Nr 1. to zawór biegu jałowego często błędnie określany jako silnik krokowy. Nr.2. to twój zawór Egr-u .
Napisz czy podwiesza obroty na benzynie czy na gazie. Może słynny zawór biegu jałowego :D.
Jaki k...a znowu silnik. Zawór biegu jałowego tzw. obejściowy. Zostaw go w spokoju bo tam sterownik silnika głupieje od jazy tylko na gazie. Z resztą te zawory się nie przycinają więc ktoś ma złe informacje na temat ich domniemanego czyszczenia.
Pudło :) Obrotowy zawór regulacyjny biegu jałowego. (Rotary iddle adjustment valve)
Może być uszkodzony zawór a może pracuje na granicy zadziałania bo masz domyślnie wysokie ciśnienie w instalacji wodnej. Pomiar ciśnienia jałowego rozwiąże zagadkę.
Nazwa tego elementu to : zawór regulacji przyspieszonego biegu jałowego ( zimnego silnika ).
Ty pytasz czy stwierdzasz? IAC to zawór regulacji biegu jałowego. P1000 jest zawsze kiedy nie ma zapisanych błędów, nie pamietam czy występuje kiedy są jakieś błędy zapisane w pamięci.
Silnik ma ciagle wysokie obroty ponad 1000/min Po podpieciu kompa pokazuje: - Zawór biegu jałowego - Zwarcie z biegunem dodatnim 01257 Ktoś ma pomysł gdzie tego szukać ?
Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód.
a taka że pposiadam w takim razie taki sam i powodem na 90% jest elektro-zawór biegu jałowego znajdujący sie z tyłu gaźnika z dochodzącym do niego zielonym przewodem . Sprawdz czy cyka. Jak równiez kostke wszystkich innych elementów elektrycznych gaźnika centalnie nad skrzynią biegów czy nie zasniedziała.Z resztą jak coś to pytaj . W temacie mazdy a...
Szanowny Panie Michale --jak mam odłączyć zawór biegu jałowego/ silnik krokowy/ , czy mam go wypiąć? Pozdrawiam.
Stawiam na zawór cr
Miałem takie same objawy, bujało obrotami i ciśnieniem paliwa na biegu jałowym, wymieniłem zawór (na listwie też jest czujnik ciśnienia) na listwie CR i wszystko wróciło do normy, tylko u mnie był błąd ciśnienia paliwa, kodu już nie pamiętam. Za nowy zawór zapłaciłem 550zł, pół godziny pracy.
jogurto - a jaki to "maluszek" ???? Jest w nim może taki zawór elektryczny który dołaczony jest do gaźnika -to po pierwsze , a po drugie to jak jest elektryczny zawór iglicowy na dyszy biegu jałowego to jak rozkręcisz gaźnik to sprawdź go bo może on "świruje"
Zakamieniony zawór pływający biegu jałowego/aqua-stopu nagraj film jak ta myjka się zachowuje, przerobiłem już troszkę myjek karchera chętnie pomogę.
jeżeli to wtrysk wielopunktowy to prawdopodobnie IAC zawór biegu jałowego-sprubuj podnienić
Zobacz czy zawór EGR nie zaciął się na otwartym.
Zawór biegu jałowego sprawdź.
Silnik krokowy - zawór regulacji biegu jałowego , czy został sprawdzony ?
I tak po podaniu masy na stałe na zawór , obroty jałowe się uspokoiły, SPALNIE chwilowe spadło , jak jechał tak jedzie???
Ciśnienie kolektora ssącego na biegu jałowym Wyreguluj zawory. , to też może być przyczyną, ale nie pojawia się w jednym momencie tylko stopniowo. pozdrawiam
Ciśnienie nastawiasz na zamkniętych zaworach. Bieg jałowy jest wysoki. Jakieś 1400obr/min. Jak wybija zawór to nie zamyka przepustnicy lub masz nieszczelność na ssaniu. Oczywiście zapachach separator daje podobny efekt. Załóż inny manometr, by sprawdzić czy ten poprawie pracuje.
Po strzale obroty skoczyły na gazie do 2000. Poradziłem sobie z tym zaślepiając obieg zaworu wolnych obrotów (przepływomierz i tak odłączony). Nie daje mi jednak spokoju taki problem: Jeśli zawór steruje tylko powietrzem jałowego biegu, to co się z nim dzieje gdy przepustnica zostanie otwarta ? Zawór jałowego biegu się zamyka ? Co się z nim dzieje podczas...
Prawdopodobnie to zawór biegu jałowego IACV popularnie zwany silniczkiem krokowym albo wolnych obrotów. Też co jakiś czas (kikladziesiąt tysięcy km) przerabiam ten temat w swoim Oplu (do tej pory padły mi trzy sztuki) mimo ze komputer błędów nie wywala. Wymiana zawsze pomagała.
przepustnica,przepływka,tps,zawór biegu jałowego,lewe powietrze.
P1504 - Zawór sterujący powietrzem biegu jałowego - uszkodzony obwód.
Albo pomyliłeś miejsca popychaczy i na początku niektóre zawory były podparte i dlatego kręcił jałowo, a inne popychacze są zapieczone i się nie podniosły, a wraz ze wzrostem temp. luz maleje i jest ciszej.
Witam serdecznie. Jak w temacie. Myjkę kupiłem używaną. Po zakupie chodziła w sumie ok 10 min i dawała dobre ciśnienie. Później raz dawała raz nie. Następnie dopiero po dłuższym przytrzymaniu spustu zaczęła dawać ciśnienie, a teraz już wcale nie pompuje (silnik chodzi jałowo jakby zawór bypass był otwarty). Po puszczeniu spustu też chwilę schodzi zanim...
robokop żadna z nich nie jest taka jak moja te, które pokazujesz na fotach to pierwsza z silnika 1.6 druga to z 2 litrówki, ale nubiry 2 w mojej zawór biegu jałowego wpięcie kostki skierowaną ma do spodu; załączam fotkę tej, która jest u mnie.
.za regulację biegu jałowego odpowiada zawór regulacji biegu jałowego i czujnik temperatury. A ja myślę, że nie tylko.
Zawór bocznikowy /biegu jałowego/-lub nieszczelność na dolocie/przewody odpowietrzenia skrzyni korbowej.
lewe powietrze wyeliminowane, czy przyczyną może być czujnik poł. przepustnicy [tps] lub przepływomierz? z góry dzięki
czyszcenie przepływomierza plus wymiana zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej (razem z rurką w kształcie litery "L" ). zawór biegu jałowego to ostateczność
W tych fordziachach nagminnie pada zawór biegu jałowego,ale przeważnie tak że wogóle silnik gaśnie.A tym przypadku......to wróżenie z fusów od kawy.Miałem podobny przypadek-źle założone węże od odpowietrzenia zbiornika paliwa.
Sytuacja pojawiła się nagle. Po postoju 8-godzinnym po zmianie w pracy kręci, ale nie odpala. Wyraźnie czuć benzynę, tak jakby się zalewał. Wymiana świecy na nową, filtr powietrza nowy. Dalej to samo. Zapomniałem dodać, że burek jest na wtrysku. Zacząłem grzebać, sprawdzając, czy gdzieś lewego powietrza nie łapie. Przypadkiem okazało się, że jak wyjąłem...
A ten zawór jałowego oryginalny czy za połowę ceny? Nie wydaje mi się, żeby takie poważne błedy były cechą konstrukcyjną modelu, bo nigdy nie wszedłby on do masowej produkcji, albo mówiliby o tym w Dzienniku :). Zgodzę się, że to coś pewnie z sterowaniem cewki, albo mniej z którymś czujnikiem do ECU. Patrzył kolega po ciemku na iskry z cewki po kablach?...
witam....... czy w polo 2 1992 r znajduje się Elektro zawór biegu jałowego????? i czy możne on być odpowiedzialny za skok obrotów??
Sprawdzałem i jest taki jak powinien być katalogowo Valeo Typ Nr. 2 541 697 Myślę jeszcze o jednym – nie było paska czyli silnik nie miał żadnego obciążenia i było ok. ale gdy silnika ma obciążenie za wyrównywanie obrotów odpowiedzialny jest zawór biegu jałowego (kupiony nowy) czyli odpada , sterownik też był podmieniany , gdy odepnę zawór biegu...
I znowu kolejny który nic nie wie, ale będzie chrzanił głupoty. Nie ma tam go, nie ma!!!!! Jest obrotowy zawór powietrza jałowego.
Witam na początek kolego do sprawdzenia ciśnienie na listwie wtryskowej i zawór regulujący bieg jałowy w załączniku masz opisane jak go sprawdzić i jak to wygląda.Pozdrawiam Dodano po 3 Zawór regulujący bieg jałowy Ford mondeo mk1 1.6.16v.
Moim zdaniem do sprawdzenia tzw. krokowiec - czyli zawór biegu jałowego. Najprościej można to zrobić usuwając go i zaślepiając otwór całkowicie a obroty biegu jałowego wyregulować na przepustnicy.
zasadnicza różnica to potencjometr (czujnik) położenia klapy spiętrzającej (jest w rozdzielaczu - wystarczy rozkręcić i popatrzeć) i myślę że od ustalenia tego powinniśmy zacząć bo nie wiadomo którego schematu się trzymać pozatym gdyby był to ke-jet... to ciepły by chodził bo ma zasilanie ze stacyjki jeśli podasz + na pompki - przynajmniej tak wynika...
Może być zawór regulacji biegu jałowego.
Jak sprawdzić czy ten zawór regulacyjny biegu jałowego jest sprawny? Wyczyściłem go, ale pewności czy on działa poprawnie nie mam.
zaden zawór biegu jałowego nie ustawi obrotów w tym przedziale,za mały przelot,nie tędy droga. Linka gazu pewnie ciężko łazi,albo ośka sie przyciera
Pewnie jako "Iddle Air Control", czyli zawór biegu jałowego-błąd za długiego cyklu wypełnienia. Tyko że to diesel....
moze to zawór regulacji biegu jałowego
Zatrzymał się zawór biegu jałowego,mozna to porównać ,jako silnik krokowy biegu jałowego, z tym że w fordzie nazywa się i jest to zawór. Należy go wymontować wyczyścić ,posmarować WD 40.,i będzie dobrze.
wyglada na nieszczelnosc ukladu dolotowego powietrza, poza tym tam masz zawór biegu jałowego który także może być uszkodzony. Silnika krokowego tam nie ma.
Nie ma silniczka krokowego. Jest zawór powietrzny biegu jałowego pod przepustnica. Jeżeli masz problem z wolnymi obrotami to trzeba zacząć od sprawdzenia luzów zaworowych ewentualna regulacja. Potem czyścić zawór powietrzny. Powtórzę jeszcze raz w tym silnikiu nie ma silnika krokowego nie znajdziesz go.
Ja obstawiam zawory.
Do sprawdzenia zawór regulacji biegu jałowego
Zawór olejowy wywala błąd...nie ma ciśnienia oleju na 4000 obrotów wystarczającego aby sterownik prawidłowo pracował.. Manometr wszystko powie....ma być około 2 bary na jałowym...inaczej zawór ów informuję o błędzie....silnik do rozbiórki źle złożony.. Tak było u mnie....
wymienilem zawór sterujący biegu jałowego i wszystko jest ok czyszczenie nie pomoglo
Prawdopodobnie zawór regulacyjny biegu jałowego
Oj tam oj tam. Silnik chodzi na śrubie i chodzi. silnik z krokowcem nie chce bo: Ma nie ograniczoną z dołu i z góry liczbę kroków, niedokładnie ustawiony układ parnik-mikser. Dlaczego tak się dzieje - dla wyjaśnienia jedno z zachowań silnika - silnik schodzi z obrotów i gaśnie: Silnik na wyższych (nieobciążony) ma ubogo, puszczenie gazu powoduje wzbogacenie...
ale co zawóe EGR? Zawór egr? Że w tico? :-D hehe :D Tak się składa że w tico jest EGR. Sprawdź wg tych schematów z załączników. (Y5 - zawór biegu jałowego)
Dobra a co do falowania obrotów czy może mieć coś wspólnego zawór sterujący powietrzem jałowym? Czy ewentualnie jest opcja go sprawdzenia w jakiś sposób?
A to nie wiecie czego zawór biegu jałowego otwiera się na maxa? W każdej możliwej sytuacji. Czy też sam zapłon, czy też jak dam po gazie.
Robisz w fordzie-super.Pytanie-czy testerem diagnostycznym,np w EEC V ,powiedzmy Mondeo zrobisz test aktuatorów?Tzn otworzyć wtryskiwacz,wysterować zawór biegu jałowego itp.
Przecież jak uwalony zawór bieru jałowego to przepływ nie jest właściwy, tak samo z egr i lewym powietrzem. Przy uszkodzeniu przepływomierza obroty jałowe są podwyższone i falują, ale to trzeba wiedzieć biorąc się za autko.
Przełączaniem na bieg jałowy po osiągnięciu zadanego ciśnienia steruje presostat 8. Zawór 11 steruje zarówno zaworem odpowietrzającym 12 jak i zaworem wlotowym 6. Po osiągnięciu zadanego ciśnienia elektrozawór 11 jest zamykany, zamykając zawór wlotowy 6 i otwierając zawór 12. Jest to bieg jałowy. Zawór 12 ma kalibrowaną zwężkę, gdyż zawór wlotowy 6...
wyd. WKŁ Nie ma bardziej wprowadzających w błąd książek, jak książki wydawnictwa WKŁ. Krokowego tam nie ma i nigdy nie było, jest zawór biegu jałowego, zwykły elektromagnes.
jezeli sa dwa przewody to jest odzielne urzadzenie sterujace prace na biegu jałowym i oddzielne do sterowania zapłonu a zawór jest sterowany bezposrednio z tego zespolu wyglada jak duzy przekaznik zawór jest serowany przebiegiem prostokatnym
Witam , ma ktoś może schemat i gdzie się znajduję zawór regulacyjny biegu jałowego i jak go wymienić w Ford Escort 1.8 16v 1995r z sekwencją .
To nie jest zawór bezpieczeństwa, a zawór przelewowy. Chodźbyś go zablokował na sztywno, nie podniesiesz tym ciśnienia oleju na jałowych. Na wyższych obrotach - owszem.
niemam silnika krokowego mam zawór elektromagnetyczny biegu jałowego
Kol. Elektrit po prostu ma uraz do określenia silnik krokowy ;) Jak już chodzi o przecyzję to IACV znaczy "zawór powietrza biegu jałowego" i zazwyczaj zawór ten jest napędzany silniczkiem krokowym, którym z kolei steruje ECU czyli "jednostka kontroli silnika".
Witam. Sprawdź czy po zrzuceniu powietrza przez zawór osuszacza sprężarka przechodzi na bieg jałowy.
Witam Jaki silnik, 1.6 czy 2.0 oraz jaki przebieg samochodu? Do sprawdzenia: - Czujnik położenia przepustnicy - wartości: Przepustnica zamknięta: 0.45-0.55V - Zaciski 2 i 3 Przepustnica otwarta: ok. 4V - Zaciski 2 i 3 - Przepływomierz - Układ zapłonowy: świece, kable (oporność między 6-10 Kohm w zależności od długości kabla), rozdzielacz zapłonu - Oporności...
Jeżeli na jałowym masz takie wyprzedzenie zapłonu to znak że leży regulator biegu jałowego, zresztą zobacz w parametrach czy wartość obciążenia CLV nie przekracza 40%, jeżeli jest sprawny zawór to wynosi przeważnie 24%. Sterownik nie mogąc wyregulować biegu jałowego owym nastawnikiem wyprzedził zapłon. Moze to też byc tym, że zle pracuje czujnik ciśnienia...
To jest zawór powietrza biegłu jałowego. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Nieszczelność w dolocie (lewe powietrze) może jeszcze nie domykać sie zawór EGR
Wyciąg ten zawór biegu jałowego i podłącz 12V , zobacz czy przysłona łatwo chodzi i nie zacina się. W czasie pracy na wolnych , pomierz napięcie na kostce / oczywiście wpiętej/ , po przegazówce winno lekko się zmieniać.
oczywiście że może to być silnik krokowy, a jeżeli nie to sprawdź jeszcze wtryskiwacze Jak by tam był to może i tak ale go tam nie ma ,natomiast jest zawór bocznikowy/biegu jałowego/wolnych obrotów-zawór/ Sprawdź przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej /gumowa rurka wchodzi w kolektor ssący od strony grodzi lubi parcieć pękać i ciągnie lewe powietrze.
a gdzie jest zawór biegu jałowego ??? od nie dawna mam samochód i się poprostu nie znam Dodano po 12 takie same mam problemy jakie miałeś w twoich opisach. Pomóż jak możesz
zawór regulacyjny biegu jałowego znajduje sie w dolnej części kolektora dolotowego,w okolicy rozrusznika.
wyczyść przepustnice i zawór regulacji biegu jałowego, odepnij akumulator albo wykasuj adaptacje inpa jak masz i napisz czy pomogło.
Ileż wam można powtarzać, że mi się zawór biegu jałowego otwiera od razu na maxa i nie ważne czy sam zapłon, czy jak odpalony, czy tam dam mu po garach, to i tak mam otwarty na maxa! (13.42 v) przy każdej możliwości!, na wtyczce od zaworu biegu jałowego.
Dzięki za uwagi, masz rację zawór biegu jałowego zasilania powietrzem jest nazywany potocznie silnikiem krokowym, a gazem steruje linka. Niestety twoje sugestie nic nie wnoszą do sprawy, nie pomagasz - nie krytykuj.
Do sprawdzenia rzeczywistego poziomu paliwa nie potrzeba specjalistycznych narzędzi, a jedynie przeźroczysty wężyk + liniał lub suwmiarka. Zmiana dyszy głównej w gaźnikach CV ma znaczenie jedynie przy maksymalnych obrotach silnika, gdyż tylko przy takich warunkach przepustnica sterowana podciśnieniem podnosi się na pełne otwarcie. Przy tym gaźniku trzeba...
zawór obrotów jałowych poszedł w rozsypkę oraz czujnik położenia przepustnicy + czyszcenie czujników i przepustnicy reszty mechanik powiedział, że nie powie bo to tajemnica zawodowa za wszytko zapłaciłem 413 zł z częściami, robocizną oraz podłączeniem do komputera. Zawór 168zł (nowy) czujnik (60 zł) używany ponieważ nowy około 300 zeta kosztuje reszta...
Układ paliwowy odpowietrzony . Po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd " zawór przyśpieszenia biegu jałowego ".
1 Umyć przepustnicę,zawór powietrza biegu jałowego 2 Sprawdzić szczelność wszystkich podciśnień 3 Sprawdzić szczelność odmy
Zobacz czy nie masz uszkodzenia przy potencjometrze przeplywomierza, a jak chcesz to koniecznie odczytywać to w pewnym zakresie robi to cdif ale podaje kody procentowo ,sprawdz ew. jak zachowuje się zawór biegu jałowego czy po rozruchu występuje sygnał sterujący jeśli nie to przepływka ew. przewody.
wachanie ciśnienia tzn?,zdemontuj zawór na szynie i spr czy na sitku nie ma drobinek opiłków.
Nie wystarczający przepływ może być spowodowany przez nie otwierający się zawór EGR. Skoro zawór jest nowy to sprawdź wężyka który idzie z N18 do zaworu EGR. Na pracującym silniku na biegu jałowym powinno być tam podciśnienie. Sterownik silnika otwiera zawór EGR przez co część spalin wraca z powrotem do silnika w efekcie czego silnik zasysa mniej powietrza...
Owszem, może byś standardowo zatkana magistrala i starte krzywki, ale jeżeli cylinder nie chodzi tylko na jałowym, to przyczyną mogą być również wypalone zawory i gniazda. Zdejmij pokrywę i sprawdź stan wałka. Jak będzie OK, to zmierz kompresję. Jak i tu będzie wszystko OK, to poszukamy dalej.
Zmierz pobór z aku ale po zamknięciu drzwi i upływie około 1 minuty, nie wiem jak cordobie ale niektórych autach napięcie na sterowniku silnika ginie dopiero po kilkunastu sekundach, poto żeby zawór biegu jałowego ustawił się w pozycje wyjściową. 0.11A to stanowczo za dużo.
Gdyby zacinał się zawór ssący to kompresor pracował by na jałowo. Nie grzał by się i nie obciążał silnika. Dokładnie wczoraj kolejny z moich ( a mam pod opieką osiem śrub) zaczął zdradzać identyczne objawy. Temperatura w kosmos, błąd przeciążenia falownika. Po demontażu łożyska w stanie agonalnym. Wirniki i korpus na szczęście przeżyły. Jeszcze kilkanaście...
Miałem to samo, zawór sterujący do wymiany. Na jałowym jak by miał wypadanie zapłonów i nierówna praca a dodasz trochę gazu i silnik jak stół. Po wymianie zaworu wszystko ok. Ten zawór możesz samemu wymienić, dwie śruby tylko go trzymają i nie trzeba robić żadnych adaptacji czy czego kolwiek, 5 minut roboty.
Ja miałem taką sytuacje w Omedze B 95 rok 2.0 16,że przy ciepłym silniku auto na wolnych obrotach gasło a przy zimnym silniku było wszystko ok.Tez myslalem ze to zawór biegu jałowego powoduje tą usterkę ale nie okazało się że przepustnica była strasznie zasyfiona i nie przepuszczała wystarczającej ilości powietrza,po przeczyszczeniu auto normalnie malinka!!!
Jest logiczne wytłumaczenie dlaczego po umyciu przepustnicy benzyną wszystko wróciło do normy. Dzieje się tak dlatego że podczas pracy silnika na biegu jałowym przepustnica celowo nie jest idealnie szczelna,część powietrza przedostaje się za przepustnicę przez zawór biegu jałowego,a część właśnie przez te nieszczelności na przepustnicy. Z biegiem czasu...
Nie przez nią samą , ale przez potencjometr przepustnicy , zawór regulacyjny biegu jałowego i też sondę. Sonda znajduje się przed katalizatorem , na rurze wydechowej.
Eeee ten mój manometr jakiś nieprawdziwy same głupoty pokazuje jutro pożyczę to zmierzę dokładnie a gdzie najlepiej go wpiąć w jakie miejsce na szynie? na powrocie zaraz przy szynie czy gdzieś dalej? i jeszcze jedno ten zawór biegu jałowego ma być bardzo szczelny gdy jest zamknięty bo mój przepuszcza trochę powietrza gdy dmucham...
Lamerki, jak można mówić do was rzetelnie? No jak? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... odróżniasz teraz zawór biegu jałowego od silnika krokowego? A że w Polsce przyjęła sie tendencja nazywania każdej części w samochodzie "silnik krokowy" to już nie nasz ból, zresztą po to jest ta ściągawka.
Właściwie każdy ma troche rację, ale to zależy od silnika. Jeżeli jest to nowszy silnik to jest tak, jak napisał kolega krzych41. Jeżeli starszy, bez katalizatora i układu kontroli spalin. Jest to tylko zawór biegu jałowego (wolnych obrotów), podłączany pod plus zasilania, po stacyjce, czyli działa tylko jak przekręcony jest kluczyk i włączony zapłon....
przerabiałem ten temat i zacząłem od mycia przepustnicy i zaworu biegu jałowego, poprawiło się, obroty rosły, ale do 2 tys. a nie do 4...wymieniłem ów zawór powietrza biegu jałowego...i lipa...rzuca obrotami ponad 2 tys. Między czasie wyczyszczone i sprawdzone wszystkie złącza elektryczne, diagnostyka nie zgłasza oczywiście żadnego błędu. Odpiąłem wtyczkę...
Wtrysk to KE - "usprawniona" wersja K-Jetronica. Wskaźnik jest elektryczny w tym modelu. Silnik to m103, znany chociażby z modelu w124. Poczytaj sobie na forach MB o tym wtrysku. Laik tego nie naprawi. Jak jesteś kumaty, to z tej lektury wyciągniesz sporo wiedzy i może uda Ci się go ogarnąć. Po zdjęciach widać, że było LPG, co znacząco utrudnia działanie...
Biega jałowy zawsze da się zastosować ale należy odpowiednio operować zaworami odprężnym i odcinającym. Zasadniczo zawór odprężny jest po to aby spuszczać ciśnienie ze samej sprężarki gdy kończy ona nabijanie. Musi być wtedy dodatkowy zawór zwrotny między butlą a intercoolerem. Wtedy zawór odprężny spuszcza ciśnienie z kompresora i chłodnicy. wtedy...
zawór biegu jałowego zawór regulacji biegu jałowego zawór biegu jałowego astra
zmywarka amica silnik programowanie bramy normstahl kocioł zapowietrzony
rudocell viessmann ogranicznik przepięc
Usuwanie emalii z pięciożyłowego przewodu słuchawek bezprzewodowych – metody i wskazówki Dalmierz laserowy w aparacie analogowym – Leica Disto, Minolta, Canon, integracja LiDAR