Wygląda to na blokujący się zawór EGR ...nie masz go przypadkiem zaślepionego taką blaszką z dziurkami?
Zawór EGR potrafi robić różne cyrki, sprawdź czy działa poprawnie
według schematu plus na regulator i na wtryski jest z modułu przekaźnika, a zawory do turbo i egr są zasilane zezposrednio z ecu
dzieki za podpowiedz jutro zaraz sprubuje to zrobic napisze jeszcze jak poszło
Witam !! Jest to mój poerwszy post więc proszę o wyrozumiałość ale do rzeczy : Posiadam Fiata Ducato 2007 rok z silnikiem 2,3 JTD 120 koni, samochód dziś mi nie odpalił a mianowicie nie mógł wejść na obroty i dużo siwego dymu że zasłonę na poligonie można robić po około 2 minutach i wszystko wróciło do normy i samochód bez problemowo pali, nie dymi....
Dziś wrócił :D, błąd p0402 (zawór egr zablokowany ), nie wiem co dalej, egr nowy, przewody podciśnieniowe nowe tak samo jak elektrozawór.
Zawór EGR powinien sygnalizować swoją usterkę przez świecenie Check Engine.
ok co z zaworem klapy wirowej? co to za uszczelki z dziurami w okolicach EGR? czemu temp cpf jest -40 C Zawory klap wirowych są na pewno OK bo jak już pisałem miesiąc temu wymieniłem kolektor ssący (w którym są te klapy wirowe) wraz ze sterownikiem (silnikiem) klap wirowych. Jeśli chodzi o uszczelkę przy EGR - przy okazji czyszczenia EGR, tak jak pisałem,...
Płukać do oczyszczenia, zdemontować i płukać do skutku. Pozbądź się kamienia i osadów to najważniejsze. Widać że w silniku był jakiś daremny płyn lub dolewano wody z kranu stąd kamień kotłowy i osady. Płyn powinno się rozcieńczać i uzupełniać w razie potrzeby wodą destylowaną lub demineralizowaną, względnie przy dolewkach koncentratem rozcieńczonym...
Prawdopodobne przyczyny przepływomierz ,zawór egr , nieszczelnośc na dolocie , zle działająca geometria tubiny , wtryskiwacze , itp potrzebna diagnoza
Sprawdziłem zawór egr i tak jak pisałeś był kompletnie zastały, dodatkowo znalazłem przypchaną rurkę odpowietrzania skrzyni korbowej. Tak wiec sprawa załatwiona, wielkie dzięki za wskazówki
Diagnoza została postawiona. Uszkodzony zawór EGR. Podobno był w stanie nienaprawialnym, koszt części 500 PLN, razem z robocizną 700 PLN. Jutro będzie wymieniany.
Miałem podobny problem u siebie w Alfie 156 1.9 JTD. Mi pomogło czyszczenie czujnika doładowania znajduje się on u mnie z tyłu silnika koło filtra paliwa, no i jeszcze zaślepiłem sobie zawór EGR. No i samochód odzyskał jeszcze parę koni w dodatku :) Zupełnie inna jazda jest teraz. Pozdrawiam
Cześć witam wszystkich serdecznie. Mam mały problem z fiatem 2,2JTD jest to silnik od peugeota , auto kiedy jeździ po mieście nie ujawnia żadnych awarii, po wjechaniu na autostradę i przejechaniu raz kilometra czasem 25 km zapala sie check i auto traci moc , wyświetlają sie kody P0245, P0246. wymieniony został zawór sterujący turbiną , zaślepiony EGR...
Jak cofa powietrze w dolot to chyba nie jest dobrze? A co wydmuchuje? Spaliny? A jak pracuje silnik? Może być zacięty zawór EGR jeśli jest, zawory mogą nie domykać się poprawnie (np. wypalony zawór), przesunięty rozrząd, jeśli pasek rozrządu przeskoczył o ząbek lub więcej, fazy rozrządu będą nieprawidłowe, może to powodować otwieranie zaworów w złym...
https://obrazki.elektroda.pl/7485763500_... Witam pytanie dla znawców tematu czy w tym modelu może płyn przenikać przez sam zawór egr. Po rozkręceniu silnik zalany płynem chłodniczym, chłodniczka dobra a płyn się dostaje .Dodam że nie dostają sie spaliny do układu chłodzenia.
stawiam na otwarty egr Ludzie! Gość już dwa razy pisał że zaślepił. Zaślepił to spaliny nie idą na cylindry i sam zawór nie zachodzi sadzami ale komputer odczytuje dalej otwarcie zaworu i wywala błąd korelacji egr i przepływomierza.Też tak miałem i dopiero czyszczenie cewki pomogło.
Autor tematu chyba ma oporność do tej diagnostyki, ale skoro można mu jakoś pomóc to proszę sprawdzić cały układ dolotu, ma być pewne że nie występuje jakakolwiek nieszczelność, co do zawory egr łatwo sprawdzić poprzez diagnostykę , ale oczywiście trzeba mieć czym diagnozować , sam układ blow-by tez ma być drożny.
Witam Podobny przypadek miał znajomy z Fiatem Stilo JTD, przy hamowaniu silnikiem na wolnych obrotach gasł mu silnik. W serwisie na diagnostyce wyszło że miał zapieczony zawór EGR.Po wyczyszczeniu autko chodzi jak dawniej.
Zauważyłem że turbina nie daje ciśnienia na gruszkę przy turbinie, gdy "dmuchnę" pomką w wężyk gruszka porusza się więc ona jest sprawna. Natomiast po zdjęciu wężyka z bolca przy turbinie nie czuje żadnego powiewu powietrza. A wydaje mi się że powinno dmuchać i to mocno... a turbina daje ciśnienie prawidłowe. Czy to możliwe żeby powietrze było wypuszczane...
Witam. Zakupiłem fiata Stilo 1,9 JTD z 2003r z uszkodzoną turbiną. Turbina została zregenerowana, układ wydechowy nowy rury łączące turbo i przepustnice, przepustnica i intercooler zostały wymyte. Zawór EGR jest zaślepiony przy przepustnicy natomiast z drugiej strony wogole nie jest podpięty pod wydech z racji sportowego kolektora. Samochód posiada...
Zawór EGR należy zaślepić, dzięki temu silnik nie dostaje syfu, ja już dawno u siebie zaślepiłem. Bzdury o ujemnym wpływie na silnik należy wsadzić między bajki. Jeśli masz więcej pytań na temat punto II i silnika JTD dzwoń, auto rozebrałem już nie raz i diagnozowałem już niemal wszystko. Więc powinienem być pomocny. 600-827-446 Dodano po 2 Sprawdziłem...
Witam serdecznie, robiłem ostatnio porządek z klapami wirowymi (usunięcie mechaniczne) i po złożeniu wszystkiego i odpaleniu silnika pojawiły się błędy: -P0403 - zawór egr brak sygnału - P2008 - przepustnica gaszącą brak sygnału - P2014 - przepustnica gaszącą wysoki sygnał Błąd P2014 daje się wykasować ale powraca, pozostałych dwóch nie da się skasować....
WITAM! Sprawa wygląda ns. w starym silniku jtd korbowód rozwalił mi blok silnika.Nie opłacało się tego remontować więc okazyjnie kupiłem drugą rozwaloną bravkę, silnik chodzi igiełka. Zdemontowałem silniki i okazuje się żę są drobne różnice otóż wtyczki od komputera są troche inne, w kupionym silniku zawór EGR jest sterowany elektrycznie/elektromagnesem...
Co może być spowodowane takimi błędami. Raczej czym mogą być spowodowane te błędy. P0704 - obwód czujnika pedału sprzęgła. Prawdopodobne przyczyny to uszkodzony czujnik (styk), zwarcie na wiązce lub usterka... mechaniczna sprawiająca, że pedał sprzęgła nie wraca do pozycji spoczynkowej. Błędy P0480 i P0481 dotyczą wentylatorów chłodnicy/klimatyzacji....
Ten bezpiecznik zasila: K031 - czujnik obecności wody w filtzre paliwa K041 - przepływomierz powietrza L030 - elektryczny zawór EGR L036 - elektryczny zawór sterowania zmienną geometrią turbiny L062 - elektryczny zawór korpusu przepustnicy M015 - moduł świec żarowych T019 - przekaźnik, zasilenie cewki przekaźnika (znajduje się w module pod maską), masę...
Zawór wyczysciłes lecz czy działa cewka od EGR,warto by sie tez przyjrzec zaworowi od turbo ,over boost,i tak w ogóle czy jest własciwe cisnienie doładowania.auto moze tez miec muła jesli będziesz miał uszkodzony przepływomierz ,a testety tego nie pokażą.Myśle ze powinienes załozyc nowy temat bo piszesz o Fiat Stilo na temacie Fiat Marea a w temacie...
witam posiadam stilo 1,9 jtd 115 km z 2002 roku, mój problem polega na tym ze, auto na 2,3,4 biegu,brakuje mocy tylko do około 1600 obr,dalej już normalnie przyspiesza gdy po zmianie biegu i spadku obr(gaz w podłodze), traci moc i lekko kopci na czarno az do 1600 obr około egr wyczyszczony ,doloty wyczyszczone,kolektor saccy tez czysty trochę slychac...
Problem dotyczy Fiata Brava JTD 100km CF3 Od jakiegoś czasu zaczęła mi się zapalać kontrolka check engine. Zapala się ona jedynie na 4 i 5 biegu. Na 4 biegu gdy obroty są powyżej 3,5 tys i na 5 biegu powyżej 150 km/h obroty ponad 3 tys. Nie ma tego problemu natomiast gdy auto nie jest rozgrzane do 90 stopni jeżeli ma do 90 stopni około 80-85 (na niższej...
Witam,ma pytanie odnośnie mojego Stilo 1,9 jtd,115 KM,przebieg 250 tyś km,2002 rok.Rano jak odpale silnik to z rury wydechowej wydobywa się wielka chmura niebieskiego dymu,a silnik przez kilka sekund klepie jakby tłok uderzał w zawór dzieje się to tylko na zimnym silniku,jak już pochodzi chwile wszystko cichnie i jest ok nie kopci niema spadku mocy.Płynu...
Cześć, mam grande Punto 2006 1.3 JTD 90km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8L/100km od około miesiąc spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3L/100km Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą byc powody zwiększonego spalania? Wstępna ocena dostępnych...
Podjedź na kompa i sprawdź czy zapisany jest jakiś błąd przepływki. Po odpięciu przepływomierza komputer będzie przyjmował wartości optymalne. EGR to jak wiadomo zawór recyrkulacji spalin. Ja np go zaślepiłem, nie potrzebna sadza dostaję się do układu dolotowego. Późnije są problemy, kanały pozatykane i ogólnie syf. A tak jak kolega wyżej pytał w sprawie...
Witam serdecznie forumowiczów. Po długich walkach z usterką spadku mocy poległem. Mam to auta od dawna i od jakiegoś czasu zauważyłem duży spadek mocy. Kiedyś prędkość maksymalna wynosiła 220km/h, teraz z wielkim oporem osiąga 190km/h. Przyśpieszenie spadło, spalanie wzrosło, pojawiło się dymienie na czarno. Znam te silniki dobrze, ale chyba niewystarczająco....
Mam kolejny ciekawy przypadek. Problem polega na tym, że auto przy wciśniętym pedale gazu do końca i przyspiesza i zwalnia. tak jak byśmy dodawali i odejmowali "gazu" To co mnie najbardziej dziwi to, że wykres ciśnienia doładowania wygląda jak wykres sondy lambda oczywiście tylko podczas przyspieszania. Wykres ciśnienia zadanego i odczytanego mniej...
Wydech drożny lecz mimo wszystko rozpięty i nic, w parametrach rozruch jest "dozwolony", Dodam iż na palka praktycznie silnik powinien uruchomić się na zasadzie samej mechaniki pomijając układ paliwowy i elektronikę. Zawór egr również pracuje nie jest zablokowany, po jego wykręcenie (znajduje się na samym kolektorze wydech.) spaliny mają wolną drogę...
Witam. Zakupiłem Fiata Ducato 2.3 jtd 2007 rok. Auto na zimnym silniku po odpaleniu po zaraz gasło, trzeba było tak odpalać ze 4 razy później już chodził bez problemu równo i cicho, kopyto miał, nie kopcił kompletnie nic jak w zegarku. Po zakupie samochód od razu pojechał do warsztatu. Mechanik wymienił olej, wszystkie filtry, lecz usterki nie zdiagnozował....
Witam, Jestem już po sprawdzeniu auta na komputerze, błędy jakie się pojawiły to: P0404 - Sterowanie zaworu EGR P0101 - Przepływomierz P0191 - Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa P0110 - Sygnał temp. powietrza z przepływomierza P1671 - Regulator ciśnienia paliwa Błąd P0110 pojawił się dlatego że sprawdzałem auto z odpiętym przepływomierzem ponieważ błąd...
(...) dni - silnik kręci tak jakby się dławiąc, odpali po ok. 10 sekundach i puści biały dym z rury. Zdarza się rzadko ale zdarza. 4. Problem opisany w temacie pojawił się kilka dni temu, spalanie wzrosło o ponad 1l na 100,km, spadła moc i zaczął głośniej pracować i wibrować. 5. OBDocker z allegro za 20zl 🙃 Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
Auto Fiat Stilo 1.9 JTD 16v. Po wymianie pierścieni,panewek,korbowodów i zrobiona cała głowica = tzn uszczelniacze,planowanie itp.. Problem zaczyna się rano i po każdym odpaleniu na zimno. Z rury wydostaje się delikatny dymek - jakby krążył w rurze i delikatnie uciekał do atmosfery.. Dymienie ustaje po osiągnięciu 80 stopni. Z rury czuć nie miły smak...
W ubiegłym roku miałem regularnie komunikat błędu o przeładowaniu, wymieniłem: -czujnik ciśnienia doładowania (ten w kolektorze przy EGR) -zawór overboost -przepływomierz (na oryginał Bosch) Problemy wróciły w ostatnia sobotę, check engine i samochód przeszedł w tryb awaryjny, po ponownym uruchomieniu silnik działał normalnie do nastepnego odpalenia....
Witam serdecznie. Posiadam Fiata Doblo 105 1.9JTD 2007 i mam problem z kontrolką silnika. Na komputerze pokazał zawór EGR, więc wymieniłem i bez zmian. Zauważyłem jednak coś dziwnego, jest tam taki zaworek ( chyba podciśnieniowy) i jak go dotknę do masy kilka razy, to EGR jak by działa i nawet kontrolka gaśnie a jak przytrzymam dłużej, to auto gaśnie...
zawór zawór wydechowy zawór zielony zawór czerwony nivona zawór
kolory kabli audio zasilacz domofonu elfon iveco daily problemy klimatyzacja
lodówka bosch toshiba firmware update
Biały ekran LCD po mrozach - przyczyny i rozwiązania Zwarcie w alarmie VW Polo 9N 2002 - immobilizer nie działa