Jeśli to jest ten model silnika co myślę a z opisu usterki wynika , że tak to w pokrywie zaworów jest zawór który upuszcza ciśnienie ze skrzyni korbowej do kolektora ssącego . U ciebie ten zawór jest uszkodzony , niestety żadnej reperaturki tego zaworu nie spotkałem , więc jedyne wyjście to wymiana całej pokrywy (może być używka byle sprawna) .
W tym silniku kanały egra idą do podstawy kolektora ssącego (tego z klapkami ) i mają cztery osobne kanały (do każdego cylindra osobno ) które się zatykają i wtedy zawór egr nie ma co robić :) ... Konieczny demontaż kolektora ssacego + podstawy kolektora z klapkami wirowymi (kanały egra widać na foto)..
Witam. Pompa pompuje ok 40s ale ciśnienie w zasobniku ciśnienia powinno narosnąć po 1 s kręcenia rozrusznikiem. Częstą przyczyną trudności z rozruchem jest zacięty zawór EGR wskutek czego osadzające się nagary na wejściu do kolektora ssącego ograniczają dopływ powietrza. Proponuje zdjąć przepustnice gaszącą i obejrzeć wlot do kolektora. Silnik odpalamy...
Elektro zawory sprawne, zamieniłem dla pewności nawet Turbo, jednak powyżej 3000 obr. wpada w tryb awaryjny, Gruszka od Turbo sprawna, vacum zasysa, teraz pytanie czy może to być wina tego czujnika ciśnienia który jest przykrecony do tej pokrywy kolektora ssącego ? Czy może jest tak że przy tych obrotach vacum nie domaga ?
Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej Astry G 2.0DTI 101KM z 2001roku. Do rzeczy. Wczoraj odpaliłem auto i zacząłem jechać, na prostym odcinku drogi wcisnąłem pedał gazu i auto strasznie mulasto zaczęło się zbierać. Początkowo myślałem, że mi się hamulce zapiekły, stanąłem i sprawdziłem ale tarcze były zimne. Po ujechaniu kilkunastu metrów zapaliła...
Słuchaj HENIO Elektrita, natomiast powinieneś wiedzieć że w Oplu regulacja obrotów biegu jałowego odbywa się podawaniem fałszywego powietrza w sposób kontrolowany przez sterownik silnika do silnika krokowego; jak silnik krokowy się wysuwa to obroty rosną a jak wsuwa to odwrotnie. Jeden krok to 0,04 mm. Usterka nr 35 pomimo że wskazuje na silnik krokowy...
Pisałeś, że odpalałeś silnik plakiem. Może być tak, że nagar, który się gromadzi w zaworze egr, pod wpływem temperatury popuścił zawór i jakiś czas będzie ok, ale moim zdaniem problem prędzej czy później wróci. Jakbyś zaczął już coś kręcić przy silniku, to zajrzyj również do kolektora ssącego i zobacz ile tam jest nagaru. Zapewne będzie go dużo, więc...
EGR (Exhaust Gas Recilculation) - zawór recyrkulacji spalin - spaliny są podawane do kolektora ssącego aby obniżyć ilość NO w spalinach - ekologia. Są zawory mechaniczne (sterowane zdaje się podciśnieniem) i elektryczne. Uszkodzony zawór może mulić silnik i powodować problemy z zapalaniem. Czasem pomaga oczyszczenie zaworu, innym razem jego zaślepienie,...
Kolega Asterix27 wymienił praktycznie cały osprzęt. Skupiłbym się głównie na mechanice np jeszcze raz na kompresji. Ciśnienie sprężania jest duże, jak na silnik z przebiegiem 200tyś km. 17 Barów jest prawidłowe ale dla nowego silnika. Najprawdopodobniej olej doszczelnia pierścienie/cylindry i stąd tak duże ciśnienie sprężania. Jak dużo oleju zużywa...
Mam cały czas problem z występującym błędem ECN010052 na OP-COM-ie P0100-52 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem . Samochód miał zapchany totalnie DPF. Wyczyściłem go i przepaliłem OP-COM-em. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin na nowy. Wskazania przepływomierza oscylują w granicach 40, ale są niestabilne tzn....
na kolektorze ssącym na IV jest króciec serwa hamulców, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza
Problem z klapami wirowymi w kolektorze ssącym.
\Jak mówią w mojej astrze trzeba rozebrać pół samochodu. To kompletna bzdura. Osobiście demontowałem kolektor ssący u siebie (także 1,7 cdti w AH) celem jego dokładnego czyszczenia. W tym modelu wszystko jest na wierzchu i spokojnie da się to wykonać na parkingu od góry. Wystarczy zdjąć osłonę silnika, wykręcić rurę dolotu, poluzować przewody paliwowe,...
Zawór egr znajduje sie przy kolektorze ssącym
Błąd p0243 w tym silniku może być wygenerowany przez wiele czynników. Poza ewidentnymi przypadkami typu nieszczelność układu czy uszkodzenie turbiny , najczęstszą przyczyną z mojego doświadczenia jest zapchanie substancjami smolistymi układu dolotowego a w szczególności zaworu egr, klap zawirowań, czujnika ciśnienia i tej rury metalowej idącej do kolektora...
nie zawory EGR a poprzecierane szlauchiki. Poza tym nie widziałem jeszcze w DTH padniętej duchawki, to nie ten syf co TDI. Jak nie ciągnie to albo przepywka, albo nie dziala EGR, albo problem z klapami zawirowania, a najczęsciej to zawalony kolektor ssący czarnym szmolcem.
Mało wzrosło z olejem, więc to raczej na zaworach przepuszcza.
Więc czeka Cię czapeczka. Myślę, upaliło zawór od lpg.
prawdopodbnie jest to wtyczka od elektrozaworu który otwiera zawór od pompy powietrza wtórnego (tego grzyba przy kolektorze wydechowym) a sam zawór jest przykręcony z boku na kolektorze ssącym (powinna być jeszcze taka przedłużka od zaworu do tej wtyczki)
Mam astre 1993 silnik DR bez turbinki. Zmieniając wąż na kolektorze ssącym powietrza zauważyłem ze kolektor w środku jest caly czarny - ufajdany sadzą. Zastanawiam się czy to normalne że na doprowadzeniu spalin do kolektora ssącego nie ma żadnego zaworu? Może oryginalnie był tam zawór, który otwierał spaliny tylko w okreslonych momentach?
Ciśnienie sprężania mierzone? Rozrząd sprawdzony? Jeśli nie ma hydro i luzy dobrze ustawione to zawory prawie nie mają prawa stukać. Chyba że któryś się w prowadnicy tnie i nie wraca do końca - tłumaczyło by to czkawkę silnika i stuki w głowicy.
Pytani podstawowe " drugie " tzn nowe ,czy używane . Bo w używkach trafienie na takie samo uszkodzone to spore prawdopodobieństwo . Poza tym jest jeszcze szansa np. na wytarty wałek rozrządu , zarośnięty syfem z EGR kolektor ssący , brak ciśnienia , wypalone zawory , czyli całą masę usterek tak mechanicznych jak i elektrycznych .
Przede wszystkim stan turbosprężarki, jej pracę, zapłon, paliwo itd. W tych silnikach warto sprawdzić w kolektorze ssącym zaworek zwrotny. W przypadku jego uszkodzenia, podczas jazdy z dużym obciążeniem powietrze pod ciśnieniem z turbiny dostaje się przez kolektor ssący i uszkodzony zawór do skrzyni korbowej powodując powstanie tam nadciśnienia rzędu...
Potencjometr przepustnicy, sprawdza ile jest uchylona, jest zamocowany na ośce przepustnicy, po drugiej stronie jak linka gazu, zawór EGR to zawór recyrkulacji spalin jest na kolektorze ssącym przykręcony 2 śrubami, dochodzą do niego przewody.
Kolego przepraszam zaszła mała pomyłka.Weź kawałek wężyka i spróbuj ustami pociągnąć zawór erg,a ten drugi wężyk jest do klapek w kolektorze ssącym lubią nagarem zarosnąć i auto się muli,a jeśli chodzi o zapowietrzanie to będziesz wiedział zaś
on ma 92r wiec na bank ma c16nz a tam egr nie ma.. jesteś w błedzie!! w C16NZ jest zawór recyrkulacji znajduje sie na kolektorze ssącym patrząc od przodu samochodu to jest na kolektorze przed wtryskiem jest do niego podłączony jeden węzyk.... Pozdrawiam
Z tego co zdążyłem zauważyć ten samochód ma map sensor w kolektorze ssącym i czujnik doładowania na rurze od IC.Sprawdzałem podczas jazdy wykresy z obu i są porównywalne.Ten w kolektorze był na samym początku podstawiony na drugi bo myslałem,że ten w rurze to tylko IAT,ale nic to nie zmieniło.Zaworki n75 też były podmieniane,przepustnica umyta i zaadaptowana,zawór...
a u mnie z takimi samymi objawami Astra ale 1.6 MPI okazała się uszczelka pod kolektorem ssącym nieszczelna, ponad rok szukałem przyczyny nie pracowania jednego cylindra na wolnych obrotach na gazie (na benzynie było ok) i w końcu się wczoraj udało :)
O poszukania warsztatu i zleceniu naprawy. Człoweku, przecież to proste. Oscyloskop na układ zapłonowy i patrzysz czy gra. Eliminujesz go, i szukasz w układzie zasilania w paliwo. lub wukładzi dolotu powietrza,Uszczelki pod przepustnicą,pod kolektorem ssącym,a może o-ring pod wtryskiem jest nieszczelny?
Zbierałem sie do opisania mojego przypadku.Powiem tak u mnie ogólnie przyczyną był rozwalony kolektor ssący ale po drodze wymienili mi egra potem zawory zaczeli robić.W miedzy czasie wyszły inne problemy ale to nie zaiązane z wypadaniem zapłonu.auto stało u mechaników 3 miesiące teraz jeżdże ale gazu nie mam odwagi w tym aucie założyć.
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Dzięki kolego za odpowiedź i przypomnienie w ogóle o tym temacie. Z astrą uporałem się całkiem nie dawno, około miesiąc temu. Przyczyną wszystkich dziwnych zachowań było za małe podciśnienie w kolektorze ssącym. Do wyeliminowania tego zjawiska, musiałem wyjąć cały mechanizm twinport, dorobić górne prowadnice klapek twinport i wymienić uszczelniacze,...
Witam muszę wymienić kolektor w swoim aucie. Zamówiłem nowy kompletny z UK i jak się okazało na listwie wtryskowej w nowym kolektorze nie ma zaworu ciśnienia paliwa oraz w samym kolektorze miejsce gdzie w starym jest podłączony wąż do kolektora jest zaślepione. Zastanawiam się czy jak przełożę stara listwę wraz z zaworem (są połączone) i nawierce kolektor,...
W Astrze 2.0 DTI takie objawy dawał mi uszkodzony EGR. Można go kupić tylko w komplecie z kolektorem ssącym za min. 1000zł, więc lepiej żeby to była inna przyczyna! PS. Na Allegro widziałem sam zawór ale to i tak wydatek około 500zł
narobiłeś sie - ale od tego jest to forum by sie czegoś dowiedzieć astra nie chodzi na czwarty cylinder zrob tak sprawdź przewód podciśnieniowy idący od kolektora ssącego aż do serwa (uwaga - nie on jest powodem złej pracy) tuż przy zaworze zwrotnym tego przewodu jest mały kruciec z gumowym ciękim wężykiem podciśnienie biegnące tym wężykiem śłuży do...
Ja mam "tak" , a nawet lepiej, bo nawiertki umieszczone sa tuż przy wtryskiwaczach benzyny i ukierunkowane w centrum otworu ssącego w głowicy i dają gaz od razu na zawory - tak jak benzyna, a nie w kolektorze ssącym jak na zdjęciu. Tu zachowana jest tylko symetria i resztą zajmuje sie już komputer silnika. Są tez nakładki pod wtryskiwacz benzynowy i...
Ja jednak wroce do pytania na ktore nie otrzymalem odpowiedzi "jak się sciagnie noge z gazu jest tłumiony dopływ powietrza" bo tak własciwie się zastanawiam nad tym i wpadla mi do głowy taka mysl, ze z samej budowy instalacji gazowej wynika zmniejszenie ilosci wpadajacego gazu do silnika gdy się ściagnie noge z pedału gazu i odwrotnie - wiecej LPG...
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
To głowica do zrzutu , na komplet zawory gniazda szlif płaszczyzny no i oczywiście szczelność,uszczelka pod głowicą i jak Ci bierze olej to od razu bym zrobił pierścienie tłokowe .Do tego musisz doliczyć olej filtr oleju i płyn chłodniczy. Pytanie czy chcesz dołożyć bo na pewno zakręci się koło 1000zł a jeśli z rozrządem to pewnie więcej . Dodano po...
Dla sprostowania: MAP sensor nie mierzy podciśnienia tylko ćiśnienie bezwzględne w kolektorze ssącym, a to delikatna róznica. Jeżeli na innych czujnikach jest to samo to moze trzeba zacząć szukać gdzie indziej? A może wężyk łączący kolektor z czujnikiem jest niedrożny? Kiedyś trafiła do mnie tempra 2.0 prosto od gazowników. Samochód chodził jak połamany...
Moim zdaniem fachowca poznaje się po zdejmowaniu kolektora do wiercenia i nawiercenia jak na zapodanym obrazku. Gaz ma trafiać identycznie jak z wtrysków benzynowych pod zawór ssący , a nie 1-2 cm przed wtryskiem w kolektor i do tego każdy wtryski inaczej nawiercony. Potem same wtryski najlepiej pojedyncze , a nie na listwie - czyli zgrupowane po 4,...
jak to, że do cylindra nie dostaje się paliwo! Jak do cylindra może nie dostawac się paliwo? Jezeli tylko wtryskiwacz sika to innej opcji nie ma, zawór ssący je spija? Ja myslę że problem jest spowodowany znacznym zubożeniem mieszanki dla tego cylindra który nie pali i powodem będzie fałszywe powietrze, a czy to na gumce uszczelniającej wtryskiwacz...
Cóż przyjacielu, coś musiałeś źle złożyć albo czegoś nie wymieniłeś :/ 1. jeżeli jesteś w stanie na słuch zlokalizować stukot poniżej głowicy to możliwości są następujące: - obrócona panewka; - zły wymiar panewki - źle złożona stopa korowodu (dla hejterów - da się, już wiele w życiu widziałem, nawet odwrotnie założoną łamaną stopkę) - niewycentrowany...
przykład z najbliższego otoczenia: - Seicento 900 kolegi-mechanika - od zawsze na benzynie. Auto w jego rękach od dobrych 10 lat, wypalił się zawór od jazdy na benzynie (z gazem w podłodze, to Seicento potrafiło jechać 170) - mój własny Cinquecento 900 - (czyli ten sam silnik) - wypalony zawór od jazdy kilka lat na gazie 1gen, też z gazem w podłodze...
manio123 usiłujesz w agresywny sposób wybrnąć z idiotyzmu, który napisałeś wcześniej: Przy przełączaniu na gaz otwiera się zawór elektromagnetyczny fazy ciekłej gazu i jednocześnie zamyka podobny zawór benzyny. Najprawdopodobniej masz zanieczyszczony zawór benzyny i się nie domyka ( rozebrać i wyczyścić, lub spalona cewka . W celu sprawdzenia cewki...
Witam.Ja jak robiłem swój silnik w astrze też 1,6 to kupiłem uszczelki pod miske olejową,pod głowice,pod kolektor ssący i wydechowy, śruby do głowicy i pierścienie na 4-ry cylindry to zapłaciłem 300 zł do tego jeszcze doszło nowe uszczelniacze na zawory planowanie głowicy i tarcza sprzęgła,łącznie wyniósł mnie ten remont około 700zł i nie liczę robocizny...
Fot 1: 1-kolektor ssący po lewej stronie -po pojawieniu się doładowania pompa zwiększa dawkę paliwa 2– opisze wieczorem jak zerknę pod maskę, bo na 100% nie jestem pewien (ale jeśli jest wszystko odłączone od pompy podciśnienia z prawej strony głowicy (najważniejsze aby EGR nie dostawał podciśnienia cały czas) to silnik będzie chodził prawie normalnie...
Witam szanownych kolegów i koleżanki rzecz jasna ;) Wpadł w moje ręce pojazd marki: [b]Opel Astra H 2004 1.6 16v 105KM (77KW) Z16XEP przebieg 160 tyś (na zegarze)[/b] [u]...niestety w kawałkach, tzn. silnik znajdował się w bagażniku.[/u] Poprzedni mechanicy składali go kilku krotnie: naprawa głowicy (dotarte zawory, uszczelniacze i planowanie) tyle...
Od czujnika temp. można się odczepić. W tym modelu nie ma nic do gadania, działa tylko jako wskaźnik. Kolega napisał że się nie "włancza i ma zrobione na krótko" Do sterowania wentylatorem służy drugi czujnik zamontowany z dołu chłodnicy. A że w trakcie jazdy nie pracuje wentylator i temp. utrzymuje się na 90st jest ok. Ten typ tak ma ze względu na...
W wężu łączącym kolektor ssący z serwem jest zawór przeciwzwrotny, jednostronny... czy jak to kto sobie nazwie. Zawór ten utrzymuje podciśnienie w serwie, i siłowniku zamykającym przepustnice klimatyzacji-wentylacji. Nie może być tak żeby podciśnienie w kolektorze cały czas "siłowało się" z podciśnieniem wytworzonym w serwie. Wolne obroty by cały czas...
Mianowicie jest taki problem. Opisze krótką historie samochodu , jakis rok temu tacie przeskoczył na pasku rozrząd w podróży , mechanik ustawił rozrząd na znaki i wymienił chyba 2 zawory itp , gdy wrócił do domu było ok. Po jakimś czasie zaczoł dużo palic ok 13l/100k i juz ciężko kręcił ale odpalał , zawiozłem go do mechanika wymienił końcówki wtrysków...
sprawdź świece żarowe przez odkręcenie szyny zasilającej i podłącz żarówkę i + jeśli zaświeci znaczy że świeca nie spalona można też miernikiem zmierzyć opór każdej bo może się tak zdarzyć że żarówka świeci a świeca słabo grzeje jeśli ci nie dymi mocno w trakcie jazdy i pali normalnie to raczej wtryski jeszcze nie padły choć mogą trochę lać zamiast...
kurtyka1: jedno podstawowe pytanie - silnik zapala chwilę pochodzi i gaśnie czy te 500 obrotów masz jak kręcisz rozrusznikiem? ja miałem problem z odpalaniem (http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... i pomogła wymiana wężyków przelewowych. Co do grzania świec nie zmieniałem bo mnie jak się okazało koleś chciał okantować...
Witam, Astra G 1.6 8v 75 km benzyna bez LPG. Już od bardzo długiego czasu falują obroty w zakresie ok +-100, czy na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć...
Z ASTRY Ale powinno byc tosamo Układ MULTEC firmy Delco-Remy Kod Znaczenie 12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek 13 Sonda lambda - brak sygnału 14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego 17 Wtryskiwacz 18 System regulacji spalania...
http://astra.autokacik.pl/ tu masz dokładny opis błędów z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa to za dużo WYKRYJ TO SAM!...
Witam. Mam problem z Oplem Astrą II Z16XE 2002 rok. Zaczęło się od tego, że auto przyjechało z Warszawy ok 3 miesięcy temu. Problemem wtedy było wypadanie zapłony cylinder 2. Okej, zacząłem od mniej kosztownych czynności (ponieważ czytałem ze ten silnik lubi zbierać nagar na zaworach i następuje nie całkowite spalenie mieszanki a komputer wyrzuca wtedy...
wtrysk gazem lać nie będzie. tam jest gaz w fazie lotnej. nie ciecz. ale benzynowy może lać. gaz rozłącza pompę paliwa ? bo gdy nie /a koltec nie odcina/, a któryś wtrysk pb byłby np. zapieczony i otwarty to mógłby mieszać dodatkiem benzyny przy pracy na gazie. wprawdzie na spalanie lpg to nie miałoby chyba wpływu :?: , ale pb raczej szybko by ubywało....
Witam mam wielki problem i bardzo proszę o jakieś wskazówki, pomoc!Przyjechałem do Holandii do pracy i jakieś 300KM do celu straciłem kompletnie moc max co moglem na każdym biegu to 1,8obrotów. Tak na początku jak jechałem to wyczuwałem ze jak jadąc na każdym biegu po wyżej 2 tyś czyli już z turbem tak np. od 2,3obr. miałem wrażenie jak by na 2/3ekundy...
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do...
tzn co chca ci wymienic? cały kolektor ssacy? czy tylko zawór sterujacy klapami?
Stukowe raczej tu nie występuje. Mam trochę praktyki pod tym względem ale z samochodami nazwę to "starszej generacji". Tutaj odnoszę wrażenie jakby ecu dawało zbyt duży kąt wyprzedzenia zapłonu przy małym obciążeniu silnika tj. wtedy gdy przepustnica jest stosunkowo mało uchylona, panuje duże podciśnienie w kolektorze ssącym(mapsensor to zbiera), mieszanka...
Witam. Problem wygląda następująco. Auto przy zimnym silniku słabo wkręcało się na obroty ale nie wyskakiwał "check". Po osiągnięciu temperatury samochód przy niskich obrotach zapalała się kontrolka silnika (żółta (check)). Co ciekawsze po dodaniu gazu kontrolka gasła, a silnik " w miarę" wchodził na obroty, lecz to nie było to. Wyczyściłem układ podciśnienia,...
chyba są takie same inny jest kolektor ssacy na którym jest zawór egr
witam przeszukalem fora w ostatnich 2 tygodniach juz wszystkie i nic. na początek mojej przygody byłem u elektromechanika : ---po podłączeniu auta wskazal na przeplywkę , kolektor ssacy, egr ,elektrozawór problem polega na tym że w trakcie jazdy na poczatku zapalała sie kontrolka chek, po delikatnym nacisnieciu pedalu gazu gasła i tak ponownie po przejechaniu...
zawór kolektora ssącego zawór przełączający kolektora ssącego zawór podciśnienia kolektora ssącego
antena telkom peugeot boxer biegi assembler dodawanie bitowe
orega 40348a podłogówka słabo grzeje
Sony MHC-W555 – ustawianie zegara, instrukcja krok po kroku DIEHL 767794 IS2400 – typ układu LNK304GN zamiast drivera silnika