Może pasować: 06B133619A lub 06B133619D. To jest siłownik podciśnienia a nie zawór. Do niego są zestawy naprawcze: 058198619A oraz membrana - Allegro, nr aukcji 8132904642 Siłowniki są podobne w silnikach: 1.6, 1.8, 2.0 Po usunięciu klapek możesz stracić na przyśpieszeniu i elastyczności. Na Aliexpress można to dostać za niespełna 30$. Sprawdź jaki...
nie wiem gdzie znajduje się ten elektrozawór,proszę o pomoc może jakieś foto? ten elektrozawór czyli N239 jest z tyłu kolektora ssącego i dobrze Ci kolega napisał, że masz wyjąć przewody z peszli i sprawdzić czy nie są przetarte (ten zaznaczony fioletową strzałką) : http://obrazki.elektroda.net/76_12910056... objawy tego błędu to nieprzyjemne...
Ale gdzie jest zaworek i jak wyglada?
Może być czujnik położenia wału, ale może być też wyciek gazu do kolektora ssącego i zalewanie silnika przez 2 paliwa naraz. Dla testu zakręć zawór na butli, pojeździj żeby wypalić gaz z przewodów i wtedy zgaś na benzynie, po czym spróbuj odpalić
Wyłącz instalacje gazową, a najlepiej zakręć zawór na butli, i przejedz kilka dni na samej benzynie. Parowniki BRC są znane z tego że z czasem pękają w nich membrany i po dłuższym postoju gaz dostaje sie do kolektora ssącego i zalewa silnik przy odpaleniu.
Schemat instalacji paliwowej: https://obrazki.elektroda.pl/1636829500_... Wygląda że oo podciśnienie bieże się z kolektora ssącego (króciec za gaźnikiem). Zawór powietrza wtórnego jest zapewne sterowany owym podciśnieniem. BTW - zacięcie owego zaworu powietrza wtórnego może być powodem braku podciśnienia, ale wtedy zapewne zaobserwowałbyś...
Jeżeli masz dokładnie taki sam reduktor to to co zaznaczone w kółku powinno iść do kolektora ssącego - ma być tam podciśnienie podłączone. Ten króciec nad nim to zawór bezpieczeństwa - nakładasz wężyk i puszczasz gdzieś pod auto - jak będzie zbyt duże ciśnienie na reduktorze to wyleci przez ten króciec. Ten grubszy na środku parownika to wyjście fazy...
Tak, tylko nie zamień rurek miejscami !!! (oznacz przed zdjęciem). Do filtra dochodzą trzy węże gumowe: jeden ze zbiornika, drugi z kolektora ssącego i trzeci ...z atmosfery. Przy kolektorze jest zawór pneumatyczny lub elektromagnetyczny, który opróżnia zbiornik par przez co następuje odpowietrzenie zbiornika. Powietrze w drugą stronę przepływa poprzez...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Opel Insignia A, silnik benzynowy 1.4 Turbo B14NET z 2015 roku Podczas zaparkowania na stacji i ponownym odpaleniu samochodu pojawił się Check-in. Spadek mocy (tak jakby turbina weszła w tryb awaryjny) i po zeskanowaniu odczytałem kody błędu "P0236, P00C7" - załącznik. 10 dni wcześniej samochód miał podobny problem i stwierdzono brak grzybka - zawór...
Jest kilka pytań, które istotnie potwierdzą, czy to ma sens, gdy w sytuacji zdjęcia nogi z pedału gazu i teoretycznie zamkniętej przepustnicy, że spaliny/"powietrze" są ponownie zaciągane z kolektora wydechowego do cylindra przy ruchu tłoka w dół (suw ssania) i wydłużonym otwarciu zaworu wydechowego oraz, że spaliny/"powietrze" jest wtłaczane (suw wydech)...
Postanowiłem skierować spaliny przelatujące przez zawór EGR do kolektora wydechowego zamiast do kolektora ssącego jak pierwotnie było. Czy to dobry pomysł? Nie chcę demontować całego EGR, albowiem chyba nie jest prawdą, że da się go wyprogramować z ECU. Oczyszczony i sprawny EGR zostanie na miejscu a jego rurkę dolotową do kolektora ssącego chcę ukształtować...
Witam wszystkich . Jak mogę coś dodać, mam ten sam problem AFN . Testowo gdy zostało podpięte bezpośrednio podciśnienie z pompy podciśnienia do turbiny dymienie ustępuje i silnik pracuje równo na postoju przy 2500. Kolejna testowa sytuacja. Rura od kolektora ssącego zdjęta, sterowanie turbiną odbywa się przez zawór N75 , przy 1500 obr silnik pracuje...
Witaj kolego, witajcie. (Golf 4 1,6 sr – 1999, 220tyś za sobą - falujące obroty i 13l\100km i inne tam...) Chrzaniłem się z kilkoma mechanikami i radykalnie żaden mi nie pomógł. :cry: Natomiast cudownie wyczyścili kieszeń. Ci „fachowcy” zaczęli wymieniać: kolektor ssący, świece, jeden z wtrysków (uznali, że zawór wtrysku zacina się...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
Witam, posiadam Chryslera Voyager 2.5 TD 2000r. przebieg 190000 km. Po odpaleniu silnika słychać stuki. Zdjąłem gumę z kolektora ssącego. Według mnie zawór ssący się nie domyka i powietrze jest pchane w stronę kolektora ssącego - co powoduje charakterystyczne membranowe stuki. Na laskach popychaczy są widoczne ślady zużycia. Co możecie mi doradzić w...
Witam. Jestem od 2014r. posiadaczem Peugeota 3008 z silnikiem 1.6 THP który jest okrzyknięty średnią opinią i posiada parę słabych punktów. Postanowiłem w tym temacie opisać sposób w jaki sobie poradziłem z odmą / separatorem w tym silniku. Przy przebiegu 180 tyś. postanowiłem zrobić przegląd silnika ponieważ miałem znaczny spadek mocy i delikatne szarpanie...
Witam. Mam dość dziwną sytuację z autem Audi A3 2.0 FSI AXW. Mianowicie nagle przestał odpalać i nie pojawia się ciśnienie na listwie wtryskowej. Wcześniej wszystko działało i auto miało moc. Auto raz na tysiąc prób odpali, ale kompletnie nie ma mocy. Pierwszym błędem, który się pojawił, to P0193 - czujnik ciśnienia paliwa G247 (zwarcie z plusem)....
http://obrazki.elektroda.pl/8988466400_1... O ten zawór mi chodziło. Nazywają go "zaworem odpowietrzenia skrzyni korbowej". W diagnostyce tzw. wolnych obrotów w/w silnika to podstawowy element do sprawdzenia, a najczęściej do wymiany. Jest sprawcą 75% problemów. Jeżeli masz wątpliwości to go wymień bez zastanowienia. jego nieszczelność...
. Nie wiem czemu służą zawory zwrotne 21, Y i dławik X. 21, Y i X wg. mnie to właśnie układ odciążania a dławik do regulacji tegoż. Z to dławik na linii scaveningowej ma go każda sprężarka śrubowa. Musi być ma parę zadań do spełnienia. Zawór zwrotny 21 zapobiega cofaniu się oleju do separatora po zatrzymaniu sprężarki. Mo go prawie każda sprężarka....
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
Czy uchodzi powietrze z kolektora ssącego na stojącej sprężarce- płytki zaworowe, zawór zwrotny. Czy dmucha odpowietrzeniem z skrzyni korbowej jak sprężarka chodzi- zużyte pierścienie. Sam silnik najprościej odkręcić puszkę z przewodami i powąchać- przegrzany ma specyficzny zapach. Nie namawiam do robienia tego przy podłączonej maszynie do sieci, może...
Turbina nie da większego ciśnienia w trybie awaryjnym dopiero jak wzrośnie dawka paliwa ciśnienie wzrośnie a tryb awaryjny może być wywołany złym wskazaniem przez czujnik ciśnienia lub uszkodzonym wtrysku sterującym ,czujnik położenia wału gdyby był uszkodzony to nie odpali i czujnik temperatury powietrza bo gdy ma przerwany obwód pokarze wysoką temperaturę...
A od czego jest ten błąd: 1282 zawór klapy kolektora ssącego przerwa lub zwarcie do masy Czy ma coś on wspólnego z mocą ???
Z błędów wychodzi że EGR się zacina i może powodować szarpanie i gaśniecie. Najłatwiej zablokować przepływ z EGR do kolektora ssącego na górze silnika - metalowa rura łączy się z czarnym plastikiem za pomocą np. szpachelki. Jak będzie ok trzeba demontować zawór EGR.
Teraz czytam i widzę (z opisu), że kolektor ssący zawalony nagarem przez zawór EGR - demontaż i czyszczenie kolektora ssącego oraz wnętrza obudowy EGR - kopci bo brakuje mu powietrza.
Jak odma jest podłączona do kolektora ssącego to sprawdził bym drożność, czy nie jest zakitowany nagarem. Pompa wyjątkowo wrażliwa na paliwo, Na wejściu paliwa do pompy jest zawór regulujący wewnętrzne ciśnienie w pompie i sitko. Czy zatkany powrót paliwa z pompy mógłby być powodem dużego dawkowania, warto to sprawdzić. Angielskie silniki Perkinsa robione...
Od jakiegoś czasu świecił mi check. Sprawdzając w vag pl wyświetla 17439 czyli (czujnik zmiany geometrii kolektora ssącego - poza wartościami brak osprzętu/nie związany ze sprzętem) inne tłumaczenie to (czujnik pozycji zaworu powietrza N212 nie osiąga wartości). Kasując bład pojawia się on spowrotem po przegazowaniu albo po krutkiej jeździe, zauwazyłem...
Już to widziałem i wiele osób podmieniało te zawory i nie było problemu to raczej nie ma wpływu ale poszukam u kogoś sprawnego n18 i sprawdzę ale nie wydaje mi się że on jest problemem Dodano po 4 Dzisiaj podłączyłem zawór n18 od kolegi bez zmian czekam na gościa z kompem może on coś powie po sprawdzam go i dam znać Dodano po 1 Temat chyba rozwiązany...
Zawór elektryczny ale steruje podciśnieniem z kolektora ssącego siłownikiem klap. Przy tym błędzie sprawdziłbym układ podciśnienia włącznie z siłownikiem pneumatycznym.Nie znam tego interfejsu, nie można sprawdzić działania przez wysterowanie?
Może być zabrudzony i zacinać się zawór iacv, dostęp jest trudny, ale da się go wyciągnąć i wyczyścić, jest w środku kolektora ssącego
Witam mam problem z moim Audi a4 2.0 ALT po podłączeniu pod komputer wyskoczyły mi następujące błędy: 17833Zawór przewietrzania zbiornika zwarcie do masy nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia 17525Podgrzewana sonda lambda 2 strona 1 - zwarcie na masę nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia 17700Termostat - przerwa obwód przerwany 17923Zawór przełączający...
witam dołącze sie do tematu miałem taki problem z audi A4 1.9 TDI strasznie był zamulony maksymalnie wchodził na 3000 rpm i w moim przypadku była następująca usterka: uszkodzony zawór EGR co podawał cały czas spaliny do kolektora ssącego zaślepiłem blaszką, 2 usterka powstała prawdopodobnie przez uszkodzony zawór EGR - popękał ceramiczny wkład w filtrze...
Zazwyczaj najgorzej jest rano po dłuższym postoju dlatego sprawdzałem dziś szczelność i niby jest ok. Szczelność instalacji gazowej? A kolektora ssącego już nie? Przez 8 lat na tych ustawieniach nic się nie działo. Bo układ dolotowy był szczelny. Przepustnica czysta, adaptacja była robiona? Świece w jakiej kondycji? Może w nich leży problem? Dziś wyczyściłem...
Jeśli to jest ten model silnika co myślę a z opisu usterki wynika , że tak to w pokrywie zaworów jest zawór który upuszcza ciśnienie ze skrzyni korbowej do kolektora ssącego . U ciebie ten zawór jest uszkodzony , niestety żadnej reperaturki tego zaworu nie spotkałem , więc jedyne wyjście to wymiana całej pokrywy (może być używka byle sprawna) .
Nie napisałeś jaki masz silnik - czy AWX czy AVF. W pierwszym można zaślepić EGR a w drugim nie - zależy to od wersji sterownika silnika. Stanem spoczynkowym dla zaworu EGR jest jego pełne zamknięcie i oznacza to, że do kolektora ssącego nie dostają się wtedy spaliny. Silnik dostaje najwięcej spalin na wolnych obrotach przez pierwsze 2 minuty od momentu...
Witam. Proszę o podpowiedź czym może być spowodowane dławienie się silnika na zimnym. Muszę przejechać kilka kilometrów żeby się uspokoiło. Zanim się rozgrzeje to strasznie faluje i dławi się a towarzyszą temu ogromne wibracje przenoszone do kabiny a zwłaszcza na kierownicę i lewą stronę kierowcy. Drzwi się trzęsą najbardziej. W aucie wymieniony kolektor...
kolega ma schemat wiem jak jest sterowany. zrobiłem nawet symulację awarii sterowania tym przekaźnikiem. jak odłączy się sterowanie przekaźnika to pojawia się więcej błędów niż tylko te wtryski np. od pompy i kilka innych ale jakich już nie pamiętam. a wyskakują tylko od wtrysków więc sterowanie przekaźnika raczej bym wykluczył. wiem, że już wcześniej...
Witam , mam podobny problem w MB 203 2.7 CDI tyle że u mnie auto jak jest zimne to chodzi jak burza gdy jednak rozgrzeje się zaczyna tracić moc, po zatrzymaniu i zgaszeniu i ponownym odpaleniu auto chwilkę chodzi normalnie a potem ledwie jedzie i zmienia biegi przy ok 2000 obrotów, tak jakby turbina wcale nie załączała się. Podłączenie kompa zakańcza...
Jeżeli wiesz gdzie jest zawór PCV .. ? To jest odpowietrzanie skrzyni korbowej .. przez zaworek (dławik ze sprężynką ) opary ze skrzyni korbowej są wysysane do kolektora ssącego ... Za pomoca np. szczypiec zaciśnij wąż powietrzny pomiędzy tym zaworkiem a kolektorem ssącym . Czy wolne obroty spadły ?
do kolektora ssącego
witam, Chciałem się dowiedzieć jak ma działać zawór egr w opel frontera 2.2 DTI który siedzi w kolektorze ssącym. Czy działa on tak, że jak turbina pompuje powietrze do kolektora ssącego to powietrze przechodzi przez ten zawór i jak przechodzi szybko (na obr. np 3-4tys/min) to ten zawór się zamyka żeby nie było za dużego ciśnienia w kolektorze ssącym,...
Dzień dobry wszystkim. Jako ,że jestem nowym użytkownikiem forum , to proszę o wyrozumiałość , gdybym pytał nie tu gdzie trzeba lub cokolwiek pomieszał . a więc do sedna ... Mam problem Z MB CLK 2004r 270 CDI 170-konny. Sytuacja wygląda następująco : Na biegu jałowym nie falują obroty. Silnik chodzi równo. Odpala od strzała. Auto od samego dołu ma odpowiednią...
W tym silniku kanały egra idą do podstawy kolektora ssącego (tego z klapkami ) i mają cztery osobne kanały (do każdego cylindra osobno ) które się zatykają i wtedy zawór egr nie ma co robić :) ... Konieczny demontaż kolektora ssacego + podstawy kolektora z klapkami wirowymi (kanały egra widać na foto)..
Witam. Posiadam Vectrę B 2.0 DTI po lifcie, 101 KM. Z samochodem tym było dużo różnych przygód (usterek), ale do rzeczy. Samochód był u mechanika na wymianie turbosprężarki po regeneracji (650zł za turbo), samochód sobie jeździł i jeździł, w międzyczasie były wymieniane wtryskiwacze, przegląd rozrządu i oględziny pompy wtryskowej. Przy odbiorze samochodu...
Ze schematu wynika, że po włączeniu zapłonu zasila przekaźnik i elementy 16, 17. 16 - to zawór (możliwe, że paliwowy - odcina dopływ paliwa po wyłączeniu zapłonu) 17 - to jakiś podgrzewacz paliwa. Oba elementy muszą się znajdować w układzie paliwowym. 16 może to być zawór A1040700046
Odp: Check zapala się tak jak powinien po przekręceniu stacyjki a później gaśnie, więc teoretycznie jest ok. Zamówiłem interfejs do odczytywania błędów, najdalej we wtorek już bd mógł zrobić odczyt. Ładowałem akumulator, czy po odłączeniu błędy wcześniejsze zachowane są gdzieś w komputerze? Gdzieś czytałem, że odrazu nie pokazuje błędów, trzeba troszkę...
Układ pochłaniania oparów paliwa jest zamknięty. Filtr połączony jest ze zbiornikiem paliwa i wyrównuje w nim ciśnienie. Opary zasysane są z filtra do kolektora ssącego poprzez elektrozawór i spalane. Jak czujesz zapach paliwa na zewnątrz samochodu to pewnie gdzieś jest nieszczelność. Być może nie otwiera się zawór i nie następuje odsysanie pochłoniętych...
błędy po podłączeniu VAG: 01243. Zawór elektromagnetyczny przełączników długości kolektora ssącego -N156 01252. Zawór/dysza wtryskowa 4-N30 01251. Zawór/dysza wtryskowa 3-N30 01250. Zawór/dysza wtryskowa 2-N30 01249. Zawór/dysza wtryskowa 1-N30
Sprawa wygląda tak, że nie mierzy się napięcia pomiędzy pinami wtyczki tylko pomiędzy pinem nr 1 tej wtyczki a masą silnika i wtedy napięcie ma wynosić tyle samo ile napięcie akumulatora. Na pin 1 wtyczki jest stale podawane napięcie. Na pin nr 2 wtyczki sterownik silnika podaje masę sterując elektrozaworem N345 ale tylko wtedy jeśli temperatura płynu...
Te elektrozawory na dole to jeden idzie na siłownik klap kolektora a drugi na zawór pompy powietrza dodatkowego.Podciśnienie pobierają zaraz z ssącego od dołu.Dalej,z zaworu egr przewód idzie bezpośrednio do ssącego ,regulator ciśnienia paliwa idzie do obudowy przepustnicy (z tyłu)ale nad przepustnicą.Evap wchodzi za przepustnicą i obok niego idzie...
Ja ustawiam zawsze jeden zawór gdy wciśnięty jest w tym czasie drugi, to wiadomo że pierwszy jest puszczony, potem odwrotnie. Nieco większy luz nie szkodzi na pracę silnika, tylko cykanie będzie słychać. Świece NGK to gówno, najlepsze są Championy, ale i polska Iskra lepsza niż NGK (one już dawno japońskie nie są). Jeśli gaźnik ma jakąś śrubkę do regulacji...
Po lewej stronie nad silnikiem masz tzw. zawór trójdrożny , od spodu z zaworku do kolektora ssącego jest przewód powietrzny. Na zapiętym przepływomierzu , przy pomocy nawet kombinerek , zduś ten wężyk. Jeżeli nastąpi poprawa masz winowajcę. Podaj jeszcze kod silnika!
Mój Focus tddi też kopcił na czarno przy mocniejszym dociśnięciu pedału przyspieszenia. Wycieków oleju zero, spalanie trasa 5, miasto 7,5. Przeczytałem, że problemem może być przytkany kolektor dolotowy powietrza oraz zawalony szlamem zawór ERG. (i w efekcie jest za mało powietrza do spalania na wysokich obrotach, dlatego kopci). Kupiłem płyn w spray-u...
Jak w temacie sprinter 316 2.1 cdi 2011r po wymianie nowego kolektora dolotowego nie chce zapalić ,podpięty pod komputer bosch w trakcie kręcenia obroty są na poziomie 250, synchro rozrządu pokazuje ok. Cisnienie wolno ale narasta i oscyluje na poziomie od 24000 do 30000 .Na plaka odpala i tylko na nim pracuje. Zawór na pompie i na rampie podmieniony...
Witam Tak jak w opisie poszukuję rozwiązania błedów które pokazał mi vag Najbardziej interesuje mnie 2 bład. gdzie znajduje sie taki zawór jak wygląda . Prosze o pomoc Auto : Audi a4 b5 1998r. 1.6 kod silnika AHL 520 Przepływomierz/Masomierz powietrza - g70/g19 przerwa lub zwarcie do masy 1243 zawór przełączający kolektora ssącego -N156 zwarcie do masy
Cześć samochód to fiat Bravo 2 z silnikiem 1.6 M-jet diesel. W samochodzie stopił się tłumik drgań na kole pasowym wału od napędu osprzętu, samochód został zgaszony i przy próbie ponownego uruchomienia już nie odpalił. Samochód został ściągnięty a wstepne oględziny nie wykazały uszkodzeń w instalacji elektrycznej samochodu. Po podłączeniu komputera...
Hm, wypięcie przepustnicy wolnych obrotów ustawia wyprzedzenie na - 6. Czy to tutaj szukać przyczyny, czy też soft został zmodyfikowany.? Mechanicznie nie można nic tu zmienić z wyprzedzaniem, to jest regulacja elektroniczna. Dzisiaj wyeliminowałem- przepływomierz, sondę,krokowiec wolnych obr, czujnik ustawienia przepustnicy- wszystko jest sprawne....
Jaki impuls? Sterownik silnika podaje na niego masę wtedy kiedy ma ten zaworek zmienić długość kolektora ssącego. Plus jest po stacyjce, masa podawana z ECU. ECU zmienia długość kolektora ssącego w zależności od obrotów silnika. Skoro błąd wyskoczył po odłączeniu zaworka to instalacja do zworka jest sprawna, tak samo on jest sprawny. Nie patrz na inne...
Zalecane momenty dokręcania (grupa J) Nm Śruba pedału przyspieszenia 8 Pokrywa zespołu filtra powietrza 2 Tylna nakrętka zespołu filtra powietrza 8 Przednia nakrętka zespołu filtra powietrza 10 Wspornik do skrzyni biegów, rozrusznika i katalizatora, śruba i nakrętka 21 Świeca żarowa 15 Nakrętka naprężenia wstępnego paska rozrządu 10 Nakrętka naprężenia...
Wypadało by sprawdzić jeszcze zawór podciśnieniowy paliwa a zwłaszcza przewód (wężyk) podający podciśnienie na zawór. Zdjąć z kolektora ssącego i zassać ustami, paliwo powinno zacząć cieknąć z wężyka dolotowego do gaźnika. Przy złych luzach na zaworach są trudności przede wszystkim z odpaleniem ale jak już "zagada" to jakoś tam chodzi, ja ustawiam po...
Witam. Pompa pompuje ok 40s ale ciśnienie w zasobniku ciśnienia powinno narosnąć po 1 s kręcenia rozrusznikiem. Częstą przyczyną trudności z rozruchem jest zacięty zawór EGR wskutek czego osadzające się nagary na wejściu do kolektora ssącego ograniczają dopływ powietrza. Proponuje zdjąć przepustnice gaszącą i obejrzeć wlot do kolektora. Silnik odpalamy...
Problem może nie w 100% elektryczny ale dotyczy układu wtrysku paliwa.Samochód to Audi 100 rok produkcji 1992 silnik 2,8 AAH. układ wtryskowy Hitachi. Problem z podłączeniem przewodów podciśnienia idących od dwóch zaworów po prawej stronie silnika. Samochód jest po pożarze silnika i przewody te uległy spaleniu. Jest ich cztery w kolorach brązowy, zielony,...
Witam. mam instalację gazową autronik al 700 w palio weekend 1.2 i mam zapytanko do forum: jak odpalać auto bezpośrednio na gazie? pozdrawiam. Naciskasz i przytrzymujesz przycisk sterownika LPG a następnie włączasz zapłon. Wówczas sterownik przechodzi w tryb pracy uruchamiania tylko na LPG. Po właczeniu zapłonu m.in. otwiera sie na chwilę zawór gazowy...
witam, w zeszłym tyg kupiłem golfa IV 1.9TDI 110km 1999r. w którym nie działał ABS. Wymieniłem tarcze i klocki po czym podjechałem do mechanika bo gdy sam sprawdziłem vagiem usb pokazało mi błąd: 1276Pompa hydrauliczna ABS-V64 sygnał poza wartościami granicznymi mechanik skasował 150zł i powiedział że instalacja była uszkodzona, przerwana. wczoraj naprawił...
Tyfus500, szczerze powiem, że mechanik nie bardzo ma pojęcie o tym co Ci powiedział gdyż to, czy turbina lub dolot do niej powietrza jak też i dolot powietrza doładowanego do kolektora ssącego nie ma śladów wycieku oleju wcale nie świadczy o tym, że łopatki zmiennej geometrii będą pozbawione sadzy i nagaru i będą chodzić swobodnie w całym zakresie ich...
1282 Zawór rozdzielczy klapy kolektora ssącego przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY No i w czym problem? Sprawdź tą klapę (w kolektorze ssącym) i resztę z nią współpracującą, jak i okablowanie (pewnie przewody poprzecierane) i po kłopocie. Dodatkowo do sprawdzenia okablowanie pozostałych dwóch podzespołów, o których wspomina tester.
Witam Silnik 2,5 dci rok 2001 przebieg 200tys km z groszami Problem polega na nadmiernym wyrzucaniu oleju po przez odmę. sprawdzając ilość oleju jaka jest wyrzucana z silnika, przewód odmy włożyłem do bańki 4l po jakimś płynie. Wygląda to tak. Kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach i dodając gazu, przez co zwiększamy mu obroty, nic się nie dzieje,...
omiń wejście do kolektora ssącego poprostu go zaślepiając. Odpal samochód, przejedz troche km - jak nie będzie żadnych błędów - to nie ma sie co zastanawiać :) Można zostawić zawór na kolektorze wydechowym - ale musisz dobrze zaślepić wąż/rurke prowadzącą spaliny do kolektora ssącego. Jak będzie wszystko OK, to wywal ten zawór z kolektora wydechowego,...
Dmuchałeś gaźnik a dobrze go złożyłeś? Mam na myśli zawór w komorze pływakowej, jak go źle włożyłeś, to paliwo nie poleci ze zbiornika. Rurka podciśnienia od kolektora ssącego do kranika w zbiorniku jest cała?
witam. mam pytanko.skoda sdi 1.9 rocznik 2004 przy obciążeniu,1200 obr silnika chlapocze podobnie jak przy filtrze paliwa będącym do wymiany.czy to możliwe żeby to był odpowiedzialny zawór dawki paliwa? Dodano po 16 moim zdaniem może to być coś z zaworem recyrkulacji spalin za durzo podaje spalin do kolektora ssącego imieszanka przy wyrzszych obrotach...
Nie, turbo mogło by przeładowywać i sterownik wchodzić w tryb awaryjny gdyby zawór upustowy nie działał, ale bez wpływu na wolne obroty Weź płaskie szczypce i zaciskaj po kolei wszystkie wężyki dochodzące do kolektora ssącego na wolnych obrotach, zobaczysz czy zatkanie któregoś wpłynie na pracę silnika
tak sprawdzałem zresztą zabardzo to nie idzie ich pomylic , co jeszcze moge dodac to to ze w jednym z elektro zaworów brakuje weżyka ( chodzi o elektro zawór który jest przykrecony z tyłu kolektora ssącego ) tyle ze sprawdzałem w sprawnej lagunie i też go nie było Dodano po 7 jeszcze jedno po zapeleniu silnika zawór w turbinie sie podnosi i stoi w miejscu...
Tylko teraz w sumie zastanawiam się który kanał był do kolektora ssącego a który z wydechowego, bo jeśli ssący jest tam gdzie wychodzi ten okrągły grzybek to zaślepienie i tak nic nie da. chyba żebyś zrobił taki myk jak [url=http://z16xe-egr-cheater.blogspot.c... czyli całkowicie zaślepił kanały EGR a...
Jak odpali i weźmiesz rękę od razu gaśnie ale jeśli spróbujesz tak kilka razy to już pracuje normalnie i utrzymuje bieg jałowy oraz normalnie się wkreca problem jest tylko przy zimnym silniku. Obstawiam jeszcze zawór egr że może byc brudny jak myslisz
Korzystanie z forum zacznij od przeczytania regulaminu to nie jest szkółka niedzielna i zajęcia plastyczne. A co do pytanie jest to zawór dwuprogowy termiczny po przekroczeniu 15 st. C płynu chłodniczego powoduje on przeniesienie podciśnienie kolektora ssącego do drugiego stopnia siłownika urządzenia rozruchowego
Witam dzisiaj w końcu rozebrałem mając nadal nadzieje że nie będę musiał zdejmować głowicy nie spuszczałem płynu zacząłem od pokrywy zaworów a tam coś luźnego .Okazało się że pękła dźwignia zaworu ,na 6 od strony rozrządu . Na zamontowanej głowicy trudno to zobaczyć ale obejrzałem kilka zdjęć i myślę że to jest zawór wydechowy .Więc na moje było to...
Czyli masz system wolnossący gazu i chyba w kazdej takiej konstrukcji taki objaw wystepuje (przynajmniej ja sie nie spotkałem zeby nie wystepował) Skoro piszesz ze wcześniej tego nie było to moze wystarczy zregenerować parownik gazu są do kupienia odpowiednie zestawy, Innym wyjściem jest założenie dodatkowego zaworu na dolocie gazu do kolektora ssącego...
Można zaślepić przewód od egr w celu diagnostyki odpalania i pracy na wolnych obrotach (najwygodniej ten od głowicy do kolektora ssącego -jest dobre dojście),ale to nie rozwiąże problemu bo sterownik wykryje nieprawidłowe działanie zaworu i wcześniej czy pózniej wejdzie w tryb awaryjny a usterka powoduje problemy z wypalaniem dpf. Jacku dziękuję za...
Szkoda, że nie napisałeś na jaki kolor kopci ale wygląda na to, że chyba elektrozawór N239 dostaje zwarcia i przymyka klapę gaszącą. Nie napisałeś czy zawór EGR wymieniłeś na nowy czy na jakiś używany a jeśli na używany to pewnie zasyfiony wewnątrz bo w przypadku zwarcia na N239 silnik (przy czystym EGR) by zwyczajnie gasł. Jeśli nie gaśnie a dławi...
Sprawdz wtrysk paliwa. Jeśli jest zbyt pózny to tez będzie kopcił. Dymienie z kolektora ssącego to już dziwna sprawa. Jeśli jest wypalony zawór to silnik tyka głośni. Zapal silnik, kręć pompą i patrz czy są zmiany. Jeśli jest poprawa to ustaw go tak jak należy na znaczki na kole zamachowym.
W moim przypadku problemem były stare uszczelki i membrana w parowniku gazu. Na postoju parownik przepuszczał gaz, który wędrował do kolektora ssącego i wypełniał go co uniemożliwiało uruchomienie silnika za pierwszym razem. Dodatkowym problemem był zawór zwrotny w pompce paliwa, który nie działał prawidłowo dlatego paliwo odpływało. Obydwie usterki...
Jest taka możliwość! Zawór nazywa się trochę inaczej ; "odprowadzenia opar paliwa" do kolektora ssącego /już za przepustnicą/.
]ciekawe... wszystkich ktorych pytalem mowili ze mam cos z zaworami.Mechanik podłaczyl go pod kompa i nic nie pokazało. Teraz to juz nie wiem czy grzebac cos w silniku czy posprawdzac te rzeczy o ktorych pisales. Wogole szczela mi cos w silniku, mechanik mowil ze przez zawór powietrze wpada do kolektora ssącego
Dokładnie tak, błędy to wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach, z czasem dochodzą nowe dotyczące składu mieszanki itd. Pasowało by to że brakuje mu powietrza bo zawór EVAP ale nie pasuje że jak odepnę odmę od kolektora ssącego i go zaślepię jest ok, wręcz idealnie. Auto ma kopa, silnik tak równo pracuje że nawet g o nie czuć, do tego zero błędów....
Koledzy ratujcie w moim audiku padł motor 1.8 ADR po przekładce nowy motor nie chce pracować. Odpala ale bardzo ciężko i brakuje mu mocy , po zbadaniu vag wyskakują następujące błędy 17924Zawór przełączający kolektora ssącego 1 przerwa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 16496Czujnik temperatury zasysanego powietrza niskie napięcie brak osprzętu...
EGR (Exhaust Gas Recilculation) - zawór recyrkulacji spalin - spaliny są podawane do kolektora ssącego aby obniżyć ilość NO w spalinach - ekologia. Są zawory mechaniczne (sterowane zdaje się podciśnieniem) i elektryczne. Uszkodzony zawór może mulić silnik i powodować problemy z zapalaniem. Czasem pomaga oczyszczenie zaworu, innym razem jego zaślepienie,...
Panowie temat jest taki wczoraj jak już miałem dobry sterownik posprawdzałem co jest zasilane przekaźnikiem. Obwód jest zwarty na konkretnych pinach. Czyli poniższe "odbiorniki" czerpią prąd bezpośrednio z tego przekaźnika. Lista wygląda tak: - Zawory wtryskowe - Czujnik kąta obrotu wału korbowego - Miernik przepływu powietrza - Czujnik położenia wałka...
Zdejmij górną osłonę silnika i spójrz za pokrywę zaworów. Przed kolektorem ssącym są dwa moduły : klapa dławiąca i zawór EGR. Obydwa elementy sterowane są elektrycznie i to na nie pada podejrzenie jeśli piszesz o tej niby przekładni resetującej swoje położenie. Jeśli natomiast chodzi o ten pierwszy odgłos skrzypienia/zacierania to najbardziej podejrzany...
Elektro zawory sprawne, zamieniłem dla pewności nawet Turbo, jednak powyżej 3000 obr. wpada w tryb awaryjny, Gruszka od Turbo sprawna, vacum zasysa, teraz pytanie czy może to być wina tego czujnika ciśnienia który jest przykrecony do tej pokrywy kolektora ssącego ? Czy może jest tak że przy tych obrotach vacum nie domaga ?
Dzięki , zacząłem od tego: P2001-001 M16/6 (throttle valve regulation part),throttle valve position reliability [P0638] P2001-001 M16 / 6 (część regulacji zawór przepustnicy), wiarygodność pozycji przepustnicy zawór [P0638] P2001-002 M16/6 (throttle valve regulation part),PWM-signal:limit 2[P0638] P2001-002 M16 / 6 (część regulacji zawór przepustnicy),...
Pęka mębrama i paliwo idzie do kolektora ssącego tak u mnie było dziś zmieniłem zawór i jest ok passat PB
Logiczne ; zobacz , co w czasie kręcenia ginie na cewce przekaźnika "lewego" , plus czy masa z ECU , bo on PODAJE na cewkę "prawego" 12V. To jest zawór odprowadzania ze zbiornika opar paliwa do kolektora ssącego , nie ma nic wspólnego z tankowaniem paliwa.
Narazie próbuje się uporać z nierówną pracą silnika. Prawdopodobnie podczas zdejmowania kolektora ssącego uszkodziłem zawór podciśnienia bo wyrwało wtyczkę wraz z gniazdem. Ale pewności nie mam, że to jest przyczyną. Czy ten zawór jest odpowiedzialny za pracę na wolnych i średnich obrotach??? http://obrazki.elektroda.pl/6636184100_1...
Witam Pojazd jak w temacie silnik dostał [ podczas wyprzedzania ]dziwnych obrotów i po tym osłab ,przestał palić na jeden cylinder , po demontażu głowicy okazało się że został nadpalony tłok , na zawór nakleiło się trochę aluminium [ wymienione też końcówki ] . Po usunięciu usterki auto pracowało normalnie ale było słabe , dla próby został podmieniony...
cylinder jest napewno zalany, jedno to, że cały czas jest podawane paliwo, a drugie ze robiłem próbe olejową. co do kolektora to tak jak pisałem ssącego nie odkręcałem, ale wtryski wyjmowałem, i zawór widac. powietrze napewno ssie, mógłby miec nawet dziure wielkości 10gr i tak by chodził równo tylko na wysokich obrotach, bo cisnienie w całym kolektorze...
Sprawdź zawór egr pewnie jest brudny i się nie domyka ,a przy zimnym silniku powinien być szczelny i nie puszczać spalin do kolektora ssącego .Pewnie zapchany jest też DPF stąd brak mocy
Najpierw robiłem sam z mechanikiem u mnie później oddałem do mechanika (znawca w dieslach i komputerach) Stwierdził nastawnik (pokazywał inną wartość jednego dnia a inną po kilku godzinach) to wymienił, objawy nie przeszły więc stwierdził że coś z dołem pompy - wymienił, jak to nic nie dało wymienił sterownik silnika i dalej to samo. Jeździłem do innych...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
zawór kolektora ssącego astra zawór przełączający kolektora ssącego zawór podciśnienia kolektora ssącego
baterie prysznicowe dodanie filmu youtube klawiatura laptop skrót włączenia
Jak połączyć dwa panele 175W? Akcesoria i porady Budowa włącznika mikrofonu Shure 55SH