zawory całe na 100%, połamały się dźwigienki zaworowe, wymień wszystkie(8) blokada wału za rozrusznikiem kołek średnica 8mm,przy wymianie dźwigienek sprawdź czy hydro regulatory nie są zblokowane w głowicy jak coś to pisz, zrobiłem niezliczoną ilość HDI ,z przygodami rozrządowymi dźwigienki cena w ASO ok 80 PLN 1szt wymień pompę płynu chłodzącego
korekty wtryskiwaczy podpowiadają tylko że na danym cylindrze jest coś nie tak, lejący wtrysk , niskie ciśnienie , zawory itp, przeważnie to wtryski ale to trzeba przeprowadzić jakiś test choćby przelewowy
Witam - mam problem z Xsarą Picasso 1,8 16V - co kilka tyś. km upala się bezpiecznik F15 w komorze silnika. Zazwyczaj podczas dużej wilgotności / deszczu. F15 (1530 ACzujniki silnika, cewki zapłonowe, wtryskiwacze, zawory elektromagnetyczne, pompa paliwa, autogaz - ale on ma mniejsze zabezpieczenie - wiec odpada) Po wymianie wszystko wraca do normy...
Cewka do góry i czterema kablami przedłużyć. Nie rośnie ci tam przypadkiem ciśnienie oleju tak bardzo, że hydropopychacze zawory podpierają? Po zgaśnięciu ciśnienie spada i znów jest luz na zaworach - kompresja powraca.
Problem nadal z EGR. Zawór uchylony .
tu są mechaniczne popychacze na szczęście więc mniejszy problem .Zmieniam wszystkie zawory prowadnice ok. Pozdrawiam
" To na pewno nie zawory ci klekoczą,zupełnie inny dźwięk a poza tym zawory by ci klekotały odrazu po odpaleniu a nie po kilku minutach i było by to słychać na górze i po odkręceniu korka , a to wydobywa się z niższej partii silnika " To słowa już trzech nie byle jakich mechaników w mojej okolicy. Dodano po 14 O panewkach już kiedyś czytałem że te silniki...
Jednak przeskoczył ci pasek. Zwróć na to uwagę mechanikom. A swoją drogą mogą zacierać zawory i łamią dźwignie. Jak wrócisz zrób generalny przegląd silnika - wymień zawory, prowadnice i przeszlifuj głowicę.
Zawory w porządku klin na swoim miejscu.Dżwigienki wszystkie nowe.Może to być wina popychaczy? Jeżeli tak to jak je sprawdzić.Wał bez wałka rozrządu obraca się bez zarzutów czyli zawory powinny być OK.pomóżcie. POZRAWIAM.
Badanie ciśnienia to podstawowa czynność szczególnie w przypadkach z zaworami. Jeżeli są podwieszone, to owszem, coś tam będzie widać, ale w przypadku małych <2mm luzów nic nie zobaczysz po sprężaniu. Gniazda wypalają sie od za małego luzu. Więc obejrzyj sobie zawory z diesla, gdzie zawór miał luz 0.4mm większy.
wartość o której mówisz to tylko ciśnienie atmosferyczne A co to jest? Stacja meteorologiczna? To jest Xsara 110 PS na EDC 15 . Morze mi jeszcze powiesz że ma dwa zawory EGR, bo w parametrach rzeczywistych są dwie takie pozycje, różniące się wartościami. Co za zbieg okoliczności, że jedna pasuje parametrami na solenoid sterownia turbo.
Bardzo mi przykro z powodu tego gnoju, czekam na wartości ciśnienia sprężania może akurat podgięte są zawory albo wymiana świec pomoże. PS. Jak chcesz zawstydzić konia polecam V8 z napędem 4x4;)
no tak, miałem na myśli zawory a nie cylindry :) właśnie boję się, że to uszczelka pod głowicą, ale jeszcze sprawdzę termostat, dzięki za odp.
mi żle złożyli mi rozrząd, był przestawiony o 180 stopni. Ten sam mechanik poskladał go jeszcze raz, blokował na znakach. Samochód zapala od razu ale tym razem dymi. Nie wkreca sie na obroty i przy 3 tys obrotów słychac stukanie, tak jakby zawory. Tak to jest z tymi mechanikami. Nie wiem co juz mam dalej robić, dawac do tego samego paranoja. Dawać...
początkowo wyglądało, że poszła pompa paliwa, ale wymieniona, wymienione zawory paliwa, wymienione BSI i nic. Przez jakiś czas dawało się odpalić na spray i chodził, ale po wymianie BSI zdechło całkiem. Szukam kogoś w okolicy Elbląga lub Trójmiasta, który umiałby coś z tym zrobić.
Matik - w silniku diesla przestawiłeś rozrząd, po czym kręciłeś silnikiem. Jest duże prawdopodobieństwo, że uszkodziłeś zawory - pokrzywiłeś je. Teraz oddaj auto do mechanika i niech zmierzy kompresję. Ty w tej chwili brzydko się chwytasz* jakiś abstrakcyjnych przyczyn. Jak to powiadają - tonący brzydko się chwyta.
Zmień mechanika... Raczej to kombinator naciągacz... Ale by nie doprecyzować, to wyciek był oleju napędowego? środka chłodniczego czy oleju. Zapytaj mechanika kto oszczędza przy wymianie uszczelki głowicy i planuje głowicę bez sprawdzenia szczelności płaszcza wodnego(bo zapewne na nim wystąpiło pęknięcie), 1200 do 2000 PLN Te zawrotne liczby dotyczą...
Oba zawory zrobiły "psik" czyli ileś tam czynnika jest. Pasek się kręci, ale nie widziałem czy sprzęgło ruszyło i kręciła sprężarka. Po chwili pracy obie rurki gorące. Jak psyknęło to coś czynnika musi być. Pytanie ile, manometry się kłaniają. Jeśli wyłączę klimatyzację rurki się nie grzeją. Dalsze informacje po obserwacji : na trasie klima włączyła...
Mechanik mówi, że musimy jedynie temperatury pilnować i dopóki nie pojawi się tzw. "kawa z mlekiem" w zbiorniczku nie będziemy tego ruszać. Wiec nie wracaj juz do niego. Niekompetentny. Samochód jest z 98r. TU3, to znakomity silnik. Jeden z najlepszych na rynku, malych silnikow benzynowych. Jego jedyna chyba wada jest klingerytowa uszczelka glowicy,...
Witam, o d 4 lat jestem posiadaczem Xsary Picasso z silnikiem 2.0 HDI RHY przebieg 255kkm pewnego dnia zauważyłem że podczas wkręcenia silnika na obroty ok 2,5 tyś słyszalne jest wyrczenie z okolic głowicy, pewnego dnia przegoniłem samochód przy 120 km/h samochód już nie miał mocy i tak delikatnie jak by blokowało silnik, postawiłem samochód w garażu...
Wklejam schemat elektryczny sterowania silnikiem 2,0 HDI DW10ATED 110 KM z systemem Common Rail BOSCH (z pompką elektryczną zasilającą w baku) . Wiem, że w Xsarze jest identyczny jak w P406, może potrafisz coś "po palcu" wysnuć? https://obrazki.elektroda.pl/3902220400_... Jeśli chcesz, mogę podrzucić schematy bezpieczników, końcówek...
Witam serdecznie. Zwracam się do kolegów z prośbą o podanie luzów zaworowych oraz tolerancje dla tego autka ponadto chciałem się zapytac czy są jakieś znaki na kole zamachowym oraz w którym miejscu je podejrzeć . Zauważyłem również że nie na każdym cylindrze zawory są w tej samej kolejności. Czy może jestem w błędzie? I drugie pytanie z innej beczki...
Mam XP z 2006 roku, auto posiada silnik 1.6 HDI (bez FAP i bez dwumasy). Auto ma stan licznika 195 tysięcy, czyli przez dwa lata zrobiłem nim 15 tysięcy. Niewiele. Celowo piszę: stan licznika, nie "przebieg". Nie zdziwiłbym się, gdyby przebieg był znacznie większy, bo książka serwisowa ma powyrywane strony (sic!). Jeżdżę nim już dwa lata. Jest w nim...
Ja już kupiłem samochód. Citroen Xsara II. EDIT Po roku eksploatacji. Zawieszenie: Nic się nie zepsuło. Z tylną belką nic się nie dzieje, a jeżdżę czasami po dziurach. Silnik: Do wymiany była cewka zapłonowa (300 PLN) i dwa wtryskiwacze (200 PLN, używki :]). Dodatkowo regulowałem zawory (było trochę luzu). Jeżdżę na oleju syntetycznym Shell Helix Ultra....
Sprawdz zawór EGR
Sprawdź jeszcze ciśnienie sprężania. Może trzeba wyregulować zawory.
Lewe powietrze przed pompą. Paliwo złej jakości. Zacierający się zawór. Zapieczony albo lejący wtryskiwacz. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
Citroen xsara 1.4 HDI 68KM stuka zawór .jaki powinien być luz zaworów ssących i wydechowych?
Brakuje troszkę więcej informacji o błędzie EGR. Przydałby się kod silnika. Po zdjęciach zawór EGR to ten poniżej.
Może być nieszczelny zawór zwrotny.
Można by też założyć, że "wydmuchał" zawór ssący.
więc gdzie szukać problemu W dobrym serwisie. Z diagnozą będzie taniej. Tu są tysiące wątków, gdzie ludzie metodą "Jaś pyta na portalach" wymieniali wszystko "i nie pomaga" Zupełnie inny silnik dieslowski mechanik błyskawicznie wyczaił - w rady kolegów na szczęście wciągnąłem się tylko niewiele, wymieniłem filtr paliwa. A to były zawory.
Dzisiaj kupiłem inny zawór egr I sprawa wygląda tak ten kupiony jest w pozycji zamkniętej (używany zawór) a mój zawór jak czyscilem był w pozycji uchylone bo jak to myłem to wylatywało z drugiej strony . Za tam koledzy jak powinno być zawór otwarty czy zawór zamknięty proszę o odpowiedź
Ale chodzi na plaku w sensie odpala i pracuje, czy odpala i gaśnie jak przestaniesz pryskać? Masz napięcie na zaworze pompy CR?
Wszystkie błędy po około 2-3 tygodniach przestały występować jak to jeden z kolegów nazwał zawór egr musiał się przyuczyć
Witam. W moim citroenie od czasu do czasu podczas jazdy szarpie tzn jadę szarpnięcia około 3 razy i jedzie normalnie dalej. Pojawia mi się to nie często np czasami co 2 tygodnie a czasami co 2 dzień. Czy to może być zanieczyszczonych EGR ?
Zawór wysokiego ciśnienia na pompie 99%
Sprawdzałeś zawór EGR, może się nie domyka
Właściciel wymienił zawór N 75,wężyki podciśnienia sprawdzone zbiorniczek podciśnienia nie trzyma ale minąłem go i podpiąłem bezpośrednio z wakum pod zawór sterujący .Na biegu jałowym po wciśnięciu gwałtownie pedału przyspieszenia przy ok 3000obr/min widać że sztanga kierownicy się podnosi ale błąd przeładowania wyskakuje podczas jazdy.Dodam jeszcze...
Witam Własnie jeszcze nie podłączałem jutro to zrobię i zobaczymy. Ale wydaje mi się że przyczyną jest zawór ciśnieniowy na listwie wtryskowej.
Koledzy, z tego co dałem radę ustalić to zacina się zawór wysokiego ciśnienia, dzieje się tak przeważnie po zatankowaniu. Czy muszę wymienić ten zawór na nowy czy da radę coś innego z tym zrobić.
Tam są dwa przekazniki. Widocznie jeden chodzi , a ten na pompę w baku , zawór pompy w.ciśnienia i EGR nie są zasilane. Zasilanie na pomp w baku wychodzi z pinu nr.5 zesp.przekaznika, stąd też zasilane są opisane wyżej elementy. Z pinu nr.5 napięcie przez bezpiecznik 25 na pompę. Sam nie wiem gdzie jest bezwładnościowy , trzeba szukać. Podaj na pin...
Kolektor jest plastikowy. Podobno w tym nowym założonym kolektorze jest jakiś zawór przeciwwybuchowy. W tym starym tego zaworu nie było.
Sprawdź kompresję, może pokrzywiło zawory, a jak nie ma kompresji to na pewno nie zapali tylko będzie lekko kręcił.
Koledzy mam podobny problem Xsara Picasso 2.0 HDi 90 km . Podczas przyspieszania samochód gaśnie , zapala się żółta kontrolka. Dodam iż wtryski sprawdzone , pompka paliwa w zbiorniku wymieniona , zawór ciśnienia na listwie cr wymieniony , zawór na pompie wysokiego ciśnienia wymieniony , filtr paliwa wymieniony i nadal gaśnie . Na kompie wyświetla błąd...
A można jakoś ten zawór wyłączyć-zablokować żeby po prostu nie działał jest wogóle taka możliwość?
Zdecyduj sie, o czym piszesz. Zawory, ktore pokazujesz, to DW8 atmosferyczny, piszesz zas w watku "Xsara 1.9TD", czyli silnik XUD9TE. Te dwa silniki nie maja wiele ze soba wspolnego. Co do paskow, to sie mylisz. Nie ma zadnych roznic, i nie moze ich byc. Nawet 0.05mm roznicy w skoku (co byloby praktycznie niezauwazalne w regulacji pompy) spowodowaloby,...
Pompa nie ma czujnika pozycji..... Wiec nawet gdyby się przestawiła pozycja nie zmieni pracy silnika... Na pompie jest tylko zawór wydatku, i regulator ciśnienia paliwa...
czy moje podejrzenia są wg Ciebie słuszne? Do sprawdzenia... Zobacz, czy odpowiada to zmianie napiecia na zaworze. Jestes pewien, ze to DW8, a nie DW8B?
Tylko przy włączonym zapłonie. Zawór stop, służy do gaszenia silnika.
zawory xsara picasso xsara kierunkowskaz xsara zawory andoria
poszukuj instrukcji maszyny emachines sterowniki transit drzwi pilota
znicz solarny mip2h2 panasonic
Telefunken TE4328B34C2K 25L1606E SPI Flash Firmware Dump Sources and Programming Tips Lokalizacja modułu komfortu w Seat Cordoba 2004