Ustaw po 0,15mm na obu.
Miałem taki sam problem. Silnik się grzał, ogień z gaźnika, strzały z tłumika. Luzy zaworowe idealne. Pomogła wymiana gaźnika na nowy, czyszczenie gaźnika niewiele dało.
Przy wkręconej świecy rozrusznik kręci płynnie. Przy wkręconej? Czy wykręconej? Bo jeśli przy wykręconej to w pierwszej chwili wskazywało by na odprężnik. Ale nie koniecznie. Bo odprężnik to takie urządzonko zamontowane w środku silnika, przy wale. Urządzonko to ma za zadanie w początkowej fazie rozruchu delikatnie uchylić jeden z zaworów (najczęściej...
Briggs bardzo "lubi" podeprzeć zawory i naskładać na trzonku zaworowym nagaru, warto sprawdzić luzy i szczota druciana do trzonków. Tylko jak się zdecydujesz na wyjęcie zaworów są up...we zamki do zaworów. Potrzebny jest specjalny klucz (do poskładania). Pierścienie sprawdź luzy na zamkach, ten silnik lubi wcinać olej.
Nie napisałeś jaki to silnik dolno czy górnozaworowy. Ten rysunek, powinien pomóc. http://obrazki.elektroda.pl/1977392100_1... Zakładasz sprężynę, następnie talerzyk (40a), ściskasz sprężynę, zakładasz na trzonek zaworu dwa zabezpieczenia (42), tak aby weszły w rowek i zwalniasz sprężynę. Jeżeli sprężyna i talerzyk nie są założone na trzonki...
Kolego aluminiowy jest od dołu czy od góry?? Laska się wytarła bo pewnie był za duży luz zaworowy. Części dotych większych slników tylko w oryginale na zamówienie. Generalnie 2 do 3 dni roboczych.
A jak najprosciej sprawdzic '' owalnosc'' tej tulei? Jak ją wyjmowac wrazie konieczności wymiany? Dajcie jakiś namiar na tanie częsci?
Witam po świętach, wracam do mojego problemu . Niestety po regulacji zaworów problem nie ustał. Zimny silnik odpala praktycznie od strzała i pracuje równo, a gdy go zgaszę to rozrusznik nie da rady zakręcić silnikiem , nawet po podłączeniu akumulatora z samochodu. Silnik stygnie kilka minut i znowu odpala. Jedyna poprawa to że pracuje rowno i nie strzela.
Uderzył nuż w kamienia i silnik się zatrzymał, brak kompresji - wypiął się zawór. A czemu ma służyć to mikro uchylenie dolnego zaworu ?
gaźnik kompletny nowy wraz z membraną, króciec łączący gaźnik z membraną był poluzowanych i z wydmuchana uszczelką w dodatku krociec jest pęknięty, od str gaźnika jakby przypalony. Po wyeliminowaniu powyższych problemów jest lepiej ale nadal parska i traci zaplon , nierówno pracuję, zostaje klinek na wale i zawory, wymiana całego króćcu bo tego niema...
Witam, może trochę nie do końca w temacie ale zapytam :) Mam uszkodzony silnik w traktorku marki CRAFTSMAN Briggs & Stratton 21HP ( nie nadaje się do naprawy ) chce kupić silnik tej samej marki ale słabszy 17,5 HP. Czy traktorek będzie pracował "niezamulony" ?
Dzięki za expresowa odpowiedź. Luz zaworów sprawdzone : wydech -0,20 , ssący - 0,10 . Nie przyglądałem się mocno przylgniom , ale kręciłem zaworami i miałem wrażenie że dolegają. Tu nie ma za bardzo jak sprawdzić szczelności :(
Musisz, to lekko przeszlifować, do podanego wymiaru. Lepiej byłoby zrobić to na trzonku zaworu. W tym silniku 0.05 mm, to praktycznie brak luzu. Luz, zmniejszył się po docieraniu zaworów.
W tym silniku niema możliwości regulacji zaworów, jedynie szlifowanie trzonka zaworu (zwiększenie luzu) lub frezowanie gniazda (zmniejszenie). Do pomiarów, tłok w GMP pomiędzy suwem sprężania i pracy. Górny zawór to ssanie, dolny wydech, patrząc na silnik w normalnym położeniu.
Sprawa dotyczy kosiarki AL-KO 5.15 SP-B Plus z silnikiem B&S 625E a dokładniej 122T02-5157-H1 Problem polega na tym, iż nóż koszący można zamontować na piaście w dowolnym położeniu względem wału (suwu tłoka). Nie ma żadnych oznaczeń, bolców czy wypustów po za podtoczeniem do centrowania noża na piaście. W żadnej instrukcji nie ma nic na temat ustawienia...
Klin jest aluminiowy wiec przy dokręcaniu powinien się docisnąć. Wczoraj trochę dotarłem koło i wał pastą do docierania zaworów i silnik odpalił parę razy i nawet parę minut chodził. Zobaczymy czy to coś pomoże na dłuższą metę.
To co piszesz, jest raczej normalne. Zawór ssący zawsze otwiera się przed GMP podczas suwu wydechy, a wydechowy przed osiągnięciem DMP podczas suwu pracy. Jest to raptem kilka stopni. Luz zaworowy jest w celu kompensacji rozszerzalności temperaturowej, występuje na zimnym silniku . Czyli rozgrzany silnik w zasadzie nie ma luzu zaworowego. Chyba, że...
Z tego co oglądam na filmikach to jedni robią tak że ustawiają GMP tłoka wtedy dwa zawory maja tak jakby luz, na innych filmach kręcą kołem zamachowym i jak otworzy się górny zawór to go regulują a potem kręcą kołem żeby sie otwarł drugi i go regulują. No to masz pokazane jak się robi, Obydwa przypadki dają ten sam rezultat. Sprawdź ten luz zaworów...
Z tego co widzę to silnik z odprężnikiem Camshaft Part Number: 793880 Trochę poczytałem i pooglądałem filmów na YouTube i wydaje mi się, że to wina tego właśnie odprężnika. Przy okazji czeka mnie też regulacja zaworów, no i tu moje pytanie. Czy dysponuje ktoś taką magiczną tabelką ze szczelinami zaworów i informacją z jaką siłą dokręcić śruby obudowy...
Na oko to .... wiesz co. Sprawdź dokładnie ten klin, luz zaworów 0,2 ssący i 0,3 wydech. W jaki sposób "wróciłeś do poprzedniego wymiaru zaworu" W sumie, masz ciekawe podejście do naprawy. Mieszkasz niedaleko, jak widzę.
Witam, temat trochę stary ale może się przyda posiadam traktorek z silnikiem BRIGGS & STRATTON 282707 typ 0170-01 11hp i sprawa wyglądała nastepujaco posiłkowałem sie opinia różnych opinii na temat czy " tulejować cylinder" podpowiedzi były najbardziej. Otóż powiedzenie jak sam się nie przekonasz to nie bedziesz wiedział. W moim silniku cylinder jest...
Witam. Kosiarkę posiadam od około 13 - 14 lat. Żadnych domowych przeróbek nie było. Pacjent to : Briggs & Stratton Classic 35 , kod silnika 9D902 - 2006 - E1 - 99061451 Objawy : Nierówna praca , po kilku minutach gaśnie , kopcenie na czarno podczas koszenia. Wyjąłem silnik i położyłem go przechylonego jakbym podniósł tylne koła. Rano ku mojemu zaskoczeniu...
Luz zaworów sprawdzałeś? Briggs traktuje te elektrozawory jako zabezpieczenie przeciwpożarowe, w gaźniku jest przecież pływak z zaworkiem odcinającym paliwo.
Ustawienie rozrządu to żaden problem. Teoretycznie tłok powinno wyciągać się do komory olejowej. Można też po odkręceniu głowicy ale jeżeli silnik ma wytarty cylinder to przy jego górnej krawędzi powstaje próg. Zaczepiają o niego pierścienie i wyjęcie tłoka w te stronę jest prawie niemożliwe bez użycia siły. Pobieranie oleju przez silnik to nie tylko...
Rycho T spotkałeś się już z luzną prowadnicą od zaworów ( na pewno) w ubiegłym sezonie spotkałem się z kilkoma przypadkami gdy gniazdo zaworowe było luzne, a silnik B&S pracował tylko przez 3-5min normalnie pózniej zaczynał pływać po obrotach i tracić moc, dopiero przy próbie docierania gniazda zaworowego zauważyłem że ono się obraca w karterze cylindra...
Zębatki na wale nie ruszałem (nawet nie wiem jak ją zdjąć a sprawdzałem że trzyma się mocno) więc sądzę że musi być tak od nowości. Może mój egzemplarz nie ma kropki tylko strzałkę na kole. Do katalogu [url=https://drive.google.com/open?id=0B... wrzuciłem jeszcze dwa zdjęcia jedno od strony wałka rozrządu gdzie widoczna...
Jak to jest zdjęcie Twojej kosiarki to klin wygląda na ścięty - zmień. Widać to na powiększeniu. Co do uchylania się zaworów to uchylać się powinien ale w jednakowy - powtarzalny sposób. Jak masz silnik na wierzchu to rozbierz i sprawdź rozrząd dla pewności. Sprawdź, czy tuleja nie ma rys. Zakładam, że nic tam nie znajdziesz. Moja podpowiedź: zmień...
Witam. Mam traktorek MTD z silnikiem Briggs 12.5HP (281707 type 0195), od kilku tygodniu ciężko odpalał, tzn. jak odłączyłem kosisko to jakoś tam odpalił, trochę pochodził i jak podłączałem znowu to za którymś tam kręceniem w końcu odpalał. Jak kręcę kołem silnika to jest takie miejsce bardzo dużego oporu, tego chyba wcześniej nie było. Rozebrałem rozrusznik,...
A co z zaworem odmy? Tam raczej nie ma czegoś takiego, skrzynia korbowa jest połączona z obudową filtra i wszystkie opary oleju i inne "śmieci" ze skrzyni korbowej kierowane są do filtra powietrza i poprzez gażnik z powrotem do cylindra, tylko jest wtedy dobrze jeśli nie ma tam, w tych oparach, za dużo oleju. jak go jest za dużo to już trzeba szukać...
Ściągnę koło i zmniejszę póki co przerwę. Kurde tylko to ciężkie palenie echh. Tak czy inaczej, dzięki za cenne rady. Sprężynka z podkładką mała gruba powinna być na gaźniku czy zbiorniku? OK poustawiałem wszystko według wskazówek i nadal lipa. Ciężko pali, ale lepiej niż na początku. Jeśli zapali to wchodzi na obroty do pół gazu, później kicha prycha...
Kolego, to przynajmniej oczyść zawory z nagaru i gniazda na ile jest to możliwe. Ja praktykuję w ten sposób, że obracam wałem silnika i zawór, który się uniesie/otworzy dokładnie czyszczę oraz gniazdo zaworu. Ponadto możesz zrobić próbę na szczelność zaworów np. ustawić silnik tak, aby głowica była w poz. poziomej. Przy zamkniętych zaworach nalać nieco...
Witam. obecnie staram się doprowadzić do ładu silnik Briggsa Model 31G777 Typ0154 B1 Problem mam w tym że na wysokich obrotach silnik faluje (obroty) i to bez obciążenia. Najpierw myślałem że to problem z paliwem. Wymieniłem filtr paliwa i dwukrotnie przeczyściłem gaźnik. Na wolnych obrotach bardzo ładnie pracuje. Oczywiście zmieniłem świecę i ponownie...
Silnik po zalaniu olejem nie był przewracany, Tłok i pierścienie są założone prawidłowo. Silnikowi dałem popracować trochę lecz ilość oleju która dostaje się do filtra a potem do gaźnika powoduje straszne dymienie. Rurkę z tej zaślepki zaworów odpiąłem z filtra i podłożyłem butelkę żeby zobaczyć ile tego oleju wyrzuca, i niestety w ciągu pięciu minut...
Witam, Problem leży w silniku spalinowym czterosuwowym do kosiarki marki Briggs & Stratton 475. Silnik wrócił ostatnio od zaprzyjaźnionego mechanika. Jego zadaniem była zwykła zmiana oleju i ogólny przegląd. Jednak Pan Mechanik najwidoczniej rozebrał dla zabawy pół silnika, co poskutkowało złym założeniem wałka rozrządu i obcieraniem korbowodu o ten...
Trzeba jeszcze sprawdzić luzy zaworowe. Trzpienie zaworów mają tendencje do wydłużania się. Cewę zapłonową, najlepiej sprawdzić przez założenie innej. Szczelność połączenia kolektora ssącego z gaźnikiem i cylindrem, też jest ważna.
Z opisów wynika, że stosowano ten sam bagnet, ale różne tuby bagnetu. U ciebie powinna być tuba o numerze 697184. Tak, czy inaczej wszędzie jest informacja o 1.4litra na ten silnik + 0.12L w przypadku posiadania filtra zewnętrznego. Biały dym, to nic innego jak olej w cylindrze. Sprawdź: -ciśnienie w cylindrze, -uszczelniacze zaworów i pierścienie tłoka,...
Ten znak na zębatce wału zrobiłem ja po twoim wpisie. Troche dziś nad tym posiedziałem i u mnie wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.pl/4163813200_1... W takim położeniu wałka ma ta mijanke zaworów. http://obrazki.elektroda.pl/9300323300_1... Tak to wygląda. http://obrazki.elektroda.pl/4295544400_1...
Witam serdecznie. Posiadam kosiarkę traktorek Castel Garden z silnikiem intek 17 hp. Silnik był rozbierany w serwisie i po odebraniu kosiarki mam problem z klinem na kole zamachowym. Zerwało mi go 2 raz co ciekawe podczas pracy bez obciążenia. Na 100% nie uderzyłem nożami natomiast mam problem z ustawieniem gaźnika i gdy "gaszę" silnik następuje strzał...
Historia silnika nieznana - "nowy" nabytek wraz z kosiarką. Ogólnie silnik cierpi na wypadające cykle, nierówną pracę - nawet zimny. Po dłuższej pracy przerywał i gasł, po ostygnięciu znów dawał się odpalić i pracował. Wyczyściłem gaźnik, odmę + nowa uszczelka na odmie, ustawiona przerwa na cewce. Luzy zaworowe - na ssącym ciasno przechodzi 0,05mm,...
tak są od strony zaworów i na górze cylindra. Początkowo to były małe rysy, nie wyczuwalne pod palcem, ale po koszeniu silnik zaczął kopcić na niebiesko. Rozebrałem ponowie i widać ze rysy się powiększają i pełno zmielonego aluminium w oleju. Teraz czuć pod palcem wyraźnie zagłębienia i nie ma już gładzi tylko wyszarpane alu. Swoją drogą, bardzo lipnie...
Pomimo wykonanych przez Was wielu sprawdzeń, ja jednak typuję niedokładne ustawienie rozrządu, uszkodzony klin lub koło zamachowe - takie objawy są typowe, gdy zapłon jest za wczesny. Zauważcie, że silnik miał kilka "zdarzeń" z czymś, co uszkodziło wał silnika, mocowanie noża itd.. Może podgięty jest korbowód lub wałek rozrządu, co ma wpływ na pracę...
Silnik ma chyba przestawiony rozrząd skoro nic nie pomaga, a klin wykluczyłem na początku, bo jest stalowy w traktorkach. Zdejmij jeszcze raz głowice, rozepnij zawory i daj zdjęcia gniazd zaworowych i samych zaworów na przylgni. Ewentualnie zwiększ luz na zaworze ssącym na 0.2 mm, a jak nic nie pomoże dopiero zdejmij głowice.
Silnik to model:281707, typ: 0190 01, kod: 88090111 a więc 12 km z 1988 roku. Oddaję wkrótce cylinder do sprawdzenia owalności i będę potrzebowal kilku rzeczy. Uszczelka glowicy *271866, uszczelka miski olejowej *271916 (są trzy różne grubości więc podalem pierwszą w katalogu), uszczelka pokrywy zaworów *27803. Być może będę potrzebować cylindra 394662...
Po długim czasie, wreszcie pojechałem z korpusem do zakładu szlifierskiego. Gość, nie dosyć, że za wstawienie tulei krzyknął 600 zł, to powiedział jeszcze, że taka operacja wymaga nagrzania cylindra (aby zamontować tuleję) co może doprowadzić do uszkodzenia gniazd zaworowych. Ogólnie to facet zupełnie nie był zainteresowany taką robotą (naprawdę profesjonalny...
Zostaw, jeżeli silnik pracuje poprawnie.
Luz zaworowy powinien mieścić się w przedziale, 0.80 - 0.13 mm, dla obu zaworów.
Podaj model silnika, bo z tego orientowania się przez 30 sekund to dziwne wyniki wyszły. Luzy są rożne w rożnych modelach tego silnika, poza tym w jednych są identyczne dla obu zaworów a w innych większe dla zaworu wydechowego.
Witam kolego tego kleju użyłem do klejenia bloku silnika Ursus C 360 po tym jak korbowód wyszedł bokiem. Kleiłem dość dużą łatę w miejscu pęknięcia i klej trzyma do dziś czyli jakieś trzy lata. Co do gniazda to trudno powiedzieć czy ten klej da rade.
No to dla twojego numeru; Luz: zaworu ssącego 0,10-0,15 mm zaworu wydechowego 0,10-0,20mm.
Wpisałem regulacja zaworów silnika briggs i znalazlem na stronie anglojęzycznej zeby zrobić 1.2 i te odpowiedzi sie powtarzały. Chyba ze cos jest nie tak to mzoesz mnie oswiecix
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
Znaki rozrządu się zgadzają Czy jak znaki są na miejscu to tłok powinien być w GMP, bo teraz tłok jest niżej. Tak właśnie powinno być, tłok jest poniżej GMP.. Luz zaworowy ustaw w granicach 0.15 - 0.18mm, dla obu zaworów.
Dzięki za podpowiedź a czy w tych głowicach są wymienne prowadnice zaworów
W tym silniku, grubość uszczelki nie ma żadnego wpływu na luz zaworów. W Twoim silniku będzie chyba układ z rysunku. http://obrazki.elektroda.net/60_12710147...
Zawory muszą mieć odpowiedni luz. Może jest uszkodzony odprężnik na wałku rozrządu, takie uszkodzenie nie ma wpływu na pracę silnika, utrudnia tylko rozruch. Akumulator i rozrusznik, sprawdziłeś?
Mnie nie chodzi o ręczną, bo takiej w ogóle nie ma w tych silnikach. Gaźnik jest z membranami czy bez? Jeżeli chodzi o luz zaworów: na zimnym , 0.13 oba. W briggsie chyba większość tak ma . Jak źle piszę to proszę mnie zrypać. szymek.n podał średnią wartość ale tolerancja w tych konkretnych silnikach to 0.10 - 0.15 mm dla obu zaworów. W silnikach górnozaworowych...
Cewki w tych silnikach potrafiły być różne nawet na przestrzeni lat tego samego modelu. Trzeba by lampę do ustawiania zapłonu i określić realny kąt zapłonu. Czasem koło zamachowe/magneto potrafiło ściąć klin i przestawić się co skutkowało przestawieniem zapłonu. Ja wszystkie Brigsy testuje podając gaz z palnika na propan butan (oczywiście nie zapalając...
No właśnie bo co innego może być musi być coś z tymi zaworami jak inaczej to wyjaśnić... Może Ci się zawiesza odprężnik. Przy rozruchu nie zamyka zaworu ssącego byś mógł łatwo rozkręcić silnik. Taki niedomykający się zawór ssący może powodować takie anomalie.
Luz zaworów, na zimnym silniku, 0.2 mm. Ssący, może być 0.15 mm. Ten klin, to sprawdzałeś "na oko" czy dokładnie, nie musi być całkiem zerwany, aby przestawił się zapłon..
Mam problem z silnikiem kosiarki briggs&stratton q45. Kosiarka nabiera strasznie duże temperatury przy starcie. Czy to naturalne? Czy coś leży na rzeczy? Gdzie przy tym silniku jest regulacja zaworów?
Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
Jeżeli silnik ma duże rysy w gładzi cylindra to szkoda czasu, nerwów i pieniędzy. Moim zdaniem, spróbuj sprzedać kupione części i kup jakiś dobry, nawet używany, silnik. Kupno używanego bloku to duże ryzyko, jeżeli nawet cylinder będzie w miarę dobry to może być wytarte ułożyskowanie wału, lub prowadnice zaworów. Nie jesteś tego w stanie dostrzec bez...
Pewnie gniazdo zaworu wyleciało (zdejmij głowicę) silnik złom.
A odnośnie tego uchylenia zaworu czy na tym filmie w tym naszym jest podobnie?
Wałek rozrządu jest ok rozbierałem karter dolny silnika. Jak kręce wałem to drugi zawór wydechowy jest z minimalnym luzem, natomiast ssący ten luz jest ok 5 mm, jak krece dalej wałem to luz na zaworze ssącym zmniejsza się do znacznie mniejszego. Jeszcze by pozostało wykręcic miejsce gdzie jest mocowana rurka wlotowa od gaźnika do cylindra i zobaczyć...
Odprężnik działa tylko przy rozruchu (odśrodkowy), a więc nie zasymulujesz raczej jego poprawnej pracy, patrząc na powolny ruch zaworów. Ja bym założył, że z odprężnikiem jest wszystko OK, a znajduje się on na wałeczku rozrządu. Co z tym klinem? Wymieniony? Klin może zostać ścięty przy odpalaniu silnika bez noża, ale ktoś już chyba coś o tym mówił?
Juz chyba wiem o co chodzi, trzeba scisnac srezyne i zdjac zabezpieczenia z trzonka.... jest jakis patent na scisniecie ttcg sprezyn bez specjalnego przyrzadu...nie chcę wydawac stówe na jeden serwis zaworów.
Dekielek do regulacji zaworów masz za gaźnikiem drugie foto. Odkręcasz gaźnik i pod spodem masz dwie śrubki od dekielka zaworów. Problemem jest to, że w tym silniku jest chyba podobnie jak w moim 12hp czyli nie ma regulacji samej w sobie tylko trzeba przyszlifować lekko trzonek zaworu. Niestety luzów nie pamiętam ale coś około 0,19mm na ssącym i 0,21...
Jeżeli jest tylko sama cewka, bez przerywacza, to wystarczy ustawić szczelinę 0,35 mm i powinno być dobrze Proszę zwrócić uwagę na stan klina koła magnesoweg oraz jego prawidłowy montaż Uszkodzony klin powoduje przestawienie zapłonu i problemy z pracą silnika Zaworów w tym silniku nie reguluje się
Ale jakiej pomocy oczekujesz? Przecież to ty fizycznie masz dostęp do silnika. Więc sprawdź jak się kręci zimny weź klucza i pokręć za wał korbowy. Jak ciepły zrób to samo. Rozrusznik też można rozebrać wziąć miernik i pomierzyć czy wirnik nie ma zwarcia do masy. W silniku jest regulacja zaworów też się ją robi.
Odległość cewki od koła 0.3mm. Misa olejowa - 16 Nm. Luzy zaworowe - 0.13 - 0.18mm dla obu zaworów. Śruby korbowodu - jeżeli obie są jednakowe - 21 Nm, gdy są różnej wielkości, to mniejsza 15 Nm, większa 30 Nm. Najpierw dokręcaj tą bliżej tłoka. Głowica - 25 Nm kolejność na rysunku. http://obrazki.elektroda.pl/8586489800_1...
Tak jak napisałem powyżej jest to silnik z płaską głowicą dolnozaworowy. Nie posiada dekompressora. Luz dla zaworu ssącego 0.12-0.18 mm dla zaworu wydechowego 0.23-0.28 mm Nie posiada regulacji zaworòw, jedyna możliwość po rozebraniu głowicy oraz zaworòw, frezowaniu gniazd, szlifowaniu zaworòw, docieraniu itp,itd. Tak jak w materiale opisanym przez...
uz zaworowy jak mogę sprawdzić ? Pod tłumikiem masz pokrywkę do zaworów, trzeba zdjąć tłumik.
Iskra jest w ogóle? Jak jest i paliwo dobre to pasowało by zaglądnąć pod tłumnik do zaworów. Dźwigienka od ssania się cofa do końca??
Kupiłem uszczelniacze pasują jak by były z tego silnika jak jest w innych tego nie wiem ale myślę że od 10 do 20 HP będą pasowały Uszczelniacz trzonka zaworu Elring 019.140 Mazda 6 10- Kod: 019.140 Producent: ELRING GenArtName: Uszczelniacz, trzonek zaworu EAN: 4041248529935 Średnica trzonka zaworu [mm]: 6 Średnica wewnętrzna [mm]: 10,8 średnica zewnętrzna...
Witam. Mam problem z silnikiem briggs 28q777 16km . Zamontowane w kosiarce- traktorku. Problem dotyczy złej pracy na niskich obrotach- nierówna praca raz na czas strzeli i gaśnie. Świeca czarna. Na wysokich obrotach ładnie pracuje,zapala też bez problemu. Gaźnik wymieniony , Świeca nowa. Obstawiłem zawory , przy wyregulowaniu (0,10 ssący i 0.15 wydech)...
Warto by przeczyścić i wyregulować gaźnik, sprawdzić pompkę paliwa, filtry oraz świece, na obu cylindrach. Sprawdź luz zaworów, na zimnym silniku, powinien wynosić: ssący 0,10-0,15 mm, wydechowy 0,18- 0,23 mm. Sprawdź też odległość cewki od koła zamachowego, powinna wynosić 0,20-0,30 mm. Regulacja gaźnika: http://obrazki.elektroda.net/14_12713967...
Wiem co masz na myśli, drobne niedokładności, pomiędzy gniazdem a zaworem, zlikwidujesz tak jak napisałem a silnik będzie działał, to nie samochód. Na początek wiertarka i jakiś inny zawór a potem ten który będzie pracował, ręcznie. http://skladczesci.pl/pl/c/Czesci-do-BRI... Chyba jesteś bardzo emocjonalnie związany z tym silnikiem, jeżeli...
Ja bym sprawdził ze nie są wywalone prowadnice zaworów w szczególności ssącego bo będzie tamtędy brał olej. No i jeszcze ten "zawór" odmy ale to przy okazji. A jeszcze wcześniej luzy zaworowe i przylgnie ale to poza konkursem.
Proponuję sprawdzić luzy zaworowe. W silnikach B&S serii 31---- luzy, mierzone na zimnym silniku, to: 1/ dla zaworu ssącego 0,08 - 0,13 mm; 2/ dla zaworu wydechowego 0,13 - 0,18 mm.
Można by jeszcze sprawdzić gniazda zaworów, może są zanieczyszczone nagarem, szczególnie wydechowy.
Kabli to tam wiele nie ma. Kabel od rozrusznika, kabel od cewki (do gaszenia silnika), ewentualnie kabel od zaworu paliwa, czujnika oleju, prądnicy. Trzeba wiedzieć gdzie się ten silnik podłącza.
Witam, Od czego zależy duże zużycie paliwa w kosiarce traktorku silnik Briggs 12,5. Mam kosiarkę z silnikiem po kapitalnym remoncie. Zostały wymienione pierścienie, tuleja, zlikwidowany luz na wale korbowym, wymienione gniazdo zaworów, dopasowane zawory, silnik dobrze pali ma dobrą kompresję. Ostatnio jak kosiłem pierwszy raz po kapitalnym remoncie...
Powinny numery być na gdzieś na bloku pokrywie zaworów. A zdj traktorka masz? Traktorek pewnie mtd yardman. Silnik 8 lub 12 KM.
Narazie nie bo nią nie kosze a to ma jakieś znaczenie? Wydaje mi się że to tylko się moczy żeby kurz ani inne syfy nie wlatywały podczas koszenia. Dodano po 3 (at)popromienny Ale gdzie taką benzyne można dostać :) Nigdy nie słyszałem żeby lać inną benzyne do takich silników.
Miałem taki objaw właśnie kiedy ścięło mi klin na wale ale jak piszesz klin w porządku. A sprawdziłeś luzy zaworowe? A tam istnieje możliwość regulacji zaworów?
Numer silnika podaj. Dodano po 1 Numer silnika podaj. Luz zaworów sprawdzałeś, jeżeli, na wydechowym, jest zbyt duży to odprężnik nie zadziała.
Tak to jest silnik dolnozaworowy. Znajomy mówił, że można szlifować pilnikiem diamentowym popychacze zaworów. To, że nie chce odpalić może być winą pierścieni?
A silnik dużo ma "wiosen" :?: Może dużo, i ciężko pracował :?: Jeśli tak to może warto zajrzeć do klawiatury i samych zaworów. Może tam jest coś nie tak. Siedem arów, i dwa sezony to faktycznie. Pestka dla takiego silnika.
Ja miałem identyczny problem w moim Briggs 550e. Dołożyłem do dziada coś ponad 200zł, regulacje zaworów, wymiana gaźnika, wymiana cewki i nic. Szarpałem się z nim przez trzy sezony. Ostatecznie za przysłowiową flaszkę sprzedałem na części koledze. Zakupiłem nowy silnik Loncin 196cc (ten z czerwoną obudową) za coś koło 500zł i to chyba jedyna słuszna...
Po założeniu głowicy i ponownej regulacji zaworów sytuacja nie uległa poprawie... a nawet mam wrażenie, że było trochę gorzej (to może być kwestia braku doświadczenia w ustawianiu zaworów albo jakiś inny mój błąd). Na następny dzień na zimnym silniku sprawdziłem kompresję: prawy "felerny" cylinder 75, lewy 55, po sprawdzeniu i małej korekcie zaworów...
... woda ma to do siebie - wyschnie, wiec niczym się nie przejmuj. Silniki w samochodach ( nawet starych ) myją woda pod ciśnieniem. Jedynie musisz trochę uważać aby nie zalać gaźnika i nie nalać wody do zaworów ( masz odkręcony tłumik) , wlewu oleju. powodzenia Slawek
silnik jest po dotarciu zaworów, wy Może któryś z zaworów jest podparty?
Ten silnik to jednocylindrowy dolnozaworowy czterosuwowy silnik firmy Briggs & Stratton o zapłonie iskrowym.Wariant silnika z pionowym wałem korbowym. Instrukcję obsługi i schemat budowy można znaleźć np. tutaj [url=https://www.briggsandstratton.com/e... Luzy zaworowe dla tego silnika, to: zawór ssący 0,13 - 0,18 mm, zawór...
Przeciwwaga wału nie ma luzów na panewkach? W tych silnikach luz zaworów raczej się zmniejsza i one raczej nie stukają.
Po takiej reakcji rozrusznika byłbym pewny, że to wina rozładowanego lub uszkodzonego akumulatora. W tym typie silnika należy zwrócić uwagę na regulację luzu zaworów. Trzeba pamiętać, że nakrętki regulacyjne są tam zabezpieczone „robaczkami” wkręconymi wewnątrz gwintu. Nie pamiętam, ale pokrywa może być wklejona na szczeliwo. Nie spotkałem modelu z...
Raczej trzeba zdjąć głowice, wypiąć zawory, sprawdzić jak przylegały do gniazd, czyli jak po całej otoczce gniazda i zaworu przylgnia jest czysta to powinno to być szczelne, ale jeśli jest częściowo czarna to już jest nieszczelne. Zanim zdejmiesz głowice, zwiększ delikatnie luz zaworowy, nie wiem ile masz ustawione teraz, ale spróbuj na 0,2 - 0,25....
Niby udało się wyregulować i nie wręcza się na obroty. Tylko że 3 razy zapaliła i strasznie dymiła jak diesel stary. Teraz nie chce zapalić. Dostałem się znów do zaworów i moim zdaniem za dużo oleju tam jest. Czy puściły uszczelniacze zaworowe? Jeżeli tak to nie mogę przez to odpalić? Mogę działać sprężyny i dobić uszczelniacze? Takie filmiki też widziałem....
Tam jest pewnie łańcuch rozrządu,jak jest wyeksploatowany ,to mogą występować takie objawy. Zbyt duże luzy zaworowe też mają wpływ na pracę czterotaktów.Kiedyś jak rozebrałem silnik motopompy Honda ,okazało się że popychacze zaworów[dźwigienki ]były zrobione z wytłaczanej blachy,która po prostu się poprzecierała w miejscach styku z zaworami[szok, Honda...
Cześć, potrzebuję dane luzów zaworów dla tego konkretnego silnika. Czy ktoś może pomóc? https://obrazki.elektroda.pl/6998156900_...
briggs zaworów regulacja zaworów silnik briggs regulacja zaworów briggs
tworzyć folder 32lg3000 pilot drukarka brother drukuje białe kartki
megane szarpanie megane szarpanie
Lokalizacja bezpiecznika w piekarniku Candy R340 TF Usuwanie rdzy i malowanie kuchenki mikrofalowej