Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Ty się znakami na pasku nie sugeruj że się nie pokrywają! Tak ma być. Zgodzić się mają znaki kół względem silnika. Ktoś kiedyś gdzieś liczył. Chyba 40coś albo 90coś obrotów by się pokryło, oczywiście zależnie od silnika. Miłego kręcenia. Znaki na pasku są tylko do montażu. Zawory 30/40 +/-5 więc ok. Zresztą większy luz nie jest tak groźny niż za mały...
Według mnie to jest możliwe że pasek się przesunął. Gdyby to się stało w innym samochodzie to napewno wygięło by zawory i rozwaliło głowicę przy takich obrotach. Ale Fiatowski silnik 1.1 to taki wyjątek, że jak się pasek przesunie to nic złego mu się nie stanie. Wystarczy wymienić pasek.
Po pierwsze foto przełącznika, może ktoś wstawił coś innego, po drugie jaka centralka, jeśli w ogóle jakaś jest. Nawet w podstawowej wersji, powinna być kontrolka, dioda, zapalająca się w chwili przełączenia na gaz. Pewnie wyłącznik jest uszkodzony. Teraz możesz jedynie sprawdzić, czy zawory gazowe są zasilane. Jeśli są auto z dużym prawdopodobieństwem...
Słabe mam głośniki w laptopie ale mi to wygląda na część wydechową. Od dawna się to dzieje? Czy stało się gwałtownie?
A podciśnienie jaką ma wartość na wolnych obrotach? Jak tam jest gaz to zawory głowicy potrafią szybko lecieć, bo nie ma hydrauliki i trzeba od czasu do czasu podregulować
Bezkolizyjny to taki w którym przy urwaniu paska rozrządu,minął się zawory z tłokami.
odnośnie automatycznej plandeki dobry pomysł, tylko co wtedy gdy kolektor jest na dachu. Dodatkowe i to nie małe koszty. Zasadza działania podobna do opuszczanej elektrycznie żaluzji. Nie sa to drogie urządzenia. Ja i tak wykonam sam. Co do funkcjonalności to dodatkowo sygnał z przekaźnika w UPSie będzie też wyzwalał opuszczanie. Chodzi o to że jak...
Po wymianie oleju i uzupełnieniu do prawidłowego stanu praca silnika jest w normie. Zostanie mi tylko jeszcze wyregulować zawory na wszelki wypadek.
Głowica zdjęta, zawory delikatnie podgięte bo światło widać i odbiły się delikatnie na tłokach. Głowica do roboty i uszczelkę jakąś grubszą trzeba by zamontować aby go odprężyć. Zastanawia mnie ten wariator, czy faktycznie ma taką możliwość przestawienia się wałka aby nastąpiła kolizja tłoków z zaworami.
Układ WN-kable ,świece cewki,albo za ciasne zawory
Zawory sprawdzałeś?
Zgadzam się czasami się uda że nic nie ulegnie uszkodzeniu ale zawory lepiej sprawdzić.
tylko jesli zatarł by się jeden albo drugi wałek to teoretycznie jak zagrzał dobrze silnik i popracował troche mogło chwycic którys wałek i rozrząd przeskoczył i sie zawory spotkały z tłokami a jak temperatura mu spadła auto juz nie chcialo zapalic bo zawory mial pokrzywione
Źle dotarte zawory lub zbyt słabo.
No mi tempra 1,6 z inst I generacji pali ponizej 9 na setkę. Ewidentnie pali ci za dużo ale nie reguluj sam, zubożysz za bardzo i powypalasz zawory
Mam pytanie , jaki jest problem w tym silniku ze zdjęciem "bereta " , żeby mieć dostęp do zaworów . Sądzę , że zawory są regulowane śrubami na klawiaturze . Czy się mylę ? Pozdrawiam Bardzo proszę o odpowiedź .
Jeszcze zanim zawory sprawdzisz, przy wymianie rozrządu był zdejmowany czujnik położenia wału. Jego ustawienie od koła fonicznego jest b. ważne by "czytał" zębatkę sygnałową na obwiedni koła pasowego. Jeśli nie jest dobrze ustawiony, sterownik nie wie kiedy tłok jest w takim położeniu by podać iskrę. Może tu jest problem? Brak sygnały z CPW wskazuje...
naprawde ciezko powiedziec jednoznacznie co jest, bez podpiecia pod diagnoskop mozna tylko "strzelać" co moze byc, zarowno dobrze mozna powiedziec, że mapa rozjechana przez emulacje sondy na gazie, ale to tylko przypuszczenia, nastepnie moga tez byc za ciasne zawory glowicy
Przepraszam jeśli poczujesz się obrażony - oddaj to komuś do naprawy. To jakby piekarz uczył budowlańca, żeby przekazał mechanikowi, jak się zawory dociera.
Nie kombinuj, zakładaj tak jak jest, wyreguluj zawory i jazda. Nie widzisz jaka tam jest "wielka" komora?
potencjometr przepustnicy podmieniony, zawory regulowane wczoraj, wyregulowane lux.
reguluje sie na zimnym silniku za pomocą wymiany blaszek na odpowiednie;] najlepszym rozwiązaniem bedzie serwis w silniku 16sto zaworowym zawory regulowane są hudraulicznie;) wiec nie wymagaja regulacji
ale dziwne jak silnik zapala to zawory by były pokrzywione
Witam Jaki luz musza mieć zawory w silniku 1,4 8V w Grande Punto
Nie każda morda pasuje do forda ;) dobre auto ale przy zakupie trzeba zwrócić uwagę na korozję.Zawieszenie z przodu praktycznie bezawaryjne to z tyłu trzeba zwrócić uwagę na tuleje wahaczy, można wymienić same tuleje, ale w oryginale występuje tylko jedna tuleja, a zamienniki i są kiepskiej jakości. Korozja wydechu nie istnieje, tylko w silnikach 1.4...
wyregulowane zawory A jakie były luzy przed regulacją? Nie zdziwiłbym się jak byłyby zawory i gniazda do roboty
Zajedź gdzieś na diagnozę i zobacz jakie są błędy może coś go na ciepłym zalewa np. walnięty czujnik temp. I zobacz czy zawory nie sa podparte.
Witam, dostałem do roboty auto Fiat Punto 8v 1.2SX ma już na liczniku 70tyś, zawory są do regulacji ale z tym to nie ma za dużo problemu, problem mam taki że za 50zł jak naleje paliwa robię nie całe 45kilometrów, spalanie jakie pokazuje mi komputerek to od 10 nie raz nawet do 15litrów, nie wiem przez co może tak dużo palić, wcześniej palił w granicach...
dziękuję carrot za cenną uwagę, pojutrze samochód będę miał na kanale i będę walczył z paskiem 129 zębowym. Czy możesz mi powiedzieć czy ktoś inny z forum, czy zawory są regulowane hydraulicznie w punto II 1.2 8V czy też za pomocą płytek? Za pomoc dziękuję
Ciśnienie zbyt małe to raz . Sprawdz rozrzad po znakach ale zdejmij pokrywe i zobaczy czy zawory są na mijance. Bywa że zetnie klin przy dokrecaniu lub odkrecaniu na kole.
Witam. Pozwolę się dołączyć do tematu. Od kilku miesięcy buduje sprężarkę na silniku spalinowym fiata punto 1.7 TD. Przed budową przeczytałem ten temat jak i kilka innych, prawdopodobnie będzie to najbardziej zaawansowana konstrukcja w tym temacie wykonana w warunkach warsztatowych - wkrótce zrobię publikacje w tym temacie. Oczywiście robiąc coś pierwszy...
Nie ma... są tylko klapy kierujące powietrze przez nagrzewnicę albo obok niej. Jak z nagrzewaniem się silnika, powinien osiągnąć temperaturę 90*C po przejechaniu ok 4-5km (przy temp. na zewnątrz ok -10*C). Pamiętaj, że są 2 zawory odpowietrzające - na chłodnicy i na wężu nagrzewnicy. Nagrzewnica oryginał Borletti/Vale czy jakiś zamiennik? Była w zestawie...
Okazało sie że przymarzły zawory dolotowe Takiej bajki to jeszcze nie słyszałem :)
z tymi zaworami bywa różnie ;-) zależy od róznych czynników: jakość gazu, serwis instalacji itp. fiat ma przewagę na tym że w silnikach 1,2 i 1,4 głowice są 2 zaworowe. w najgorszym przypadku remont głowicy bedzie tańszy niż w 16-zaworówce (wypalają się najczęsciej zawory wylotowe). a sama instlka tartarini - sama w sobie nie jest zła. ale potrzebuje...
Witam ponownie, co do przewodów Sentech właśnie o nich myślałem. Miałem je jednak w poprzednim Punto II i padły po pierwszej zimie. Dlatego właśnie pytam o Wasze doświadczenia. Dużo słyszałem też o oryginałach chociaż podobno też były wyjątki. Co do zaworów nic nie sprawdzałem. Autko ma teraz 70 000 i kiedy ma takie okresy to jeździ super. Czasami jednak...
reduktor chyba nie instalacja ma niecały rok na gwarancji, przejechane 12 000 km, zawory delikatnie na zimnym słychac punto pa przejechane 78 000 km. sam już nie wiem, myli mnie to ze na benzynce jest wszystko oki żadnych dziwnych zachowań, P.s co masz na myśli (wypadanie zapłonów) rzuca tylko na zimnym na jałowym jak lekko dodasz gazu to wszytko ustepuje...
Zawory rozumiem są samoregulujące i nic nie trzeba regulować? Regulacja płytkowa. Trzeba regulować
Wysokie stężenie HC jak najbardziej świadczy o niesprawności układu zapłonowego lub zbyt bogatej mieszance paliwowo-powietrznej. Auto bez problemu zapali na 3 cylindrach i będzie jechać, w przypadku tego silnika nawet nie zauważysz różnicy w pracy silnika na wolnych obrotach. Jak słychać prrrr to możesz mieć jeszcze zawory do regulacji. Zakręć gaz i...
Tak spytam - zawory dobrze wyregulowane? Nie za ciasno? Na logikę - po rozgrzaniu (kilka km) któryś zawór ze ssących może się nie domykać i zapłon idzie w dolot.
Rozbierz oba zawory i zobacz czy bez tloczka działa poprawnie. Wyciek fazy cieklej też może powodować problemy.
Ok dzieki koledzy na początek faktycznie sprawdze na tych starych kablach i świecach jeśli będzie to samo to moze faktycznie ta cewka.. Zawory wątpie bo nic nie klepią.. będe szukał usterki
Witam mam taki problem z fiatem punto I mam już słabe zawory oczywiście poprzez jazdę na gazie. Mam oczywiście drugą głowice w super stanie która nie jeździła na gazie tylko to jest głowica z fiata seicento o tym samym motorze. Wszystko prawie pasuje wszystkie kanały się zgadzają po za jednym mankamentem. Punto ma czujnik ciśnienia oleju zamontowany...
aha dzięki kolego jutro zajrze do pompy paliwa czy to z punto czy seicento moze cos na niej pisze,ale najchętniej to zmierzył bym cisnienie jakie daje sama pompa tylko niebardzo wiem jak to zrobic gdzie podczepic sie manometrem?Czy na koniec przewodu od pompy podczepic manometr w obiegu zamknietym i sprawdzic do ilu maksymalnie nabije cisnienia? bo...
...tylko pomyśl co steruje tym krokowym i na podstwie odczytu z jakiego czujnika. IAT (czujn. temp. powietrza) ma stosunkowo niewielkie znaczenie, dużo istotniejszy jest ECT (czujn. temp. silnika) ale gdyby znacząco zaniżał temperaturę silnik miałby podniesione wolne obroty - dla tego silnika mają one wynosić ok 850 obr/min. Kiedy ostatnio regulowałeś...
a czy powinien być jeden czy dwa zawory EGR tzn na ssaniu i na wydechu? Bo zrozumiałem po dzisiejszym badaniu na dwóch komputerach przez trzech "fachowców" że jest jeszcze jeden zawór od recyrkulacji pracujący analogowo (ten na ssaniu pracuje tylko 0-1) . Dejacek
Powinna być jeszcze jedna kreska przed GMP i na nią ustawiasz PZ. Jeden obrót wałka rozrządu to dwa na wale korbowym. Zawory na pierwszym cylindrze mają być pozamykane(koniec sprężania) , na trzecim przejście zaworowe( koniec wydechu)
Nie no mam nadzieje że aż tak źle nie będzie. Postaram się odwiedzić mechanika jak najszybciej. Tylko trochę mnie to zastanawia. To możliwe żeby od tak po prostu nagle zawory się rozregulowały? Wcześniej nie było żadnych objawów. To stało się nagle.
Niestety nie. I jeśli nie regulowałeś przez te 160kkm możesz mieć już "kwiatki" na zaworach
Dziękuje za podpowiedz jutro zaczynam walczyć dalej,mam nadzieje ze wydłubie tą pokrywę a na zawory nie ma szans żeby były całe ? a poleciały tylko dzwigienki zaworowe ,robiłem tak w punto
punto zawory grande punto zawory zawory andoria
naped elektryczny roweru sprawdzenie hydrostatu electrolux denon migaj
piekarnik samsung odczyty kodów radio
Przetwornik 1/2.7" vs 1/2.9" - który lepszy? Problem z białym paskiem na wydruku PGBK w Canon TS8350