przez presostat podczas operacji. Same zawory sypały się też dość często
Jeśli są dwa zawory serwisowe HP i LP to napełnia się oboma. Jaki czynnik to dowiesz się w punkcie serwisu klimy, jeżeli R12 to nie uda się podpiąć maszyny do serwisowania klimy z R134
Witam APS błąd 647 Sterowanie ciśnieniem Ciśnienie powietrza w układzie przekracza lub przekraczało 13,0 bar. Elektryczna lub mechaniczna usterka jednostki sterującej, sprężarki lub zaworu elektromagnetycznego. Włącza się żółta lampka ostrzegawcza. Układ obniża ciśnienie powietrza poprzez ciągłą regenerację. Kod usterki zostaje aktywowany za każdym...
A jak się to ma do uzupełniania gazu bo z reguły podłącza się pod obydwa zawory a on podłączył tylko pod jeden? Czy to może mieć wpływ na poprawne załadowanie gazu razem z olejem? Oczywiście są specjalistyczne urządzenia do ładowania klimy, i mają one wbudowany podawacz oleju, ale można też załadować robiąc dekompresję następnie zassać np. z pojemnika...
Mam problem z klimatyzacją w Jaguarze xf x250 2010 rok, przewody klimatyzacji robią się gorące, z nawiewów leci ciepłe powietrze. Obstawiam że to wina zaworu rozprężnego, jednak nie widać go, przewody klimy jak i zawory do napełniania są dziwnie zlokalizowane. HP jest co prawda bardzo widoczny po podniesieniu maski, jednak LP jest za kołem.
Zależy od której strony patrzy się na zagadnienie. Nie pracuję zawodowo przy klimatyzacji samochodowej, więc mogę niektóre kwestie ominąć, ale moje wnioski i uwagi są takie: Technicznie rzecz biorąc taka stacja jest rodzajem rozbudowanej w zawory sprężarki ze skraplaczem - jak znasz nieco teorii z chłodnictwa to możesz rozwikłać całą tajemnicę takiej...
Co najmniej w kilku miejscach. Co do 100% szczelności. Typ sprężarki, oringi na jej połączeniu z rurociągami i elastyczne węże wykluczają jej 100% szczelność. Elektroniczne zawory rozprężne czy separatory cieczy, to nie w tym przypadku. Klimatyzacja w samochodzie to daleko nie apteka, począwszy od ilości czynnika, którego na starcie jest więcej niż...
Witam Do adam_mk-sprężarki o jakiej piszesz są stosowane w klimatyzacji autobusów ,najczęściej Bock do Manio 123-olej musi wrócić aby smarował sprężarkę,presostaty (zwłaszcza wysokiego)zabezpieczają również układ,zawory posiadają wymienne dysze i nie ma problemu.Poza tym przydałyby się zawory odcinające. pozdrawiam
Tą jedną śrubką są przykręcone do niego węże, po ich demontażu będą widoczne dodatkowe dwie trzymające sam zawór. https://obrazki.elektroda.pl/1675773600_...
Na powyższym rysunku przekaźnik nr. 12 i bezpiecznik nr. 20 jest od sprężarki ze sprzęgłem. Kabel do sprężarki leci bezpośrednio od tego przekaźnika do sprężarki. Masa też przewodem. Dodano po 36 Jeszcze nie widziałem Astry H z 2004 roku aby sprężarka była sterowana zaworem, ale rzeczywiście na aledrogo są takie zawory w sprzedaży, czyli chyba jeszcze...
Witam. Materiał pochodzi ze szkolenia dot. układów klimatyzacji. Narazie tyle. Termostatyczny zawór rozprężny. Termostatyczny zawór rozprężny kontroluje ilość czynnika wpływającego do parownika. Zawór rozprężny jest umieszczony w pobliżu wlotu do parownika, a często na samym wlocie. Ogranicza on przepływ czynnika wywołując w ten sposób spadek ciśnienia....
Chciałem uniknąć lutowania przy głowicy zresztą tam mam gwint 22x1,5 Myślałem aby to przejście miedzy głowicą a rurką zrobić wężem gumowym takim jak są w samochodach w klimatyzacji W pracy czasem zakuwam,prasę mogę pożyczyć a zakuwki i wąż to po kosztach Co o takim rozwiązaniu myślicie? Z drugiej strony będzie lutowany śrubunek 1/2 cala do zawory zwrotnego
Wysterowanie zaworu powoduje, że sprezarka zmniejsza swoją wydajnosc czyli tak jak napisałes - działa to odwrotnie. Bardzo czesto uszkadzaja sie te zawory ale warto tez sprawdzic czy nie ma problemu ze skorodowana wtyczka od elektrozaworu
Poza tym istnieje coś takiego jak przekazywanie ciepła przez promieniowanie. Do tego zamknięta maska komory silnikowej bardzo utrudnia ucieczkę ciepła z tej przestrzeni. PS. Zawory bezpieczeństwa niektórych sprężarek je chroniące mogą tylko robić "skrót" strony HP i LP, ale to zabezpiecza sprężarkę i część instalacji przed nadmiernym JEJ tłoczeniem,...
Tylko że wten sposób zniszczysz osuszacz w układzie klimatyzacji ( pochłaniacz wilgoci). Tak samo przy jego wymianie trzeba ja robić szybko bo od otwarcia hermetycznego opakowania w którym był do montażu i zrobienia prożni musi być jak najkrótszy czas. Ilośc granulek pochłaniacza jest ograniczona i po otwarciu wyłapuje wilgoć powietrza skracjając swa...
Co do zdjęć to będzie problem (przynajmniej na razie) bo to jest zmontowane na ścianach i niewiele widać, ale może w przyszłości będę dokładał kolejny to porobię zdjęcia. Ale może pokrótce opiszę budowę układu. Należy się zaopatrzyć w jednostkę wewnętrzną typu ON/OFF, im prostsza tym lepiej (ważne żeby pracowała bez konieczności podłączenia jednostki...
Multi split ma zawory rozprężne w jednostkach zewnętrznych. Nie da się ich regulować. Patrząc po modelu to masz jakiś zabytek, więc może układ chłodniczy może nie posiadać żadnego zaworu rozprężnego a jedynie kapilarę. Która jest umieszczona w jednostce zewnętrznej.
Próżnia się nie utrzyma, po odpięciu pompy będzie wciągać powietrze przez zawory schradera w portach serwisowych.
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Agregat został przerobiony na pompę ciepła. Działał znakomicie do kiedy to pompka zdechła i włączył się defrost. Zamroziło wodę do -60st. Doszło do rozszczelnienia wymiennika. Sprężarka pociągnęła wodę. Pompa pracuje na 42barach dlatego chciałem 50bar zapasu. Te smarki z pierwszego zdjęcia już były drugie zdjęcie jest dopiero po lutowaniu.. Co do zaworu...
Przyłącza były cały czas dokręcone a zawory otwarte
jest prawie pół wysokości oczka w wziewniku. Przecież żeby zrobić próżnie (również sprzężarki) to oba zawory mają być odkręcone , zgadza się ?
https://www.aleklima.pl/artykuly/jak-dzi... wyczytalem na necie ze plyn sie laduje hp a gaz sie laduje lp Wszystko zależy od konstrukcji układu, bezpieczniejsze jest napełnianie gazem, szybsze cieczą. Zależy od budowy i pojemności układu. czesc mi chodzi o auta bo ja ladujac r134a do auta to mam otwarte dwa zawory lp i...
Cześć. Ja walczę ze swoją suszarką Electrolux od paru tygodni i ręce mi już opadają, opowiem w dużym skrócie: Rozebrana do ostatniej śrubki, wymiennik i cała suszarka wyczyszczone na blask, u fachowca od klimatyzacji wstawione zawory po stronie tłoczenia i ssania (fabrycznie brak), sprawdzona szczelność układu pompy ciepła, tłoczenie kompresora, wymieniony...
PSF to skrzynka bezpieczników w komorze silnika.Odłącz przewód z 4 pinu żółtej wtyczki 5pinowej i połącz z przewodem pinu nr 1 ,to najtańsze rozwiązanie problemu.
Masz uszkodzony lub brak infa z modułu j126 (moduł wentylatora nadmuchu). Jeżeli będzie dobrze to w I grupie w bloku 1 będziesz miał 0 (teraz masz 2).
Problem polega na tym że na butli są dwa zawiry NIEBIESKI -vapour i CZERWONY- Na jakiej butli??? Zawory czerwony i niebieski są na zegarach a le na butki nie widziałem, co to za butla?
no tak, z twoją diagnozą nawet nie dyskutuję :) teraz mam dylemat bo chcialem kupic zawór rozprężny do tego auta - ale są 2 zawory rozprężne klimatyzacji.... a rurki wszystkie równo "ciepłe" więc nawet nie wiem który z nich moge skreslic jako sprawny. Jeden zawór jest przy przegrodzie kabinowej a drugi bliżej silnika mniej wiecej w srodku układu klimatyzacji...
Dokładnie taki automat to tylko bajer na klienta, albo dla tych co prowadzą serwis ogumienia i nie potrafią obsłużyć klimy manualnie. Automaty mają też nie dokładne wagi i zdarza się że uszkadzają przy napełnianiu zawory sterujące wydajnością sprężarek.
Moja (już troszkę przestarzała) K610 tak nie robi i jak rozmawiałem z innym serwisantem, to jego z serii 700 też tego nie robiła. Być może bosch, albo jakieś nowsze mają czujnik ze starego oleju. W mojej wygląda tak, że cały proces programujesz na samym początku ilość gazu, ilość oleju, ilość UV, potem tylko START i czekasz... odzysk, próżnia............
Witam szanownych Forumowiczów Właśnie wróciłem z przeglądu, ozonowania i napełniania klimatyzacji w jednym z serwisów. Przyznaję - kupiłem ofertę w serwisie zakupów grupowych, może to błąd ale to się pewnie okaże wkrótce. Ale do rzeczy Auto Opel Astra G, ‘98 rocznik, 1,6l 8V X16SZR. Klimatyzacje przed wizytą miałem sprawną. Ostatnie czyszczenie...
Witam. Nie będę zakładał nowego tematu i może tu uda mi się uzyskać odpowiedzi. Wyrzuciło mi parę blędów i na wyświetlaczu święci się cały czas Coordynator usterka. Kilka udało mi się rozszyfrować to wrzucę :) Został tylko jeden Podaję liste błędów: COO 28 1504488 COO 72 1504488 Ciśnienie w układzie klimatyzacji. Czujnik ciśnienia kontrolujący ciśnienie...
Skąd Pan nabijacz ma wiedzieć, ile czynnika wchodzi do mojego auta? W zdecydowanej większości aut jest odpowiednia naklejka z informacją o rodzaju czynnika, jego ilości i tak samo jest info dotyczące oleju. Taka naklejka jest umieszczona przeważnie pod maską i jest łatwo widoczna. ma bazować na doświadczeniu? Bez sensu. Jeśli ma się odpowiednią wiedzę...
Witam jw. Audi A6 C7 3.0 TDI. Potrzebuję wiedzieć, gdzie znajdują się zawory tj. - wysokiego ciśnienia, - niskiego ciśnienia, Nie mogę ich zlokalizować. Dziekuję za pomoc.
W grupie VAG te zawory czesto sie zacinaja i mimo ze sprezarka pracuje to zaciecie powoduje brak wychylenia tlokow.
Klima chłodzi a nagrzewnica ogrzewa strumień powietrza. Sam parownik nie ogrzewa powierza. Wilgoć po wyłączeniu klimatyzacji to w wielu przypadkach normalna rzecz. Jeżeli leci Ci gorące powietrze a układ klimatyzacji działa poprawnie, to jest coś z klapami (lub jeżeli masz tam zawory elektryczne to z nimi) coś nie tak.
Skąd ty jesteś? Przyjedź do mnie, za free ci to uruchomię. Sprężarka z zaworem na chwilę podłączonym pod 12V ma natychmiast zbudować ciśnienie w układzie. Ale taka mała porada... Te zawory lubią się zacinać. Mimo że pobiera prąd to iglica nie pracuje. Młotkoterapia. Małym młoteczkiem opukaj delikatnie obudowę sprężarki w okolicy zaworu.
Inne zawory do nabijania
Kolega dobrze opisał sposob uszkodzenia takich sprezarek ale najczesciej padaja w niej zawory regulacyjne i mimo ze napiecie dochodzi to klima nie działa.Poprostu sie zacinaja. Koszt nowego to ok 350 zł w Wawie Wyeliminuj zatarcie kompresora i wymien zawor na nowy(ewentualnie)
Zamontuj manualną klimatyzację I to będzie niełatwe, zwłaszcza uruchamianie wentylatora chłodnicy i 2 zawory ciśnieniowe, , bez elektyka sie nie obędzie. W dniówke ogarnie temat, przynajmniej ja bym tak zrobił.
Panowie, Nieco odgrzeje temat,moje auto to E124 Cabrio e320, 93R, mam identyczny problem jak autor tematu, po lekturze postów w tym wątku , już wiem, ze muszę zweryfikować połączenia do moduly sterującego kompresorem tj pin 2 TD czyli sygnał prędkości od strony silnika kontra impulsy z czujnika z kompresora. Jak pisze jeden z kolegów , jest to kluczowe...
Witam, około miesiąc temu został założony mi zestaw Hisense multisplit 10kW z 4 jednostkami wewnętrznymi 2,5kW Mini Apple Pie. Długość instalacji około 28m. Na początku upierali się że nie trzeba nic dobijać gazu ale w końcu niby dobili 30g, po kilku dniach jak robili dolny zestaw dobili jeszcze bo wyszło że za mało i teoretycznie dobili 90g, teoretycznie...
Problem podłączenia sterownika rozwiązałem natomiast pojawił się następny -regulując temperaturę nawiewu na zimno leci ciepłe powietrze a ustawiając na ciepłe leci zimne, czy zawory od regulacji przepływu przez nagrzewnice są różne dla auta z klimatyzacją lub bez klimy -po włączeniu klimatyzacji nie włącza sie wentylator czytałem w innych tematach że...
Kolega ma rację w chłodnictwie jak i klimatyzacji stacjonarnej nie ma po łączeń które potrzebują uszczelniacza Pytanie moje było trochę podchwytliwe. Sorry. Jedynymi znanymi mi połączeniami gwintowanymi w chłodnictwie (klimatyzatory czy VRV to też chłodnictwo a nie żadna klimatyzacja!) Są przyłącza zaworów bezpieczeństwa stosowane we włoskich chillerach....
czy istnieje mozliwosc rozlaczenia klimatyzacji taz zeby nie rozszczelnic systemu No nie bardzo ;) ale jesli ma zawory to mozna czynnik 'zamknac' w jednostce zew. ;) Jaki masz z nia problem ?
Witam, Mam pytanie odnośnie awarii prawdopodobnie zaworu rozprężnego w automatycznej klimatyzacji Peugeot 307 cc z 2006 roku po lifcie. Objawem jego pracy jest charakterystyczne syczenie po włączeniu klimatyzacji, czyli czas na który wtryskiwany jest chyba czynnik do parownika. Zazwyczaj w normalnym trybie pracy syczenie ustaje po kilkunastu sekundach,...
nie jestem pewien jak to jest dokładnie w samochodach, ale wydaje mi się że przed wymontowaniem sprężarki powinieneś odessać czynnik chłodniczy, i dopiero zabierać się do roboty, chyba że są jakieś zawory odcinające.
Kolego milejow z całym szacunkiem, ale w Masterach siedzi Harrison V5. Oczywiście nie podważam Twojej racji,z renówek w większości prułem Sandeny(chyba sd6v12,7v16) i stąd mój post. Nie, no spoko. Tyle,że Sandeny seria V też mają zawory wydajnościowe montowane w płycie zaworowej :lol: Te to padają jak kawki. Pozdrawiam
Zadając takie pytania wnoszę, że w chłodnictwie masz znikome doświadczenie Jeśli chcesz się tym zająć profesjonalnie cienko to widzę - chyba że do roboty zatrudnisz doświadczonego fachowca i przy nim wdrożył się w temat Na początek : -Pompa wystarczy wklepać w gogle i wyskoczy tego mnóstwo Osobiście mam Refco rl8 i taką preferuję ponieważ jest bardzo...
Co w takim razie z używanymi klimatyzatorami? Czy jeśli do wnętrza rurek jednostki wewnętrznej dostała się wilgoć, to wystarczy długotrwała np. kilkudniowa próżnia żeby je przywrócić do stanu używalności? Leży u mnie taki klimatyzator i zastanawiam się czy go do czegoś nie użyć. Mnie to tez interesuje. Mam klimatyzator - elektronika sprawna lecz w...
Z okablowaniem już jest wszystko OK. Traktor nie jest zły ale w Danii go zaniedbali a teraz wszystko trzeba ogarniać zaczynając od klimatyzacji przez wycieki, rozkalibrowany podnośnik, cieknący orbitrol, zużyta pompa hydrauliczna itd. Jeszcze tylko ta klima i podnośnik został :P Jak się okaże w trakcje to zapewne jeszcze sprzęgło zużyte, silnik pracujący...
Jeżeli zawory są zamknięte, to z wszystkich wylotów powinno lecieć zimne. Przy zamkniętych zaworach sprawdź po chwili (przy pracującym motorze) temperaturę węży w okolicy zaworów. Jeżeli są gorące - znaczy zawory przepuszczają. Możesz wąż przy zaworach zacisnąć ręcznym imadełkiem. Jeżeli poleci zimne powietrze - znaczy zawory przepuszczają. W układach...
jak by przeskoczył pasek to by dziwnie jezdził, dzwoniły by zawory albo jakies inne licho. A co z zaworem wolnych obrotów?
Sa dwie opcje nabicia Twojej instalacjji : Zdejmujesz kompresor oprózniasz go z oleju ( wylewasz jak z silnika ) Zalewasz go nowym ( syntetycznym )W instalacjach na stary gaz ( R12 ) za substancje smarujaca kompresor urzywało sie oleju mineralnego natomiast w instalacjach na niby eko gaz czyli tych nowszych ( R134a ) urzywany jest olej syntetyczny....
W otworze wokół obudowy wtyczki jest pieścień Siegera. Trzeba go ścisnąć i wyjąć.
a probowales odpalac silnik i nasluchiwac go bez paskow pomocniczych?? sprobuj... to moja metoda warsztatowa, bez uslyszenia tego stuku cieszko bedzie go zlokalizowac... czesto w tych silnikach padaja popychacze lub zawory maja luzy w prowadnicach, juz to kiedys cwiczylismy... no chyba ze ten stuk wyraznie dobiega od strony rozrzadu...
Taki pomysł byłby wykonalny, ale ilość części potrzebnych do wykonania/dorobienia/przerobienia przyprawia o zawrót głowy i skowyt portfela ;) Klima fabryczna działa następująco: w zbiorniczku masz czynnik chłodzący który w momencie włączenia ustrojstwa zostaje wpuszczony do układu, w którym sie rozpręża. Zgodnie z zasadami termodynamiki pobiera energię...
Hydraulicy mają dyżury, na dole bloku na pewno jest spis ważnych telefonów między innymi do warsztatu gdzie należy zgłosić usterkę ogrzewania, samodzielne upuszczania wody spowoduje jeszcze większy jej ubytek i w końcu całkowite zaprzestanie grzania z powodu braku wody. Woda nie jest samoczynnie uzupełniana a jej braki wynikają iż wczesną jesienią...
to co pisze na niej to jest ilość na cały układ ,a napełnia sie przez zawory do napełniania, jeśli jest to stary układ to należy wpuścić gaz a potem spuścić i odzyskać olej a zarazem sprawdzić ile suściliśmy i wiemy ile dodać
Po wielu godzinach kopania w internecie zdecydowałem się na zestaw 2 x LG K12AH. Wydajność chłodzenia 3 519 W Wydajność grzania 3 753 W Pobór mocy - chłodzenie 1090 W Pobór mocy - grzanie 1100 W Zasilanie 1/220-240 [V] 50 [Hz] Poziom hałasu jedn.wew. 32 dB Poziom hałasu jedn. zew. 49 dB Wymiary jedn. wew. 911 x 282 x 172 [dł x wys x gł] Wymiary jedn....
Oba zawory zrobiły "psik" czyli ileś tam czynnika jest. Pasek się kręci, ale nie widziałem czy sprzęgło ruszyło i kręciła sprężarka. Po chwili pracy obie rurki gorące. Jak psyknęło to coś czynnika musi być. Pytanie ile, manometry się kłaniają. Jeśli wyłączę klimatyzację rurki się nie grzeją. Dalsze informacje po obserwacji : na trasie klima włączyła...
mam jeszcze pytanie związane z układami które mają sprężarkę ze zmiennym skokiem i elektrycznym zaworem regulującym. rozmawiałem ze sprzedawcą że te zawory wytrzymują do 8 bar. do takich aut zalicza się np cała grupa VAG od czasów golfa V czyli duuuużo aut. czy ktoś to potwierdza?? czy bił ktoś w taki układ więcej niż 8? były jakieś niespodzianki??
prosta sprawa: 1)rurociągi wiadomo - cienka-cienka / gruba gruba 2) kable masz zawsze 3 lub 5 (zalezy czy z grzaniem czy nie) i w wiekszosci podlacza sie zgodnie z numerami w jedn zewn i wewn. 3) problem najwiekszy - po złozeniu wszystkiego trzeba wypapowac proznie w ukladzie i otworzyc zawory w celu uwolnienia freonu z jedn zewnetrznej do ukladu. Moja...
Jeśli po wyłączeniu klimatyzacji w miarę rozgrzewania się silnika leci coraz cieplejsze powietrze z kratek nawiewu, to jest uszkodzone sterowanie ciepłym i zimnym powietrzem, albo klapa lub zawór ciepłego powietrza sie popsuły, nie wiem jak jest w primerze P11 w niektórych modelach są klapy przesłaniające nagrzewnicę, a w niektórych zawory zamykające...
W A4 nie ma zaworu przy nagrzewnicy, regulacja temperatury realizowana jest przez zmiane położenia klap sterujących ciepłym i zimnym powietrzem. Zawory przy nagrzewnicy były w 100 C4. Co do problemu autora wątku to należy zrobić diagnostykę układu climatronic, jeśli nic nie pokaże to sprawdzić, czy nagrzewnica nie jest zakamieniała.
witam sprzeglo sprawdzisz ale to i tak ci nic nie da sprawdz czy jest czynnik odkrec na rurce korek i wcisij zawor badz ostozny jak nie ma czynnika to wszystko jasne a dalej mozesz sie bawic ale potrzebne ci beda dwa zawory na rurki od klimy napuscisz powietrza i szukasz miejsca gdzie ucieka powietrze czyli pryskasz caly uklad woda z plynem i patrzysz...
Witam. Stałem się posiadaczem jednostki zewnętrznej klimatyzacji MCQUAY MLC010B. Teraz pytania, na które szukam odpowiedzi i mam nadzieję, że ktoś mi pomoże: 1. Czy można gdzieś dostać jednostkę wewnętrzną do tej sprężarki? 2. Jak sprawdzić czy sprężarka jest sprawna? Dodam tutaj, że zawory są zakręcone i gdy delikatnie odkręciłem jeden z nich to ulatnia...
Czyżby grzejniki "szły" po sprzęgle a nie bezpośrednio z kotła?To czy ten Tybox steruje? Nie znam dokładnie tych wszystkich DIMów CARów TOpÓw i tego typu dupereli. Nie chce mi się czytać no właśnie .... nie z nam, nie czytałem ale.... kolejna wypowiedziana głupota. Nie wiem skąd wyciągasz takie wnioski, skoro nie masz i nawet czytać się tobie nie chce?...
Może się zapędziłem. Jeżeli to jest 8V i smarowanie wałka jest takie jak w oplu 1.6 8V to gdy zatkasz-przytkasz ten otworek to olej nie ma ujścia poprzez dziury w krzywkach i smarowanie czopów. Zwiększa się w wyniku tego cisnienie na magistrali zasilającej popychacze. Sam ostatnio zwiększyłem ten otworek z ok 1,9-1,95 do 2,5mm. to wszystko dzięki właśnie...
Chciałbym rozwiązać kilka problemów, jak w temacie. Dołączam część projektu, który mam do realizacji. Moje zadanie polega na napisaniu algorytmów sterowania dla klimatyzacji. 1.Falownik, który steruje wentylatorem nie ma zdalnego sterowania częstotliwością. Jest jedynie potencjometr, który ręcznie się reguluje na samym urządzeniu. Mam za to regulowane...
Co do inwertera w klimatyzacji to wydaje mi sie że warto dołożyć trochę pieniędzy bo jednak w późniejszej eksploatacji klima jest oszczędniejsza oraz mniej sie zużywa. Założenie to powieszenie panelu i agregatu na ścianie i połączenie ich elektrycznie i miedzianymi rurkami, które muszą być na końcach rozwleczone czyli utworzone "kielichy" umożliwiające...
Witam Posiadam zestaw do klimatyzacji z demontażu w skład którego wchodzi: - jednostka zewnętrzna Sanyo SAP-CR94EHA z ściągniętym czynnikiem chłodniczym do kompresora (symbol czynnika: R410A), - jednostka wewnętrzna Sanyo SAP-KR94EHA. Wykonałem czyszczenie zewnętrzne oraz podłączenie zgodnie z instrukcją za pomocą przewodów miedzianych w otulinie. Cieńszy...
A czy ja gdzieś pisałem, że ma być 100m³/h? Koncepcja jest trochę inna. W układ chłodniczy nie zamierzam ingerować, kapilara zostaje, dokładam czujniki temperatur parowników/skraplaczy. Układ będzie pracował cyklicznie, 5-10 min z interwałem 1-2h przy nominalnym przepływie rzędu 500-1000m³/h. Jeden taki cykl zapewnia mi wymianę powietrza w...
wilgoc w układzie albo uszkodzony zawor
Wskazówką niech będzie że po podłączeniu zegarów w temperaturze ok 10st ciśnienia s to ok 2-3bar, przy 30st może być 5-6bar w spoczynku.
To w takim razie został zawór. Wymieniłem sterownik klimatyzacji o tych samych numerach i dalej ten sam błąd.
Jak się obawiasz reakcji komputera to daj równolegle przekaźnik do cewki i z niego steruj nowym elektrozaworem. Może podejdzie Ci tam elektrozawór od LPG.
Kolego Sitek332 sterowniki wykonawcze ATR-E znajdują sie za środkowymi drzwiami w suficie za lampami.Sprzęgłem sprężarki steruje moduł 8A4 z pinu nr 2 jak zauważyłeś masą.Natomiast oznaczenia 7,8,A itd.są to adresy poszczególnych modułów i tak modułu kierowcy dotycz adres E,F a 7 dotyczy modułu 8A4.Pod poszczególnymi adresami mogą być zapisane błędy...
Witam.Poszukuję schemat całego układu klimatyzacji do VW T5 Multivan 2009r. Zależy mi na rozmieszczeniu wszystkich komponentów czyli parownik-przód i tył, osuszacz,czujniki, zawory rozprężne itd. Jeśli ktoś dysponuje takim to byłbym wdzięczny za pomoc.
Zrób najpierw diagnostykę modułu klimatronika, podgląd parametrów, a pozniej wymieniaj. A sam czujnik zmienisz bez spuszczania czynnika. Jest pod nim zawór.
Panowie, obstawiam zawór rozprężny klimatyzacji. Czy ktoś pomoże, jak się do niego dostać? Pozdrawiam
Sprawdziłem nowy zawór od Fabii ,przejście jest .
Zacznijmy od tego czy jest tam w ogóle magnes czy nie ma?? Mi się wydaje że tam jest bezzprzęgłowa sprężarka. Spójrz czy wał sprężarki (środek kółka) się w ogóle kręci? Dodano po 2 Jak tam nie ma sprzęgła to do sprawdzenia czujnik klimatyzacji i zawór regulacyjny kompresora ewentualna wymiana tych elementów. Sprawdź jeszcze wcześniej czy prąd dochodzi...
Udało się wyszukać model poprzez serwis.
Alfa Romeo 147 2.0 16V Twin Spark 110kw, jak wymienić zawór rozprężny klimatyzacji ? Gdzie on jest ?
Powiedz gdzie, a we Wrocławiu/okolicach chętnie podjadę, Wybacz, Wrocek to nie mój rejon. Jeśli chodzi o nabicie, nie wiem czy stacja do samochodów obsłuży chłodnicze rozwiązanie, choć przypuszczam, ze tak. Nie miałem nigdy potrzeby w to wnikać. Sam chłodnictwa na co dzień też nie robię, a w razie potrzeby mam znajomego chłodniarza który mi to zrobi,...
Wciśnij zawór czy jest gaz a najlepiej podjedź do serwisu klimatyzacji.
Najtaniej to jak będziesz jeździł bez klimy.
Do dobijania klimatyzacji służy brak obsługi i skraplacze bez lamelek. Do serwisu klimatyzacji służą porty, z których jeden masz na obrazku.
To jeszcze usłyszysz.... kolego MARK-62. Reszcie polecę zmienić fachowca na takiego co umie zdiagnozować układ klimatyzacji a w oplach dodatkowo elektronikę auta. Z nieszczęsnym modułem chłodzenia włącznie. Przecież do tego potrzeba raptem dwóch manowakumetrów za 300 zł. I wiedzy...
Zaczal bym od wymiany oringow na zaworze rozprężny. I wtedy sprawdzać nosem
898 - przerwa w obwodzie sterowanie sprężarki Przyczyny: Ubity zawór. Przerwane kable z modułu do zaworu . Uszkodzony moduł sterujący. Któraś z tych rzeczy nie bangla czas sprawdzać.
Niestety nie ma oznaczenia literowego i dlatego mam z tym zagadkę
Poczekaj z tym do wiosny, będzie łatwiej sprawdzić, poza tym możesz sprawdzić czy chociaż gaz jest w układzie wciskając delikatnie zawór do napełniania.
Kompresor zwieksza wydajnosc do 76% (jakkolwiek te wartosci mozna przetlumaczyc) A cisnienie w ukladzie pozostaje 5 Bar. Uszkodzony (zablokowany) zawór sterujący wydatkiem lub sama sprężarka
Tak, to port HP, dodatkowo możesz potrzebować przedłużki, np w fordach z tak umieszczonym portem nie zapniesz standardowej szybkozłączki [url=https://climapartner.pl/pl/zlacza--...
Sprawdź zawór rozprężny.
astra zawory klimatyzacji zawory andoria pogięte zawory
lustro suficie schemat instalacji elektrycznej simson drukarka laserowa kolorowa
Kod błędu 5Er na wyświetlaczu kotła - co oznacza? Stukanie w dekoderze Orange - przyczyny i rozwiązania