Reguluj zawory.
Witam :) Mają się domykać na tyle żeby nie przepuszczały spalin do silnika. Pozdrawiam,
Zawór zasilany jest 12 V, a sterowany tak jak napisałeś masą. Jeśli nie masz oscyloskopu możesz zmierzyć to miernikiem. Podłączasz miernik do pinów wtyczki i przy ustawieniu "max doładowanie" powinno być ok. 8,7 V, przy "min doładowanie" ok. 2,5 V. Sprawdź jednak najpierw czy do zaworu dochodzi podciśnienie, powinno być co najmniej 0,7 bara podciśnienia....
zawór dodatkowego powietrza zobacz..
Zakręć zawór gazu na zbiorniku i testuj
Musisz rozpiąć rurkę od kolektora do EGR wsadzić tam zaślepkę, są takie w kształcie miseczki. Egr zostawiasz podpięty. Przy sterowniku EDC15C2 nie będzie trybu awaryjnego, tylko błąd jak odczytasz kompem. Można dodatkowo obrobić sterownik, ale zadziała bez tego.
Wyniki z pomiaru kompresji poproszę. Będą ciekawe ;) Masz pogięte zawory, zrób test sprężania, będzie szybko, pewnie i boleśnie.
Witam. Czy w tym Silniku znajduje sie zawór egr? Slyszalem rozne wersje silnik nie chce pracowac i podejrzenie pada na niego. Jesli tak to czy sie go naprawia? Wymienia? Bo jako czesci zamiennej tez go nie moge znalesc Ten silnik w Lagunie II nie ma egr , więc nie wiem skąd twoje podejrzenia.
Tylko przypadkiem nie kręć teraz wałem bo możesz uszkodzić zawory.
Jeśli z góry koło rozrządu to jest zawór.
Ale jaki zawór
Jest robiona głowica - niestety pogięło zawory :(
To pozostaje podmienić panel i sprawdzić, może on ciągle wysterowuje zawór
Prawdopodobnie zawory do regulacji.
W otworze wokół obudowy wtyczki jest pieścień Siegera. Trzeba go ścisnąć i wyjąć.
I pompy regenerują i zawory regulacyjne, wiele razy robiłem Laguny i Citroeny...lepiej od fabryki
Tak sprawdz ciągłość przewody sterowania wydajnością, oraz sam zawór.
Witam laguna 2 ph22 automat 2.0T skrzynia automatyczna. Taki problem od kilku dnia ,najpierw sporadycznie a teraz cały czas. Po odpaleniu i przełączeniu na D wpada z szarpnięciem w tryb awaryjny ,od razu tak po ok 10 sekundach ,gasną kwadraciki na oznaczeniach biegów. Mam clipa ,jeden błąd DF085 przerwa lub zwarcie w obwodzie zaworu S1 .Sprawdziłem...
A napiszesz jak ustawiłes zawory?
Zawór ma być zamknięty.
Odczytaj symbol (nr. fabryczny części) i porównaj w google. Przykładowo 0281 002 500.
A może to być zawór EGR?
Witam szanownych kolegów - forumowiczów. Czy mógłby któs opisać po kolei - krok po kroku - jak wyregulować zawory w lagnuie w ww silniku i czy sam sobie z tym poradzę? pozdrawiam. ps. w tym miesiącu już sporo na swoją "lalę" wydałem i niestety reszte muszę sam robić.
Dzisiaj odpaliło normalnie. Najprawdopodobniej na szczęście filtr. Wymienię i zobaczę przez parę dni. Przy rozruchu rurka do pompy jest wypełniona wiec raczej nie zawór.
Masz w swojej Lagunie silnik F4P? Więc tam siedzi sprężarka sterowana elektrycznie ( w niektórych sprężarkach występuje też sterowanie pneumatyczne np. Sanden SD7V16 lub Denso 7SBU16) dzięki obecności właśnie tego zaworu kontrolnego sterownik reguluje pojemność całej sprężarki. W opisie błędu (szukaj w zakładce "więcej" - TEXA posiada takową) powinno...
Od jakiegoś czasu klepią mi zawory jak u starego diesla.Nie wiem czy mam je tylko wyregulowac czy robic remont ich remont ? Otworzyłem korek wlewu oleju i zauważyłem że rzyga olejem,nie jestem pewny ale wydaje mi się że są pierścienie do wymiany,ale nie jestem pewien . Proszę o pomoc.
I zmierzyć kompresję.Gazownia w lagunie wypala zawory.
Greg albo zawór padnięty albo zgniłą wiązka.
Poczekaj z tym do wiosny, będzie łatwiej sprawdzić, poza tym możesz sprawdzić czy chociaż gaz jest w układzie wciskając delikatnie zawór do napełniania.
Do założyciela tematu: jak z autem? Wyregulowane zawory?
Wyczyść zawór EGR
Reguluj zawory
Reguluj zawory
Prawdopodobnie zawory.
Ten bezpiecznik zasila : przepływomierz, czujnik wody w paliwie, regulator ciśnienia paliwa, zawór doładowania, zawór przełączania kolektora, czujnik wałka, EGR i sam sterownik....
Silnik oczywiście kolizyjny zawsze co najmniej 1 zawór troszkę odgięty. Wystarczy ustawić tłoki wszystkie równo , kręcąc wałkiem rozrządu ustawiać suw kompresji i dmuchać przez świece kompresorem. Jak leci dolotem bądź wydechem to wiadomo.
Jeżeli widzisz ciśnienie zadane, aktualne i wysterowanie turbiny to po tym można określić czy zawór jest ok. Sprawdzałeś wężyki od sterowania turbiny?
Zakręć butlę na noc. Reguluj zawory
Problem po czasie powrócił.Pomogła wymiana gruszki,przypuszczam że zawór zwrotny szwankował.
No i jak dalej gnie zawory???????
skąd sterownik silnika może wiedzieć ze EGR został zaślepiony. Po pomiarze powietrza z przepływomierza.
czy tak ma być nie Sprawdź jeszcze raz zawory.
Tak, mozna dokodować zawór kodowy, i powiem prawdę, że najlepiej to się robi starą XR25S
Sprawdź czy zawór w pompie wysterowany.
Witam mam problem z nabiciem klimatyzacji w lagunie 1. Zawór został czymś zaklejony.Czy jest jakaś metoda na wymianę samego zaworu,bez wycinania go z rurki i ponownego wspawywania? Proszeę o pomoc.
CO ci się podziało????
Nie łudź się że to tylko uszkodzony popychacz hydrauliczny, najprawdopodobniej masz wypalony zawór. Uszkodzony regulator hydrauliczny powoduje brak prawidłowej kompensacji luzu, czyli zawór "klapie".
Oddaj do kogoś kto ma porządny sprzęt to Ci zdiagnozuje. Zawory nie podparte?
Jakie korekcje na wtryskach, jakie ciśnienie daje turbo
Witam mialem podobne objawy i u mnie okazalo sie ze zawory byly wypalone mierzylem kompresje wszystko oki po 11 az w koncu zdjelismy glowice i okazalo sie ze zawory
Na biegu jałowym daj i trzymaj ok 2500 tyś. obrotów i wciśnij pedał hamulca, obroty same powinny spaść, jeżeli tak nie będzie to wymień ten stycznik. A co do braku mocy to sprawdź przepływomierz (jeżeli jest), lub zawór EGR.
Kolego masz podparte zawory dolotowe.
Sprawdź od spodu sprężarki powinien byc zawór reg dwa kabelki , no i dwa do sprzęgła klimy. Jak nie ma albo urwane to będziesz wiedział.
użyj klucza do szlifierki kątowej
co w niego lałeś? wymień rozrusznik na dobry (pożycz) doładuj akumulator. jak będzie lepiej to znaczy że głowica do remontu (wypalone zawory).
tak. odpinając go przy pompie vacum próbowałem w niego dmuchnąć- nie dało rady, w drugą stronę ssąc powietrze z serwa zawór poszczał.
Może tak jak kolega wyżej napisał, wypadało by zdemontować cały wydech i go wymyć, bo takie wypalanie może potrwać. A 11 litrów mieszaniny. musiało się jakoś ewakuować nawet przez zawory wydechowe.
Stawiam że to mechaniczny zawór bezpieczeństwa na listwie CR.
mierzyłem ciśnienie i jest ok, dlatego wyeliminowałem zawory lub pierścienie.(
Wymieniłem już świece, przewody, kopułkę aparatu zapłonowego z palcem, przepustnice i dalej jest to samo. To jeszcze do kompletu wyreguluj zawory.
Zastanawiam się czy to nie przypadkiem sterownik silnika albo zawory jak myślicie ?
Zawór otwierany jest mechanicznie.
Zamienione wężyki, zamień na pałę i sprawdź, nic złego się nie stanie. Zawór chodzi głośno.
Przyczyna myśle że można sprawdzic dopiero po zdjęciu głowicy. teraz można przypuszczać że albo któryś zawór , albo pierścień
Jak nie trzyma w ogóle wolnych obrotów to silniczek krokowy do wymiany, byś może jeszcze samo czyszczenie może coś pomóc. Z tego co piszesz problem po stronie instalacji gazowej. Jak już wyżej kolega wspomniał, na początek do sprawdzenia filtr, jeśli tu jest ok, to do sprawdzenia zawór przełączający źródło paliwa. Ewentualnie wizyta u gazownika ;)
A ja zapytam czy i kiedy ostatnio ustawiałeś zawory w silniku.
Podciśnienie musi być właściwe w układzie i sprawny zawór sterowania turbiny.
Dzisiaj pomierzylem luzy na zaworach laguna 1.8 8V regulowane zawory plytkami. Na zaworach wydechowych wyszlo mi praktycnie na kazdym po 0,3 a powinno byc 0,4 Bo dolotowe mam 0,2 czyli dobrze
Witam wszystkich okazało się że u mnie w okolicy są super mechanicy po ustawieniu zaworów płytkowych musiałem remontować głowice a wiec czas pokazał co było nie tak (żle ustawione zawory płytkowe)
W silniku 1.8 16V reguluje się zawory???
Tak istnieje taka możliwość. Należy wymienić czujnik zarzucania i czujnik przyspieszeń poprzecznych i delikatnie przerobić instalację.
może mieć wpływ ale raczej nie aż takim, chyba że auto eksploatacyjnie jest zaniedbane, zasada dzialania jak kazdy inny zawor zwrotny, sprawdzisz go w ten sposob: wyjmujesz zawor bądź caly przewód jeśli jest wygodniej i dmuchasz i zaciągasz powietrze, w jedną stronę przepuszcza w drugą nie, jesli jest inaczej to jest uszkodzony
Sprawdź kompresję na każdym cylindrze - manometr z dorobioną gumową końcówką w gniazdo świecy. Może zawór poleciał.
zdejmij powroty wtrysku, jednakowe pojemniki i test menzurkowy od tego bym zaczął jeśli wszystko ok to sprawdzić czy układ nie zapowietrzony. Jeśli ON brak to cała droga dostarczania ON do silnika + immo i zawór gaszący do sprawdzenia. Piana na powrotach oznacza powietrze które trzeba wyelminować.
Miałem wczoraj Trafica ,ten sam błąd zawór regulacji ciśnienia doładowania kaput
Cewka wn,. Zawory, uboga mieszanka.
Po założeniu nowego paska i odpaleniu pojawił sie następny problem w postaci "klekotania zaworów" . Mechanicy mówią że rozrząd jest jeszcze źle ustawiony i dla tego zawory klekoczą.
sprawdz elektro zawory tez tak mialem
witam po podłączeniu auta pod komputer sygnalizuje błąd "zawór ograniczenia ładowania" chciałbym zapytać co to za błąd z czym związany, czy wymiana czegoś takiego jest kosztowna, proszę o jakąkolwiek pomoc o co tutaj chodzi za co odpowiada w/w zawór co to jest... :cry: dziękuje za zainteresowanie i proszę o pomoc dziękuje i pozdrawiam auto to Laguna...
Witam. W lagunie 2 zawór EGR jest mechaniczny. Nie da się z nim połączyć. Skoro auto wchodzi w tryb awaryjny to na pewno są jakieś błędy. Jakie? Pozdrawiam
za małe ciśnienie, filtr, pompa, wtryski, czujnik, zawór... coś sprawdziłeś?
Kolego przyczyn może być wiele ? Sugeruje uszkodzenie popychaczy zaworów nie napisałeś jaki to silnik czy 16 zaworowy.Przed jaką kolwiek wizytą w warsztacie weź taki stetoskop lekarski zdejmij mębranę i samą rurką osłuchaj silnik ,może być poszarpany pasek klinowy ? lub dzwięki z głowicy to zawory,
No nie aż tak mi nie zależy, z resztą mając tyle parametrów, multimetr itd powinienem coś ustalić. Sprawdziłem rozrząď i faktycznie przestawiony. Ktoś ustawiał jak w 1.6 na bok przeciwwagi nie na to wcięcie. Ciekawe czy zawory całe.
Standardowo, zawory do ustawienia.
Niech warsztat przeczyści Ci zawór zwrotny od zbiornika przy pompie, powinno pomóc.
Silnik krokowy - zawór regulacji biegu jałowego , czy został sprawdzony ?
dźwięk wirującego rozrusznika. rozrząd i zawory do roboty
Problem był podparty zawór. Po regulacji jest OK.
Proponuję wymontować przewód podciśnieniowy-kolektor-serwo łącznie z zaworem zwrotnym(przy serwie) Prawdopodobnie zaniczyszczony i ciężko działający zawór lub zaniczyszcz.przewód.
W lagunie tak miałem, zawór na pompie CR - takie głupoty wyprawiał . Na podpietym KTS - ciśnienie głupało aż silnik hamował prawie do zgaśnięcia .
Jutro sprawdzę i dam znać. Pozdrawiam.
E kłamczuszek, przy tym ciśnieniu brak "zezwolenia" na rozruch. Zrób pomiar ciśnienia i test przelewowy wtryskiwaczy ponadto sprawdzić zawór bezpieczeństwa na szynie CR.
Myślę że musisz porządnie sprawdzić co się dzieje na wolnych obrotach...ciśnienie na wysokim , na niskim , co widzi clip, wysterowanie sprężarki (tam masz chyba zmienne wysterowanie czyli zawór), jakie temperatury....
Lewe powietrze,otwarta przepustnica lub zacięty zawór powietrzny wolnych obrotów.
nie chodzi mi o te zawory Tylko o wycie czym moze byc spowodowane??? "Jeśli masz gaz to już szybciej spodziewał bym się podpartych zaworów niż tak dużych luzów byś je mógł usłyszeć. ''I jakie sa tego obiawy ???Tych podpartych zaworow
A może nie tylko źwigienki połamało, ale i zawory podgięło. Sprawdzałeś kompresję?
Odkręcać bez problemu nic się nie przestawi. Odważnie, tyle, że nieprawda :D Jak mi podasz numer VIN to Ci pomoge + Po co ci VIN, wszystkie z rodziny K4 i F4 mają kola pływające, bez blokady rozrządu niczego nie odkręcamy. Autor jak wkręciło pasek pod koło to na 99% masz pozamiatane zawory, taki urok tych motorów.
witam mam problem laguna 1,9 dci 120 KM nie ma mocy turbina pracuje nie ma żadnych błędów silnik pali odrazu równo pracuje przekładałem przepływke czujnik doładowania zawór włączający turbo i nic kopci czasem na niebieskawo
Ok. A jaka jest jego zasada pracy? Po podaniu napięcia zasilania zawór unosi grzybek umożliwiając przepływ paliwa.
Taki do paliwa nie może być ? ps. w katalogu części do webasto, nie występuje zawór zwrotny, skąd masz ten schemat ?
zawór klimatyzacja laguna zawór sterujący laguna laguna zawór klimatyzacji
schemat ideowy zasilania schematy laptopów poszukiwane pasta bezołowiowa
lamina zakończyła naprawa spawarek
Schemat elektryczny płyty sterującej Candy CSTG 282 Suszarka Bosch WTX87K40PL słabo suszy - wentylator nie działa