Może być zabrudzony i zacinać się zawór iacv, dostęp jest trudny, ale da się go wyciągnąć i wyczyścić, jest w środku kolektora ssącego
Dziwne, sprawdź czy nie jest za bogato, sprawdź czy mikser jest szczelnie połączony z przepustnicą i filtrem powietrza. Możliwe, że faktycznie przez przesadzony skład mieszanki zawór IACV się otwiera w większym zakresie i np coś go blokuje i przez to takie objawy. Jeszcze takiego wynalazku nie miałem :-)
Jest to zawór IACV (Idle Air Control Valve),mozesz mi powiedziec gdzie go szukac bo nie chce auta prowadzic do mechanika zeby ten zawór czy czujnik wyciagna przedmuchal i skasowal mnie za nowy. Dzieki
Witam . Przerabiał ktoś temat wolnych obrotów? Fora są pełne syfu w stylu wyczyść silnik krokowy albo ustaw zawory. Także szukałem żeby nie było. A więc tak,zawór iacv sprawdzony wyczyszczony. TPS 0.45v-5 v (regulacja)bez zmian ,brak lewego powietrza, MAP 0.28 bar, TPS w procentach 0%, oczywiście to wszystko na wolnych. Silnik bardzo wolno schodzi z...
Panowie, on ma gniazda wtryskiwaczy w głowicy ! Nie da się założyć monowtrysku bez jej zmiany. Albo zostawić tak jak jest, tylko pompa paliwa musi być do k- jetronic (6bar), drogo Albo przerobić na digifant (przepływomierz, listwa z wtryskami, wiązka, komputer, zawór iacv,), też tanio nie będzie
Ten silnik jest czuły na tzw. lewe powietrze, które lubi ssać z układu odpowietrzania silnika, czyli odmy. Wszystkie wężyki gumowe dochodzące do grubej gumy przed przepustnicą muszą siedzieć pewnie i być szczelne. Tak samo sam zawór IACV - musi być pewnie osadzony obydwoma końcami. Jeśli silnik nie ma LPG, to pewnie jeszcze sam przepływomierz ma duży...
U mnie IACV wygląda jak silniczek krokowy, kanał wbudowany w przepustnicę a IACV ma na końcu "czop" po stożku i oczywiście działa tak jak napisałeś wyżej ale to nie jest zwykłe zacinanie się bo powtarzalność podtrzymywania obrotów jest praktycznie zawsze i jak się zatrzymuję (stanę autem) to spadają - jakby brał udział w tym czujnik prędkości pojazdu....
To nie jest żaden silniczek krokowy, tylko zawór obejściowy IACV - jeśli pukanie w niego zmienia prędkość obrotową silnika, to albo przewody gumowe do niego są nieszczelne, albo on sam jest zanieczyszczony czy uszkodzony.
Koloego tzok zaraz na kolektorze dolotowym jest umieszczony zawór biegu jałowego, przez wielu nazywany silnikiem krokowym i taka też nazwa widnieje na różnych portalach aukcyjnych. Inna nazwa to zawór IACV - zwykły elektromagnes z zaworem odpowiedzialnym za dawkowanie powietrza bocznym obiegiem na obrotach jałowych... Dodano po 3 Może wiesz jeszcze...
Dzień dobry, Jestem posiadaczem Nissana Primery P11 po lifcie z silnikiem 1.8 ( QG18DE ). Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami biegu jałowego. Wymieniony został zawór IACV, następnie okazało się że winny był ECU a konkretnie upalony układ odpowiadający za sterowanie tym zaworem ( STA509A ) . Po wymianie mosfetu, zawór zaczął pracować, wysuwa się...
Prawdopodobnie to zawór biegu jałowego IACV popularnie zwany silniczkiem krokowym albo wolnych obrotów. Też co jakiś czas (kikladziesiąt tysięcy km) przerabiam ten temat w swoim Oplu (do tej pory padły mi trzy sztuki) mimo ze komputer błędów nie wywala. Wymiana zawsze pomagała.
Krótko i treściwie - w tym samochodzie , z takim silnikiem , silniczka krokowego nie ma i nigdy nie było. To forach, a także nie wiedzieć czemu w książce z cyklu "Sam naprawiam... " faktycznie zespół IACV nazywany jest silniczkiem krokowym, co nie zmienia postaci rzeczy że jest to nazwa błędna. Dla porównania zawór IACV - http://obrazki.elektroda.net/39_12349706...
coś mi to wygląda na EGR A mi na detonator zegarowy. Przecież z daleka nawet widać że to jest IACV (zawór regulacyjny biegu jałowego)
Kolezko, żadne BMW nigdy nie miało silniczka krokowego. To nie opel, fiat, citroen. Miałem juz trzy beemki, każda wyposażona w krokowca. Oto przykład: http://realoem.com/bmw/showparts.do?mode... Część nr 6 Ostrzeżenie, za sianie herezji. Zapoznaj się może z definicją pojęcia "silniczek krokowy" a dopiero opowiadaj...
dzisiaj trochę pojeździłem ale nie udało mi się go przegrzać tak jak wczoraj , po burzy jest trochę chłodniej na dworze , jak ten osiągnęła 90 parę stopni to włączył się wentylator silnik trochę szarpał ale delikatniej i nie zgasł - odniosłem takie wrażenie jak by za mało powietrza dostawał a jak przy gazowałem to aż coś strzeliło w przewodzie za filtrem...
Ponownie witam problem rozwiązany wymieniłem czujnik temperatury zasysanego powietrza ponieważ stary pokazywał zle wartości a powinne byc : - przy temperaturze 0°C: 89 do 102kOm; - przy temperaturze 20°C: 35 do 40 kOm; - przy temperaturze 40°C: 15 do 18 kOm; - przy temperaturze 60°C: 7 do 8,5 kOm; - przy temperaturze 100°C: 2 do 2,5 kOm W moim samochodzie...
,silniczek krokowy, założony już 3-ci (wprawdzie nie oryginalny ale sądząc po cenie ze średniej półki) obroty raz są dobre a raz podwyższone, przeważnie nie ma na to reguły .A po co wymieniony? Co przemawiało za potrzebą wymiany? czujnik temp. cieczy na ecu też wymieniony. Jak wyżej? jedyne co nie ruszane to tps. A może to właśnie od niego należało...
Najprawdopodobniej sieknięty jest silnik krokowy l. To jest zawór regulacyjny biegu jałowgo (IACV), a nie żaden silnik krokowy. Za zaniżanie poziomu działu błędnym nazewnictwem komponenetów-ostrzeżenie.
I myślisz że w tym siedzi silniczek który dał by radę odchylić przepustnicę? :D To tylko czujnik położenia przepustnicy. IACV to zawór dodatkowego powietrza i w tym modelu jest zamontowany chyba od spodu w kolektorze ssącym, ale wątpie żeby to on był przyczyną problemów z obrotami.
Jak jadę (na biegu) i wcisnę sprzęgło. Więc powinno być jasne czego i gdzie szukać, usterka wielokrotnie opisywana. Zapewniam Cię, że mój silnik (2.0 8V o kodzie C20ne) ma silniczek krokowy. Zapewnia Cię że opowiadasz głupoty http://obrazki.elektroda.pl/2776073400_1... Zwykły obejściowy zawór elektromagnetyczny - IACV. Jak mogłeś go...
Kol. Elektrit po prostu ma uraz do określenia silnik krokowy ;) Jak już chodzi o przecyzję to IACV znaczy "zawór powietrza biegu jałowego" i zazwyczaj zawór ten jest napędzany silniczkiem krokowym, którym z kolei steruje ECU czyli "jednostka kontroli silnika".
System EGI jest skonstruowany że jak się włączy światła,zwiększa się wypełnienie impulsu na zaworze IACV,stąd zwiększenie prędkości obrotowej biegu jalowego. Wycie jest spowodowane albo uszkodzeniem stojanu,albo uszkodzeniem prostownika głównego.
Dobra, na początek "obmacaj" przewody gumowe odmy i samą odmę - silnik ma wrażliwy układ regulacji wolnych obrotów, nie lubi fałszywego powietrza - stąd strzały i możliwe wariacje biegu jałowego, a także szczelność i pewność osadzenia przewodów gumowych zaworu IACV - zawór brzęczy na włączonym zapłonie? Dalej, dla celów diagnostyki usuń attuator - wklej...
Nie zmienisz silniczka krokowego, bo takowego ten samochód nie posiada, możesz co najwyżej wymienić IACV, to zwykły zawór elektromagnetyczny, faktem jest, że może się zacinać, ale to można dość łatwo sprawdzić. Na Twoim miejscu sprawdził bym dmuchając ustami w wężyk idący do komputera, czy dojście do map sensora jest szczelne. Ten samochód nie ma przepływomierza,...
to masz jednak kolego rbrt inna sytuację niż u mnie, u mnie odłączenie przepływki nic nie daje, a nawet jest pogorszenie czyli przepływka jakoś działa, ale żeby stwierdzić jak obiektywnie działa to nalezy zmierzyć jakie komputer dostaje z niej napięcie - na odpowiednim pinie komputera. Jeśli obroty u ciebie szaleją - nie tylko spadają ale i rosną (znacznie...
prawidłowo to on sie nazywa regulator prędkości obrotowej biegu jałowego Prawidłowo nazywa się to IACV, czyli Idle Air Control Valve, czyli Zawór Regulacyjny Powietrza Biegu Jałowego. Czyli ok. Składa się z JEDNEJ cewki. Pan lukic został poproszony o wyjaśnienie, jak urządzenie z jedną cewką może realizować pacę krokową. Do tej pory milczy, może się...
witam, u mnie podobne objawy, też założyłem temat, nie miałem jeszcze czasu sprawdzić wszystkiego tylko część, póki co bez powodzenia: -Również mam wrażenie zapadającego się hamulca- -trzeba sprawdzić przewód od serwo hamulcowego, u mnie hamulec nie działa tak jak wcześniej a układ jest odpowietrzony. -nieszczelności w wkładzie ssącym-czy się diostaje...
Gdybym odpiął na pracującym silniku IACV np. w przypadku rozgrzewania silnika i za chwilę podpiął kostkę, to rzecz jasna pozycja będzie sfałszowana, krok zgubiony. Czy po zgaszeniu i ponownym odpaleniu sterownik wróci zawór do pozycji początkowej czy zrobi to tylko po zdjęciu i założeniu klemy?
Kolego-krótko-ściąg wtyczkę z zawora powietrza dodatkowego ( IACV) i zobacz czy silnik utrzyma się na około 500 obrotów i po dodaniu gazu nie zgaśnie. Jezeli nie, to na nic cała robota w szukaniu problemu w IACV
SPRAWDZALEM: Zawór EGR sonde-lambde silniczek krokowy przepustnice swiece przewody (od czujnikow az do komputera) Wszystkie te elementy pracuja tak jak powinny Nic nie sprawdziłeś. Bo gdybyś wiedział jak ma działać IACV to nigdy byś go nie nazwał silnikiem krokowym. I co to w ogóle za model Astry? Nie istniał nigdy taki, chyba że Vauxhall Astra B,...
Witam W samochodzie mam problem z wolnymi obrotami. Samochód po odpaleniu jak nie przytrzymam na gazie to gaśnie. Jak trzymam pedał gazu to zapala się check. Obroty z przepustnicy chodzą w zakresie 480~540 bez wpiętego IACV przy temperaturze roboczej samochodu. Mi to wygląda na brak sterowania zaworem. Gdzie szukać panowie? Podjąłem się diagnostyki...
A co pomoże? Ratuj mnie proszę :) Można to jakoś wyregulować, tzn. czy sam sobie z tym poradzę, czy jechać z tym do warsztatu? A może po prostu kupić nowy IACV, bo wyjdzie to taniej niż regulacja tego? Dlaczego to się stało? Dodano po 2 Panie elektrit , pana podpis mnie zainspirował do samodzielnego myślenia ;) Tylko ciekawe, co z niego wyjdzie :/ Bo...
Cykanie wtryskiwaczy jest jak najbardziej normalne - to elektromagnetyczne zawory, więc z zasady ich działania wynika, że na skutek przepływu prądu elektrycznego przez ich cewki, rdzeń elektromagnesu otwiera dyszę - więc cyka. To raz. Dalej - ten system wtrysku nie ma czegoś takiego jak silniczek krokowy, i wcale tego czegoś nie trzeba czyścić. Odłączenie...
Lamerskie to jest forum elektrody bo moderatorzy czepiają się byle czego , i od razu dają upomnienia . Na innych "lamerkich" forach tego nie robią . To rozumiem że ludzie sprzedających na allegro są Lamerscy? Podajesz mi temat w którym jest napisane : "Aby na tym forum dominowała termonologia techniczna, na zdjęciu mała ściągawka. Zobrazowane są najbardziej...
Zwieramy w kostce diagnostycznej styki A i B i liczymy błyski kontrolki silnika. Kod 1.2 będzie zawsze przy wyłączonym silniku. Błysk trwa 0.4 sekundy. Przykładowo błąd numer 12 to... 1 błysk trwający 0.4 sekundy i 2 błyski po 0.4 sekundy po 1 sekundzie po pierwszym. Błąd 34 => 3 błyski po 0.4 sekundy i po przerwie trwającej 1 sekunde kolejne 4 błyski...
ten element zresztą w większości tego typu konstrukcji jest ustawiana fabrycznie i niczego się nie przestawia.NAJPIERW DOWIEDZ SIĘ O ZASADACH DZIAŁANIA TYCH KONSTRUKCJI.To nie PF1500. Kolego nie krzycz. Jeśli mamy do czynienia z pojazdem używanym można spodziewać się różnych nietypowych rzeczy. Na wejściu do kolektora znajduje się przepustnica powietrza...
witam wszystkich i proszę o pomoc posiadam audi a6c5 2.4b v6 1999r 165km ÷gaz i mianowicie chodzi mi o to że czasami gasnie na wolnych obrotach i później ciężko odpalić czy ktoś może mi pomóc jaka jest przyczyną tego Wstępna ocena dostępnych informacji Witaj, Rozumiem, że posiadasz Audi A6 C5 z 1999 roku, wyposażone w silnik 2.4 V6 benzynowy o mocy...
Kody błędów odczytasz przy pomocy spinacza biurowego. Komputer nie potrzebny. Jeśli masz złącze obd mostkujesz 5 i 6 jeśli 12-to pinowe to A i B. Włączasz zapłon i liczysz błyski lampki "check" Błąd 12 możesz pominąć. Jest standardowy. ;) "...Mignięcia checka sygnalizują kody: mignięcie przerwa, mignięcie długa przerwa -pierwsza cyfra 2, ilość dlaszych...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam Zmuszony awarią rozpocząłem poszukiwania nowego zaworu powietrza biegu jałowego do Opla Omega B '95 z silnikiem 2.0 16v (x20xev) o numerze części GM 90 411 546. W internecie roi się od tanich zamienników w cenach od 50 do 200 zł z którymi mam złe doświadczenia. Sporadycznie trafiają się nowe zamienniki GM made in Poland. Przez przypadek natrafiłem...
W Internecie panuje zwyczaj określania mianem "silnika krokowego" każdego elementu nastawczego, a szczególnie elementu wykonawczego elektrycznego układu regulacji wolnych obrotów, ogólnie zwanego nastawnikiem/aktuatorem/regulatorem wolnych obrotów (IAV/IACV). Jest to błędne i należy tego unikać. Silnik krokowy jest jednym (ale nie jedynym) z rodzajów...
zawór zawór wydechowy zawór zielony zawór czerwony nivona zawór
budowa subwoofera pasywnego bramy hormann programowanie elmes rp501
silnik bieżni pęknięta obudowa bębna pralki
Jak podłączyć grzałkę do opalarki z 3 przewodami? Lokalizacja sterownika airbag w Citroenie Jumper 2018