Ten bezpiecznik zasila : przepływomierz, czujnik wody w paliwie, regulator ciśnienia paliwa, zawór doładowania, zawór przełączania kolektora, czujnik wałka, EGR i sam sterownik....
Greg albo zawór padnięty albo zgniłą wiązka.
Miałem wczoraj Trafica ,ten sam błąd zawór regulacji ciśnienia doładowania kaput
Żadnej oporności, niskie ciśnienie-piny nie połączone, wzrost ciśnienia-piny zwarte. Mało prawdopodobne uszkodzenie czujnika, prędzej zawór na pompie (nie upuszcza ciśnienia przy maksymalnym skręcie)
był z komputerem Jakim? Jakie ciśnienie było na starcie?
Proszę bardzo ,do sprawdzenia: - praca kierownic turbiny -drożność EGR -zawór sterujący turbiny -czujnik ciśnienia doładowania -drożność wydechu
Przyczyna myśle że można sprawdzic dopiero po zdjęciu głowicy. teraz można przypuszczać że albo któryś zawór , albo pierścień
W skrócie, sprawdzić przewody paliwowe, pompę niskiego ciśnienia i jeżeli wszystko jest w porządku sprawdzić zawór na pompie wysokiego ciśnienia oraz samą pompę, w samochodzie do pompy wysokiego ciśnienia dochodzi paliwo ale z pompy już nie pomimo że i zawór i pompa została wymieniona.
ciśnienie jest cały czas za niskie, tylko pewnego dnia wcale go nie ma. Sprawdź to , czy na pewno tak jest, jak to jak kolega powyżej Ci napisał, albo coś blokuje smok, albo zawór ciśnienia. Sprawdzenie ciśnienia ta podstawa do dalszych kroków. Pozdrawiam
E kłamczuszek, przy tym ciśnieniu brak "zezwolenia" na rozruch. Zrób pomiar ciśnienia i test przelewowy wtryskiwaczy ponadto sprawdzić zawór bezpieczeństwa na szynie CR.
zawory ciśnienia Jakie zawory co jest do wymiany???? pokaźe clip
Aku można odłączyć .Miejsce ma znaczenie każdy zawór jest przypisany do konkretnego koła.
Raczej bym nie potrzebował klimy gdyby temeratura na zewnątrz była poniżej 9 stopni . Zresztą klima przestała działać w lipcu gdzie nawet w UK. było dosyć gorąco . Po prostu z dnia na dzień przestało wiać zimnym powietrzem . Więc krótko,nie ma ciśnienia w układzie-presostat nie pozwoli sterownikowi silnika na włączenie sprzęgła kompresora(ciśnienie...
Więc teraz tylko pomiar ciśnienia. I będziesz wiedział czy zawory nie dostały.
Sprawdziłeś zawór sterujący? Podciśnienie powinno być poniżej 300 mbar. Co z czujnikiem ciśnienia doładowania?
Przeczytałem że przyczyną gaśnięcia może być zawór dławiący w pompie CR Czy wymienia sie go czy można go ewentualnie przeczyścić? Marcin Liberda
Jeśli koło blokowane jest sterownik to "wychwyci" za pomocą czujnika przy kole i za pomocą modulatora ciśnienia koryguje ciśnienie w danym obwodzie hamulcowy. Ew. mogą się zacinać zawory elektromagnetyczne w modulatorze albo brak ich zasilania. Przy braku zasilania elektrozaworów modulator działa jak konwencjonalny układ hamulcowy.
Ale znam to z 1,4 Megane 2. Problemem jest koło zmiennych faz rozrządu. Strasznie problematyczny element Ten silnik nie ma zmiennej fazy, od pojemności 1,6 mają i nie jest to aż tak problematyczne jak piszesz, poza tym koło KZFR kosztuje obecnie ok. 350 zł w dobrym zamienniku, więc nie ma sensu zabawa w naprawianie go. Kolega nie pisze konkretnie co...
P 1122 nie odnosi się do DF 198 (nie wiem jak odczytałeś ten kod) a raczej do DF 073 czyli OBWÓD CZUJNIKA POŁOŻENIA PEDAŁU, LINIA 2. A sama interpretacja tej usterki mówi żeby sprawdzić połączenia czujnika położenia pedału, przeprowadzić kontrolę połączeń modułu sterowania silnikiem i naprawić w razie potrzeby jednak ty to wykonałeś więc pozostaje sprawa...
Prawdopodobnie to zbyt małe, a wręcz brak luzów zaworowych Dodano po 2 A jakie ciśnienie sprawdzałeś Gdyby zawory były podparte nie miał by właściwego ciśnienia w cylindrach.
Sprawdziłem i jest sprawny. Jak odpalę silnik to od razu gruszka ciągnie zawór na chłodnicy. Wsadziłem pistolet z powietrzem w dolot i słyszę ubytek ciśnienia. Słychać a nie widac:-). Dlatego zamówiłem generator dymu i jutro ma przyjść. Zrobię test i dam znać. Pozdrawiam
Temat stary....ale u mnie nowy. Problem dokładnie taki sam. Dzisiaj wyczytałem, że niektóre sprężarki mają oprócz sprzęgła wbudowany zawór zmniejszający ciśnienie wyjściowe sprężarki przy wyższych obrotach silnika. Jeżeli zawór z jakiegoś powodu nie zadziała, to sprężarka daje zbyt wysokie ciśnienie przy wyższych obrotach i czujnik ciśnienia (poprzez...
Zanim rozbierzesz cały motor razem z rozrządem sprawdź luzy zaworowe, dostęp super.Jak luzy ok a ciśnienia dalej brak to zawór albo właśnie gniazdo.Rozrząd zostaw w spokoju.
Do prawidłowej pracy silnika tłokowego potrzebujemy 14litrów powietrza na litr paliwa i tej proporcji należy się trzymać. Każda anomalia to dymienie na różne kolory i z reguły mała moc. Dym na czarno to zbyt mały wydatek powietrza. Wydatek powietrza to nie tylko turbina, ale też filtr powietrza, przepływomierz, przewodu doprowadzające powietrze, turbina,...
Czym to diagnozujesz? Jeśli uważasz że masz zawór bezpieczeństwa na szynie dobry, czujnik ciśnienia na szynie i przewody ok wtryski nie puszczają przelewem to oddaj pompę do pompiarza sprawdzi na maszynie i po sprawie.
chciałbym koledze sprawdzić klimatyzację w LAGUNIE II z silnikiem 1,8 Chciałem sprawdzić ciśnienie ale w Reni jest jeden zawór serwisowy na osuszaczu i w dodatku z zaworem na niskie ciśnienie po stronie wysokiego ciśnienia Więc nabij azotem i szukaj przecieku.
według książki poniżej 10MPa Przeczytaj tą książkęjeszcze raz. Albo Ty to co napisałem. Nie pisałem przecież o sytuacji gdzie odpalam silnik, tylko o braku wymaganego (`20MPa) ciśnienia na szynie, w opisywanym samochodzie cdif ciągle pokazuje zero(a powinno być jakieś chociażby szczątkowe), dlatego też pytam o możliwe przyczyny poza uszkodzoną pompą...
Witam. Auto zaczyna szarpać na biegu jałowym i na obrotach. Zauważyłem niestabilne ciśnienie na szynie paliwowej. Podłączyłem oscyloskop pod czujnik ciśnienia paliwa. Na biegu jałowym generuje sygnał ok 1.3v. W momencie gdy pojawiają sie szarpania na sygnale z czujnika pojawiają sie piki napięcia w dół do ok 0v. trwają ok 1 -2ms i pojawiają sie bardzo...
Witam U mnie też tak się dzieje jak przekroczę 3tys obrotów to klima przestaje działać, wymieniłem czujnik ciśnienia który jest w chłodnicy i nic nie pomogło. Sprawdzenie ciśnienia w układzie też jest ograniczone bo auto posiada jeden zawór do nabijania czynnika i niskie ciśnienie na maszynie pokazuje ok ale wysokiego nie idzie sprawdzic... też jestem...
Bo wyciąg zawór i zobacz jakiej siły trzeba aby się otworzył. Mój lekko wcisne palcem i się otwiera i myślę, że tu jest problem. Poza tym skąd wiesz, że system się nie ratuje (np za duże ciśnienie w dolocie) tym , że cyklicznie otwiera EGR aby trochę ciśnienia upuścić? Bo egr w kolektorze jest całkowicie odłączony. Drugi kompletny zawór wisi na ścianie...
Witam wszystkich. oklepany tekst ale mam problem z moją laguną. Nie miała mocy, strasznie przerywała i kopciła. Wyczyściłem kolektor ssący i wymieniłem zawór Egr. Moc wróciła i nie kopci ale zostało przerywanie. Objawia się szczególnie gdy przez dłuższy czas jedzie się na stałych obrotach. Podczas przerwania samochód znacznie traci na obrotach. Liczę...
problem rozwiązany turbina jeszcze raz wyciągnięta wyczyszczona kierownica łopatek siłownik regulowałem tak gruszka zaciągnięta podciśnieniem =17psi regulacja pokręcona o położenia max i wszystko wyczyszczony zawór egr zacięty delikatnie był otwarty jazda próbna wszystko OK :D ciśnienie na turbo wolnych=97kpa max+231,7kpa dziękuje wszystkim za pomoc
Skoro na listwie nie ma ciśnienia to ci nie zapali i nie podniecaj sie Clipem. Któraś pompka nie podaje , albo niedrożność. Skoro widzi ciśnienie to sa spełnione warunki i powinno działać jakby paliwo było. Gorzej by było jakby było paliwo a nie mierzyło. Wcale się nie podniecam! i chyba logiczne ze nie zapali bez paliwa,po to jest ten post żeby rozwiązać...
Jak się wymienia coś czego nie ma? Owszem jest . Pompa paliwa zamontowana między zbiornikiem a pompą HP na podwoziu po prawej stronie - pompa przelotowa. Oczywiście że jest. Pompa HP. Natomiast: Pietruch13 napisał: Druga decyzja padła na zawór/czujnik przez który płynie paliwo z pompy na wtryski. To jakaś bzdura. Dlaczego bzdura . Kolega jest początkujący...
Czujnik ciśnienia działa? jakie ciśnienia układu? (diagnostyka), i jeszcze jedno ,jak gługo klima była pusta( filtr wilgoci, zawór redukcyjny ,który się znajdyje w przewodzie). Pozdrawiam. Dodano po 17 Jakie ciśnienie wysokie i niskie w czasie jak kompresor działa
Sprawdź zawór na pompie. Jeżeli jest wadliwy lub niewłaściwy model silnik będzie utrzymywał podwyższone obroty do czasu spadku ciśnienia na listwie do wymaganego. W tym modelu jest zawór dozujący a nie upuszczający ciśnienie więc takie objawy to standard przy wadliwym działaniu zaworu. Również silnik będzie chodził dłużej po naciśnięciu guzika STOP
Zawór zwrotny w filtrze, to inna sprawa a zawór regulacji ciśnienia w pompie to co innego. Ten w pompie ogranicza ciśnienie, aby nie przekroczyło pewnej wartości. Jeśli się zatnie (a to częsta usterka w tych silnikach) wyrzuci olej pod filtrem. Wymiana pompy rozwiązuje problem. Wiąże się to z demontażem miski.
Ja mam podobny przypadek który jest w megane ii 1.4 benzyna. Po zagrzaniu i dotknięciu gazu na np.2tys obrotów spada na 900 a po chwili sama podnosi na np. 2tys i tak zostaje. Powiem szczerze że wymienione wszystko wraz z paliwem w baku i pozostało mi na wymyśli tylko podwieszanie zaworów na jednym cylindrze bo są rozne skoki ciśnienia na tym właśnie...
forum to nie warsztat, ktoś kto się zna musi zobaczyć samochód i sprawdzić parametry, jeżeli mechanik jest dobry to mówi ci prawdę, jeżeli nie wierzysz mu to napraw sam, a tak swoją drogą z objawów jakie napisałeś bez diagnostyki wymienił bym : turbo, czujnik ciśnienia doładowania, interkoler, rury dolotowe, egr, czujnik ciśnienia paliwa, regulator...
za małe ciśnienie, filtr, pompa, wtryski, czujnik, zawór... coś sprawdziłeś?
do wymiany elektrozawór modulacji ciśnienia. Problem w tym że serwisowo występują jako komplet za skromne ponad 2000 zł. Naprawa sterownika u mnie ( mam te zawory pojedynczo ale ich nie sprzedaję tylko wykonuję usługę naprawy - stary zawór zostaje u mnie ) cena 400 zł plus przesyłki Dodano po 1 masz tutaj linka do sklepu z nimi http://midparts.com.pl/pl/p/AD4AD8-Kompl...
kolego u mnie na warsztacie po otrzymaniu kluczyków do takiego auta zrobił bym tak 1. DIAGNOZA komputerowa jeśli nie osiąga 23 barów na listwie w trakcie rozruchu krok 2 2. test szczelności wtryskiwaczy wystarczy kilka szpitalnych wężyków przezroczystych i strzykawek 20 bez tłoków zakładam że nie masz profesjonalnego sprzętu do takich badań więc to...
Elektrozawór ciśnienia doładowania jest sterowany sygnał RCO , PWM , a po naszemu współczynnikiem wypełnienia impulsu. Poszukaj sobie w internecie. Po zapaleniu silnika zawór jest wysterowany na zaciągnięcie siłownika gruszki aby łopatki zmiennej geometrii VGT były otwarte w celu osiągnięcia ciśnienia doładowania przy małym przepływie spalin. Dalej...
Witam, mam problem z silnikiem 1.9dti z Renaulta laguny, silnik ten został zamontowany do Suzuki samuraia razem ze sterownikiem oraz okablowaniem, kompletny swap, silnik w renowce bez problemu odpalał, po montażu pompa nie chce podać paliwa na wtryski, immobiliser został wyłączony, na zawór odcinający dostaje 12v oraz po zapłonie słychać jak pompa pracuje,...
Witam, szukam serwisówki lub czegoś podobnego do układu ABS/ESP do Laguny II 1.9 dCi z 2001 roku, albo kogoś kto by wytłumaczył jak ten system działa. Jest błąd c1131 Obwód zaworu wspomagania hamulców, Zasilanie wewnętrzne. Niektórzy mówią że ten błąd oznaczać może czujnik ciśnienia płynu hamulcowego, i rzeczywiście w podglądzie parametrów ciśnienie...
A czy kolega próbował ustalić stan czujnika ciśnienia i temperatury powietrza na ssaniu? Warto by się upewnić co do pierwszej sondy oraz czystości przepustnicy. Dodatkowo ów słynny silnik krokowy, czyli zawór powietrza i ogólnie szczelność układu ssania powietrza..
Witam. Problem jest nie pojęty, wiem że było bardzo dużo tematów o tym ale, próby rozwiązania wzorując się na nich nie pomogły. Pacjent to Laguna 2 2001 1.9 dci problem był z turbo zablokowana zmienna geometria a do tego żarło olej samochód czasem wchodził w tryb awaryjny i odcinał turbo po remoncie jest masakra turbo jest bez przerwy przeladowane....
Witam! Kupiłem ostatnio Lagunę 1.9 dCi o mocy 120KM. Mój problem polega na tym, że turbina nie włącza się na 1 biegu, czasem startuje od 2-go biegu a przeważnie od 3-go i idzie jak szalona (słychać jak gwiżdże). Najpierw pojawiał mi się błąd przeładowania turbiny więc zmieniłem elektrozawór. Pomogło tylko tyle, że nie wyświetla się akurat ten błąd......
Jakie korekcje na wtryskach, jakie ciśnienie daje turbo
Ja myślę że podł ci zawór ciśnienia paliwa, który znajduje się na listwie wtryskowej albo wężyk ten który jest przy pompie paliwa albo źle zamontowany jest pompa. Spróbój zalac 1/3 zbiornika paliwa i zobacz wtedy jak zapala. Tu napewno występuje powietrze w układzie paliwa więc auto zapala i gaśnie.
Miałem dokładnie taki sam przypadek. Czujnik ciśnienia doładowania padł. Na zgaszonym silniku ciśnienie atmosferyczne i doładowania w parametrach muszą być równę . W moim przypadku nie były, już nie pamiętam co pokazywał czujnik doładowania . Po po odpaleniu auta sterownik na chwilę wysterowywał zawór a potem go wyłączał. Po wymianie czujnika wszystko...
Niezapytam tu o filtry powietrza/benzyny... Trzeba by było sprawdzić ciśnienie paliwa w układzie, regulator ciśnienia ma w sobie lateksową przeponę która potrafi robić taki numer że raz na jakiś czas nie utzymuje ciśnienia w układzie. Uwaga w tym samochodzie pod listwą wtryskiwaczy masz kolektor wydechowy PAMIĘTAJ O TYM !!! Druga sprawa - zawór regulacyjny...
Witajcie. Zakupiłam niedawno nieszczęsną Lagunę. Dwa dni po zakupie podczas jazdy zapaliła się kontrolka silnika z napisem stop i sam napis stop. Zjechałam, zgasiłam auto, wyciągnęłam kartę po chwili włożyłam ją z powrotem wszystko zgasło i auto chodziło normalnie. Pojechałam na diagnostykę, chłopaki wymienili mi czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym...
Witam. Dalej kombinujcie. Iskra jest, paliwo jest a nie pali. Autor wspomniał że silnik lekko kreci - nie ma kompresji. Zawory na hydro popychaczach otwarte. Pomierz ciśnienie i się wyjaśni. Pozdrawiam.
A może to zawór w butli? Mam jeszcze pytanko, czy można wyjąć reduktor, zakręcić zawór w butli, połączyć przewody układu chłodzenia za pomocą rurki. I jechać na samej benzynie? Czy niema jakichś przeciwwskazań? Raczej wykluczam zawór. Ciśnienie można porównać do napięcia w układach elektrycznych. Jak prąd nie płynie nie ma spadków napięcia, to samo...
Jeżeli widzisz ciśnienie zadane, aktualne i wysterowanie turbiny to po tym można określić czy zawór jest ok. Sprawdzałeś wężyki od sterowania turbiny?
mierzyłem ciśnienie i jest ok, dlatego wyeliminowałem zawory lub pierścienie.(
W tych silnikach często pada zawór ciśnienia paliwa na pompie wysokiego ciśnienia, gdy padnie całkiem to komputer wywali błąd lecz gdy się wiesza to może powodować taki objaw. Często początkiem jego objawów jest lekki spadek obrotów biegu jałowego, proponuję też sprawdzić czy w zbiorniku paliwa niema mosiężnych opiłków. Po wyjęciu pompy paliwa ze zbiornika,...
tzn olej bedzie chlapał ,masz tam wałek,zawory ;) ale kwestia tego czy wyje jak odkurzacz :) i tak to nie jest w 100% sposób na sprawdzenie stanu silnika,możesz zacząć od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach itd. No ale najpierw ogarnij wystrzały :)
Tak mi się wydaje bo gdy nie było gazu (uszkodzony przewód) to świecił mi się SERVICE a w tym przypadku nic się nie świeci. Mam kolego pytanie ten zawór rozprężny w którym się znajduje miejscu i na czym polega jego działanie, jeżeli wiesz byłbym wdzięczny. Na zaworze rozprężnym następuje spadek ciśnienia za czym idzie spadek temperatury czynnika który...
Witam Od dłuższego czasu mam problem z Laguną II 1.9DCI. Ciężko odpala w czasie mrozów, wchodzi na obroty dopiero po upływie 30-40sekund od uruchomienia, nie reagując na pedał gazu, ogólnie brak mocy. Kupiłem wtryski używane od samochodu prawdopodobnie sprawnego, zapłaciłem 1000zł za 4 sztuki, nic nie pomogło. Świece żarowe nowe, sprawdzone, grzeją....
Klekotanie silnika F4R może być spowodowane dwoma przyczynami: 1. Zużyte koło zmiennych faz rozrządu ( wiąże się także ze spadkiem ciśnienia oleju) 2. Gorsza sprawa ( często następstwo olania sprawy pierwszej) wytarte wałki rozrządu, luz jest tak duży, że przy naciskaniu wałków na zawory wałek znajduje się w mimośrodzie co powoduje niemiłosierny klekot...
Witam Mam lagunę II z 2001 roku. Zaczęło się od tego, że na długiej trasie zapalała się kontrolka z błędem wtryskiwaczy i momentalnie brak mocy, wystarczyło się zatrzymać wyłączyć silnik wyjąć kartę włożyć i odpalić, pomagało, ale na następne 10 minut :( Po 2 tygodniach nawet i to przestało pomagać, od razu po odpaleniu nie dało się jechać max obroty...
Wymienione zostały wszystkie świece, kable, cewki, katalizator, sondy lambda,ale zupełnie nic to nie pomogło. Po podłączniu pod komputer wyrzuca błędy: Skoro był gaz to do sprawdzenia wtryski,ciśnienie paliwa, zawory, sondy, katalizator.
Witam. Może mi ktoś pomoże? Po wymianie rozrządu w mojej Lagunie (pękł pasek), były wymieniane zawory, rozrząd ustawiony przyrządami. Chcemy odpalić a reakcja jest taka, jakby silnik nie miał kompresji. Kręci jakoś tak dziwnie lekko jakby właśnie był pęknięty pasek. Mechanik twierdzi, że dopóki nie odpali nie można sprawdzać ciśnienia na cylindrach,...
Proszę o pomoc Klimatyzacja była sprawna do momentu nabijania Po nabiciu czynnika 80g do wartości 650g tyle co książki serwisowe mówią w mojej lagunie spreżarka zaczęła wydawać głośne dźwięki słyszalne od 3 tys obrotów im większe obroty to sprężarka głośniej działa, wróciłem do gościa co nabijał odessał z 650 g 410 g czynnika czyli przez 2 tygodnie...
Witam kolegów. Mam kolejny problem z Moją Laguna. Otóż wyświetla mi żółtą kontrolke i blad ukladu powietrza . Po podłączeniu pod kompa zauważyłem że dużo wartości jest na minusie jeżeli chodzi np o turbo czy przepływomierz no i nie zgadza się liczba obrotów silnika. Co innego wskazuje obrotomierz a co innego komputer. Różnica wacha się w przedziale...
Mam problem z Laguną 2001r. autko jest mułowate i puszcza mocno czarny dym najbardziej między 1800 a 2100 obr. oraz dodatkowo pojawia się dźwięk jakby dzwoniły wtryskiwacze przy równomiernym dodawaniu gazu. Potem przy jeździe powyżej 2500 obr. pojawia się tryb awaryjny (kontrolka usterki elektr.). Podmieniłem: elektrozawór turbiny, przepływomierz powietrza,...
Pompa napędzana mechanicznie,a schemat zasilania to dwa kable na zawór regulacji ciśnienia.Ale problem raczej gdzie indziej tak jak Paweł pisze.
Witam kolegów pojawił mi się pewien problem z odpalaniem auta. Pierwsze odpalenie długo kręci zanim załapie każde kolejne też nie jest na pstryk i chodzi jak było wcześniej.... Świece żarowe sprawne, żadnych błędów,wtryski sprawdzone przelewami wszystkie równo ładnie działają I korekcje prawidłowe wg clip Jedyne co wydedukowałem to przy odpalaniu ciśnienie...
Sprawdź ciśnienie sprężania. Świeca jest mokra? Jeżeli świeca mokra to paliwo daje. jak nie ma ciśnienia to gaz zapewne wykonczył głowicę. Skoro tak a zawory są regulowane na płytki możliwe że zostało podpicowane do sprzedaży alby równo chodziło, ale wiadomo że na długo to nie pomoże i stałes się ofiarą oszustwa (jeżeli ktoś tam zrobił to co napisałem)...
Proszę lista komunikatów w naszych lalach Może komuś się przyda. Kolejność odpowiada numerom plików zamieszczonym na FTP. 1. Welcome, the vehicle computer is now checking systems for you Witam, komputer pokładowy sprawdza systemy 2. Rear left hand door not closed Tylne lewe drzwi nie są zamknięte 3. Rear right hand door not closed Tylne prawe drzwi...
Możesz mieć duże problemy aby go wyjąć ze sprężarki. Dobrym pomocnikiem jest ciśnienie, ja nabijam azotem i przez szmatę trzymam zawór.
Sam Laguna II z silnikiem 2.0 IDE na bezpośrednim wtrysku paliwa odpala tylko w trzybie awaryjnym czyli kiedy swieci się kontrolka śwec żarowych i silnika lub w pamieci sterownika są jakieś konkretne błędy Jestem trzecim zakładem który bada ten pojazd. Podobno po wymianie rozrządu tak się stało. Poprzedni mechanik oddal samochód z odpiętym czujnikiem...
W lagunie tak miałem, zawór na pompie CR - takie głupoty wyprawiał . Na podpietym KTS - ciśnienie głupało aż silnik hamował prawie do zgaśnięcia .
Hej. Sprawdzenie przelewów polega na wpięciu się do każdego wtryskiwacza w miejsce wężyka przelewowego osobnym zbiorniczkiem "łapiącym" nadmiar z wtrysku. To to miejsce na szczycie każdego wtrysku (bosch). Wszystkie powinny dać tę samą wartość (lub prawie tę samą). Normalnie robi się to przy ściągniętym czujniku obrotów wałka aby auto nie odpaliło....
2.0 w fordzie to tak naprawdę francuski silnik 2.0HDI, duża szansa że będzie z DPFem, przy 20 km dziennie przy wiekszych mrozach 90 stopni złapie dopiero po 10km usuwanie dpf w obecnych czasach to duże ryzyko, niedługo moze nawet w tym roku przy przeglądach będą badać skład spalin, więc moim zdaniem szkoda ryzykowac na takie użytowanie najlepsza benz...
witam!lagunkę 1,9 dci mam od ponad miesiąca przy kupnie była gruntowo przeglądana jedynie co wyszło na kompie u mechanika to zepsuty czujnik ciśnienia w przedniej oponie,okazał się że zaworek puszczał powietrze i została awaria naprawiona i kontrolka stop sama zgasła;) ale teraz od jakiegoś czasu gdy jest zima podczas jazdy na zimnym silniku co jakiś...
Myślę że musisz porządnie sprawdzić co się dzieje na wolnych obrotach...ciśnienie na wysokim , na niskim , co widzi clip, wysterowanie sprężarki (tam masz chyba zmienne wysterowanie czyli zawór), jakie temperatury....
Nie może. Wyreguluj zawory, i wtedy sprawdź ciśnienie. 0,2 ssacy, 0,4 wydech na zimnym oczywiście.
stopień sprężania Chodziło Ci o ciśnienie sprężania prawda?
Czasami się podniesie do 10 bar i jak już się podniesie to przez jakiś czas pracuje tak jak się patrzy ale po jakimś czasie znów 7 bar i kicha. Na zegarach podpiętych w miejsce wysokiego ciśnienia gdzie maszynę się podpina mam przy 25 stopniach na postoju 15 bar chłodzi tak sobie. Po chwili się podnosi do 18 bar i włącza się 2 bieg wentylatora i ciśnienie...
Zauważyłem, że na różnych forach jest wiele tematów dotyczących tego samego problemu, jednakże żaden z nich nie sprawdził się u mnie. Może lepiej opiszę co się stało, co zauważyłem i co sprawdziłem. Jestem szczęśliwym posiadaczem Renatki Laguna II 1,9dCi 120KM 2001r. Do tej pory nie miałem z nią żadnych problemów związanych z odpalaniem. Niestety obecnie...
koledzy ja bym sprawdził ciśnienie sprężania bo miałem to samo lagunie i miałem wypalone dwa zawory wydechowe. po remoncie cyka jak ta lala. przy gazie częstą przyczyną są właśnie zawory( wypalają się przy zbyt ubogiej mieszance gazu).
Równie dobrze mogą klepać zawory poprzez ciśnienie spalin że cofa bo nie mogą się wydostać przez zatkany katalizator, nie musi to być wina koła.
Sprawdzę ciśnienie na cylindrach na początek+próba z olejem.Tylko zaciekawił mnie fakt że przytkałem zawór podciśnienia i spaliny przestały lecieć.
nagraj osc. z jazdy i tego przełączania, daj scrin z zakładki TABELA, z tego co tu widać to masz nie wyregulowaną instalke, sprawdź na butli czy jest odkręcony zawór do końca, sprawdź czy gdzieś miedź nie jest zagięta, podniósł bym ciśnienie na reduktorze
teraz ja opowiem Wam swoją historje- laguna dti '99. głowica po naprawie, luz na zaworach prawidłowy, ciśnienie na cylindrach oki, czujnik położenia wału- nowy, przepływomierz- nowy, paliwo nie schodzi, świece grzeją, pompa paliwa oki, zapala po nocy normalnie, turbina bez luzów- znaczy ok., NIESTETY nikt nie wie i nie potrafi stwierdziś dlaczego brakuje...
.Panel działa ponieważ włącza się kompresor,ale nie chłodzi Skoro załącza kompresor to wykluczamy cewkę sprzęgła czy konfigurację. Awarii szukałbym w samej sprężarce, zabitym układzie lub zaworze rozprężnym (dyszy) ale tylko pomiar ciśnień tak naprawdę najwięcej by powiedział.
Kolego nie wierzę że zablokowałeś wał i ustawiłeś wałki w tak krótkim czasie, od ostatniej wypowiedzi. Ale to nic. Jak byś pomierzył ciśnienie to byś wiedział na którym jest mniejsze i czy w ogóle jest ale znów nic nie pomierzyłeś.
Możliwe usterki to:1.Zawór EGR(zabrudzony,źle włożona wtyczka zwarcie we wtyczce ,auto będzie pracować przy zdjętej wtyczce)2.Czujnik położenia wału .
Gdyby było wypalone gniazdo nie byłoby ciśnienia w pierwszym punkcie może mieć rację podparty zawór.Regulacja luzów albo płytki albo popychacz hydrauliczny.
Panowie, Z braku czasu i syzyfowej roboty na parkingu pod blokiem;) dopiero teraz dobrałem się pod pokrywę zaworów. Tak na moje niefachowe oko wydaje mi się, że nie ma co głębiej grzebać...acz proszę Was o potwierdzenie. 1) wałek wylotowy (tylny) na 4 krzywkach ma dość spore rysy (dwie powierzchnie musiałbym nawet pilnikiem wygładzić bo są ostre zadziorki)...
Witam. Nie napisałes w jakich warunkach nastompila awaria, troche zgaduje. Jezeli nagle to: spodkałem się z trzema takimi przypadkami w 2.0 dCi , dwa były spowodowane przeskoczeniem łańcucha rozrządu przyczyna była awaria napinacza(trafic 115PS i Laguna 150PS), po ustawieniu rozrzadu nie było sprezania bo zawory były juz pogiete. Trzeci przypadek(Trafic...
W tym silniku napęd pompy CR jest za pośrednictwem kół. Pasek napędza tylko wałki rozrządu. Jeżeli autko długo stało mógł zawiesić się zawór na pompie CR. Odpal na plaku i sprawdź ciśnienie na chodzącym. Należy odpowietrzyć listwę wtryskową... Jak się odpowietrzy powinien zapalać bez większych problemów o ile nie ma przecieków.
Problem rozwiązany dzięki koledze Przemo9826 Witam!!! Kolego Przemo9826 próbę przelewową robiłem standardowo podczas rozruchu na odpiętych wtryskach (czyli bez ich zasilania) oraz przy pracującym silniku na wolnych obrotach. Ciśnienie zadane i rzeczywiste sprawdzane podczas jazdy przed wystąpieniem usterki oraz w trakcie gdy już auto "traciło" moc i...
Witam mam problem z układem klimatyzacji w Lagunie II. Układ szczelny i nabity kompresor się załącza, na wolnych obrotach klimatyzacja działa i chłodzi po wprowadzeniu silnika na obroty gubi niskie cisnienie i przestaje chłodzić. Dławik już zmieniłem. Stawiam na kompresor ale na 100% nie jestem pewien może ktoś miał już taki problem!!! +A co w-g Ciebie...
W benzynie gruszka działa dopiero odpuszczając gdy ciśnienie doładowania jest zbyt duże. A tego na postoju nie osiągniesz w normalnym aucie benzynowym. Jak masz miejsce umocuj w okolicy telefon i sfilmuj sobie działanie siłownika w czasie jazdy. https://youtu.be/Ocqmg6R99qo
Przyczyn może być baaaaaaaaaaardzo wiele, do puki nie podłączysz komputera to jak szukanie igły. Uruchom silnik, po sygnalizacji błędu przez centralkę LPG sprawdź czy jest ciśnienie na wężu przed wtryskami. Jego brak to uszkodzenie lub wadliwe działanie zaworu na reduktorze lub zaworze butli, a może tylko wypięty któryś z przewodów.
Do naprawy królowej lawet musisz poznać zasade działania systemu odpowietrzania skrzyni korbowej. Cała "odma" to separator umieszczony przy bloku, przewody łączące i zawór upuszczający ciśnienie. Prześwietl separator i zawór. Daj znać o swoich obserwacjach. Posiłkuj się grafiką, którą dostałeś w poprzednim założonym przez Ciebie temacie. Ps. czytaj...
renault laguna zawór ciśnienia zawór laguna zawór ciśnienia listwie
sonda piekarnika amica akumulator skuter elektryczny sygnał syrena
Nierówne obroty na biegu jałowym w silniku 2.0 BlueHDi Oleo-Mac 937: Wzrost obrotów po obróceniu na bok