Na pierwszym filmie masz wszystko podłączone tak jak ma być i dalej coś syczy. Nie jestem debilem wiem że jak coś jest rozpięte to bedzie ciągło lewe powietrze. Zmieniłem wszystkie oringi na przewodzie odmy i par paliwa ale syczenie się nie zmniejszyło. Sprawdziłem też sam zawór EVAP czy się nie zaciął w pozycji otwartej ale jest wszystko ok poprawnie...
Po wymianie uszczelki pod głowicą bmka 1.9 benz. m43. Kręci i nie odpala, pompa paliwa działa, ale nie ma iskry. Wyskoczyły błędy: Zawór zmiennej geometrii kolektora dolotowego 112 Zawór przewietrzania zbiornika z węglem aktywnym 113 149 - Zawór powietrza dodatkowego 120 - Przepływomierz powietrza i co dalej nie mam pojęcia, co się stało, pomocy.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Skoro zawór wymieniony to opisu" zwarcie do masy " najbardziej prawdopodobne to uszkodzenie wiązki. Co prawda powinny być błędy innych elementów , ale najczęściej wiązka przewodów przeciera się o krawędź kolektora dolotowego (intercooler), patrząc na silnik po prawej stronie.
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Witam, mam problem z Passatem 1Z - nie ma mocy, maksymalne doładowanie 0,3 bara mimo zadawanego ~0,9 bara przy maksymalnym obciążeniu. Co sprawdziłem : -N75 wymieniony wraz z wężykami, podłączony prawidłowo, -Przewód z kolektora do sterownika silnika wymieniony, -Turbo kręci się normalnie, nie ma luzów, nie gwiżdże, wirnik wygląda ok, sztanga pracuje...
P-1113: Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego 2 - zawór zablokowany
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Witam jestem posiadaczem VW passat b6 2005rok 150koni kod silnika BLR w automacie Problem polega na nierównej pracy silnika i trzęsącej się budzie jest to bardzo odczuwalne i irytujące moi mechanicy nie są w stanie tego rozwiać do tego miałem wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze ale po usunięciu środka z katalizatora bo byl zapchany sporadycznie wypadnie...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Dziękuję za zainteresowanie tematem, liczyłem na to, że nikt się nim nie zainteresuje. A oto zdjęcia. W sprężarce nie mam żadnych zabezpieczeń oprócz elektrozaworu, który spuszcza powietrze z kolektora dolotowego podczas rozruchu oraz presostatu, którego używam, gdy pracuję na np. kluczach pneumatycznych. Gdy chciałem pracować na piaskarce, po prostu...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Witam. Jestem od 2014r. posiadaczem Peugeota 3008 z silnikiem 1.6 THP który jest okrzyknięty średnią opinią i posiada parę słabych punktów. Postanowiłem w tym temacie opisać sposób w jaki sobie poradziłem z odmą / separatorem w tym silniku. Przy przebiegu 180 tyś. postanowiłem zrobić przegląd silnika ponieważ miałem znaczny spadek mocy i delikatne szarpanie...
Problem z corsa d 2010 benzyna z LPG. Po przekroczeniu połowę gazu nie może się zebrać brak mocy i jak się popuści gaz to przyśpiesza i delikatnie potem naciskając to coś ciągnie. Wymieniłem rozrząd świece , filtry ,wyczyszczona przepustnica ,wymienione uczelki kolektora dolotowego do głowicy wyczyszczone łopatki pracują dobrze,wyczyszczony EGR i zaślepiony...
Witam. Auto VW Polo 2006r. 1.4 16V wyskakuje błąd 17439 - zawór zmiany geometrii kolektora dolotowego - wartość żądana nieosiągnięta. Wymieniony zawór na nowy, wymieniony czujnik położenia klap kolektora, nowe uszczelnienia na wtryskach, nowa uszczelka kolektora. Błąd po trzecim odpaleniu wraca. Żadne inne błędy nie wyskakują. Na wolnych obrotach nierówno...
Problem z czujnikiem i słabym hamulcem górskim został rozwiązany, uszczelka koło przepustnicy kolektora dolotowego została wymieniona, zawór egr zamieniony, ustawienie zaworów i uszczelka od kolektora koło turbiny. Błąd zniknął i hamulec górski zaczął działać jak należy. Świst również ustał. Ale niestety od pewnego czasu auto bardzo się trzęsie i obroty...
Witam orientuje sie ktoś z was gdzie 3.0v6 ma zawór zmienny kolektora dolotowego,może jakieś zdjęcie.
Dane samochodu: Skoda Octavia II Combi 1Z5 RS Motor: 2.0 FSI 147kw 200km Kod silnika na podstawie VIN: BWA Przebieg: 260tyś Instalacja LPG - BRAK Witam wszystkich, mam problem z moim autem i poszukuję jakiejś wskazówki lub kroków, które mogę podjąć w celu wyeliminowania błędu. Samochód przy odpaleniu na zimnym silniku, trzyma przez 10-15 sekund obroty...
Kolega Jaworaa najpierw poczyta o silnikach, potem będzie się brał za naprawę. Jakim cudem ciśnienie z kolektora dolotowego ma dostawać się do skrzyni korbowej? (jedyny element łączący te dwa obszary, to występujący w niektórych silnikach zawór odmy, jeśli jest uszkodzony- podczas ostrej jazdy fontanna oleju z każdego możliwego miejsca) Jak już masz...
Teraz pomyślałem że nieszczelność EGR to głupi pomysł, bo raczej wyrzucałby spaliny do dolotu i silnik by się dusił. Nie wiem jaka jest konstrukcja zaworu, ale można przyjąć taką sytuację, że zawór puszczałby powietrze jednokierunkowo w stronę wydechu. Zależy od tego w którą stronę otwiera się grzybek zaworu. Czy w tym silniku nie ma układu powietrza...
Witam, podejżewam że to właśnie może być olej z turbiny, przepuszcza suwak,może jest już luźny ,nie wiem jak to dokładnie nazwać, Z kolektora dolotowego turbina dając ciśnienie wybija olej i leci przez tą dziurkę, uszczelniacz padł, zdemontuj go, sprawdź czy wogóle zamyka. Wykręć kolektor umyj, zaślep blaszką przy wydechowym n złączeniu .nie wiele wiem...
Co do silnika w W211- trudno mi się wypowiedzieć, jak do mieszanej jazdy nie bałbym się diesla. Sporo informacji możesz wygrzebać na forum W211 (bez rejestracji też da się poczytać) http://www.w211.eu/viewforum.php?f=29 P407 dla pańci... 2,0 HDI na Siemensie, w sedanie, fajna rzecz, ale: - zależy jaki przebieg (rzeczywisty) i stan techniczny i optyczny....
Zalecane momenty dokręcania (grupa J) Nm Śruba pedału przyspieszenia 8 Pokrywa zespołu filtra powietrza 2 Tylna nakrętka zespołu filtra powietrza 8 Przednia nakrętka zespołu filtra powietrza 10 Wspornik do skrzyni biegów, rozrusznika i katalizatora, śruba i nakrętka 21 Świeca żarowa 15 Nakrętka naprężenia wstępnego paska rozrządu 10 Nakrętka naprężenia...
Idąc twoim tokiem myślenia można było by ominąć intercooler i tłoczenie powietrza przez sprężarkę bezpośrednio do kolektora a wykorzystać zbiornik sprężonego powietrza już zainstalowany w ciągniku i połączyć go z kolektorem a między tymi elementami zawór lub elektrozawór . Był by to tzw " strzał" na chwilę czyli na ile pozwoli zawartość ciśnienia w...
po podaniu podciśnienia z kolektora dolotowego zawór powinien się otworzyć i powinien być przedmuch od dołu gdyż powinien spuszczać nadmiar powietrza ..
Więc tak: kupiłem dziś przewody ciśnieniowe o odpowiednich średnicach i obejmki aby je pościskać tam gdzie trzeba (grosze, sprzedają na metry w sklepach) i wymienię wszystkie które dochodzą do zaworów N75 i sterowania EGR. Silnik mam 110KM. Jest TDI z czerwoną literką "I". Bynajmniej jest 110 w dowodzie no i czuję, i po jeździe czuć te 110 generalnie....
Silnik na wolnych obrotach ma otworzony max przepływ przez turbine spalin, pozniej przy zwiekszaniu predkości obrotowej powinna się turbina przymykać w zależności od potrzeb, jeżeli ten zaworek nie działa silnik bedzie wchodzoł w tryb pracy awaryjnej. W pierwszej kolejności sprawdz wszystkie wężyki podciśnienia i węże od turniny do kolektora dolotowego...
Można zerknąć na parametry silnika testerem diagnostycznym, zobaczyć jak pracuje sonda lambda, i jakie są korekty paliwa, jeśli wtryskiwacz "lał" by paliwo, powinny one znacznie odbiegać od normy. Przyszło mi też do głowy, tylko nie wiem jaka jest budowa akurat tego konkretnego silnika, ale bywa, że wlot spalin z zaworu EGR do kolektora dolotowego znajduje...
Tqmeh ma racje na 99% zawór powietrzny(notoryczna usterka w fordach) Wymień na nowy. P.S możesz jeszcz sprawdzić szczelność kolektora dolotowego jak i gum do przepływomierza
Witam Na wstępie silnik: 1.8 benzyna 16V rok97 X18XE Niedawno wymieniłem silnik (gotowy z głowica, blokiem bez osprzętu dookoła) osprzęt założyłem swój który chodził na starym silniku (pompa wspomagania kolektory itp itd). Wszystko podłączone na swoim miejscu jak należy. Problem jest przy odpalaniu, szarpie silnikiem, nierówno pracuje, a jak dodam gazu...
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże...
Jak w temacie sprinter 316 2.1 cdi 2011r po wymianie nowego kolektora dolotowego nie chce zapalić ,podpięty pod komputer bosch w trakcie kręcenia obroty są na poziomie 250, synchro rozrządu pokazuje ok. Cisnienie wolno ale narasta i oscyluje na poziomie od 24000 do 30000 .Na plaka odpala i tylko na nim pracuje. Zawór na pompie i na rampie podmieniony...
Piciu, pewnie masz racje, auto było u dwóch mechaników (jeden po ściąnięciu kolektora dolotowego stwierdził że zawór jest wypalony i nalezy sciagac głowice, drugi natomiast, zdiagnozował własnie popychacze hydrauliczne) i od tego zacznę, objawy jakie zdiagnozował potwierdzałyby jego teorie,(przy dodawaniu gazu pojawił się delikatny metaliczny pogłos...
Witam. Pacjentem jest Laguna 2, PH2 1.9 DCI F9Q 750 z 2005. Auto ma nową turbinę, wyczyszczony dolot, nową uszczelkę kolektora dolotowego, egr jest elektrycznie odłączony, jest drugi na ścianie grodziowej. Układ dolotowy szczelny, wszystkie podciśnienia sprawdzone, zawór sterowania turbiny działa, gruszka szczelna. Vacuum -0.95 bar, kierownice turbiny...
Klapki w kolektorze.Całe?Zawór sterujący ok? Gdzie te klapki i zawór się znajdują? Ja czyściłem dolot- plastykową część która ma 4 rurki dochodzące do cylindrów. Znajdował się tam jakiś czujnik podejrzewam ze ciśnienia (3przedowody). Wywaliłem z dolotu dużo sadzy można teź powiedzieć smoły Podejrzewam ze winna jest turbina, dodam ze auto długo stało...
zawór EGR wprowadza spaliny do kolektora dolotowego aby jeszcze raz zostały przepalone. Jednym słowem poza niby ochroną środowiska to w aucie raczej tylko szkodzi niż pomaga . Więc możesz go zaślepić w miejscu w którym się go odkręca - ale go wyczyść wcześniej żeby alarm nie świecił.Na pewno mniej będziesz zatruwał środowisko niż jeżdząc na polskim...
adam-śruby były odkręcone, zdjęcie robilem jak oddawałem klientowi nie zrobione ( w trakcie składania). Coca nie, poleci mi do kolektora dolotowego i co?
Tak. Przynajmniej zużycie paliwa (1,2-2,1) oraz równoważenie cylindrów. Zawór na przewodzie zasilającym na końcu kolektora dolotowego (pod spodem) oraz szczelność na smoku i separatorze do sprawdzenia. I jak koledzy wspominali zapowietrza się poprzez cewki oraz uszkodzone wkońcówki wtryskiwaczy.
Cześć, Auto to Opel Astra G 2002, Z18XE, 125KM, LPG (Stag4). Problem jest następujący: Silnik faluje na benzynie, szczególnie na zimnym, wtedy potrafi zgasnąć, bo dławi mu obroty. Gdy na zimnym go odpalę i pozwolę obrotom spaść do "normy", to raczej nie reaguje na pedał gazu. Zazwyczaj wtedy kończy się to "uduszeniem" i zgaszeniem silnika, czasem tylko...
Witam, posiadam Opla Corse C z silnikiem Y17DTL 65KM 1.7 DI. Aktualnie przebiegu mam koło 220tyś. Alternator został poddany całkowitej regeneracji przy około 145tyś - przestał wtedy ładować, upalone diody. Od dawna auto miało tak że podczas stania na światłach obroty czasami delikatnie falowały. Dlatego że zdarzało się to czasami jakoś się tym nie przejmowałem...
Witam, mam problem z częscią do Kia Carnival zawór sterujący powietrzem kolektora dolotowego Ok9bv20175, to prawdopodobnie kod tej części. Samochód po rozgrzaniu wchodzi w tryb awaryjny i jedzie 30h/godz. Nie wiem, czy na pewno to dobra diagnoza, ale podobno sprawdzone z komputerem, Czy komputer pokazuje tak dokładnie część do wymiany? Dodam, że samochód...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Dzięki panowie za odpowiedzi. 1. Nie wiem po co mam wymieniać przepływomierz, temat założyłem nie po to, żeby nadal bezmyślnie wymieniać wszystko jak leci, tylko żeby zdiagnozować usterkę. Przepływomierz jest czysty i w porządku (wizualnei go sprawdzałem). 2. Wymieniłem wczoraj czujnik temperatury paliwa, wygląda na to, że auto przestało szarpać, ale...
coś nie mogę doprosić się pomocy. Walczę nadal sam. Mam pytanie – na listwie wtryskowej przed ostatnim wtryskiwaczem jest taki niby zawór sterowany chyba podciśnieniem z kolektora dolotowego – ktoś wie po co to jest i jak to działa? Jak jest utrzymywane ciśnienie na listwie skoro z jednej strony dochodzi paliwo z pompki w baku a z drugiej...
golf 3 falujące obroty na zimnym silniku ,silnik1.6AFT WTRYSK WIELOPUNKTOWY po sprawdzeniu vag-em wyskoczył błąd 1249,1250,1251.1252 zwarcie wtryskiwacza do masy błąd sporadyczny ORAZ 1243 zawór zmiany długości kolektora dolotowego nadmienie iż w samochodzie jest gaz i nie ma z nim kłpotów po wejściu w bloki danych nie prawidłowy odczyt temperatury,obrotow...
Wypadało by sprawdzić jeszcze zawór podciśnieniowy paliwa a zwłaszcza przewód (wężyk) podający podciśnienie na zawór. Zdjąć z kolektora ssącego i zassać ustami, paliwo powinno zacząć cieknąć z wężyka dolotowego do gaźnika. Przy złych luzach na zaworach są trudności przede wszystkim z odpaleniem ale jak już "zagada" to jakoś tam chodzi, ja ustawiam po...
Jeszcze nie wiem ale na 99% to cewka (lub kable/świece a potem w efekcie cewka ale o tym poniżej). Nie wiem na 100% ponieważ problem występował na autostradzie przy szybkiej jeździe a póki co nie miałem okazji przetestować efektów naprawy. Zależy jaki masz przebieg na cewce, ja miałem 200tys. Na YT widziałem, jak jeden facet wymienia cewkę i po wyjęcie...
Troszke trudno znalezc tu logike. Co ma zaworek od przelewu do dolania np. 50 plynu do zbiorniczka wyrownawczego? Poza tym w roverku w chlodnicy nie ma zaworka tylko przelew nastepuje po otwarciu duzego obiegu, tak samo w zbiorniczku nie ma zadnego zaworka. Za cisnienie w ukladzie odpowiada korek od zbiorniczka wyrownawczego. Nie chciało mi się wcześniej...
Auto jak temacie problem polega na nierównej pracy silnika na wolnych obrotach,auto po wypadku ,przy wypadku kable od sondy przedniej były zwarte do korpusu silnika,powiem od razu że nie miałem dzisiaj za dużo czasu bo klient zabierał auto do lakiernika,okablowanie jest posprawdzane i naprawione po szybkiej diagnozie oto błędy których nie da się skasować:...
Przy odkręcaniu korka wlewu paliwa syczy. Sprawdziłem u siebie i rzeczywiście syczy i wciąga powietrze ( czyli podciśnienie ) Teraz nie dokręcam korka i błąd nie występuje . To dziwne, bo syczeć powinno ale powinny syczeć wylatujące pary paliwa (powinno wydmuchiwać korek a nie go zasysać). Zawór "EVAP" podaje te opary do kolektora dolotowego ("w sprzyjających...
wymiana kolektora dolotowego czyszczenie kolektora dolotowego silnik kolektora dolotowego
montaż przegub czujnik ciśnienia cyfrowy gniazdo klawiatura laptop
agregat trzyfazowy agregat trzyfazowy
6S6T-14B056-LC Ford Fiesta/Fusion – podłączenie na stole, pinout, kasowanie crash data Czujniki temperatury płynu chłodzącego Audi A6 C5 2.5 TDI 180KM – lokalizacja G62/G2 i G83