panowie kto mi na chłopski rozum moze wytłumaczyć jak wyregulować zawory w maluchu i podać wartości szczelin pomożecie ?
W maluchu oba gary chodzą jednocześnie. W GMP gdy zawory na pierwszym garze są zamknięte, to na drugim garze oba zawory muszą być otwarte (mijanka) i na odwrót. Z tego wnioskuję, że silnik jest bezkolizyjny i podwieszenie zaworu nie powinno blokować silnika. Jak źle myślę, to proszę mnie poprawić.
Totalnie nie znam się na mechanice, ale kiedyś miałem identyczny objaw w "Maluchu", powodem były podparte zawory.
Jeździłem kiedyś Matizem i z tego co wiem to zawory w tym silniku regulują się same poprzez samoregulatory napędzane olejem z silnika.Jak dawno zmieniałeś olej i filtr? W Matizach nie ma samoregulatorow, reguluje sie nakretkami jak w maluchu.
Woda użytkowa - zawór - wężyk - zawór - woda w CO. Można maluchem jechać do Chin, ale podobno LOT też lata ....
Jeśli luzy są na pewno szklankami można je wyregulować tylko dalej nie będzie wiadomo w jakim stanie zawory i gniazda czy nie są już nadpalone, ponoć przy ciśnieniu jakie mam 9 10 10 10 zawory jeszcze nie są konieczne do wymiany... Napisałem Ja bym zaczął od pomiaru luzów zaworowych, ten pomiar pokaże, czy jest konieczność regulacji luzów (małe luzy)...
Dzięki sprobuje z kluczem do szlifierki bo młotkiem i srubokretem to można dlubac ale w maluchu
Akurat te wszystkie modele dostały słabe zawory. Cienias 900 to silnik stary jak świat bo pochodzi z fiata 600 ,rozwierconego potem do 750 w zastawie i do 900 w fiacie 127.Potem trafił do cieniasa . Miałem ten silnik w swoim maluchu i kręcenie słabo tam wychodzilo,zawory nie były najlepszej jakości. Opel lepsze zaworki,ale jak swojego Lanosa doprężyłem...
A takie buty, robisz po taniości silnik rajdowy ;) trzeba było od razu tak pisać, to że były ustawiane zawory nie znaczy że są ustawione dobrze, powinno się to zrobić na rozgrzanym silniku często w maluchu był z tym problem, objawiało się to nierówną pracą na wolnych obrotach i gaśnięciem na ciepłym silniku. Ale jak pisałem najprawdopodobniej problem...
Miałem coś takiego w moim maluchu choć to historia. Za małe luzy zaworowe. Po nagrzaniu się silnika nie domykały się całkowicie. Dopuki się kręcił to było ok, ale jak zgasiłem i moment postał, to ok. godzinki nie odpalał. Jak wyregulowałem zawory jak ręką odjął.
Samochodem przejechałem 100 km i nic.W czasie spokojnej jazdy jest spoko.Problem się robi przy większych obciążeniach silnika. :D czuje się jak w maluchu z przyśpieszonym zapłonem :D
Zmniejszyłem odstęp między elektrodami w świecach ale to nie pomogło. Po skasowaniu błędu, po chwili pojawił się ponownie. Pojadę sprawdzę ciśnienie w cylindrach i chyba ponownie zlecę regulację zaworów. Jednak pytam dalej. Jeśli nie jest to przyczyna słabej iskry, to może czujnik, który podaje sygnał na cewki jest uszkodzony i dlatego wypadają zapłony...
Jeżeli wymieniałeś membranę i zawory to trzeba było jeszcze kupić i zmienić trzpień (popychacz) pompy to często występujące niedomaganie w maluchu
Zawory kiedy ustawiałeś?
Jeżeli nie zmieniasz oleju co 10000 km to moga w maluchu pozapiekać się dzwignie zaworowe ,wówczas wyskoczą laski popychaczy i zawory nie pracują Sprawdzić można to zdejmując pokrywę zaworów.
no to nadal ma za dużo paliwa, rozbierz delikatnie gaźnik, tylko nie zgub dyszy pod plastikowym dekielkiem jak będziesz odkręcać denko gaźnika, ta dysza trzyma się w tym plastiku i uszczelnia oringiem, może ten oring sparciał i jest nieszczelny, może zawór iglicowy nie trzyma i przelewa komorę pływakową - to jest prosta konstrukcja jak w maluchu i podobnie...
zalezy jakiego masz malucha jesli masz rozdzielacz zapolonu to nie w kazdym innym rodzaju instalacji zaplonowej w maluchu tak Moze przerwa na swiecach zla Ja takze polecal bym sie zajac zaplonem (wyprzedzenie 10 st OWK) i gaznikiem (np plywak moze byc utopiony, moze lapac powietrze do gaznika przez srobe reg wolnych obrotow tam jest oring na tej srobie...
Witam !!! Mam pytanie w jaki sposób ustawia sie zawory w maluch ?? Wiem ze musi byc przerwa 0,25 i 0,20 Dobre ?? Z góry dzieki za pomoc!!
Luzy na zaworach. Toż to silnik, prawie jak w maluchu. On ma popychacze hydrauliczne i zaworów też nie rusza.
Za ciasno zawory - standard w maluchach.
Silnik prymitywny jak w maluchu. Każdy mechanik poradzi sobie z ustawieniem rozrządu bez blokad. Maluch to miał znaki tu ich brak. Co więcej koła nie mają klinów zakładasz jak chcesz. Krzywe zawory i grzybek dobija do tloka. Wloz tam kamere albo sprawdz kompresje / szlelnosc zaworow. Kolejny znawca co silnika nie widział na oczy.
A jeszcze pytanie o głowice czy będziesz musiał lać dodatek czy będziesz miał już wersję do bezołowiowej benzyny (inne zawory i gniazda). Jak wersja starsza na aparacie to do tego cala masa problemów z tym związana. Rozrząd w maluchu to jakieś śmieszne 30 tyś (ciekawe czy współczesne oleje coś są wstanie z tym zrobić na plus). Jakieś zabytki z prądnicą...
a ja kolegów zapytam tak.. mi chodzi po głowie takie same coś ale na silniku od matiza/tico/suzuki swift - jest 3 cylindrowy, tłoki sa ustawione co 120 stopni więc nie będzie efektu sprężania na 2 cylindrach na raz jak jest w maluchu. Są 3mniejsze cylindry - wywalić głowicę - zrobić z grubej blachy i dorobić zawory płytkowe - chłodzony cieczą, - mała...
Cewek do malucha bylo kilka wersji. Część z nich musi pracować z kablem oporowym a część nie. Sprawny kondensator, wyregulowana przerwa na przerywaczu. Iskrę masz w momencie kiedy przerywacz zaczyna się otwierać. Czasami za mocne dokręcenie pokrywy zaworów podpiera zawory. Jak kopci i nierówno chodzi to może pływak zalany albo zaworek w pokrywie nieszczelny.
witam, proponuję podjechać do diagnosty. Ja raz na rok robię pełną diagnostykę i nie mam najmniejszych problemów. Jakieś prace mechaniczne przy maluchu może się opłaca wykonać samemu, ale diagnostykę (czyszczenie i kontrola gaźnika, zawory, filtr paliwa, regulacje itp) to nie opłacalne (koszt ok. 80-90 zł), a można sobie tylko jeszscze bardziej rozregulować.
W tym silniku, to w zasadzie wszytko :D Ale jeśli ścigasz głowicę, to stan gniazd i czy nie są obluzowane. W maluchu potrafiły wypaść :D czy głowica nie jest popękana. Często jest pęknięta w najcieńszym miejscu miedzy gniazdami. Ale akurat to nie jest usterka dyskwalifikująca. Stan zaworów, czy nie wyklepane. Jeśli już zdjąłeś głowicę i zawory, to dobrze...
ok w małej Zastawce to digiplex wygląda dziwnie, ale w Pandzie to już nic nietypowego :) ślady po zaworach ssących są na tłokach widać że świeże, można by w sumie dremelkiem podfrezować tłoki w tych miejscach albo wyfrezować głębiej gniazda zaworowe żeby zawory ssące się głębiej chowały. Głowica pewnie przez tyle lat była już ze 20 razy planowana i...
Też miałem taki problem. Jak zimny odpałał na dotyk. Ciepły wogóle nie wchodził od razu na obroty tylko sie dusil i dopiero po przegazówce jakos chodził. Moim zdaniem to normlane w maluchu ale sporo mi pomogła wmiana świec z ISKRY na Champion - drogie te Championy ale warto!!!! Pozdrawiam
Potraktowałem zawory od malucha kamieniem szlifierskim żeby wyczyścić z nich syf, i choć ich nie zjechałem jakoś znacząco, to chyba to był błąd. W związku z tym mam dwa pytania: -czy na pewno to był błąd? -jak i czym czyścić zawory a później polerować? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Krótszego łańcucha rozrządu niż w maluchu nie widziałem i rozciągnięcie nie wpływa na fazy rozrządu! Owszem, wymienia się, bo maluch nie ma "prawdziwego" filtra oleju i nie chroni tak przed opiłkami w przypadku "zmielenia" kółek rozrządu. Luz łańcucha wyczuć jest bardzo łatwo podkręcając w lewo-prawo kołem pasowym, wyraźnie czuć opór od wałka rozrządu....
Szczerze mówiąc to ja bym głowicę zrzucił. Tam masz rozrząd na popychaczach więc rozrządu nawet nie będziesz ustawiał. Wypucować głowice skontrolować dać do planowania można zrobić próbę szczelności na naftę skontrolować przylgnie jak będzie trzeba to dotrzeć zawory na "wiertarkę i wężyk paliwowy. Skontrolujesz od razu gładź i kanały cieczy chłodzącej...
Wykręć świece i połóż na głowicy. Zakręć rozrusznikiem i ma być iskra. Sprawdź czy w przewodzie na gaźniku jest napięcie, a najlepiej jakby ktoś włączył zapłon, a ty posłuchałbyś czy otwiera się zawór. Jak jest iskra i paliwo to musi odpalić.
Sprawdź czy pokrywa zaworów nie jest zgnieciona przez nakrętki i czy prowadnice zaworów wydechowych prawidłowo wystają nad głowicę. W przegrzanej głowicy prowadnice wydechowe się zapadają i mogą poruszać się razem z zaworem. Luzy zaworowe to podstawa. NIe wiem jak było z silnikami malucha i benzyną ołowiową. Jeżeli silnik skonstruowany na beznynę ołowiową...
Na początek zaślepił bym system EVAP czy zawór nie przepuszcza. Może pojawić się CHECK ENGINE ale jak znaczenie odpalać normalnie to zawór nieszczelny. Najczęściej zasyfiony drobinkami aktywnego węgla . Wtedy wymiana i dla zabezpieczenia nowego zawory filtr paliwa z malucha (taki przezroczysty) tak by drobinki z zasobnika EVAP nie zabiły go za szybko.
Osobiście nie oglądam się na żadne normy, tylko zabezpieczam jak mi rozsądek nakazuje: zbiornik z mamką jest takwyliczony że "maluch" wytrzymuje więcej niż duży np. odpowiednio: 10 at i 6 at, i przeważnie daję zawór 6 at i 3,5 at i robię taki "idiot system" napełniania, że zład c.o. napełnia się ciepłą c.w.u. to z pozoru bez sensu, ale ma zapobiec sytuacji...
Siema. Maluch już naprawiony. Przyczyną była odziwo pompka paliwa. A nie żadne zawory ani gaźnik. Pozdro.
Akurat Maluch ma powrót paliwa do zbiornika. Przepraszam za nieprawdziwą informację - dawno w Maluchu nie grzebałem. Jest to chyba związane z małym gaźnikiem i mniejszą siłą potrzebną do „przegwałcenia” zaworu iglicowego. Ciekawe tłumaczenie, nie wystarczy lżejsza sprężyna w pompie? W silnikach zaburtowych 5-6KM też są takie pompy a tam...
le miałem ten sam problem z podłogówką dwa poziomy Ile pętli i jak długie, bo to że 200m2 niewiele mówi. Dodano po 1 zasilania za zaworem termostatycznym Naprawdę zrobiłeś to na termostatycznym, a nie na 3D z napędem? Podaj ile masz tych sekcji. Z jednej strony Pompa Ciepła (mercedes), z drugiej stary maluch (zawór termostatyczny)?
na początek wyregulował bym zawory świece po wykręceniu jak wyglądają?
w momencie kiedy zawór jest całkowicie zamknięty Ale w którym momencie jest on całkowićie zamknięty jestem dopiero począdkującym 15 letnim mechanikiem :) Wtedy kiedy jest moment zaplonu czyli kreska do na kole pasowym jest na 0st na znakach obudowy.Problem bedzie w tym silniku bo akurat wtedy oba tloki sa w GMP ale prawdopodobnie na jednym cylindrze...
Dziękuję za fotki. Niestety na tym elemencie z prostokątami o które zaczepiają się łapy szarpaka nie ma tego trójkąta. Doszedłem do wniosku, że najprościej będzie jak wyreguluję zwory w następujący sposób: - pokręcę magnetem (ręką po uprzednim zdjęciu obudowy) i ustalę (górny martwy punkt - będę kręcił do czasu wystąpienia iskry, - rozpocznę regulację...
Można na tym jednym zaworze przejść na ręczną regulację. Sprawdzić czy konik będzie pasował od malucha lub BISA, laska i szklanka to już nie problem dopasować.
Jak już jeden z kolegów napisał.W maluchu bardzo ważnym czynnikiem jest dokładna regulacja luzów zaworowych za pomocą szczelinomierza.W Twoim przypadku luzy na zaworach są za małe i silnik po dłuższej jeżdzie uzyskuje właściwą temperaturę a żle wyregulowane zawory wskutek temperatury silnika częściowo otwierają się i silnik traci sprężanie.Po ostygnięciu...
Witam.Ja też mam taki problem (Renault) przy większych obrotach dzwoni jak w maluchu zużyty łańcuszek rozrządu.Ustawiałem zapłon bo też myślałem że jest za wczesny a tu..... klapa.I co wy na to?.Ale w twoim przypadku jestem za regulacją zapłonu bo na pewno to nie jest kwestia hydrauliki bo było by słychać na wolnych obrotach też dzwonienie.Pozdro
Witam mam problem zaprowadziłem do machera a3 1.8 T aum 2001 rok miał zmienić turbo i wgrać mapę na 220 km , postanowiłem samochód odebrać bo już długo stał i ciągle jakieś czujniki padały , teraz auto na wolnych obrotach ledwo wchodzi do 4 ty jak trzymam dłużej gaz to zaczynają spadać z tych 4 ty coraz niżej i zaczyna mrugać check wchodzę w vcds i...
Sprawdż poprawność regulacji zaworów.Jest to bardzo ważna sprawa aby tę czynność regulacji wykonać zgodnie z instrukcją i o właściwych luzach zaworowych.Jak bez szczelinomierza ustawione są luzy i jeżeli są one za małe po nagrzaniu się silnika zawory pozostają w stanie otwartym i silnik zdycha aż do czasu kiedy silnik ostygnie i ponownie udaje się odpalić.Silnik...
Witam, mam problem z ustawieniem zaworów w moim garbusie z 1995 roku wersja Mexico. Głowica w nim jest po modyfikacjach fabrycznych tj. wsadzono w nią hydropopychacze oraz jest oddzielna regulacja na klawiaturze za pomocą śrubki z kontrą (jak w maluchu). Znajomy mechanik powiedział aby zredukować luz na klawiaturze do zera plus jeden obrót. Wolał bym...
Nie wiem jak to jest dokładnie w fiatach ( ostaniego miałem jakieś 15 lat temu:D PF 125, przed nim kilka maluchów) tam była mechaniczna pompka i jak zawory się wyrobiły to nie trzymała paliwa. Tu z elektrtyczną może być podobnie - pewnie w samej pompie jest zawór zwrotny - możliwe że już nie trzyma. A temperatura ma wpływ na takie"trudne styki" - co...
Wylacz pompe i pozwol grawitacji robic swoja robote i za darmo. :-) Jakoś nikt nie potrafi zrozumieć, że montując termostat pokojowy chcemy ( ja i Martinoss ) go zaprogramować i zapomnieć o regulacji temp. w mieszkaniu. Nie uśmiecha nam się codzienne/conocne grzebanie przy termostatach grzejnikowych. A rozwiazanie jest proste, wywalic pompe i zawory,...
http://obrazki.elektroda.net/51_12646332... http://obrazki.elektroda.net/55_12646333... http://obrazki.elektroda.net/50_12646333... ----------------------------------------... dzis dostałem nie typową prace domową w szkole od profesorka (Wyposażenia samochodowego) , chodzi dokładnie o ustawienie zapłonu w Fiacie 126p (Maluch)....
W maluchu był regulowany czujnik podciśnienia na zasadzie styku. W maluchu, ale tylko z elektronicznym zapłonem, czyli w wersjach el i elx. Ten układ był adaptowany z cc700. Tam faktycznie był przełącznik podciśnieniowy. Co do przepustnicy w układzie wylotowym, to jeszcze raz NIE. Widziałeś kiedykolwiek zawory z układów wydechowych? Takie znajdziesz...
Nie było by tego problemu jak bym w maluchu miał instalację poprowadzoną zgodnie ze schematem. Ten maluch jest pożeniony z kilku i to widać nie tylko po przewodach. No cóż.. problem elektrozaworu rozwiązałem - porozcinałem wiązki i znalazłem przerwę w przewodzie. Wymieniłem go i sam zawór działa juz. Problem jest niestety gdzie indziej dalej ponieważ...
Witam. Jeżeli była odkręcana pokrywa zaworów, to zdarza się , że z powodu zbyt mocnego jej dokręcenia zawory pozostają otwarte. Zdejm pokrywę i sprawdź luzy zaworowe oraz dokonaj próbnego rozruchu bez pokrywy. Pozdrawiam.
Jest tak, że w nowym silniku instalacja gazowa wręcz wydłuża żywotność jednostki napędowej. Przy zużytym silniku gaz (jako czystsze paliwo) oczyszcza silnik z wszelakich nagarów i osadów i stąd bywają problemy że "silnik się rozszczelnił". Jeśli mieszanka nie jest za biedna to gaz nie nadpala zaworów oczywiście jeśli nie przechodzi się na zasilanie...
Z mojego doświadczenia wynika że w przypadku palenia malucha na zimno, a na ciepło nie uszkodzenia należy szukać w głowicy. Przeważnie są to nieszczelności lub uszkodzenia zaworów, lub pęknięcia głowicy między zaworami, również luzy na prowadnicach zaworów. Temat takiego palenia malucha przerabiałem już kilka razy. Koniecznie sprawdź luzy na zaworach...
Są tanie zawory które w całości przyciąga magnes, są takie co trzonek przyciąga magnes a grzybka już nie i takie zwłaszcza wydechowe których w całości nie przyciąga magnes. Maluch miał zawór wydechowy płaski a trzonek był zgrzewany z grzybkiem. Zastanawia mnie jak zrobiono jednorodny zawór tak, że trzonek przyciąga magnes a grzybka już nie. Wraz z benzyną...
Byś miał porównanie - to jakbyś Maluchem ciągnął wagon węgla - niby się da ale jakim kosztem i jak bardzo jest to efektywne? Zakładając, że zapotrzebowanie na ciepło dla -20 wynosi 10,8kW to średnio w sezonie będzie potrzebował poniżej 5,4kW, więc dla kotła 12kW jest to poniżiej 50% mocy maksymalnej, więc analogia z Maluchem i wagonem węgla jest naciągana....
WItam. Słyszałem kiedyś od takiego znajomego, że jego kolega, mechanik z zamiłowania przerobił silnik w maluchu, dodając do niego właśnei wtrysk wody. Po wyregulowaniu udało mu się zejść ze spalaniem do ok 4l/100km, silnik był dużo mocniejszy, ale nie pochodziło mu to za długo. Silnik zaraz mu się rozsypał. O ile pamiętam działało to tak jak napisał...
Czasem naprawdę czegoś nie rozumiem. Paliwo nie zostaje spalone w komorze, lecz w tłumiku, gdy w końcu dostanie ognia z kolektora wydechowego. I nie jest to wina gaźnika, że nie jest spalone, bo cały czas jest owe paliwo podawane. Zanik iskry, spóźniony zapłon powodują takie objawy. Niedowiarkom proponuję przejażdżkę autem na benzynie i na czwartym...
Tylko że często zawór EVAP (tak to zawór N80) uszkadza się od drobinek węgla aktywnego które to wydostają się ze zbiornika systemu EVAP i sama wymiana zaworu jest rozwiązaniem na krótką metę bo zaraz te drobinki blokują nowy zawór . Rozwiązania są dwa wymiana zasobnika EVAP przewodów i zawory lub zastosowanie filtra przed zaworem EVAP tak by zatrzymać...
To po co w takim razie stosuje się próbę olejową? Na mój um po to, aby wstępnie ustalić przyczynę spadku kompresji. Przy nieszczelnych zaworach przy takiej próbie nie ma wyraźnego wzrostu kompresji, bo olej ich nie uszczelni - przykład 3 i 4 cylinder cyvica. Natomiast przy szczelnych zaworach wlany olej rozlewająć się na pierścieniach chwielowo je...
ale taki siwy dym szedł że nic nie było widac. Też kiedyś mi leciał ale czarny dym, że nic nie było widać jak pomyliłem dystrybutory i nalałem ropy do malucha :) Ale był power, zawory tak tłukły myślałem, że silnik wyskoczy. A te kopyto... :D
sprawdz czy swieci sie swiatlo wstecznego biegu a nastepnie zasilanie zaworka gaznika , w pewnej serii Maluchow nad skrzynia byl polozony przewod zasilajacy te obwody i czasem przy szarpnieciu i udezeniu skrzyni w podloge przecinal sie i i takie byly tego objawy moze tez byc wydmuchane serduszko"" pod gaznikiem ,albo brak luzow na zaworach . nawet mialem...
Może być bo żeby uzyskać odpowiednią moc (moc w maluchu to fajnie brzmi :D ) trzeba wcisnąć więcej "gazu" a przy tak niskiej kompresji są większe straty. Wykręć świece i wstrzyknij strzykawką trochę oleju( gęstego) najlepiej przekładniowego (do skrzyni biegów) następnie w miarę szybko wkręć świece i spróbuj zapalić. Jeżeli to od kompresji to powinien...
OK podam Ci wszystko jutro bo mam druk z komputera z diagnostyki jeśli Ci jeszcze potrzebne heh. Ale musze go jeszcze poskręcać bo myślałem że rozrząd jest przestawiony bo niemogłem zaworów ustawić bo były wszystkie zamknięte ale nie jest przestawiony jutro go skręcam i ustawie zawory. Może sie uda. PzdRo.
no dzięki za link do tego tematu z silnikiem do malczana ale ten temat wogóle mi jest zbędny ,ponieważ ja chce zrobić projekt zaworów ,które będą odpowiednie,żeby były ani za małe ani za duże.A tam są zawory ,które wogóle nie nadają sie do malucha i jego średnicy tłoków:) ZAWÓR PŁYTKOWY czy zda egzamin? http://imageshack.us/photo/my-images/138...
Ja swój kompresore, jak już wspomniałem kupiłem za 30 zł na giełdzie samochodowej w Lubiniu. w tej chwili mam do sprzedania jakaś małą sprężarkę kompletną i znajdzie się kilka gołych kompresorów. A kiedys widziałem ciekawy pomysł przerobienia na srężarkę silnika z malucha. Wsystko jest: zawory, pompa olejowa... Można nawet zwiększyć wydajność otwierając...
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Ale jeszcze jedna sprawa przy ściąganiu zaworów rozwaliłem coś przy zaworach ssących wysypało się coś jakby ceramicznego. Co to było ??
saskia i giepetto , zaraz nie dość że dostaniecie po stosownej nagrodzie, to jeszcze wyślę was z powrotem do szkoły. Wykręćcie świece z malucha, ew. podwieście zawory w pozycji półotwartej - drgań silnika praktycznie nie będzie. Czemu? I nie ma to żadnego związku z wyważeniem czegokolwiek.
Moze to jest skutek spadku ciśnienia na chłodnicy, ale wtedy musiał by być ok 0,3bara, a nie 0,1 bar. Tak na chłodnicy i rozdzielaczu. Poza tym, tak czytam z doskoku, do odszraniania instalacja powinna mieć zawór regulacyjny KVL na ssaniu sprężarki. Wogóle każdy udaje, że zawory stałego ciśnienia skraplania, ssania, parowania nie istnieją, bo co- drogie.....
Witam forumowiczów;) mam problem z maluchem mojego Dziadka (126p fl), otóż od pewnego czasu samochód gaśnie w czasie jazdy-zazwyczaj na skrzyżowaniach lub podjazdach. Wygląda to tak, że w momencie dodania gazu silnik jakby się dławił i jego obroty od razu spadają, a potem trudno go zapalić. Wymienione są popychacz i pompka paliwa, cewka wys. nap., zapłon...
No też mi sie wydaje że jak kolega dał radę rozkręcić stacyjkę i poczyścił styki i zmostkował kable odpalił i pojeździł to taki cienki jak sik węża to on nie jest Jestem ciekaw co powie nasz GURU pan inż.tech.dr.hab. GOLDWINGER na ten typ schorzenia w maluchu. Ja obstawiam na zły kolor elektrolitu w akumulatorze lub ew. za wysokie ciśnienie w prawym...
Z ośki cieknie tylko w czasie pracy i skapuje chwile po wyłączeniu, jak pompa stoi to nic nie cieknie. Z napowietrznika nic nie cieknie, jest zapaćkany takim nalotem rdzawym i białym. ten biały to myślę, ze od wody wiec pewnie kiedyś ciekło. Wiem, wiem że to się lubi urywać, kiedyś sobie tak ukręciłem odpowietrznik hamulców w maluchu choć chyba jest...
Sprawdzałeś pompe paliwa ? Wygląda to tak jakby układ paliwowy łapał lewe powietrze lub ładował paliwo z kropelkami wody. Sprawdź przede wszystkim: - jeżeli chodzi o pływak w gaźniku to czy nie jest dziurawy - aparat zapłonowy - luzy na zaworach - stan głowicy (szczególnie pod kątem szpilek ) Co do regulacji pływaka masz wszystko opisane w załączniku...
sprawdzisz, a się przekonasz ;) ja dużym Fiatem jeździłem pół na pół z ropą i jeździł, a maluchem to nawet na samej ropie i jak był gorący to chodził, tylko się go zgasić kluczykiem nie dało (tylko zaduszając) i odpalać nie chciał (musiał na benzynie) ale takie były czasy, że trzeba było sobie radzić :) no i na denaturacie też nie chciały jeździć ;)...
A dlaczego miałby nie zadziałać. Nie miałem do czynienia z takim zaworem, ale wydaje mi się, że taki zawór jest tak skonstruowany, ze powinien być stale otwarty, jak tylko nie ma ciśnienia pompy (pompa nie pracuje), które powodowałoby jego zamknięcie, ale to tak na marginesie. Samo otwarcie zaworu nie starczy (zresztą wyłączona pompa wirowa też nie...
ludzie zapomnijcie o tym i tyle żeby samochód nagrzać szybko w zimie[wnętrzecała buda to blaszany radiator]trzeba nie 250 wat a 2500wat,i nie mówimy tu o ciepełku a o złamaniu temperatury ,wszelkie kombinacje z prądem to utopia -prucz grzałki fotela trzeba kombinowac inaczej ,np. wykorzystać temperature spalinczyli zmodyfikować rure wydechową -płaszcz...
Maluch także bez zasilania świec zgaśnie - to silnik benzynowy i potrzebuje iskry za zainicjowania zapłonu. Akurat w to jeszcze można uwierzyć. Maluch, chłodzony powietrzem, silnik przegrzany, zawory wylotowe rozgrzane prawie do czerwoności, benzyna z dodatkiem jakiegoś "zajzajeru" :) i samozapłon gotowy. Ale tutaj bardziej od liczby oktanowej miałaby...
Też tak myślałem powymieniałem filtry ponownie uszkodzone urządzenie nadmiarowe w zbiorniku wymieniłem, wężyki dolotowe i powrotne paliwa z pompy wymieniłem na przeźroczyste wymieniłem membranę na ręcznej pompce przy filtrze pompa uszczelniana w zeszłym roku. Nic nie cieknie nie kapie dołożyłem nawet dodatkowy zawór zwrotny na układzie paliwowym. Pompę...
Przyczyny unieruchomienia silnika w maluchu z jakimi się spotkałem: - przebita świeca, - uszkodzony przewód wn, - uszkodzona cewka, - urwane kółko zębate w aparacie zapłonowym, - uszkodzony przerywacz, - uszkodzony kondensator, - zapchane dysze w gaźniku, - urwany pływak w gaźniku, - zapchany smok ssący w zbiorniku, - zatkane odpowietrzenie w zbiorniku,...
Pamiętasz stare gruźliki citroena 1.9d czy maluch?Tam wcale nie było uszczlniaczy. :D Ale nie zwróciłeś uwagi na to że całe złącze prowadnica/zawór trochę inaczej wyglądało. Dodatkowo prawdopodobnie było to wszystko ciaśniej pasowane. A co do głównego wątku - tłoki do wierzchu, silniki Daewoo trwałością raczej nie grzeszyły.
Znów odświeżamy temat:) Czytałem wszystkie posty i wpadło mi do głowy, że nie trzeba wyważać otwartych drzwi. Można do stworzenia silnika parowego wykorzystać na przykład silnik od malucha. Trzeba tylko przerobić rozrząd, żeby zawory sie inaczej otwierały- raz jeden cylinder sie napełnia raz drugi. Być może należałoby powiększyć skok zaworów i zmniejszyć...
Sprawdź poziom paliwa, zawór iglicowy i wyczyść gaźnik. W PF gaźnik jest prosty, jak budowa cepa. podkładka termoizolacyjna też lubi spękać, ale wtedy silniczek się dusi, ale jakoś chodzi, a tu dysza główna nie dostaje paliwa, więc albo brud, albo poziom. Jak pamiętam, to ta dysza w 126 dostaje paliwko z samego dna komory, więc raczej to pierwsze. Możesz...
Jak wyjmowales aparat to znaczy ze tam masz problem.....Silnik ustaw tak by znaki na kole byly zgrane. Wyjmij aparat zaplonowy ,zobacz gdzie jest kabel wysokiego .od pierwszego cylindra. Powinna byc tam wycisnieta ,,1,,.(Na kopolce).Zdejm kopolke ,jesli sie nie myle to na aparacie w miejscu przylegania kopolki jest naciecie ktore nie pozwala na obrot...
wcale nie trzeba silnika 7 kw wystarczający jest 2,2 rozrusznik w maluchu miał 500 watt i jakoś kręcił całym sinikiem na 700 rpm a dobry maluch miał na rozruszniku cisnienie spręzania 11 bar więc spokojnie żeby rozruch był łatwy trzeba zrobić odme czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej, wtedy nie ''dusi'' sie przy ruchu tłoków w dół. Dodano po 11 no...
Jak sobie czytam te opowieści o maluchach, fso, czy poldkach, to muszę stwierdzić, że miałem nudne życie, albo mam takiego farta, że trafiałem na w miarę solidnie wykonane egzemplarze, że w zasadzie poza tym co fabryka (dtr) chciała, samochody nie robiły mi kawałów. W pierwszym maluchu - przebieg 65 tys.km, poza wymianą dwóch par przegubów elastycznych...
Ciśnienie wypchalo zalegający ojej w cylindrze? Jego nie powinno tam być. Olej był do koła otworu do wkręcania świecy. Tam są takie tulejki i w nich są świece i tam był olej. Dziwne żeby komuś się wlał bo wlew jest wcześniej. Oleju z cylindra raczej nie wypchało, bo go tam nie ma w takiej ilości, a poza tym musiałbyś mieć luźną świecę na tym cylindrze....
gromleon , nie denerwuj się na LAMBDA , bo on rzeczowo się pyta o to jakie jest wyprzedzenie na wysokich obrotach, ono się zmienia (zwiększa) w pewnym zakresie ze wzrostem obrotów. Spalanie stukowe nie wystąpi nawet na wysokich obrotach, jak silnik jest bez obciążenia. To tak dla wyjaśnienia. A teraz do meritum. Z tego co piszesz wygląda to na układ...
gromleon się trochę myli bo silnik malucha jest bezkolizyjny tzn nawet jeśli zawór max otwarty to tłok i tak go nie dotknie a jak sam zauważyłeś podczas kręcenia wałem oporu nie poczułeś więc wszystko ok
najgorsza jest regulacja zaworów- trzeba to robić od czasu do czasu. regulacja w suzuki robi się płytkami i to jest problem. w polo jest hydraulika i dlatego odpada regulacja ale... suzuki jest bardziej niezawodne. jak bedizesz dbał o samochód (przeglądy lpg co 10-15 tys- co najmniej wymiana filtrów to max 80zl ) i lał dobry gaz to śmiało bierz suzuki....
ludzie.w silniku 4-cylindrowym przeskok iskry na każdym cylindrze następuje co 4 obroty tj. 3000obr/min / 4 =750 przeskoków iskry / 60 sec = 12,5 czyli 12,5Hz. Co innego w maluchu z przerywaczem mechanicznym bo tam iskra na każdym z cylindrów jest w tym samym momencie i co jeden obrót wału z tym, że jeden tłok jest w stanie pracy a drugi w stanie wydechu...
Z wałkiem rozrządu nigdy tam nie było kłopotów, głowica tez nie pękała. Gdzie ci dawni fachowcy, gdzie? miałem kiedyś malucha, głowica była wymieniana bo pękła pomiedzy zaworami wałek był też zmieniany bo był podtarty i przebierał przez to na wolnych obrotach
Witam Już od kilku lat maluchem nie jeżdżę, ale może coś podpowiem. Moim zdaniem to kolega ma za mało paliwa i mieszanka jest tak uboga że ledwie na ssaniu można coś zachełtać. Jak kolega skończył benzynę to po pierwsze układ pompy paliwowej się zapowietrzył a po drugie pociagnął sporo syfu z dna zbiornika. Może warto byłoby przy tej okazji zmienić...
Na jednej śrubie lepiej nie próbować bo wyrwie mocowanie tłumika do bloku 2x M8 + 2x M8 i wtedy dopiero jest kłopot bo chcąc to nagwintować na większy wymiar trzeba rozbierać cały silnik, jak masz głowicę to gdzie są koszty ? można nawet zrobić głowicę która jest przy silniku , po ściągnięciu głowicy można gwintować " na wylot" nie do końca żeby zakleszczyć...
Witam. Kolega posiadający w/w autko prosił bym zapytał, czy autko to ma głowicę na tylę mocną, by mógł lać bezołowiowa, bo obecnie stosuje dodatek do paliwa, "zmiękczający" ją, nauczony przestroga z malucha, jak lał no Pb do malacza, to zawory padły. A jak sam mówi jest to dość irytujące. Z góry dzięki. Charade 93r 1.0 gaźnik
A tak przypadkiem nie grzebałeś w zaworach. Jak są ciasne tez nie odpali. Napisz dokładnie jaki Masz zapłon.Bezstykowy zapłon w maluchu nie ma aparatu zapłonowego.W lewej części komory silnika jest moduł i cewka.
Ja miałem malucha z 86r i przejechałem na nim kilkanaście tyś i nic mu się nie stało. Z tego co pamietam wszystkie maluchy z rokiem produkcji po (podajże 86r.) były przystosowane do paliwa bezołowiowego - utwardzone gniazda i zawory. Nie ma więc problemu by na niej jexdziły roczniki z lat 90 :).
Być może to z FSO/Polonez, tego nie wiem. W szufladzie było kilka części od "Malucha" więc pomyślałem, że ten zawór również jest od niego ;) Przepraszam za słabą jakość zdjęć ale może coś zobaczysz ;) z tego co pamiętam był lekko 'przypalony', tzn. widać było takie niebieskawe przebarwienie. http://obrazki.elektroda.pl/6604481800_1...
Ja bym stawial na zbyt mala lub brak luzu na zaworach bo z tego co piszesz to zjawisko wystepuje na cieplym silniku. Sprawdz sobie przerwy na zaworach wydechowych 0,25 a na ssacych 0,2. Czynnosc bardzo prosta w maluchu do wykonania wystarczy znak na kole pasowym ustawic ze znakiem na bloku i sprawdzic luz zaworach. Jak ustawisz znaki sprawdz ktora para...
Zapotrzebowanie na sterowanie zbiornikiem C.W.U. rośnie z dnia na dzień. Kiedyś miałem okazję coś podobnego zrobić ale niestety nie miało to sterować pompą bo była jedna wspólna dla obydwu obiegów..Czemu więc nie sterować zaworem odcinającym dopływ wody do wężownicy..działa na podobnej zasadzie jak powyższy sterownik z tym że mierzy temp. cwu oraz temp....
rozrusznik maluchu tuning maluchu zwarcie maluchu
usunąć wirus malware ariston wyłącznik drzwi nvidia sterowniki karty graficznej
Prostownik niesterowalny dwupołówkowy z odczepami transformatora i tranzystorami Najlepsza lutownica do precyzyjnego lutowania: Hakko, Weller, Miniware