Zaczynamy od sprawdzenia kompresji.. Jeżeli będzie dobra to szczelność kolektora. Natomiast jeśli kiepska to Trzeba sprawdzić dlaczego... Wałek rozrządu, zawory, itd
Panowie jak wali w dolot ta za wczesny zapłon/przestawiony rozrząd, lub wypalone zawory.
Dmuchawa chodzi czy zawór ?
Głowica do kompleksowej naprawy, pogięte zawory.
Tam ulega uszkodzeniu potencjometr. Sa grube i sztywne przewody, powodują mikrouszkodzenia pinów. Wymien go od jakiegokowiek korpusu Boscha. Przewody zmień na cienkie nowe. Bolaczka tych silników to walki rozrzadu i same zawory.
Dziękuję za wszelką pomoc.Trafna odpowiedź to czujnik cieczy chłodzącej,zabrudzone wtryski oraz rozregulowane zawory.
Silnik 8v to bardzo prosta konstrukcja. Nawet jeśli na znakach jest dobrze a jest problem to wystarczy wykręcić świece, ustawić gmp na pierwszym tłoku, porównać ze znakiem na wale i ustawić wałek rozrządu tak aby pierwszy i czwarty cylinder miał całkowicie zamknięte zawory.
W takim razie ciesz się, że zawory nie popłynęły. Siena mojego ojca (1.6, 103KM) paliła 10 i więcej a miała zamontowaną i dobrze wyregulowaną sekwencję.
Z tego co przeczytałem nie masz zielonego pojęcia co robisz. Ale ok, zawory ssące 20, wydechowe 40, pozakładaj i mierz jakie płytki wsadzić.
Długo trzymałeś tą wiadomość...od tego trzeba było zacząć.. Możliwe, nie domykające się zawory (jeśli rozrząd ok)
Teraz to pozostaje ciśnienie powierzyć, czy po wymianie "na pisaka" bez użycia blokad zawory się nie upaliły.
wtryski Hana 2000 Regulator ciśnienia Tomasetto czujnik ciśnienia PS-01 Zawór odcinający Tomasetto Zawór zespolony Tomasetto
We wszystkich pochodnych silnika SC/CC/Panda/Uno/Lancia Y/Siena/Palio 1.1 i 1.2 zawory nie kolidują z tłokami w żadnym położeniu. PS. W bardzo starych Uno bodajże 1.1 niestety już nie, ale ten silnik trochę inaczej wygląda (m.in okrągły korek wlewu oleju).
To stare auto i mocno wyeksploatowany silnik, więc może warto na wstępie sprawdzić kompresję i zawory? Szczególnie w starszym silniku możliwa jest jest erozja zaworów i ich gniazd. Nieprawidłowe luzy przy takim przebiegu też są normalne. Czy auto było lub jest zasilanie gazem? Jeśli tak, zużycie w wyniku erozji jest jeszcze bardziej prawdopodobne.
Jak pogiete zawory to i tak pokręcisz .Załóz pasek i sprawdz ciśnienie na cylindrach.
Pasek nie cały, bo napewno ząbków brakuje. I wszystko trzeba brać za możliwe. W najlepszym przypadku dwa zawory do wymiany, w najgorszym silnik /może pęknąć wał/
Też drogą eksperymentów- wiem juz jakich nie stosować-klapokwych- mają one jedną zaletę- jak nie ma szasilania to sięzamykają sprężynowo, ale muszamieć reduktor ciśnienia, przy wyższym niz 2 atm moga sie nie domykać i dziwnie otwierać. Właśnie czekam na zawory kulowe z silniczkami i ustawianymi wyłacznikami krańcowymi, sprzedaje to insbud http://www.sklep.insbud.net/product_info...
Dobra skupmy się na ciśnieniu w kolektorze. Tam się chyba zawory ręcznie reguluje, sprawdź to, a najlepiej to i ciśnienie sprężania sprawdź.
Niestety wczoraj sprawa Sieny została zamknięta. Zawory rozwalone, sam się nie potrafię tym zająć warsztat zakrzyknął jakies chore sumy. Siena już jest sprzedana. Gdyby podłoga w tym samochodzie była w lepszym stanie, to rozwarzał bym naprawę, ale kończą się miejsca do których można nowe części przykręcać.
Ciśnienie pompy paliwa lub regulator/zawór ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej ewentualnie sama listwa do czyszczenia wymiany...
12V ma być przez cały czas po włączeniu zapłonu, a masa kluczowana impulsowo, mniej więcej w takt iskry. Jeśli silnik nie zostanie odpalony a jedynie kluczyk na MAR wówczas sterownik po kilku sekundach odłączy zasilanie plusem wtryskiwacz, cewki zapłonowe , pompę paliwa, zawór evap i podgrzewacz sondy lambda
I jedno i drugie po pierwszych nieudanych próbach odpalenia zakupione blokady i dalej to samo. Po złożeniu sprawdzanie nie było kontaktu tłoka z zaworami.
Temat uwazam za zamkniety. Tak jak wczesniej pisalem winne jest dolne kolo pasowe, a w nim klin. Wazna wiadomosc dla tych, ktorym sie zerwie pasek rozrzadu lub stanie takie cos jak w tym silniku co robilem: jest to silnik "bezkolizyjny" tzn. zawory nie spotykaja sie z tlokami. Dzieki wszystkim, pozdrawiam!!
silnik ten ma 19v :D ? Jesli chodzi Ci o 16v to jest w pełni kolizyjny, w najlepszym wypadku zawory do wymiany w najgorszym remont badz inna glowica, no i nie wiadomo co z dołem
Panowie, troszkę się pomieszałem. Mam wrażenie, że silnik na rozruszniku pracuje dość "luźno", co jest w sumie podobne do sytuacji z pokrzywionymi zaworami. Czy ktoś mógłby potwierdzić lub zaprzeczyć sytuacji: Gdy zdejmuję wałek rozrządu i chcę zakręcić wałem korbowym wówczas ciśnienie w cylindrach dość mocno mi to utrudnia a nawet cofa wał U mnie wygląda...
Najwyżej dziury w tłokach można wypalić, zawory powypalać, same swiece spalić-w sumie nic strasznego stać się nie może...Odpowiednie w/g NGK to BKR5EZ
zawór nagrzewnicy wymieniony ! i to był problem stary przepuszczał ciepłą wodę i nie zamykał się ! usterka naprawiona ! post zamykam !! Pozdrawiam
bez rozkrecania tego sie nie zrobi bo z podejsciem byloby raczej ciezko a pozatym opilki w cylindrach by je porysowaly . Zrobi bez zdejmowania głowicy, a opiłki? Ustawić otwarty zawór ssący, szlauch z powietrzem w dolot i można robić co się chce.
Dziękuję za odpowiedzi. Fiat montował te silniki od 2004r a rozrząd jest ten sam co w 1.2 16v tj. punto2 albea siena brava.Miałem problem bo pękł napinacz i zmieliło 8 zaworów.Pasek i napinacz jak pisałem jest od 1.2 16v tylko zawory musiałem kupić do niego , równierz uszczelke pod głowicę założyłem od 1.2 -reszty nie wymieniałem. Będę wdzięczny jeśli...
właśnie -zawory ,była wymieniana uszczelka pod głowicą i powinny być wtedy przeregulowane ale czy były? Sprawdzę zawory i ten czujnik ( w przyszłym tygodniu). Ale dzisiaj po resecie kompa (ojciec odłączył akumulator na noc) rano zapalił bez problemów a wczesniej reset nic nie dawał z tym że w międzyczasie (ze dwa dni temu ojciec był u "gaziarzy" przeregulować...
Jaką masz instalację LPG? Zrób taki test zakręć zawór w butli od gazu wypal gas i zostaw auto na kilka godzin,jeśli odpali bez problemu to elektrozawory od gazu nie trzymają i gas zalewa silnik po jego zgaszeniu.
Witam , posiadam fiata siene 1.2 z lpg (2generacja) odpalam na benzynie i chce przełączyć na gaz- przegazówka i auto gaśnie, czasem nawet 5razy zanim przełączy na gaz, pomóżcie co zrbić? jakiś zawór pada? może coś z kablami? instalacja elpigaz. pozdrawiam. Dodano po 57 dodam jeszcze że pali więcej gazu..
Witam Czy jesli zawory byly regulowane mniej wiecej trzy miesiace przed wymiana uszczelki pod glowica, w trakcje wymiany nalezalo je ponownie regulowac? Czy jesli regulacji nie bylo to moze miec jakis negatwyny wplyw (rozregulowanie zaworow w trakcie wymiany uszczelki etc)?
Fiat Siena 1.2 8V rocznik 2000 z LPG (3-gen). Silnik pracuje bardzo nierównomiernie na biegu jałowym zarówno na benzynie jak i lpg. Drgania są mocne (kierownica, deska drży) o nierównomiernej amplitudzie. Dzieje się tak od ponad miesiąca. Tydzień w warsztacie wymieniono mi uszczelkę pod głowicą. Przy okazji zrobiono rozrząd. Co powinienem w pierwszej...
sprawdz jaki masz olej , ma byc rzadki syntetyk conajmniej 5w 40 lub 0 , w pewnej serii tych silnikow w niskich temperaturach popychacze zaworow wypelniaja sie nadmiernie zbyt gestym olejem i zawory sie nie domykaja , przez co ucieka kompresja , niekoniecznie musi tak byc u ciebie , bo nie wiem co masz za olej ale warto sprawdzic , jesli jest gaz byc...
Witam . Mam proste pytanie. Czy silnik 1.2 fiata sieny jest wyposażony w popychacze chydrauliczne ???. W instrukcji obsługi zaleca się co 40 tys. km , 'Sprawdzić lub ewentualnie wyregulować luz popychaczy (z wyjątkiem wersji wyposażonych w popychacze hydrauliczne) ' Mam 46 tys. km, i przy zimnym silniku , po odpaleniu silnika słychać jak klepie zawór...
Witam W samochodzi mam założoną zwykłą instalację gazową (od 6 lat). Problem polega na tym że samochód coraz trudniej było odpalać, teraz nawet po krótkim postoju muszę długo kręcić, lub najlepiej na 2,3 razy. Instalacja sama przełancza się na benzyne gdy zapalam i dopiero po około 2000obr. przechodzi na gaz, dziwne jest to że jak nie mam gazu w butli...
Witam, dzisiaj rano jechałem do pracy i z górki auto leciało na biegu jakieś 50km/h. Chciałem dodać gazu a tu nic , brak reakcji. Myślałem , że zgasł. Zatrzymałem się , próbuje kręcić a tu nic. Podejrzewałem najgorsze -auto zaholowałem do domu ściagnąłem pokrywę paska rozrządu - ZERWANY. ( wymiana była 60 tyś / temu) Miałem już lada chwila wymieniać...
Witam potrzebuje odpalić silnik z sieny 1,2 75 poza samochodem gdzie nie będzie standardowego baku i co za tym idzie fabrycznego kosza z pompą W tej wersji wtrysku zawór ciśnienia siedzi na listwie Chciałbym zastosować zewnętrzną pompę paliwa pierburg 7.21659,12 bo wpadła w moje posiadanie Czy nie będzie w niczym przeszkadzać wyższe ciśnienie?
Witam! W Sienie 1.6 16v pękł mi pasek rozrządu, wymieniłem zawory, pasek i rolki. Silnik działa, ale podczas zmiany biegów szarpie. Wydaje mi się, ze przyczyną jest zużyte sprzęgło, ale chciałbym się dowiedzieć, czy mogą być tego jakieś inne przyczyny, które mógłbym wykluczyć, aby nie wyciągać skrzyni bez powodu. Mam jeszcze jeden problem. Zapaliła...
Czy w przy silniku było cos jeszcze robione np wymiana pierścieni? Czy po zdemontowaniu głowicy był sprawdzany luz na prowadnicach zaworów, czy uszczelniacze zaworowe były wymieniane? Nic nie bylo robione jesli chodzi o silnik, zawory ustawione, uszczelniacze nie byly wymieniane. Czy zauważyłeś że silnik papa olej? jeśli tak to mniej więcej ile litrów...
Ja się nie śmieje, broń Boże. Stwierdzam fakt, dobrze wiedzieć o tej sondzie. Gaziarze montują wszystko schematycznie, nie wgłębiają się, byle szybciej i taniej (no może nie wszyscy) Niedawno przyciągnieli mi Opla Astrę. Nie pali nie świeci sie kontrolka wtrysku, reset komutera jaki założyli gaziarze się był zepsuł i zresetował kompa na amen przez odcięcie...
Witam. Posiadam Sienke 1.6 16v z 97 roku. Mam problem. Zaczęło się w wakacje. Stojąc w korku gdy silnik byl rozgrzany obroty utrzymywały się na poziomie 3tys. Z czasem tj na jesieni problem pogłębił się. Obroty albo prawie równe zeru lub na okolo 2-3tyś. Na dodatek gaśnie przy wysprzegleniu np przy zatrzymaniu się na czerwonym świetle. Zauważyłem że...
Jaśniej nie mogę, w kazdym razie jesteś kandydatem na nagrodę w konkursie "najgłupsza teoria związana z silniczkiem krokowym". A co do twojej sieny to masz problem z zaworami. Dobry warsztat sobie poradzi.
Miałem prawie to samo mechanik od gazu wmawiał aby zmienić przewody wysokiego napięcia,zmieniłem a tu bum!!!.:sm2: :sm2: Podjechałem do niego, zaproponował oczyszczenie cewki wysokiego napięcia (z niej wychodzą przewody) polakierował i od tej pory 5 miesięcy ani jednego strzału,a więc wymiana przewodów wysokiego napięcia była zbędna. Odpisz czy pomogło....
Dzień dobry. Koleżanka kupiła samochód, w którym to jest problem a nie jest w stanie go zwrócić bo na tym straci z tego powodu, że na umowie zaniżono faktyczną cenę. Ale do rzeczy. Kiedy były mrozy było ok więc problem został zignorowany. Przed mrozami był problem z rozruchem kiedy np zadusiło się silnik. Kiedy były mrozy problemu nie było. Teraz problem...
Witam. Bardzo proste sprawdzenie. W momencie gdy silnik pracuje niby na gazie /dioda pali na stałe/ weż kontrolkę i sprawdż czy na elektrozaworze lub na cewce reduktora jest plus/ niebieski kabel/no i osobno sprawdż masę. Podejrzewam że u ciebie właśnie jest brak masy. Kolego sprawdziłem te połączenia, wszystko na nich jest w porządku, elektro zawór...
Najwyrazniej nie podaje gazu.jezeli instalacja ma 1miesiac to masz gwarancje i podjedz tam gdzie montowali. wedlug mnie jest problem z centralka.mozesz to sprawdzic jezeli przelaczysz na gaz silnik zgasnie ale czy na centralce swieci sie dioda podczas swiecenia ktorej auto pracuje na LPG.jezeli dioda swieci sie to sprawdz czy na przewodzie pradowym...
Witam. Ja ustawiam sobie instalację w oparciu o sygnał sondy lambda. Miałem za duże spalanie po wymianie filtrów i regeneracji parownika. Spowodowane to było zbyt dużym otwarciem na śrubie regulacji dawki gazu na wolnych obrotach (na parowniku). Teraz mam dobrze ustawioną na wolnych obrotach (lambda w połowie) i więcej otwartą śrubę regulacyjną na...
zawór gazowy nie został zalany na pewno. Troszkę wody dostało sięna złącze od wyświetlacza i po włączeniu podświetlał sięale nic nie wyświetlał. wyczyściłem cały wyświetlacz izopropanolem aby wypłukać wode i działa. Był serwisant i wymienił uszczelkę pod lektrodą zapłonową ponieważ połowy nie było oraz uszczelkę w palnika - tą z włókna szklanego. narazie...
no właśnie na rozgrzanym silniku problem także występuje mało tego pogłębia się.... nieraz jak na wolnych obrotach dodam gaz do dechy to tak go muli że aż gaśnie. Zaczęła mi strzelać w kolektor dolotowy(choć nie posiadam LPG).... martwię się czy to oby nie wypalone gniazda lub zawory....
http://obrazki.elektroda.pl/4970552400_1... Przedstawiam wykonany przeze mnie kompresor warsztatowy. Sprężarka produkcji zssr o pojemności skokowej 154,7 cm3. Panewka korbowodowa smarowana ciśnieniowo, wał osadzony na dwóch łożyskach kulkowych smarowanych rozbryzgowo. Powrót oleju do miski olejowej. Obroty sprężarki na wale ok. 1400/min....
ten silnik w bravie mial z 1,2 82 KM byl 16 zaworowy Mam taka bravke a punto z tym silnikiem mial w nazwie fire tyle co moge dodac od siebie rozmawiamy o silniku 8v bo taki jest w punto II 60KM, a co do Twojej wypowiedzi dot. bravy to w punto 1 ten sam prawie silnik 1.2 16v ma nie 82 ale 86KM czyli ciut więcej (inne sprężynki na zaworach) P. S. zakładający...
No i samochód śmiga. Problemem okazał się uszczelniacz na zaworze wbudowanym w nowej listwie. Przez niego nie było odpowiedniego ciśnienia. Po wymianie odpala na benzynie a na gazie prycha. Winny jest emulator wytysków. Dziękuje wszystkim temat zamykam
Odpaliłem astrę.Winę miało to,że gaz i benzyna jedno cześnie były aktywne.I auto zalewało się.Na benzynie nie chce chodzić-a jeśli już chodzi to nierównomiernie i bardzo niekultularnie.Więc odłączyłem kostkę od pompy paliwa w zbiorniku,zawory od gazy podłączyłem bezpośrednio pod zapłon i auto zapala i silnik chodzi równiutko.Z braku finansów na razie...
Witam Po awarii paska poszły zawory, stan głowicy okazał się znacznie gorszy, niż można by było przypuszczać (wybite gniazda wydechowe, prowadnice). Pojawiła się sugestia, aby poszukać głowicy w lepszym stanie, zamiast inwestować prawie 2 tys zł w jej naprawę. Wielu sprzedawców twierdzi, że te głowice są zamienne we wszystkich Fiatach 1.6 16v (Marea,...
siena immobilizer siena głośnik cewka siena
podłączyć telewizor philips router gniazdka angielskie monter elektronik
harman kardon avr161 reset drukarki brother
Samochód gaźnikowy sam dodaje gazu po rozgrzaniu – przyczyny, diagnostyka, Weber, Pierburg Brother DCP-115C Windows 10 – drukarka widoczna, skaner niewidoczny lub odwrotnie