zawory całe na 100%, połamały się dźwigienki zaworowe, wymień wszystkie(8) blokada wału za rozrusznikiem kołek średnica 8mm,przy wymianie dźwigienek sprawdź czy hydro regulatory nie są zblokowane w głowicy jak coś to pisz, zrobiłem niezliczoną ilość HDI ,z przygodami rozrządowymi dźwigienki cena w ASO ok 80 PLN 1szt wymień pompę płynu chłodzącego
korekty wtryskiwaczy podpowiadają tylko że na danym cylindrze jest coś nie tak, lejący wtrysk , niskie ciśnienie , zawory itp, przeważnie to wtryski ale to trzeba przeprowadzić jakiś test choćby przelewowy
Witam - mam problem z Xsarą Picasso 1,8 16V - co kilka tyś. km upala się bezpiecznik F15 w komorze silnika. Zazwyczaj podczas dużej wilgotności / deszczu. F15 (1530 ACzujniki silnika, cewki zapłonowe, wtryskiwacze, zawory elektromagnetyczne, pompa paliwa, autogaz - ale on ma mniejsze zabezpieczenie - wiec odpada) Po wymianie wszystko wraca do normy...
Cewka do góry i czterema kablami przedłużyć. Nie rośnie ci tam przypadkiem ciśnienie oleju tak bardzo, że hydropopychacze zawory podpierają? Po zgaśnięciu ciśnienie spada i znów jest luz na zaworach - kompresja powraca.
Problem nadal z EGR. Zawór uchylony .
Zawory w porządku klin na swoim miejscu.Dżwigienki wszystkie nowe.Może to być wina popychaczy? Jeżeli tak to jak je sprawdzić.Wał bez wałka rozrządu obraca się bez zarzutów czyli zawory powinny być OK.pomóżcie. POZRAWIAM.
mi żle złożyli mi rozrząd, był przestawiony o 180 stopni. Ten sam mechanik poskladał go jeszcze raz, blokował na znakach. Samochód zapala od razu ale tym razem dymi. Nie wkreca sie na obroty i przy 3 tys obrotów słychac stukanie, tak jakby zawory. Tak to jest z tymi mechanikami. Nie wiem co juz mam dalej robić, dawac do tego samego paranoja. Dawać...
Witam. Zrobiłem sprawdzenie ciśnienia na cylindrach przyrządem. Potem na jednym z cylindrów próbę olejową. Założyłem cewkę i odpaliłem auto. Buchnęło konkretnymi spalinami. Całe podwórze zadymione. Kiedy przestało dymić okazało się, że pojawił się błąd sondy lambda. Chyba wtedy. Po wykasowaniu błąd pojawił się znowu. Kiedy wykręciłem sondy lambda okazało...
początkowo wyglądało, że poszła pompa paliwa, ale wymieniona, wymienione zawory paliwa, wymienione BSI i nic. Przez jakiś czas dawało się odpalić na spray i chodził, ale po wymianie BSI zdechło całkiem. Szukam kogoś w okolicy Elbląga lub Trójmiasta, który umiałby coś z tym zrobić.
Witam mam do sprzedania zderzak do Xsara Picasso.Stan dobry lekko wgnieciony z prawej strony.Kolor ciemny granat.Zdjecia na PW.Cena 220zl
Witam. Od kilku tygodni jestem posiadaczem Xsary Picasso z 2001r. No i mam problem. Bez najmniejszych kłopotów auto przetrwało wysokie mrozy - odpalał przy -15°C bez zarzutów. Kiedy przyszła odwilż pojawił się problem z prędkościomierzem elektronicznym - wskazywał to, co chciał bez względu czy auto jechało, czy nie. Po dwóch dniach siadł akumulator,...
Witam jak w temacie XP gaśnie przy skręcie w prawo ale tylko przy większym przeciążeniu. Jeśli jadę łuk delikatnie jedzie. Lewe skręty bez problemu mogę na placu jezdzic jak wariat. W prawo większy przechył i od razu gaśnie. Wyciągam kluczyk wkładam odpalam jedzie. Jakie sugestie ? Stacyjka ? czy może czujnik uderzeniowy.
Witam, o d 4 lat jestem posiadaczem Xsary Picasso z silnikiem 2.0 HDI RHY przebieg 255kkm pewnego dnia zauważyłem że podczas wkręcenia silnika na obroty ok 2,5 tyś słyszalne jest wyrczenie z okolic głowicy, pewnego dnia przegoniłem samochód przy 120 km/h samochód już nie miał mocy i tak delikatnie jak by blokowało silnik, postawiłem samochód w garażu...
Witam. Mam problem z Xsarą Picasso 1.8 benzyna/gaz. Po zdjęciu nogi z gazu na którymkolwiek biegu, po około sekundzie, coś szarpie samochodem ( jakby odcinał gaz albo paliwo). Dodatkowo zaobserwowałem, że po "uderzeniu" ( puknięciu) nogą w gaz, samochód sam dodaje gazu i wchodzi na obroty, po czym powraca do normalnej pracy. Czy ktoś spotkał się z podobnymi...
Zmień mechanika... Raczej to kombinator naciągacz... Ale by nie doprecyzować, to wyciek był oleju napędowego? środka chłodniczego czy oleju. Zapytaj mechanika kto oszczędza przy wymianie uszczelki głowicy i planuje głowicę bez sprawdzenia szczelności płaszcza wodnego(bo zapewne na nim wystąpiło pęknięcie), 1200 do 2000 PLN Te zawrotne liczby dotyczą...
witam serdecznie w dniu dzisiejszym na autostradzie A 2 w okolicy HANOWERU DOWIEDZIAŁEM SIE iz mam zalana kostke komputera co przyczynilo sie do tegoiz prawie sie juz urwał mogę wymienić sam sterownik czy jest to możliwe czy muszę sie zaopatrzyć w cały zestaw do odpalania
Witam. Auto jak w temacie. Cofałem autem i przy skręconych kołach usłyszałem lekkie "łup". Myślałem, że uderzyłem w płot, blisko było. Ale chyba nie. Nie widać żadnych strat na zderzaku. Od tamtego momentu nie mam praktycznie wspomagania w układzie kierowniczym. Autem jedzie się paskudnie. Zakręty - trzeba mocno ciągnąć kierownicę. Jest bardzo duży...
Witam Muszę wymienić uszczelkę pod głowicą ale utknąłem na kolektorze. Nie mam pojęcia jak go wyjąć albo odłączyć całość bo jest bardzo mało miejsca. Może ma ktoś jakiś manual? Silnik 2.0hdi 90km rhy Pozdrawiam
hej, dzisiaj podczas powrotu z Poznania z pikusiem stała się dziwna sprawa. Podczas jazdy na tempomacie w pewnym momencie załączyły się wycieraczki, tempomat się wyłączył. Po zatrzymaniu stwierdziłem brak kierunkowskazów, długich przeciwmgielnych. Zero reakcji komputera na jakiekolwiek czynności, pilot przestał działać. Po chwili postoju próbowałem...
Witam. Mam problem z tlumikiem srodkowym mianowicie bardzo nisko wisi nad jezdnia i podczas jazdy po wybojach zachacza i ociera o jezdnie. Myslalem ze spadl z wieszaka albo guma pekla ale po wejsciu pod samochod nie ma przy nim zadnego wieszaka czy uchwytu. Podwieszony jest tylko koncowy tlumik. Przerabial ktos taki problem. Jak go podniesc maksymalnie...
Interesuje mnie temat kasowania błędów poduzek powietrznych w samochodach citroen a dokładnie Xsara Picasso. Kupiłem samochód z wystrzelonymi poduchami przednimi. Wymieniam na nowę i interesuje mnie w jaki sposób skasować błąd poduszek. Co dokładnie trzeba spełnic aby go się pozbyć. Jakie oprogramowanie itp. Pozdrawiam.
mam problem z pikusiem w czasie jazdy a także na postoju np, na światłach silnik dostaje na chwile wysokich obrotów ,po czym spadają do normalnych co może być przyczna,i drugie zapytanie to z rury wydechowej wyciągnołem kłebki waty szklanej co to może oznaczać prosze o szybką pomoc dzieki
Mam taki problem. Samochód jak jest zimny ciężko zapala tak jak by nie pracował jeden z cylindrów. Po zapaleniu zakopci a po przejechaniu około 1,5km praca i zapalanie jest ok. Byłem u mechanika, sprawdzał świece, podłączał komputer, nic nie wykazało. Proszę o podpowiedź, dziękuję. Jędrek.
Mam XP z 2006 roku, auto posiada silnik 1.6 HDI (bez FAP i bez dwumasy). Auto ma stan licznika 195 tysięcy, czyli przez dwa lata zrobiłem nim 15 tysięcy. Niewiele. Celowo piszę: stan licznika, nie "przebieg". Nie zdziwiłbym się, gdyby przebieg był znacznie większy, bo książka serwisowa ma powyrywane strony (sic!). Jeżdżę nim już dwa lata. Jest w nim...
Sprawdz zawór EGR
Brakuje troszkę więcej informacji o błędzie EGR. Przydałby się kod silnika. Po zdjęciach zawór EGR to ten poniżej.
Można by też założyć, że "wydmuchał" zawór ssący.
więc gdzie szukać problemu W dobrym serwisie. Z diagnozą będzie taniej. Tu są tysiące wątków, gdzie ludzie metodą "Jaś pyta na portalach" wymieniali wszystko "i nie pomaga" Zupełnie inny silnik dieslowski mechanik błyskawicznie wyczaił - w rady kolegów na szczęście wciągnąłem się tylko niewiele, wymieniłem filtr paliwa. A to były zawory.
Dzisiaj kupiłem inny zawór egr I sprawa wygląda tak ten kupiony jest w pozycji zamkniętej (używany zawór) a mój zawór jak czyscilem był w pozycji uchylone bo jak to myłem to wylatywało z drugiej strony . Za tam koledzy jak powinno być zawór otwarty czy zawór zamknięty proszę o odpowiedź
Wszystkie błędy po około 2-3 tygodniach przestały występować jak to jeden z kolegów nazwał zawór egr musiał się przyuczyć
Sprawdzałeś zawór EGR, może się nie domyka
Witam. W moim citroenie od czasu do czasu podczas jazdy szarpie tzn jadę szarpnięcia około 3 razy i jedzie normalnie dalej. Pojawia mi się to nie często np czasami co 2 tygodnie a czasami co 2 dzień. Czy to może być zanieczyszczonych EGR ?
Witam Własnie jeszcze nie podłączałem jutro to zrobię i zobaczymy. Ale wydaje mi się że przyczyną jest zawór ciśnieniowy na listwie wtryskowej.
Koledzy, z tego co dałem radę ustalić to zacina się zawór wysokiego ciśnienia, dzieje się tak przeważnie po zatankowaniu. Czy muszę wymienić ten zawór na nowy czy da radę coś innego z tym zrobić.
Właściciel wymienił zawór N 75,wężyki podciśnienia sprawdzone zbiorniczek podciśnienia nie trzyma ale minąłem go i podpiąłem bezpośrednio z wakum pod zawór sterujący.Na biegu jałowym po wciśnięciu gwałtownie pedału przyspieszenia przy ok 3000obr/min widać że sztanga kierownicy się podnosi ale błąd przeładowania wyskakuje podczas jazdy.Dodam jeszcze...
Sprawdź kompresję, może pokrzywiło zawory, a jak nie ma kompresji to na pewno nie zapali tylko będzie lekko kręcił.
Kolektor jest plastikowy. Podobno w tym nowym założonym kolektorze jest jakiś zawór przeciwwybuchowy. W tym starym tego zaworu nie było.
A można jakoś ten zawór wyłączyć-zablokować żeby po prostu nie działał jest wogóle taka możliwość?
Pompa nie ma czujnika pozycji..... Wiec nawet gdyby się przestawiła pozycja nie zmieni pracy silnika... Na pompie jest tylko zawór wydatku, i regulator ciśnienia paliwa...
No i lipa niestety. Zawór CR wymieniony, dodatkowo obudowa filtra i auto dalej nie startuje. Jakieś pomysły?
Koledzy mam podobny problem Xsara Picasso 2.0 HDi 90 km . Podczas przyspieszania samochód gaśnie , zapala się żółta kontrolka. Dodam iż wtryski sprawdzone , pompka paliwa w zbiorniku wymieniona , zawór ciśnienia na listwie cr wymieniony , zawór na pompie wysokiego ciśnienia wymieniony , filtr paliwa wymieniony i nadal gaśnie . Na kompie wyświetla błąd...
mój zawór ma nr.0281002284 czy może być inny , ten nr.CA/DRV/F/W10S powtarza się z tym z peugota , czy to ma znaczenie ?
Najprawdopodobnym problemem był zawór egr. Został wymieniony, błędy znikły i lampka się nie zapala (check engine). Jak na razie temat zamknięty.
Jak mam to zobaczyć? Sprężarka się załącz, bo słychać charakterystyczne pyknięcie. Właśnie pyknięcie słychać tylko przy załączeniu ale przy rozłączeniu już nie. Jak spojrzysz na sprzęgło to zobaczysz czy się kręci całość czy tylko zewnętrzna część po której chodzi pasek, najlepiej patrzyć na sprzegło z boku nie z góry łatwiej będzie Ci zauważyć. Poproś...
Witam. Jak sprawdzić "na krótko" sprężarkę od klimatyzacji w Xsara Picasso 1.8 2002 rok? Nie słyszę "szczeknięcia", klima nie chłodzi (znowu :-( ). Czy wentylator bądź sprężarka "lata" specjalnie nie widzę .. Jakiś czas temu wymieniałem kostkę stacyjki, nie oryginalna. Interesuje mnie jedynie gdzie się podpiąć z napięciem by sprawdzić czy żyje sprężarka,...
Jakiś zawór, koszt naprawy 50zł. Mechanik 350zł - włożenie 2 pomp (jedna kupiona na allegro - niesprawna), wymiana filtra paliwa, sprowadzenie gościa z lexią.
Czołem. Xsara Picasso 2.0 16V benzyna silnik RFN. Objaw jest taki: po odkręceniu korka wlewu oleju - silnie dmucha. W miarę czyste powietrze, bez dymu, ale ciśnienie jest mniej więcej jak z rury wydechowej. A jak odłączę przewód odmy, który wychodzi z drugiej pokrywy zaworów, to tam nic nie dmucha. Czy to tak ma być? Tam jakiś zawór? A może po prostu...
O emulatorze też słyszałem że w tym modelu jest potrzebny do prawidłowego wskazania benzyny przy jeździe na lpg ale niestety obecnie występuje fizyczne spalanie benzyny lub delikatny wyciek w czasie jazdy na lpg dla tego potrzebuję schemat zasilania silnika w benzynę bo w tym aucie do listwy wtryskowej dochodzi tylko jeden przewód paliwowy z oznaczeniem...
tak , znalazłem . Ale tak jak jak mówisz bieda ..... teraz już za każdym razem jak postoi gaśnie po kilku sekundach. Muszę popompować i zapali . Tylko teraz mam problem dlaczego muszę pompować paliwo, co może być problemem. Zauważyłem że dwa wtryski są wilgotne od ropy , nawet bardziej niż wilgotne , są mokre . Czy to może być przyczyna że np spada...
Witam wszystkich potrzebuję pomocy: Wymieniłem uszczelkę pokrywy zawór bo ciekła i teraz jest ok w citroen xsara picasso 1,6 hdi 109 km 2005 rok ale zauważyłem że przeciek oleju pokazał sie na łączeniu skręcaniu po prawej stronie nie wiem jak to sie właśnie nazywa zeby kupic tam uszczelkę nawet chyba potrzebne są dwie proszę pomóżcie co mam kupic prawa...
To co na fotkach to wygłada jak przekaźnik czasowy do świec żarowych silnika. Właśnie wróciłem od mechanika, dokładnie 5 godzin i lipa....moje urządzenie to Webasto 65987E. Całe urządzenie wywaliliśmy z auta, na sucho działa, pompa gwizda ino raz, żarnik-palnik również. Problem z załączaniem, oraz impulsem do "przepustnicy" która jest w tylnej części...
Podczas rozruchu zimnego silnika takie długie czasy otwarcia wtryskiwaczy nie są niczym niezwykłym, przelanie dolotów benzyną jest konieczne do prawidłowego startu silnika. Na wykresie widzimy, że te 35 ms to jest trzymane przez mniej więcej pół do jednej sekundy po starcie, potem czasy wtrysku ostro schodzą do normalnych wartości. Jest to normalne...
filtr był już zasyfiony wiec i tak był do wymiany sprzęgło padło w grudniu, teraz czekam na telefon zobaczymy jak wyjdzie diagnoza . tylko zastanawiam się czy to czysty przypadek zostawiając auto na wymianę linki i taki cyrk czy panowie fachowcy coś spaprali Dodano po 46 wyjaśniło się diagnoza zawór erg podciśnienia możecie mi napisać przybliżony koszt...
Mój silnik to EW7J4. Bezpiecznika F34 nie znalazłem. Potem polecę sobie po przewodzie grzalki sondy to zobaczę gdzie trafię. Przewód, którym elektrozawór jest zasilany zaprowadził mnie do metalowej skrzynki pod maską obok, której jest BSM z bezpiecznikami. Dodano po 3 Naprawione. Znalazłem bezpiecznik, który dodatkowo kiedyś założył elektryk na instalacji...
Powiedział żebym się nie martwił, że daje gwarancje na rozrząd A powiedział że daje kasę na zawory, prowadnice i cała resztę jak rozrząd padnie? Poważnie w temacie to myślę że to bulgotanie to albo bąble powietrza pozostałe po zalaniu układu chłodzenia (nigdy nie odpowietrzy się na 100%) albo wibracje paska powoduję taki efekt akustyczny. O ile to...
Witam jakiś czas temu zakupiłem Xsarę Picasso 1.8 16v. Sprzedający po zakupie poinformował mnie że z powodu zatkania katalizatora ( silnik buczał nie wchodził na obroty) został on wycięty i zastąpiony strumienicą. Po tym zabiegu silnik zaczął pracować poprawnie, auto normalnie przyspieszało. Spalanie średnie PB utrzymywało się około 9l/100 Auto nie...
U mnie w nissanie almera też z dream-em chyba ze dwa lata jeździłem od "fachowca" do "fachowca" i nic nie mogli znaleźć a też był problem z odpalaniem i brakiem mocy - najpierw w mrozy a ostatnio już nawet gdy było ciepło ale parę godzin postał. Więc wziąłem serwisówkę i dalej sprawdzać wszystkie czujniki. Do wymiany poszła przepływka bo już mulił podczas...
od wprowadzenia common rail nie instaluje się już dwu sterowników osobno na pompę i na silnik, a jeden sterownik który odpowiada również za kontrolę zaworami w pompie. Kłócić się nie che, ale żeby było coś z np. EDC15C2 to by pod kompem wyszło... Od kiedy jest CR na pompie nie ma sterowników, a pompa WC ma wytworzyć ciśnienie.
Witam wszystkich. Mam taki problem z samochodem (Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI rok 2002). Byłem już u około 10 mechaników, i można powiedzieć każdy mówi co innego, chociaż niektórych teorie się powtarzały. Problem stał się gdy nalałem paliwa ruskiego. Do tej pory cały czas tankowałem na orlenie, ale wujas mowi ze to dobre paliwo to powinien chodzic....
Witam, samochód jak w temacie, po wymianie sprężarki klimatyzacji brak możliwości dobicia gazu za sprawą niezałączania się sprężarki, jak mniemamy spowodowane jest to obecnie niską temperatura otczenia, dodam tylko iz stara sprężarka załączała sie, po bezpośrednim podaniu napięcia na sprężarka ta owszem załącza się ale czynnik ani drgnie. W okolicach...
Cytrynkę mam już 8 lat i nigdy poważnej usterki nie było. Miesiąc temu zaczęła niedomagać. Na zimno odpala bez problemu, żadnych szarpań w trakcie jazdy, tak samo na wolnych. Pełna moc, samochód w czasie jazdy bardzo dynamiczny. Spalanie w trybie mieszanym 4,2 l/ 100 km. Jak silnik gorący, przy próbie uruchomienia, nie zapala. Nie słychać pompy paliwa...
Mam problem z ustaleniem przyczyny braku mocy (Xsara Picasso 2.0 HDI 90 kM 2001r.) Na diagnostyce wychodził błąd wałka rozrządu, czujnik wymieniłem na nowy (Boch) sprawdziłem wiązkę (ok), ale nadal występuje błąd 0340 (Synchronizacja wałka rozrządu do wału korbowego - Uszkodzony czujnik Halla wałka rozrządu). Auto nie ma mocy puki nie wejdzie na obroty...
a ja mam taki problem z 2.0 hdi 90KM z 2000 roku w Xsarze picasso wymieniany był rozrząd i przy okazji pompa CR była dana do diagnostyki pompa wróciła auto zostało poskładane i kupa brak wysokiego ciśnienia na wyjściu z pompy (wszystko idzie na przelew) układ niskiego ciśnienia jest ok (pompa jest nowa i działa) na wyjściu ze zbiornika ponad 5 atm zawór...
zawory xsara picasso xsara xsara picasso
volvo silnika sygnału luminancji celestion beyma
sprawdzanie silnika omomierzem lampa solarna ogrodowa
Schemat przetwornicy przeciwsobnej 9V z tranzystorami NPN Niskie napięcie siatki G2 w telewizorze JVC - przyczyny i diagnostyka