Zawór w silniku
Czyli można kupić ? będą dobre ? Bo pytałem w kilku Aso i nie ma i nie można zamówić,
Sprawdź węzyk, robi się taki gąbczasty zaraz koło króćca na postawce monowtrysku. Jak nie będzie palił na któryś to podciśnienie też będzie skakac. Albo jak podstawi zawory.
Pewnie zawory, popychacze hydrauliczne.
To nie jest filtr tylko zawór zwrotny,dlaczego chcesz go wymieniać ?
Miałem kiedyś w CC 899, podobny problem. Rano po odpaleniu z pod pokrywy zaworów słychać było stukanie narastające wraz ze zwiększaniem obrotów silnika. Okazało się że to popychacze hydrauliczne na 1 cylindrze, zlokalizowałem je przy użyciu stetoskopu :D, po wymianie problem ustał. Wtedy też natknąłem się na ten filmik. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
Był tu na forum temat: autor 3 razy ściągał głowicę w silniku seicento 900, blokowało zawory ssące w prowadnicach i dostawały w łeb tłokami, pompy paliwa były tez tam wymieniane. Winne było właśnie stare, zwietrzałe paliwo w zbiorniku
No i udało się zdemontować kosz pompy. Mam pytanie za co odpowiada ten zawór ?
Sprawdź czy są ciepłe przewody idące do i z nagrzewnicy. I czy nie padła linka sterująca zaworem. Czy też sam zawór.
Nikt Ci tego nie uzna. Tak czasami już jest.
Mój błąd. W seicento zawór jest, a w Cinquecento nie ma.
Nie mam w kwestii LPG doświadczenia, ale czasem ta "gąbka" nie była wypełnieniem plastikowego pływaka, który się rozpadł? Żeby ta "gąbka" miała sens, musiałaby być pianką zamknięto-komorową. Jak to miałeś na zewnątrz mogłeś sprawdzić czy pływak... pływa. Może to oczywiste, ale sprawdziłeś czy ten pływak, jest zamontowany w pozycji, umożliwiającej mu...
Krzysztof37 Są dwie rzeczy do sprawdzenia i ew. wymiany na nowe : Linka albo zawór .Jedno z nich ma defekt ( stawiam na zawór). Pozdrawiam
Hej. Nie wiem czy Ci to pomoże ale ja wiele lat temu w CC 900 z wtryskiem jednopunktowym, miałem podobne objawy. Przyczyną były hydrauliczne regulatory luzu popychaczy. Po ich wymianie i zalaniu olejem syntetycznym (fabrycznie lany zwykły), przestał dzwonić.
Olej to elf 15w40 wymieniony trzy tygodnie temu ,oczywiście razem z filtrem Przebieg 90tyś. Czy ktoś wie może gdzie w silniku seicento 900 znajduje się zawór zwrotny oleju?
Witam. Sprawdź, dlaczego nie zamyka zaworu nagrzewnicy (linka, zawór, sterowanie przesuwem linki).
zawory? lub ta cewka.
Ze styku 87 czerwonego przekaźnika nad sterownikiem wtrysku. Ten sam plus zasila pompę paliwa oraz zawór evap (pewnie nie posiadasz tego zaworu z pochłaniaczem oparów paliwa). Masz dwa przekaźniki w oryginalnej wiązce?
Bez próby szczelności głowicy i obróbki gniazd zaworowych naprawa absolutnie bez sensu. Kup druga głowicę (około 50/100zł na kasacji), dotrzyj w niej zawory, wrzuć nowe uszczelniacze i składaj silnik. Potem porządnie wyreguluj instalację LPG bo to zapewne ona jest powodem wypalenia gniazda. Na pozostałych cylindrach wyraźnie widać ubogą mieszankę (białe,...
Układ pochłaniania oparów paliwa jest zamknięty. Filtr połączony jest ze zbiornikiem paliwa i wyrównuje w nim ciśnienie. Opary zasysane są z filtra do kolektora ssącego poprzez elektrozawór i spalane. Jak czujesz zapach paliwa na zewnątrz samochodu to pewnie gdzieś jest nieszczelność. Być może nie otwiera się zawór i nie następuje odsysanie pochłoniętych...
A zawór do nagrzewnicy ? Sprawny ? otwiera przepływ ?
Nie pomyliłeś kolejności przewodów zapłonowych? Dwie cewki - jedna cylindry zewnętrzne 1-4 druga wewnętrzne 2-3 Kontrolka wtrysku gaśnie ? Czytałem że wymieniałeś rozrząd - może tu jest problem - złe fazy co by wskazywało na cofanie się płomienia przez otwarty zawór
Sprawdż ciśnienie sprężania a zawory się reguluje przez wym. płytek
1. Nie. Zby duży luz (objawiający się klepaniem) nie powoduje nieszczelnosci i - przynajmniej na krótką metę - jest znacznie mniej groźny niż zbyt mały. 2. Tak. Zbyt mały luz powoduje nieszczelnosci i płomień wypala zawory, gniazda, przy skrajnym podparciu może też być spadek mocy czy wręcz wypadanie zapłonów (jeszcze zanim wypali dziury).
900 ma hydro więc nie ma regulacji, nie masz problemu z ciśnieniem oleju? Kontrolka ciśnienia gaśnie od razu po uruchomieniu silnika, zawory nie stukają?
Chyba wiem o co koledze chodzi, dzwięk słychać gdy chcemy dodać gazu i zwiększyć prędkość na zbyt wysokim biegu? wtedy jest najgorzej zgadłem? Nie słychać tyle co zazwyczaj że silnik się męczy ale słychać ewidentny klekot? Jeśli tak no to przykro mi bardzo ale zawory do roboty.
Ja bym postawił na swoje i jednak nie przekraczał 80% pojemności butli.A co będzie jak zawór nie zadziała??? Dodano po 3 Ja bym postawił na swoje i jednak nie przekraczał 80% pojemności butli.A co będzie jak zawór nie zadziała???
Kolega moderator, autor kapitalnego programu do diagnostyki min. Seicento, niestety się "strasznie" pomylił. W Seicento JEST zawór nagrzewnicy (sterowany jedna linką). Jego fabryczny numer katalogowy to 46722588. Dodatkowo link do screena: https://postimg.cc/image/b9ama2p7f/
A masz przed reduktorem jeszcze ten zawór? Ta puszeczka pod nim to filtr. Zobacz czy nie ma tam syfu. Tylko ostrożnie odkręcaj tą śrubkę żebyś gazem nie oberwał. Trzeba ustalić, który elektrozawór blokuje gaz.
Słychać mocno również na drugim filmiku. Kolega ma to auto tylko 900. Nie ma takiego klekotu. Trzeba by to usłyszeć na żywo ale nie brzmi to jak zawory, raczej bym obstawiał korby.
To sie uspokoiłema, a juz myslalem ze remont silnika.One nie byłe rygulowane od nowości.Co ile sie reguluje zawory ,drogie to jest.Dzieki
Z tym terkotaniem to może być jeszcze jedna rzecz. SC 900 ma coś takiego jak elektrozawór odcinający pary paliwa. Chodzi o to, że przy niskich temperaturach on właśnie się otwiera i zamyka i tak terkocze. Niektórzy próbują to jakoś wyciszyć ale chyba z miernymi skutkami. Na obrazku ten zawór to nr 10.
Ja sprawdzałem w ten sposób że odkręciłem sztywny przewód przy parowniku i po zasileniu elektrozaworów gaz powinien gwałtownie wypływać . Zrób to ostrożnie i na bardzo krótką chwilę - nie w garażu a na wolnym powietrzu. Nieraz tak robią gazownicy przy wymianie filtra gazowego że zasilają zawory by wypłukać gazem zanieczyszczenia.Jak poleci ale słabo...
Poszukaj książki z serii sam naprawiam, tam wszystko będzie ładnie opisane, w sieci na pewno ją znajdziesz, a nie lepiej samemu zrobić taniej ci wyjdzie, trudne to nie jest zaufaj mi najwyżej dłużej ci zejdzie a się czegoś na uczysz. ale jak już rozbierasz to nowe zawory załóż dotrzyj na pewno mu nie zaszkodzi:) Ja za robocizne bym wziął 300zł plus...
Witam! maiłem podobny problem w Astrze u mnie nie trzymały elektrozawory Gazu,i zalewało silnik najprościej sprawdzić zdejmując przewód pomiędzy reduktorem a mikserem lub zakręcając zawór w butli powodzenia.
Może ten rozrząd trzeba sprawdzić, może zawory, może lewe powietrze, może, może, może...
Czy te błędy coś mówią? Pewnie nie... Tyle to było wiadomo i bez komputera. Odpowiem cytatem... Odczytanie błędów to żadna diagnostyka... tu trzeba zrobić odczyt i logowanie parametrów w czasie jazdy. No ale jak LPG idzie podciśnieniem, to najpierw to trzeba naprawić lub przynajmniej zakręcić zawór na butli LPG.
Podłącz diagnoskop i sprawdź co mu dolega... Od tego zacznij głowica zdjeta Ktoś profesjonalnie weryfikował jej stan czy tylko "na oko" ? uszczelka oryginalna jak Nowa Uszczelka podczas montażu została wymieniona na nową ? Zawory ustawione prawidłowo ? Rozrząd zweryfikowany ? chleje jakby palił 20na 100km Nadmiernemu "spożyciu" może być winna sonda...
Wizualnie o dziwo wydaje się, że jest to standard!!! :D Najlepiej podjedź na szrot i kup jakiś z używanych. Jeśli będzie dobrze to albo kup nowy, albo śmigaj tak jak teraz. Nad elektrozaworem masz małą śrubkę. Wykręcasz i zsuwasz zawór. Schodzi bezproblemowo bo elektromagnes jest podwykonawcą. Sam sam zaworek pracuje wewnątrz trzpienia z którego zsuniesz...
Zakręć zawór na butli LPG jak z niej nie korzystasz.
no to może już się udało silnikowi zjeść i wypluć szmatę, wymień teraz świecę, i zobacz czy pali na wszystkie Świece są wszystkie ok, zawory też kable też już nie wiem co może być nie tak
Mimo, że kontrolka gaśnie to warto zmierzyć to ciśnienie... jaki stosujesz olej? Jesteś pewien tego przebiegu? Choć z drugiej strony przy tym przebiegu zawory mają prawo trochę stukać na zimnym silniku.
tak, to jest cała rodzina silników FIRE nie wiem co to za olej ta Selenia ani Millers, ja stosuje Mobila 10w40 i 5w30 i jestem zadowolony, nigdy nic nie zatarłem mimo jeżdżenia dużo z gazem w podłodze Cieniasem 140 a Tikiem nawet i 160 ;), jedynie od takiej jazdy wydmuchnąłem niejedną uszczelkę pod głowicą i 2 razy zawór wydechowy w Cieniasie 900 i...
Silnik jest OK, 2 mc temu wymieniłem uszczelniacz na kole pasowym, upocony jest od strony sprzęgła, ale to nie wyciek, tylko upocenie. Właśnie te gumki też mi chodzą po głowie, ale 4 lata temu upalił mi się zawór i głowica była robiona... Więc chyba można wykluczyć.
przynajmniej się zawory nie powypalają :) może dla tego na niskich obrotach słabo idzie bo tam ma już sporo za dużo gazu?
Czujnik temperatury okazał się sprawny, ale wróciłem jeszcze do testowania elektrozaworów. Odpiąłem kable od tego przy butli, wszystko było bez zmian. Natomiast po odpięciu kabli od tego przy reduktorze gaz się załączył i samochód zgasł. Jutro kupie nowy zawór i myślę że będzie wszystko działało:)
Pierwsze co to pomiar ciśnienia paliwa w 900-tce powinno być około 1,0 bara, być może zawór ciśnienia paliwa się popsuł, też trzeba go sprawdzić.
Witam Seicento napawione :D przyczyną podniesionych wolnych obrotów był uszkodzony zawór, który znajduje się przy pochłaniaczu opar paliwa z lewej strony pod przednim nadkolem. Był non-stop otwarty i silnik zasysał sobie (lewe) powietrze poprzez pochłaniacz. Szukają usterki zacisnąłem gumowe kolanko które biegnie od tego własnie pochłaniacza do urządzenia...
Może Ci sięzawiesza hyydrauliczny popychacz i uchyla zawór ssący lub wydechowy. widziałem taki numer w Kadecie i Golfie.
1,2 - zamkniecie wejścia i wyjścia gazu - trzeba zakręcić przy demontażu butli bądź wymiany przewodów gazowych. 3 - zawór bezpieczeństwa - NIE RUSZAJ! Pod cewką masz resztę elektrozaworu, jeśli poprawnie otwiera i zamyka gaz to nie ruszaj. Jeśli nie używasz instalacji to nie powinno się nic stać.
Jeśli w trakcie jazdy wyrzuciło Ci miarkę oleju i "zarzuciło" wtryski problem może leżeć na uszkodzeniu uszczelki pod głowicą ( przedmuch pomiędzy komorą (komorami) spalania a otworami smarowania ( kanały olejowe) bądź poważniejszy problem - pęknięcie (lub mikropęknięcie) głowicy pomiędzy 2 a 3 cylindrem. Dzieje się to często w silnikach o małej pojemności...
To nie wina pompy. Zakup manometr, złączki, zawory. Jak chińczykiem pojedziesz to może 100 PLN. Opłaca się? Bo nadal nic nie będziesz wiedział.
Sprawdż stan oleju i czy na odpalonym silniku kopci.Przyczyna to olej ale pytanie uszczelka ,głowica pęknieta, czy uszczelniacze na zaworach.
zapomniałeś o najważniejszym do wymiany zapewne masz gaz na elektronice (a nie sekwencję) to przy takim przebiegu czas by było pomyśleć o wymianie membran w reduktorze czasem nie zaczął tobie dużo palić ? Jak masz słabe membrany to dawkowanie gazu nie jest już tak dokładne jak powinno być i nie spala tobie wszystkiego jak się nazbiera w wydechu to trochę...
Zostaw zaślepiony króciec w dolocie i sprawdź rano czy odpali. Można tak jeździć, to tylko przewietrzanie pochłaniacza par paliwa ale kiedy zawór nie trzyma i pary będzie ssał przy odpalaniu to będzie go dusić, normalnie ten zawór otwiera się przy ok 2000obr/min i określonej temperaturze silnika.
Witam , Niedawno Zepsuło mi sie seicento . poszla uszczelka pod glowicą w jednym cylindrze jak wykrecilem swiece lał sie plyn chłodniczy . Wymienilem uszczelke oraz splanowałem glowicę , wymienilem gumki na zaworach i wyszlifowalem zawory . po calkowitym poskladaniu nadal kopci . Jaka moze byc tego przyczyna ? pytalem (mechanika) i powiedzial ze dym...
Nie masz żadnego "zaworu benzyny"przy wielotpunkcie benzynę odcina emulator wtryskiwaczy a jednopunkcie(tak jak u ciebie)przekażnik.Na początek sprawdz czy nie pobiera benzyny i gazu na raz,zakręć zawór w butli,spuść gaz z parownika i pal.
zawory ok i rozrzad tez jak go palisz na zimnym to tak jak by zamiast ssac powietrze po przez gardziel to on lekko pluje
Można wydedukować że ma SPI na IAW16F. Jeśli 1100 to dochodzą zawory do kontroli i rozrząd a tak standard ale ma LPG od 13 lat więc i przebieg spory zapewne - ogólnie wyeksploatowany ?
Od razu uprzedzam że nie jestem"gazownikiem" ale miałem podobny przypadek w Seicento i skutkiem tego trrrr był załączający się zawór przy reduktorze na skutek oberwanej "masy" przy aku (trzymała się na izolacji) od LPG a cały układ sterujący LPG pobierał "masował" się poprzez zawór odcinający przy reduktorze. Proponuje najpierw posprawdzać zasilanie...
Przez zawór evap na pewno nie zgasło, możesz go odłączyć i to nie ma żadnego znaczenia, to tylko pseudoekologiczny syf. Bez sondy lambda 900-tka pracuje tak samo dobrze jak i z nią, być może więcej pali benzyny, nie wiem bo ja na gazie jeździłem 99% i miałem specjalnie ją odłączoną, bo wtedy lepiej trzyma wolne obroty na 1gen lpg. Przez czujnik położenia...
Z tego co zauważyłem to rozkręcenie głowicy w s900 maksymalnie powinno zająć 1h. DUżo wężyków, kolektor wydechowy, płyn chłodniczy. Tak racja. Ale chodziło mi o samo odkręcenie, głowicy, monowtrysk, pokrywy zaworów itp. - 1h. Układ chłodzenia wydłuży pracę, masz rację. Kolektor wydechowy z tego co widzę na zdjęciu to tylko 3 śruby. Elementy z głowicy...
Ciśnienia paliwa w parametrach nie zobaczysz - tylko manometrem. Jeśli jest słychać strzał to powinno chyba jakieś wypadanie zapłonu zapisać. Ja bym zerknął jednak do ustawienia rozrządu skoro był wymieniany nie znaczy że nie mógł przeskoczyć o jeden ząbek a rocznikowo chyba masz jeszcze korek wlewu oleju kwadratowy - ze słyszenia wiem że podobno te...
A czy przy przełączaniu na LPG słychać takie klepnięcie zaworów pod maską i przy butli może ci się centralka uszkodziła i tylko led się włącza a zawory już nie . A co do wskaźnika to zrób zdjęcie zaworu w butli zobaczymy jaki masz wskaźnik zamontowany , możliwe że tylko wskazuje rezerwę LPG.
przykład z najbliższego otoczenia: - Seicento 900 kolegi-mechanika - od zawsze na benzynie. Auto w jego rękach od dobrych 10 lat, wypalił się zawór od jazdy na benzynie (z gazem w podłodze, to Seicento potrafiło jechać 170) - mój własny Cinquecento 900 - (czyli ten sam silnik) - wypalony zawór od jazdy kilka lat na gazie 1gen, też z gazem w podłodze...
Ja mam takie pytanko do mądrzejszych ode mnie. Buduję sprężarkę na silniku z seicento 1.1 i mam problem z zaworami. Chciałbym wykonać je samemu. w blaszanej głowicy wykonać po kilka/kilkanaście otworów w okręgu, i na środku jeden otwór przez który była by przykręcana okrągła blaszka ze stali sprężynowej nierdzewnej utwardzanej o grubości 0,25 mm. Miałyby...
Nad sterownikiem silnika znajduje się czerwony przekaźnik który zasila plusem pompę paliwa oraz cewki zapłonowe, wtryskiwacz, zawór evap i podgrzewacz sondy lambda. Jeśli jest uszkodzony to sterownik zgłosi błąd cewek wtryskiwacza i evap-u. Zobacz czy po wyjęciu przekaźnika z gniazda i zwarciu grubym drutem większych wejść w gnieździe pompa wystartuje....
Też walczyłem długo z wolnymi obrotami u siebie dzisiaj dokonałem dewastacji przepustnicy zdemontowałem [krokowy od benzyny] oskrobałem co z grubsza później kąpiel w wd-40 a na koniec prysznic w ekstrakcyjnej i jak na razie jest ok Dzisiaj jakieś 80 km i działa A ze składem mieszanki sam nie kombinuj bo ja ustawisz za uboga to zawory wypalisz Podłącz...
Najprawdopodobniej owo cykanie pochodzi z urządzenia wtrysku paliwa - zwykle bardziej je słychać porą zimową Czasami w "zimowych" temperaturach też stuka zawór pochłaniacza oparów paliwa, ale to pod lewym, przednim błotnikiem, ale właśnie wtedy gdy się doda więcej gazu...
Witam mam taki problem z fiatem punto I mam już słabe zawory oczywiście poprzez jazdę na gazie. Mam oczywiście drugą głowice w super stanie która nie jeździła na gazie tylko to jest głowica z fiata seicento o tym samym motorze. Wszystko prawie pasuje wszystkie kanały się zgadzają po za jednym mankamentem. Punto ma czujnik ciśnienia oleju zamontowany...
Po odłączeniu zachowuje się tak samo czyli szarpie. Brakuje mi pomysłów. Do końca nie wiem czy to wyklucza ten Map. Do głowy przychodzi mi jeszcze uszczelki przy przepustnicy, szklanki (niedomyka się zawór i dostaje nadwyżkę paliwa i ma problem ja przepalić). Co to może jeszcze być? Macie jakieś pomysły i metody wykluczenia niektórych usterek?
Jezu, to taki straszny problem wbić 4 czy 5 i spróbować przepchnąć samochód kawałek po płaskim? Jak silnik się blokuje, to wykręcić świece i powtórzyć operację, jak nadal się blokuje, to może być zgięta korba, lub zawór. Przez pękniętą membranę regulatora ciśnienia paliwa leje się do kolektora ssącego jak z kranu, zapewne stąd tyle benzyny w silniku.
sprawdż odpowietrzenie zbiornika paliwa w przewodzie wlewowym rurki /wyglądają jak peszel/mniejszej średnicy muszą być drożne jest też zawór do wyrównywania ciśnienia pomiędzy zbiornikiem a otoczeniem/powietrze wchodzi do zbiornika paliwa niwelując tym samym podciśnienie panujące podczas pracy pompy paliwa .rada sprawdz jak seicento śmiga bez korka...
Najbardziej drażni mnie cykanie w silniku. Tzn. rano przy niskich temperturach klepią przez chwilę zawory, potem ustaje, ale pojawia sie inny problem. Coś cyka w silniku jak zegarek przy dodawaniu gazu ale tylko do pewnego momentu od 2 do 3 tys obrotów, potem cykanie ustaje. Na wolnych obrotach nie cyka. To tykanie jest tylko rano, po pułudniu jak jade...
Witam kolego, napisałeś , { grubszy prawdopodobnie od serwa } tak a ten cieńszy znajdz przy silniku takie coś to się nazywa zawór wentylujący zbiornik paliwa tam go podepnij. https://obrazki.elektroda.pl/8993611600_...
Wiatj!Sprawdzić trzeba: 1.poziom płynu ( uzupełnić ,gdy mało i odpowietrzyć) 2.pompę 3.przepustowość nagrzewnicy ( np.zamulenie ) 4.drożność układu chłodzącego silnik 5.wycieki płynu z instalacji 6.zawór doprowadzający obieg chłodzenia silnika do nagrzewnicy (tzn.czy pokrętło zmienia położenie dźwigni zaworu. Pozdrawiam.
no to tak: 1. odłączyłem akumulator. 2 zlałem płyn chłodniczy i olej. 3 zdemontowałem odmę, obudowę filtra powietrza, następnie odłączyłem przewody paliwowe, odpowietrzające, chłodnicze od całego korpusu wtryskiwacza. odłączyłem wiązkę wokół wtryskiwacza, termostat, przewody wysokiego napięcia, następnie zdemontowałem wtryskiwacz, itd, odkręciłem pokrywę...
Sprawdź kompresję. Jeśli zawory są uchylone przy zapłonie to płomień będzie się cofał. Jeśli kompresja będzie ok to wtedy możliwe że sterownik podaje iskrę w niewłaściwym momencie. Pomijam błędne podpięcie przewodów zapłonowych bo nie zmieniałeś ich położenia chyba?
Panowie (i panie :)) mam Fiata Seicento S 1100. Zastanawiam się nad małymi zmianami mechanicznymi w moim autku. Przegladajac strony internetowe zobaczylem tuning u Chojnackiego. Nazywa się to Seicento GT i kosztuje około 900 zł. Na stronie napisali: Modyfikacja nie ma negatywnego wpływu na trwałość silnika i obejmuje : głowicę silnika, zawory, gniazda...
Dziękuję za odpowiedź, ale nie w pełni rozwiewa moje wątpliwości. Po wymontowaniu termostatu stwierdziłem, że w stanie na zimno zamyka, "duży obieg" ale zawór nie zamyka się szczelnie. Niewielka część wody przedostaje się na zewnątrz. Moje pytanie czy w pełni sprawnym termostacie takie zachowanie jest prawidłowe,
Po pierwsze to wyeliminuj LPG, czyli spróbuj pojeździć na benzynie (najlepiej zakręć zawór na butli na pracującym silniku i wypal gaz do zgaśnięcia silnika). Drugi test to czy lekkie (15-20%) dodanie gazu przy próbie rozruchu ciepłego silnika poprawia rozruch?
Jaki tam masz w ogóle gaz? Masz MPI to powinieneś mieć IV generację ale już różne "rzeźby" widywałem (nawet "salonowe"). Jeśli masz II generację to moja diagnoza jest zła i przyczyny szukaj w instalacji LPG. Spróbuj przejechać ze 100km tylko na benzynie (dla pewności zakręć zawór na butli). Przy II generacji masz na przekaźniku odciętą kontrolkę MIL,...
Gotową mieszankę z olejem. Ulepszanie nie jest celem samym w sobie, ot dla zabawy. Tak jeszcze teraz (głośno) myślę że dobrze by było ograniczyć wydajność wtrysku do "minimum", podawać stałą porcję paliwa, ale po osiągnięciu określonej porcji powietrza- doszedł by MAP/MAF. W 4t jest jakieś okienko czasowe w której otwarty jest zawór. 2t z kolei ma to...
Pytanie - czy po przełączeniu na gaz (i oczywiście włączeniu zapłonu)na przełączniku zapala się jakaś kontrolka/dioda B/G. Jeśli to I generacja powinna się zapalić po włączeniu zapłonu. Jeśli na przełącznik reaguje zawór gazowy, to najpierw wyczyść/wymień filtr gazowy(przy elektrozaworze gazu), ale dla twego bezpieczeństwa oddałbym auto fachowcowi....
zawory w tym silniku sa regulowane automatycznie poprzez popychacze hydrauliczne czujnik ten co jest na termostacie siadł ci na bank skoro piszesz ze jak zimny odpala a jak ciepły to kapeć ja miałem to samo jak sie zagrzał to aku rozładowałem a on nie odpalił a jak wystygł to od szczała palił byłem na komputeze i wykazało ze to ten czujnik wymieniłem...
II gen LPG bym się zbytnio nie przejmował to był standard u nas w tym okresie co kładli. Corsa wygląda przyzwoicie ciekawe jak fotele. Bo pokrowce tandetne mają. Do tego ten symboliczny przebieg. W seicento brak wspomagania ujdzie tu już tak na styk. Z drugiej strony czego nie ma to się nie psuje. OK ale rdza wychodzi na progach, i raczej odpada. Corsa...
Cewki sprawdzone i parametry uzwojeń są ok.Jutro wymienię czujnik obrotów.Napiszę jaki będzie efekt. A może coś innego?(wtryski,zawory,uszczelka pod głowicą) Silnik po odpaleniu ma moc wchodzi na obroty,na wolnych obr. pacuje równo,ale przy dodawaniu gazu nna początku ma tendencję do lekkiego przyduszenia.To samo jest jak schodzi z obrotów tzn.przy...
Mój ma 205 tys., z czego 150 tys. na LPG. Zawory nie były dotykane. Przy 140 tys. były podobno sprawdzane przez mechanika, ale przy tym nie byłem. Jedynym niepokojącym objawem są nierówne wolne obroty. Wiadomo, że te silniki w vanach miały po 350-400 tys. Pytanie, czy ktoś do nich zaglądał? W internecie ciężko coś znaleźć na ten temat. Jest paru nawiedzonych,...
Ja chciałbym usłyszec porady od kogos kto to robił i sie na tym zna. Sa rózne sztuczki dzieki którym mozna sobie ułatwic prace i osoby które to robiły znaja je i o takie porady prosze ,oczywiście jezeli to jest mozliwe . Co do mechaników - serwis fiata - seicento - głowny mechanik- szef wszystkich szefów mechaników - kategorycznie oswiadczył iż seicento...
Druga sprawa to tak jak kupiłeś, to wymiana kasatorów zaworowych i uszczelki pod kopułką zaworów to już minimum połowa tej ceny Głowica zawory itp były robione/wymieniane jakieś trzy lata temu Zgodnie "ze sztuką" to świece powinny byc wymienione raz na 15 000 kilometrów, a nie jeżdżone "do upadłego", Zgadza się bo trochę zasad zna w tej materii Nie...
Właśnie przyszło mi jeszcze coś do głowy. Sytuacja występuje chyba tylko jak auto chodzi na gazie. Rano dojeżdżam do bramy na benzynie otwieram drzwi i jest wszystko ok ale jak wracam z pracy otwieram drzwi i bezpiecznik siada. Kiedyś porobiło się coś z masą od elektrozaworu i w momencie przełączenia na gaz paliwo było odcinane ale nie otwierał się...
Popychacz sprawdzasz przez wciskanie go na gorącym silniku po ok. 5 minutach trzymania na obr. 3000, popychacz musi być zwolniony z nacisku krzywki, wciskasz go i ma być twardy, jak da się go łatwo wcisnąć to do wymiany. Ale zawory/popychacze mogą klekotać też np. poprzez za niskie ciśnienie w magistrali oleju. Kiedy ten olej był wymieniany? Filtr też?...
Zdecydowałem się w ramach "eksploatacji" na wymianę rozrządu z pompą wody, świec i przewodów WN, we wskazówkach dla zaprzyjaźnionego mechanika ująłem też zawory. Oto co się okazało: 1. rozrząd był przestawiony o 1 ząbek - dlatego "popiardywał" przy schodzeniu z obrotów i od czasu do czasu szarpnął 2. jedna świeca była PĘKNIĘTA !!! Tak, ja też nie uwierzyłbym,...
silnik nie do zajeżdżenia Jeśli się reguluje zawory - zaciera się wałek z powodu braku luzów. pytałem się czy taki układ wystarczy połączyć czy trzeba programować komputer, Jak masz dawcę kompletnego to zmontujesz, podłączysz i odpalasz. Kupno gołego silnika i dokupywanie reszty gratów... może nie będzie strasznie drogie co kłopotliwe żeby np znaleźć...
Jak silnik jest zimny to normalne, że spaliny śmierdzą benzyną. "Pyrczenie" z wydechy przy schodzeniu z obrotów mogą sugerować niedomykające się / wypalone zawory wydechowe. Podjedź na analizę spalin i będziesz wiedział jak wygląda kwestia regulacji składu mieszanki. Co do podanych prędkości - to nie diesel, ba nawet w dieslu bym tak nisko nie zmieniał...
Witam. Mam taki sam problem. Kontrolki świecą się jakby seico chodziło na gazie, ale zawory nie otwarły się. Czasami przełączy się na gaz, słychac pyknięcie zaworów, ale to występuje różnie. Czasami działa cały dzień , a niekiedy tylko raz i po zawodach. Dałem komputer sterujący do sprawdzenia i niby jest ok. Wymieniłem przekaźniki w nim, takie było...
Przebieg to 130 000 km. Olej wymieniam systematycznie co 6-7 tys. km. Z tym że no nie leje chyba oleju zbyt dobrego raczej z dolnej półki;/ mianowicie: Mineralny Orlen Lubro Gas 15W/40 API SG. Chciałem kiedyś zmienić olej na półsyntetyk ale mi powiedzieli że niezłego zamieszania mogę sobie narobić bo ten półsyntetyk może wszystkie syfy wypukać. Ogólnie...
No dzieki za podziekowania, nalezy sie cieszyc,ze silniczek bezkolizyjny jest, bo przestawienie paska mogłoby narobić wiele szkody w innym przypadku:) W tym silniku jedli nie wiesz jak ustawić i njie mozesz znależć znaków to mozesz ustawić nawet na tzw mijanke tzn pierwszy tłok u góry i zawory na nim powinny się mijać, czyli oba sa zamkniete i wtedy...
Witam, zamierzam stuningować mojego malucha, w chwil obecnej jest w nim prawie seryjny silnik 899spi z fiata seicento, chce zmniejszyć komorę spalania tak żeby zwiekszyć jego moc, moje pytanie jest ile można splanować głowice w tym silniku aby nie spowodować kolizji tłoków z zaworami :?: z góry dziękuję za odpowiedź
Witam Szanownych Kolegów. Mam problem z samochodem mojej Mamy. Od jakiegoś czasu po odpaleniu (oczysscie na benzynie), silnik pracuje nierówno, szarpie, ale po dodaniu i odpuszczeniu wraca na obroty. Ostatniu poświęciłem trochę czasu i podstawiłem z identycznego bolidu krokowca, potencjometr przepustnicy, wtryskiwacz, MAP sensor i cewki zapłonowe. Świece...
zawieszenie seicento seicento seicento seicento lewarek zawiesić seicento seicento
klapka sterowania temperatura nawiewu sprawdzić zasilacz laptop lenovo obudowa pasmowo przepustowa
michelin crossclimate michelin crossclimate
Głośność radia Ford Focus MK3 ustawiona na 0 - brak możliwości zmiany Instrukcja zasilacza BFP 12/5 - gdzie znaleźć?