Sprawdż serwo/membranę/ i zawór zwrotny przy serwie
Uszczelniacze zaworowe lub nie spasowane zawory.
Tak moga sie spotkac ale to wszystko jest zalezne w jakich warunkach doszlo do zerwania paska i czy pozniej bylo krecone. Mialem przypadek jeden ze sie nic nie stalo ale tez sie spotkalem z sytuacja ze nawet tloki poniszczylo.
Kiedy regulowałeś zawory?
Układ WN-kable ,świece cewki,albo za ciasne zawory
Bezkolizyjny to taki w którym przy urwaniu paska rozrządu,minął się zawory z tłokami.
Problemy z odpalaniem? Tu często padały mapsensory. Jeśli jest zmienna faza zaworów to warto też wyczyścić ten zawór w pokrywie.
Zawory sprawdzałeś?
Jest tam zawór nagrzewnicy?
No mi tempra 1,6 z inst I generacji pali ponizej 9 na setkę. Ewidentnie pali ci za dużo ale nie reguluj sam, zubożysz za bardzo i powypalasz zawory
Niestety nie. I jeśli nie regulowałeś przez te 160kkm możesz mieć już "kwiatki" na zaworach
Zawór rozprężny sprawny ?
Zawór od nagrzewnicy czy jest szczelny lub sama chłodnica nagrzewnicy czy nie cieknie płyn
Po wymianie oleju i uzupełnieniu do prawidłowego stanu praca silnika jest w normie. Zostanie mi tylko jeszcze wyregulować zawory na wszelki wypadek.
Dobra bo nie czytałem od początku czyli odpalił . Wymieniali ci jakieś zawory?? Nie są wyższe??
naprawde ciezko powiedziec jednoznacznie co jest, bez podpiecia pod diagnoskop mozna tylko "strzelać" co moze byc, zarowno dobrze mozna powiedziec, że mapa rozjechana przez emulacje sondy na gazie, ale to tylko przypuszczenia, nastepnie moga tez byc za ciasne zawory glowicy
Przepraszam jeśli poczujesz się obrażony - oddaj to komuś do naprawy. To jakby piekarz uczył budowlańca, żeby przekazał mechanikowi, jak się zawory dociera.
To wyczyść również zawór Egr
To masz szczęście, bo w innym samochodzie bys już wymieniał zawory i głowice.
"ładnie" , to za mało ,jak wyglądają testy przelewowe?Zawór regulacji ciśnienia sprawdzony?
Jeśli swiatła przygasają na jałowych obrotach to akumulator może być nie pierwszej młodości. Miałem tak u siebie i po wymianie akumulatora jest ok. Ja bym podmienił sterownik . Pisałeś o czujniku MAP że jak go odepniesz to jest w miarę dobrze a ten czujnik ma wpływ na ustalenie kąta wyprzedzenia zapłonu obliczonego przez sterownik. Masz jakieś logi...
ale dziwne jak silnik zapala to zawory by były pokrzywione
Sprawdź zawór regulacji ciśnienia. Diagnostyka komputerowa.
do sprawdzenia zawór wysokiego ciśnienia na pompie
Jesli uszkodzony był zawór EGR to proponuje sprawdzić kolektor ssący, mógł mieć cały czas pełny przelot do recyrkulacji i zapaskudził dolot. Pozdrawiam
Sprawdż czy zawór nagrzewnicy otwiera sie do końca ,czasem nawala sterowanie zaworem, jest to dość częsta dolegliwość ogrzewania wielu typów samochodów
A podciśnienie jaką ma wartość na wolnych obrotach? Jak tam jest gaz to zawory głowicy potrafią szybko lecieć, bo nie ma hydrauliki i trzeba od czasu do czasu podregulować
(at)mrtomjar oj, ja też miałem ochotę na ta pompkę wspomagania od punto :P A czy do redukcji ciśnienia oleju nadaje się zwykły zawór bezpieczeństwa od co? Ma on gumową uszczelkę i czy za szybko się nie uszkodzi.
Słabe mam głośniki w laptopie ale mi to wygląda na część wydechową. Od dawna się to dzieje? Czy stało się gwałtownie?
Ty się znakami na pasku nie sugeruj że się nie pokrywają! Tak ma być. Zgodzić się mają znaki kół względem silnika. Ktoś kiedyś gdzieś liczył. Chyba 40coś albo 90coś obrotów by się pokryło, oczywiście zależnie od silnika. Miłego kręcenia. Znaki na pasku są tylko do montażu. Zawory 30/40 +/-5 więc ok. Zresztą większy luz nie jest tak groźny niż za mały...
tylko jesli zatarł by się jeden albo drugi wałek to teoretycznie jak zagrzał dobrze silnik i popracował troche mogło chwycic którys wałek i rozrząd przeskoczył i sie zawory spotkały z tłokami a jak temperatura mu spadła auto juz nie chcialo zapalic bo zawory mial pokrzywione
Pytanie mam głupie, gdzie znajduje się zawór zwrotny od pompy paliwa we fiacie grande punto bo podejrzewam, że może być winowajcą przy odpalaniu ?
Elektro- zawór zawsze znajduje sie na butli a przy reduktorze to już różnie Za montujesz pojeździsz jak coś będzie nie tak to przywrócisz do oryginału i po sprawie
Zajedź gdzieś na diagnozę i zobacz jakie są błędy może coś go na ciepłym zalewa np. walnięty czujnik temp. I zobacz czy zawory nie sa podparte.
Witam mam problem z moim punciakiem, jak jest zimny samochód przrerywa skacze na obrotach daje dwójkę wogóle nie idzie troche go poszarpie i dopiero idzie wciskam sprzegło lub jak daje na luz obroty schodza do zera i podnoszą się za chwile jak się rozgrzeje wszystko jest ok. Silnik krokowy wyczyszczony sonda wymieniona elektyk sprawdzil z jego strony...
Witam! Miałem taki sam problem w Fiacie Punto, gasł na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika lub spadały obroty, serwisant w trzecim serwisie wymienił zawór z silniczkiem krokowym na zasilaniu gazem tuż przed mikserem na zawór z śrubą regulacyjną. Ustało, chodzi super. Prawdopodobnie silnik krokowy zacinał się po rozgrzaniu.
wyregulowane zawory A jakie były luzy przed regulacją? Nie zdziwiłbym się jak byłyby zawory i gniazda do roboty
Nie mam czym sprawdzić jedynie odkręciłem świece i sprawdziłem że powietrze wylatuje pod jakimś ciśnieniem. Zauważyłem też że wszystkie świece są suche oprócz tej pierwszej od prawej strony co zawór nie miał smarowania.
Czy aż tak mógł być spartaczony montaż skoro zakładałem ją w Centrali firmy Nie montuje gazu,choć "kwity"mam i byłem też na kilku szkoleniach odnośnie LPG.Nie napiszę że wszyscy,ale znaczna większość szkolonych jaka tam była nie posiadała merytorycznej wiedzy na temat silnika spalinowego,więc nie dziwi mnie taki stan rzeczy. Co do Twojego auta,to pewnie...
Witam Jaki luz musza mieć zawory w silniku 1,4 8V w Grande Punto
Mam pytanie czy kotoś wie czy w Fiat Punto I 1.2 60KM jest jakiś zawór do odpowietrzenia układu chłodzącego w UNO są np. 2 takie zawory-potrzebne przy zmianie płynu, jeśli tak to proszę o wskazówki gdzie się znajduje.
zawory delikatnie na zimnym słychac punto pa przejechane 78 000 km. Kiedy ostatnio miałeś ustawiane luzy zaworowe? Tu nie ma hydrauliki i trzeba co 30 000km regulować.
Witam, dostałem do roboty auto Fiat Punto 8v 1.2SX ma już na liczniku 70tyś, zawory są do regulacji ale z tym to nie ma za dużo problemu, problem mam taki że za 50zł jak naleje paliwa robię nie całe 45kilometrów, spalanie jakie pokazuje mi komputerek to od 10 nie raz nawet do 15litrów, nie wiem przez co może tak dużo palić, wcześniej palił w granicach...
Ja to robię tak: mam zrobiony przyrząd ze starej świecy, do której przyspawałem rurkę, wkręcam i podłączam kompresor, ciśnienie powietrza świetnie trzyma zawór na swoim miejscu
Witam ponownie. Mam pytanie. Gdzie się znajduje nagrzewnica oraz zawór nagrzewnicy? Z góry dziekuję.
Do paliwa przy butli?? Mi chodzi o zawór od paliwa a nie od LPG...
Po pierwsze foto przełącznika, może ktoś wstawił coś innego, po drugie jaka centralka, jeśli w ogóle jakaś jest. Nawet w podstawowej wersji, powinna być kontrolka, dioda, zapalająca się w chwili przełączenia na gaz. Pewnie wyłącznik jest uszkodzony. Teraz możesz jedynie sprawdzić, czy zawory gazowe są zasilane. Jeśli są auto z dużym prawdopodobieństwem...
dziękuję carrot za cenną uwagę, pojutrze samochód będę miał na kanale i będę walczył z paskiem 129 zębowym. Czy możesz mi powiedzieć czy ktoś inny z forum, czy zawory są regulowane hydraulicznie w punto II 1.2 8V czy też za pomocą płytek? Za pomoc dziękuję
Witam. Sprawa wygląda tak że kupiłem niedawno Punto 2 z gazem sekwencyjnym i mam problem z zatankowaniem butli do pełna. Butla ma pojemność 33l. w przy tankowaniu wchodzi około 13 litrów i zawór odbija. Co jest tego przyczyną?
Głowica zdjęta, zawory delikatnie podgięte bo światło widać i odbiły się delikatnie na tłokach. Głowica do roboty i uszczelkę jakąś grubszą trzeba by zamontować aby go odprężyć. Zastanawia mnie ten wariator, czy faktycznie ma taką możliwość przestawienia się wałka aby nastąpiła kolizja tłoków z zaworami.
Dzień dobry Mam problem że słabym ciśnieniem płynu spryskiwaczy w Grande Punto 1.4. Pierwsze co to wymienię zawór zwrotny/trójnik. Jeżeli to nic nie wniesie to zmuszony będę dobrać się do pompki. Mam dwa pytania, jak wyjąć pompkę że zbiorniczka, czy ona jest montowana na wcisk? Czy możliwe jest dostanie się do pompki bez demontażu nadkola?
Na LPG I generacji ten czujnik nie ma znaczenia (bo to de facto zwykły gaźnik podciśnieniowy) ale na zasilaniu wtryskowym benzyną jest odpowiedzialny za informowanie ECU o uchyleniu przepustnicy i co za tym idzie dawkowaniu paliwa. W układzie z czujnikiem MAP jest wręcz kluczowy, przy układach z czujnikiem MAF (przepływomierzem) jego rola jest mniejsza....
W Punto mk.1 z silnikiem FIRE nie ma żadnego EGR. To o czym piszesz to jest zawór recyrkulacji oparów paliwa (EVAP), a nie żaden EGR. EGR to zawór łączący kolektor wydechowy z dolotowym (recyrkulacji spalin).
Nie kombinuj, zakładaj tak jak jest, wyreguluj zawory i jazda. Nie widzisz jaka tam jest "wielka" komora?
Czyli podaje paliwo, iskra też jest. Sprawdziłbym ten rozrząd czy dobrze znaki zgrane, luz zaworowy także do kontroli bo skoro strzela w dolot to w chwili inicjacji zapłonu (przeskoku iskry) mieszanka się zapala ale zawór dolotowy jest uchylony
Jak już wcześniej pisałem, majonezu nie ma olej tez czysty, nie dymi na biało. Płynu chłodniczego nie bierze. Pozostało mi sprawdzić korek. Jest jakiś prosty sposób by się przekonać czy zawór w korku jest ok??
Jak w temacie "Punto 1.1 nie odbija zawór przy tankowaniu lpg" chciałem sie dowiedzieć czy to jest grożne czy nie i czy można z tym jeździć ?? i ile by wyniósł ewentualny koszt naprawy ?? z góry dziękuje za pomoc.
reguluje sie na zimnym silniku za pomocą wymiany blaszek na odpowiednie;] najlepszym rozwiązaniem bedzie serwis w silniku 16sto zaworowym zawory regulowane są hudraulicznie;) wiec nie wymagaja regulacji
Jakie odwrotne krążenie w przypadku silnika w Punto? Jak zablokowany filtr i zablokowany zawór obejściowy skoro to jeździ? No właśnie kolego kto tu mówił o zablokowanym filtrze? Kto coś wspomniał o zablokowanym zaworze? Kto coś wspomniał o odwrotnym krążeniu w silniku? Czytaj z zrozumieniem. Ja tylko to napisałem w kierunku filtra a nie silnika.
Jak jest nieszczelny zawór to ciśnienie narasta do kilku barów i wtryski tego nie utrzymają.
Okazało sie że przymarzły zawory dolotowe Takiej bajki to jeszcze nie słyszałem :)
W Puntach częstym powodem problemów z ogrzewaniem jest zapowietrzenie układu chłodzenia, a z kolei przyczyną zapowietrzenia układu najczęściej jest rozszczelniona nagrzewnica, przedmuch na uszczelce głowicy lub uszkodzony zawór w korku zbiornika wyrównawczego.
Ok dzieki koledzy na początek faktycznie sprawdze na tych starych kablach i świecach jeśli będzie to samo to moze faktycznie ta cewka.. Zawory wątpie bo nic nie klepią.. będe szukał usterki
...tylko pomyśl co steruje tym krokowym i na podstwie odczytu z jakiego czujnika. IAT (czujn. temp. powietrza) ma stosunkowo niewielkie znaczenie, dużo istotniejszy jest ECT (czujn. temp. silnika) ale gdyby znacząco zaniżał temperaturę silnik miałby podniesione wolne obroty - dla tego silnika mają one wynosić ok 850 obr/min. Kiedy ostatnio regulowałeś...
oj nie za wiele, wydech był sprawdzany i wymieniany teraz w planach miałem kolektor 4-2-1 ale będzie trzeba poczekac bo są pilniejsze rzeczy. Słuchać na zimnym zawory. Nie zawsze ale od czasu do czasu jak się ktoś wsłucha.
Odłącz instalację LPG (zakręć zawór na butli) i pojeździj kilka dni tylko na benzynie.
Zawory rozumiem są samoregulujące i nic nie trzeba regulować? Regulacja płytkowa. Trzeba regulować
Witajcie. Mam problem z fiatem Grande Punto. Na LPG samochód pracuje ok. Na paliwie nie chce zapalać i wchodzić na obroty. Auto ma 120 tys i od ok 50 gaz. Zawsze było ponad pół zbiornika paliwa. Wykręciłem wentyl przy listwie wtryskowej nałożyłem na kruciec manometr i wyszło mi 1,8bar. Czy to prawidłowe ciśnienie? I czy dobrze wykonuje pomiar? Jeśli...
A no tak to teraz robią z tymi rozrządami, brak jakichkolwiek znaków. Ustaw pierwszy tłok w GMP a wałek tak aby na 4tym cylindrze zawór wydechowy się już zamknął a ssący miał otwierać. Powinno być ok.
Mam pytanie , jaki jest problem w tym silniku ze zdjęciem "bereta " , żeby mieć dostęp do zaworów . Sądzę , że zawory są regulowane śrubami na klawiaturze . Czy się mylę ? Pozdrawiam Bardzo proszę o odpowiedź .
Rozbierz oba zawory i zobacz czy bez tloczka działa poprawnie. Wyciek fazy cieklej też może powodować problemy.
Witam mam taki problem z fiatem punto I mam już słabe zawory oczywiście poprzez jazdę na gazie. Mam oczywiście drugą głowice w super stanie która nie jeździła na gazie tylko to jest głowica z fiata seicento o tym samym motorze. Wszystko prawie pasuje wszystkie kanały się zgadzają po za jednym mankamentem. Punto ma czujnik ciśnienia oleju zamontowany...
U mnie w puncie 75 jak wcisnę hamulec do obroty tak spadają z 900 do 400 o mało nie zgaśnie silnik, ale spalanie takie realne średnie, z przewagą trasy, pokonując odległości 20km, benzyna 6-7 gaz ok 7,5-8,5. Ale moje problemy są zdecydowanie większe. Otóż, będę robił głowicę, tj. uszczelniacze, nie wiem czy robić też zawory. Tylko nie wiem jakie pierścienie...
aha dzięki kolego jutro zajrze do pompy paliwa czy to z punto czy seicento moze cos na niej pisze,ale najchętniej to zmierzył bym cisnienie jakie daje sama pompa tylko niebardzo wiem jak to zrobic gdzie podczepic sie manometrem?Czy na koniec przewodu od pompy podczepic manometr w obiegu zamknietym i sprawdzic do ilu maksymalnie nabije cisnienia? bo...
Na początek przewody WN-bo są u ciebie,jaki przebieg na LPG (po dłuższym przebiegu w tych autach są podparte zawory-regulacja,nawet po 10 tys. widziałem podparte)
Ciśnienie zbyt małe to raz . Sprawdz rozrzad po znakach ale zdejmij pokrywe i zobaczy czy zawory są na mijance. Bywa że zetnie klin przy dokrecaniu lub odkrecaniu na kole.
Sprawdź ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Może wypalony zawór . W tym silniku jest regulacja płytkami. Wymieniałeś pasek rozrządu.
Możliwości jest wiele: - zablokowana linka gazu, - uszkodzony czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, - pęknięty przewód podciśnieniowy do serwa hamulców lub regulatora ciśnienia paliwa, - uszkodzone serwo hamulców, - uszkodzony zawór powietrza dodatkowego wolnych obrotów ("silniczek krokowy").
Mam na tapecie Doblo 1.9JTD i identyczne objawy .Znalazłem uszkodzoną pompe wysokiego ćiśnienia i zawór wydatku pompy.Co dała wymiana dam znać za tydzień
Wyczyść MAP SENSOR ,zawór EGR może się zacinać -w środku jest iglica która ulega korozji i to powoduje awarię EGR. Najlepiej diagnostyka komputerowa -jakie błędy są no i przy okazji test EGR.
Nie no mam nadzieje że aż tak źle nie będzie. Postaram się odwiedzić mechanika jak najszybciej. Tylko trochę mnie to zastanawia. To możliwe żeby od tak po prostu nagle zawory się rozregulowały? Wcześniej nie było żadnych objawów. To stało się nagle.
Na to może mieć wpływ wiele czynników. Nieszczelne zawory, zbyt mały luz (regulacja płytkami), przestawiony rozrząd, niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu, nieszczelność w dolocie (lewe powietrze).
sprawdz zawór zwrotny z serwa(dmuchnij z obu stron ,jeśli z obu przelatuje powietrze to wymień)
Sprawdzałem w książce i ten zawór jest przed przepustnicą. Poszukam na szrotach bo na necie nie mogę go znaleźć
Przeglądałem kiedyś książkę od Fiata Punto I i widziałem tam na schemacie zawór elektryczny zamontowany w przy turbinę więc podejrzewam że ciśnienie doładowania jest właśnie elektrycznie? elektronicznie? regulowane. Ale być może się mylę. Ja w swoiej Astrze 1,7Td na 100% mam pneumatycznie regulowane, bo tylko wężyk dochodzi. Pozdro Pablo.
Wiem, wiem co to jest gaźnik lecz jak nazwiesz to w czym siedzi wtrysk? Podstawką wtrysku? No dobra... Przepustnica... ale darujmy sobie ten temat bo nie o to chodzi. Elektrozawór jest zaraz za pompką paliwa na przewodzie który prowadzi paliwo pod maskę. Przed elektrozaworem jest filtr paliwa. Nie wiem czy ktoś coś mącił w instalacji. Dodam jeszcze...
Z tym bulgotaniem to jest ciezka sprawa,te typy tak maja nawalczyłem sie z tym w servisie.A co dobraku cisnienia w układzie to mozliwy jest wyciekalbo zawór bezpieczeństwa w korku chłodnicy jest ciagle otwarty ,znaczy uszkodzony.
Słuszna uwaga - korek zbiornika wyrównawczego to nie jest po prostu korek, on zawiera zawór ciśnieniowy, musi być dokręcony i sprawny, a zdarzają się jego uszkodzenia.
Kolego ustaw rozrząd na tzw. znaki i zamontuj pasek rozrządu oraz nową rolke napinającą. Jeśli będziesz miał kompresje to możesz "spróbować" silnik odpalić. Ten silnik jest bezkolizyjny ,zawory nie mają możliwości "dotknięcia" sie z tłokami. Pozdrawiam!
Witam, moje punto ostatnio nie chce palić, nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły, jak już zapali to zachowuje sie normalnie, przyspiesza i wkręca sie na obroty normalnie. Głownie nie chce palić na benzynie, bo na niej odpala a potem przełącza sie na lpg. Jak nie chce zapalić to tylko pchanie mu pomaga. Kable nie dawno zmieniałem, filtr powietrza nowy,...
Powinna być jeszcze jedna kreska przed GMP i na nią ustawiasz PZ. Jeden obrót wałka rozrządu to dwa na wale korbowym. Zawory na pierwszym cylindrze mają być pozamykane(koniec sprężania) , na trzecim przejście zaworowe( koniec wydechu)
Dziękuje za podpowiedz jutro zaczynam walczyć dalej,mam nadzieje ze wydłubie tą pokrywę a na zawory nie ma szans żeby były całe ? a poleciały tylko dzwigienki zaworowe ,robiłem tak w punto
Jeśli do zaworu podam napiecie 12v to napewno silnik nie zgaśnie ponieważ to ten zawór wysyła informacje do ECU jaka jest faza rozrządu. W internecie mozna zobaczyć zdjecie i zasade działania takiego zaworu. Wszystko odbywa się ma zasadzie róznicy ciśnienia na dwóch kanałach w zaworze i odchylaniu się łopatek.
Tak? Więc jak wyjaśnisz fakt, że silnik nierozgrzany pracuje dużo głośniej niż rozgrzany? Ustawiałem już zawory w paru autach i jakoś chodzą... Podobnie jest z tłokami drogi kolego - rozszerzają się w temperaturze...
Z bańki zapala normalnie? Nikt przypadkiem nie zalał benzyny? Jeżeli powyższe nie pasuje to: drożność przewodów paliwowych oraz filtra paliwa czujnik ciśnienia zawór w pompie wiązka elektryczna Jeżeli nadal nic, to wtryski do sprawdzenia na stole.
Masz plus na zaworze pompy?
mają 5 lat, powinny grzać. jutro będę sprawdzał przekaźnik. temperatura dodatnia 6 stopni i cieplej, nie wiem czy świece mają większe znaczenie w takiej temperaturze, wcześniej było 15 stopni i było to samo p.s. zastanawiam się czy zawór na pompie WC nie zaczyna szaleć lub map sensor.
Słuchaj "raski". Pompy paliwa padają już teraz w każdych rocznikach. Ostatnio kilka takich tematów przerabiałem. Najlepiej będzie wstawić manometr pomiędzy zbiornik paliwa, a filtr bądź akumulator paliwa i zobaczysz wstępne ciśnienie tłoczenia. Zrób najpierw to zanim wymienisz zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia albo czujnik ciśnienia na szynie Common-Rail.
Żeby układ się udało odpowietrzyć musi być obieg płynu, silnik musi być nagrzany, płynu na max i co ważne - zakręcony i sprawny korek zbiornika wyrównawczego. W korku jest zawór upustowy ciśnienia (jednokierunkowy). Jeśli ten zawór jest uszkodzony (stale otwarty) lub korek nie będzie dokręcony to układu nie uda się odpowietrzyć. Ale od początku Ci piszę...
Wymieniłem już czujnik płynu chłodzącego Który, bo w tym aucie są 3? Przy tych objawach to przepustnica i zawór regulacji wolnych obrotów (tzw. silniczek krokowy) do czyszczenia. Do tego reduktor LPG do sprawdzenia.
punto zawory grande punto zawory zawory andoria
drzwi zmywarka candy chromowa aluminium filtr cząstek stałych
stary klimatyzator laguna świecić wtrysk
Kompilacja kodu dla Arduino GIGA z PMS7003 Schemat płyty głównej LA798 Lenovo G580 - gdzie znaleźć?